Heinäkuun Hurmaajat 2010

Mä alan nyt iloita tästä raskaudesta enkä enää murehdi! :D :heart: :heart: :heart: :heart:

Soitin teratologiseen tietopalveluun ja sieltä sain luotettavaa tietoa ja uskoa siihen et mulla ei ole mitään pelättävää tän sikainfluenssan, lääkkeen ja rokotuksen suhteen.. ihanaa! siis niitten vaikutuksista vauvaan.. mä asennoidun nyt niin et meille syntyy terve lapsi ensi kesänä ja on maailman ihaninta olla raskaana :D :D :D eiks olekin?

jos ootte ottaneet rokotteen sikainfluenssaa vastaa ja haluutte olla mukana siinä et raskaana olevilta kerätään tietoja, jotka on ottaneet rokotteen niin ottakaa yhteyttä sinne teratologiseen tietopalveluun..! ne kerää näyttöä et se rokote ei aiheuta mitään vauvalle.

mä olen nyt niin onnellinen. tuntuu et kivi tippui sydämeltä :)

Bebek ja "PL" 6+0
 
No meillä on paikkana Tavastia. Täytyy vaan yrittää päästä johonkin väljään paikkaan ja jos tekis niin et ois paikalla vaan sen ajan kun bändi soittaa, jospa siinä edes vähän säästyis. Ja tietty nyt yritän vähän karsia noita kissanrisitäisiä ettei jokaiseen oo menos...
Ja tottahan se on et jos sen taudin on saadakseen niin sen kyllä sitten saa ihan mistä vaan. Ja vaikka linnottautuisin kotiin, niin mies sen taudin melko varmasti tois mukanaan... Aika voimakkaana vaan on toi suojeluvietti päällä.

Mä ajattelin yrittää kans tänään päästä jumppaan. Spinningiin tai sitten crossingiin.
Pitäis tässä jossain vaiheessa vähän kysellä jostain noita liikuntasuosituksia ja siis just lähinnä noita sykesuosituksia.
Onko muilla käytössä sykemittari nyt raskaudenkin aikana ? Sitä on ilmeisesti ihan turvallista käyttää odottaessakin ?
 
Hei kaikille!
Jos sitä uskaltaisi itsekin liittyä varovasti joukkoon mahtavaan. Rv on nyt 7+0 ja esikoinen olisi toiveissa. Huomenna on varhaisultra yksityisellä, ja aivan järkyttävän hirveä pelko, että sama toistuu kun viimeksi.. reilu vuosi sitten nimittäin ekassa ultrassa löytyi kaksoset, mutta koot ei vastanneet viikkoja eikä sydämet sykkineet :( Sen jälkeen on ollut kaksi varhaista keskenmenoa ennen vkoa 5, joten vaikeaa on ollut tästä raskaudesta nauttia ja iloita vaikka kovasti haluaisikin. Ei auta kun uskaltautua huomenna lääkäriin ja toivoa parasta, onneksi mieskin tulee mukaan!

Possurokotetta en ole vielä ottanut, kun jotenkin ei tosiaan uskalla edes uskoa että oikeasti olisi raskaana. Mun mieskään ei kumma kyllä, vaikka lääkäri on, ole halunnut että otan sitä vielä. Mutta en missään tapauksessa halua mitenkään rokotetta kritisoida tms, järkeväähän se varmasti on ottaa.

Ihana saada tältä palstalta uskoa, positiivisuutta ja tsemppiä siihen, että kaikki voi oikeasti mennä ihan hyvinkin! Sitä vaan pelkää niin älyttömästi kun aiemmat kokemukset on mitä on.

Toivon mukaan saan tulla tänne kertomaan hyviä uutisia huomenna :) Hirmuisesti tarrasukkia kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bebek:
Mä alan nyt iloita tästä raskaudesta enkä enää murehdi! :D :heart: :heart: :heart: :heart:
Hienoa Bebek! :) Tämä on juuri oikea asenne! Mitä ihmettä me stressataan täällä asioista, joihin ei voida vaikuttaa. Se mitä me voidaan tehdä vauvamasujen hyvinvoinnin eteen on helposti tehty - sen jälkeen se ei oo omissa käsissä. Mä jätin kans kaiken stressaamisen ja nautin. :) Jos jotain sattuu, niin murehdin sitten. Jos nimittäin murehtimisen linjalle lähtee, niin siitä ei tuu loppua ollenkaan.

