Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Ai niin, raivopaniikkini keskeltä: mä asun myös Turussa.

Mutta oon sinänsä nihkee, että haluan pitää nettielämän ja reaalielämän (ehe) erillään, en varsinaisesti hingu minkään maidontuoksuisten mammamiittien perään (toki tääkin mielipide voi muuttua). En kyllä edes tiedä, missä mielessä asuinpaikkakysymys esitettiin, ehkä ei ollenkaan siinä mielessä.
 
kardemummma katsoin omaa neuvolakorttiani ja siinä ei neuvolan th ollut laittanut liikkeiden kohdalle mitään. Myös sydänäänissä oli vain yksi +, vaikka ultrassa oli ++ molemmissa kohdissa. Mulla on istukka tuossa kohdun etuseinässä, niin se vähän himmentää niitä sydänäänien kuulumisia. Siksi en myöskään liikkeitä odota vielä pariin vkoon tuntevani. Mutta ei tämä hermoilu kyllä lopu. Meinasin jo alkaa panikoida siitä, että sulla on kohdunpohja melkein navassa. Sitten luin tuota vau-kirjaa ja siinä taisi olla, että näillä viikoilla se on noin 8 cm navasta ja vaihtelee kovasti. Joten ajattelin sitten olla stressaamatta, yritän ainakin. Ja maha kyllä pullottaa jo :)

mekkala meinasin alkaa kysellä, että aikooko muut tehdä isyyspakkausta :) Itse ajattelin myös sitä ja mietin, että jos saisin valmiiksi samoihin aikoihin, kun äippäpakkaus tulee. Antaisin sitten samalla.

ON: oksennuslaskuri nollautui taas tänään. Olen päättänyt palkita itseni jotenkin, kun olen viikon (siis seitsemän päivää) putkeen oksentamatta. Keskiviikkona olisi tullut täyteen, muttei tullutkaan. Aamulla meni pieni tira hammastahnaa nieluun ja siinäpä sitä sitten oltiin. Tuli aamuteet ja sämpylät ihan kirjaimellisesti kaaressa ulos. Ei onneksi enää ole kuitenkaan pahoinvointia. Jos oksennan niin se tulee ihan yhtäkkiä eikä enää oloa hetkauta suuntaan eikä toiseen. Kaikenlaisista asioista sitä voikin tulla ihan normijuttuja.

susannalle jaksamista pahoinvointiin. Toivottavasti pian helpottaa ja kyllä saat olla asiasta väsynyt ja ärtynyt, vaikka kuinka vauvaa toivot. Mullakin välillä on ollut huono omatunto, kun valitan, kun kuitenkin se vuosi tätä tehtiin, mutta ei kai se marttyyriasennekaan ketään mihinkään vie. Voi ihminen olla kiitollinen raskaudestaan ja kyllästynyt omaan oloonsa yhtäaikaa.

Olivia jos yhtään lohduttaa, niin täällä yksi, joka itkee ilman raskauttakin jos nyt ei ihan raveja katsoessa, mutta jos olette koskaan katsoneet koiratanssia, niin siinä. Mä olen tosi herkkä kaikelle, missä eläimet tekee juttuja ja on niissä taitavia. Mitähän muita..no hurja remontti on aina ollut sellainen, mitä katson nessupaketin kanssa jos katson. Nyt raskausaikana olen herkistynyt lapsiin ja synnytyksiin liittyviin juttuihin. Eli toisin sanoen tällä hetkellä voin itkeä melkein asiasta kuin asiasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marta:
kardemummma katsoin omaa neuvolakorttiani ja siinä ei neuvolan th ollut laittanut liikkeiden kohdalle mitään. Myös sydänäänissä oli vain yksi +, vaikka ultrassa oli ++ molemmissa kohdissa. Mulla on istukka tuossa kohdun etuseinässä, niin se vähän himmentää niitä sydänäänien kuulumisia. Siksi en myöskään liikkeitä odota vielä pariin vkoon tuntevani. Mutta ei tämä hermoilu kyllä lopu. Meinasin jo alkaa panikoida siitä, että sulla on kohdunpohja melkein navassa. Sitten luin tuota vau-kirjaa ja siinä taisi olla, että näillä viikoilla se on noin 8 cm navasta ja vaihtelee kovasti. Joten ajattelin sitten olla stressaamatta, yritän ainakin. Ja maha kyllä pullottaa jo :)
Niin, soitin nyt "hätäpuhelun" eräälle ystävälleni, joka on tiineenä myöskin, ja sillekin oli merkattu ekan kerran niitä liikkeitä vasta viikolla 22. Eli ehkä se on se normaali käytäntö (kohta joku tulee romuttamaan tän mun mielenrauhateorian.. öy nööööy) ja mun tätsy nyt halus lämpimikseen rustailla tuohon jotain. Vois vähän silti miettiä, mistä hysteeriset naikkoset hermostuu, prkl...

