Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

Kuulostaa kyllä todella hurjalta Nelli! Mä pidän sitä huonona merkkinä kaikes, et jos normisti rauhallisesti ottava mieskin hermostuu. Mä kyllä soittaisin sinne Kuopioon, saisit edes pienen rauhan. Mitäs sitten jos ootkin oikeasti sen pari viikkoa edellä alkuperäisestä LAsta? Vauvahan alkaa olemaan liki täysaikainen siinä tapaukses?

astrea 29+0 POXX
 
Astrea Oon itekin miettinyt, että liekkö kuitenkin poksuu maanantaina 35 eikä 33.. en tiiä? Vauva kuitenkin on edelleen iso ihan päältä koittaessa, siis neuvolassa sano sitä viikko sit. Ite epäilen että on hyvän matkaa jo yli 2kg, on se niin lläjässä jo tuolla ja kun maha ei nouse ni ei ole sillä tilaa. Ja tämä olo provosoituu tuosta vauvan päästä, koska se painaa todella kovaa.. tuntuu että taas paljon enemmän ku vaikka viikko sit. No kasvaahan se kaveri tietty siellä koko ajan. Kun ei nytkään säännöllisesti supistele niin ei ne mua sinne varmaan ottas ees näytille. Koko aamun kyllä supistellu ja varsinkin jos yhtään on pystyssä ja tekee mitään.
Laitan ruoat ja käyn sit ruokaperräisille.. jos vielä sittenkin tällainen olo ni voiphan tuota sit soitella. Meiltä on tuonne synnärille vaan sen verran matkaa (no tunti about) että ei viitti iha pienestä lähtee. Kiitos kuitenkin myötäelämisestä. Ja mitä tohon mieheen tulee.. tuntuu minun oloa kyttäilevän seki.
 
Nelli soita vaan sinne Kuopioon ja kysy varmuudeks, kuulostaa kyllä minunkin korvaan aika rajulta. Kirjoitit et aiemmissakin raskauksissa on ollut vaikeita oloja mut jotenkin kuulostaapi jo tosi hurjalle. Toivotaan et olis ns. harmitonta vielä muutamat viikot eteenpäin.

Mulla on aika huonosti nukuttu yö takana. Heräilin koko ajan vessaan ja menin joskus aamuyöllä hakemaan kaapista palan salmiakkisuklaatakin ja mies heräs siihen kun mässytin sitä palaa sängynreunalla :saint: En kyllä harrasta yösyömistä mut yöllä tuli sellanen fiilis et pakko saada pala sitä suklaata ja niinpä hiivin vessareissulla keittiönkaapille. Mittasin äsken verenpaineen kun en oo muutamaan päivään mitannut ja paineet ihanteelliset mut syke huiteli taas siellä 110 paikkeilla :whistle:
Illalla nukkumaanmennessä tirautin pari kyyneltä kun sattui niin paljon nivusiin ja tuntui et alamaha räjähtää oikeesti enkä pystynyt ees jalkaa sängyssä nostamaan ja taas piti miehen asetella tyynyjä jalkojen väliin mulle. Tuntui et jokainen pienikin liikkumisyritys ja asennonkorjaus hajottaa mun kropan kokonaan vyötäröstä alaspäin. Mies siinä lohdutteli ja sit nukahdinkin jo tyytyväisenä.
Muutamia päiviä on taas menny vähän ei-niin-terveellisesti syömisten suhteen.. :ashamed: tai no, ruoka on ollu terveellistä mut oon jääny jätskeihin koukkuun, mehujäät ja suklaapuikot yms. ei hitto kun en oikeesti edes koskaan ennen raskautta juurikaan jätskiä syöny. En edes lapsena välittänyt jäätelöstä ja vielä vähemmän aikuisiällä niin nyt tälläsen lykkäs sit.
Rauhallista lauantaita kaikille =)

StaRR 33+3
 
"Salla07"
no tää silti mun isoin vatsa =) just jäin miettimään, onko mulla näiltä viikoilta kuvia muista niin voisi verrata ja tehdä vaikka kollaasin,
hitsi mä inhoan kirjoittaa tänne tabilla tai kännykällä, yleensä hävittää mun pitkät tekstit!
mulla on ollut alapaine yleensä siinä 71, tänään ollut 71, 77 ja 84, mulla tuli jtoain näköhäiriöitä molempiin silmänurkkiin aiemmin päivällä . vauva on ollut aika hiljainen, ts muistan että se liikkui aamusta, sitten kävin ravintolapäivällä, tulin kotiin ja tein liikelaskennan ja just tunnissa tuli se 10..
että puuh, seuraillaan, ma varmaan neuvolaan.
 
Tänään on sitten täälläkin ekaa kertaa supistellut, ei mitenkään pahasti mutta niin että ekaa kertaa tämän raskauden aikana huomasin eli nyt sitten ne alkaa. Huonosti nukuttu yö varmaan vaikuttaa kun taas närästi niin ettei makuulla pystynyt olemaan vaan istuvassa asennossa sohvalla. Tänään vielä ollut sellainen ravauspäivä, tanssituntia, apuna miehen serkun tietokone ongelmien kanssa ja vielä isän synttäreillä.