Nautitaan raskaudesta - tää on ihanaa aikaa! :)
 
Pai80:
Mä oon ainakin käsittänyt just niin että kannattaa käyttää sykemittaria raskaana, ettei vaan nouse sykkeet liian korkeelle ja pikkusen sydän hakkee ku pikajuna.
Meillä on semmonen mittari hankinnassa ekan neuvolan jälkee, jos kaikki ok :) On se muutenki pitäny ostaa, mutta aina tulee muuta tärkeempää. Nyt kumminki aattelin et eiköhän pikkukaverin hyvinvointi oo tärkeintä :)

Oon jotenki niin järkyttyny ku mun paino on siirtyny uusille kymmenille! Puntari näyttää 61kg ja mun normipaino on 55kg. Mitä vitsiä! Ja silti vaatteiden kans ei oo ongelmii, samat menee. Eli mistä ihmeestä oon saanu kuus kiloa ylimääräistä ja minne ne on menny?! :eek: ei oo kivaa.

Jumppa tuntuu tosi pahalta nyt ku yököttää ja tahti on nopee. Steppi ja compat piti jättää nyt ainaki hetkeksi pois. Pumpis oon käyny mut siinäki meinaa voimat loppua.
Tänään siis attelin vetästä ihan vaan kotijumpan omaa tahtii :)

Muutenki oon vähä suunnitellu että pyytäisin salille semmosen kunto-ohjelman, että voisin siel treenaa omas tahdissa ja pitää vaikka taukoa. Sitten oon aatellu kokeilla bodybalancea. Kuulemma sopii myös raskaana oleville. Onko teil siitä kokemuksia?

Nyt virittelee jumppakamoi esille!
 
Mä olen käsittänyt, että varsinkin alkuraskaudesta saa jumpata melkolailla normaalisti. Mulle on aina sanottu, että oman jaksamisen mukaan ja kyl mä uskon, että itse tuntee rajansa parhaiten.

Tuskin mitään kauheen sykettä nostavaa rääkkijumppaa sentään kannattaa mennä vetäseen :D Ei sen puoleen yks keskenmeno alkoi jumpassa, mutten usko sillä olevan mitään yhteyttä asiaan.

Nuu82: tsemppiä vaan :hug: kyl se onnistuu.
 
Juu, kyllä nämä liikkumiset on täysin yksilöllisiä juttuja. :) Osa pystyy pomppimaan combatissakin loppuun asti (toivoisin NIIN kuuluvani tähän joukkoon!) kun taas toisten on pakko ottaa rauhallisemmin heti alusta lähtien. Mulla on kans sykemittari ja alan seuraileen sykettä tarkemmin sitten raskauden puolivälin jälkeen.

Ja jos keskenmeno on tullakseen, niin se tulee sitten ilman jumppaamistakin. Eli jos kaikki on hyvin, niin jumppaamalla ei saa keskenmenoa aikaiseksi. :)

Helise, uskoisin tuon bodybalancen olevan oikein hyvä odotusaikana. Itse oon käynyt viimeksi vuosia sitten, mutten usko, että konsepti on kauheesti muuttunut!
 
JOUDUIN SIT PERJANTAINA ENSIAPUUN :'(

kurkku alkoi särkeen torstai iltana..ajattelin että olin saanut vaan kylmää ja menin normaalisti töihin perjantaina..olo paheni päivän aikana, illalla oli jo niin paha olo että en pystynyt kunnolla hengittään ja nieleminen oli tuskallista, yskä oli todella paha ja vielä siihen päälle aloin oksentamaan..soitin anopille(mieheni oli pelireissulla)hakeakseen mut ensiapuun..sinne sitten lähdettiin ja loppu silaukseksi pyörryin siihen acutan pihaan..haettiin paareilla ja vietiin suoraan kasvoilla hengitys suoja tartuntatautienosastolle..otettiin kaikenmaailman kokeita..olo oli todella surkea :( sielä sitten makasin mahakivun kera n.4h kunnes lääkäri tuli kertomaan että on iskenyt influenssa mutta onneksi ei sika...sain tamiflu lääkekuurin ja viikon olen kotosal..ääntä ei tule ollenkaan ja lihaksia särkee todella paljon...olo on kuin hakatulla(kai)
ja vielä pieni pelko koko ajan koska mahassa on meneillään 8vko:n ihmisen alku.
vielä onneksi ei ole ilmennyt mitään vuotoa eikä maha kipua sen suuremmin :heart:
 
