Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Tralalaa, poks 15+0 ja maanantaipusut kaikille hyperiloiselta mamalta!

Toka neuvolakäynti siis takana ja kaikki meni unelmaisesti, vaikka etukäteen hermostutti sata asiaa.. (En oleta, että seuraava listaus kiinnostaa juuri ketään, mutta pistetäänpä menemään..)

:heart: Mulla ei oo HIViä (mitä oon villin menneisyyteni takia pelännyt 10 vuotta enkä koskaan uskaltanut testata) eikä sen puoleen hepatiitteja tai muitakaan. Jee! Meinasin pyörtyä helpotuksesta kun kuulin tämän.

:heart: Hemoglobiini on 129 eikä tartte alkaa popsia rautaa.

:heart: Paino oli noussut läskiytymispeloista huolimatta 2 kuukaudessa vain (?) 2 kiloa, eli kuulemma ihan grammalleen suositusten mukaisesti, 225 g viikossa.

:heart: Down-riskiluku oli 1:7900.

:heart: Verenpaine, joka oli ekalla käynnillä koholla, oli nyt aivan normaali (vaikka jännitin jopa vähän mittausta!). Kävi ilmi, että kotona oon saanut korkeampia lukemia, koska se käsivarsimansetti on ollut aivan liian kireellä (mietinkin, että kuuluuko päästä katketa verisuonia sen mittauksen aikana.. :LOL: ) Nyt sitä ei tartte mitenkään erityisesti enää seurailla.

:heart: Ja lopuksi kuunneltiin :heart: sydänääniä :heart: , jotka löytyi heti. Syke oli 150 ja välillä jumputuksen katkaisi kreisi WUUUUUSSH-ääni, joka kuulemma oli osa vavvan aamujumppaa. Hereillä siis oli ja pirtsakkana. Kohtu oli kasvanut hyvin ja tuntui hyvin pinkeänä pallona ( en mä vaan ite sitä osaa etsiä ) ja oli jo melkein navan korkeudella. En osannut kuvitella, miten herkistävää se sydänäänien kuuntelu on.

Leijuin työhuoneelle neuvolasta ja oon ihan fiiliksissä. Toivon samaa onnen tunnetta kaikille ketjun mamoille!

Heippa!

Kaardemummalla oli mukava neuvolakäynti. :) toivottavasti mullakin kuuluu sydänäänet torstaina, mikseipä kuuluisi.. Mä ainakin jaksan luottaa siihen että kaikki on hyvin, liikaa tulee stressiä jos alkaa miettimään sitä jos masussa ei ollakaan elossa.

Mä mietin jos sittenkin käyttäs osittain kestoja vauvalla, eka olin sitä mieltä ettei ei.. kun meillä ei ollu kuivausrumpua mutta nyt kun se on niin heti iski,että jos hankkiski niitä kestoja.. :) Tuolla kolmivuotiaalla oon käyttäny kestoja, ehkä tuosta 3kk eteenpäin käytin välillä enempi ja välillä vähempi.. Oppi jo täysin kuivaksi ennen 2v synttäreitä :) eikä oo sen jälkeen juuri vahinkoja sattunu. Mutta meidän lapsilla,ainaki kahdella nuorimmalla on herkät ihot ettei voi hahtuvahousuja käyttää.. pitää niitä merinovillaisia pöksyjä hommata.

Oma heikotus ja huimaus senkus jatkuu... :/ mut syötiin tytön kanssa neljän viljan puuroa lounaaksi, nyt mietin jos tekis jotain hyvää välipalaa kunhan isommat tulee koulusta. :)

Aloin pesemään kaapista löytyneitä vauvan vaatteita, joku taitaa olla hiukan aikasessa :D mutta tulepahan samalla katottua mitä kaikkea pitää pienelle vielä hommata! hyvä selitys!

