Heinäkuun Hurmaajat 2010

Dana88: Jes hienoa, ihana kuulla että pikku veijari siellä vahvasti sykkii! :heart:

Ja sitten valivali osuus: Jostain ihmeen syystä mulla on ollu nyt pari päivää ihan ihme alakuloa. Semmosta, että mikää ei kiinnosta, ei jaksa keskittyä ja tekis vaan mieli sanoo koululle että adios ja heihei. Mutta sitten en tiedä mille alalle vaihtaisin tai mitä ees tekisin. Ehkä tää on just tätä raskaushormonien aiheuttamaa typerää vuoristorataa :| tyhmäätyhmäätyhmää.

Eikä ees helpottanu vaikka tänne valitan, noniin. Anteeksi purkaus, nyt meen tekee en yhtää mitää :) Huomen ois tentti, mutta en oo lukenu juuri mitää. Ei mee varmaa ees läpi. Hienoa.
 
Uusi ilmottautuu :attn:

LA on 28.7.

zirppa..........toinen.........KOS..........24v

Viikonloppuna testasin (kolmesti :LOL: ) ja uskottavahan plussa on. Ei kyllä tunnu yhtään raskautuneelta kun pieniä mahanippailuja lukuunottamatta ei ole oireita. Edellisessä raskaudessa testasinkin vasta myöhemmin rv6-7 kun oireiden perusteella epäilin olevani raskaana, joten eiköhän tässä ehditä vielä yökätä tarpeeksi :LOL:

Sikapiikinkin kävin tänään hakemassa. Toivottavasti ei tule ny tautia ennen kuin suoja alkaa kunnolla. Samalla kun soitin neuvolaan voinko hakea sikapiikin niin sain ekan ajan joka on 22.12.
Varhaisultraanki ajateltiin miehen kanssa että mennään. (lähinnä ehkä tuon sikapiikin takia kun sen vaikutuksesta ei voi olla täysin varma) ja sinne sitten joulukuun puolessa välissä.

Kysynkin muistaako kukaan millä viikolla aikaisintaan kannattaa mennä eli milloin sydämen lyönnit pitäisi näkyä?
 
Tervetuloa mukaan Zirppa!
Sykkeet tais näkyä 6+2 aikasintaa, suositus kuulemma olisi käydä alkuraskaudenultrassa viikolla 8 - 9. Mulle laitettiin sikapiikki kaks ja puol viikkoa sitten, niin eipä ainakaan mitään vaikutusta siittä näkynyt ultrassa, tänään kävin ultrassa: virkeä voimakassykkeinen kaveri löyty masusta. Ite ainakaan en pelkää possupiikinvaikutusta
 
dana
Kiitos tiedosta ja onnea mukavasta ultrakuulumisesta! Täytynee varata ultra vaikka rv7+. En itsekään kovin huolissani ole sikapiikin vaikutuksista. Varsinkin kun sain sen heti. Mies olikin hanakammin sen ultran kannalla. No mukavahan se on päästä katsomaan onko masussa ketään..
 
Minulla oli tänään eka neuvola. Kaikki muuten ok, mut minun verenpaineet pilvissä. Olen kova jännittämään, joten liekö siitä johtuvaa vai onko mulle iskenyt verenpainetauti. Hiukan vetää mielen maihin tuo, mutta muuten voin suht hyvin. Neuvolan lähes 20v vanhoilla ultralaitteilla saivat näkyviin kaksi pussia, mutta ei kunnolla pikkuisia. Luotan, että siellä kaikki hyvin ja vaavit kasvaa ja kehittyy. Lääkärineuvola varattiin jo, joulunalusviikolle. Silloin tehdään jo lähete äippäpolille tämän monikkoraskauden vuoksi. Itse pitää varata aika np-ultraan. Hirmu pinon sain luettavaa ja miehellekin oli jotain. Laskettu aika olis 7.7, joten voisiko joku ystävällisesti lisätä minutkin pinoon.
Meillä ei ole nimiä tiedossa. Aina päätetty vasta lapsen synnyttyä. Kaikilla sisaruksilla on vanhat perinteiset suomalaiset nimet ja uskon, että samalla tyylillä jatketaan. Vaan eihän sitä tiedä, mikä on mieli sit kesällä.
Minulla on todella huono olo ollut nyt viimeiset päivät, mutta en ole joutunut oksentamaan. Minä kammoan oksentamista enkä siis sitä tee ellei se kertakaikkiaan tuu itestään. Joten pakko vaan kärsiä.
Tervetuloa kaikille uusille!
Meillä minun vanhemmat tietävät raskaudesta ja äiti kuulosti oikein iloiselta, kun kuuli, että vauva olis tulossa. Hiukan meni hiljaiseksi, kun kuuli, että vauvoja tulis ihan kaksin kappalein :LOL: Miehen vanhemmille ei ole vielä kerrottu, aikanaan.
 
