Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla on jotenkin tavaton ongelma noiden suomeksi kirjoitettujen ficcien sanaston kanssa. Siis pidän niistä missä on jotenkin taidokkaasti vältelty käyttämästä liian suoria ilmaisuja akteissa, koska onhan noi suomenkieliset sanat ihan kamalia suurin osa. Joku nännikin, heti kun sen näkee suomeksi kirjoitettuna menee fiilis ja tulee kiusaantunut olo. Miksi mikään ei kuitenkaan englanniksi kirjoitettuna ole kiusallista?

Ehkä tää on vaan mun ongelma. Vaikka Joy, taisit myös joskus mainita, ettet ole suomi panosanaston ylin ystävä?
Suomeksi ja englanniksi on kyllä oikeastikin vähän eri rekisterit. Englanniksihan esim. on ne yleiset kaksi sanaa, mitä käytetään miehen elimestä seksikontekstissa, siinä missä suomeksi on paljon enemmän vastineita, mutta suurin osa on paljon rivompia. Sana kalu on ehkä suunnilleen samassa rekisterissä, mutta kuulostaa vähän hassulta itselleni, jotenkin lapsekkaalta. Omasta mielestäni onnistuin yllättävän hyvin ficin seksikohtausten kanssa, ja AO3:ssa tuli tosi kivoja kommentteja, joista useassa oli tykätty erityisesti niistä, mutta tietysti nämä ovat ihan subjektiivisia juttuja. :) Esim. minua ei sana nänni häiritse ollenkaan, enkä näe siinä eroavaa rekisteriä sanaan nipple, mutta jotkut muut sanat kyllä.

En ole lukenut mitään muita kuin Bojere-ficcejä suomeksi ja itse vähän yllätyin lukiessani hiljattain tämän gradun suomificcien seksikohtauksista , jonka mukaan noita "rivompia" termejä (kuten mulk ku tai kyr pä) ei juuri käytetä ficeissä ollenkaan, vaikka itse ficcien tyyli vaikuttaa lainausten perusteella rivommalta kuin usemmat Bojere-tarinat. Ja paljon käytettiin inhokkisanaani "miehuus", johon en onneksi muista törmänneeni tässä fandomissa. :) https://helda.helsinki.fi/server/api/core/bitstreams/f5a8eb7a-ff9e-4403-93ff-dcb59a3df11a/content

- Joymuffin
 
vierailija
Oiskohan vaan tottumiskysymys? Ainakin itse olen lukenut vuosikymmenet ficcejä englanniksi, niin suomenkieliset vaati hetken totuttelua itsellä, mutta nyt niiden lukeminen tuntuu ihan normaalilta. Suomen kieli on paljon tiukemmin tietylle alueelle ja tiettyihin tilanteisiin rajattu, kun taas englanti lingua francana on käytössä kaikkialla, niin se ei tunnu kaikissa mahdollisissa tilanteissa niin oudolta.

Ja jos suomi on äidinkielesi, niin se ”osuu” eri tavalla kuin vieraat kielet.
Lingua francana? Eikö ennemmin lingua anglona.
 
vierailija
Hyvää Olympia-vuosipäivää.

Bailausta, kaikki on naamat, istuvat sohvalla, Meininki on hyvä!, On ihan perkeleen kovaäänisiä. 😂 Ei oo ees vitsi. En edes tiedä kumpi on pahempi. Kris on kännissä. Sohvalla ovat kahdestaan. eivät mitenkään pelkkää läppää heitä, vaikka nauravatki paljon. Kyllä ne myös keskustelee. K puhuu hiton hyvin enkkua, mut silti sieltä on kuulunu esim mitä ja häh varmaan kertaa kymmenen, varsinainen plot twist, mutta ne osaa olla myös hiljaa keskenään. Krisko inttää kännissä. On Nace ja Jan myös, pyörivät Krisko kanssa mutta mulle tulee vähän sellainen olo että niin ihana kuin Kris onkin, mä en tulisi toimeen sen kanssa. En ainakaan, kun ollaan humalassa. Vänkää ja inttää ja on kovaääninen kans. K käy yksin vessassa. K sanoi aiemmin joillekin, että haluaa olla rauhassa.. En kuullut koko keskustelu mut oli hyvin lyhyt, pari tyttöä kävi ( faneja?). Jan, Kris ja Nace on jutellut kyllä baarivieraiden kanssa, mut en tiiä, onko ollut faneja vai baarin asiakkaita muuten vaan. Okei on Jan myös kännissä, yhtäkkiä puhui helkkarin kovalla äänellä. Häärijä oli aikaisemmin paikalla. Jure ja Nace juttelivat Kärden kanssa ennen lähtöä. Jos kuulin oikein, niin K sanoi äsken suomeksi h elvetin tunari. 😂 Ja sit nauraa perään. Bojan vaikuttaa aika omistushaluiselta ollaankseen pelkkä ystävä? On pariskunta. Ja sitten bandin pojat häärää ja höseltää.