Ultrassa käyty :) Pituutta löyty vauvelilta 62 mm ja oli tasan tarkkaan viikkojen 12+4 kokoinen, eli siis menkoista laskettuna täysin sama. LA pysyi siis entisellään 22.7.2010 :heart:
Niskaturvotus oli vissiin 1,2mm, tästä en oo varma, koska se ei sitä sanonu mut huomasin vaan ton mitan kun se sitä mittas, mut sano et turvotus on pieni.
Kauhia jumppaus siellä oli menossa, ainakin sillon kun ois pitäny kuvaa saada ja sit kun ois halunnu nähä jotain muuta kohtaa tarkemmin niin oli tiukasti paikoillaan :D

Pahoinvoinnista piti pari päivää taukoo ennen viikonloppuu ja sit koko viikonlopun oli taas mukavasti paha olo ja tänään jatkuu.. Vois vaikka jo loppua pikkuhiljaa.. Kyllästyttää pikkasen.. Noh jospa se...

Laura ja vauveli 12+4

onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

kardemummalle kans onnittelut ihanasta neuvolakäynnistä :heart:

tunsin jotain pienen pientä muutaman kerran alavatsalla, navan alapuolella. Liikkeitä!??! IIIKKKSSS! :heart: :heart: :heart: :heart: (15+1 :heart: )

Olipas kaikki mennyt kivasti Kardemummmalla, ihana :flower:

Minä kävin eilen kävelylenkillä pitkästä aikaa (pakkasia pidellyt) ja voi herttinen millanen tunne oli illalla masussa. Koko alamahaa ja selkää puristi (?) ja ihan kuin alapäässäkin olisi ollut jotain hassua tuntemusta. Iski kamala pelko, että nyt tulee kesken. Mitään ei kuitenkaan ole näkynyt ja tänään aion pitää ihan lepopäivän. Onko muilla mitään vastaavaa ollut? Miltä tuntuvat ennenaikaiset supistukset? Olen kyllä jo kolme tenavaa puskenut tähän maailmaan, mutta minulla on tuntunut supistukset aina vasta sit tositoimissa. Pistää kyllä miettimään, kuinka kauan tässä voi tehdä töitä enää. Sekin on ihan hassu ajatus, koska tähänastisissa raskauksissa en ole joutunut olemaan yhtään päivää sairaslomalla vaan töitä on tehty ä-loman alkuun asti. Johtuuko tämä kaikki nyt kaksosraskaudesta vai onko kroppa jo niin lujilla.

Joko muut kaksosten odottajat ovat saaneet ajan ä-polille? Minulle tuli ja se on vasta 3.3! Laskeskelin, että silloin on jo 22 viikkoa täynnä. Mitenkäs rakenneultra, onko se tuolloin vai tuleeko se jo aiemmin?

Hankinnoista olitte aiemmin puhuneet. Meillä pitää hankkia kaksostenrattaat, muttako muttako.... Minä tykkään että vaunuissa pitää olla se kova koppa. Ei sellaisia taida edes olla kaksosille :( En siis millään raskis luopua noista yhden kärryistä, jotka on ostettu kuopukselle 2007, Emmaljungan ihanan vihreät. Jollain on vissiin tunnesuhde noihin kärryihin :ashamed: Ja sitterit aiotaan hankkia, kun edelliseltä on jo myyty ja sit tietty toinen kaukalo jne. Mutta vielä en uskalla, vasta siellä viikon 30 lähettyvillä.

Kaunista talvipäivää kaikille mammoille.

Mahtavia neuvola ja ultrauutisia täällä :heart: :heart: :heart:

Mäkin täällä mietin että mitä noi mahan tuntemukset oikeesti voi sitten olla. Välillä tuntuu ihan siltä ku joku hipelöis tuolta mahan sisältä. Voi kyllä olla suolet ja vilkas mielikuvituskin...

onnea ihanista ultrista ja neuvoloista kaikille mammoille :hug:

