Heinäkuun Hurmaajat 2010

Minulle voi päivittää listaan sittenkin 5+2, sen se tais neuvolassakin laittaa, kun meinas ettei ole niin päivän päälle. Tällöin la 19.7.2010, synnytyssairaala Oys ja iäksi voi varmaan laittaa jo 39 v., vaikka kuun lopulla vasta nämä vuodet täyttyvät. Kiitos listan päivittäjälle =) .
 
Chili: Alkoi mullakin eilen kauhee närästys ja viime raskaudessa rennietä meni aika runsaasti. Vielä siihen päälle pahoinvointi ja jatkuva yökötys.

Mä just kävin jostain raskauslaskurista lukemassa, että vasta 26.12 on keskenmenon riski pienempi. Siihen asti ainakin haluaisin pitää "salassa" tän jutun ettei kaikille sitten tarvi selittää keskenmenojaan. Täällä on vaan pari samaan aikaan raskaana ja mä saan sit korvat punasena kuunnella, kun pomot puhuu niistä. Tuntuu, et pari työkaveria on aavistanut jo jotain turvotuksesta ja jatkuvasta vessassa ravaamisesta. Pikkujouluissa taitaa viimeistään paljastua, kun en ole ikinä ennen ilmaisesta viinasta kieltäytynyt :LOL:
 
Ennu
Mulla on kans vähän toi juttu et pikkujoulut vähä jänskää. Varsinkin kun ite keväällä olin vaatimalla vaatimassa et pikkujoulut perjantaina eikä torstaina niinku on ollu tapana... Nyt sitten suuriääninen onkin autolla ja lähtee aikasin pois (syyllä: "kotinurkilla viel toisetkin bileet samalle illalle"). Muuten oon yrittäny karsia noita kissanristiäisiä vähemmäks. Ens viikon perjantaina pääsen sinne Tavastialle. Voi taas varautua kyselyihin. Noh toivotaan et joku kysyis vaan et oonko autolla...? Koska autollahan mä en ole... ;)

bambina
Hitsit mulla ei oo yhtään testiä enää jäljellä. Ehkä mä uskon kolmen testin tulokseen. Oireet vaihtelee mullakin melkein päivittäin.
 
mulla menee sitten puolet jutuista ohi, esikoinen on vilkas 10 kk, joten yritän lukea kyllä kaiken, mutta ajatus ei välttämätä mukana. Ja joku kyselikin tuohon liittyvää, että en kauheasti jaksa kerkiä murehtimään raskautta, vaikka nyt enemppi pelottakin että jokin menis pieleen. Meidän tyttö on aika vaativa lapsi, joten päivät hujahtaa nopeaan.

Tänään tuli POKS 5+0 Neuvolaa piti soitella, mutta muistin sen vasta nyt... :snotty:

Mielitekoja ei vielä ole kyl yhtään. Mandariinit ja suolakeksit vie hyvin pahaaoloa pois.

Possurokotetta en jaksa murehtia, sain sen ma, ja jos joku menee pieleen niin en voi sitä syytellä.

oltiin tänään koko perhe kävelyllä, ja mentiin yhden koulun ohi, ja voi kamala kun sielllä haisi joku ruoka niiin pahalle.

Ja mielialat täällä vetää vuoristorataa suutahdi tänään miehelle, kun halusi taas siivota... :whistle:

Emmy ja pirpana 5+0
 
Iltapäivää ;)

Tervetuloa SMSM, kiva saada "tuttujakin" tänne :) Ja tervetuloa myös muille uusille :flower:

Pitkän nihkeä työpäivä takana, hohhoijaa. Aamuherätykset on ihan persiistä. Ei meinannu tänä aamuna jaksaa millään nousta ja kokopäivän väsyttänyt töissä. Tekis mieli heittäytyä sohvalle ja vetää peitto korviin :whistle: Mutta pitää lähteä viemään isompaa poitsua kaverikemuihin. Ajattelin lähteä kävellen, niin tulee tehtyä pikkulenkki samalla :)

