* Heinäkuiset 2016 *

Täällä paha olo yllättää aina aamuisin,mutta ei ole oksua sentäs tullut. Yökkörefleksi herkässä! Muuten välillä nivusia kouraisee ja tissit arkana edelleen..Kiva,että on oireita!:) Mietin varhaisultraa,milloinkahan kantsis mennä..Nyt siis 5+4...Esikoisessa taisin käydä jotain 7+ viikoilla..
 
Heippa kaikille!
Mahtuisikohan keskusteluun mukaan kesäkuun loppupuolelle la-arviota saanut odottaja? La siis 27.6., mutta jotenkin mieltäisin itseni tänne heinäkuisiin :). Ensimmäinen, erittäin toivottu lapsi aluillaan.
Miii82 mietiskelit ekan ultran ajankohtaa. Varhaisraskauden ultrassa kävin 6+5 ja siellä oli kaikki hyvin, oli aivan ihana kokemus. Viikkoja kasassa nyt 7+5. Vieläkin mennään varpaillaan vaikka ultratohtori kertoi km-todennäköisyyden olevan enää 2-3%. Oireita on ollut vaihdellen laidasta laitaan, mutta melko tasaista menoa kuitenkin. Tunnin välein täytyy jotain syödä, muuten alkaa etoa. Oksentanut en vielä ole. Nenä aina iltaisin tukossa ja rinnat hieman erituntuiset. Siinäpä kaikki tässä vaiheessa. Mieluusti liittyisin mukaan fb-ryhmään :geek:. Kiva nähdä tuttuja plussanneita täällä kolmekymppisten kuumeilijoiden ketjusta (y)
Hupikonna 32v. / 27.6. / 1. lapsi / Jorvi
 
Pakko omanapailla ja hehkuttaa hieman, että tänään tuli vahva viiva niin pakko kait se on alkaa uskomaan! Kolme päivää pelkkiä haaleita haamuja ja nyt neljäntenä testauspäivänä ihan selvästi näkyvä, mutta ei vielä yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Yksi puikkotesti olisi vielä niin jos sen jälkeen malttaisi lopettaa ja uskoa, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. :)

Uskaltaisikohan sitä liittyä sinne Facebookkiin..
 
Tuli jostain mielensopukoista keskellä yötä mieleen yks juttu, josta päätin myös teille kirjoitella. Mukana on useampi ensimmäistä odottava, vaikka ei sillä, oon huomannut, ettei kaikki jo synnyttäneetkään ole asiasta kuulleet tai tulleet koko asiaa ajatelleeksi.

Mut tiesittekö, että on olemassa semmoinen kuin raskausajan turvavyönalennin? Sitä suositellaan käytettävän jo toiselta raskauskuukaudelta lähtien. Uutena melko kallis, mutta näitä voi ihan hyvin ostaa käytettynä, ja niitä nyt löytyy joka kirpparipalstalta n. kympin hintaan. Ei paha investointi, mutta tuo lisäturvaa raskausajan autoiluun.

Homma siis toimii niin, että tuo laitetaan auton penkkiin ja haarojen välistä tuleva nepparisysteemi laitetaan auton turvavyön alaosan ympäri. Jos tapahtuu kolari, tuo turvavyön alennin pitää turvavyön alaosan koko ajan pois mahalta. Ja se oikeasti toimii. Mä itse liukastelin mustilla jäillä toisen auton perään esikoista odottaessani. Ei ollut edes kovat vauhdit, mutta auto ei vaan pysähtynytkään ja törmäys tuli edellä olevan takapuskuriin. Turvavyö kiristyi. Turvavyönalennin piti turvavyön pois mun mahalta ja kiristi sen reisiä vasten. Tuntui muuten siltä kuin olisin saanut ihan kunnon voimapotkun reisiin! Sattui siis hitosti.

Kauhulla mietin jälkikäteen, et sama isku suoraan alamahalle.. Olin silloin melko viimeisilläni. Tuo oli vähän ennen joulua, esikoinen on syntynyt helmikuussa.

Joten suosittelen. Turhempaankin tulee rahaa käytettyä (ja aina tuon voi myydä raskauden jälkeen eteenpäin). Tällainen laite siis kyseessä: http://www.ozbaby.fi/tuote/be-safe-pregnant-turvavyonalennin/01880/
 
Heippa.

