Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Heips jälleen pitkästä aikaa!

Mulla on ollut taas niin kiirus etten oo kirjoitteleen ehtinyt. Mahakipua/selkäkipua on ollut ja sen vuoksi perjantaina eksyin lääkäriin. Sisätutkimuksessa kaikki oli ok,verikokeet oli ok,ja maanantaina täytyy viedä pissanäyte vielä..sydänääniä kun kuunneltiin niin itku tuli kun ei kuulunut kuin oma sydämen pampatus kunnes sitte kovien etsintöjen jälkeen lääkäri löysi vauvan sykkeen joka oli 145..ilmeisesti ok ?? Musta on nyt tullut niiiin vauhko kun pelkään että pikkuinen lakkaa "elämästä" masussa..kai nuo takana olevat pitkät hoidot saa tän kaiken aikaan.

Liikunta on jäänyt pari viikkoa vähäiseksi :ashamed: koiran kanssa ei saanu lenkkeillä kun toiselta leikattiin piilokivekset vatsaontelosta mutta tänään ajattelin lähteä rauhalliselle lenkille jäälle koiruuden kanssa. Johan koiralla virtaa löytyykin huilitauon jälkeen..

Masu on jotenkin pienentynyt ja pallo on ns. tiukentunut..liekö sitten alkuvaiheen turvotus laskenut pois ja jäljelle jäi vain pienen pieni vauvamasu :/

Liikkeitä olen luullut parina päivänä tuntevani,ihan sellaisen hetkellisen tok tok tunteen mutta en ole varma ?!?

DANA88 Ihana kuulla että voit jo paremmin :hug:

BIXIO tervetuloa heinämammoihin !!!

SMSM Ihanaa ja rentouttavaa matkaa,nauttikaa :heart:

Mulla on neuvola 15.2 ja rakenneultra VASTA 12.3.. sitten saa toivottavasti tietää pitääkö tyttöoloni paikkaansa :)

HYviä vointeja kaikille heinämasuille ja huomena siirrymme helmikuuhun..heinäkuu lähestyy IHANAA!!!

Taatu&Lahja 15+3?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja retuli82:
Bixio , tervetuloa mukaan mammailemaan ja jakamaan ajatuksia :D Pitkä muuttomatka teillä takana, töiden takiako muutitte?
Muutettiin lähinnä ns. takaisin juurille, mies on Oululainen ja minä vähän pohjosempaa. Muutto oli pari vuotta työnalla ja nyt sitten oli sopiva rako toteuttaa se

=)

Sen verran tuli vuosia kuitenkin etelässä, että kaikki ystävät sinne jäi ja täällä sitten pitäisi rakentaa verkosto alusta, "rankkaa" hommaa aikuisiällä eikä ollenkaan helppoa :/ Pitäs varmaan johonki paikalliseen mammakerhoon liittyä :D

B 17+1
 
Omanapaista, kuten aina. Pahoittelen yhä, etten jaksa ryhtyä kommentoimaan jokaista erikseen, menisi puoli tuntia vanhojen tekstien lunttaamiseen.. :ashamed:

Päätin jättää tequilat ja megalennot väliin ja skipata Meksikon. Ajattelin vaan, että jos siellä sattuisikin jotain terveydellistä komplikaatiota, se olisi tosi sydäntäsärkevää. Olla toisella puolella maailmaa ypöyksin, eikä lapsen isällä mitään tsäänssiä päästä paikalle alle vuorokaudessa (tai ollenkaan). Vannotin, että keksisivät minkä tahansa juttukeikan Eurooppaan kevään aikana, Euroopan sisällä uskallan kyllä matkustella tiineenäkin. Ylihuomenna lähden itse asiassa (eri lehen tiimoilta) työmatkalle Saksaan kolmeksi yöksi minimatkalle. Ihan kivaa sekiii.

Huomenna poksuu 18+0, pimeetä!

Eilen bileissä huomasin, etten jaksa istua selkänojattomalla penkillä kuin 10 minsaa ja selkään alkaa sattua aivan liikaa. Retkotin sitten lattialla rennosti loppuillan.. :D Tyylikäs leidi.

Mun maha on valtava! Voi herrajjumala. Eikä se voi olla edes vauvamahaa, koska se kumpu/kaari alkaa tosiaan ihan tästä tissien alta. Näytän siltä kuin oisin synnyttämässä huomenna. Jos oisinkin, niin tää vatsa ois kiva, mutta kun tän on pakko olla 80-prosenttisesti pelkkää läskiä/turpoamista. Ei helvata!
 