Nellille ja StaRRille parempaa oloa toivottelen... Teidän olot kuulostaa kyllä melko kurjalle. Tosin eipä se niin hehkeä ole muillakaan välttämättä enää.

Jotain ihan varmasti piti kommentoida, mutta nyt taidan vyöryä saunaan.

Ipna 31+6
 
Ehtoota

Mulla rauhottui supistelu kun aloin puolilta päivää vaan huilaamaan. Ajoittaisia vain ollu. Muuten kyllä olo ennallaan. En siis soitellu mihinkään. Maanantaina mulla on se cervix kontrolli niin siinäpä sit näkee sen tilanteen. Kiitos teille naiset. Menis vaa viikot nyt rivakasti niin nää olot ois jo tervetulleita!

StaRR Sulle kauheesti haleja ja jaksuja. Samat sanat sulle: I feel you!

Ipna Toivottavasti sun supparit ei lisäänny!

Salla Kiitos vinkistä, piti heti tehdä sellanen kollaasi..tai kaksi. Ei jumankekka. Alkoi ihan pelottaa jos nää laskut ja viikot on oikein niin mikä tosta mahasta vielä kasvaa :O !? Mulla on nyt lähes samankokoinen maha mitä kuopuksesta muutama päivä ennen synnytystä! Toivottavasti linkitys onnistuu.



 
Nelli kyllä tuo sun masu on iso edelliseen raskauteen verrattuna kyllä :O Jos meet oikeesti noilla viikoilla mitä on sanottu niin taitanee tulla enkkamaha :D Itse asiassa näyttäis et viimeks ollu jopa 37+ viikoilla pienempi kuin nyt?
 
Huomenta

StaRR Samaa tuo mieskii kahteli :D

Minä nukuin loistavasti!!! :O
Pissalle ekan kerran vasta viideltä kun yleensä alotan rallin puolen yön maissa ja kolmesti juoksuttaa joka yö. Aivan mahtavaa! Jalat oli aivan normaalin näköiset herätessä, ei turvotusta eikä niitä mustelmia :O! Vedinkin tukisukat jo maatessa jalkaan, normisti käyn veskissä ja vasta sit. Jospa tää ois parempi päivä? Tai sitten tyyntä myrskyn edellä? Sellanen ikävä tuntemus nyt on että on menkkajomo alamahalla.

Pyhäpäevee kaikille!

Nelli & Timpsu 32+6
 
Salla, hui hui hui, ei kuulosta myt ollenkaan hyvältä! Toivottavasti tämä päivä olis selkeästi parempi! Jos ei niin suosista sairaalaan!

StaRR, ei kuulosta sunkaan olot kadehdittavilta. Onneksi mies jaksaa ymmärtää ja kannustaa!

Nelli, huh mitä masuja! Komppaan StaRRia, toi rv 37 masu näyttää pienemmältä kuin tämä nykyinen! Kiva kuitenkin että olot rauhoittui eilen ja sait viime yönä nukuttua kunnolla!

Itellä eilen aamulla syke huiteli jossain ihan omissa lukemissa. Pyykkien laittaminen kuivamaan oli todellinen maraton! Piti istua hyvä tovi sen jälkeen kun hengitys ei meinannut tasaantua ollenkaan. Sama homma muissa pikkuaskareis. Ilta/yö meni ihan persiilleen kun mies lähti soittokeikalle niin valvoin kahteen yöllä kun en vain saa nukuttua ilman ukkoa talos. Yöllä kun aloin suunnitella nukkumaan menemistä en meinannut päästä sohvalta ylös kun mahaan iski kipupiste, se ei sätinyt minnekään, pysyi paikallaan mutta liikkua en voinut. Olipa kipeä!! 20Min meni ennen kuin pääsin ylös. Liikkeelle kun pääsi se alkoi antamaan periksi mutta kyllä siinä jo mietti että laitanko miehelle viestiä että olis kiva jos tulisit jo kotiin.

Parempaa sunnuntaita kaikille!!
 
Salla mikä on olo? Toivottavasti ei myrkytys oireita ei ala tulemaan.

Tänään aamupalan jälkeen oli sokeriarvoissa ylitys, epäilen vahvasti porkkanaa jota söin aamupalan yhteydessä. Lueskelin netistä että olisi ihan yleistä diabeteksen kanssa... en olisi ikinä uskonut porkkanasta. Eilen kuin tein testi kokeen lounaasta jonka jälkeen söin suklaata ja eikä ollut edes tuntia kulunut arvot oli 6.2. Ihan ihmeellinen on kyllä elimistö sen suhteen mikä nostaa ja mikä ei...

Viime yön sain nukuttua ihan hyvin niin tänään ei ole toistaiseksi supistanut, kyllä se lepo vaan tekee ihmeitä.

