* Heinäkuiset 2016 *

Mäkin testasin eilen digillä ja sain 2-3 <3 Mulla on ollut nippailua vatsalla, etovaa oloa ja kans turvotus ihan kamalaa :D Mä oon nyt jotenkin ajatellut että on huono asia, kun mun tissit ei arista yhtään! Nännitkään ei ole kipeet vaikka kuinka puristelis :(
 
Hei!
Nyt aamulla tein digin ja 2-3 tuli sieltä. Täällä oireina tissikipuilua, nännit olleet kipeät ovulaatiosta asti, nyt lähipäivinä tosi kipeät. Eilen myös "viilteli" rintoja myöten. Turvotusta ihan hitusen ja reisiä repii aika paljon. Muuten ei pahemmin oireita, satunnaista kuvotusta ja närästystä lukuunottamatta.
 
Heippa!
Täällä aloitettiin esikoisen odottelu joka tulee heinäkuussa maailmaan. Taustasta: yritimme yli vuoden ajan ilman minkälaisia haamuja ja sitten greippimehu-kierrossa tärppäsi. Vielä mennään niin alussa että on vaikea uskoa. Oireena mahan nippailut ja unettomuus. Vaikka väsyttää niin uni ei meinaa millään tulla ja hyvää asentoa ei löydy. Mahan kolotukset muutenkin painottuu iltaan. Aamuisin olo on kuitenkin tosi hyvä mutta herään aina järkyttävään nälkään.

Kelokettu, la 12.7. Ensimmäinen lapsi.
Huimat 4+3 :love:
 
Tervetuloa uusille !

Mä oon ollut nyt enemmän tuolla fb:n puolella "äänessä" ja ihan unohtanut käydä täällä ja sen kyllä huomaa kun ootte höpisseet vaikka kuinka sitten viime käynnin.

Täällä ollaan kipeänä, toisin nyt kuume on laskenut jo alle 38:n ja täten olo hieman parempi. :)
 
Tuosta oireettomuudesta..minun kaveri,joka nyt loppuviikoilla raskaana,sano etta hanella ei alussa mitaan oireita ollut ja jossain vaiheessa sit rinnat rupes suurenemaan. Eikos se riipu monesti henkilosta ja raskaudesta,kaikki ei samanlaisia.

Ei tata oikein viela usko :D tanaan 5+0. Viela ei tietoo,milloin eka neuvola-aika (tai taalla katiloaika). Toivottavasti tulee pian postissa varmistuskirje :) eka aika taalla n rv10.

Kauhee hikoilu,nippailut alavatsalla sillointalloin ja pinkeet/raskaat rinnat oireena. Ja nukuttua tulee :)
Itse yritan paivittain vahan kirjata ylos mika olo ym

Tervetuloa uusille!:)
 
:) Tavallaan lohduttavaa kuullaa etta muillakin pullottaa maha jo! Se kylla saa tuntemaan lihavaksi... No, eipa ole vakavaa sentaan! Milloinkohan se "oikea" vauvamaha alkaa kasvaa, jostain luin etta vasta 4 raskauskuukauden alussa - niinko myohaan vasta? En muista edellisista millaista oli, mutta jotenkin tuntuu etta se jo aiemmin alkaisi nakya - ainakin omaan silmaan?

Muita oireita minulla vasymys, ajoittainen huono olo, jotkin hajut alkavat jo tuntua voimakkailta, ja minulla, jolla on yleensa aina kylma, onkin yhtakkia valilla jopa kuuma! Ai niin, ja nappyja on ilmestynyt naamaan ja decolteelle, hoh. :sneaky: Peittoja ei tee mieli heilutella vaikka aiemmin kovinkin ahkerasti... Voi mies raukkaa, toivottavasti tilanne tasta muuttuisi! Onneksi han on kylla hyvin ymmartavainen! Rinnat ei ole kipeat tai muutenkaan tunnu erilaisilta, mutta painavammat ovat ja pitkat paalla lahes aina ja pihat tummenneet ja suurenneet. Aiemmin mainitsemani suonenvedot olen saanut magnesiumilla loppumaan, onneksi!!

