Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

Korkkareita ja satulatuoleja :O. Tasan ei käy onnen lahjat :D. Satulatuoliin tarviis varmaan asentaa joku kypärä tolle vauvalle ettei tulis vaurioita :D

Liikkeistä Eiks se niin mene että sillo ku ite enemmän liikekannalla, eli yleensä päivä aikaan, vauvakin nukkuu enemmän kun kyyti keinuvaa. Sit illemmasta ja yöllä yleensä moni vauva liikkuu enemmän kun äiti paikoillaan enemmän. Mulla kyllä tää liikkuu päivälläkin, mutta sellaset pidemmät hillumiset alkaa ku mökki hiljenee ja asetun paikoilleen ite. Liikekaskentaa on minusta hyvä tehdä jos epäilyttää yhtään.

Kävin neuvolassa. Sokerit kahdella plussalla. Kysy mitä oon syöny. Sanoin että just ennen lähtöä vedin tuopin sokerimehua ja rivin suklaata kun ei ole ruoka maistunut ja heikotti. Pisti suoraan sen piikkiin ja kehotti ens kerralla olla syömättä sellasia. Ei siis rasitukseen tästä. Itekin uskon että siitä tuli koska aina ollu negaa ne. Sf mitta 33cm. Hienoinen laakusuhdanne, johtuu laskeutumisesta. Siellä yläkäyrän yläpuolella menee edelleen. Muuten kaikki ok. Kerta alakerta ok niin th:n kanta oli että voin alkaa murehtimasta supistuksista nyt saman tein, ne mitään tee. Selvä. Ei ne varmaan teekkään. Että se on vaa tää kohtalo joka kerta ku painaa tuonne alas ja provosoi supistaa. Sitä vaan kaipais ees vähän myötätuntoa eikö asennetta "mitäs läksit tähän touhuun". Just nyt vee käyrä tapissaan eikä kiinnosta just mikään kotonakaan. Mieskin tiuskahti minulle äsken. Huoh. Voisin nukkua kolme viikkoa sinne KYSin käyntiin asti. Mahakin ihan sekasin eikä pysy ees vesi sisällä. Hanuri verellä tuosta p*skomisesta. Pinaattikeittoa uskaltauduin äsken sit syömään, katotaan kui käy.
 
"salla07"
Mä ihmettelin pahaa oloa, mutta oon syönyt banaanin+3kuppia kahvia ja 2 palaa rieskaa-kello soi 7:20 kuitenkin. Ei ihme että heikottaa ! Jos paistelis vohveleita vaikka kohta,jotain hyvää tekee mieli.
Mulle ei edes sovittu mitään lääkäreitä? En tiedä sörkkiikö kukaan tuonne alas ennenkin synnytys tulee, vai onko jokin viimeinen lääkäri vielä luvassa :D kun on vaan vähennetty vuosi vuodelta kaikkia käyntejä niin en ole ihan kartalla enää.. olisi kuitenkin kivaa tietää onko mitään käynyt, että tietää voiko mies esim myöhemmin lähteä pidemmälle töihin kuin tähän samaan kaupunkiin..
 
Mun piti kommentoida useampaakin juttua mutta en enää muistakaan että kenen ja mitä. Taas se päivä että yritin tunkea kahvipannua jääkaappiin...

Meille tuli tänään äitiyspaketti. Tykkäsin. Hämmentävää että kohta niille tavaroille on joku kuluttaja. Samalla iski pieni epätoivo että osaanko kun osaan niistä tavaroista jouduin kysymään mieheltä että mikä ja miten käytetään! Tarvisin kaikkeen käyttöohjeet. Ja samalla tunsin itseni surkeaksi, tyhmäksi ja avuttomaksi. Pärjään hyvin 3v ylöspäin olevien lasten kanssa mutta se 0-3 vuodet on mulle täyttä hepreaa. Huoh...
 
Astrea kyllä sinä pärjäät :hug:. Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta ihmeellistä on se mitä vauva äidistä herättää/aktivoi. Sitä ossoo kuule tehdä vaikka mitä vauvansa eteen =). Ja eihän sun yksin tarvii pärjätä.

Minä oon tässä kelaillu tänään tätä touhua. Minun tilanne ei tästä helpota mutta asenteen on kotona muututtava. Minulla. Mulla on niin huono omatunto päivittäin siitä en pysty, kykene tai jaksa. Isommat ymmärtää ja pienin, mutta tää eskari ei täysin. Sydäntäsärkevästi mutta tosi hienovaraisesti osas kertoa kuinka on pahoillaan kun äiti ei voi olla normaali äiti. Ja osas miettiä senkin että ei olisi hyvä jos vauva syntyisi liian aikasin.. Huoh :snotty: . pakko yrittää nyt pienin jutuin olla parempi ja läsnä enemmän. Ja olla vähemmän vattuuntunut kaikesta, näkyyhän se minusta kilometrin päähän.