Hyvää sununtaita kaikille!

Kiva että Dana voi jo paremmin toivottavasti säilyy loppuun saakka!

SMSM:lle ihanaa ja aurinkoista lomaa!

Bixiolle tervetuloa mukaan! Mekin olaan palaamassa Ouluun "juurille" kevään/kesän aikana. Tällä hetkellä täällä helsingissä vielä töiden vuoksi, mutta suunnitelmat jo kovasti kohti oulua, jossa lähes kaikki sukulaiset (ja kaverit) asuu. Tuplat kun tulossa niin tukiverkkoa kyllä kaipaa.

url=http://lilypie.com]
[/url]
 
Heippatihei!

Täällä on viikonloppu menny nukkuessa aika pitkälti. Eilen päästii ruokakauppaa, mutta mulla meni sitten ihan yllättäen taaas maha sekaisin ja tuli kyllä kiire kotiin. Sitten nukuinki taas illan. Nyttekin tekis mieli vaan painua petii, mutta huomenna on koulussa tentti ja ois pakko edes vähän avata kirjaa että sais edes ykkösen. Tää kurssi ei kiinnosta mua pätkän vertaa, joten en jaksa paineita ottaa mutta uusimaan en sitä haluaisi..

Miten ihminen voiki olla näin väsynyt?! Ihan hämmästyttävää.

Tein aamulla havainnoin kun mahassa potkittiin, että taitaa liikkeet tuntua paremmin jos rakko on täynnä. Herätessä oli nimittäin kiirus veskiin, heh, mutta jäin sitte liikkeitä tunnusteleen. Rakko tyhjänä ei sitten niin selkeesti tunnukaan, silloin taitaa olla enemmän tilaa liikkua tms.

Seuraava neuvola on reilun parin viikon päästä ja rakenneultrakin sitten 22pv helmikuuta. Äkkiä aika menee kun meillä ainakin on niin tiukka pätkä menossa opintojen suhteen ettei paljon muuta kerkeä aatellakaan.

Mies oli tänää ihana, se sanoi että hei tehdään jossain välissä lista kaikesta mitä vauvalle pitää hankkia. Ihana kun sekin alkaa miettiä kaikkia käytännön juttuja :)

Nyt tenttikirjan parii, yök.
 
Hirmusen nopeesti menee nää viikonloput :headwall:

Täällä on vaan vietetty aikaa perjantaina ja eilen päivällä siskon pojan kanssa ja sitten makoillen. Eilen käytiin vähän kaupoissa pyörähtämässä ja tänään vielä uudestaan. Ei vaan kauhean kauan jaksa olla kun tuntuu että alkaa vatsaan ja selkään sattumaan. Muuten kivut ollu suht hyvin hallussa, paitsi ku rasittuu enemmän sit alkaa juilii.

Onneks huomen on se gyneaika, sieltä saan sitten mielenrauhan näihin kipuihin. Ja onpa sitten seuraava neuvola jo 22.2. muistaakseni. Ja sitten kohta se rakenneultrakin. Hui kauheeta ku aika on alkanut rientämään vauhdilla sen ekan ultran jälkeen.

 
Huh tekstit kahlattu, ei varmaan kyllä mitään jäänyt päähän. Koko viikonloppu perjantaista alkaen meni tytön koripalloturnauksessa. Oli kyllä kivaa vaihtelua, tytön kanssa oltiin kaksin. Ja olipahan jänniä jatkopelejä tänään, yhdellä korilla voittivat molemmat tämän päivän pelit :) . Ensi viikonloppu meneekin sitten pojan futisturnauksessa. Vitsi mä kyllä nautin, ihana käydä kattomassa pelejä ja kannustamassa muksuja.

Tervetuloa uudet :flower:

Ihanaa Dana, että voit paremmin :hug:

Äh mä en yhtään muista, mitä mun piti kommentoida :ashamed: .

ON: Mäkin oon ruvennut tuntemaan liikkeitä jo ihan säännöllisesti. Ekat liikkeet tuntuivat jo viikkoja sitten, mut mä en ollut niistä varma. Mut nyt kun liikkeet tuntuu paremmin, niin tietää, että kyllä ne niitä oli jo silloin :) . Paha olo vaivaa edelleen, vaikka oksentanut en ole varmaan viikkoon. Kaipa tämä tästä häipyy vähitellen pois, toivotaan niin! Rakenneultraa odotellessa... aika olis 24.2. eli kolmisen viikkoa pitäisi vielä odotella.

Ei nyt irtoo muuta, palaillaan :wave:

Sherine + muru rv 16+1
 
Ihanaa, että Danalla jo parempi olo. Toivottavasti saat nyt nauttia raskaudesta.

