Heinäkuun Hurmaajat 2010

Täällä on ollut puhetta ultrasta ja veriseulasta.. itse olen ajatellut että kaikki mahdolliset tutkimukset otetaan.. varsinkin kun tää alku on ollut vähän hankalaa.. :( mulla on taas kurkkukipeä ja joku tauti tulossa.. miks mä saan just nyt kaikki taudit :( no johtuu varmaan vastustuskyvyn alenemisesta raskauden vuoksi..

sitten joku kysyi et miten tulevalla lapsella tulee olemaan isovanhempia.. vaikka ollaankin nuoria niin meidän vauvalla tulee olemaan vain yksi mummi ja kaksi vaaria, tai miksi heitä nyt sit aletaankaan sanomaan.. ja kaikki ovat yli kuusikymppisiä vaikka ollaankin itse aika nuoria.. tämä myös yhtenä syynä miksi lapset kannattaa "hankkia" nuorena jos näin karkeasti voi sanoa..:)

onnellista odotuksen jatkoa kaikille :)

Bebek ja "PL" 6+6 :heart:

p.s huomenna poksuu viikot, ihannaa!!! :heart:
 
Pikkujoulut takana ja puoli osastoa tietää nyt mun homman nimen :whistle: En hiiskahtanutkaan, mutta arvasivat. Mulla on kuulemma se kuuluisa "hehku" mutta itsestä ei kyllä tunnu yhtään sellaiselta tän turvotuksen ja ällötyksen alla :heart:
 
Hipsu79:
Et ole ollenkaan hankala eli muutkin isolla sitä mun nimimerkkiä jos en muuten hoksaa :) Sitä ei aina kerkeä lukemaan ajatuksella, joten mukava tuollainen helposti poimittava juttu kun listassa seisoo omituisuuksia ;)
Voimia kovasti. Toivottavasti teidän pienellä tilanne nyt jo selkeästi parempi :hug:

Päivitin viimeisintä listaa.. nostelen sitä aina väliin ylöspäin

Sankkuli:
Tervetuloa mukaan! Ihana kun meitä on näin paljon jo!!

Isovanhemmista:
Miehen äiti kuoli noin vuosi sitten. Molempien isät on kuollu yli kymmenen vuotta sitten. Mun äiti eli lapsien mummi on suht hyvässä kunnossa ja on kodinhoidon tuella hoitanut meidän ipanoita nyt kun ollaan oltu molemmat töissä ja hän eläkkeellä. Sen lisäksi on mun isäpuoli joka on ihan ykköspappa näille pojan viikareille. Joten meillä sillä tavalla kuitenkin tavallaan onnellinen tilanne, kun on edes yksi mummi ja pappa. Vaikka mielelläänhän ne kaikki takaisin ottais :|

Täällä paistaa aurinko, ihanaa!!

Nyt täytyy ruveta valmistautumaan työpäivään. Mukavaa syksyistä päivää kaikille tulevan heinäkuun mammoille!!

Ja noista seuloista vielä eli meillä ultrataan joka neuvolakäynnillä, mikä tietenkin auttaa sitä että ei tarvitse lähteä vain kurkistelemaan miten pikkuinen voi :)

Punaposket ja Tuhina 6+1
 
Oma ikä näköjään unohtui,olen 26v oma syntymäpäivä on vajaa viikkoa ennen laskettua aikaa,olisi aika vinkeää saada kunnon synttärilahja. :D Jestas kun muuten on huono olo aina kun verensokeri pääsee laskemaan,heti kun syö jotain helpottaa taas,vielä kun saisi pidettyä kädet pois karkkipussilta. :whistle:
 
Huomenta kaikille! Tai taitaahan tuo oikeestaan olla jo päivän puolella, mutta minkäs teet kun väsyttää ja uni maistuu :D Eilen illalla otin reilun parin tunnin päikkärit ja sit viel yöunet melkein kellon ympäri....

Sydämellisesti tervetuloa kaikki uudet plussanneet :heart: Ihanaa! Ja upeaa lukea hienoista ultrakokemuksista! Täällä vielä 8 päivää, niin sitten ultraan... jännittäää!

