Heinäkuun Hurmaajat 2010

Dana: Mulla on allergioita ja kannan sellasta epikynää mukana, jos iskee anafylaktinen shokki. Mä en oo käyttänyt mitn allergialääkkeitä ja yleisesti ne kielletään. Olen huomannut, että kesällä ainakaan ei ole niin pahat allergiat, kun on raskaana. Sitä ei ole vielä tähän päivään mennessä selvinnyt mikä kurkun turvottaa umpeen ja siihen ei allergialääkkeet taitaisi edes tehota.

Star: Mulla ei ainakaan ole mitään vihlomisia tms. ja täytyy myöntää et melkeen olen tyytyväinen (keskenmenoihin loppuneet raskaudet ollut vihlomista alusta asti). Sellanen paineen tunne on mahassa, varsinkin iltaisin. Kyllä ne repimiset sitten taas alkaa varmaan, kun kohtu kasvaa :D Enää on parit housut, mitkä mahtuu jalkaan *jättiläinen*

Josko sitä heti uskaltaisi ilmoittautua mukaan..? Testasin viime viikon lopulla ja testiin ilmaantui elämäni ensimmäinen plussa =) Lapsettomuushoitojen jälkeen ollaan tässä tilanteessa. Viikkoja on kasassa 5+0 ja laskurit näyttivät lasketun ajan olevan 28.7. Ihanaa, kun löysin tällaisen ketjun, jossa on näin ahkeraa keskustelua!

susanna85 Täällä ollaan kans saikulla vielä pari päivää ja koirat on aivan ihmeissään! Ne vaan kävelee mun perässä ja tuijottaa. :)

Mulla kuvotus sen kun pahenee päivä päivältä. Ja tosiaan, mitään ei tee mieli, mutta on pakko syödä koko ajan, ettei ällöttäis niin kovasti. En onneksi vielä ole joutunut oksentelemaan. Te kunnolla pahoinvoivat saatte kyllä kaikki sympatiat täältä!

Maha tuntuu olevan turvoksissa varsinkin iltaisin, mutta vaatteet mahtuu kyllä ihan näppärästi päälle vielä. Uusia rintsikoita pitäisi käydä ostaan kun ei B-kuppi enää mahdu :eek:

Mulla on ostettuna kahdet äitiyshousut, farkut sekä sammarit.Lisäks on sellaiset urheilu jazzhousut jotka on mukava eivätkä kiristä tai purista, niillä röhnötän kotona.. :D

Ostin jo viikko takaperin b-kupun liivit eli kuppikoko on nyt vanhoista ja väsyneistä a-kupeista tullut-ylläri mies on mielissään :LOL:

Isovanhemmille on kerrottu samoin kummankin lapset tietävät muutoin ei olla kailotettu eikä kailoteta toki lähimmät ystäväni tietävät. Aika hissun kissun ja matalaa profiilia ollaan vedetty. Hyvä niin.

Onneksi ei ole allergioita eikä óle tarvinnut ihan oksentaa (yhden kerran yhtenä aamuna) joskin ellotus tulee ja menee pitkin päivää varsinkin jos ei muista syödä.

Tervetuloa uusille ja onnittelut raskautumisesta! :heart: :flower: :wave:

5+0..kuluispa aika nopeemmin =) tuntuu niin piniltä nuo viikotMulla ei isompia oireita oo nyt alko,vatsaan koski viime viikolla mutta nyt se halpottanut,tuo alaselkä on ihan jumissa eikä kestä paljon liikkua :'( Lievää pahaa oloa ja väsymystä on ja rinnat kiristää..tuntuu myös että housut kiristää..mua väsyttää aina niin hirveesti ettei kai sitä väsymystä enenmän ees voi olla =) On sellanen tyhmä olo..ei saa mitään tehtyä,ja kun kauppaan menee ei osaa ostaa mitään :) pää ihan sekaisin.En ole ees neuvolaan ehtinyt vielä soitella..kun tuo tytön sairaus on vienyt voimia ja kuopuksellakin valuu nenä...jotenkin on tunteet herkässä ja itkettää PALJON.Itkin kun näin joulupukin :LOL:

Olivia81 Ootko saikulla pahoinvoinnin takia`?
Sen mä ainaki olen nyt oppinut että en tasan mene töihin ennen ku helpottaa ja rutkasti..
Pomolle soitin aamulla ku olin tullu lääkäristä ni ei ollu paikalla, jätin sit viestin että saikku jatkuu ja se soitti perään!!! (Edellisessä työpaikassa ei koskaa oltas soitettu perään, siel oltas vaan puhuttu pazkaa selän takana että johan on ku lintsaa..). Kyseli vointeja ja ku sanoin että huono on ja nolottaa tosi kovin ku on uus työpaikka ja heti piti jäädä pois ni se sano että nyt kuule et murehdi sellasta vaan hoidat ittes kuntoon ja sitten tulet takas ku jaksat, että kaikki ymmärtää että oon pois ja ovat hengessä mukana! Tuli tosi hyvä fiilis kun tukee vaikka varmasti ei niin kiva tilanne työpaikalle kun uus jää heti pitkäks ajaks pois..