Me ostetaan ainaskin emmaljungan vaunut. Sellaset oli kakkosellakin, mutta myitiin sitten, kun oltiin vielä sillä tuulella ettei meille enää lapsia tule, vaikka jo kakkosen odotuksen loppuaikana haaveilin josko kolmonen perään, mutta ei niin käynyt, 4vuotta tulee ikäeroa. Hetken aikaa meni, että sain myös miehen haluamaan lisää perheenjäseniä... :heart:

Onko kellään muulla turvotusta mahassa? Tuntuu että omat housut kinnaa jo niin, että aivan ahistaa.. Järkkyä, kun ajattelee että viikkoja on vasta 6 ja risat. Viimeks rupes turvottaa massua vasta joskus kymppi viikolla. Paino ei oo kuitenkaan paljoakaan noussu.

Täällä kans yks äkäpussi :D Ja mies tykkää :LOL:


Illanjatkoja mammelit :wave:

Maamin ja TOIVO 6+3 :heart:
 
Me on jo kateltu vaunuja ja sitteriä vauvalle :D Entiset vaunut piti jo viskata pois.Ostelemaan ruetaan kuitenki vasta ensi vuoden puolella,jos siellä masussa nyt tosiaan on vauva.

Minä en oo jaksanu miettiä koko possulunssaa ja rokotuksen varmaankin otan kun sen saan.Ehkä parin viikon päästä.

Musta Pantteri ja rv 5+5

Ihanaa odotus aikaa kaikille! =)
 
Kiitos punaposket82 ja maamin82 toivotuksista. Minä näytänkin olevan heinäkuisten vanhin odottaja =).
Meillä ei varmaan suurempia hankintoja tarvitse tehdä, kun olen säästänyt vielä nuo vaunut, jotka aikoinaan esikoiselle ostettiin - hui siitä tuli jo 6 vuotta, mutta ovat kunnoltaan lähes uudenveroiset, koska ovat olleet vain kahdella lapsella ja aina sisällä säilytetty. Mies vaan aikoinaan pikkukakkosen jälkeen naureskeli, kun en antanut vielä vaunuja myydä - meinas silloin, että meidän lapsiluku on tässä. Mutta niinhän tuo kummasti oli kolmannen kannalla heti viikon mietinnän jälkeen kun asiaa syyskuussa häneltä kysyin. Ei tarvinnut kauaa suostutella :LOL: .
Kai sitä itekkin menen possupiikin hakemaan kunhan tästä kuumeesta tokenen. Meillä on sairastettu viime perjantaista lähtien, eka lapset sitten mies ja lopulta minäkin. Lapset meni jo tänään hoitoon ja eskariin, me miehen kans vielä sairastettiin kotona. Itellä alkaa jo kuume hellittämään ja pohdin, josko huomenna tohtis jo töihin lähteä. Miehellä nousi taas yli 38 kuume, joten on huomisenkin pois - nyt jo 4 pv ollut kuumeessa.
En tiiä onko tämä possua, mutta pojan eskariryhmästä on ollut yli puolet pois jo 2 vkon ajan, eivät ole pystyneet menemään asioita eteenpäin kun on noin paljon lapsia pois.
 