Mites ajattelitte viettaa isanpaivaa? Etenkin te joille 1. lapsi tulossa, muistatteko isaa jotenkin? Taallahan jo 2 lasta entuudestaan mutta olisi hauskaa antaa jotain uudenkin tulokkaan puolesta, mutta mita? Vai onko idea ihan pohko?

Kuka puhuikaan toispuoleisesta mahakivusta, en muista:ninja:, olisikohan kyseessa edelleen keltarauhanen? Minulla loppui oikean puolen kipuilu vasta pari paivaa sitten, ja lienee ollut juuri keltarauhanen koska olin tuntevinani ovulaationkin silta puolelta. Joten tuskin huolta!!! (y)
 
minulla tosiaan tuo hikoilu nakojaan kun kavellyt esim kauppaan niin jotenkin ihan jarjettomassa hiessa.. voihan se olla etta olen liikaa laittanut paalle? ja oisin oon myos hikoillut. sitten paivalla taas lahinna kylma ja joutunut kaymaan pariin otteeseen suihkussa lammittelee. Voi tosin olla etta talvi tulossa ja meilla taa kamppa ei koskaan kuuma ole muutenkaan :p

oletteko kiinnittaneet ruokavalioon enemman huomiota? itse olen jattanyt kahvin melkein kokonaan pois. tosin juon kofeiinitonta kahvia ehka kerran paivassa. mutta toi kahvinjuonti tais jaada kun oli kauhee flunssa eika edes tehnyt mieli. ja sitten olen yrittanyt enemman syoda ns kunnollista ruokaa ja vahemman herkkuja. nainhan sita pitaisi muutenkin syoda mutta jotenkin sita ei aina viitsinyt mutta nyt varmistan etta saan tarpeeksi kasviksia/hedelmia. tietty ei mikaan helppo juttu kun osa ei maistu millekkaan nain talven alla.
 
Minakin kiinnitan enemman huomiota ruokavalioon, sita paitsi tekee kauheasti mieli nimenomaan salaatteja ja hedelmia, kaikkea raikasta. Kahvin jatin heti pois, samoin makeutusaineet - tosin niita tuskin pystyn valttamaan koko raskautta. Muutenkin kaikkia kemikaalihottoja, kuten vaikka limsoja tai irtokarkkeja, valtan.

Sitten on toki valtettavat ruoka-aineet kuten herkkuni tientynlaiset juustot ja merileva (sushissa).

Onko kellaan kokemusta Alkon alkoholittomista viineista? Pidan itse kovasti viinien mausta, ja olisi kiva saada lasillinen (alkoholitonta) joskus viikonloppuisin ruoan kanssa. Viime raskauksissa valikoima ei ole ollut haappoinen, mutta nyt katselin etta ainakin taman kaupungin alkossa oli jopa oma pikkuinen osastonsa alkoholittomille. Suositelkaa, jos joku on oikeasti hyvaa! Alkoholittomia oluita olen maistellut aiemminkin, ja jos nyt oikein muistan, niin Nicolai merkkinen taisi olla mielestani hyvaa (voi kylla olla etta se olikin nimenomaan tosi pahaa - jostain syysta vaan nimi jaanyt mieleen)./

Ihanaa viikonloppua kaikille!!
 