Olen kokeillut kaikenlaisia raskauslaskureita mutta jotenkin jokaisesta tulee erilainen tulos. tahtoisin siis tietää millä viikolla + päivillä olen menossa, jos joku osaisi neuvoa? Viimeiset kuukautiseni alkoivat 10.10.15 ja normaali 28kierto on ollut.
Laskettu aikani pitäisi ollaan jossainvaiheessa heinäkuulla?

Tämä on siis ensimmäinen lapsi, ja jännittyneenä odotan että kaikki menisi hyvin, ensimmäinen neuvola kolmen viikon päästä.
Vielä ei ole ollut mitään oireita, paitsi nukahtamisongelmia, jotenkin ei usko tätä todeksi, kun mitään ei tunnu :D

Hei, meillä on näemmä sama kierto. :LOL:

Mulla on myös menkat alkaneet viimeksi 10. päivä, kierto 28 päivää. Mun LA on 17.7. ...mikä sinänsä pitää paikkaansa, koska olen melko varma, milloin tämäo on hedelmöittynyt (munasolu irronnut). Mut katsotaan, sen näkee ultrassa sitten tarkasti. :)
 
Heh, ja minäpäs siirsinkin juuri ultran aikaisemmaksi. Menen sittenkin jo marraskuussa enkä odota joulukuun puolelle. 6+4 ois tuolloin.

Päätin sittenkin aikaistaa, kun aloin miettiä, et entäs jos vaikka oiskin kohdunulkoinen. Sitä mulla ei vielä ole ollutkaan, mutta silti. En halua odotella liian pitkään, tahdon tietää, että tämä on sentään kohdussa.
 
Minulla on mahanippailut vähentymään päin mutta koko ajan on nälkä ja rinnat ovat kyllä arat. Koirakin kun tulee viereen pötköttään ja lepuuttaa päätään rinnan päällä niin pitää etsiä koko ajan parempi asento ettei kävisi niin kipeää. Huonoa oloa odotellessa, toivottavasti sitä ei tule.
Tuosta turvavyöstä tuli mieleen että kyllä eilen säikähdin kun kompastuin lenkillä ja kaaduin toisen polven varaan. Oikein säikähdin mahan pohjasta asti mutta nettiä lueskellessani niin kaatumiset ilmeisesti aiheuttavat luultua vähemmän keskenmenoja.

5+2
 
No niin ultrassa käyty ja siellä se pikkuinen oli missä pitikin ja pieni sydän jumputti jo kovaa vauhtia! <3
Itkuhan siinä pääsi! Niin ihanaa ja uskomatonta tämä on ettei voi sanoin kuvailla!
Samalla mietityttää mitä kommentteja tulee vastaan sitten kun asiasta kerrotaan. Ja totta kai järki sanoo ettei tässä ole mitään järkeä...!! Ei niin mutta kun sydän sanoi näin ja kohtalo myös. Koko vuosi siinä meni ja heti ekassa kierrossa kun en enää tikutellut ja ruikannut tärppipäivinä tärppäsi.
Oikeesti nämä em.asiat sekä se että gyne määräsi mulle kilpirauhaslääkettä varuiksi koska kilppariarvot oli alentuneet auttoivat varmasti. Lääkäri testasi myös hedelmällisyyttä mittaavia asioita verikokeissa ja sanoi että mahdollisuudet luomuraskauteen ovat enää tosi pienet. Veikkaan että 1.5kk kilpirauhaslääkettä syötyäni oli siitä apua kun tärppäsi.
Olen sanaton, onnellinen ja käsittämättömän iloinen että meille 4s ihme suodaan! :)
 
Oloista..
Okei rinnat ei ole enaa niin turvonneet ja kipeat, mutta silti erituntuiset kun ennen raskautta ja vahan semmoset "raskaammat". Hirvee hikoilu kanssa ihan pienistakin kavelyista. Talla viikolla lisaksi alkoi yokko-olo.. tuntuu olevan vahvistumaan pain :( tosin en onneksi oksentanut.
Kahvi ei maistu eika kaakaokaan enaa. Maidosta tulee semmonen allotys. Hedelmia olen yrittanyt enemman syoda myos ja niita tekeekin mieli.