Täällä aattelin kun silmät avasin että tulee kyllä aivan ihana päivä, heti olin virkeenä ja suunnittelin leipovani.. Mutta heti kun sängystä nousin tuli tosi kiire vessaan ja että otti päähän. Mitään ei tullut ulos, mutta varmaan 10 minuuttia pitelin siellä niitä ääniä kerta toisensa jälkeen. Olisi helpompaa oksentaa.. sit se ois ohi, mutta kun mitään ei noin heti aamusta tule niin se on kauheeta.
No heti sitten alko myös pyörrytys ja se siitä hyvästä aamusta. :kieh:
Jotenkin väsähdin ihan totaallisesti, ja miehelle laitoin valitusviret töihin että ei jaksa enää, miks ei nää huonot olot ja pyörrytykset jo lopu?? Ihanaa että saadaan vauva, mutta miks mulle tuntuu osuvan kaikki p***a myös, tarkotan siis että pahoinvoinnit tuli kovana, sitten nuo lapsvesilisääntyy päänsäryt jne.. Olen todellakin onnellinen että olen raskaana ja kyllä mä nää kestän kunhan vaan saan terveen vauvan, mutta kun oon niiiiiiiiiiin väsynyt tähän ettei mitään voi tehdä!! Missä viipyy se ekan kolmanneksen jälkeinen energisyys ennen ku maha tulee tielle???
Eilen kummipojan ristiäisissäkin tää kummi joutu istahtaa heti toimituksen alettua ku taju meinas taas kerran lähteä. :headwall:
Jotenkin nyt tekee vaan mieli itkeä eikä oikeen tie mitä tässä tekis että tulis parempi mieli..
Anteeksi nyt tää kauhea valitus, tuntuu että oon ihan kiittämätön ku valitan vaan ku monet ei edes tule raskaaksi.. :ashamed:
Samalla kyllä on ihan mieletön vauvakuume päällä, siis en millään jaksaisi odottaa että vauva syntyy ja päästään tätä suurta ihmettä ihmettelemään.
Joskus kyllä tuntuu ettei nämä huonot olot varmaan lopu vielä sittenkään kun laps on jo syntynyt. VALI VALI..

Sitten ihan asiaan: onko kellään kokemuksia kuivaavasta pesukoneesta?
Meillä mies pesi eilen pyykkiä ja päätettiin että pesutorni tms on saatava, meillä on niin pieni talo että tänne ei yksinkertaisesti mahdu vaatteita ripustamaan, siis sitten kun vauva on tullut ja on niitä piku vaatteita paljon.. Nyt vielä ihan ok:Sti mahtuu kun vähän järjestelee, mutta sitten kun on niin paljon muitakin juttuja viemässä tilaa.
Siispä kuivaava pesukone vs pesutorni
Koitin lueskella kokemuksia ja löytyi oikeastaan keskusteluja vain vuodelta -07 tms.. ja luulempa että on vähän kuitenkin koneiden laatu muuttunut, sieloin haukuttiin kuivaavaa koska se ei kuulemma kuivannut tarpeeksi hyvin ja pesutuloskaan ei ollut kovin hyvä, mutta entäs nyt?
Sellainen ois kyllä hyvä koska hoitopöydän sais kätevästi siihen päälle laitettua, pesutorni taas vie niin ison tilan.
Mutta kyllä se pitää pyykki saada kunnolla kuivaksi ja puhtaaksi..

Meillä on nimi tytölle valmiina, mutta poikien nimet ei vain iske.. Kaikki poikien nimet (joita ei jo sukulaisten lapsilla ole) kuulostaa jotenkin tyhmiltä.. Kai meille sitten tulee joku Jorma Einari (anteeks vaan jos jonkun lapsen nimi sellanen on, ei vaan ole mun makuun....) =)

Pai Mä olin tuntevinani liikkeen toissa iltana kun menin nukkumaan, mahaa kramppas aika tavalla taas, mutta sitten parin krampin välissä tuntui kun olis vedetty ihan pieni hento viiva alamahaan... Tuntu tosi hassulta, mutta empä ole uudestaan mitään tuntenut, joten kaipa se oli joku suolijuttu.. :D

Hellou mammat!

kardemummmalle onnittelut pitkästä listasta hyviä uutisia! Tuo HIV -testi on kyllä paha, jos sitä ei oo ennen/pitkään aikaa tehty. Jotenkin siinä menettää kosketuksen todellisuuteen kun alkaa miettimään erilaisia kauhuskenaarioita. Onneksi käyn itse luovuttaan verta useamman kerran vuodessa, niin ei tarvinnut sitä stressata.