Mun mielestä K katsoo tosi nätisti, mutts oon sanonut samaa klippien perusteella, eikä oo aina kaikki ollut samaa mieltä. Mutta pehmeä katse se mun mielestä on. Mun mielestä ehkä vielä vähän rennompi, sen verran, kun nyt voin sanoa. Ehkä jopa mä oon vähän yllättynyt tosta keskustelun soljuvuudesrs. Jos pitäisi sanoa, niin kyllä B on top ja K tai psremminkin J bottom. On ollut hiusten pörrötystä ja istuvat vierekkäin. Mistä rentous? Nauru, keskystelu, se että K heittää suomenkielisiä kommentteja (mua alkaa aina nairattaa), jotenkin kiireettömyys, tulee sellanen fiilis, että asiat on hyvin. Pystyssä on ksikki ja K laulaa jotain, mistä en saa mitään selvää. 😂 Ja B vaan tuijottaa sitä. Se on rakastunut pariskunta. Siis voisi varmaan myös vaihdella, näen ihan mahdollisena! K on ehkä vähän huomion kipee toista kohtaan, tai sen vaikutelman saan. Silleen Siis söpö llä tavalla että kato mua huomaa mut hei kuuntele mullaj on nyt tämmönen juttu. Ja vauvalle terveisiä : kyllä se K hihittää/kikattaa, mitä ikinä. Myös nauraa helvetin kovaa J tarttuvasti. Mä uskoisin, jos joku sanoisi, että on lääpällään toisiinsa. Mut tosiaan, oon puolueellinen.

K ja B poistui ehjö 2 Min ennen muita, mutta muut lähti sit kans. Kuumin: B (mitä vit tua, oon aina tykännyt siitbö, mut ei ole ikinä ollut mun juttu tai niin luulin).

Söpöin: K, ei kahta sanaa.

Eniten kännissä: Krisko musta tuntui, että Jan katsoi mua jo pari kertaa didöllö vähän kummeksuen. hyljevauvan isä x 2 ovat edelleen, varmaam kymmenettä kertaa tunnin sisään! Tuli selväksi, vaikka aihe ei ole niin paljon ollut isä-näkökulmasta juuri nyt esillä! Just ne katseet, huomion hakeminen, jotenkin sellanen ylipäärägää jatkuva toisen huomiointi, äänensävyt. Ja toki se, miten K kutsuu Btä suomeksi helvetin tunariksi. 😂😂💚
 
vierailija
Hyvää Olympia-vuosipäivää.

Bailausta, kaikki on naamat, istuvat sohvalla, Meininki on hyvä!, On ihan perkeleen kovaäänisiä. Ei oo ees vitsi. En edes tiedä kumpi on pahempi. Kris on kännissä. Sohvalla ovat kahdestaan. eivät mitenkään pelkkää läppää heitä, vaikka nauravatki paljon. Kyllä ne myös keskustelee. K puhuu hiton hyvin enkkua, mut silti sieltä on kuulunu esim mitä ja häh varmaan kertaa kymmenen, varsinainen plot twist, mutta ne osaa olla myös hiljaa keskenään. Krisko inttää kännissä. On Nace ja Jan myös, pyörivät Krisko kanssa mutta mulle tulee vähän sellainen olo että niin ihana kuin Kris onkin, mä en tulisi toimeen sen kanssa. En ainakaan, kun ollaan humalassa. Vänkää ja inttää ja on kovaääninen kans. K käy yksin vessassa. K sanoi aiemmin joillekin, että haluaa olla rauhassa.. En kuullut koko keskustelu mut oli hyvin lyhyt, pari tyttöä kävi ( faneja?). Jan, Kris ja Nace on jutellut kyllä baarivieraiden kanssa, mut en tiiä, onko ollut faneja vai baarin asiakkaita muuten vaan. Okei on Jan myös kännissä, yhtäkkiä puhui helkkarin kovalla äänellä. Häärijä oli aikaisemmin paikalla. Jure ja Nace juttelivat Kärden kanssa ennen lähtöä. Jos kuulin oikein, niin K sanoi äsken suomeksi h elvetin tunari. Ja sit nauraa perään. Bojan vaikuttaa aika omistushaluiselta ollaankseen pelkkä ystävä? On pariskunta. Ja sitten bandin pojat häärää ja höseltää.