Tanaan olis 5+6
 
Nerdee, ihanaa että pienellä oli kaikki hyvin!

pumpulipallero, tsemppiä oloihin, toivottavasti et joudukaan oksentamaan. Toisaalta se kuvotus on jo tarpeeksi paha.

Täällä mahdollisesti kärsitäänkin vatsataudista. Kävin nimittäin lääkärissä ja sitä epäili... Oksentaminen alkanut helpottaa, eilisen illan jälkeen en ole oksentanut. Paino tippunut kivasti 2kg parissa päivässä, mikä on suht paljon noin viisikymmentäkiloiselle.

Nyt 7+0
 
Hei kaikki!

Täällä on plussattu 2.11. selvästi ja 4.11. toisella testillä erittäin vahvasti. Kävin vielä 9.11. mittauttamassa hcg-arvon ja se oli tuolloin 23009. Yritän tässä päästä kärryille, milloin laskettu aika olisi.

Sen arvioiminen on aika arpapeliä, koska edellisistä kuukautisista on yli vuosi.... Ovulaatiota en tikuttanut ja raskaus olikin melkoinen yllätys – todella iloinen sellainen :)

Osaisitteko kokeneemmat sanoa, mikä noiden tietojen perusteella voisi olla laskettu aika – siis suurinpiirtein. Omat arvioini menevät heinäkuulle, joten siksi tähän ryhmään kirjoittelen.

Tällä hetkellä raskausoireena on kuvotus 24/7 (ollut vajaa viikon). Viime viikolla oli vatsan nippailua. Täytynee myös mainita, että rinnat ovat olleet todella kipeät jo yli kuukauden ja varmaan tuplanneet kokonsa (olin aiemmin suht pienirintainen) ;) Nyt rintojen arkuus helpottanut.

Ultraan olen menossa 25.11, mutta olisi jo nyt ihana laskeskella due datea!

Onnea kaikille plussanneille ja paljon iloa + tsemppiä matkaan!!
 
Hei! Minäkin voisin hypätä mukaan ketjuun! Toissapäivänä tein (hätähousu kun olen) ekan plussan ja tänään se viiva oli jo niin vahva, että pakko uskoa itsekin.
Toinen lapsi sieltä nyt tulisi, jos loppuun asti päästään (y) ja la ois 22.7. Vielä ei ole mitään tuntemuksia, joten vähän epäiskoinen olo. Sinne fb-ryhmään vois liittyä, koska se on yleensä nopeampaa ja kätevämpää kuin täällä kirjoittelu.
 
Hei kaikki!

Täällä on plussattu 2.11. selvästi ja 4.11. toisella testillä erittäin vahvasti. Kävin vielä 9.11. mittauttamassa hcg-arvon ja se oli tuolloin 23009. Yritän tässä päästä kärryille, milloin laskettu aika olisi.

Sen arvioiminen on aika arpapeliä, koska edellisistä kuukautisista on yli vuosi.... Ovulaatiota en tikuttanut ja raskaus olikin melkoinen yllätys – todella iloinen sellainen :)

Osaisitteko kokeneemmat sanoa, mikä noiden tietojen perusteella voisi olla laskettu aika – siis suurinpiirtein. Omat arvioini menevät heinäkuulle, joten siksi tähän ryhmään kirjoittelen.

Tällä hetkellä raskausoireena on kuvotus 24/7 (ollut vajaa viikon). Viime viikolla oli vatsan nippailua. Täytynee myös mainita, että rinnat ovat olleet todella kipeät jo yli kuukauden ja varmaan tuplanneet kokonsa (olin aiemmin suht pienirintainen) ;) Nyt rintojen arkuus helpottanut.

Ultraan olen menossa 25.11, mutta olisi jo nyt ihana laskeskella due datea!