Nyt on ultra onnellisesti takana päin.. Pien sydän sielä tykytti niin ettei kyllä jäänyt mitään epäselvää että onko eloa vai ei.. :heart:
Kolme plussaaki saatiin äippäkorttiin sydämestä ja sano että on kyllä niin mallivauva että ihme on jollei loppuun saakka jaksais.. B)

Oon niiiiiiiiiiiiiiiiin onnellinen ja helpottunut.. RV muuttu alkuperäseks, eli 7+6.. tässä välissä sanottiin jo että ois nyt se 8+ ku kävin ultrassa viikolla 5 kramppien takia ni terv.kesk.lääkäri ultras että on oikeella paikalla..
Aattelinki jo sillo että miten voi viikolla heittää ku kuitenki on säännöllinen kierto ja oviksenki bongasin.
Voi ihanaa.. musta todella tulee äiti.. :heart:

susanna + papu 7+6
 
täälä oltiin ultrassa ja siellä 11,5mm pitkä ihmeemme köllötti ja sydän sykki hyvin :heart: eli saadaan pikkukakkonen :whistle: minut voi lisätä myöskin listaan eli synnytyspaikkana taas SATKS,toinen lapsi,ikää on 20vuotta ja laskettu aika on 05.07.2010 :heart: oireina oksetus,väsymys,turvotus,tosi paha pahoinvointi ja mielialan vaihtelut kuten esikoisesta ja jotankin nyt jo olo että tyttö tulee :p

elluna & nimetön ihme 7+3rv
 
Ihanaa lukea hyviä uutisia ultrakäynniltä :heart:
Koitetaan me odottajat vielä malttaa mielemme, kyllä se meidänkin ultravuoro sieltä aikanaan tulee. Mulla on eka neuvola vasta 1.12. ja varmaan sen jälkeen ultra.
 
Mun koululainen haluaa laittaa muutaman kuvan =) Ei osaa vielä lukea.

erdftyu7iioplöööopljuyhhhgggtrfedwsertyuhgyioooppölkjfsaqweryyuiiiiiiiiopåpoiuytrewqasdfghjklöämnbghvcxzsawewr4rrrrreeeeew34ttttgyhujiolkjuhymjumhhtgdffgfffggyyhyju :headwall: :saint:

poika siis kirjoitti :D
 
susanna85 & Ellunaa Ihania ultrauutisia! Paljon onnea! :heart:

päpsy79 Herttainen poika sulla - haluaa osallistua äipän harrastuksiin. :)

maamin82 Mulla turvottaa kans joka päivä enemmän. Samoissa mennään, mullakin 6+3. Varsinkin parina viimeisenä päivänä on jotenkin yltynyt turvotus. Saattaa tosin johtua sitäkin, etten ole liikkunut viikkoon sairastelujen takia. Ja toki itseään pitää 'lohduttaa' suklaalla, kun on paha mieli. :p

Mulle tuli tosiaan sitten poskiontelontulehduskin... Loppuviikko pitäis olla saikulla (pari työjuttua on pakko tehdä, mikä kyllä kiristää pinnaa, ärsyttävää ettei saa rauhassa sairastaa koskaan!) ja huomenna lääkäriin ultraamaan posket. Sitten päätetään tarvitaanko punkteeraus. Karmivaa! Sitä pelätessä ostin nenäkannun ja olikin melkosta touhua se huuhtelu. :LOL: Mutta, jos sillä selviää ilman punkteerausta, niin huuhtelen vaikka 24/7!
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Onko muut viel miettineet/ hankkineet hankintoja tulevalle vauvalle? Pinnasängyt ja hoitopöydät ollaan kateltu valmiiksi, ennen jo raskautta. Kärryjäkin ollaan käyty katteleen, miehen mielestä vaunujen pitää olla Emmaljunga. Oon ihastunut yhteen vuoden 2008 väriin, jota ei valmisteta enää :( Ei näytä Huuto.netissäkään olevan sitä väriä myytävänä. Vaikka väriasia on aika turhanpäiväinen, mutta ainakin mun mielestä väri ja malli pitää olla mieluisa, niin vaunut tulee käytetyksi eikä dumpattua nurkaaan.
Meillä on Emmaljungan Duo Edget (väri grey/apple) ja en voi muuta kuin suositella. Aivan erinomaiset vaunut sekä kesällä että talvella pohjan ilmastoinnin ja tilavan kopan vuoksi. Pyörät rullavat vaativammassakin maastossa ja metallinen tavarakori on aivan älyttömän hyvä. Puhumattakaan kaikista muista hyvistä ominaisuuksia (mm. integroitu UV-hyttyssuoja, keinujalakset kopassa jne.)

