Suloinen tuo Rakastettu-kirja! Ja sopii hyvin tytölle ja pojalle pitääpä laittaa tuo muistiin, kunhan jaksan vähän tutustua eri kirjoihin.
@Sannaap123 mulla on aina ollut tosi vilkas unimaailma, mutta raskauden aikana aiheet ovat muuttuneet ja erityisesti yksi teema on ollut pinnalla: juhliminen ja mökkeily kavereiden kanssa ja unissa seikkailee lisäksi mun peruskouluaikaiset kaverit, joita en ole nähnyt aikoihin. Olen vain kahdesti muistaakseni nähnyt unta jossa olen raskaana. Ehkä alitajunta heittää hyvästejä elämälle ennen lapsia (vaikka juhliminen oli harvinaista ennenkin, mutta ehkä se on konkreettinen asia, joka hankalampaa jatkossa ). Toinen toistuva teema on, että etsin vessaa ja aina löytyy joku tosi likainen ja sellainen, jossa ei ole seiniä.. Heräänkin monta kertaa yössä pissahätään..
Nyt alkaa olla melko tukalat oltavat ja lonkkakipujen vuoksi herään vaihtamaan kylkeä useita kertoja. Lonkat on ikäänkuin ihan tulessa. Välillä unisykli on vain puoli tuntia, mutta tämä vaiva on ollut jo toisen kolmanneksen alusta saakka. Nyt masu kasvaa kohisten, kun vauvat kerää massaa näillä viikoilla yhteensä noin puoli kiloa viikossa. Eilen huomasin, että iho oli revennyt arville ihan yhtäkkiä. Tykkään silti mun tynnyristä tosi paljon <3 Paino on noussut jo pitkään kilon viikossa, mutta th ja lääkäri ovat molemmat pitäneet mun kasvuvauhtia hyvänä
Muuta fyysisiä muutoksia: kynnet ja hiukset kasvaa vahvoina ja nopeaa. Pisamia on enemmän kuin ennen.
Tekeekö muilla vielä potkut kipeää? Mulla tulee aika kovaa monotusta ihan alavatsalle ja se aiheuttaa menkkamaista juilintaa. Molemmat ovat perätilassa ja viime ultrassa a-vauvan peppu oli kohdunsuun päällä. Se pomppiminen siinä tuntuu siltä että kohta tulis jotain ulos. Tästä ei kuulemma ole haittaa mutta ikävän tuntuista on.
Tsempit täältäkin kaikille! Täällä nyt menossa 28+5.