* Heinäkuiset 2016 *

Taimis joo tosiaan eilen oli sita jomottelua, muttei sita tanaan enaa (onneksi) ollut. Uskoisin myos olevan jonkunnakoisia kasvukipuja. Olen menossa 28.11. varhaisultraan, eli ei nyt enaa kovin pitka aika niin nakee mita sille asukkaalle kuuluu ja miten kehittyy. Pitaa katsella mita tuleman pitaa, jos kipuja jatkuu tuolleen niin meinaan kylla soitella neuvolaan.

Jes sain eka katiloajan 4.12. :) eli meilla taalla ekalla kerralla ottavat verikokeita ym ja antavat tietoa raskausajan ravinnosta ja liikunnasta. Tama siis tapahtuu raskausviikolla 10.

Nyt menossa 6+1.

Mitas muiden viikonloppuun, joko joulu mielessa? onko joulujuhlia tiedossa?
 
Hei kaikille heinäkuisille odottajille! Itse odotan esikoistani, takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa. Olen kuitenkin positiivinen tämän suhteen. Täällä ei vielä pahoinvointia jota kummassakin aiemmassa oli todella voimakkaasti. Rintamus vähä pinkeenä ja maha pömpöttää. Facebook saa minullakin vielä odottaa, odotetaan np-ultra. Mulla la 15.7. Nyt menossa 5+2.
 
Terve! Minä hätähousuna liityn tähän porukkaan. Plussasin tänään ja laskettu aika olisi ilmeisesti heinäkuun lopussa (tai ehkä elokuussa mutta aloitetaan nyt heinäkuusta). Viikkoja arvaisin olevan noin neljä, mutta epäsäännölliset menkat myös vaikeuttavat arvailuja.

Alavatsaa on nippaillut pari päivää ja esim. venyttely on tuntunut ihmeelliseltä vatsassa. Olo on lämpöilyä ja väsymystä lukuun ottamatta aika normi, mutta minä olen heti panikoimassa noita vatsakramppeja. :( Tuntuu että olisi vuosisadan menkat alkamassa ja varsinkin oikealta puolelta nippailee. Lisäksi mulla on ollut kolmisen päivää kipua oikean solisluun alla kun hengitän sisään ja toki tuokin pelottaa. Sanokaa joku mulle että oon vaan paranoidi!

Pumpulipallero, mäkin asun Englannissa! :LOL:
 
Hei! Minäkin hätäinen täältä mukaan! Viikkoja hurjat 4+2 eli LA olis jossain 22.7 tienoilla. :) meidän 4. Lapsi olisi tämä,jos kaikki menee kuten pitää. Edelliset on 4v, 3v ja 1v :) eli tekemistä kyllä riittää! Olisin kiinnostunut siitä fb-ryhmästä enemmän,kun täällä ei niin ole aikaa pyöriä valitettavasti (vaikka esikoisen aikaan tämä oli aivan mieletön apu ja vertaistuki). Kenelle viestiä piti laittaa?
 
Pumpulipallero, täällä on mennyt koko viikko vaan raatona sängynpohjalla:D jospa tämä jossain vaiheessa helpottaisi.

Taimis, rusehtava vuoto onneksi loppui yhtä nopeasti kun alkoikin eli ei ole eilisen aamun jälkeen tullut :) pitää soitella kyllä neuvolaan jos runsastuu tms.

Ja tervetuloa uusille:)

Veronika ja vaavi 7+2 tänään
 
Uusi odottaja joukkoonne :) Testi tehty tänään ja heti hätäsenä liityttävä tänne :D Viestiä laitettu myös anka.t :) Meillä ennestään 4v ja 1v lapset ja nyt heinäkuulle toivottavasti vauva. La mahdollisesti 23.7. Kierto ollu vielä tosi sekava.
 
