Heinäkuiset 2021

Mä hyppäsin tänne kysymään onko kellään ollut "selviä" oireita jo ennen kk poisjääntiä?
Mulla nyt kp25 ja kuvottavaa oloa ollut eilen ja tänään ja kipuilua mahassa ja alaselässä.. aattelin varhaistestin uskaltaa huomenna tehdä, jännää on, neljäs toiveissa
 
Tää on väärä ketju jos ootte vasta plussannut ja oottelette heinäkuisia 2022.Tää on tän vuoden heinäkuisten ketju ja kaikki tän ketjun kirjoittelijat on kyl jo synnyttäneet vauvansa maailmaan.Kantsii luoda ihan oma ketju jonne kirjoitella. :)
 
Mites muilla heinäkuisilla menee? Meillä kasvetaan hyvin, ja hymyjä ja höhötysnauruja riittää. Hän on suurimman osan aikaa vallan ihastuttava lapsi, jolla on kyllä luonnettakin. Juttelee välillä todella paljon ja oikein yrittää kertoa juttuja. Ei vielä käänny kuin kyljelleen ja senkin vaan tissiä halutessa. Vatsallaan nostaa pään ja hartiat hienosti ja viime viikkoina kädetkin on löytäneet siinä asennossa kropan etupuolelle.

Hän vaan tekee jo hampaita. Se todennäköisesti vaikuttaa meillä öihin, eli heräillään tiheämmin kuin aiemmin (parhaimmillaan meni yhdellä herätyksellä yöt, useimmin kahdella). Viime yönä oli kuusi... Illalla hän ei vieläkään nukahda muualle kuin tissillä viereen. Vähän ärsyttävää, mutta kai tää jossain välissä muuttuu, kunhan unikoulua pääsee pitämään. Päivällä nukkuu vaunuissa, repussa ja vieressä hyvin, aamupäivisin nyt oon laittanut vaunuun ja partsille.

Meillä ei enää kelpaa pullo, eli isällä on ollut hankaluuksia hoitaa, jos oon esikoista hakenut ja jäänyt hänen kanssaan samalla ulos. Oon kyllä käskenyt hörppyyttää, mutta jostain syystä ei ole uskonut ja sitten suuttuu, kun vauva vaan itkee...

Hän on siis nyt 15 vkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mustalilja
Nyt vaunulenkillä huomasin tänne tulla ja tännehän on tullut kuulumisia :) usein vaunulenkit mun ainoa "oma aika" päivisin kun mies on töissä.. silloin vauvat nukkuu yhtä aikaa ja enemmän kuin minitorkut. Eli sen vaunulenkin keston :/

kiva kuulla @Toiveikas21 että teillä vauva hyvin kasvaa! Mitä unikoulua ajattelitte pitää? Täällä kans vauvat hyvin kasvaneet ja kehittyy huonoista päiväunista huolimatta. Nyt ovat saavuttaneet sen normaalikäyrän vaikka syntyivät keskosen kokoisina. Eli painoa on kerätty noin 5 kg ja pituutta molemmille 20 cm. Poitsu kääntyy jo vatsalleen ja kohta neiti tulee perässä :) arki aika raskasta välillä kun ei oo mitään hengähdystaukoa. Kaksi ei todellakaan mene siinä missä yksi. En tajua mistä tuo käsitys joillain on, mutta sitä kuulee välillä. Kun toinen nukahtaa nii toinen usein herää. Tai sitten kävelen vaunujen Kaa eikä tämäkään kovin levolta tunnu. Kohta ikää on sen verran että paremmin voi luoda sitä rytmiä että olisivat päivisin samassa rytmissä. Joinakin päivinä ovatkin esim ekat ja tokat päikkärit. Onneksi alusta saakka yöt menneet samassa rytmissä ja 12 tuntia on niiden kesto. Välissä kaksi syöttöä pääsääntöisesti. Tällaisia kuulumisia täältä vaunulenkiltä :D voi olla typoja ja vähän huonosti jäsennettyä :D niin ja kiinteitä alettiin maistelemaan eilen! Toinen irvistää ja toinen tykkää!
 
Meilläkin menee oikein mukavasti, ensi viikolla ikää jo 4kk ja innolla odotetaan neuvolaa että saa taas tietää vähän mittoja. Meillä käännytään sujuvasti selältä vatsalleen ja vatsalla ollessaan pyrkii jo konttausasentoon, toki siinä onnistumatta. Nyt ollaan ihan täysin korvikkeella oltu ja maitomäärät olleet suuria jonka takia neuvolan ohjeella jo aloitettu kiinteitä. Hirmu hyvin otti kiinteät vastaan ja oikein suu auki odottaa aina seuraavaa lusikallista. Heti kun pelkälle korvikkeelle jäätiin niin yöt sai lisää pituutta ja uskallettiin siirtää vauva omaan huoneeseen nukkumaan jossa nyt unia vetelee 19-06 putkeen ja sitten syö ja jatkaa unia vielä pari h.
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas21
@Nöppöset uskon sen, että ei mene kaksi yhden lailla. Tsemppiä, sillä kuulostaa rankalta, kun on kaksi huonoa päiväunien nukkujaa - meillä esikoinen oli sellainen ja jo yhden kanssa oli todella rankkaa. Mutta onneksi se helpottaa ajan kanssa, tai ainakin meillä päivärytmi helpotti asiaa.

Tälle heinäkuiselle meinasin pitää tassu-unikoulua puolen vuoden iässä yöunille käymiseen, jos ei aiemmin asiat muutu.

Tänään meilläkin alettiin kääntyä mahalleen. 4 kk tulee täyteen parin päivän päästä, mutta maistelua me ei vielä aloiteta. Hän kasvaa niin hyvin tissillä, että saa kehittää vielä hetken syömisen valmiuksia ennen kuin aloitetaan.

En oo vieläkään todennut hampaiden olevan kunnolla läpi, vaikka pitkään jo kiusanneet. Saa nähdä, milloin lopulta puhkeavat. Pullo tosin jo taas kelpaa ja unet olleet öisin taas normaalimpia.

Esikoinen on ollut nyt 1,5 vkoa yskäinen, tän viikon pahemmin, ja vauvakin on ollut vähän räkäinen. Ollut vähän rankka viikko, kun esikoinen on sitten ollut kotona ja kehittänyt jo hiukan laantuneen uhmansa taas huippuunsa - vetää mm. täyttä huutoitkua kun ei haluakaan sitä mitä hetki sitten halusi ja sitten huutaminen käy kurkkuun ja saa kamalan yskänkohtauksen. Mä stressaan lisäksi vauvan terveydestä, kun pelkään
hänen saavan esikoisen taudin pahana. Mutta enää huominen ja on viikonloppu eikä miehen tartte yrittää tehdä hommia tässä ohessa.

Toivottavasti muut pysytte terveinä! 😊
 

Yhteistyössä