Joku kyseli isovanhemmista.. Mulla on elossa äitin puolelta "emo" ja pappa ja isän (ei kylläkään juurikaan olla yhteyksis) puolelta vaan isoisoäiti.. en oo tota isän puolen mummua nähny varmaan 10 vuoteen ja nyt ois sit heti ku vauva syntyy suunnitelmissa lähtee ajamaan tuonne keskisuomeen näyttämään tätä 5.nen polven ihmettä.. :heart:
On jo mummu niin vanha ettei vviiti esim vuodella lykätä..

susanna85 Oon saikulla poskiontelotulehduksen takia. Joutuu heti saikulle kun sanoo, että on raskaana. Mikä tietenkin on ihan hyvä, pakko ottaa rauhallisemmin! Toivottavasti sulla olo helpottuu pian. :) Mulla auttaa huonoon oloon jogurtin syöminen, luonnonjogurtti ja mysliä (tosin alkaa ällöttää tämän kirjoittaminenkin, mutta kun saa sen alas niin helpottaa!).

Heipä hei.

Star86 Mahaoireita ei paljoa ole täälläkään. Menkkajuilintaa ajoittain, mutta siinäpä se oikeastaan on. Turvotustakin vaan joskus iltaisin, muttei läheskään joka ilta.

Ja nyt sitten on rinnatkin palautuneet melkein lähtöasemiin. On ne vähän kipeät ja pikkasen turvonneet, muttei mitään verrattuna esim. viikon takaiseen. Paha olo vaan jatkuu. Viikonloppu meni ihan ok, mutta heti, kun maanantai koitti, niin oli pää pöntössä aamiaisen jälkeen.

Pai80 mä olen kanssa pohtinut tuota saikkuasiaa, että mikä on tarpeeksi huono olo ja iso väsymys, että voisi jäädä saikulle. Mulla tilanne siis se, että opiskelen työn ohessa ja nyt on tullut sellainen olo, etten pysty molempia hoitamaan mitenkään. Ei vaan jaksa. Jäisin kyllä saikulle riemusta kiljuen, mutta ei ainakaan vielä anna omatunto periksi lähteä sitä hakemaan.

Nikkikyselyyn. Koitin silloin aikoinaan oman nimen erilaisia muunnoksia, mutta kaikki oli melkein varattu (en halunnut kovin tunnistettavaa ja oma nimi on niin perus). Koitin myös koirien nimiä, mutta nekin oli jo käytössä. Joten päädyin erään ulkomaalaisen ystäväni nimeen.

Vauvan nimiä ollaan mietitty ja meillä on nimi molemmille. Pojan nimen jätän sanomatta, koska en ole vielä ihan sinut sen kanssa, mutta tyttö jos tulee, niin siitä tulee varmastikin Aava. Toista nimeä ei kyllä vielä tytölle ole. En voi omaa toista nimeäni laittaa, kun sitten se olisi Aava Maria ja musta se muistuttaa liikaa Ave Mariaa.

Vähän tässä on ehtinyt jo lukea ketjua taaksepäinkin. Paljon ootte asioita ehtineet pohtia. Mä olen pohtinut, että jouluna olis hienoa kertoa molemmille tuleville mummuille ja vaarille raskaudesta. Vois vaikka pakettiin pistää jonkun "mummola"-ovikyltin, jos semmoinen jostain kaupasta löytyis. No, vielä pitää vissiin malttaa ja kattoa vähän kuinka tämä raskaus etenee.

Pikkumyy82 Mulle ja mun miehelle tämä plussa on myös yli kahden vuoden yrittämisen ja ICSI-hoidon tulos. Lugeja käytän ja ensimmäinen ultra olisi polilla 11.12. Aika samoissa siis mennään :)

Poks 8+0, jihuu!