Miranha , kirjoittelit tuosta hajamielisyydestä... täälläkin tuntuu sellaista olevan ilmassa ja kovasti :D Kuuluu ilmeisesti oireisiin, heh! Tuntuu, ettei ihan koko ajan ajatus täysillä juoksisi ja asiat unohtuu, esim. menet kauppaan ostamaan jotain tiettyä juttua ja kuinkas ollakkaan olet ostanut ihan kaikkea muuta kuin sen tarvittavan tavaran :D Noh, pieni muistamattomuus ja hajamielisyys sallittakoon :whistle:

ON , täällä ei oo ollu pahempia pahoinvointeja. Lähinnä öisin oon saattanu herätä etovaan oloon, tai jos syö liian paljon, niin alkaa kuvotus. Rinnat on tullut todella aroiksi, varsinkin kun aamulla nousee sängystä, niin aiai! Ja sitten tää herkkismieli... ei tarvii kummosta ajatella tai kuulla esim. joku surullinen biisi, niin johan alkaa tippa tulla linssiin. Huhhuh, mikä itkupilli :D Neuvolaa en muuten ole viel varaillu.... se täytynee tehdä heti ensi viikolla.

Oikein rattoisan mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:
 
Ihanan aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Ihanaa kun pitkästä aikaa näkyy aurinko ja sininen taivas, eikä vaan harmaata ja tihkusadetta, heti piristyy itekin :)

Ja jes jes jes mulla on ollu tänä aamuna suorastaan mainio olo! Nyt iloitsen näistä muutamasta tunnista, jolloin ei ole oksettanut. Ah :heart: katsotaan miltä illalla tuntuu...

Me mennään tänään kattoo se New moon-leffaan, hih :)

Isovanhemmista:: Mulla on vanhemmat elossa (äiti 44v, isä 45v), plus äitipuoli (en muutes tykkää yhtää äitipuoli sanasta, jotenkin se on niin kolkko). Miehellä on isä ja äitipuoli (47v ja 47v) myös, äiti on kuollut. Sitten mun puolelta on vielä äidin äiti (71v)ja isän vanhemmat elossa (noin 70v). Miehen puolelta on äidin vanhemmat elossa(noin 70v). Eli pikkukaveri saa siis sekä isovanhempia että isoisovanhempia :)

Mulla on itellä tosi hyviä muistoja, kun oli just isoisovanhemmat elossa pitkään mun lapsuudesssa. Taisin olla kymmenen kun isän isän äiti kuoli. Ja etenkin just isän puolelta isoisoisä ja isoisoäiti oli tosi rakkaita, ne kertoi aina kivoja tarinoita niiden lapsuudesta ja tarjosi fazerin sinistä ja jääteloauton jätskiä :heart: Toivon että omille lapsille tulis yhtä hyviä muistoja.

Eka neuvola huomenna! Niin toivon, että edes yritettäis niitä sydänääniä, mutta jos neuvolantäti ei niitä ehdota niin en kyllä kummiskaa ite uskalla alkaa vänkää, oon vähä nössö :)

Nyt tenttii lukua.

helise ja pikkukaveri 8+2
 
isovanhemmista mun molemmat vanhemmat on elossa ( äiti 55v ja isä 58v) miehen isä kuollut n 9v sitten ja äiti on 52v ja kaikki asuu suht lähellä joten medän lapsillla on vielä no asiat hyvin. tyttö ois ekaa kertaa menossa mun vanhemmille yöksi maaliskuussa, kun mennään miehen kanssa hotelliin yöksi, hääyötä viettelemään noin jälkikäteen.

Mulla tulee myös alaselkä tosi kipeäksi ihan pienestäkin. JA MIELIALAT voisikos ne lahjoittaa jonnekin. Tää on aika raskasta tää vuoristoratailu.

Tänään mentäis käymään sealifessa, katsotaan miten pystyn olee pari tuntia siellä, suolakeksit tai jotain muuta mu kaan.

Emmy ja pirpana 5+4
 
Brunssipatongit uunissa, laiskanpulskea sunnuntai. Eilen oltiin tupareissa ja join ansioituneesti feikkikaljaani. Puolenyön tienoilla alkoi kuitenkin jo unettaa tolkuttomasti ja ajeltiin kotiin. Hermo ehti mennä sadasti ihmisten "mitäää miten sä nyt jo oot väsynyt, ette kai te nyt jo oikeesti lähe, piristy nyt heeeei" -kännilöpinään. Meinasin huutaa, että kokeilepa kuule itse tätä raskaana oloa ja tätä väsymystä ja tuu sitten nitisemään. Eihän ne pahalla mankunut, mutta suunnattoman ärsyttävältä se silti tuntui. Kai sitä sitten jotenkin syyllistyy alhaisesta energiatasostaan kun ennen on kepeästi riekkunut neljään ja joskus jatkoille asti...

