Pyhäpäivän iltaa! Olipahan melkoinen viikko ja nyt vasta ehdin kunnolla listan pariin.
Päivittelin huomaamani asiat listaan, vinkatkaa jos joku jäi huomaamatta
Tervetuloa
AnMaaria! :flower:
Olipa mukava kuulla
Annuun kuulumiset vaikka alkutaival nyt varmasti onkin rankka pienen vauvan kanssa. Mutta varmasti syöminen maittaa nyt kun se taas mahdollista on
Aikamoisia oloja jo monilla on! Täytyy toivoa, että kaikkien vauvat kuitenkin viihtyvät vielä jonkin aikaa vatsoissa eivätkä liikaa innostu ulkomaailmasta. Muistakaa naiset levätä kun mahdollista
Toivottavasti
nellin supistuksetkin edes vähän nyt hellittävät! Ja ihana nähdä kaikkien masukuvia! Aivan ihania masuja kaikilla
(.) enpä taida olla itse paljoa parempi olojen puolesta. Todella paljon raskaampi raskaus ollut kuin esikoisesta. Tällä hetkellä SI-nivel aiheuttaa oikeaan pakaraan välillä aivan järkyttävän kivun, niin että käveleminen on lähes mahdotonta. Samaan aikaan vasen puoli on alkanut puutua lantiolta polveen asti tuosta ulkosyrjältä ja se saa sitten samalla reiteen sellaisen polttavan tunteen..Semmoinen vähän jalkapuoli olo välillä
Onneksi kesäloma alkoi tällä viikolla ja sen puolesta saa nyt levätä kun vaan tohtii. Viimeinen vuoro töissä oli kyllä pitkän tuntuinen ja tuskainen juurikin jalkojen puolesta joten hyvä, että se on nyt ohi.
Kipeät, alhaalla tuntuneet
supistukset laantui mulla sen edellisen sairasloman aikana, onneksi. Sen jälkeen on kiusana ollut lähinnä tuota vatsan kovettumista, joka sekin kyllä on sen verran ikävän tuntuisia, että käveleminen niiden aikana ei tunnu erityisen miellyttävältä. Tänään esimerkiksi ei käynyt mielessäkään, että oisin kävellyt miehen synttäripäivälliselle noin puolen kilometrin matkaa. Tai ainakin siihen olis tuhraantunut tunti kun vauhti oli niin hidas ja teki silti kipeää. Mies siinä katselin tovin mun oloa ja ilmoitti hakevansa auton.
Mulla on viimeisen kahden viikon aikana levinnyt ruokavalio aivan täysin käsiin. Tiesin, että tää huhti-toukokuun vaihde on hankala pätkä kaikkine juhlapyhineen ja stresseineen, mutta nyt ollaan kyllä jo vähän tekosyiden puolellakin. Noh, päätin ottaa taas itseäni niskasta kiinni ja taidan ruveta pitämään ruokapäiväkirjaa ja ottaa sellaisen 6 päivän tiukan mittausjakson, jotta näen miten sokerit tällä hetkellä käyttäytyy. Ne kun tuntuu taas elävän ihan omaa elämäänsä. Unohdin toissailtana ottaa iltainsuliinin ja lopputuloksena eilen aamulla oli parempi sokeriarvo kuin tänäaamuna vaikka eilen illalla muistin ottaa insuliinin... Ja ruoat käyttäytyy edelleen ihan miten sattuu. Yhtenä päivänä lounaalla voi syödä tietyn ruokakombon ja seuraavana ei. Aavistuksen ressaa taas ja vielä pitäis jaksaa 10 viikkoa hinkata. Tänään nostan annosta 16 yksikköön, mutta kun 12 yksikölläkin on tullut alle viiden aamuarvoja, niin vähän hirvittää, että missä vaiheessa herään liian alhaiseen verensokeriin..
Minkälaisia arvioita muut ultraseurannassa olevat olette nyt saaneet vauvan koosta? Juuri tuossa katselin esikoisen raskausajan neuvolakorttia sillä ajatuksella, että pysyn vähän kärryillä miten tämä vauva kasvaa suhteessa esikoiseen. Esikoisestahan kävinkin ensimmäisen kerran äpolilla vasta rv31 joten nyt pääsen vasta vertaamaan.
Ensi viikolla on tiistaina taas käynti ja oletan saavani vähän motkotusta. Paino on noussut edellisestä käynnistä (noin 1 kk väliä) noin 1,5-2 kg ja mittauksiakin on aivan liian vähän.
Saatiin tämän viikon aikana vihdoin aika pitkälti muuton loput roippeet paikoilleen ja nyt voisi aloittaa vauvan tavaroiden esille kavelemisen. Äitiyspakkauskin on edelleen avaamatta!?! :O Ensi viikolla haetaan myös uudet vaunut ja kaukalo. Kaukalon telakassa on ollut joku viivästys ja se saadaan vasta heinäkuun puolessa välissä, mutta sehän riittää jos vauva syntyy esikoisen tapaan lasketun ajan liepeillä
Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille! Muistakaa aurinkorasva, itse poltin jo naamani viikonloppuna futiskentän laidalla
Ja nauttikaa lämpenevistä keleistä!
Anskutin ja Muikku 30+3