En usko että tämä syntyy ennen täysiä viikkoja. Täytyy vaa kärvistellä olot ja toivoa että oma uskomus on oikea. Tosi hankala ilta ollut, supistellu aika paljon ja vauva on todella kieppeillä ja tuo riehuminen ihan mahdotonta :O. Jospa huomenna ois parempi päivä.

Hyvää yötä :wave:
 
"salla07"
Mä oon noussut sohvalta, maattu lattialta ja tehty palapelejä, luettu, väritetty jne. Helpottanut hiukan, keskimmäinen täyttää 8v loppuvuodesta ja sen oma tahto pursuaa suunnilleen taas ja kaikesta kiistellään.
Menin ysilttä nukuttamaan pienintä, siitä saakka supistellut tässä sängyssä maaten 15-20min välein. Eka tulee hiki, sitten polttaa selkää ja sitten vatsa kovettuu ja on vaikeampi hengittää. Oon varmaan nlatädin lemppariasiakas kun valitan, ei kai näille voi mitään tehdä.
 
Huomenta

Mikäs Sallan vointi?

Minä istun kampaajalla.. ei tää istuminen ole mun juttu näi kauaa mutta kestän.. jos en pissi housuuni :D. Nukuin yön suht hyvin. Aamusta perusp*ska ralli.. en kohta uskalla syödä mitään :(. Provosoi heti supisteluille. Vauvakin ihan vauhkona edellen het aamusta. Ei ihan perussettiä siltä tällanen riekkuminen jatkuvasti mutta varmasti kaikki hänellä oikein hyvin.

Kesäkuisissa on niin jännää.. ollu jo monta päivää. Pitää käydä kyttäämässä vähä väliä millo syntyy ja kenelle ;)

Nelli & Timpsu 33+1
 
Mä tulin just verikokeista. Menin jo hyvissä ajoin heti kun kello soi niin sinne labraan mut ekan tunnin istumisen aikana ei otettu ollenkaan näytteitä kun tietokoneet jumitti :headwall: Oli suoraan sanottuna aika perseestä kirjaimellisesti istua siinä odotustilassa kun mitenkään päin ei ollut hyvä ja joka paikkaa alkoi sattumaan. Kun mun vuoro vihdoin tuli niin hyvä et pääsin penkistä ylös ja kävelemään. Sit kaiken kukkuraks sen näytteenottajan naama oli norsun*itulla ja alkoi valittamaan mulle et miksei mulla ole paperista lähetettä mukana :O Väitti kiven kovaan et sellanen aina annetaan ja yritin siinä selittää et ei mulle oo koskaan annettu vaan kokeet määrätään äitipolilta sähköisesti joka kerta.. se ei millään uskonut ja väitti kiven kovaan et aina annetaan paperinen versio.. no prkl ku ei anneta.. sit sanoin et mulla otetaan aina samasta paikasta vas. käsivarresta verikoe et sattuu kun samaan paikkaan aina pistetään ja edelliskerrasta oli kädessä vielä hienoinen jälkikin niin eikö se tökännyt sen neulan just siihen kohtaan et mulla tais päästä kirosana kun en osannut odottaa nopeeta tökkäsyä. Kuiskauksena kirosana mutta kuiteskin :D Et semmonen aamu. Kaiken lisäks alkoi tulla jo kamalan huono olo kun en ollu syönyt mitään ennen labraa.. En vaan ymmärrä miksi työssään pitää näyttää oma veemäisyys ja ehkä väsymys/huono päivä toiselle kun mä en tehnyt muuta kuin olin ystävällinen.. tuo ottaa päähän miten ammattitaidottomia sosiaalisesti jotkut ihmiset alasta riippumatta ovat..
No mut onneks tuo on taas ohi, parin viikon päästä taas uudestaan sit :|
Mulla on ollu eilisestä lähtien joku ärräpurri, oon ollu toisinsanoen aika lyhythermoinen. Kaikki on ärsyttäny enemmän tai vähemmän.
Yöunet on kyllä paljon lyhentyneet ja huonontuneet ihan viime päivinä. Vessakäynnit lisääntyneet ja muutenkin herään monta kertaa yössä kelloa tuijottamaan joko ois aamu. Mää tarviisin sellasen kokovartalotyynyn niin helpottais tuota olotilaa sängyssäkin. Tavis tyynyjä on vähän vaikee asetella niin et olotila ois kivuton ja hyvä.
Väsyttää aika lailla nyt, jos ottais aamupäiväunoset tässä kohtapuoliin =)

StaRR 33+6
 
Viimeksi muokattu:
"salla07"
Ihan paska, koitan tässä soitella neuvolaan.. supisteli joku 6h yöllä, otin annoksen panadolia ja silti meni pari tuntia ennenko olo helpottui jotta sain nukuttua. Nyt raahustin hakemaan lounasta ja postiin, ne lähettää paketin kohta takaisin kyllä. Kyllä säälittävää mennä 1.5km matka bussilla mutta eipä voi muuta. Oi saispa nukkua edes yhden yön heräämättä mihinkään!
 