Liplatus Sama juttu täällä verenpaineen kanssa - täytyy vaan koittaa ottaa rennosti! Jännitätkö muuten yleensä verenpaineen mittausta lääkärissä? Mulla oli neuvolassa alin lukema 105/145, mutta kotona mittaillessa saan kyllä onneksi normaalimpia lukemia. Onneksi olkoon sulle kaksosista! :)
 
onnea DANA88 paljon :heart: stä!!

laittasitko kuvan pienestä tänne kun sen saat?
Vitsi ois ollu kiva saada kanssa kuva s.postiin, nyt saatiin vaan 2 kuvaa käteen (jotka neki on ihania, mut ei voi laittaa nettiin...)..
 
Täällä iskee flunssa päälle.. Ärsyttää :snotty:

Hei kaikille tiedoksi että jos lääkkeiden käyttö raskausaikana mietityttää niin soittakaa sinne teratologiseen tietopalveluun (vai mikä se nyt oli). Sieltä saa ihan viimeisintä, kunnollista tietoa. Oon kuullu niistäkin kun tk-lääkäri sanoo, että joo joo ja sitte oikeesti juttu on että ei, ei, ei tosiaankaan ei. Eli minä ainakin soittaisin tuonne. Tai sitte lääkeselosteistakin tietty. Sieltä ne lekuritkin yleensä kattoo :)

Mä oon tehny uunissa perunasipulisekoitusta ja jotain inhokki pastaa, kun teki mieli niin jotain suolaista mutta ei kuitenkaan yhtään mitään. Nyt on molempia näykitty vähän. Miehelle laitoin töihin viestiä että tuo mulle pizzaa.. ja peruin sen. Ei tee enää mieli kun on jo jotain rääpiny.

Palelee! Huomenna olis vielä työpäivä, sitte kaks vapaata. Jospa vielä huomenna selviäisi töihin :/

Punaposket ja Tuhina 6+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Liplatus Sama juttu täällä verenpaineen kanssa - täytyy vaan koittaa ottaa rennosti! Jännitätkö muuten yleensä verenpaineen mittausta lääkärissä? Mulla oli neuvolassa alin lukema 105/145, mutta kotona mittaillessa saan kyllä onneksi normaalimpia lukemia. Onneksi olkoon sulle kaksosista! :)
Varmaan jollakin tapaa jännitän mittausta ja sit kun paineet on korkeat, ei ne minulla tipahda toiseen mittaukseen, koska sit jännitän jo sitä niiden korkeutta. Minulla oli nyt 136/89. Ei hirmu paha, mut ei ihannekaan. Ja tämä kaksosraskaus aiheuttaa varmaan sen, että noita seurataan entistä tarkemmin. Kotimittarilla sain 135/82.
 
Verenpaineesta Mä meen kanssa aina aivan paniikkiin, kun se mitataan. Ei auta, että neuvolantäti ei oo ees pelottava valkotakkinen lääkäri. Nyt ekassa neuvolassa mittari näytti 93/129 eli alapaine hieman koholla.. "Täytyy seurata" -diibadaabat kuulin, mutta en ite usko että se olisi kotimittauksella noin korkea.

Keittelen linssi-tomaatti-peruna-kookosmaitosoppaa ja syön hapankorppuja odotellessani. Näl-kä! Ko-ko a-jan!
 
Äkkiseltään tänne kirjoittelen, olen vielä töissä - viime viikon kun olin saikulla niin nyt työt painaa päälle - vielä vähän aikaa...

Tervetuloa kaikki uudet, onnittelut mukavista neuvola -kuulumisista neuvolassa käyneille.
Nickistä: mun nicki tulee meidän perheenjäsenten alkukirjaimista.