Hyvää sunnuntaita kaikille!

ipna 32+0 poks
 
Heipä hei

Täällä voidaan PAKSUSTI ja tuntuu, että leveyden kanssa ei ole mitään rajaa.. Täytyn kuin ilmapallo kaikesta mahdollisesta, esim. ilmaa, läskiä, nestettä yms. Ja sirot jalkani ovat muuttuneet nyt ihrapalleroiksi, joista näkyy selluliitti vaikkei painelisi ja lantion leveys on yllättänyt kyllä täysin.
Edes SUURIN tuulipuvuntakkini ei mahdu päälle, vaikka vielä hetki sitten kävin lenkkeilemässä takki kiinni pururadalla. Noh, tätä se on ja onneksi pian alkaa se aika kun pääsee kaikesta "ylimääräisestä" eroon! Nyt siis +16kg! :D Kamala!

Suppareita (kivuttomia) tulee jos liikkuu/kävelee enempi, eli siivous on mahdotonta jos meinaa oikeasti siivota.. Saunankin suhde raskauteen testattiin pariin otteeseen ja alle 5min lauteilla riitti, kunnes rupes supistella n.30min saunomisen jälkeen. Eli toimiva konsti synnytyksen käynnistämiseen ehdottomasti!

Vauvan LA-painoarvio on jotakuinkin 4kg ja tällä hetkellä ennustekäyrän mukaan vauva painaisi jo 2200g. Maha on kasvanut aivan järjettömän suureksi ja vertailtiin eilen kaverin masukipsiin hänen rv39+6 kokoaan, niin olin jo siitäkin hurahtanut ohi.
Mulla siis nyt rv 33+2.

Kammottavia suonenvetoja tullut viimeöinä ja tuntuu, että maha toimii liiankin sujuvasti.. Ei siis ole mitään vatsatautia, vaan ihan normaalia toimintaa ja siispä en voi sanoa ymmärtäväni niitä, joilla vatsa ei raskauden aikana toimi.

Ylävatsa on muuttunut "tyhjiöksi" :D Siis tarkoitan, että tuntuu kuin vauva olisi nyt aivan alas laskeutunut. Kammottava fiilis oli nimittäin eräs aamu, kun kahvia keitin ja nostin maitopurkin vatsan päälle, kuten aina. Sitten se olikin kuin olisi tyhjää ilmaa täynnä oleva kohta siinä.. Omituinen. Enkä nyt viitsi huolestua, koska ainakin liikettä tuntuu 3-4 kertaa päivässä ja 1-2h jaksoissa, eli PALJON.. Ja kaikki liike kohdistuu tuonne lantioseudulle + häpyluun alle. Uskon, että meillä siis kaikki hyvin.

Winny + tyttönen rv 33+2 <3
 
"salla07"
Alapaineet on alkaneet seiskalla, olot ihan hyvät nyt. Mulla on myös siis migreeni ollut noin 2v ikäisestä, joten ne voi johtua myös siitä, oireilut kun on aina raskaana erilaisia kuin normaalisti. Katsellaan mitä mieltä nlatäti on huomenna sitten kun sen saa kiinni.
Oli vieraita tässä viikonlopun, kivaa vaihtelua :)
Hurjan nopsaan mennyt aika, koululaisilla on pari viikkoa ennen lomaa! Vähän jännittää tässä että miten niiden kanssa sujuu ennen kuin vauva tulee, onneksi muutama viikko vielä ja sitten ei tarvitse enää varoa samalla tavalla omia liikkumisia. Mutta hassua ajatella, että vauva voi syntyä vaikka huomenna tai sitten elokuussa jos menee viikoille 42 :D
 
Astrea Mulla on samanlaisia kipujuttuja joskus. Sattuu ja vihloo niin paljon että en pysty liikkumaan. Kirjottelinkin joskus niistä.. saattaa kestää tosiaan jonku vartin. Kopkop nyt ei sellaista ole enää ollut, kaikkee muuta kyllä.

Salla Hyvä jos vointi sulla parempi. Kannattaa tosiaan neuvolaan noista oireista sanoa. Ettei myrkytystä pukkais vaa päälle.

Täällä ollu iha suht perus päivä. Ei unohdu missä tilassa olen :D. Alapäässä painetta kovasti ja painaa paljon. Supistuksia tulee pitkin päivää mutta säännöllisyyttä ei ole onneksi. Luin tossa pitkän tovin viimeisten viikkojen fiiliksiä tuosta kuopuksesta (kaikki löytyy kaksplussasta :D ). Ihan samanlaista tää on ollu sillo kun nyt .Pää alhaalla ja useammin olin kirjotellu että sen saa käsiin alakautta, lääkärisja ihan itekin. Pitipä ihan testata kui asia nyt on kun suihkussa kävin. Kyllä, ihan sen siellä sormiin saa, ei voi erehtyä! Että seuraava laskeutuminen onkin sit tähän maailmaan.
Huomenna ois se lääkäri ja cervix kontrolli. Saa nähdä mitä sanoo. Ajattelin kyllä tuoda selkeesti esille sen miten tukalaa on ja kuinka paljon vauvan koko versus viikot mietityttää.. pienellä tuurilla vois ohjata ä.polille tmv. Mutta pitäis tuuri käydä. Kiva ois saada jotain osviittaa kokoasiaan. Alakerran tilanne selviää kyllä huomenna.