Huomaa, et töissä on vähän rauhallisempaa, kun koko ajan tänne kirjoittelen. Ainakaan ajatukset ei pysy lainkaan töissä, vaan ihan muissa asioissa :LOL:

Onko kukaan koittanut äippäjoogaa? Täällä päin on ihan ryhmiä ja haluaisin kyllä mennä. Viimeeksi varsinkin loppuraskaudesta liitoskivut oli kovia ja joka paikka oli jumissa. Ehkä se auttais siihenkin :)
 
Sikapiikki otettu, saas nähdä nouseeko kuume tänään...

Urheilusta sen verran, että urheilu on ainoastaan hyväksi raskausaikana. Vilkastunut verenkierto vie hapekasta verta lapselle, pitää äidin kilot kurissa ja mielen virkeänä. Urheilla saa niin pitkään ja niin paljon kuin se hyvältä tuntuu ja kohdunsuu on kiinni (eli limatulppa ei ole irronnut). Harva pystyy pitämään yli 140 sykettä yllä kovin montaa minuuttia ja hetkellisesti siitä ei ole yhtikäs mitään haittaa :LOL: Itse harrastan vesijumppaa ja olin maaliskuussa vielä lauantaina ihan täpöllä jumpassa mukana ja maanantaina menin synnärille. Ja aivan terve ja virkeä lapsi syntyi...
 
POX 7+0

Eka neuvola kahen tunnin päästä, ultra perjantaina. Voi kääk kun jännittää toi pelkkä neuvolakin, vaikka en edes tiedä yhtään mitä siellä tehdään, varmaan höpötellään jotain "oletko juoppo tai narkkari" -tyyppistä. Silti jänskättää ja mahassa pyörii. Ikään kuin se neuvolatäti vois vain katsahtaa mua ja sanoa, että "Joo, sä et kyllä selvästikään oo raskaana". Oireita ei vieläkään kauheesti oo näkynyt ja usko on loppua.. Vaikka piti lopettaa tää ressaaminen ja vaiheilu.

Euforinen raskausolo antaa vielä odottaa itseään siis. Tää pelkotiloissa pulikointi v*tuttaa, kai tää kohta loppuu. En valittele enempää. Kaunoista viikkoa kaikille!
 
Tänään käytiin hakemassa tytölle sikarokote ja sain minäkin siinä samalla sitten rokotuksen,

Oireita ei vieläkään tunnu olevan, jotenkin epätodellista, että ees ois raskaana. ens vikolla ajattelin neuvolaa soitella. Odottelu tuntuu vain niin pitkältä, jos eka neuvola ois vasta 5 viikon kuluttua.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään, odotellaan varmaan sinne rv 10... siis jos mä maltan pitää suuni kiinni.


 
Juku kun ootte kirjoitelleet paljon v-lopun aikana! Varsinaisen romaanin sai tässä lukea, et pysyy kärryillä.. :D
Kovasti tervetuloa kaikille uusille plussanneille! :hug:
Onnellinen x5 omakohtaista kokemusta alkuraskauden vuodoista ei oo, mutta eräällä ystävälläni oli epäsäännöllinen kierto ja tiesi olevansa raskaana vasta hyvin myöhäisessä vaiheessa, koska hänellä oli vuodellut muutaman kerran alkuraskaudessa ja oli niiden olettanut olevan kuukautiset.. Ja terve tyttö syntyi hänelle. Toivottavasti sullakin on kaikki kunnossa!
Hui kun pelottavia (sika)influenssa kokemuksia täällä. Ja mä olen vieläkin kannalla etten ota piikkiä. Nyt varsinkaan, kun tauti täällä velloo jo ja tuskin kerkeisin enää suojaa saamaan, kun taudin ennustusten mukaan pitäs alkaa jo laantumaan. Oon vältelly kyllä suuria tapahtumia, mut toisaalta mietin, että onko sekin turhaa, mutta...
Täällä np-ultrat on tehty mulla ainakin mahan päältä.