StaRR Olipa sulla aamu. Mua kans riepoo nuo norsut omissa työpaikoissaan, ihan kuin eivät tajua olevansa asiakaspalvelutehtävissä.

Sain lapset hoitoon aamulla ja itkin kotiin tullessa sohvalla väsymystäni että voinko ihan oikeasti olla yksin tämän päivän :'( menin nukkumaan ja heräsin tunnin torkkujen jälkeen pirteänä.
Tää väsymys on valtavaa...pinnaa kiristää ja ärsyttää kun joka syömistä pitää vahtia...aaargh
Onneksi yöt mulla menee hyvin, nukkua pystyy ilman wc käyntejä ja kipuja mutta nukkuminen on hirveän pinnallista. Herään joka ääneen ja vaikka ääntä ei oliskaan :(
Syke oli korkea mutta nyt rahoittunut kun aloin rautaa ottaa tuplamäärän ensin kaksi päivää ja sit seuraavat päivät yhellä tabulla. Neuvolatätikin sanoi että se syke johtuu alhaisesta hempasta joten toimii mulla :D Onko muilla samaa havaintoa?

Lauantaina olisi juhlat ja etiketistä poiketen meinaan laittaa korkkareiden sijaan sandaalit...:LOL: ei mene korkkarit kyllä mulla enää muutakuin parituntia aamusta...

Piiper ja poika 33+0 POKS
 
Nelli, kiitos rohkaisusta!

StaRR, olipas "piristävä" aamu sulla! Mulla ainakin menee herne nenään kun yleensä aina mulla menee labras joku pieleen, milloin puuttuu lähete, milloin on unohdettu kertoa että kokeet otetaan vain tiettyyn kellonaikaan ja yleensä tämä hermostuminen johtuu edeltävästä paastosta.

Kävin kans lukemas kesäkuun pinoa ja taas iski paniikki kun tajusin että siellä on rv 34-36 synnyttelemäs, eihän siihen ole mulla kuin kuukausi aikaa! Voi tietysti näihin paniikkeihin olla edesauttamas huonosti nukutut viimeiset 4yötä. Heräilyä, vessas hyppäämistä, nälkää, eikä uneen heti ollenkaan ja päivät ihan takus.
 
"salla07"
Olisi pitänyt yöllä soittaa äitipolille, sain torstaille ajan nla-lääkärille+labralähetteet ja jos viimeöinen toistuu niin ei saa jäädä kotiin enää odottelemaan kun on pienet viikot. Se vaan että mies oli viimeyönä töissä (yleensä ei ole, mutta ei oikein olisi päässyt irtoamaan sieltä ilman tonnien tappiota suunnilleen) ja en olisi päässyt lähtemään kun lapset nukkui. Toki jos olisi tullut jokin välitän hätä niin eriasia kuin tuollainen "emmä nyt oikein tiedä mitä tää on". Ensi yötä odotellessa..
 
StaRR Mulla ois kans otattanu tollanen touhu. Toivottavasti saat nukutuksi väsymyksen ja vatutuksen pois. Ja sulla poksuu huomenna maaginen rv34!! Mulle ainakin aiemmissa raskauksissa sanottu ku synnärillä hypännyt useasti että ton rv34 jälkeen suap tulla jos on tullakseen. Joten se on mulle sellanen merkkipaalu =)

Piiper Jaksamista väsymyksen kanssa. Tosi hyvä että saat välillä ihan huiliaikaa!

Salla Hyvä kun sait nopeasti ajan lääkärille ja ohjeet jatkoon. Toivottavasti ei ole vielä kypsytelly paljon paikkoja. Mulle th totes että kerta just mitään ole tehny ni kärsi ja herkiä välittämästä jo niistä. . Tai siltä se tuntu se pointti. Ja lääkäri taas kehotti ottaa tosi iisisti 2-3 viikkoa, ei kauppakassien kantamista eikä mitään. Että tosi selkeetä.

Supisteluista Kun itellä jo viides kerta niin en ole sillai huolestunut näistä suppareista kunnes nyt tullu se paine ja olleet kipeempiä.. siltikään ne ei ilmeisesti tee mitään. SILTI jos paljon tuikkii niin kyllä mä mietin että voisko tää olla rasksus jossa sit alkaakin tapahtumaan yhtäkkiä ja tehoja tulee? Kun minusta jokainen raskaus pitäisi ottaa "uutena" eikä verrata aiempiin. Mistä sitä tietää?!

Jaksuja kaikille!
 
"salla07"
Samat fiilikset, to näkee onko tehnyt jotain. Mulle lääkäri taas sanoi että vaikka muut ei ole etukäteen syntyneet, niin tää vauva voi olla se. Ettei pidä liikaa luottaa siihen että ei synny. Nyt päiväunet kun hetken pystyy vielä nukkumaan ennenko perhe alkaa kotiutua.
 