Nyt taidan peliä katella, minkä jaksan. Tosi huonosti uponnu ruoka tänään että pakkosyöttöä nyt tehtävä kun jo heikottaa.

Illanjatkoja =)
 
Pyhäpäivän iltaa! Olipahan melkoinen viikko ja nyt vasta ehdin kunnolla listan pariin.

Päivittelin huomaamani asiat listaan, vinkatkaa jos joku jäi huomaamatta :)

Tervetuloa AnMaaria! :flower:

Olipa mukava kuulla Annuun kuulumiset vaikka alkutaival nyt varmasti onkin rankka pienen vauvan kanssa. Mutta varmasti syöminen maittaa nyt kun se taas mahdollista on :)

Aikamoisia oloja jo monilla on! Täytyy toivoa, että kaikkien vauvat kuitenkin viihtyvät vielä jonkin aikaa vatsoissa eivätkä liikaa innostu ulkomaailmasta. Muistakaa naiset levätä kun mahdollista :) Toivottavasti nellin supistuksetkin edes vähän nyt hellittävät! Ja ihana nähdä kaikkien masukuvia! Aivan ihania masuja kaikilla :)


(.) enpä taida olla itse paljoa parempi olojen puolesta. Todella paljon raskaampi raskaus ollut kuin esikoisesta. Tällä hetkellä SI-nivel aiheuttaa oikeaan pakaraan välillä aivan järkyttävän kivun, niin että käveleminen on lähes mahdotonta. Samaan aikaan vasen puoli on alkanut puutua lantiolta polveen asti tuosta ulkosyrjältä ja se saa sitten samalla reiteen sellaisen polttavan tunteen..Semmoinen vähän jalkapuoli olo välillä :D Onneksi kesäloma alkoi tällä viikolla ja sen puolesta saa nyt levätä kun vaan tohtii. Viimeinen vuoro töissä oli kyllä pitkän tuntuinen ja tuskainen juurikin jalkojen puolesta joten hyvä, että se on nyt ohi.

Kipeät, alhaalla tuntuneet supistukset laantui mulla sen edellisen sairasloman aikana, onneksi. Sen jälkeen on kiusana ollut lähinnä tuota vatsan kovettumista, joka sekin kyllä on sen verran ikävän tuntuisia, että käveleminen niiden aikana ei tunnu erityisen miellyttävältä. Tänään esimerkiksi ei käynyt mielessäkään, että oisin kävellyt miehen synttäripäivälliselle noin puolen kilometrin matkaa. Tai ainakin siihen olis tuhraantunut tunti kun vauhti oli niin hidas ja teki silti kipeää. Mies siinä katselin tovin mun oloa ja ilmoitti hakevansa auton.

Mulla on viimeisen kahden viikon aikana levinnyt ruokavalio aivan täysin käsiin. Tiesin, että tää huhti-toukokuun vaihde on hankala pätkä kaikkine juhlapyhineen ja stresseineen, mutta nyt ollaan kyllä jo vähän tekosyiden puolellakin. Noh, päätin ottaa taas itseäni niskasta kiinni ja taidan ruveta pitämään ruokapäiväkirjaa ja ottaa sellaisen 6 päivän tiukan mittausjakson, jotta näen miten sokerit tällä hetkellä käyttäytyy. Ne kun tuntuu taas elävän ihan omaa elämäänsä. Unohdin toissailtana ottaa iltainsuliinin ja lopputuloksena eilen aamulla oli parempi sokeriarvo kuin tänäaamuna vaikka eilen illalla muistin ottaa insuliinin... Ja ruoat käyttäytyy edelleen ihan miten sattuu. Yhtenä päivänä lounaalla voi syödä tietyn ruokakombon ja seuraavana ei. Aavistuksen ressaa taas ja vielä pitäis jaksaa 10 viikkoa hinkata. Tänään nostan annosta 16 yksikköön, mutta kun 12 yksikölläkin on tullut alle viiden aamuarvoja, niin vähän hirvittää, että missä vaiheessa herään liian alhaiseen verensokeriin..

Minkälaisia arvioita muut ultraseurannassa olevat olette nyt saaneet vauvan koosta? Juuri tuossa katselin esikoisen raskausajan neuvolakorttia sillä ajatuksella, että pysyn vähän kärryillä miten tämä vauva kasvaa suhteessa esikoiseen. Esikoisestahan kävinkin ensimmäisen kerran äpolilla vasta rv31 joten nyt pääsen vasta vertaamaan.

Ensi viikolla on tiistaina taas käynti ja oletan saavani vähän motkotusta. Paino on noussut edellisestä käynnistä (noin 1 kk väliä) noin 1,5-2 kg ja mittauksiakin on aivan liian vähän.

