Kyllähän sitä kummasti vaan pärjää kahdenkin kanssa, vaikka etukäteen on itsekin jännittänyt, miten toimii. Me esim. käytiin molempien lasten kanssa parina aamuna pihassa ulkoilemassa, toisena mies lenkitti sinä aikana koiran ja vei pitkästä aikaa koirapuistoon, toisena hän sitten sai käytyä kaupassa.Onpas ihanaa että miehesi on kaverina. Meillä myös on elokuun toiselle viikolle asti, sitten alkaakin karu arki kun isommatkin jatkaa koulua, heistä ollu apuja tässä myös.
Toki pikku hiljaa tässö välillä yksin pienten kanssa oon ollu ja on löytyny ratkaisuja tilanteisiin mitä pähkäilin että mitenköhän käy kun on yksin. Meillä ei tosiaan taaperoa voi hetkeksikään jättää yksin, kun on tulossa jo pää eellä sohvalta, roikkuu sälekaihtimissa ja kaikkea muuta mukavaa..
Mulla on jokaisesta näköjään se 3vkon virtapiikki, nukuin käytännössö en mitään ja koko ajan piti jotain olla tekemässä. Muistin syödä ja juoda.
Nyt alkaa olee veto pois, havahdun iltapäivällä että jotain pitäis syödä.
Selkäkivusta ei tietoakaan,mikä olikin odotettavissa. Painon lasku tyssähti, tosin lenkille en oo lähteny näillä helteillä. 10kg olis varaa hyvin lähteä.
Nyt vähän ilma viilenee,mikä on enemmän kun positiivista, jospa pääsis taas ulkoilun makuun en oo vaunuissa nukuttanut kun ulkona niin kuuma, testasin,niim vaunuissa nous hetkessä 35 asteeseen varjossa..
Tuo koko ajan vahtiminen on kyllä rankka vaihe, kyllä saa olla silmät selässäkin ja vauva vielä siinä lisänä, jaksamista! Meillä tuo vaihe on mennyt jo vähän ohi ja esimerkiksi tänä aamuna esikoinen leikki rauhassa omassa huoneessaan, kun me muut pötköteltiin viereisessä huoneessa.
Mun nukkuminen on nyt parantunut ja päikkäreitä oon (kiitos miehen) saanut ottaa paritkin päivässä. Yleensä vauva on ollut siinä vieressä, mutta eipä tuo kamalasti päiväunien nukkumista haittaa. Yöt menee miten menee, valitettavasti pikkuinen on nyt keksinyt, ettei haluaisi nukahtaa kunnolla, vaan koko ajan heräilee ja alkaa hamuilla. Toissa yönä meni siihen heräilyyn hermot, kun olin jo tosi väsynyt ja 2,5 tuntia heräillyt heti nukahtamaan päästyä - oli olo, että kidutetaan. Mies otti sitten kopin ja sai vauvan nukkumaan, mä siirryin huono äiti -itkujen kera toiseen huoneeseen, että saisi edes vähän unta. Hän sitten toi vauvan mulle, kun oli oikeasti nälkäinen eikä vaan kaivannut tissiä tutiksi. Viime yönä sain sitten itsekin nukahtamaan toisella kertaa, toisen hoiti taas mies kun en vaan onnistunut tunnissa saamaan kunnolla nukkumaan.
Vauva on kasvanut punnituksen perusteella hyvin, 90 g puuttui enää syntymäpainosta (120 g oli jo neljän vuorokauden aikana tullut takaisin). Ja voi tätä kakan ja pissan määrää, nyt kun maito on noussut. Mies on päässyt kunnolla vaihtamaan vaippoja, kun se on helpoin hetki meillä vaihtaa vastuita esikoisen ja kuopuksen hoidon välillä. Mä saan olla hetken vapain käsin, esikoinen saa äitiltään huomiota, ja mies leputtaa hermoja tuon esikoisen uhmalta sekä tutustua vauvaan.
Ensi viikolla mennään koko perhe kuvattavaksi, niin saa toivottavasti taas kivoja muistoja vastasyntyneestä (esikoisen kuvat on niin suloisia). Lisäksi on hassua, että kohta esikoinen palaa taas jo hoitoon! Hänen lomansa on jo yli puolivälin, vaikka tuntuu, että vasta jäi lomalle.
Täällä siis kaikki hyvin, toivottavasti teillä muillakin!