Minä pelkään pahoin, että minulla supistelee jo nyt. Eilen en saanut keittiön ruokapöytää luututtua vaan piti heittää kesken ja mennä sohvalle pitkälleen. Tänään otin tiskikoneesta 5-6 lautasta ja kävelin pari askelta astiakaapille, niin huh miten maha kovettui. Nyt vain makoilen illan ja huomenna soitan neuvolaan heti aamulla. Pelottaa ihan älyttömästi.

Oikein mukavaa iltaa kaikille.
 
Supistukset Voisko joku konkari, tai siis ei-ensikertalainen, kertoa, miltä supistukset tuntuu? Mä en siis vieläkään tiedä, olenko tuntenut vauvan liikkeitä, vai mistä on kyse: mun tuntemukset on sellaisia, kuin mahassa olisi iso "solmu" tai että joku pumppaisi sinne pyöränpumpulla ilmaa, sellanen kova paineen tunne (ei kylläkään mitenkään kivulias). Oon ajatellut, että vavva pyöriskelee siellä, mutta ehkä mulla supisteleekin koko ajan.. voe apua. (Perus-sunnuntaipaniikki kehitetty, avot :LOL: )
 
kardemummma kyllä tuo supistukselta kuulostais... Mut et nyt ota mitään paniikkia, kivuttomat supparit raskauden aikana on ihan normaaleja :)

Liplatus :hug: . Mullahan on supistellut jo useamman viikon ajan. Kivuliaita suppareita on onneks tullut vaan muutama. Mä en oo jaksanut olla huolissani, koska viime raskaudessa mulla alkoi kivuliaat supistukset jo ennen puolta väliä raskautta. Supparit eivät kuitenkaan aiheuttaneet mitään kohdunsuulla ja raskaus menikin sitten viikon yliajalle. Ei ne supistukset aina hallaa tee ja helpommin taitaa supistella, jos on jo aiempia raskauksia takana.
 
Minullahan tämä on neljäs raskaus ja on kai se maha joskus aiemmissakin kovettunut esim kävelylenkillä. Mutta kun nyt on kaksosraskaus ja ennenaikaisuus on ihan eritavalla riski, haluaisin ottaa varman päälle ja käydä ylim tarkastuksessa. Miten lie mahtavat neuvolassa suhtautua :kieh: Ja tulee todellakin jo ihan mitättömästä puuhastelusta.
 
Huoh,tammikuu on melkein ohi,aika on mennyt todella nopeasti.

Vieläkään en tunne kunnolla liikkeita,mutta kova kohta mahassa seilaa selvästi puolelta toiselle ja sellaisia hipaisuja tuntuu välillä. :heart:

Muutamia viikkoja vielä puoliväliin,tuntuu vain että aika menee niin hitaasti.

On jotenkin jännä olo,koska ei ole enää pahoinvointia ja kuitenkaan ei jatkuvasti tunnu vielä liikettä,välillä melkein unohtaa että on raskaana. :D

16+6
 
Täällä olis eräs joka odottaisi yllätys-kolmattaan.. Edellisistä tuntuu olevan iäisyys ja kaikki on jo ehtinyt unohtua. Masumatkaajaa kutsutaan Mattilaksi, tai niin tulevat isotveljet ovat ristineet hänet B)

Laskeentumisaika on siis heinäkuun viides, ja synnärinä SeKS. Viikkoja tänään siis 17+6. Käsittämätöntä. Justiin minä plussasin. Alku menikin melko kaaoksessa, sillä kärsin kovasta refluksivaivasta ja alkuun kun joduin jättämään lääkkeet + se alkuraskauden pahoinvointi oli ihan katastrofi. Viisitoista ensimmäistä viikkoa yhtä ruoan nousua suuhun, tukehtumisentunnetta ja ylenpalttista pahaa oloa ja väsymystä. Nyt kun sain sitten uudet lääkkeet ja olen niitä syönyt vointikin on jo parempi.

Tosin nyt on ollut viime viikon huoli tuosta "Mattilasta" kun en tunne kovin noita liikkeitä. Noita vesikuplia tuntui jo viikosta 15 -> mutta nyt viikon on ollut hiljaista. En ole käynyt tarkistuttamassa kuitenkaan kun ajattelin sinnitellä ensiviikon neuvola-aikaan. Tosin viikko epätietoisuutta tällä kärsivällisyydellä ja hysterialla on yhtä kuin katastrofi :ashamed: :D

Yritän kuitenkin psyykata itseäni tällä: Molemmat poikanikin oli erittäin vähäliikkeisiä ja potkutteluja ei koskaan heiltä irronnut. Myöhemmin sitten kun tila loppui tuntui vain työntöjä ja sellaista muljahtelua, ettei tosikaan. Jospa tämäkin ois sitten sellainen.. Toivon niin.