Saatiin tämän viikon aikana vihdoin aika pitkälti muuton loput roippeet paikoilleen ja nyt voisi aloittaa vauvan tavaroiden esille kavelemisen. Äitiyspakkauskin on edelleen avaamatta!?! :O Ensi viikolla haetaan myös uudet vaunut ja kaukalo. Kaukalon telakassa on ollut joku viivästys ja se saadaan vasta heinäkuun puolessa välissä, mutta sehän riittää jos vauva syntyy esikoisen tapaan lasketun ajan liepeillä :)

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille! Muistakaa aurinkorasva, itse poltin jo naamani viikonloppuna futiskentän laidalla :D Ja nauttikaa lämpenevistä keleistä!

Anskutin ja Muikku 30+3
 
Tänään on 30 rv täynnä, jee! =)

Anskutin, kiitos kun lisäsit listalle!

Hurjia oloja alkaa olla jo monilla, tsemppiä kaikille!

Juuri nyt takana on melkoisen rankka työputki, ja varmaan osittain senkin takia olo on aika nuutunut ja välillä melkoisen kärttyinen. Olen joutunut jatkamaan työviikkoa jonkun verran myös viikonloppuisin viimeisenä kolmena viikonloppuna ja tuntuu, että etenkin se väsyttää ja vie mehut. Olen myös alkanut nukkua jotenkin kevyemmin. Tänä aamuna heräsin kuuden maissa linnun lauluun (Täällä asunnoissa on TODELLA huono äänieristys, mutta silti...) ja jos mies ei saa unta ja pyörii sängyssä, niin minäkään en saa unta. Yleensä nukun todella sikeästi, joten tää tuntuu oudolta.

Näistä teidän oloista lukeminen on saanut miettimään, että pitäisi varmaan panostaa lepoon huomattavasti nykyistä enemmän - sitä kun ei tiedä mitä seuraavina kuukausina on edessä. Ennen vauvan syntymää tai etenkään syntymän jälkeen.

Itse voin - tuota väsymystä lukuunottamatta - edelleen ihan hyvin. Masuasukilla on selkeä rytmi (illalla potkitaan ja mellastetaaan, päivällä nukutaan) ja tuntuu siltä, että siellä ollaan edelleen pystyasennossa (jalat alaspäin). Selasin tuota huhtikuun ketjua aiheesta ja tulin siihen tulokseen, että eiköhän tässä viellä ole aikaa kääntyä suuntaan jos toiseenkin.

Hyvää alkavaa (euroviisu-)viikkoa kaikille!

AnMaaria ja pikkusisko, rv 30 + 0
 
Anskutin Mulla on kans hurja olo tuon insuliinin noston kanssa. Sulla on pienet yksiköt mun 43 yksikköön verrattuna mutta silti. Erilaisia ollaan jokainen. Diabeteslääkääri sanoi että nyt tykität jo niin kovilla annoksilla että laskut on mahdollisia mutta silti mun aamut on liian korkeita 5,8-6,6 :| Kerran on laskenut liian alas vajaa tunti pistoksen jälkeen ja siitä pelästyin hurjasti, samoin mies joka on alkanut vahtimaan mun iltoja, onneksi.
Tuon radin takia vahdin ja ressaan ihan liikaa ruokavaliota ja mietin mitä syön. Mutta ei tee mieli syödä mitään kun se etova olo on tullut takaisin alkukolmannekselta. Ketoaineet kahella plussalla mutta en saata syödä. Neuvoja?

Hurjia olotiloja ja kipuja osalla. Voimia kaikille! Kyllä nää aikanaan loppuu.
Itellä aika vähäistä kipuilua, vaikuttaa lähinnä kävelyn hidastumiseen olo. Ei poika paina, lonkat kunnossa, selkä väsyy iltaa kohden mutta turvotusta on tullut jalkoihin.
Viime viikolla kävin äitipolilla ja oli kyllä niin turha käynti kuin vain voi olla :(
Nuori tyttö lääkäri ei osannut sanoa mun sokereista mitään ja ultralla kahtoessa pyysi minua siirtämään vatsanpeitteitäni vähän että pääsee katsomaan paremmin. Voi että mua suivaannutti, ei kukaan lääkäri aiemmin ole nuin ilkeästi sanonut läskimahastani :mad: sit kehtas onnettominen mittaustensa ja miljoonan oho ja eiku sanan jälkeen kysyä että saako opetellakseen katsoa virtauksia. Sarvi päässä sanoin että ei onnistu.:stick: Kyllä oli rouva jonkun aikaa pahalla päällä puhisten mahansa kanssa :LOL:

Hoitolaukkua olen miettinyt ostaa uutta. Meillä on mustat emmaljunga edget ja niihin uutta laukkua etsin. Punainen kun on tuo edellinen niin ehkä poikaväritystä pitäs hankkia.

Piiper ja poika 32+6
 
Piipper no jopas on ollut ultraaja...

AnMaaria itsellä kans töidentäyteisiä päiviä ja päivät helposti venyvät iltaan kun samaan aikaan pitää tehdä normaalit työt ja perehdyttää seuraajaa. No kohta pääsee niistäkin eroon 3 viikkoa enää. Lepoa ehkä pitäis olla vähän enemmän mutta kun on kaksi lasta vielä kotona niin se lepo on vähän niin ja näin. Kuopukselle tuli eilen nokkosrokko ihottuma illalla nukkumaan menon jälkeen (syy kyllä ihan mysteeri) niin sen verottaa yöunia (sitten kun on huolehtiva äiti niin piti käydä tarkistamssa vessareissuilla että on kunnossa). Onneksi mies kuitenkin huolehti suurimaan osan tuosta, pyysi vaan katsomaan ja antamaan sopivaa rasvaa tuohon ihottumaan kun ei itse tiennyt mitä se ihottuma on ja pitääkö huolestua.