Raskaudesta kertomisesta: Me on annettu isovanhemmille ultra -kuva runon kera joskus puolenvälin tienoilla...n. rv 18. Anoppilassa ei viitti kertoa kovin aikaisin, kun sen tietää samana iltana koko suku. Ja en halua, että kaikki tietää kovin alkuvaiheessa, kun eihän sitä tiedä mitä tapahtuu - kestääkö raskaus loppuun saakka. Yhdellä sukulaisella kun on ollut monta keskenmenoa ja ei ole ollut kiva kun niitä on suvun keskuudessa "rieposteltu".
 
Kauheeta ku te ootte kovia kirjottaan :LOL: menee hetken aikaa ku kaiken lukee.. Enkä siltikään muista kaikkia juttuja ja mitä piti kommentoida:)
Tervetuloa nyt ainakin uusille ja onnea plussista:)

Isovanhemmista meillä elossa kummankin vanhemmat ja mun mummo ja pappa sekä miehen mummot. Että meillä todella kivasti:)

Ruuista sen verran et kyllä tekis kan mieli maksalaatikkoo ja vielä enemmän mustaamakkaraa :p
Joku myös kertoi ikävöivänsä valkkaria niin sama täällä *nam nam*

Raskaudesta kerromme varmaan lähempänä joulua. Tai ainakin niin olis tarkoitus:) Ajateltiin antaa lahjaks mummuille ja papoille sekä tädeille ja enoille niin kahvikupit missä siis lukisi tulevan henkilön "titteli" :LOL:
Mutta kauheesti tekis mieli kertoa aikasemmin...

Nickistä Se tulee ihan vaan chili mausteesta ja iästäni:)

Omaa napaa Perjantaina oli pikkujoulut ja menivät ihan ok. Kukaan ei pahemmin edes ihmetellyt kuskina olemistani. Tosin oli enemmänkin miehen tuttuja kaikki. Kauhea nälkä oli vaan ennen joulu ruokaa ja siinä menin sit syömään epähuomiossa kraafilohta :| Osaako kukaan sanoo että miten tuo nyt vaikuttaa pikkuseen?
Huonoa oloa ei esiinny enään niin pahasti ku viimeviikolla mutta koko ajan on hirvee NÄLKÄ!! Lihoan varmaan ihan hemmetisti tätä menoa :LOL: Ruoka pistää kyllä tökkiin jossain vaiheessa syömistä niin pahasti että on pakko lopettaa syöminen :x
Vatsaa turvottaa varsinkin iltasin ihan hirveesti =) Nytkin kun äsken söi niin vatsa näyttää ihan siltä kun olisi pitkälläkin tämä raskaus:)
Rinnat edelleen toooooooodella kipeet... yöllä on pidettävä kireetä toppia tai jotain muuta tukea. Ja kai sitä pitäs isommat rintsikatkin hakee :LOL:

Ihanaa ylihuomenna on neuvolalääkäri ja saadaan tietää onko toukalla kaikki kunnossa ja onko siellä edes ketään:) en vaan malta odottaa.. onneks se aika on jo aamulla.. Tosin kiva mennä sen jälkeen töihin jos saadaankin todella ikäviä uutisia :|

Tilpas taas paljon tekstiä, sori.. :ashamed:

Hauskaa maanantai iltaa kaikille =)

Chili ja toukka 7+5 :heart: :heart:
 
Vieläkö tilaa yhdelle? :wave:
Kai se on kahden plussan jälkeen uskaltauduttava vertaisryhmään. LA 6.7. (kai)
kausa............esikoinen............Kättäri/Naisten Klinikka.............33 (kun LA)
Ensimmäistä odotellaan noin vuoden yrityksen jälkeen. Kaksi viikkoa plussasta ja ei tätä kyllä todeksi usko ennen kuin kuulee tai näkee..
Osaisittekos neuvoa miten tuo laskettu aika pitäisi laskea? Neuvolan täti ei sinne soitettaessa kysellyt mitään kk-kierron pituudesta, vaan laski sen suoraan viimeisistä kuukautisista, ja kuitenkin se joissakin laskureissa kierron pituus on muuttujana. Mulla meinaan normia pitempi kierto (34-36 pv), joten en usko että täällä vielä ihan 8+0 mennään (vaikka oisihan se jo kiva!) Eilen piti vielä tehdän CB:n viikot näyttävä testi ihan varmistukseksi ja sekin antoi vain 2-3 vkoa.
Oireita toistaiseksi melko lailla vähän. Toissaviikolla väsytti, mahaa vähän nippailee päivittäin, palelua ja pientä lämpöä pitelin viime viikolla. Ja lounasnälkä on aikaistunut puolellatoista tunnilla. Riittääkö noi?
Neuvolaan mennään ensi maanantaina 30.11. kuulemaan lisää. :)
Mukavaa, kun täällä tuntuu juttu luistavan. Ei kyllä perässä pysy, jos vaan kerran päivässä lukemaan ehtii.
Kausa ja masukki 8+0 (?)
 