Ei se kohtu ihan navan kohdalla vielä ollut, mutta siinä heti sen alapuolella. Voihan sekin tarkoittaa vaikka viittä senttiä, who knows.. (Eih, mä alan
melkein jo stressata seuraavaksi, että miksi se kohtu on niin ylhäällä.. :LOL: Tää on aivan mahotonta.. Vaikka se neuvolawoman oli päinvastoin tosi "otettu" siitä että jee, hyvä kohtu hyvähyvä..)

Jospa vaikka taas kerran koettaisi vetää henkeä ja aloittaa tonnikala-makaronilaatikon valmistuksen. Sori nää skitsoilut :$

--
PÄIVITYS
Vaara ohi!
Meilasin neuvolatyypille ja se vastas alle puolessa tunnissa :eek: Se merkintä +/- oli tarkoittanut "ehkä" ja se oli tarkoittanut mun omaa vastausta kysymykseen siitä, että oonko jo tuntenut lapsen liikkeitä (vastasin, että en oo varma, välillä jotain kuplintaa mutta en tiä onko jotain muuta). Se sanoi, että hänen puolestaan kaikki oli täysin OK ja lapsi liikkui kyllä. Voi luoja :D Mistä mä oisin tollasen voinut tajuta.. Mutta hyvä että kysyin. Nyt siis taas onnivaihde päälle =) :heart:
 
Täällä on paljon ihania ultra ja neuvolakuulumisia :heart: Onnittelut!

Liplatus: Mulla kans seuraava käynti äitipolilla (NKL) 3.3, meillä kyllä tuolloin rakenneultra, joka siis lääkärillä kaksosraskauden vuoksi. Sitä ennen ei ole ylimääräisiä käyntejä. NP-ultrassa kätilö oli sitä mieltä että tuolloin rakenneultrassa sovitaan seuraava käynti äitilopolille joka noin about kuukauden päästä ja jatkossa noin kuukauden välein, loppuraskaudesta todennäköisesti useammin.

Itkuisuutta ja kiukkua ollut ajoittain täälläkin. Ei kyllä niin pahana kun oisin kuvitellut. Unettomuus ollut viimeaikoina suurempi riesa. Tämä päivä töissä sinnitelty noin 1.5 tunnin unilla. Jospa se ens yönä jo nukuttais.. toivottavasti!
 
Mie kyselin Turussa asujista :D Ja tosiaan ihan sillä pohjalla kyselin, josko olisi saanut uusia tuttavuuksia... Kun kerran olen sinne ainakin toistaiseksi muuttamassa kesän alussa ja en tunne sieltä oikeestaan ketään. Kaverit kun jää reilun 400 kilsan päähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja retuli82:
Mie kyselin Turussa asujista :D Ja tosiaan ihan sillä pohjalla kyselin, josko olisi saanut uusia tuttavuuksia... Kun kerran olen sinne ainakin toistaiseksi muuttamassa kesän alussa ja en tunne sieltä oikeestaan ketään. Kaverit kun jää reilun 400 kilsan päähän.
Oukei! Ja siis en tarkoittanut omaa vastaustani töykeästi, enkä myöskään niin, että "EN TAHDO MISSÄÄN NIMESSÄ TAVATA SINUA KOSKAAN" vaan että suhtaudun varauksella asiaan, mutta toki vois olla ihan kivakin tavata :) Olen itsekin suhteellisen uusi täällä (no, pari vuotta jo vierähtänyt), joten tiedän, millaista on muuttaa aiemmin tuntemattomaan kaupunkiin.
 