Radia en itse pahemmin stressaa kun näyttää nuo arvot pysyvän hyvin kurissa normiruoalla paitsi eilisen aamupalan jälkeen kun söin niitä porkkanoita (suklaa, ainakaan geisha, ei edes näköjään nosta mun arvoja). En taida enää aamupalalla niitä syödä. Ennen juhannusta on sitten ultrakäynti kasvun seuraamiseksi radin takia. Sitä odotellessa.

Anskutin mulla oli koko arvio viimeksi äippäpolilla ihan keskikäyrällä viikkoihin nähden. LA:n painoarviota en ole saanut se varmaan annetaan just tuossa ennen juhannusta käynnillä.

Nelli tsemppiä sulle, toivottavasti pistävän vielä äippäpolille. Mulla ei kyllä maha ole laskeutunut vielä mihinkään enkä kyllä osaa sanoa edes miten päin tuo tuolla on millään tavalla.


Tänään taas moni kauhisteli töissä aamulla mun mahaa kun näyttää että se on kasvannut 4:ssä päivässä vaikka kuinka paljon :D. No vielä jaksaa, on mulla edelleen korkkarit jalassa :D. Vähän taas meinaa liitoskivun vaivata mutta melko vähän kuitenkin hidastaa liikeelle lähtöä mutta sitten kun pääsee liikkeelle niin ihan ok menee. Päänsärkyä on taas ollut useampana päivänä mutta se johtuu noista jumiutuneista hartioista...

Hyvää viikonalkua kaikille!

ipna 32+1
 
{Anskutin} Mulla kans ruokavalio enemmän tai vähemmän räjähtänyt kokonaan tällä hetkellä. Ruoka edelleen suht terveellistä mut oon koukussa jäätelöön ja aamusokerit huitelee sellasissa sfääreissä et taidan "unohtaa" ottaa ton sokerivihkosen mukaan tällä viikolla äitipolille.. :whistle: no ei, mut pakkohan nuo arvot on kertoa.. ja sen teenkin mut en tiedä otanko vihkoa mukaan. Mittauksia mulla pelkästään aamupaastoja nyt ollut kun en oo jaksanu mittailla. Epäilen kyllä vahvasti et kaikki ruoanjälkeiset yms. ihan kunnossa, ne on vaan nuo hitsin aamut. Ärsyttää jo niiiiin tää radi mut pitäis jaksaa tsempata vielä muutamia viikkoja.
Mä en osaa muuta vauvan koosta sanoa kuin et joka ultrassa on sanottu et keskikäyrällä kasvaa ihan normisti. Saa nähdä nyt torstaina kun on taas seuranta-aika et onko poika ottanut miten spurttia.. Tsemppiä sun oloihin, kyllä se kohta helpottanee =) Ja mä pistän jo 68 yksikköö iltaisin eikä silti mikään tasaannu taas! :O aamulla 6 yksikköö riittää. Tuskastuttaa ja ahdistaa aikalailla tuo ilta-annoksen määrä ja tekis mieli vähentää se paljon alemmas. Toisaalta suuri todennäköisyys et nää insuliinimäärät on pitäneet vauvan kasvun kurissa joten.. Mulle jo sanottiin et saan synnytyksessä sekä sokeri- että insuliinitipan ( jos oikein muistan ) käteeni kun pistän niin isoja annoksia..

Tänne ei mitään kovin uutta. Ihmettelin et mitä tuo vauva tuolla masussa eilen illalla duunaili kun tuntui et oli poikittain ja yritti tulla vatsan läpi. Muljui sillain tosi inhasti et meinas huono olo tulla mulle. Säikähdin ettei se kai enää meinaa kääntyä tms. Yöllä jatkoi samaa. Mut ehkä sillä on vaan niin pieni tila tuolla enää et kaikki tuntuu vahvemmilta nuo liikeet. Rauhallinen kaveri on eikä ainakaan mulla tunnu koko ajan liikkeitä. Lähinnä aamulla ja päivällä joitakin ja sit illalla ja yöllä mut ei niin kuin jotkut sanoo et jumppaa tunteja putkeen ja kaikki tuntuu. Mut luulen et liikkuu silti normaalisti, ei tää oo missään vaiheessa raskautta mikään ikiliikkuja ollutkaan. Ois kiva tietää mikä on ns. normaali tahti et paljon ihmiset tuntee päivän mittaan liikkumista masusta.
Huomenna olis aamulla taas ne ihanat verikokeet ja to äitipolille sitten taas katselemaan miten vauva on kasvanut ja vieläkö mennään keskikäyrillä. Vähän jännittää et onko kasvanu liikaa tms. mut näin musta tuntuu joka kerta ennen siellä käyntiä. Katsoiskohan gyne nyt siellä sit alapään tilanteen kun viimeks ei katsonut sinne ollenkaan vaikka valittelin vihlomisia yms.
Mulle on tullu nyt aika kellontarkka rytmi öisin. Herään pissalle 1,5h välein melkein minuutilleen. Ja joka kerta tuntuu et rakko täynnä :attn: aikamoista.
Alapäässä ja alamahassa paineentunnetta vaikka olis just käynyt vessassa ihan päivälläkin. Inha ja rasittava tunne.