Me ei tarvita suurempia hankintoja kun tältä keskimmäiseltä jää melkein kaikki tavarat. Tuplarattaat olen jo hommannut kun halvalla sain (Carena). Jos tuleva vauva on poika niin sitten pitää poikien vaatteita ostella...

Chili25: närästää! Ihmettelinkin että miten voi olla mahdollista, yleensä mua närästää vasta loppuraskaudessa...

bambina: :LOL: Tekstisi luettuani kehtaan minäkin tunnustaa, että pahoinvoinnista huolimatta varmistin vielä tänään Clearbluen digitestillä ja nyt uskon kun siinä lukee ihan selvällä suomen kielellä etä raskaana :kieh:

maamin82: turvottaa täälläkin ihan älyttömästi...on jo ikävä mammahousuja :kieh:

Pikkujouluja minäkin viettelen ja olen suunnitellut, että tilailen alkoholittomia siidereitä ja paukkuja. Toivottavasti menee kavereille läpi..

Onneksi olkoon ultrassa käyneille, en jaksaisi itse odottaa että pääsen näkemään, onko kohdussa eloa...
 
Iltaa vaan itse kullekin emännälle!

Paljon ootte ehtineet kirjoitella. Käyn kyllä lukemassa monta kertaa päivässä, mutta oma kirjoitusinto on ollut vähän hakusessa, kuten moni muukin asia, ml. kiinnostus työntekoon... Mulla on ollu eilen ja tänään tosi paha olo. Etoo, eikä mitään tekis mieli syödä. Eilen meni vielä alas kookosmaidolla ja korianterilla maustettu kasvissosekeitto, mutta tänään ei meinannu tulla mitään. Väkisin söin pienen lautasellisen. Leipää meni sitten sitäkin enemmän. Nyt järsin täällä puoliväkisin näkkäriä ja juon piimää, josko ne sais oloa vähän paremmaksi.

Kamalaa myöntää, että lähes ainoat ruoat mitä pystyisin nyt laittamaan kurkustani alas ovat roskaruokaa: hampurilaisia tai vaikka kebabia. Onko teillä muilla tällaista? Ei noilla nyt kovin kauan voi elää ;)

Mulla on ollu kans sellaista omituista närästystä. Kurkussa tai tuolla rinnassa on sellainen omituinen pala, joka on pysynyt nyt poissa, kun olen syönyt parina aamuna puuroa ja välttänyt tulisia ruokia, joita rakastan. Toivottavasti ei mene pelkäksi piimän juonniksi ja puuron syönniksi tämä odotusaika :)

Väsymys on myös aikamoinen. Hirveää itsekuria vaatii, ettei vaan köllöttele sohvalla kaiken päivää (teen töitä kotoa). Pitää näköjään vaan herätä aikaisin ja ruveta heti hommiin. Näin illalla alkaa olla jo veto veks. Meitsi on hiihtänyt täällä kotosalla ystävältä saaduissa mammahousuissa jo useamman viikon. Ovat tosi mukavat, joskin ne ei kyllä näytä mitenkään mammahousuilta.

Maanantaina on ensimmäinen neuvola. Jänskää.

Voikaa hyvin, älkää pahoin!
 