Mun mielestä K katsoo tosi nätisti, mutts oon sanonut samaa klippien perusteella, eikä oo aina kaikki ollut samaa mieltä. Mutta pehmeä katse se mun mielestä on. Mun mielestä ehkä vielä vähän rennompi, sen verran, kun nyt voin sanoa. Ehkä jopa mä oon vähän yllättynyt tosta keskustelun soljuvuudesrs. Jos pitäisi sanoa, niin kyllä B on top ja K tai psremminkin J bottom. On ollut hiusten pörrötystä ja istuvat vierekkäin. Mistä rentous? Nauru, keskystelu, se että K heittää suomenkielisiä kommentteja (mua alkaa aina nairattaa), jotenkin kiireettömyys, tulee sellanen fiilis, että asiat on hyvin. Pystyssä on ksikki ja K laulaa jotain, mistä en saa mitään selvää. Ja B vaan tuijottaa sitä. Se on rakastunut pariskunta. Siis voisi varmaan myös vaihdella, näen ihan mahdollisena! K on ehkä vähän huomion kipee toista kohtaan, tai sen vaikutelman saan. Silleen Siis söpö llä tavalla että kato mua huomaa mut hei kuuntele mullaj on nyt tämmönen juttu. Ja vauvalle terveisiä : kyllä se K hihittää/kikattaa, mitä ikinä. Myös nauraa helvetin kovaa J tarttuvasti. Mä uskoisin, jos joku sanoisi, että on lääpällään toisiinsa. Mut tosiaan, oon puolueellinen.

K ja B poistui ehjö 2 Min ennen muita, mutta muut lähti sit kans. Kuumin: B (mitä vit tua, oon aina tykännyt siitbö, mut ei ole ikinä ollut mun juttu tai niin luulin).

Söpöin: K, ei kahta sanaa.

Eniten kännissä: Krisko musta tuntui, että Jan katsoi mua jo pari kertaa didöllö vähän kummeksuen. hyljevauvan isä x 2 ovat edelleen, varmaam kymmenettä kertaa tunnin sisään! Tuli selväksi, vaikka aihe ei ole niin paljon ollut isä-näkökulmasta juuri nyt esillä! Just ne katseet, huomion hakeminen, jotenkin sellanen ylipäärägää jatkuva toisen huomiointi, äänensävyt. Ja toki se, miten K kutsuu Btä suomeksi helvetin tunariksi.
Never forget. :D
 
vierailija
Hyvää Olympia-vuosipäivää.

Bailausta, kaikki on naamat, istuvat sohvalla, Meininki on hyvä!, On ihan perkeleen kovaäänisiä. Ei oo ees vitsi. En edes tiedä kumpi on pahempi. Kris on kännissä. Sohvalla ovat kahdestaan. eivät mitenkään pelkkää läppää heitä, vaikka nauravatki paljon. Kyllä ne myös keskustelee. K puhuu hiton hyvin enkkua, mut silti sieltä on kuulunu esim mitä ja häh varmaan kertaa kymmenen, varsinainen plot twist, mutta ne osaa olla myös hiljaa keskenään. Krisko inttää kännissä. On Nace ja Jan myös, pyörivät Krisko kanssa mutta mulle tulee vähän sellainen olo että niin ihana kuin Kris onkin, mä en tulisi toimeen sen kanssa. En ainakaan, kun ollaan humalassa. Vänkää ja inttää ja on kovaääninen kans. K käy yksin vessassa. K sanoi aiemmin joillekin, että haluaa olla rauhassa.. En kuullut koko keskustelu mut oli hyvin lyhyt, pari tyttöä kävi ( faneja?). Jan, Kris ja Nace on jutellut kyllä baarivieraiden kanssa, mut en tiiä, onko ollut faneja vai baarin asiakkaita muuten vaan. Okei on Jan myös kännissä, yhtäkkiä puhui helkkarin kovalla äänellä. Häärijä oli aikaisemmin paikalla. Jure ja Nace juttelivat Kärden kanssa ennen lähtöä. Jos kuulin oikein, niin K sanoi äsken suomeksi h elvetin tunari. Ja sit nauraa perään. Bojan vaikuttaa aika omistushaluiselta ollaankseen pelkkä ystävä? On pariskunta. Ja sitten bandin pojat häärää ja höseltää.