kardemummma No niin hyvä että sait vastauksen :hug:
No niin nyt sitten tämän keskustelun innoittamana kaivoin oman neuvolakortin esiin. Ultrassa merkattiin sykkeeseen vaan + ja liikkeisiin ++. Kaipa toi plussa vaan tarkottaa sitä et siel syke oli.

 
Millon väsymys helpottaa ? Mä taas nukahdin kirja kädessä... Tenttiin pitäis lukea vielä viimehetket, mutta ku ei jaksa eikä oikeestaan kiinnostakkaan.

Ärsyttää kyllä ku ite ei yhtään oo sellanen kiitollisen olonen tästä raskaudesta. Mikään ei oo hyvä. Vatsaan sattuu, pahaolo, väsyttää, vali, vali, vali... Enkä nyt puutu kenenkään muun valituksiin vaan omiini ! Pitäis ehkä olla kiitollinen jokaisesta viikosta mikä täyttyy, vaikka sitten oiskin kipuja jne.

 
Ihanaa lueskella teidän hyviä neuvola- & ultrakuulumisia <3

Rae89 Mä liikutuin oikeesti kyneliin, kun luin, että miehesi oli ultrassa mukana.
Erityisesti (onkohan pampersin vaippamainos), missä on vastasyntyneitä eri puolilta maailmaa äitiensä sylissä saa mut itkemään 100 % varmasti(nytkin on silmäkulmat kosteina, kun ajattelen sitä )

Mulla on np-ultra edessä ylihuomenna ja jännittää ihan hirveästi :|
Mies lähtee onneksi mukaan.

Täällä on myös pahoinvointi tehnyt comebackin. Salaatit, kevyet ja raikkaat ruoat on in. Liha ja rasvaiset ruoat on out.




 
Joku oli ostanut Gessleinin F6:set ja en voi kyl kehua, mitä meillä nyt on ne ollut esikoisella satunnaisesti käytössä. Mä olen tällänen hätähousu, ketä ostaa ja valmistautuu muutenkin liian ajoissa (varsinkin jos saa erityisen halvalla jotain mitä haluaa :D ). Vielä sentään hankinnat on pysynyt suht kurissa ja sellaisina mitä voidana käyttää esikoisellakin. Ehkä sitten joskus viikon 20 jälkeen alan tekemään jonkinlaista inventaariota mitä nurkista löytyy.

Liikkeistä ja sykkeistä: Meillä oli ultrassakin yksi + ja väh, mutten silti aio ottaa mitn stressiä. Samalla tavalla meinaan oli esikoisestakin. Mä olen tässä raskaudessa ollut kumman rauhallinen ja en jaksa paljosta stressata, mikä tietysti on hyvä vaan vauvankin kannalta. Sitä sais olla vähän enemmänkin aktiivinen meinaan liikunnan suhteen ainakin.

Jaha nyt nukkumaan :)

Ennu + masukki 14+jotain
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ennu:
Mä en kyllä raaski sähkölaskun takia ostaa kuivuria (ja sen takia onkin pyykinkuivatustelineitä pisin poikin). Ehkä vuodevaatteet on sellaisia missä sitä kaipaa eniten, muuten olen selvinnyt ihan kuivattamalla narulla. Musta sellanen kuluttaa järkyttävästi luontoa, kun yritän joka asiassa säästää (välillä on kyllä hieman huolestuttavaa, kun koen huonoa omatuntoa jos heitän lasipurkin roskikseen :LOL: ja silti shoppailen ihan huoletta vaunuja ja muita)
Sama vika. Joskus on tullut käytettyä talonyhtiön kuivuria, kun edellisessä paikassa se oli maksutonta. Täällä oon käyttäny kerran, pakko oli kuivata ku oli 5 vai 6 koneellista pyykkiä muuton jälkeen eikä pesukoneelle saanu vielä vettä vessasata.. Mutta lähinnä luonnosuojelullisesta näkökulmasta jää ostamatta kuivuri, vaikka meillä tosiaan kestoja käytetäänkin.