Heips! Eilen plussannut ja tulin katteleen josko täällä jo olisi muitakin ja olihan vaan :D 6kk ja reilu viikko vanha poitsu köllöttelee lattialla ja nyt siis sama hormonimyrsky edessä :D Fb-ryhmään mukaan joo pyrin kanssa :D
 
Heippa! Minäkin varovaisesti ainakin kurkkailen tänne :D Ihana yllätysplussa tuli tiistaina ja pakkohan se heti oli hakea viikkonäytöllinen testi ja sillä tuli 2-3 viikkoa. Viimeksi tosiaan menkat loppunut 25.8, mutta kierto ihan älyttömän pitkä ja sekaisin, mutta luulen kuuluvani heinäkuisiin. Ensimmäinen pitkään toivottu lapsukainen siis kohoamassa :)

Oireina on sellanen jatkuva mahan nippailu ja eilen aamulla oksensin sekä olo oli superheikko. Tämä aamu onneksi meni ihan tavallisesti :) Ja hajuaisti on ihan älyttömän tarkka! On mulla ennenkin ollut ja mut oikeastaan tunnetaan siitä, mutta nykyään pystyn esimerkiksi haistamaan miehen housuita, mitä se on syönyt lounaalla töissä :D

Ruokavaliota en oikeastaan hirmusesti ole joutunut muuttamaan. Mullakin oli hieno ajatus, että nyt on hyvä aika syödä erityisen terveellisesti, mutta sen ajatuksen hautasin jo eilen.. Ihan kaikki ruoka ei pysy tällä hetkellä sisällä, joten syön mitä pystyn. Toki yritän mahdollisimman monipuolisesti. Jostain syystä mulla on kova himo pakastettuja mustikoita kohtaan, eilenkin makoilin sängyssä pakastemustikoiden kanssa :D

Mutta hyvää viikonloppua kaikille :)
 
suan / 7.7? / 4. lapsi /hysa


Uusille tervetuloa :) Täällä vointi ok. Repäisykipuja on herkästi ja eilen töissä ruokatauolla jouduin vähän miettimään maistuuko eväät vai ei :D Mutta pääasiassa hyvin oon voinut... Väsyttää vaan tuskasen paljon.

suan
 
mukavaa, etta tanne lisaa tulossa porukkaa :)

tosiaan onhan noita valtettavia ruokia ja pitaa jattaa sushin syonnit sitten ensi kesan lopulle :D
niin tosiaan jos on huono olo eika pysy ruuat sisalla niin pitaa melkein syoda mika maittaa. Toivottavasti se olo sielta paranee :)
Itsellani ei viela ole ollut sen pahempaa pahoinvointia *koputtaa puuta*, ita nyt vahan semmosta yokotysoloa. Nyt vihdoin haistan jotain (olin melk 2vk flunssassa enka haistanut mitaan) ja ehka kuvittelen mutta olen haistavani tarkemmin.

noista seksihaluista joku taisi kirjotella.. siis sama juttu ei kylla ole mikaan hirvee hinku harrastaa seksia. voihan se tietty riippua siita kun taa flunssa ei ihan kokonaan ohi. toivottavasti naa halut tasta herailee pikkuhiljaa taas :D mutta ollaan me silti miehen kanssa puuhasteltu :)

mukavaa viikonloppua kaikille!:)
 
Mä oon kans kiinnittänyt ruokavalioon huomiota enemmän. Pyrin syömään monipuolisesti. Kaikki makea ällöttää, vaan kunnon ruoka ja raikkaat jutut kuten hedelmät maistuu. Ruisleipää tekee erityisesti mieli.

Käytättekö muuten mitä lisäravinteita? Mulla käytössä b-vitamiinivalmiste (kaikki b-vitskut), d-vitamiini, maitohappobakteeri ja kalaöljy.

veronika ja vaavi 6+1
 
Minulla oli ennen raskautta kaytossa semmoset 'ennen hedelmoittymista'- vitamiinit ja nyt on kaytossa raskausajan multivitamiini ja siina on myos omega 3-tabut mukana.
Toivottavasti nuo riittaa!
Taalla sanovat etta tarkeaa syoda foolihappoa mutta en enaa erikseen sita syo kun noissa vitamiineissa jo on.