Onnea kaikille plussanneille ja paljon iloa + tsemppiä matkaan!!
Ei sulla sattuis olee kuvaa noista plussatesteistä? Pääsis vähän paremmin kärryille, että mitä esim. tarkoitat selvällä plussalla (oliko vielä testiviivaa haaleampi ja kuinka paljon?). Mulla oli apteekin testillä selkeä haamu dpo11 ja selvä vaaleanpunainen viiva dpo13. Ja melkein tasavahvat taisi tulla dpo15. Eli jos ajatellaan että sun 2.11. testi vastaisi vaikka mun dpo13 testiä, niin nyt sulla ois viikkoja 5+3 :D
 
Ei sulla sattuis olee kuvaa noista plussatesteistä? Pääsis vähän paremmin kärryille, että mitä esim. tarkoitat selvällä plussalla (oliko vielä testiviivaa haaleampi ja kuinka paljon?). Mulla oli apteekin testillä selkeä haamu dpo11 ja selvä vaaleanpunainen viiva dpo13. Ja melkein tasavahvat taisi tulla dpo15. Eli jos ajatellaan että sun 2.11. testi vastaisi vaikka mun dpo13 testiä, niin nyt sulla ois viikkoja 5+3 :D
Kiitos vastauksesta, tässä kuva! Vas. puoleisen tein siis 2.11. ja Clear Bluen 4.11. Ensimmäiset raskaustestit ikinä, joten voin toki olla väärässä, että noi on vahvoja... ;)
 
Kiitos kuvasta! Joo, näyttää tuo vasemmanpuoleinen aika samalta kuin mun dpo13 testi. Toki toi hcg:n määrä on yksilöllistä ja viivojen vahvuus riippuu myös testistä :) Ja mullakin eka lapsi kyseessä, eli en oo mikään asiantuntija :D

Tässä mun dpo 11 ja dpo 13 -testit:

http://aijaa.com/88smhq
Kiitos arviosta Pepiita ja veronika90. Nyt sitten jännätään, mitä ultrassa puolentoista viikon päästä sanovat :)
 
Hei kaikille!

Varovasti kurkkaan tänne......meillä laskettu aika olisi ollut jouluna, mutta selvisi, että oli tuulimuna....

Ennestään meillä on kaksi lasta: 9v ja 5v.

Nyt isänpäivänä tein testin joka näytti plussaa. Laskettu aika olisi joskus heinäkuun puolen välin tienoilla omien laskelmien mukaan. Menkat epäsäännölliset joten ihan tarkkaa varmuutta ei ole.

Eka ulta on puolentoista viikon päästä eli kaippa silloin on viikko 6-7 menossa.

Hissukseen ollaan oltu kun viimeksi oli suuri pettymys kun ultrassa ei pientä näkynytkäänn ja lääkkeellinen tyhjennys oli edessä.

Oireita ei juurikaan ole......kolme testiä olen tehnyt joka toinen päivä...ihan vaan varmuudeksi.

Ninnananna:)
 
Pumpulipallero, en oo kyllä kuullutkaan tollaisesta. Tuskin vakavaa kuitenkaan, soita maanantaina neuvolaan tms. jos jatkuu.

Adelez87, älä huoli, mullakin oireet alkoivat vasta 6+0. Ja monella on kuitenkin ihan oireetonkin raskaus.

Täällä 7+1 menossa ja tuli pyyhittäessä hiukan rusehtavaa, toivottavasti ei ole vakavaa... Oksentaminen jatkuu ja olo on heikko, huoh.
 
Täällä myös oksentaminen alkanu ja jatkuva etominen seurana myös :sick: toivottavasti ei jatku puoleenväliin raskautta niinku esikoisen kanssa. Yritän kyllä kuitenki ottaa nämä oireet positiivisesti, ja ajatella että kaikki on todennäköisesti hyvin kun oloja on... eli käytännössä kitisen ukolle kotona ja siihen perään lisään "en valita kuitenkaan" :LOL:

Tuota häpyluun "jomotusta" oli mulla kans viimeviikolla, mut ohi meni eikä enää oo palannu. En muista aiemmasta raskaudesta vastaavaa, ehkäpä vain "kasvukipuja" :)

Rusehtavaa vuotoa ja ihan kirkasta vertakin oli esikoisesta viikoilla 7+3, jolloin päästiinkin varhaisultraan ja kaikki oli kuitenkin hyvin. On kuulema melko tavallista alkuraskauksissa ja useimmiten vaaratonta, mutta muistan hyvin miten säikähin ja itkin paniikissa ultraan saakka ja vielä vähän sen jälkeenkin, kun syke siellä eka kerran nähtiin <3 kantsii siis soittaa neuvolaan, jos ottaisivatkin ultraan?

Täällä menossa nyt 6+6
 

Yhteistyössä