Supisteluja tulee aikalailla tyhjästä. En ole työelämässä, vaan sairaslomalla (jo ennen raskautta). Silti, pienetkin koukistelut kovettelee jo mahaa. Tämäkin on tuttua edellisiltä kahdelta kerralta.. Silloin en kertonut meidän juuri virkaan päässeelle neuvolatätskylle, kun se oli muutenkin aivan paiseista joka ainoasta seikasta. Tälläkertaa täytyy kyllä mainita tästäkin. Tätikin on jo rauhoittunut ;)

Tulipas sepustus..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Liplatus:
Minullahan tämä on neljäs raskaus ja on kai se maha joskus aiemmissakin kovettunut esim kävelylenkillä. Mutta kun nyt on kaksosraskaus ja ennenaikaisuus on ihan eritavalla riski, haluaisin ottaa varman päälle ja käydä ylim tarkastuksessa. Miten lie mahtavat neuvolassa suhtautua :kieh: Ja tulee todellakin jo ihan mitättömästä puuhastelusta.
Totta kai huoli on isompi, kun kaksosraskaudesta kysymys. Ja luulis neuvolankin ottavan sun huolen tosissaan, kun tosiaan kaksosista kysymys. Mullakin supistukset tulee ihan tyhjästä, ei tarvitse siis yhtään mitään tehdä. Äskenkin tossa sohvalla makoillessa tuli varmaan kolme supistusta, yksi hitusen kivuliaskin. Saas nähdä muuttuuks nää kohta kivuliaiks niin kuin viime raskaudessa, kun puoliväli läheni :/ .

Sain muuten kerrottua pomollekin raskaudesta. Ihan hyvin otti tiedon ja kovasti onnitteli. Ja oli tyytyväinen, että ilmoitin ajoissa. Mähän siis oon hoitovapaalla kuopuksen kanssa ja olin luvannut mennä syksyllä töihin.

Tervetuloa Mattila!
 
Jännää muuten, kun meille on tulossa kesävauva. Meillä nuo muksut kun ovat syntyneet tammi-, helmi- ja huhtikuussa. Tuntuu, että osaako sitä edes kesävauvaa oikein pukeakaan :whistle: . Tai ei kai siinä mitään kauhean vaikeaa voi olla, kaikkea sitä stressaakin :LOL: . Ja saas nähdä, miten kesällä jaksaa ison mahan kanssa, varsinkin jos kuuma on. Äh, nyt meni ihan löpinöiks...

Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille heinämassuille!
 
Heissan heinämammat! Ja tervetuloa uusille. :wave:

Mulla on mennyt koko vkl sen paljon pelätyn migreenikohtauksen kourissa. Vieläkään ei olla aivan kuivilla, mutta toivottavasti parempaan päin. Tulee päivystysreissu, jos taas ensi yönä kohtaus pahenee. Tää alkoi pe iltana ja helpotti la pariksi tunniksi Buranan jälkeen kunnes taas paheni ihan järkyttäväksi viime yönä. Soitin itku kurkussa terveysneuvontaan puoli neljältä yöllä ja ne käski ottaa vaan lisää Buranaa ja tulla päivystykseen, jos ei helpota. Kipu oli kyllä jotain aivan käsittämätöntä taas...

Kauhee omanapavalitus - huomenna sosiaalisemmin taas. :)

Mutta tänään POKS 17+0! Jei!