Musta on siis tullut ihan kauhee pillittäjä viime aikoina... Tai mä itken aivan ihmeellisistä asioista. Mua ei itketä mitkään leffat tms., mutta esim pari viikkoa sitten katsoin salilla cross trainerilla telkkua ja siellä tuli 2009 Ravigaala... Aloin itkemään kun ne hevoset oli niin liikuttavia kun ne voitti - ja varsinkin silloin kun ne pääsi kesällä uimaan. :D Ja KAIKISTA hulluinta on, että aloin itkemään uudelleen kun kerroin tästä tänä aamulla kaverille (muistui katsos mieleen...). Oonko mä tulossa ihan hulluksi?!

14+0 =)
Paluu arkeen koitti kun piti palata parin viikon loman jälkeen töihin ja on muuten maha hassun tuntuinen,sellainen jännä painon tunne koko alavatsassa kun taas pääsi nostelun ja liikkumisen makuun.

Olen myös muutamia kertoja illalla tuntenut sellaista pientä hipaisua,luulen että liikkeita
ovat. =)

Olivia81,et ole tullossa hulluksi,samanlainen itkupilli täälläkin.En voinut mennä esikoisen kanssa hammaslääkärissä sisälle mukaan,kun itkutti pelkkä ajatuskin. :D

Seuraavaan neuvolaan tuntuu olevan ikuisuus,se on vasta kun viikkoja on 18 kasassa,ei sinne muuten niin hinku,mutta sydänääniä voisi kuunnella vaikka jokapäivä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
2009 Ravigaala... Aloin itkemään kun ne hevoset oli niin liikuttavia kun ne voitti - ja varsinkin silloin kun ne pääsi kesällä uimaan. :D Ja KAIKISTA hulluinta on, että aloin itkemään uudelleen kun kerroin tästä tänä aamulla kaverille (muistui katsos mieleen...).
Ravigaala 2009 -itkut! :LOL: Mä repeilen täällä täysin.. Ihan parasta!

Mä oon kans melkonen itkeskelijä... En sentä vielä pahemmin telkkarin ääressä. Sillon ihan alussa vollotin ku telkkarista tuli joku dokkari alkoholidementikoista... :(
Ja nyt meinaa iskeä pienoinen epätoivo töiden suhteen, meillä mennään ihan törkeen pienellä porukalla. Ja jengi ei ota toisiaan yhtään huomioon vaan jätetään ihmisiä yksin / kaksin hoitamaan puhelinpalvelua ku lähetään kahville. Ei oo itku kaukana, varsinkin ku mahaankin taas vihloo tässä kiireen keskellä.

Ja miksei mulla toi laskuri voi muuttua 14+1:ksi ?

Ravikaala sai täällä kanssa pientä hymyilyä ääneen aikaseks :LOL: Mä en oo itkenyt vielä, mutta viime aikoina ollut koko ajan sellanen itkuinen olo kyllä.

Kuivaavista pesukoneista olen kuullut, että käyttöikä on huomattavasti lyhyempi. Itsekin sellaista mietin, mutta isukki on ollut pitkään kodinkonemyyjänä ja sai kyllä mielen muuttumaan :) Mä en kyllä raaski sähkölaskun takia ostaa kuivuria (ja sen takia onkin pyykinkuivatustelineitä pisin poikin). Ehkä vuodevaatteet on sellaisia missä sitä kaipaa eniten, muuten olen selvinnyt ihan kuivattamalla narulla. Musta sellanen kuluttaa järkyttävästi luontoa, kun yritän joka asiassa säästää (välillä on kyllä hieman huolestuttavaa, kun koen huonoa omatuntoa jos heitän lasipurkin roskikseen :LOL: ja silti shoppailen ihan huoletta vaunuja ja muita)

Jaha taas työn lumoihin :headwall:

Täällä poksuu kans rv15 ! :D

susannna85 kysyit kivaavasta pesukoneesta...
Meillä on semmoinen ollut jo muutaman vuoden, kovin tyytyväinen en voi olla sen kuivaus tehoon... Muutaman lakanan kun laittaa kuivumaan vaikka kaappikuivaksi ohjelmalla niin ei ne kyllä semmoisia lopuksi ole. Varmaan pitäisi lisätä aikaa muutama tunti lisää ja kuluttaa siten sähköä mielettömästi :( Harvemmin tulee käytettyä.
Tavan pesu ohjelmiin ihan tyytyväinen kyllä olen.