Mun mielestä K katsoo tosi nätisti, mutts oon sanonut samaa klippien perusteella, eikä oo aina kaikki ollut samaa mieltä. Mutta pehmeä katse se mun mielestä on. Mun mielestä ehkä vielä vähän rennompi, sen verran, kun nyt voin sanoa. Ehkä jopa mä oon vähän yllättynyt tosta keskustelun soljuvuudesrs. Jos pitäisi sanoa, niin kyllä B on top ja K tai psremminkin J bottom. On ollut hiusten pörrötystä ja istuvat vierekkäin. Mistä rentous? Nauru, keskystelu, se että K heittää suomenkielisiä kommentteja (mua alkaa aina nairattaa), jotenkin kiireettömyys, tulee sellanen fiilis, että asiat on hyvin. Pystyssä on ksikki ja K laulaa jotain, mistä en saa mitään selvää. Ja B vaan tuijottaa sitä. Se on rakastunut pariskunta. Siis voisi varmaan myös vaihdella, näen ihan mahdollisena! K on ehkä vähän huomion kipee toista kohtaan, tai sen vaikutelman saan. Silleen Siis söpö llä tavalla että kato mua huomaa mut hei kuuntele mullaj on nyt tämmönen juttu. Ja vauvalle terveisiä : kyllä se K hihittää/kikattaa, mitä ikinä. Myös nauraa helvetin kovaa J tarttuvasti. Mä uskoisin, jos joku sanoisi, että on lääpällään toisiinsa. Mut tosiaan, oon puolueellinen.

K ja B poistui ehjö 2 Min ennen muita, mutta muut lähti sit kans. Kuumin: B (mitä vit tua, oon aina tykännyt siitbö, mut ei ole ikinä ollut mun juttu tai niin luulin).

Söpöin: K, ei kahta sanaa.

Eniten kännissä: Krisko musta tuntui, että Jan katsoi mua jo pari kertaa didöllö vähän kummeksuen. hyljevauvan isä x 2 ovat edelleen, varmaam kymmenettä kertaa tunnin sisään! Tuli selväksi, vaikka aihe ei ole niin paljon ollut isä-näkökulmasta juuri nyt esillä! Just ne katseet, huomion hakeminen, jotenkin sellanen ylipäärägää jatkuva toisen huomiointi, äänensävyt. Ja toki se, miten K kutsuu Btä suomeksi helvetin tunariksi.
Niin hauska lukea tää jälleen kerran 😂😂😂. Voi apua, miten mä niin näen tämän kaiken silmissäni! Onneksi sattui agentti paikalle, kiitos jos täällä vielä seilaat ❤❤❤❤❤.
MRS=3
 
vierailija
vierailija
Hyvää Olympia-vuosipäivää.

Bailausta, kaikki on naamat, istuvat sohvalla, Meininki on hyvä!, On ihan perkeleen kovaäänisiä. Ei oo ees vitsi. En edes tiedä kumpi on pahempi. Kris on kännissä. Sohvalla ovat kahdestaan. eivät mitenkään pelkkää läppää heitä, vaikka nauravatki paljon. Kyllä ne myös keskustelee. K puhuu hiton hyvin enkkua, mut silti sieltä on kuulunu esim mitä ja häh varmaan kertaa kymmenen, varsinainen plot twist, mutta ne osaa olla myös hiljaa keskenään. Krisko inttää kännissä. On Nace ja Jan myös, pyörivät Krisko kanssa mutta mulle tulee vähän sellainen olo että niin ihana kuin Kris onkin, mä en tulisi toimeen sen kanssa. En ainakaan, kun ollaan humalassa. Vänkää ja inttää ja on kovaääninen kans. K käy yksin vessassa. K sanoi aiemmin joillekin, että haluaa olla rauhassa.. En kuullut koko keskustelu mut oli hyvin lyhyt, pari tyttöä kävi ( faneja?). Jan, Kris ja Nace on jutellut kyllä baarivieraiden kanssa, mut en tiiä, onko ollut faneja vai baarin asiakkaita muuten vaan. Okei on Jan myös kännissä, yhtäkkiä puhui helkkarin kovalla äänellä. Häärijä oli aikaisemmin paikalla. Jure ja Nace juttelivat Kärden kanssa ennen lähtöä. Jos kuulin oikein, niin K sanoi äsken suomeksi h elvetin tunari. Ja sit nauraa perään. Bojan vaikuttaa aika omistushaluiselta ollaankseen pelkkä ystävä? On pariskunta. Ja sitten bandin pojat häärää ja höseltää.