Tekis mieli käydä ostaan raskaustesti, testailin alkukuusta parilla Clear blue - digitaalitestillä, selvä "Raskaana" - teksti niihin tuli. Tekis mielie testata viel lisää. Eilen käytiin apteekissa, meinas pari testiä tarttua mukaaan, mutta maltoin mieleni. No vajaan viikon päästä näkee onko Pikkune viel matkassa :whistle: Eiköhän ole :)

Vois kyll tosiaan rauhoittua ja nauttia raskaudesta :) Ja unohtaa (turha) hermoilu etukäteen, sitten voi hermoilla kun on oikea tarve
 
Alkuperäinen kirjoittaja Solnushka:
Kamalaa myöntää, että lähes ainoat ruoat mitä pystyisin nyt laittamaan kurkustani alas ovat roskaruokaa: hampurilaisia tai vaikka kebabia. Onko teillä muilla tällaista? Ei noilla nyt kovin kauan voi elää ;)
Heh :LOL: Itelle kans maistuu roskaruoka :D Ei kyll oo kovin terveellistä, "onneks" sekin on alkanut kuvottamaan pikkuhiljaa :saint: Yritän vältellä roskaruokaa ja syödä kotiruokaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Tekis mieli käydä ostaan raskaustesti, testailin alkukuusta parilla Clear blue - digitaalitestillä, selvä "Raskaana" - teksti niihin tuli. Tekis mielie testata viel lisää. Eilen käytiin apteekissa, meinas pari testiä tarttua mukaaan, mutta maltoin mieleni. No vajaan viikon päästä näkee onko Pikkune viel matkassa :whistle: Eiköhän ole :)
Heheh, kävin itse tänään apteekissa ja pitkään hypistelin Clearbluen digitestiä, mutta sain puhuttua itselleni järkeä päähän. Päättelin, että kyllä se aikanaan selviää, jos en enää mystisesti oiskaan raskaana. :)
 
Meni hermo oireettomuuteen ja sorruin impulssiostokseen: raskaustesti #2. Tein sen sitten ennen työpalaveria erään lehtitalon vessassa :D Siivoojalla on kiinnostava ilta tiedossa, kun se löytää roskiksesta positiivisen raskaustestin..

Eli raskaana ollaan yhä (tää oli itselleni suuri uutinen ;) ). Ylihuomista ultraa kohti ilolllllla :heart:
 
ihanaa kun muutkin on noin hermoheikkoja noiden testien kanssa!!! :LOL: etten vaan minä...minä en ostanut uutta testiä kun oli jäänyt noita kotitestiltä tilaamiani ja ajattelin, että mitä sitä turhaan jättää pariksi vuodeksi kaappiin lojumaan... ;) mutta tosiaan suurin syy tuohon uudelleen testaamiseen täälläkin oli juuri tuo oireettomuus. tosin siskonikin on ollut lähes oireeton molemmissa raskauksissaan... mutta odottelu jatkuu, päivät tuntuvat piinaavan pitkiltä ja pimeiltä. kunpa olisi jo joulu!! :xmas: :D :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Alkuperäinen kirjoittaja Solnushka:
Kamalaa myöntää, että lähes ainoat ruoat mitä pystyisin nyt laittamaan kurkustani alas ovat roskaruokaa: hampurilaisia tai vaikka kebabia. Onko teillä muilla tällaista? Ei noilla nyt kovin kauan voi elää ;)
Heh :LOL: Itelle kans maistuu roskaruoka :D Ei kyll oo kovin terveellistä, "onneks" sekin on alkanut kuvottamaan pikkuhiljaa :saint: Yritän vältellä roskaruokaa ja syödä kotiruokaa...
Minulla taas on ainakin esikoista odottaessa (en muista enää oliko toisessa raskaudessa myös) ollut mielitekona lämpimät leivät ja niitä teen itelle nytkin. Esikoista odottaessa tuli yllättäen himo myös puuroihin - joita en ole juuri lapsuuden jälkeen syönyt - tuli kammo niihin aikoinaan. Neuvolassa totesivat, että on ainakin terveellinen mieliteko :LOL: :LOL: . Nii ja poika tuli. Tyttöä odotellessa mieliteot meni enemmän makeiden puolelle.