Janna muuten kun itse olen aina ollut tosi makeen peraa niin ei samalla lailla tee edes mieli mitaan herkkuja :D ainut "herkku" mika maistuu on kuuma kaakao (laitan paalle muutaman vaahtokarkin makeutta antamaan) :D
 
veronika91 itse yksi aamu olin kauhuissaan kun ei ollu kipeentuntuiset rinnat.. no eipa mennyt kauan kun iltapaivasta ne oli jo kipeet ja sen jalkeen ruvennu tulee viela piukeemmaksi/araksi. Niin se aina taitaa olla :D jostain luin etta monella se pahoinvointi voi alkaa juuri rv6 eteenpain. Tietenkaan kaikilla ei sita edes ole. Tsemppia vointiin :)
 
Heippa!

Näillä tiedoilla minäkin olen heinäkuinen. :LOL: Pakko uskoa, et on tuo testi jo selvä positiivinen. Kolmas muksu, mutta viides raskaus, joten vielä en huokaise. Katsotaan sit alkuraskauden ultran jälkeen.

Oireista: aina ne aaltoilee, ainakin mulla. Toisaalta tiedän, et voimistuminenkaan ei mitään takaa (niistä huolimatta oli tuulimuna). Joten liian voimakkaasti ei kannata oireita tuijottaa. Tää raskaus lähti aika vahvaoireisena jo ennen menkkoja, mut nyt on tasaisempi jo taas. Rinnat on kipeytymässä ja paha olo on kävässyt muutaman kerran, mut aiemmissa raskauksissa nämäkin ilmaantui vasta rv 6-7. Eri aikaan kummassakin onnistuneessa. Joten ei hätää, ottakaa iisisti eikä kannata vertailla oireita muiden oireisiin. Alkuraskauden ultraa suosittelen, se kertoo paljon enemmän ja varmemmin kuin oireet. :p
 
Tervetuloa kaikille uusille :)

pumpulipallero: kiitos! ja tiedän tunteen, sitä tulee tarkkailua kroppaa paljon aiempaa tarkemmin jostain kumman syystä :D

Oletteko muuten kertoneet raskaudesta vielä muille? Me ollaan muutamalle lähimmälle ihmiselle kerrottu, itse olen parhaalle ystävälleni ja siskolleni jo asian paljastanut. Ajattelen niin, että semmoisille kerron nyt joille kertoisin mahdollisesta keskenmenostakin.
 
Itse olen kertonut vain yhdelle ystavalle, joka on talla hetkella raskaana ja asuu muualla (lahinna sen takia kun voi hanelta sitten kysella myos asioita, koska vasta kaynyt lapi samoja juttuja).
Perheelle ja ystaville meinattiin kertoa vasta n. joulun aikoja kun olisi ne viikot taynna, milloin keskenmenon riski pienenee.

Varasin alkuraskauden ultran, se olisi 28.11. ja silloin olisi juuri rv8 menossa. Siella varmaan pitaisi jonkunnakoista jo nakya? Jannaa!:) Toivottavasti kaikki menee hyvin :) eipa tuo stressaaminen mitaan auta.
 
Heippa!

Minäkin tänne voisin liittyä. Perjantaina uskalsin varovasti ajatella, että mitäs jos, kun menkat oli kolme päivää myöhässä ja pakkohan se oli testi käydä ostamassa ja niin vain positiivinen oli! Saman tien piirtyi selkeät yhtä vahvat viivat :) Illalla oli pakko vielä varmistaa uudella testillä ja seuraavana aamuna vielä digillä, joka näytti 2-3 viikkoa :) Aika mieletöntähän tää on, mutta niin epätodellista!

Itsekin ajattelin oman mielenrauhan vuoksi varhaiseen ultraan varailla aikaa niinkuin moni muukin täällä on tehnyt :) Olisipa ihanaa kun saisi kertoa jouluna läheisille uutisia. Täytyy vain toivoa, että kaikki menee hyvin, meillä kaikilla täällä!
 