Mun mielestä K katsoo tosi nätisti, mutts oon sanonut samaa klippien perusteella, eikä oo aina kaikki ollut samaa mieltä. Mutta pehmeä katse se mun mielestä on. Mun mielestä ehkä vielä vähän rennompi, sen verran, kun nyt voin sanoa. Ehkä jopa mä oon vähän yllättynyt tosta keskustelun soljuvuudesrs. Jos pitäisi sanoa, niin kyllä B on top ja K tai psremminkin J bottom. On ollut hiusten pörrötystä ja istuvat vierekkäin. Mistä rentous? Nauru, keskystelu, se että K heittää suomenkielisiä kommentteja (mua alkaa aina nairattaa), jotenkin kiireettömyys, tulee sellanen fiilis, että asiat on hyvin. Pystyssä on ksikki ja K laulaa jotain, mistä en saa mitään selvää. Ja B vaan tuijottaa sitä. Se on rakastunut pariskunta. Siis voisi varmaan myös vaihdella, näen ihan mahdollisena! K on ehkä vähän huomion kipee toista kohtaan, tai sen vaikutelman saan. Silleen Siis söpö llä tavalla että kato mua huomaa mut hei kuuntele mullaj on nyt tämmönen juttu. Ja vauvalle terveisiä : kyllä se K hihittää/kikattaa, mitä ikinä. Myös nauraa helvetin kovaa J tarttuvasti. Mä uskoisin, jos joku sanoisi, että on lääpällään toisiinsa. Mut tosiaan, oon puolueellinen.

K ja B poistui ehjö 2 Min ennen muita, mutta muut lähti sit kans. Kuumin: B (mitä vit tua, oon aina tykännyt siitbö, mut ei ole ikinä ollut mun juttu tai niin luulin).

Söpöin: K, ei kahta sanaa.

Eniten kännissä: Krisko musta tuntui, että Jan katsoi mua jo pari kertaa didöllö vähän kummeksuen. hyljevauvan isä x 2 ovat edelleen, varmaam kymmenettä kertaa tunnin sisään! Tuli selväksi, vaikka aihe ei ole niin paljon ollut isä-näkökulmasta juuri nyt esillä! Just ne katseet, huomion hakeminen, jotenkin sellanen ylipäärägää jatkuva toisen huomiointi, äänensävyt. Ja toki se, miten K kutsuu Btä suomeksi helvetin tunariksi.

Ja muistatteko, mikä vääntö tästäkin käytiin, kun osa ei uskonut. Nämä oli ne Bojanin unelmatreffit Jeren kanssa, ja siltä ne myös ulkopuolisesta vaikuttivat. Kolme päivää yhdessä lähensi heitä entisestään.
 
vierailija
Hyvää Olympia-vuosipäivää.

Bailausta, kaikki on naamat, istuvat sohvalla, Meininki on hyvä!, On ihan perkeleen kovaäänisiä. Ei oo ees vitsi. En edes tiedä kumpi on pahempi. Kris on kännissä. Sohvalla ovat kahdestaan. eivät mitenkään pelkkää läppää heitä, vaikka nauravatki paljon. Kyllä ne myös keskustelee. K puhuu hiton hyvin enkkua, mut silti sieltä on kuulunu esim mitä ja häh varmaan kertaa kymmenen, varsinainen plot twist, mutta ne osaa olla myös hiljaa keskenään. Krisko inttää kännissä. On Nace ja Jan myös, pyörivät Krisko kanssa mutta mulle tulee vähän sellainen olo että niin ihana kuin Kris onkin, mä en tulisi toimeen sen kanssa. En ainakaan, kun ollaan humalassa. Vänkää ja inttää ja on kovaääninen kans. K käy yksin vessassa. K sanoi aiemmin joillekin, että haluaa olla rauhassa.. En kuullut koko keskustelu mut oli hyvin lyhyt, pari tyttöä kävi ( faneja?). Jan, Kris ja Nace on jutellut kyllä baarivieraiden kanssa, mut en tiiä, onko ollut faneja vai baarin asiakkaita muuten vaan. Okei on Jan myös kännissä, yhtäkkiä puhui helkkarin kovalla äänellä. Häärijä oli aikaisemmin paikalla. Jure ja Nace juttelivat Kärden kanssa ennen lähtöä. Jos kuulin oikein, niin K sanoi äsken suomeksi h elvetin tunari. Ja sit nauraa perään. Bojan vaikuttaa aika omistushaluiselta ollaankseen pelkkä ystävä? On pariskunta. Ja sitten bandin pojat häärää ja höseltää.