Haasteli se terkka mullekin ton alun kommenttinsa jälkeen just kaikesta että ikinä kun ei voi tietää käynnistyykö synnytys ennen aikojaan jnejne. Se on totta. Ei kait ole oikein mitää tietoa syistä miksi jotkut syntyy etuajassa? Mikä on laukaseva tekijä.. niitä on monia. Yhden uuden se sano mitä ei ole tullu ajatelleeksi: kohtu kasvaa kroppaa ajatellen maksimimittaansa ja käynnistää synnytyksen, olipa viikkoja kui paljo tai vähän tahansa. Juu-u, mahdollista sekin. Ei tiiä taas ennen ku kokee ja näkee kui tällä kertaa.

Joku tunne mulla on läpi tän raskauden valinnut, että se ei olisi samanlainen kuin aiemmat. En tiedä mitä erilaista se voisi olla? Isommaksi povattu vauva? Vai joku muu. Jotenkin tunteeseen liittynyt aina negaatioita ja se ahdistaa. Jossain vaiheessa tunne oli alitajunnassa vahvana mutta häipyi.. ja nyt taas palannut. Hieman ahdistavaa ja aivan uutta minulle tällainen.

Olen tänään ollut paljon paremmalla tuulella. Touhuillut jonkin verran mistä tulee hyvä mieli mutta ei hyvä olo. Aivan uudenlainen paine/pakotus/ponnistus pepun puolella ollut.. tulee välillä voimakkaammin ja aiheuttaa supistelun kaltaista mahan kiristystä mutta ilman mahapuolen kipua. Tuonne kohdunsuulle painaa tuo pää kovasti. . Vauva meuhkannu erikoisen paljon niin mietin että joko se poraa ihteesä kiinni? Supistellu superherkästi. Pöytää pyyhin niin heti ja yleensäkin vähä väliä. Vessassa juoksu rauhottui kun ei ole enää mitään mitä tulla. Kyllä sellanen alituinen ponnistaminen väkisellä provosoi kohtua!

Sellasta tähän väliin. =)
 
Juups, huomenna olis jo 34+ viikot :D Käytiin äsken matkahuollosta hakemassa mun netistä tilaamat kenkäpaketit ja voi kauhee tuota mun kävelyä. Etenen kuin ankka ja samalla tuntuu kuin joku työntäis jotain fileerausveistä nivusiin ja kamala paine samalla häpykummulla. Unohtamatta tietenkään sitä jatkuvaa tunnetta et pissat tulee ihan justiisa housuun :x Hoin vaan koko matkan itelleni ettei tää oo vaarallista vaan kivuliasta. Mutta melkein itku tulee silti kävellessä. Ja se huono omatunto kun en voi oikein mitään kotona tehdä ja mies tekee kaiken. Kun oon tottunu et teen koko ajan jotain mut nyt kaikki sattuu esim. joku astianpesukoneen täyttö/tyhjennys.. tuskaa.
Mulla oli joskus alkuraskaudessa muuten aivan järkky kipukohtaus silloin tällöin nänneissä/rinnoissa ja äsken kotiinpäin kävellessä alkoi vasempaan nänniin pistämään niin kovasti et meinasin vollottamaan alkaa. Onneks meni ohi sit mut karmee tuska tuostakin. Tuli vaan mieleen jostain vihkosesta tuttu lause: " naisen rinnat valmistautuvat imetykseen ja saattavat kipeytyä.." aijaa?! :LOL:
Valivali.fi ja sitä rataa. Mut muuten mieli ihan hyvä, en jaksa muuta kuin nauraa noille kivuille vaikka välillä meinaa hieman vakavaks vetästä.
Vielä ajattelin lähikaupassa käydä hakemassa jotain ja sit loppuilta rennosti. Enköhän sen reissun vielä tälle päivälle kestä vaikka tuskaa tuleekin olemaan kun kotiovelta pääsen liikeelle..
 
Piiperille jaksuja väsymyksen keskelle :hug: Itse kans nukuin viime yönä alkuyöstä vain 3h ja unta oliskin sitten riittänyt, kun piti herätä laittamaan lapsia kouluun :| todella harvinaisia ne yöt, kun oikeasti saa nukuttua pidemmän pitkän / saa wc-käynnin jälkeen unen päästä taas kiinni.

Hauska kuulla, että Nellillä ollut parempi päivä.