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

StaRR 33+5
 
Viimeksi muokattu:
piiper75 Mulle kans kerran, yhden ainoan kerran, yks tökerö mieslääkäri äitipolilla käski nostaa mahaa ylöspäin kun ultras. Meinas palaa kiinni niin pahasti ja sanoa jotain sille idiootille mutta hillitsin itteni. Mä en tajua, onko joillain sit niin kauheet negamielipiteet jos on vähän ylipainoo odottajalla ettei pitäs odottaa et pitää *ittuilla vai mikä siinä on? Yksikään toinen lääkäri ei ole näin mullekaan sanonut ja hyvin on joka kerta ultrattu. ei kannata välittää, tolloja niitä on lääkäreissäkin..
Päätinkin viimeks sillon et jos tuolle samalle ukolle vielä joudun potilaaksi niin jos käskee tehdä saman uudestaan niin kyseenalaistan hänen ammattitaitonsa kun muut gynet saa tehtyä ultrauksen ilman potilaan nöyryytystä..
 
Viimeksi muokattu:
Heipsis

Piiper Melkonen turaaja ollu sun ultraaja. Ois minuakin ottanut aivoon!

Ipna KORKKARIT jalassa? !? Ei hyvä luoja :D. Itellä niistä a) katkeis korko tästä painolastista ja b) ei vaa pystys metriäkään kävelee.

StaRR Mulla kans aika tarkat kellonajat hypätä yöllä veskissä. Rasittavaa.. sit janottaa ja juon aina tuopillisen vettä.. ei ihme että pissattaa!

Kävin siellä tk tohtorilla. Vähän hätäisesti hutki mutta tuon tutkimuksen mukaan muutosta ei ole tapahtunut, kaulaa se 3cm ja ulkosuusta laitto että kiinni. Kysyin onko pehmentynyt niin sano että ei pahasti. Merkkas että kiinteä. Joten ei tässä mitään hätää ole vaikka kuinka rätkii supistaa ja painaa. Pää tosiaan iha alhaalla mutta ei kiinnittynyt. Maha täynnä kohtua ja siksi suolet rutussa ja paska lentää kun paljon supistaa. Supisti kesken tutkimuksenkin aika kovaa ja pitkään.. kielsi kaiken rasituksen pariksi kolmeksi viikoksi. Veikkas että ei laskettuun mene mutta muuten ei kommentoinut. Vauvan koosta tuumas vaan että kun viides on nii soppii tulemaan mikä mörsseri tahansa. Kiva. No onneks se ä.poli kolmen viikon kuluttua. Jotenki niissä aika tasoero kaikessa. Toki tuokii iha pätevä lääkäri on. Vähän nopeahko tutkimuksissaan vaan. No ip:llä on ajat sitten varattu neuvola-aika.

Nelli & Timpsu POKS 33+0 (vai 35?)

Muoks. Vauvan koosta kysyin, osaako sanoa mitään. Sano, että kyllä on isompi mitä aiemmat, mutta syntyessään tuskin yli 4kg. Veikkas 3.7-3.9kg. Ja täysin perustui veikkaukseen koska ei mahan päältä tunnustella tarkemmin kun päätä vaan veivas haarovälissä :D. Jonkin verran provosoi sisätutkimuksesta supistelut enemmän.. Argh! Tätä samaa hidasta tuskaa tää on ja kauan!
Nii ja kysy se ehkäisyä ja tarjosi sitä palvelua seuraavaksi :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
EX4
Moikka

Annuulle kiitos kuulumisista. Synnytyskään ei näköjään mennyt ihan kirjojen mukaan. Hurjalta kuullostaa tuo kohtuvaltimon repeämä! Onneksi olet kunnossa! Nyt vain kaikki tsempit sinne sinulle, miehellesi ja pienelle tyttärelle!

Annun kokemukseen verrattuna nyt ei nämä omat murheet niin suuria ole.. Mutta jos nyt silti kerron niistä. Vihlonta nivusissa on jotain aivan järkyttävää, en tiedä mihin sitä vertaisi. Hammassäryn vihlontaX1000 :D Noin suurinpiirtein. Töissä ku istun sillä satulatuolilla sen 8h niin nivusissa tuntuu, toki ryhti pysyy siinä hyvänä ettei selkä niin paljoa särje. Kyllå näistäkin taas selvitään kun vauva tulee:)
Supistukset ei vielä varsinaisesti vaivaa silloin tällöin esiintyy rasituksen jälkeen.