Jotain muutakin piti kommentoida, mutten enää muista. Pakko raahautua nukkumaan..

 
Minusta kuivausrumpu on loistokeksintö! Meillä ei ainakaan ole sisällä tiloja kuivata pyykkiä. Sisäilman laatu ja puutalon rakenteet kärsisivät aika lailla, jos täällä alettaisiin kuivailemaan 4 koululaisen, 2 aikuisen ja vauvan pyykkiä. En myöskään kestäisi sitä, että kaapit pursuilevat vaatetta ja telineet notkuisivat kävelyreiteillä. Ja se pölyn määrä sisätiloissa! Meillä ainakin lähtee yhdestä 8 kg koneellisesta kourallinen ja joskus ylikin nukkaa & pölyä. Eipähän tarvitse ihan niin usein imuroida.

Kuivausrumpu on käytössä talviaikaan Kesällä pyykkiä kuivataan ulkona ( tietty säästä riippuen ) Siitepölyaikana allergisten pyykki kuivataan rummussa.

Sähkönkulutus ei ole mikään iso, jos suhteuttaa sen muihin säästöihin, missä meillä esim. kitsastellaan sähkön kanssa....puusauna....hellat....uunit. Taloudessamme käytetään vihreää sähköä.

Kestoilu kiinnostaa kovasti, mutta ainakaan toistaiseksi mie en oo ymmärtänyt termejä oikein. Jonkun pitäisi vääntää asia rautalangasta. Ja samoin pelkään, jos vaippoja lähtee hankkimaan, että ostankin sitten ihan väärän mallisia vinon pinon. Omat ompelutaidot ei taida ihan riittää :whistle:

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 12+2



 
Huomenta taas.

Täällä on jälleen huonosti nukuttu yö takana :( Koko odotusaikana en oo saanut nukuttua yhtäkään yötä heräämättä ja / tai ilman unia. Alkaa käymään vähän voimille. Tänäkin aamuna oon heränny 4.30 (kello soi vasta 5.15). Onko muilla jatkunut tämä unettomuus / huonosti nukkuminen ?

Mulla oli eilen taas vatsa kipee, ota nyt enää selvä et onko se vaan sitä ku tuntuu et ruuansulatus on hidastunut puoleen vai onko jotain muuta ? Sit kauheeta vessassa ravaamista ku on maha yms kipeenä ja "tuntuu et jotain ylimääräistä vuotoa tulee"... Eikä siis mitään vereen viittaavaakaan ole tullut.
Piti tämäkin nyt sitten jakaa. :LOL:
En nyt tiiä et uskaltaako sitä tänäänkään mennä jumppaan jos vatsaa vihloo edelleen...?

Nyt töiden pariin että pääsee klo 15 lähtemään kotiin.

 
Vatsakas: Teillä onkin muutama lapsi enemmän kuin meillä, joten en ihmettele pyykin määrää. Onhan meilläkin 3 pyykinkuivatustelinettä täynnä melkeen aina, muttei se minua haittaa. Makuasioita on nämäkin, mutta kerroin vain oman näkökulmani ja saa nähdä kuinka paljon se muuttuu, jos onkin kaksoset :LOL: Meilläkin on puutalo, mutten kyllä ole huomannut rakenteissa (?!?) mitään kosteusvaurioita kuivaavasta pyykistä. Hyvin linkoava pesukone on kyllä välillä pelastus :)

Mulla on taas mökömököaamu :( Tosi vaikee nousta ylös ja mikään ei huvita (ainakaan töihin lähtö ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja muumurskainen:
Heissan!