StaRR: olipa inhottavaa käytöstä labratädiltä, en mäkään ole kertaakaan saanut mitään paperilähetettä, eikös kaikki paikat nykyään pyri paperittomuuteen ;)

Tänään käyty kasvukontrolliultrassa rv 31+2. 45% käyrällä mennään, arvio oli tällä hetkellä 1761g. Ultraaja oli muuttunut viime kerrasta oikein mukavaksi, otti useita kasvokuviakin muistoksi ihan vaan huvin vuoksi. Nyt kasvukontrollissa juostu sen vuoksi, ettei vauva ole oikein vastannut kooltaan viikkoja, seuraava painoarvio tuleekin sitten radin (vaikkakin kaikki arvot edelleen priimaa) ja esikoisen suuren syntymäpainon vuoksi. Sain uuden ajan rv 36+2 eli heti juhannuksen jälkeen. Lääkäri oli sitä mieltä, että on 100% tyttö, kuulemma hänen ammattitaidolla pitää osata tulkita sukupuoli :D 4D kuvien perusteella näyttäisi tulokas kuuluvan meidän klaaniin, näyttää yllättävän paljon esikoiselta, kun hän oli vauva...saa nähdä näyttääkö samalta vielä syntyessään :rolleyes:
 
Euroviisuiltaa!

Onpahan osalla ollut melko tahdittomia ultraajia! Meille on osunut jos nyt ei aina erityisen ystävällisiä niin ainakin asiallisia lääkäreitä ultraamaan. Ja osa on ollut aivan ihania.

Starr olipa hyvä, että mainitsit tuosta insuliinitipasta, niin tajusin tänään vähän kysellä radin vaikutusta synnytykseen. Edellisessä raskaudessa sokerit pysyi niin hyvin kurissa, että inska-annos oli lähinnä varmuuden vuoksi olemassa, joten koko radi ei vaikuttanut mitenkään mihinkään. Nyt lääkäri sanoi, että 50-60 yksikön päiväannoksella ruvetaan laittamaan insuliinitippaa sit synnytyksessä. Siihen on vielä matkaa toki, mutta saas nähdä. Ja kylläpä sä nyt saat ravata siellä verikokeessa! Mitä ne sulta siellä mittaa noin usein kun eikö se pitkäaikaissokerikin kuvaa 4-6 viikon tilannetta? Mä kävin verikokeessa ennen ensimmäistä äpolikäyntiä ja sen jälkeen ei moista väläytelty.

Ipna aika upeeta, että korkkarit vielä menee jalkaan :) Mä oon pohtinut yksien korollisten nilkkurien kanssa että niitä voisin ehkä vielä harkita, mutta aika matalalla mennään jo :p

Mekin käytiin vaunut kotiuttamassa ja on ne vaan ihanat :heart: tykkään isosti! Lisäksi bongasin Verkkokauppa.comista Doomoon softy-imetystyynyn tarjoushintaan ( vinkvink ;) ) ja käytiin sekin ostamassa. Esikoisen kanssa mulla ei imetystyynyä ollutkaan :D Nyt sit oikeestaan puuttuu enää pinniksen reunapehmuste, sohva (Meillä ei oo just nyt sohvaa lainkaan :D :D :D uusi tulee kuun vaihteessa onneksi) ja sit mennään ostamaan tuon esikoisen kanssa joku lelu vauvalle. Se jo kaupassa ihasteli erilaisia unirättejä ja huokaili miten pehmeitä ja ihania ne on. Hän on aika innoissaan tulevasta sisaruksesta. Onneksi.

Kuulostaa kyllä ikävältä Nellin ja Sallan loppuaika jos meinaa noin hankalaksi olot vallan vetää. Toivottavasti saatte välillä hengähdystauon!

Liikkeet on täälläkin tosi vaihtelevia. Joka päivä niitä tuntuu, mutta riippuu hirveästi sikiön asennosta. Tänään sain liikelaskentaohjeet sairaalasta mutta tuntuu siltä, että tämä vauva ei ole ihan niin laiska liikkumisessaan kuin tuo esikoinen. Esikoisesta ravasin svo:lla liikehälytyksen takia jatkuvasti.

Ja noi tissikivut on kyllä tuttuja täälläkin. Niitä sukkapuikkokipuja on tuntunut jo tovi ja jestas, että ne tekee kipiää! Sitä varsinaista maidontuotannon alkua odotellessa :D

(.) Tänään käytiin siis äpolireissulla taas ja kaikki on oikein mallikkaasti. Käyrällä saatiin mun mielestä hirveitä sykelukemia kun melkein koko ajan se kellotti jossain 160 ja 170 paikkeilla, mutta lääkäri ja kätilö oli tyytyväisiä. Riittää mulle :) Selkeesti eri sortin tyyppi tää, koska tuo siskonsa hädin tuskin kykeni 150 lukuihin :D Hirvittää vähän että mimmoinen tää on ihan livenä ;) Kasvukin on ollut sopivaa ja keskikäyrällä mentiin kaikissa mitoissa. Tän hetken (rv 30+5) painoarvioksi saatiin 1500 gr.

