Mangoss ja Adelez87 Minä olen kaikissa raskauksissani vuotanut vähintään jossain vaiheessa jonkin verran. Siis niissäkin, jotka on ihan onnistuneet.
Inhottavaa se vuotelu on, koska aiheuttaa epävarmuutta, mutta ei se aina ole vielä lopullinen tuomio. Adelez kannattaa soitella neuvolaan, jos sulla on hiiva. Se pitäs hoitaa pois. Joskin on mahdollista, että se ei ole, vaan on ph-epätasapainoa. Mulla oli se ongelmana kuopuksen alkuraskaudessa. Jumalaton kutina (ja sitä ruskeaa tuhruttelua yhtä aikaa), mutta ei hiivaa. Sain sen niillä apteelin Lactaleilla (vai mikä se on ..jota telkkarissakin mainostetaan) pois.
Mutta vuodoista: mun esikoinen alotti vuotamaan 7+ ja sitä menoa jatkui np-ultraan asti. Tuli aivan kaikki sateenkaaren värit ja eri voimakkuuksilla. Ultrassa kävin kesken kaiken ja lopuksi, mitään syytä ei varsinaisesti näkynyt. Mutta synnytyksen jälkeen meille paljastui, että esikoinen on lähtenyt kehittymään kaksoseksi (sillä oli peffassa semmonen kysta syntyessään). Toisen kehitys on päättynyt aivan alussa, siitä ei koskana ollut mitään merkkiä ultrissa. Osa lääkäreistä on myös ollut sitä mieltä, että se ei ole voinut aiheuttaa vuotoja, mutta toisaalta olen jutellut monen muun kanssa, joilla on sama juttu ollu, ja kaikilla on esiintynyt myös vuotoja. Mun kroppa on hirmusen herkkä hormoniheittelyille, joten mene ja tiedä, mistä johtui. Uudestaan ja viimeisen kerran esikoinen vuosi joskus 27+ viikoilla kerran, tiedä sitten miksi. Sen jälkeen mentiin 4D-ultraan, mutta mitään vikaa ei löytynyt (peffan aluetta ei just saada 4D ultrassakaan esiin, joten sillä alueella olevat epämuodostumat jää havaitsematta. Niinpä tuota esikoisen kystaakaan ei siinä nähty).
Kuopus taas tuhrutteli ruskeaa sinä päivänä, kun menkkojen piti alkaa ja samoin vielä alkuviikkojen aikana jossain vaiheessa myöhemminkin useamman kerran ja useamman päivän ajan. Punaista tuo ei alkuviikoilla vuotanut. Kerran tuli kyllä myös ihan punaista, mutta aika myöhään raskaudessa ja vain sen verran, et epäilen sen olleen jostain limakalvoilta tai verisuonesta tms.
Tämä raskaus on nyt mulle ihan kummallinen. Mä en ole vielä vuotanut.
Tai no, ehkäpä tämä vuoteli vuotonsa jo ennen menkkojen alkua, tuli meinaan heti oviksen jälkeen ja pari päivää ennen kuin plusssasin (ns. valemenkat). Mutta sitten loppui eikä ole toistaiseksi vielä näkynyt uudestaan. Koko ajan kyllä sitä vähän odottelen.
Oireet nostelee taas ehkä päätään, pikkasen alkanut yökötellä. Mulla oli oireita ennen plussaa, mutta nyt koko viime viikko oli oikeastaan hyvin normaali. Rinnat on ärsyttävän kipeät, hyppiminen tai tärähtely tuntuu tosi epämukavalta. Lisäksi mulla surisee pää aina välillä. Ihme huippausta, joskaan en tiedä, onko tämä nyt raskausliitännäistä vaiko vaan hartiajumia. Jos tämä menee, kuten aiemmat raskaudet, pahimmat oireet alkaa n. viikon päästä.