Inhottavaa tuommoinen huonovointisuus... vaikka kuinka haluttua vauvan saanti onkin nii ei ole mukavaa voida jatkuvasti pahoin, ihan varmasti siihen saa tuskastua!!! :hug:

:wave:

Apuaaa! Ei voi olla totta, että ihanan neuvolavisiitin jälkeen ehdin jo kehittää uuden paniikin aiheen.. Mutta kun aloin nyt katella, mitä se neuvolaleidi on kirjotellu tähän neuvolakorttiin. Sikiön sydämen syke -kohdassa lukee 150, mutta liikeet -kohdassa lukee +/- mikä tarkoittaa alakulman selityksen mukaan "vähän/ei ollenkaan". Apuaaaaa! Onko toi huolestuttavaa? Kuitenkin siinä sydänääniä kuunnellessa kuului kaikenlaisia väännähdyksiä ja käännähdyksiä ja se selitti, että ne on sikiön liikkeitä. Lääkäri on laittanut kummassakin ultrassa liikkeisiin ++ eli normaali.

Nonni, johan tässä viis tuntia ehdittiin onniolossa pulikoidakin :ashamed:

kardemummma Nyt joku kokeneempi vois kyllä vähän valottaa että mitä toi tarkottaa ? Kuuluuko sillä laitteella näillä viikoilla jotenkin liikkeidenkin määrä ?
Ja voisko olla nyt kuule niin et vauva ois vaikka ollu untenmailla ku sitä sydäntä kuunneltiin ?

Kardemummma: ota ja soita huomenna sinne neuvolaan ja kysäse, mitä tarkoittaa. Ihmisiähän tässä vain ollaan ja jos on ajatuksissaan merkannut vähän hassusti. En olisi kuitenkaan järin huolissaan, koska liikkeitä on "kuulunut". Eikön kaikki ole ok. Oletko jo itse tuntenut liikkeitä?

Ei noista neuvolakorttimerkinnöistä kannata mitään stressiä ottaa. Kyllä ne sitten sanoo, jos jotain on vialla. Sitä paitsi tässä vaiheessa niitä liikkeitä on paljon vaikeampi neukkatädin hahmottaa, koska sikiö on niin pieni, eikä sydänääniäkään kuuntelemalla niistä välttämättä varma voi olla. Mut tosiaan, jos jotain olis vialla, niin kyllä siitä olisi sanottu.

Heissan :)

Paljon oli taas tullut tekstiä ja onnea vaan hyviä uutisia saaneille :heart:

Ja kiitos vaan kaikille myötäelämisessä tuon miun miehen turjakkeen kanssa MUTTA taas todistettiin että naisen kyyneleitä ei pidä aliarvioida. Toissa iltana kun rupesin itkee nyyskyttämään miehen lähtiessä töihin hän kaiketi oivalti miten tärkeetä miule on että tulee mukaan ultraan JOTEN tänään ukko istui kiltisti miun kanssa ultrassa :LOL:

Eli ultrassa käyty ja kaikki vaikutti erittäin hyvältä. Turvotus oli 1.2-1.5 mittauspaikasta riippuen, mutta lääkäri sanoi että sillä ei niin suurta väliä koska niitten verikokeitten ja ultran mukaan tulee se riski määriteltyä ennen seuraavaa neuvolaa, mutta tuskin on mitään hätää :heart: Meidän nyytti vastasi viikkoja 13+1 mutta ei käyty LA:ta muuttamaan eli LA edelleen 22.7. Mittees vielä...Muutenkin kaikki hyvin, ei löytynyt syytä miun kokoaikasille vatsakivuille. oletettavasti kohdun kasvua vain. Ja ja...Siellä pieni huiskutteli menemään, tosin liikkeiden ja sydämensykkeen kohdalle neuvolakorttiin laittoin vain + eli vähän ja niin laittoin neukkutätikin ensimmäisellä neuvolakäynnillä joten en huolestunut ollenkaan. Olen vain NIIN SANOIN KUVAAMATTOMAN ONNELLINEN :heart: :heart: :heart: Josko sitä pikkuhiljaa alkais itekkii uskomaan tähän pieneen ihmeeseen :heart:
Niin ja valitettavasti oli mies lääkäri.. en ole ennen miehellä käynyt, mutta hengissä selvisin ja alakautta tehtiin ultra.