Mun mielestä K katsoo tosi nätisti, mutts oon sanonut samaa klippien perusteella, eikä oo aina kaikki ollut samaa mieltä. Mutta pehmeä katse se mun mielestä on. Mun mielestä ehkä vielä vähän rennompi, sen verran, kun nyt voin sanoa. Ehkä jopa mä oon vähän yllättynyt tosta keskustelun soljuvuudesrs. Jos pitäisi sanoa, niin kyllä B on top ja K tai psremminkin J bottom. On ollut hiusten pörrötystä ja istuvat vierekkäin. Mistä rentous? Nauru, keskystelu, se että K heittää suomenkielisiä kommentteja (mua alkaa aina nairattaa), jotenkin kiireettömyys, tulee sellanen fiilis, että asiat on hyvin. Pystyssä on ksikki ja K laulaa jotain, mistä en saa mitään selvää. Ja B vaan tuijottaa sitä. Se on rakastunut pariskunta. Siis voisi varmaan myös vaihdella, näen ihan mahdollisena! K on ehkä vähän huomion kipee toista kohtaan, tai sen vaikutelman saan. Silleen Siis söpö llä tavalla että kato mua huomaa mut hei kuuntele mullaj on nyt tämmönen juttu. Ja vauvalle terveisiä : kyllä se K hihittää/kikattaa, mitä ikinä. Myös nauraa helvetin kovaa J tarttuvasti. Mä uskoisin, jos joku sanoisi, että on lääpällään toisiinsa. Mut tosiaan, oon puolueellinen.

K ja B poistui ehjö 2 Min ennen muita, mutta muut lähti sit kans. Kuumin: B (mitä vit tua, oon aina tykännyt siitbö, mut ei ole ikinä ollut mun juttu tai niin luulin).

Söpöin: K, ei kahta sanaa.

Eniten kännissä: Krisko musta tuntui, että Jan katsoi mua jo pari kertaa didöllö vähän kummeksuen. hyljevauvan isä x 2 ovat edelleen, varmaam kymmenettä kertaa tunnin sisään! Tuli selväksi, vaikka aihe ei ole niin paljon ollut isä-näkökulmasta juuri nyt esillä! Just ne katseet, huomion hakeminen, jotenkin sellanen ylipäärägää jatkuva toisen huomiointi, äänensävyt. Ja toki se, miten K kutsuu Btä suomeksi helvetin tunariksi.
Kiitos tästä, on kulttuuriteko, että tää raportti on poimittu talteen ja postattu nyt vuosipäivän kunniaksi ❤
En seurannut raportointia suorana mutta muistan hotellissa heränneeni törkeän aikaisin, kun en täpinöiltäni saanut nukuttua (olin siis ollut Olympian keikalla). Sitten aloin takamatkalta lukemaan agentin raportointia ja siinä kyllä viimeisetkin unenrippeet karisivat silmistä 😅
 
vierailija
Minusta tuntuu, että menneet Joksujen keikat, joilla olen ollut, tuntuvat edelleen vähän epätodellisilta osittain siksi, että ne paikat olivat niin outoja, kolme minulle ihan vierasta kaupunkia osittain maissa, joissa en ollut koskaan ennen käynyt. Kuka lähtee jonnekin hiton Pohjois-Makedoniaan, maahan jonka olemassaoloa suurin osa eurooppalaisista tuskin edes muistaa, jonkun bändin takia. :) Tai balkanilaiselle metallifestarille. Plovdivkin oli jotenkin tosi merkillinen paikka.

Siinä missä vaikkapaa Tavastia olisi minulle ihan tuttu paikka, jossa olen ollut monen monituista kertaa. Mutta tietysti en voi verrata käytännössä, kun en nähnyt Joksuja siellä. Ja toki NT:llä oli muutenkin paljon ihan epätodellista kamaa. :)

Yksi henk. koht. erityisen kiva NT-muisto on niistä palstalaisista, jotka heittivät minulle useamman Zoom-puhelun Logomosta. Ällistelin sitä ihmismäärääkin.

- Joymuffin
 

Yhteistyössä