Isovanhemmista Meillä on kaikki neljä elossa (+isälläni inha uusi vaimo kans) ja isoisovanhempiakin piisaa viiden kappaleen verran. Vain miekkosen vanhemmat asuu samassa kaupungissa tosin. Unelmoin jo nyt lapsenhoitoavusta heidän taholtaan. Miehen äidille tää lapsenlapsi onkin jo nyt joku masentuneen elämänsä keskipiste, joten apua varmasti onkin tiedossa. Kivah!
 
Huhuu..

Saako liittyä seuraan? Jos nyt jo uskaltaisi!

Olen 26-vuotias ja -ilmeisesti- toista lasta nyt odotan. Esikoiseni on 1v 5kk ja meillä oli toinen lapsi varovaisissa toiveissa. Tarkoitus oli aloittaa varsinainen yrittäminen ensi kuussa mutta kuinkas sitten kävikään... pikkuinen ilmoitti tulostaan jo nyt. LA 25.7.

Olen vielä alkushokissa eikä ajatukset ole vielä oikeen järjestyneet... Mulla nimittäin alkaa työharjoittelu tammikuussa ja tarkoitus oli valmistua ensi keväänä koulusta. Nyt sitten stressaa että ehdinkö valmistua ennen vauvan tuloa vai jääkö koulu taas kesken. Että tällaisia stressaavia ajatuksia täällä näin alussa. :ashamed:

Silti kyllä olen jo salaa ihastunut ajatukseen vauvan tuoksusta, tuo esikoinen kun on hurahtanut ihan yhtäkkiä isoksi tytöksi! :heart: Kun nyt vaan pieni pysyisi mukana tämän kaiken stressin keskellä. :/

Oireet ovat perinteiset ja ne ovat kyllä selkeämmät kuin esikoisesta aikoinaan. Etova olo on useasti päivän aikana, hajuaisti on parantunut (ei pysty laittamaan astioita pesukoneeseen, kone kun haisee niiiiiiin pahalle), huimaa ja väsyttää. Maha näyttää jo nyt siltä, että salaisuus ei kauaa pysy, turvotusta on nimittäin vaikka muille jakaa. Ah, tätä ihanuutta... :$ No, ehkä se siitä, kaipa nämä kuuluu asiaan! :xmas:

Sitris + pikku kirppunen 5+0
 
Jäipä taas viikonlopun jumpat väliin. Väsyttää vaan niin tolkuttomasti ja laiskottaa |O
Mitenköhän tuosta tulevasta viikosta taas selviää kun unta tarvis ainakin sen 12-13 h et jaksaa olla hereillä...?
 
Isovanhemmat meilläkin kaikki elossa ja hyvin ollaan saatu tähän asti lastenhoitoapua, jos ollaan tarvittu.

Seulontoihin olen osallistunut aiemmasta kahdesta vauvasta ja aion osallistua nytkin. Mä ajattelen homman niin, että onpahan sitten aikaa valmistautua JOS jotain poikkeavaa löytyy.

Sokerirasitus on nykyään Käypä Hoito-suosituksen mukaan tosiaan kaikille yli 25-vuotiaille ja tuo suositushan on valtakunnallinen. Suositus tuli voimaan muistaakseni viime vuonna. Itse rasituskoe ei ole kummoinen, juodaan kolalitkua pien pullo ja annetaan pari verinäytettä...

Koittakaahan jaksaa pahoinvoinnin kanssa, itsellä vähän jo helpompaa jostain syystä...
 
Ompas täällä paljon tekstiä tullut sitten eilisen :)

Unohdin kertoa että minä olen 27 v. ja mieheni on 29 v., ja todellakin esikoista odotellaan, jota on toivottu ja odotettu!