Ja parasta tässä päivässä oli se, että kykenin taas potkupyörälenkille (minä siis kävelin) lähikauppakeskukseen esikoisen kanssa. Salla kun voivotteli, että masentavaa mennä 1,5 kilsaa bussilla niin mä jouduin menemään tosiaan autolla 500 metrin matkan yks päivä kun ei kyennyt pystymään kävellä :/ Mutta tänään mentiin sit ainakin 2,5 kilsan käpöstely/potkuttelulenkki ja nautittiin ihanasta kelistä puistojen penkeillä ja yhden lammen rannalla.

Mutta noi hormonit vois jo vähitellen hellittää. Miehellä on ollut vähän rankat 3 päivää kun minä oon itkenyt ihan vaan lämpimikseni ja esikoisella on ollut joku oma "hormonimyrskynsä" :D Se tänään sanoikin polilla kätilölle, että joo kyllä tässä tulipaloja on saanut sammutella vuoronperään :D

Jos ei noita itkuisuuksia ja vasemman reiden puutumista lasketa, niin selkeesti kesäloman alku on tuonut hyvän fiiliksen. Hetken tuossa meinasi pelottaa että mitä uusi vauva tuo tullessaan, mutta nyt kun oon vaunuja ihaillut kaksi päivää ja vähän ehtinyt miettiä mitä vauva vielä tarvitsee, on mieli kääntynyt odottavammalle kannalle :heart:

Ihanaa viikkoa kaikille!

Anskutin ja Muikku 30+5
 
Huomenta.

Kiva kuulla Anskutimen kuulumisia kans. Ja pitänee sanoa että ei noilla miehilläkään ole aina helppoa kun hormonit hyrrää. Hatunnosto omalle ukolle tässä välissä =)

Salla Miten meni yö?

Minä pikkasen valitan ja poistun takavasemmalle! Yö meni iha punaselle ristille. Ei vaan asentoa löydä. Kylkiasennossa alkanut puutua aina se puoli millä makaa. Tuli katkonainen yö taas. Ja sama p.ralli heti aamusta. Mulla menee tähän asiaan tällä hetkellä hermo eniten! En helvetti kestä tyhjentää ihteeni päivittäin näin reippaasti vaikka jonku kuukauden vielä. Eieieieiei!!
Kypsyttää kotona kökkiminen ja ajattelin uhmata kaikkea ja käydä aikoihin kuopuksen kanssa torilla nyt aamusta ja sellasta pientä. Hakekoot mies autolla pois jos ei päästä enää ite takasi. Sillä vielä tää viikko lomaa.. sit pitäis pärjätä ja jaksaa yksin. Onneksi enää viikko sit koulua ni loppuu eskariin vienti ja helpottaa paljon!

Aurinkoista päivää piiiiiiitkästä aikaa!

Nelli & Timpsu 33+2
 
Huomenta!
Mä niin komppaan Nelli sua tos nukkumises. Mulla ei oo kipuja eikä puutumisia, väsyttää kyllä mutta uni ei tule. Viime yö meni vajaalla neljällä tunnilla ja tää tais olla neljäs yö putkeen näin. Valitin asiasta vähä fbs ja heti tuli kuitti kuinka väsymys tulee vain kroonistumaan vauvan syntymän jälkeen. Kiitos, olen kyennyt sen jo tajuamaan muutenkin, siksi se nukkuminen nyt niin hyvältä tuntuiskin! (ainut kannustava kommentti tuli miespuoliselta kaverilta!) että se siitä naisten solidaarisuudesta mun tuttavapiiris. Itutuskäyrä lähti ylös ennen aamupalaa jo. Tästä tulee hyvä päivä miehelle. Se vielä soitteli eilisen illan mun saamattomuudella, hitaudella yms kuinka koira kärsii kun en jaksa hoitaa (oli ollut rankka päivä töis) mutta ei se silti ollut kiva kuulla kun menee itelläkin jo hermo tähän väsymykseen.

Täällä tulee vettä kuin saavista kaatamalla ja multa lähti eilen autokin alta niin kyhjötetään sitten täällä neljänseinän sisällä ja kerätään tätä turhautumista oikein urakalla.

*Murinaa ja sadatusta*
 
Hui miten jännät paikat tuolla kesäkuisissa odottajissa ollut:) Tuntuu iha uskomattomalta, että niin sitä vaan heinäkuukin lähestyy.

Täällä eilen kävin pelkopolilla kätilön kanssa keskustelee tulevasta synnytyksestä ja edellisistä synnytyksistä. Oli kyllä hyvä keskustelu ja nyt kivunlievitys toiveet yms. siellä valmiina ylhäällä. Tuli hiukan mukavempi olo synnytyksen odotukseen:D Sain myös ajan kokoarvioon kesäkuun viimeiselle viikolle. Silloin katsotaan kokoa ja mietitään tarviiko käynnistää vaiko ei. Helpolla ei kuitenkaan käynnistämään ryhdytä, parempi aina jos itse saisi pihalle tulla kun on valmis.