Minut voipi poistaa heinkuisista, kun viime maanantaina todettiin ultrassa tuulimunaraskaus, ja eilen alkoi kohdun tyhjentyminen :'( Siirryn tuonne kuumeilijoiden puolelle odotellelemaan.

Oikeen paljon tsempiä kaikille!
paljon voimia ja jaksamista teille :hug: :'(
 
vapaapäivä ja herään ennen kahdeksaa :kieh: olen ollut niin huono nukkumaan öisin ja päivisin en osaa nukkua päikkäreitä.
olen innostunut ostelemaan vaavin vaatteita, nyt jo uskaltaa kun poksahtaa lauantaina tasan 4kk :heart:
nyt huomaa että mahan muoto alkaa muuttumaan..leviään sivuille :)
 
Pai80, jos sua yhtään lohduttaa, niin täällä on uneton kohtalotoveri. En tosin voi väittää, että olisin koko raskausaikani nukkunut huonosti, mutta varmaan viimeisen kuukauden ajan, ja se kieltämättä käy voimille. Ravaan vessassa tunnin välein, mikään asento ei tunnu hyvältä, kun ei voi enää nukkua vatsallaan (vaikkei se näy, se tuntuu), viime yönä oli jotain omituista päänsärkyä toisen silmän vieressä ja huimasikin omituisesti. Taidanpa mennä akupunktioon, joka on ennenkin auttanut uniongelmiini.

Mullakin on vatsa välillä kipeä ja sitten välillä taas ei. Yritän olla hankkimatta mitään suurempaa paniikkia ennen ensi viikon neuvolaa. Helppoa se ei aina ole :)

Ravigaala-itkut aiheutti täälläkin hilpeyttä. Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava, että itse itkeä pillitän nykyisin aivan pienimmästäkin asiasta. Kaverieni suosikkeja ovat olleet "rohkeat rahtilaivaan nousseet Greenpeacen aktivistit" (kun ne on niin rohkeita) sekä saaristoon ympyrää kiertämään jääneen Ruotsinlaivan pois hakeneet "urheat pikku hinaajat ja laivan henkilökunta". Että tällaista täällä. Hilpeää päivää teille kaikille!

Muumurskaiselle paljon voimia.
 
teen nyt pientä gallupia, jos joku jaksaa/ viitsii vastata... mitkä oli viikot kun kävitte np:ssa ja paljonko oli vauvan pituus?? en millään jaksais lähtee selaamaan taaksepäin ja etsimään, joten jos joku jaksaa vastata, niin oisin tosi kiitollinen!! :)

oireettomuus se kun jatkuu...jos en tietäis, niin en tietäis... niin paitsi että vessaan joutuu yöllä nousemaan. se on ainoo.

muumurskaiselle iso :hug: !!! toivotaan, että pääset piakkoin odotuspuolelle takaisin!

13+2 :heart:

ai niin, ja itkuista...joku mainitsikin hurjan remontin. se on takuuvarma itkettäjä, ollut jo ennen raskauttakin! :LOL:
 
BAmbina Me oltiin viikoilla 11+3 ja crl 52.

Viime raskaudessa itkin I am Legengin lopussa, kun Will Smithin koira kuoli ja tämä Extreme makeover Home edition oli myös. Viimeeksi jakso lähinnä ärsytti, kun oli jo niiiiiin surkeeta elämää perheellä ja sit he tuli ja "pelasti" ne ja niiden elämän.

Muumurskaiselle iso :hug: Toivottavasti tärppää pian uudelleen. Näillä viikoilla huonot uutiset on jotenkin vielä rankempia, kun pitäisi olla jo turvallisilla viikoilla :(
 
bambina minulla ultra oli rv12+0 menkoista laskettuna...
Pää-pera mitta oli 72mm eli sio viikoihin nähden joten raskausviikot muuttui 13+3
=)


Muunmurskain :hug: :hug: toivottavasti tärppää pian uudestaan :)
 

Yhteistyössä