Mitäs muuta. Töitä vielä 3vko sitten loma, sijainen ollaan saatu taas tilalleni, haastattelut käytiin ja löydettiin sopiva onneksi :) Maha ottaa kasvuspurtteja nyt kunnolla kun ensimmäiset 20 viikkoa ei juuri kasvanutkaan.
Kuopus on innoissaan pikkuisesta, silittelee mahaa ja kuuntelee mahan läpi. Aina kun pikkuveli potkii alkaa tuo nuorempi kikattamaan hullun lailla :D Hullua ajatella että vanhin lapsikin on jo 18 vuotta ja nyt on vielä yksi "iltatähti" tulossa vaikka nuorin onkin vasta neljän vanha.

Hankinnat alkaa olla hankittu. Vaunut tuli ja olen todella tyytyväinen niihin, rakastunut :) Sitterin hain postista lauantaina ihana Tiny Love 3 in 1 Rocker napper. Todella kätevä kaikki yhdessä sitteri, keinu ja kehto :) Lisäksi tilasin harsoja ja vaunuihin kuomusuojan.

Kaikille tsemppejä, nyt takaisin töiden pariin.

EX4 ja Eppu 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
"salla07"
Jos nää olot on jatkuneet tuonne viikolle 37 saakka, meen vaikka telttailemaan synnärin oven eteen kun on sopiva nurtsi :D ja haluan että vauva autetaan pihalle. En kyllä jaksa jos nää olot jatkuu tyyliin 10 viikkoa vielä.. mähän heräsin eilen päiväunilta kun supisti lujaa ja hiki alkoi valua ja pari tuntia ennen sitä kun hain alakerrasta ruokaa niin supisti ja poltti selkää ja vedet nousi silmiin. Mutta ei niitä muita kipeitä tullut sitten. Ja tänään ei oo tullut yhtään..
Hirveä dilemma. Meillä on pienin makkari, jossa on yksi paikka sängylle ja se on kiinni betoniseinässä. En tiedä kumpi on parempi, nukkua siinä ihanan kylmän seinän vieressä ilman peittoa , josta on vaikeampi könytä öisin vessaan-vai nukkua hiki päässä toisessa reunassa josta on helpompi kierähtää ylös :D
 
Salla Minä taidan mennä samalla suunnitelmalla kun sinä. :LOL: Kyrsii kans kun mullakin nuo supistukset on välillä oikeesti tosi kipeitäkin ylipäänsä kaikki supistaa. Sitten tuo paine tuolla hanurissa ja toisella reiällä aiheuttaa kans ihan tosi hankalat olot. Ite toivon todella että tää syntyy kesäkuun puoleen väliin mennessä! Ja täysaikanen sillo onkin.. Mutta kahtokee vaan, ni tämä tietysti eka lapsi joka menee yli 39 viikon :stick:. Mulla kyllä ollu viimeinen kuukausi ennen synnytystystä just tällaista.. Ainakin viimeksI täysin näin ja sit rv37 alkoi supistuksissa olee tehoja ja syntyikin viikko siitä. Mutta I feel you too!

nyt sinne neuvolaan..
 
"salla07"
Mulle sanottiin edellisessä raskaudessa että joo ei pysy mahassa, viikolta 30 saakka nlatäti ja lääkärit. 40+5 syntyi käynnistettynä, kun vedet meni osittain, laskeutui ja kiinnittyi tyyliin viikolla 33.. että ihan semimukavaa olla raskaana, tää sopii mulle :,D katsellaan vaan niin loppuu supparit jne kun toi 37 lähenee.
Pissa ok, paineet ok, jotain pilkkuja näkyi taas tänään kun makasin sohvalla. Ei voi kun seurailla
 
Nelli juu korkkarit tottakai :D, hienosti menee vielä jalkaa ja itseasiassa mun helpompi mennä koroilla kuin ilman, jotenkin selkä on paremmassa asennossa.

Juu mä en luota enää yhdenkään lääkärin ennustuksen että koska syntyy. Sillä on esikoisesta ihan samatyyppinen kokemus kuin sallalla. Sanottiin ettei varmasti ole laskettuun asti mahassa (oli kiinnittynyt ja laskeutunut just jollain viikolla 33) ja kappas synnytys alkoi viikoilla 41+5 päivää ennen yliaikaiskontrollia.

EX mulle ei satulatuoli sovi enää (käytän ompeluharrastuksessa) vaan oli pakkovaihtaa perustuoliin. Töissä en voisi kuvitellakaan käyttäväni satulatuolia ja istuvani sellaisessa 8 tuntia, mun paikat olisi aivan tohjona.

StaRR vaikea sanoa mikä on normaali tahti liikkumisen suhteen. Päivällä en juurikaan kiinnitä liikeisiin töissä huomiota sen enempää kuin että kyllä siellä liikettä tapahtuu. Joskus taas saatan havahtua siihen etten ole vähään aikaa tuntenut liikkeitä ja silloin alan tunnustelemaan ja yleensä ei kauaa tarvitse odotella niin kyllä siellä liikettä tuntuu. Yksilöllistähän tämä on ja riippuu tietysti vauvan asennosta istukan paikasta jne...

ipna
 

Yhteistyössä