Täällä edelleen vauva välillä ihan poikittain vatsalla tai viistosti alaspäin, mutta myös ns. oikeassa asennossa on päivittäin. Kyllä muuten tuntuu mahassa, kun toi vauva itsensä poikittain hinaa ja oikein muljahtaa kun takaisin alaspäin siirtyy. En ymmärrä miks ei pysy oikeassa asennossa:( Vauva kun tuntuu aika isolle omin käsin tunnusteltuna vatsan päältä, joten ihmettelen miten mahtuu kääntyilemään.

Tsemppiä kivuista kärsiville.

Onko muista tuntunut siltä, että nyt odotus on alkanut tuntumaan pitkältä ja aika menevän hitaasti?
 
Pajunkissa-85 Juups, näi mäkin olen aatellu et sähköisesti hoidetaan aika moni asia nykyään ja ees reseptejä ei nykysin saa paperisena mut mikä lie tuota ihmistä eilen vaivannu.. Voi kun mekin saatais mukaan kivoja kuvia aina kun ultrassa käydään. Muutamana kertana on antanut ultraaja mukaan ja kaikki tosi suttusia vaikka näytöllä näyttää selkeeltä. Oon lakannut sit edes pyytämästä enää niitä.. oishan se mukava saada edes yks selkeä kuva.

{Anskutin} Mulle sanottiin meidän keskussairaalassa et kun insuliiniannos päivässä ylittyy yli 60ky:n niin sit synnytykseen suoraan tipat käteen. Ja minähän sen kuulemma tulen saamaan.. mut eipä tuo mitään vaikka piikkikammo onkin niin ei varmaan sit tunnu missään kun siinä tilanteessa ollaan =) Siis joka kerta 2 pvää ennen äitipolikäyntiä otetaan sen hetkinen sokeri ja pitkäaikanen. En mäkään tajua miks hitossa pitää ottaa joka hemmetin kerta. Mun mielestä joku lääkäri sano et se pitkäaikanen ois jopa 3kk taaksepäin ja oon ymmärtäny et sen vois ottaa sormenpäästäkin? Mut ei, multa otetaan käsivarresta, varsinkin kun ei oo ku se yks suoni mistä tulee mut sattuu ihan törkeesti joka kerta kun samasta kohtaa kaivetaan :( Sit joka toinen kerta oteaan kilppariarvot.
Mäki oon himoinnut jo jonkin aikaa imetystyynyä ja jopa hypistelly niitä kaupassa mut sinne on vielä jääneet..
Kiva et sulla ultrassa kaikki hyvin =) Miehellä on täälläkin kestämistä, jopa koirallakin :D

nelHM hauskaa torireissua =) toivottavasti rentouttaa. On tuo jatkuva kakkaralli varmasti kuluttavaa, monessa mielessä. Muista rasvata peräpäätä hyvin, ei voi muuta sanoa. Voimia ja jaksamista :heart:

astrealle aurinkoa sateen ja hitutuksen keskelle =) Taidetaan asua sen verran lähekkäin kuiteskin, täälläkin on satanu aamusta asti. Nyt joku tauko mut harmaata ja kylmää on. ei tunnu et kesäkuu alle 2vkon päästä :O

Täällä kaikki samanlailla kuin ennenkin. Kipuja saa välillä vaikertaa ääneen ja mies yrittää kaikkensa et mulla olis parempi olla. Tuo takapuolen kipu on äitynyt uusiin mittasuhteisiin varsinkin illasta. Pakaroiden kohdalle vihloo ja särkee niin et ei mikään asento oo hyvä. Eilen katottiinkin telkkaria illalla niin et mies istui sohvalla, mä makasin puoliksi miehen päällä ja hän hieroi mun pyllyä :LOL:
Kohta pitäis lähteä hissukseen kävellen kaupalle tai koittaisko polkupyörää pitkästä aikaa.
Huomenna sit taas äippäpolille.

Ihanaa keskiviikkoa ja kauniita ajatuksia kaikille =)

StaRR 34+0 poksista vaan
 
Viimeksi muokattu:
"salla07"
Yö meni hyvin, vein aamusta lapsen päiväkotiin ja kävin takaisin nukkumaan, jotain 11h on saldo pitkästä aikaa! Outo tunne kun ei väsytä.
Pitäisi hoitopöydän paikkaa miettiä, oikeastaan ainut vaihtoehto on siirtää kissanhiekkis saunaan. Ei mahdu muualle oikein, ja se on ainut paikka vauvanvaatteillekin.
Vähän jännittää kun mies on lähdössä vlopuksi pois, pe pitäisi pärjätä kaikkien lasten kanssa yksin, la saada isot lapset leirille ja olla sitten toinen la&su vain yhden kanssa. Lähinnä siis pelottaa kun iltaisin on supistellut (ja nytkin kun makaan), mutta mies ei oikein ymmärrä koko tilannetta tässä. Joten entistä enemmän jännittää huominen lääkäri.
 