Mitäs vielä?

Mul on tullu sitä jatkuvaa kuvotusta. Ruokaa ei tee mieli, mut oon todennu, et se on ainoo asia, mikä pahaan oloon helpottaa huilaamisen lisäks. Siispä täällä syödään ahkerasti vähän väliä! Nyt teen varmaan jonkun ennätyksen kilojen keräämisen suhteen.. :LOL:

Mukavat päivänjatkot kaikille! :wave:

Star86 & Hope 6+3
 
Mä täällä taustalla jo vähän kurkistelen tätä pinoa... Haamu testattu tänään (arvon vielä onko haamu vai viivanpaikka), joten pinoon en uskalla vielä liittyä...
Oviksesta laskien la olis kuitenkin joskus 29.-31.7 eli tähän pinoon vielä mahtuisin, jos la pitää paikkansa ja viiva vielä vahvistuisi...
Katsellaan ;)
 
Hei ja hauskaa maanantaita!

Mä myös kävin viime viikolla hakemassa sikainfluenssapiikin ja ilmoittauduin sinne teratologiseen. Käsi oli rokotuksen jälkeen kolme päivää kipeä ja särki, mutta tänään vaikuttaa jo melkein normaalilta. Eipä täällä muuta, alkuinnostus taitaa alkaa pikkuhiljaa laantua, toivoo vaan, että pysyy matkassa. Aloitin neulomaan vauvalle peittoa, musta se näyttää ihan trio-jätskiltä, kun tulee aaltomaista vaaleanpunaista, valkoista ja beessiä raitaa...
 
Heippa kaikki!!
Mun oli ihan pakko tehä uus testi taas tänään, nyt se sai sit olla ihan viimeinen =) Tein digitaalisen viikkonäytöllä ja tänään näytti raskaana 2-3, viime viikolla näytti raskaana 1-2 :heart: :heart: Olin samanlainen esikoisen raskaudessa mut nyt mä ajon vaan nauttia enkä enää laittaa rahaa testeihin =)
 
Mut voi poistaa..meni kesken 6+2..onneksi tuli itsestään ulos ja nyt sitten vuodetaan. Voin kertoa että todellakin huomaa ku menee kesken..supisteli kovaan ja silleen. Mutta odotan ens kuuta että voi alkaa uudestaan vauvanteko hommiin. Onneksi meni näin alussa kesken..varmaan tuulimuna ku mitään katkarapua ei tullu ulos... Jutellaan taas... Onnellista odotusta teille kaikille!!!
 
mekkala mulla kanssa peittoprojekti meneillään :) Meinasin isoäidin neliöistä virkata tilkkupeiton. Tosin se oli tuossa vähän paitsiossa, kun oli niin pitkään sellainen olo, ettei siellä masussa mitään ole, mutta nyt kun tietää, että on, niin taas sormet syyhyää päästä virkkaamaan.

helise kiva kuulla, että muillakin on työmotivaatio vähän hakusessa :) Mua ei voisi tällä hetkellä vähempää kiinnostaa. Onneksi on hiljainen päivä, niin ei tarvi kovin kummoisia suorittaa :)

Onnellinenx5 pahoitteluni :hug: Toivottavasti pääset tänne pian uudelleen!

Mukavaa viikonalkua kaikille :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Star86:
Mul on tullu sitä jatkuvaa kuvotusta. Ruokaa ei tee mieli, mut oon todennu, et se on ainoo asia, mikä pahaan oloon helpottaa huilaamisen lisäks. Siispä täällä syödään ahkerasti vähän väliä! Nyt teen varmaan jonkun ennätyksen kilojen keräämisen suhteen.. :LOL:
Mulla on ihan sama juttu! Koko ajan kuvottaa silleen kevyesti ja normaali ruokahalu ja näläntunne ovat hävinneet kokonaan. Ja kun alan syömään, ruoka ei millään meinaa mennä alas ja tulee äkkiä paha olo, jos syö liikaa. Odotin, että raskaana tulis hulluna uusia mielitekoja, mutta multa on hävinnyt kaikki entisetkin... :x

Ja tosiaan, täälläkin työmotivaatio on huipussaan! Teen vielä etäpäivää kotona, joten ei tarvi edes miettiä kuikkiiko kukaan koneen näyttöä selän takaa. :kieh: Täytyy varmaan ruoskia itseni takaisin työn ääreen...