Mä sekoan näiden syöntisuositusten kanssa. En löydä mistään yksiselitteistä tietoa esimerkiksi Philadelphia-tuorejuustoon liittyen. Mascarponea nyt sitten kai saa syödä, eli se "tuorejuusto"-kielto on aika tulkinnanvarainen ja moniulotteinen. Ei ehkä kuulosta maailman suurimmalta ongelmalta, mutta haluaisin absoluuttista faktaa!

Nimet Mun suosikkinimet on tällä hetkellä Sulo pojalle ja Aina tai Milka tytölle. Mutta nää ehtii varmasti vielä muuttua..

kardemummma Jos juusto on tehty pastöroidusta (kauhee sana!) maidosta, niin sitä on ok syödä. Listerian riski on vain niissä juustoissa, joissa maitoa ei kuumennettu pastöroimalla. Itsekin rakastan tuorejuustoja ja oonkin viime aikoina tunkenut niitä uuniiin, esim kanapihvien tai patongin väliin. Vähän lohduttaa. :)

Ja mulla on ihan kauhee ikävä valkoviiniä! :p

Mutta kun kaikissa ei lue, onko se pastoröitu vai ei! Esim. Philadelphian kyljessä lukee vain raaka-aineissa: maito, kerma. :p Ja mascarponessa lukee italiaksi jotain pastereuzide eli on se kai pastöroitu, sitä siis kylmänä tiramisun päälle vaaaan :whistle:

Olivia81 Mulla tulee täs kuukausien aikana taatusti ikävä punaviiniä, vaikken mä mikään litrahuuli olekaan :p Mutta mikään ei voita juustotarjotinta ja paria lasillista punaviiniä silloin tällöin.. Tuleekohan mun ikävä juustojakin?

Kardemummma Hyvin ymmärrän murheesi :) Mulla tosin päänvaivaa aiheuttaa maksalaatikko, jota rakastan yli kaiken. Ja a-vitamiiniahan ei saisi syödä ja maksaruokia kehoitetaan välttämään. Mutta mistään en saa tietoa, että paljonko a-vitamiinia on yhdessä paketissa maksalaatikkoa. Että voisinko silloin tällöin esim. puolikkaan paketin syödä vai enkö ollenkaan.

Marta: Sama ongelma :LOL: Minäkin tykkään todella paljon maksalaatikosta. Edesmennyt mummoni teki jouluksi(meillä perinne) aina itse ja sen parempaa maksista en oo koskaan maistanut! :p Minäkin mietin enkä nyt kuolemakseni muista että miten viime raskaudessa tämän asian ratkoin...Kas RaDe on päällä. :saint: Kerro jos saat selville.

Mä muistelisin ekasta raskaudesta, että jo puolikas maksalaatikko ylittäisi nykyiset suositukset (tosin silloin oli ettei saa syödä lainkaan ja nyt taitaa taas olla, että vähän saa syödä?) Mua kans himottaa maksalaatikko vaikken normaalisti niin paljon sitä syökään :D

Viikonloppu meni siivillä,kun juhlittiin keskimmäisen tytön synttäreitä. Tänään oon jotenki energinen ollut, vaikka koko päivän ollut harmaata ja satanut vettä ja räntää! Siivottu ja pyykätty on, käyty ruokakaupassa..

isovanhemmista: mun äiti on kuollut, ja isän vanhemmat myös. Isä ja sen naisystävä on, sekä mun mummu ja ukki. Miehen vanhemmat on myös sekä miehen äidin vanhemmat, ja miehen isän vanhemmat on myös elossa,tosin asuvat toisella puolella suomea, eikä oo ees kun kerran-pari heitä koskaan nähty..

Mä tässä yks päivä harmittelin miehelle,etten saa syödä jouluna graavilohta. Meillä kotona sitä ei oo joulupöydässä mutta mun mummulla ja ukilla on aina :) ja se on hyvää. Nyt harmittaa,kun sitä ei saa syödä...