 
Kiva kuulla että täällä muitaki hrmoheikkoja r-testien suurkuluttajia :LOL: Täällä mennään kanssa niin oireettomana että vaikea uskoa masussa olevan elämää. Käytönnössä ainoat oireet ovat puuttuvat kuukautiset ja positiivinen raskaustesti. Olen jo ajatellut tehdä loppuviikosta CB:n viikot näyttänän digitestin niin näkee nouseeko hormonitaso.

Pahoinvointia odotellessa, Sussu rv 4+6 tai 5+0
 
Voi ihana kuinka aktiivisia olette kirjoittamaan =) Minä ja meidän 4 v sai eilen röh röh rokotteen. Mulla nousi illalla vähän lämpö ja käpälä on arka. Nti laitettiin klo 11 bumerangina tarhasta kotio, kun oli lämpöä ja päätä särki. Käytin varuiksi lekurissa kun on tuota nuhaa ollut, mutta ei ollut ihmeempiä.
Annettiin Pronaxenia pvällä ja iloisesti tuo jodlaili loppu pvän, joten varmaan perjantaina pääsee jo tarhaa. Minähän olisin mieluusi kotona loppu vkon, mutta pomon ääni oli sellainen, jotta jaa.... :kieh:

Oireista: vaihtelee mullakin päivittäin, paitsi nälkä ja pissahätä on melko pysyvää. Välillä etoo ja välillä ei, ja illalla kyllä huomaa rinnuksissa kun ottaa "tuet" pois :/

Kyllä muakin jännittää sinne ekaan ultraan, mutta otan saman asenteen mistä ootte täällä puhunut, eli huoli pois ja kaikki menee hyvin :heart:

Lehden lööpit saatan sivu silmällä lukasta ja that´s it. Hulluksi tulee jos kaiken lukee...

Pikkujoulut olisi tulevana lauantaina, mutta ollaan parahiksi menossa mökille nostamaan vene, joten meriselitys valmiina :LOL:

4D: suosittelen niiiiin lämpimästi, käytiin esikoisen kanssa ja onhan se ihana muisto :heart:

Mutta nyt iltapalalle ja pikkuhiljaa peiton alle kömpien, väskää taas niin kauhiasti....ZZzzZzzz

Nat nat kaikille :wave:

Von Lin Lin ja huomenna poks poks
 
Olen jo muutamaan otteeseen käynyt tätä heinäkuisten palstaa lukemassa ja ajattellu, josko tulis joukkoon mukaan :D Taustaa sen verran, että olen viettänny taannoin paljon aikaa tuolla lapsettomuus palstalla, silloisen miehen kanssa käytiin hoidoissa ja kesällä 08 tuli eka plussa, joka kuitenkin meni kesken. Yritystä oli siis vuodesta 05 ja mitään vikaa ei koskaan kumpaisestakaan löytyny... mutta nyt sitten kävikin sellainen iloinen ylläri uudessa, ihanassa ja rakkautta täynnä olevassa suhteessa, että plussa tuli niinkuin vähän nurkan takaa :heart: Elämä osaa joskus yllättää ja elämä tuntuu antavan juuri silloin kun sitä vähiten odotat :heart: Mutta juu, nyt vois menkoista laskien olla arviolta rv 5+2 ja laskettu aika 19.7.2010 :D

Toivon mukaan kaikki menisi hienosti loppuun asti... varhaisultra on varattu kuun vikalle päivälle... eli vajaa 2 viikkoa piinaa ja taas piinaa. Olotila ollu muuten OK, mut väsy ja nälkä tuntuu olevan koko ajan. Välistä ollu pikkasen etovaa oloa, muttei mitään pahempaa.
Niin ja niistä raskaustesteistä.... niitä tehty myös täällä enemmän kuin se 1 :LOL: Tuntuu vaan niin uskomattomalle koko juttu, että en ihmettelis olleskaan jos oisinki vaan unta nähny...

Mutta hyvää yötä kaikille :wave:
 

Yhteistyössä