Hui kamalaa tätä kirjoitustahtia =) Sivuja taas tullut pari lisää, vaikka aamulla kävin lukeen kuitenkin ;)

Niin ja Onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan pinoon kasvavaan :heart:
Meitä on ihan hirveesti B)

Liplatus: Aivan ihanaa, että joukossamme on myös kaksosia odottava, sillä varmasti on aika erilaista odottaa kahta vauvaa :heart: Kivaa kuulla sun kuulumisia, joten yritähän useasti laitella sitten juttua vauvoista ;)


Ruuista: Ääk, toi graavilohi muakin ottaa päähän, sillä en oo siitä aiemmin tykännyt ja nyt maistoin sitä uudemman kerran tässä vähän aika sitten ja tykkäsin ihan hulluna siitä! Nyt ei sitten sitä saakaan jouluna syödä, pläääh...
:kieh:
Mulle on tullut sinihomejuustoon joku himo ja Thank God , että Valiolla on Aurajuusto, joka on tehty pastöroituun maitoon!!! :heart: Saan siis koko raskaudenkin vetää sitä!! =)
Ihanaa! Mutta maksalaatikko on kyllä jätettävä unholaan taas seuraavat 9 kk... :|

Nickistä: omaa nimee en viitsinyt laittaa, joten Erica nimi miellytti ja perään oli laitettava joku kirjain, kun pelkkä Erica varattuna...Sama se kai, mikä nikki sitä täällä on =)

Raskaudesta: muutamalle kaverille ollaan kerrottu, mutta ei muille. Kerrotaan sitten vähän edempänä raskautta ja kun alkaa näkyyn selkeesti. Luulen, ettei ihan tonne 12 viikolle asti pysy salassa tää toinen, esikko pysyikin, kun ei mahaa näkynyt juurikaan.

Isovanhemmista: Meillä on elossa molempien vanhemmat, mutta omat mummut ja papat on osin kuolleet. Yksi mummu itsellä elossa ja miehellä kaksi mummua. Kuitenkin hyvä tilanne mielestäni lapsien kannalta :heart:

Saitteko muuten jo neuvolasta postissa kamalan määrän täytettäväksi erilaisia lappuja ruoka-ja juomatottumuksista??? Täällä Tampereella tuli kyllä isällekin samat laput
=)
Mites muuten teidän miehet, tuleeko mukaan ultriin ja neuvoloihin??
Meillä ukko oli mukana esikoista odottaessa lähes joka neuvolassa ja ultrissa tietty kaikissa. Nyt luulen, ettei kyllä kaikkiin tarvii tulla, tää on jo niin tuttua touhua toisen kanssa :heart: Ultriin tietenkin tulee, mutta ei joka neuvolaan.

Nyt tää lähtee nukkumaan, joten öitä kaikille!!! :heart:
 
Mieletön määrä tekstiä tullut taas, joten kuten kahlasin läpi. Päähän ei kyllä jäänyt mitään...

Mulla on pahoinvointi koko ajan lisääntynyt ja äsken pääsin ekan kerran halaamaan pönttöä :x . Hitsiläinen, mä luulin pääseväni vähemmällä tässä raskaudessa pahoinvoinnin suhteen. On niin paha olo, että ihan tärisen täällä. Järjetön väsykin on ruvennut painamaan, plääh.

Mitäköhän piti kommentoida.... Tervetuloa ainakin uudet ja onnea plussasta kaikille tasapuolisesti! Onnittelut myös Danalle hyvistä ultrakuulumisista! Aika tosiaan tuntuu matelevan, mun ekaan neuvolaankin on aikaa reilusti yli kaksi viikkoa. Ei millään jaksais odottaa.

Isovanhemmista mun vanhemmat on elossa, mutta miehen molemmat vanhemmat on kuolleet.

Ruoista mäkin jään kaipaamaan graavilohta. Ollaan tällä viikolla menossa mun vanhemmille syömään ja toivon, ettei tarjolla olisi graavilohta. En haluais vielä raskaudesta kertoa ja meidän äiti varmaan arvais heti, kun lohi ei uppois.