 
En ole koskaan käynyt,enkä nytkään mene kun kunnan tarjoamaan rakenneultraan.Ehkä jos rahaa olisi kovasti ylimääräistä,niin voisin mennäkkin =)
Meilläkin on 2 syksyvauvaa ja yksi kevätvauva,kiva saada kesävauva,tosin en tiedä onko se sitten kiva olla hirveessä helteessä viimisillään raskaana :LOL:
hipsu ja möykky 15+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja päpsy79:
Nyt vaan on hirmuinen huoli päällä, ku olen jo tuntenut liikkeitä ihan päivittäinkin, mutta nyt en ole pariin päivään niitä tuntenut. Viime yönä näin unta keskenmenosta, karmee uni :'(
Mulla sama juttu, liikkeitä on välillä tuntunut pajon ja sitten pitkä aika ettei ollenkaan. Huolestuttaa ja vielä kun ollaan Dubaihin lähdössä. Siksi kävin pyytään neuvolasta ajan tälle päivää, et kuunnellaan sydänäänet ja katotaan ettei oo paikat ruvennu aukeen (viime raskaudessa jouduin makaamaan rv 26+ lääkärineuvolan jälkeen, kun lääkäri katsoi, et ois paikat ruvennu aukeen. Tosin myöhemmin ei olleetkaan auki, joten en tiedä voisko ne enää kiinnikään mennä, jos on jo alkaneet aueta. Mutta viikon piti maata tekemättä mitään, sit viikko tehden pieniä kotitöitä... isomummu tuli auttaan esikoisen hoidossa ja kotitöissä silloi). Saa ainakin hyvällä mielellä lähtä ulkomaille ja tohtii uidakin, kun tietää, että kaikki on kunnossa.

retuli82 Kiitos =) , mekin on viimeksi käyty yhdessä ulkomailla (jos Ruotsia ei oteta lukuun) 2003 eli ennen lasten syntymää. On odotettu, että lapset kasvaa ja heillekin jää matkasta muistoja ja toisaalta en itse jaksais raahata mukana rattaita, vaippoja, vauvanruokia jne... joten nyt on hyvä sauma lähtä ulkomaille. Sit meneekin taas muutama vuosi, että pikkuinen kasvaa ja voidaan taas lähtä ulkomaille lomaileen.

Taatu Kiitos =) , varmasti nautitaan - pitkästä aikaa ulkomaille ja lupas ihan lämmintä ilmaa +29-30 astetta ainakin ti-ke.

sussu80 Kiitos =) .

Mattila Tervetuloa mukaan heinämammoihin =) . Mulla kans kahdessa aikaisemmassa raskaudessa liikkeet olleet samanlaisia

"Molemmat poikanikin oli erittäin vähäliikkeisiä ja potkutteluja ei koskaan heiltä irronnut. Myöhemmin sitten kun tila loppui tuntui vain työntöjä ja sellaista muljahtelua"

Mutta en tiedä onko johtunut siitä, että istukka oli etuseinässä. Nyt istukka on takaseinässä. Ehkä enemmän olen nyt tuntenut potkun tyylisiä välillä, mutta eipä tuota vielä kunnolla osaa sanoa. Ja kahdessa aikaisemmassa raskaudessa liikkeet on tuntuneet vasta rv 20 jälkeen ja nyt olen tuntenut jo rv 13 lähtien jonninmoisia liikkeitä.

Olivia81 Toivottavasti olet jo päässyt eroon migreenistä. Itellä ei migreenistä ole kokemusta, mutta voin kuvitella miten kauhea se on kun itellä normi päänsärkykin - vaikkei olis ees kunnon jysäri - on jo kauhistus.

Meillä on ennestään talvivauva ja kesävauva, joka syntyi oikeen intiaanikesänä 2005... ei tarvinnu neidille paljon vaatteita pukea - melkeinpä vaippa riitti...

ON: neuvolaan tosiaan kävin ajan pyytämässä, kun olen koko viikonlopun kaikkia kauhuskenaarioita kehitellyt mielessäni, enkä voi nauttia matkasta, jos on kokoajan pelko pyllyssä... No 12,30 sain ajan. Neuvolan täti kertoi samalla, et tällä viikolla selviää, mihin numeroon soitan ultra-aikaa. Pyys soittaan heti matkan jälkeen viimeistään hänelle, et saan numeron ja pääsen varaan ajan - ilmeisesti sinne Oulun Terveystalolle. Arvelin jo, et menen vielä OYS:aan, kun ei näyttänyt noista käytännöistä tulevan selvyyttä. Mutta en näköjään sitten menekään...
Hiihdellyt olen nyt melkein 300 km ja siihen se taitaa jäädäkin. Miehellekin jo tuumasin, et voi olla ettei reissun jälkeen enää tohi hiihtää. Reissusta ollaan kotona 10.2 ja 12.2 mulla on seuraava neuvola, siellä arvelin kysyä tätin mielipiteen asiaan. Olen kuitenkin kohtuu matkoja hiihtänyt kun 21 km aina kerrallaan. Tai sit ainaki pitää lyhentää matkaa...

Mutta nyt taas viimehetken siivousten ja pakkausten pariin. Palailen kanavalle n. viikon päästä :LOL: . Tai mahdollisesti voin käydä vielä neuvolakuulumiset kertomassa.

SMSM ja Hippu rv 17+0 POKSSSS
 

Yhteistyössä