Meillä on myös koira, pieni rotu, joka täyttää ens kuun 1. päivä 1 vuoden ja meillä on koiran "uhmaikä" lähes pahimmillaan... aavistuksen helpottaa jo :saint: Omaa koiraa toivoin lähes kolme vuotta kunnes se tämän vuoden tammikuussa haettiin meille viihdyttämään meikläistä, kun mies on nykyään aika paljon työ- ja pelireissuilla =)

Olo on kuin omenalla, sopis kai tähän nyt hyvin :LOL:
Masu on turvonnu, ikäviä vihlasuja ja sellaisa menkkakipuja ajoittain, jotka kestää ihan muutaman sekunnin. Alaselkä on ollu kipee parisen viikkoa ja rasittuu kans tosi helposta, rinnat on myös ihan hirveen kipeet, välillä ihan vain jomottaa vaikka niihin ei edes ota mikään :/ Etovaa oloa tuntuu joskus, mutta tällä hetkellä riittää/auttaa vielä vesilasillinen. Mulla on vielä tässä päällä yksi hedelmällisyyshoitoihin liittyvä seikka, joudun kolme kertaa päivässä laittaa Lugesteron kapselin emättimeen... :/ Tätä jatkuu ainakin sinne asti kunnes mulla on se alkuraskauden ultra 10. päivä.

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille B)
PikkyMyy ja Kaiffari 5+0
 
Haluaisin tiedustella, Kuinka moni teistä on ottanut/meinaa ottaa "sikarokotteen"?

Ite oon vähä epävarma ja pelkään että se aiheuttaa keskenmenon tms...

Kiitos kaikille vastaajille, täällä varmaan on asiasta puhuttu, mutta en jaksanut alkaa selaamaan kaikkia sivuja, laiska nainen :LOL:
 
Isovanhemmat meillä on elossa miehen vanhemmat (69 v ja 70 v), minun äiti ( 64 v) sekä minun mummo (82 v.). Hoitoapua löytyy vielä miehen isovanhemmista sekä minun ja miehen sisarusten lapsista.

Sikainfluenssarokote ensin olin rokotetta vastaan, koska ei ole hyvät kokemukset a-hepatiitti -rokotteesta alkuraskaudessa. Mutta kun luin tätä pinoa ja moni oli ottanut alkuraskaudessa rokotteen, eikä ollut mitään ihmeempiä oireita tullut päädyn ottamaan rokotteen. En siis vielä ole sitä ottanut, koska olin tämän viikon kuumeessa.
Tuosta hepatiitti -rokotteesta minulla on siksi huonot kokemukset, kun odotin ensimmäistä lastamme jotain rv 5 ja olimme lähdössä ulkomaille paikkaan, jonne rokote piti ottaa. Rokotteen laittamisen jälkeen parin tunnin päästä minulle tuli hirveä mahakipu, joka kesti vuorokauden ja sen jälkeen aloin vuotamaan verta, jota kesti 3 vkoa putkeen - keskenmeno. Vuosin siis koko meidän ulkomaan reissun ajan, ja se oli vielä meidän häämatka. :( . Niin, että periaatteessa tämä raskaus on 4:jäs, mutta en ole tuota ensimmäistä ottanut mukaan, kun se meni niin aikaisessa vaiheessa kesken - neuvolassa kyllä laskevat senkin.

SMSM 5+6
 
PikkuMyy-82
Minä otin sen piikin pitkän harkinnan jälkeen. Uskon että jos siitä tulee vaikka keskenmeno niin sillä on sitten jo jokin tarkoitus, eli ehkä raskaus menisi muutenkin kesken ilman rokotettakin.
Itelleni tuli noin vuorokauden kestävää lämpöilyä ja muutaman päivän käsikipu.
 
Siis täällä todellakin kärsitään hajamielisyydestä ja pahasti! En tiedä, mikä mua vaivaa, mutta tuntuu, että aivot on jotenkin ihan tahmaiset... Tänään olen jo kahdesti hakenut kahvin suodatinpussin kaapista kun ois pitänyt hakee teepussi. Ja levyt meinaa unohtua päälle. Siis keskittymiskyky on täysin kadonnut.

Isovanhempia tulevalla vauvella on onneksi elossa kaikki 4 kpl. :) Valitettavasti kaikki isovanhemmat ja tädit asuu todella kaukana, joten meillä on hyvin vähän tukiverkostoa kotikaupungissa. Kavereita toki on, mutta heiltä ei kehtaa samalla tavalla pyytää apua kuin sukulaisilta. Haaveissa olisi ehkä joskus myöhemmin muuttaa takaisin pohjoiseen.