Onnellinenx5 - olen todella pahoillani keskenmenosta! Paljon voimia sinne ja toivon koko sydämestäni, että teillä tärppää uudelleen pian.
 
Onnellinenx5 pahoittelut minunkin puolesta :flower: toivottavasti tulet nopeasti uudelleen raskaaksi!

mekkala ja Marta ja olikohan teitä muitakin käsityöihmisiä.. mä olen alkanut neulomaan vaaleanpunaista vauvannuttua.. laatikosta löytyy jo valmis vaaleansininen sellainen joten pitää tehdä nyt sitten vaaleanpunainen :LOL: kun ei tiedä että kumpi tulee.. ja töppösiä ja tumppujakin ole tehnyt molempia värejä ja parit valkoiset villasukat.. tarkoitus ois vielä löytää jostain joku helppo villahousujen ohje et sais nekin joskus tehtyä.. 60cm koolla teen.. joten vois laskee et ens talvena vauva pääsis niitä käyttämään :D :heart: ja mulla on hirvee hinku kangaskauppaan ostaa vauvanvaatekangasta ja opetella ompelemaan uudelleen :D pitäs varmaan ostaa beessiä lankaa ja neuloo siitäkin jotain.. ja toi peiton virkkuu tai neulominen kuulostaa myös hyvältä :D

Bebek ja "PL" 6+0
 
Mäkin oon kutonut jo vauvalle.. tai katotaan kenen vauva ne saa, sukuihin kun on useempi vauva tulossa ens vuonna :) Olen kutonut villalangasta kahdet pienet sukat, ja ainaki lapaset vielä aion. mietin vaan,että tarviiko vauva syntyessään ees villasukkia,kun heinäkuussa syntyy... vähä isompia sitten pitäs tehdä,että menevät sitten syksyllä! isommat lapset on syntyneet marras-joulukuussa ja on silloin tarkasti tienny mitä pukea pienelle.

Mulla on aaltomaista tää huonovointisuus ja väsymys... kahvileivät ei oikein uppoa,mutta karkki on ainaki vielä maistunu. just leivoin suklaapiirakan ja hiekkakakun, saa nähdä tekeekö ees mieli maistaa..

rv7+1
 
alku raskauden aikana ajattelin että mikäköhän tulisi olemaan se kuvotuksen kohde ja minkälaisia mielitekoja(ihmeellisii)tulisi olemaan..olen jollain tavalla iloinen kun en pysty syömään minkäänlaista karkkia, varsinkaan suklaata..pistää aikas nopeasti oksettamaan..ennen mättäsin sitä kilo kaupalla..ja mieliteko :LOL: punajuuri on yks...sitä voisin syödä vaikka suoraan purkista.
olen viikolla 7+2
kertokaa muut :heart:
 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo.............toinen..................nkl...............33v.
tuulie............esikoinen.................................28v.
Marika75s.....esiloinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Solnushka.........esikoinen..............................33v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas................??.............??

3.7
Rumo..............toinen...............Kätilöopisto....23v.

4.7
helise.............esikoinen.................KOKS........21.v

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...............27v.
kopkop....................??................??.................??
Kardemumma......esikoinen..........??............28v.

6.7
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.
tyhmäblondi73.......??.................TAYS.........36v.
Kanelitäti......esikoinen............??..................24v.

7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas.............kyks...............25v.

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.

11.7.
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.
Pai80..........esikoinen.............??................29v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Virpi1980.........neljäs..........??...................??

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.

16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??

17.7.
Punaposket 82...kolmas......KPKS...............27v.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.

18.7
Hexuli................viides..........??..................??

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Emmy83...........toinen............ ..PS..................26v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

24.7
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.

Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Muffin
Laura-vm86
Taatu
Nuu82
KS09

isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 

Yhteistyössä