Nyt vieraita odottelemaan :D

Rae ja Nyytti 12+4

Kiva lueskella ihanista ultrakuulumisista ja neuvolakäynneistä :heart: Ja tosiaan, kyllä ne neuvolan tädit varmasti sanoo, jos on aihetta huoleen tai jotain häikkää. Eikun vaan kaikki nautitaan odotuksesta täysin rinnoin :D

Viikonloppuna kerrottiin sitten vauvauutisia miehen sukulaisille, kaikki ottivat ylläriuutisen ihanasti vastaan :heart: Ja töissäkin kerroin heti ultran jälkeen maanantaina, onnitteluja vaan sateli ja kaikki pomoa myöten onnellisia meidän puolesta. Kivakiva :p

Sitten ihan yleisesti kyselen, että onko täällä odottajia Turusta ? Meillä olisi nimittäin sellainen suunnitelma, että minä menisin Turkuun heti äippäloman alkaessa miehen luo ja vauveli saisi putkahtaa siellä maailmaan. Olisi kiva tutustua uusiin ihmisiin siellä ja käydä vaiks kaffeella, kun ei ole sieltäpäin hirveesti noit tuttuja.... Eli emme siis asu miehen kanssa vielä yhdessä, välimatkaa meillä on reilu 400 kilsaa. Tulevaisuus sitten näyttää, että minnepäin asutumme yhdessä asumaan. Mutta näillä eväillä mennään nyt.

Retuli ja rv ois 12+5

Termiitti82
Tulipa tehtyä heräteostos! :)
ostettiin nimittäin äsken vaunut, kun esikoisen vaunut siiis ehdin jo myymään ja kun nyt olivat tarjouksessa, alennusta tuli melkein 200e niin katsottiin parhaaksi ottaa ne samantien. aika hurjaa, mutta onhan niille käyttöä jo esikoisenkin kanssa. edelliset vaunut meillä on ollut kaikki emmaljungia mutta nyt halusin kokeilla Gessleinejä ja ostettiin ne F6:set.
onpahan iso ostos pois sitten heti. tänään löysin myös aivan ihanan kehdon jonka haluan, haikarapussin joka laitetaan katosta roikkumaan, se pitää laittaa vielä tilaukseen :LOL:

mies on hakemassa jo toista kertaa dobleria postista koska meille tuli jo aikasemmin ilmoitus että se ois tullut mutta ei sitten ollutkaan, saas nähä miten nyt käy.

huomenna ois neuvola ja siellä luulis viimeistään kuulevan ekaa kertaa sitten ne sydänäänet.

onko muut jo tehneet hankintoja tai aikomassa tehdä? jos ei niin minne asti aiotte odottaa?
mä olen nyt selvästi innostunut kaikesta kun olokin on parantunut huomattavasti alkuraskauden pahoinvoinneista.

ei ollu dobleria viekään :( omituista.

onneks tänää tulee täykkärit niin voi käpertyä sohvalle jätskiannoksen kera!

-Termiitti 14+1 ja 3v-

Heihei kaikille!

Aattelinpa minäkin pitkästä aikaa kirjoitella tänne... Oon vain näitä viime aikoina lueskellut, kun ysi viikolla mulla loppui kaikki entiset oireet ja tuli ihan normaali olo, niin hätäännyin josko jokin ois vialla. Ja sitten vielä neuvolalääkärillä ei saatu sykettä kuulumaan. No, viikko sitten oltiin äitiyspolilla np-ultrassa ja siellä sellaien viisisenttinen tyyppi jumppaili. Nt oli 0,9 ja kävin veriseulassakin, tulokset tuli eikä mitään ihme riskiä. Neuvolaan pääsen ens viikolla jo kolmatta kertaa. Aika eilaisia käytäntöjä tuntuu olevan, kun meillä näkyy pääsevän aika useasti, ja jonkun muun kokemus oli, että neuvolaan pääsee tosi harvoin. La pysyi samana, kasvussa ei ollut siihen nähden kuin kahden päivän spurtti.