Mä nukun melkein joka päivä pienet päikkärit,jos on mahdollista.. väsyttää siis. ja huonovointisuuttakin on, pitää muistaa usei syödä ja mandariineja syön joka päivä useemman. Aamullaki pitää ekaks syyä mandariini,että saa kahvia ja leipää menemään alas.

rv8+1

Maksalaatikko asiaa :D Mä myös rakastan maksalaatikkoa,tuorejuustoja,viinejä... ja nyt on tullut paniikki että voi ei : JOULU lähestyy,ja herkkulaatikot ovat lanttu ja maksa :xmas: ja jos onkin joku äklötys joulu niin jää kaikki ihanat ruuat syömättä. VOIH... :x Nauroin äitille tässä taannoin että minähän syön niitä,vaikka sitten vessassa pöntön vieressä :LOL:

aika matelee...tällä viikolla vasta poksuu 6 viikko ja vielä viikko ultraan :whistle:

kardemummma Luulenpa, että jos ei oo mitään mainittu, niin sitten se ei oo pastöroitu. :x Ja jos tuorejuustossa on "viimeinen käyttöpäivä" eikä "parasta ennen -päiväys" niin sitä ei todennäköisesti ole pastöroitu. Pastöroimattomissa juustoissa tulee käyttää "viimeinen käyttöpäivä" merkintää lain mukaan.

Marta Maksalaatikossa on tosiaan hurjan paljon A-vitamiinia. Jo 100 grammassa on n. 3600 mikrogrammaa kun raskaana olevan suositeltava päiväannos on 800 mikrogrammaa. Finelistä löytyy hyvin tietoa näistä.

http://www.fineli.fi/

(P.S. Opiskelen ravitsemustiedettä töiden ohessa - eli en oo mikään hullu friikki, joka tonkii nippelitietoa huvikseen :D )

Kävin moikkaan teitä..tulöi ikävä.kiitos teille kaikille halauksista jms. ihan tuli itku silmään...mutta en lannistu...haluan sen ihanan väsymyksen, kuvotuksen, itkemisen ja turvotuksen takas :) Voikaa paksusti, sydämessäni minäkin odotan vauvaa:)

Heis!
Ultrassa käyty ja maailma näyttää paljon valoisammalta ::heart:
Vahva syke oli:heart: täydet pisteet sai :) Kohtu, rakenne ja muut jutut sai kans täydet pisteet :) Vahva yksilö on meille tulossa, kätilö sano, että ei pitäis kesken mennä, sen verran voimakas syke oli ja rakenteet (kohdun) on kunnossa :):) Super iloinen olo :)

Kävin kurkun takia lääkärissä; voimakasta allergista reaktiota epäilevät, sen vuoksi nielu turvonnut ja hengitys vaikeaa. Pistivät muutaman piikin kankkuun, lisä/lääkehappea antoivat ja lääkereseptin kouraan, viikon kuuri kortisonia. Nyt voi hengittää jo helpommin, vieläkin tuntuu ilkeältä kurkussa. Pitäis parissa päivässä oireet kaota kokonaan.

Nyt meillä tietää mun vanhemmat ja huomenna kertomisvuorossa on appivanhemmat :)
Hyvät reaktiot mun vanhemmilta, äippä oli hieman jopa veikkailut, että vois olla pikkunen tulossa :) Kivi vierähti syämmeltä, kun sai kerrottu Pikkusesta tuleville isovanhemmille.

Hyvää illajatkoa toivottaa
Iloinen Dana88 & Pikkune 7+2

p.s Pikkunen vastas täysin viikkojaan :) eli laskettu aika pysyy samana :)

Alkuperäinen kirjoittaja hipsu79:
5+0..kuluispa aika nopeemmin =) tuntuu niin piniltä nuo viikot

samaa mieltä hipsun kanssa: aika matelee...! vähän sais kulua nopeemmin! Täällä tänään 6+0 :heart: :heart: ihanaa! torstaina eka varhaisultra (silloin 6+3), kyllä jännittää!

nicki-asiaan, minulla sama selitys kun bebekillä, eli kaikki hyvät nimet oli jo viety, joten etsin lasta tarkoittavaa sanaa sanakirjasta ja tämä on käännös italiasta!! :D ei myöskään mitenkään omaperäistä, mutta toimii! :p

omille vanhemmille on kerrottu ja muutama ulkopuolinen tietää, mutta muuten pidetty asia visusti salassa. ystäväni sai keväällä keskenmenon, ja seuratessani hänen tuskaansa, en halua vielä asiasta kertoa eteenpäin, sillä hän sanoi vaikeimmaksi asiaksi sen, että piti kaikille alkaa vielä soittelemaan perään, mitä oli käynyt... sitä ei siinä tilassa kyllä jaksaisi. joten siinä mielessä olen vielä todella varuillani, sillä jostain syystä pelkään pahinta...en tiedä miksi, onko sitten muka pettymys pienempi jos jotain käy. en kyllä usko siihenkään. ehkä luonnevika. joten odotellaan masun ilmestymistä... :heart:

Yhteistyössä