"Ellistiina"
Hei!
Oletteko kokeilleet osteopatiaa kaikenlaisiin särkyihin? Mä kävin joskus puolivälin paikkeilla osteopatiassa liitoskipujen vuoksi. Se on sellaista hellää painelua, ei niksauttelua. Ei ole enää liitoskipuja ilmaantunut. Kannattaa kokeilla ainakin!

Vauva oli tänään rv 32+3 ultran mukaan 1950 grammaa. Eli tosi hyvän kokoinen, ei syytä huoleen, vaikka kohdun korkeus muuta sanookin. Laskeutunut ja kiinnittynyt. Sain kontrolliajan kuitenkin, kun lääkärin mukaan sf-mittaan ei mun tapauksessa voi luottaa.
Vauva kasvaa 30 prosentin käyrällä tms. En ymmärtänyt kysyä, mitä se tarkoittaa!

Ellistiina & rv 32+3
 
Jeij, mies haki polkupyörän varastosta ja huolsi sen ja minä päräytin sillä kauppaan ja asioille =) Hyvin meni, ei sattunut mihinkään kuten kävellessä ois sattunut. Ainoastaan maha oli tietty vähän tiellä ja piti takki avata kun poljin kun se kiristi liikaa :D Mut siellä poljin raitilla tyytyväisenä-kerrankin. Jes.
 
Viimeksi muokattu:
Ehtoota

Astrea Toivottavasti sun päivä parani!? Ja väsymyksestä.. itse olen ollut synnytyksen jälkeen virkeä vaikka yöheräilyjä on. Joskus ihan hävettäny puistossa olla lähes ainut pirteä vastasyntyneen äiti. Että voi ne hormonit tosiaan noinki päin heittää vaikka vauvan kanssa yövalvomisia tulee. Ollaan niin erilaisia. . Mutta kyllä sitä jokainen jonkinlaisen rytmin löytää. Päiväunia nyt ja sit vauvan kanssa =).

Riikkunen Noi on hyviä käytäntöjä kun pääsee juttelee pelkopolille. Hienoa että kokemus oli hyvä =). Ja en voi käsittää kui teidän vauvat tuollai pyörii mahassa vielä :O. Ei tää oma möllikkä ole aikoihin tehnyt mitää kummosia tuolla ja tiedän tasan miten päin siellä on. Mulla voi tuo mahan muoto tehdä sen liikkumisen hankalaksi. On niin pallo ja alhaalla niin on täysin varpaat suussa tuolla. Peppu vaa tuossa ylhäällä heijaa kevyesti =). Toivottavasti sinun vauva asettuu pian aloilleen oikeaan asentoon!

StaRR Minulla oli kans tuo pyöräily parempi vaihtoehto liikkua, kunnes vauva laskeutui. Ja olen käsittänyt että sitten ei saiskaan enää pyöräillä. Viime raskaudessa tuli isosti neuvolassa noottia ku polin rv36-37 iha hulluna, savustusmielessä :D. Nyt ei kävis mielessäkään enää.. keilapallo haarovälissä ja pyöränsatula, auts! Mutta pole ihmeessä nii kaua ku voit, minustakin rasitti paljon vähemmän ku kävely vielä joku aika sitten =)

Salla Toivottavasti vkl menee hyvin ja nopeasti!

(.) Se aamun reissu veny bussiajeluun ja vaikka mitä :D. Sit oli lasten lääkäreitä ja kaikkee hoidettavaa kaupungilla. Lähin kasin jälkeen ja olin kahden maissa kotona. Mieltä virkistävää liikkua. Aika vaikeeta se on ja paljon aiheuttaa kipuja ja supistuksia mutta toisaalta aika tällasta se on vaikka ei tekis paljo mitään. Ja ens viikolla pitää taas selvitä ihan keskenään täällä. Onneksi viikkoja tulee jo se 34.. minähän näin sen ainuan unen tuossa vähän aikaa sitten että synnytin 34-35. Toivottavasti ei vielä silloin mutta rv36 ku tulee ni sit suap sattua ja supistaa että paikat pehmenis valmiiksi. Mulla on muuten ton kuopuksen nostelu alkanu tehdä kipeetä ja supistamaan. Toinen on sellainen äitin vauva vieläkin et useasti sylissä ja pyllyn pesua tietty useamman kerran ja millo miksikin pitää nostella. No ei auta. Vaihtoehtoja kun ei ole. Eiköhä luonto huolehdi tästäkin.

Synnytys pyörii paljon mielessä, muilla?? Toivon sitä kotoa lähtöä, kunnon rytinää alusta asti eikä taas kahden päivän säännöllistä supistelua ennen ku alkaa tapahtua. Olen aivan satavarma kesäkuun vauvasta mutta jotenkin on tunne että ei mene yli juhannuksen. Hope so!

Tällasia tälle iltaa. On se kiva kun ei v*tuta koko aikaa :D
 

Yhteistyössä