Tervehdys pitkästä aikaa!
Minun raskaus (rv27+1) on nyt siinä vaiheessa että seuraavat viisi viikkoa on kriittistä aikaa. Eli pikkuruiset otetaan RV 32-34 sektiolla pois ja toivon että sinne helluntaihin saakka pääsisin. Raskauden muodosta johtuen äkkikuolemariski on koko ajan läsnä ja nyt seurataan tilannetta tarkemmin (tähän saakka viikoittain ultrattu) jopa osastolle meno voi olla edessä. Tämä jännittää kovasti.
Saikulle jään ensi viikolla, nyt on ollut mahdollisuus tehdä etätöitä. Oma olo on suht ookoo, kyykistyminn jne. alkaa olla hankalaa ja pientä turvottelua ja supistelua on ollut. Vauvat kasvavat omilla käyrillään kokoeron ollessa 20-24% viikosta riippuen. Akuuttia hätää ei ole ollut ja toivon sen näin jatkuvan.
Olen uskaltanut tehdä muutamia hankintoja: vaatteita 44cm, hoitoalusta, turvakaukalot, unipesät, rattaat jne. pinnasänkyä vielä mietin ja paremmat vaunut meinasin ostaa vasta kun tiedän, miten pikkuisten käy.
Sektio minua mietityttää, kun minua ei ole aiemmin leikelty. Lähinnä se toipuminen, lasten isä hän siis ei ole kuvioissa mukana. Toki muuta tukiverkostoa on ja yläkoulu ikäinen kuopus on kyllä suureksi avuksi jo nyt kun tykkää osallistua kotitöihin ilman patistelua. Olen myös ajatellut että tilaan sitten ruokaostokset ja suurimmat päivittäistavarat kotiinkuljetuksena kaupasta, niin säästyy aika ja vaiva. Voi nimittäin olla että vauvojen kanssa on kädet täynnä hommaa muutenkin
Eli täällä näyttää siltä, että pienokaiset syntyvät touko-kesäkuun vaihteessa ja kotiin toivoisin heidät saavani juhannukseksi. Peukut pystyyn, että kaikki sujuu hyvin!
Hyviä vointeja kaikille