Isovanhemmille kertomisesta en yhtään tiedä, milloin kertoisin raskaudesta mun vanhemmille. Varmaan jossain vaiheessa mun äiti arvaa itse. Ei vaan yhtään tee mieli kertoa, koska mun vanhemmat ei oo ikinä olleet kovin iloisia näistä raskausuutisista. Ja varsinkin nyt ovat sitä mieltä, että nuo kolmekin riittäisi ja että mun pitäis mahdollisimman pian palata töihin.

Lyö tyhjää, täytyy varmaan yrittää mennä nukkumaan, jos tää olo sallii.

Sherine + masukki 6+2 (kai)
 
Hirmu tahtia tulee tekstiä tänne :)

Mulla on tää aamu ollu taas huomattavasti heikompi ku viime viikolla oli. Nukuin ensinnäkin puol tuntii liian pitkään. Aamupala tökki pahemman kerran, meikkasin samalla kun lapoin mysliä suuhun niin jotenkin sain menemään alas. Kahvi tosin jäi vaan pariin huikkaan ja sitten viemäristä alas. Bussimatka ihan tuskaa ! Vaikka mitä yritin ajatella ja olla ajattelematta niin kokoaika velloi vatsassa. Miten muut selviytyvät työmatkoista julkisilla ? Varsinkin pidempiä matkoja kulkevat ?
Mulla ei oo vielä tullut mitään ylös, vaikka välillä tuntuisikin että helpommalla pääsis kun antais vaan vatsan tyhjentyä / avittais vähän ite.

Viikon päästä neuvola. Nyt alkaa jo jännittää ihan kunnolla. Tietää taas että verenpaineet ovat jossain ihan pilvissä. Kotimittauksissa olen saanut noin 125/75 lukemia, eli ihan tosi hyviä, mutta sitten tietää taas kun hoitsu mittaa... Alapaine on varmaan jotain 90 vähintään hyvä jos ei 100.
Sairaala pitäis valita vielä tässä viikon aikana. Ku ei vaan nyt osaa päättää. Liikaa vaihtoehtoja.

Me ajateltiin miehen kanssa kertoa tuleville isovanhemmille sit kun eka ultra on käyty ja nähty et kaikki kunnossa (olotilasta päätellen pitäis olla). Meinattiin et tehdään kakku ja laiteaan päälle joku vauvakoriste. Vai meneekö vähän "yli" ? Kun tiedän että jos ja kun paikalla on molempien vanhemmat, heillä riittää tarinaa keskenään niin paljon ettei sinne väliin pääse jollei sitten ihan erikseen pyydä puheenvuoroa :LOL:

Missäs elämäntilanteessa muut ovat ? Avo- / avioliitossa tms ? Oletteko kauan olleet yhdessä ?
Itse avoliitossa, yhdessä oltu 3,5 vuotta.
 
Täällä jääneet kirjoittelut tosi vähille. Töissä kiire ja lukemaankin ehtii vain satunnaisesti..
24h öklöolo päällä edelleenkin :x ja väsymys vaivaa |O

Viime perjantaina oli eka neuvola ja se meni rutiinilla, papereita täytellessä. Tämän viikon torstaille antoi heti ultra-ajan että tarkistetaan laskettu aika, tämä kuulemma käytäntönä nykyään kaikille kotikunnassani. Sokerirasitukseen en joudu, koska olen siinä käynyt esikoisesta ja kaikki arvot olleet kunnossa. Pitää vaan muistaa kattoa vähän tarkemmin syömisiään aina päivää / kahta ennen neuvolaa niin ei flaskaa sokerit pissaankaan.. :whistle:

Joku kyseli isovanhemmista: meillä itselläni sekä äiti että isä elossa, myös äidillä uusi mies (maailman paras pappa), miehelläni elossa vain isä. Isoisovanhempia löytyy molemmilta äidin äidit. Ikävä kyllä vain miehen isä asuu ainoastaan samalla paikkakunnalla, mutta hän onkin ollut aivan korvaamaton apu aina kun tarvittu lastenhoitoapua.