Tänään tuli eka oikein kunnon mieliteko kaupassa. Oli pakko saada mansikka-banaani Viilis! Nam! En ollutkaan syönyt sellaista viimeiseen 15 vuoteen. :D Sokeripommihan se on, mutta itseään täytyy ruokkia hyvin näinä tärkeinä aikoina. ;)

Vielä kun tämä poskiontelotulehdus helpottaisi (pahenee vaan)... Masentaa! Kauhee taistelu, ettei vaipuis epätoivon syövereihin. Asiat vois olla paljon huonomminkin!
 
Myös minä otin piikin heti plussan jälkeen... ja plussan tein alle viikko menkkojen oletetusta alkamisesta.
Käsi tuli kipeeksi seuraavana päivänä, ei muuta.
Olen sitä mieltä että jos kesken menee niin menee, ei voi suoraan yhdistää tuohon possupiikkiin.
Varmaan aika moni tuon ottaa... itseäni ainakin karmaisi jo pelkkä ajatuskin että saan taudin ja joudun teholle... mitä se sitten olisikaan raskaudelle tehnyt...??? :|
Sokerirasituksessa olen ollut joka raskaudessa painon vuoksi ja aina on tullut hyvät tulokset... ehkä joillain on vain taipumusta siihen enemmän kuin toisilla?!
Ällöähän se on sinne maha tyhjänä mennä ja vetästä sitä' litkua se mukillinen mutta kyllä sen kestää... testien jälkeen kannattaa kyllä jotain ottaa heti, vaikka banaanin.
Illanjatkot :wave:
 
Maamin82 ja Pai80 Me kun kaikki poksutaan tänään, niin tässäpä tarinaa 8. raskausviikolta. :)

http://www.babiesonline.com/pregnancy/week-by-week/week8.asp

Your baby has a face! Your baby's features are becoming more obvious, as his lips, tongue and nostrils, as well as the buds for 20 baby teeth are already present. The back muscles are growing along the spinal column, and his or her reproductive organs have started to form and soon will become either testes or ovaries. The arms and legs are growing and elbows and knees appear as well. The fingers and toes are starting to show but are still webbed. Your baby is about 8 - 11 mm or 0.31 - 0.43 inches in length.

The process of ossification (hardening of the bones) begins as the bones of the fingers and toes have already reached the first joint. Your baby is already getting smarter as his brain continues to develop and grow. Your baby is starting to show signs of reflex activity - an automatic response to certain types of stimuli Connecting you and your baby, the umbilical cord with all its blood vessels, is starting to function. In fact, what will be your baby's intestine is forming in the umbilical cord as well. An ultrasound done this week would show your baby's fluttering heart and reflex movements.
This time next year your baby will be 20 Weeks Old!.


Vauvalla on kasvot! =) Toivottavasti meidän vaaveli ei saa mun nenää... :eek:

Olivia ja vaaveli 7+0
 
Olivia kiitos tarinasta :)

Marta Amorphis on hyvä :D ja vokalisti Tomi Joutsen on erittäin ihQu :p Kiva, että löytyy muitakin faneja! Miestä yritän saada tampereelle pakkahuoneelle amorphisin keikalle 18.12. ;)

SMSM: Meilläkin on crosstraineri ja aina sotken sillä kun oon sillä tuulella :whistle:

Hipsu: Paranemisia sinne ja jaksuja :hug:

Pojat haettu kotia, lenkillä käyty ja saunaa odotellaan... :D Olo hyvä, mutta väsynyt!

Huomiseen :wave:

Maamin ja TOIVO 7+0 :heart:
 
Heis, tänään päivä mennyt taas pönttöä halailessa, joten huominen päivä menee sairaslomalle :(

Meidän pikkuisella on kaikki isovanhemmat (eli meidän vanhemmat) elossa ikähaitarilla 43-59 sekä isomummoja löytyy neljä kappaletta, 67-84 :) kaikki ovat virkeitä yksilöitä :) kyselevät välillä milloin saavat lapsenlapselapsia :D

PikkuMyy-82
Otin sikarokotteen samalla viikolla, kun plussasin rokote on vaarattomampi kuin ite tauti, tautiin voisin kuolla pohjasairauden vuoksi....

Lähtis takas sulhon ( = ämpärin) kanssa takaisin sängynpohjille :|

Dana88 & Pikkune 7+1

p.s Enää alle kaksi vuorokautta ekaan ultraan, pelottaa!
 

Yhteistyössä