Oli muuten sen neuvolan lääkäri kamala sörkkijä ja kovakourainen. Meinasin itse ihan epätoivoiseksi mennä, ja harkitsen jo seuraavalla lääkärikerralla suoraan gynelle menoa...

Ostin viime viikolla netin kautta käytetyn Muuramen pinnasängyn. Se täytyy tietenkin maalata ja lakata, mutta se oli kiva löytää, kun mies on itse pienenä nukkunut sellaisessa. Viikonloppuna käydään ostamassa maalia, kun maalataan tuleva lastenhuone uudelleen. Joululahjaksi saimme hug-abubin kantoliinan ja muutenkin ainakin nyt aleista on matkaan kerääntynyt jo jotain vauvanvaatteita. Jouulahjaksi kokosin tulevalle isälle isyyspakkauksen kokoontaitettavaan ammeeseen, siellä oli sitten fleece-peittoa, tuttia ja -pulloa, vauvahierontakirjaa, baby bluesia, sisu-aski jne...

Teutonia saksankielisiltä sivuilta olen jo kuolannut uusia värejä haluaisin spirit rattaat violetilla kankaalla... Menen kahden viikon päästä työmatkalle Saksaan, ajattelin tuoda sieltä matkarattaat halvemmalla mukanani. Onko kukaan muu tehnyt vielä näitä hankintoja?

Mekkala ja Natiainen 12+4

Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Ja voisko olla nyt kuule niin et vauva ois vaikka ollu untenmailla ku sitä sydäntä kuunneltiin ?
Emmätiä, heti kun se laitto sen laitteen päälle ja äänet alko kuuluun, tuli ihan parin sekunnin päästä semmonen ihme wuuussh-ääni ja se sanoi "Joo, hän on ihan selvästi hereillä, nuo äänet ovat vauvan liikkeitä". Sitten yhdessä kohtaa se karkasi niitä ääniä ihan toiselle reunalle kohtua ja neuvolatätsy seuras laitteella perässä. Tätä kuuntelua kesti jonkun minuutin, joten jos sinä aikana ehti tulla monta niitä "liikeääniä", niin mitä p**kelettä sen lapsen ois pitänyt tehä, jotta se liikkeiden määrä olis ollu se normaali ++?
:kieh: En mä siitä yhestä plussasta ois ees huolestunut, mutta yksi / VIIVA! :'( Mutta se sanoi, että sydän lyö tasaisesti ja kaikki vaikuttaa olevan hyvin. Mitäh!!! Miksi se ei mitenkään viitannut tohon liikkeettömyyteen? No, tuskin te osaatte tähän vastata, että mitä mä tässä vouhkoan.. Ärsyttää vaan, kun nytkään ei sitten osaa olla rauhassa vaan tän illan stressaa tätä.

Se tätsy sanoi että sille saa myös meilata, jos tulee joku kysymys, joten lähetin meilin. Mä oon jotenkin ihan surkea soittelemisessa, en vaan saa aikaan. Mutta toivottavasti se vastaa huomenna meiliin. Luulisin, että sieltä tulee jotain: "Älä ole huolissasi läpälää", mutta ellei se anna jotain todella hyvää selitystä, toi jää kyllä vaivaamaan mua.. Varsinkin kun sen toimenpiteen aikana sen puheista sai täysin eri käsityksen!

Ähnoniimutjoo. Toki kiukuttelun nyt miehelleni koska oon huolestunut. Tämähän on ehdottomasti hänen vikansa :x :p

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
mekkala,kun on kolmas odotus niin eivät ne halua nähdä yhtä usein kun ensimmäisellä kerralla. =)

Juu Nedra, näin mäkin päättelin.

Joku kyseli Turusta, mä ainakin olen siltä seudulta, siellä ainakin sitten synnytetään. (Oon tosi huono nimien kanssa)

Yhteistyössä