Sikapiikistä sain sen jo ennen plussatestiä kun hain riskiryhmään kuuluvalle esikoiselle rokotetta, siitä taitaa nyt olla jo 3½ viikkoa. Seuraavana päivänä sitten tein plussatestin vaikka tiesinkin jo olevani raskaana. Oireita ei tullut kummallekaan meistä muuta kuin pistoskohdan arkuutta. Mitään muita oireita ei tullut. Myöskään pienemmille ei tullut mitään oireita kun nyt on jo kaikki muksut rokotettu.

Elämäntilanne: miehen kanssa seurusteltu jo 13½v, joista naimisissa reilut 7v, kihlautumisestakin jo reilut 12v. Lukioaikaan jo aloitettiin seurustelu ja tänne saakka on päästy edelleenkin onnellisina yhdessä :heart:

Viikonloppuna tuli sitten itselle 30 mittariin, joten voisiko tämän päivityksen jossain välissä saada listalle :wave: Eli toiveissa4 .... 4. lapsi ... 30v ... MKS.

toiveissa4 + kirppu 8+0 POKS =)
 
Aina vaan tuntuu,että aamu tulee liian aikasin :/ vois nukkua tunnin pari pidempään :)

Elämäntilanne: Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä reilu 8v, joista reilu 7v naimisissa. Lapsia on ennestään 3. Vanhin on ykkösluokkalainen,keskimmäinen eskarissa ja nuorin täyttää 3v vielä tänä vuonna.

Mä niin ootan jo oikeeta talvea. On mustaa ja harmaata kuin syys-lokakuussa, ei ees viiti ulos lähteä aamusta kun on vieläki hämärää. Normaalisti talvikeleillä oltas jo ulos menossa kuopuksen kanssa. Jospa ees jouluksi tulis vähä lunta tänne Oulun seudulle ja muuallekki.

Mulla on vielä pari viikkoa neuvolaan,kun se eka aika on 7.12. Samalla käytän sitten keskimmäistä 6v. tarkastuksessa. Sitä lappujen täyttelyähän se eka neuvola on.. silti sitä vaan ottaa..

rv8+2
 
EricaH: Suomessahan maito pastöroidaan lakisääteisesti, eli käytännösä kaikkia kotimaisia tuorejuustoja (ja homejuustoja?) voi syödä, kuten just Valion tuotteita. Ja käsittääkseni myös ulkomaisia, mikäli ne kuumentaa ennen käyttöä, tästä en mee kyllä päätäni pantiksi pistämään, mutta mua ainaki on varoteltu nimenomaa kuumentamattomista juustoista. Ainaki mä oon syöny ja vauveli on vielä ihan hengissä (rv 35+2) :) En nyt mitenkään paljon oo syöny, mutta en oo tietoisesti vältellytkään.

Terv. vierailija joulukuisista :xmas:
 
eka ultra tilattu se ois 29.12. sinne on ihan hirveen pitkä aika!!!!!! No kai sitä jotenkin kestää... Ja mä odotan sitä kovasti kun ei me aiota mennä varhaisultraan. Olenko mä ainoa?+??? esikoisessa la aikaistu viikolla, joten odotan että käykö tässä samoin.

Meillä tietää Miehen äiti, ja mun vanhemmat, muutama kaveri kuka on tiennyt että yritetään on kysynyt että joko, joten ne tietävät. Mun sisaruksille kerronn varmaan sitä mukaan kun näen. Mä olen surkea pitämään salaisuuksia joten tuskin osaan suutani kiinni pitää. Tää pahaolo myös paljastaa aika nopeaa.

gravilohi Mua ärsyttää se suunnattomasti, mä rakastan sitä ja olin viime joulunakin raskaana joten en sanut sitä silloinkaan syödä. Miten mä kestän. Maksalaatikkoa en syö. Se saa pahanolon tunteen jo kun mietin sitä...

elämäntilanne Me ollaan oltu yhdessä 4v ja naimisiin mentiin 20.09 09 ja kihloissa ollaan oltu 3,5v.

nimimerkki se on mun nimi, ei tosin y:llä kirjoiteta ja syntymävuosi, ei mitenkään mielikuvituksellista,, mutta joku piti keksiä.

Täällä pshoinvointi jatkuu, nytkin pitäis jotain aamupalaa syödä, mutta tuo pala kurkussa tuntuu niin pahalta...no josko sitä kohta jotain yrittäisi syödä, vielä kun tuo esikoinen nukkuu, niin saisi ehkä syödä rauhassa. Vaikka se onkin takuu, että toinen herää kun alkaa syömään.

Emmy ja pirpana 5+6
 

Yhteistyössä