Tervetuloa kaikki uudet!
Liiityn mielelläni Face ryhmään mutta varma 12viikon paremmalla puolella.
Tällä viikolla varaan sen ultran.
Ei olla kerrottu kenellekään vielä. Kerrotaan aikaisintaan joulun aikaan kun np ultra on toivottavasti ollut.
Täällä ainakin on tullut 10+viikolle verikokeet. Edellisessä raskaudessa 05-06 ne otettiin np ultran kanssa samaan aikaan ja nyt pari viikkoa ennen ja tuloksia katsotaan sitten samalla ultran kanssa. Jännä kun muuttuu kaikki käytännöt joka raskaudessa.
Raskauslaskureista vielä mulle näyttää 6+0 tänään edellisten kk mukaan mutta en tiedä mikä lie todelliset päivät kun kierto oli 25-28pv. Siellähän se ultrassa sitten tarkentuu, menis vaan nyt äkkiä seuraavat 6viikloa...!
Voikaa hyvin!❤
 
Enemmän tulee tuota facea seurattua, mutta tännekkin vähän kuulumisia.

Edelleen oireeton raskaus ja olen siitä toisaalta tosi onnellinen, koska eka raskaus oli oksentamista eka puolikas (rv6-20) ja viimeinen kolmannes sit olikin alkavan raskausmyrkytyksen ja raskausihottuman kourissa. Toisaalta kierolla tavalla on huoli siitä onko kaikki hyvin.

Liikunnasta oli ollut puhetta ja aion palata salille, kunhan tästä flunssasta selviän hengissä. Lihakset haluan taas kuntoon, että jaksaa sit paremmin ja jos sais vältettyä selän kipeytymistä.

Toivottavasti pystyn pitämään ruuan sisällä, niin panostan terveelliseen ruokavalioon, ettei paino nouse taas 30kg :/ Jospa vaan 15kg tässä raskaudessa.
 
Mulla edellisessä raskaudessa jokaikinen kilo, joka tuli, jäi synnärille ja samaan pyrin nytkin. Painoa on valmiiksi jo liikaa. Liikuntaa pyrin myös jatkamaan niin pitkään kuin mahdollista, tosin heti alkuun on pakko pitää tauko: flunssa iski tännekin. Mut josko huomenna pääsis jo lenkille... ehkä.

Oon kertonut kahdelle kaverille. Semmoisille, joille kertoisin keskenmenostakin. Isompien lasten vuoksi pyritään salaamaan asia mahd. pitkään. Sillä ajatuksella, et jos jotain käy, en halua niille tuottaa surua. Mun isommat on 4 ja 6.
 
Hei kaikille!

Uskaltaisinkohan minäkin jo liittyä joukkoon. Lauantaina tein testin, jossa haalea, mutta selkeä viiva ja tänä aamuna vielä tarkistettu ja nyt jo paljon tummempi viiva tikussa edelleen. Tämä oli minulla ensimmäinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen, joten hajua siitä paljonko normaali kierto on ei ole. :)

Itsellä siis yksi lapsi, joka on jo 14-vuotias ja tämä tuleva olisi sitten minun ja mieheni ensimmäinen yhteinen. Edellisestä on jo niin kauan, että olo on yhtä hukassa oleva kuin olisi ensimmäinen tulossa :LOL:

Kerrottu ei ole vielä kenellekään, mutta pakko kyllä jollekin kaverille pian sanoa. Ei nuomiehet kumminkaa ihan kaikkee oikeen ymmärrä :LOL:

Liikuntainto olis pakko koittaa pitää tyllä ja samoin syömiset kurissa. Itsellä painoa ihan mukavasti nytkin, joten mahdollisimman vähillä kiloilla olisi haaveena (joo jep jep mutta aina haaveilla saa :ROFLMAO:)

Mä voisin myös sinne facen ryhmään liittyä ja laittelen linkkiä myöhemmin tulemaan.
 

Yhteistyössä