Tiikeriankka ai asut vai :D Missapain? Mulla oli kanssa semmosia kramppeja/jannaa tuntemusta ihan sillon raskauden alussa. Vielakin valilla tulee niita kramppailuja (ei vahvoja, mutta tuntuu jotain). Epailen, etta kuuluu asiaan :) Mutta varmasti jokainen sita jannittaa niin pitkalle, ennenkuin nakee missa kunnossa asukki on. En kylla sitten tieda, voiko missaan vaiheessa raskautta rentoutua..aina sita varmaan huolehtii onko kaikki ok. Itse ainakin olen semmonen huolehtija. Ainiin, mun ainakin piti kayda mun GP asemalla tayttamassa semmonen lappunen (yhteystiedot ja viimesten kuukautisten alkamispaiva) ja ne sitten laittavat lappua kotiin (ensimmaiseen katilotapaamiseen). Ainakin nain meilla (asun Midlands-alueella). Meilla ainakin se eka katilon tapaaminen on n. rv10 ja eka ultra rv12-14. Itse lisaksi varasin yksityiselle early scan-ajan niin jospa se rauhoittaa mielta..

veronika90 toivottavasti sinun olosi paranee niin jaksaa muutakin kun voida pahoin :S energiaa sinnepain :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiikeriankka
Mäkin voisin liittyä mukaan ryhmään. :)
Alkuviikosta mulla oli rusehtavaa ja osin myös ihan kirkkaan punaista vuotoa, joka sitten osoittautui kiinnittymisvuodoksi, sillä keskiviikkoaamuna testasin haamun One Stepillä ja hieman vahvemman viivan Pregcheckillä. Töiden jälkeen hain kaupasta vielä digin, johon sain viikot 1-2. Meillä kolmas lapsi nyt siis tuloillaan, aiemmat on syntyneet 3/2009 ja 8/2010.
Laskureiden mukaan tämän laskettu aika olisi vissiin 25.7. eli saan olla sitten vastasyntyneen kanssa kotona, kun esikoinen aloittaa koulun ja kuopus eskarin. :)

Oireita on ollut täälläkin melko vähän. Rinnat oli jo n. viikon ajan ennen plussaamista vähän oudon tuntuiset ja pinkeät, nyt ei enää niin pahasti. Nyt plussaamista jälkeen mulla on ollut nivuset välillä kipeät ja alavatsaa nippailee aina silloin tällöin. Ihan pientä heikotusta/etovaa oloa on ehkä myös ollut välillä. Aiemmissa raskauksissa mulla ei ollut yhtään pahoinvointia ja toivon, et sitä ei nytkään tulisi. Tai ainut mistä aiemmissa raskauksissa tuli tosi huono olo, oli maitotee. Sen juominen oli pakko lopettaa kokonaan, mutta muiden ruokien/juomien kanssa ei ollut ongelmia.

Listaan mulle voisi päivittää Hendu79 (35) / 25.7. / 3.lapsi / KOS
Ja Facebook-ryhmään voisin ehkäpä myös liittyä jo nyt mukaan.
 
Ai niin, joku oli puhunut turvotuksesta...
Mulla on muutamana päivänä ollut myös vatsa tosi turvoksissa. Perjantaina töissä esim. mun oli istuessa pakko pitää farkkujen nappia (ja välillä myös vetskaria) auki, koska housut puristi ihan kauheasti vyötäröltä. Muistelen kuulleeni, et useamman raskauden läpikäyneillä raskausvatsa tulee esiin paljon aiemmin. En tosin nyt ihan hetkeen kuitenkaan vielä haluaisi äitiyshousuihin vaihtaa. :D Mua kuitenkin vähän pelottaa, et koska joku kysyy, et oonko raskaana, kun vatsa näyttää välillä siltä kuin olisin jo vähintään raskauden puolivälissä. o_O
 
Tiikeriankka ai asut vai :D Missapain? Mulla oli kanssa semmosia kramppeja/jannaa tuntemusta ihan sillon raskauden alussa. Vielakin valilla tulee niita kramppailuja (ei vahvoja, mutta tuntuu jotain). Epailen, etta kuuluu asiaan :) Mutta varmasti jokainen sita jannittaa niin pitkalle, ennenkuin nakee missa kunnossa asukki on. En kylla sitten tieda, voiko missaan vaiheessa raskautta rentoutua..aina sita varmaan huolehtii onko kaikki ok. Itse ainakin olen semmonen huolehtija. Ainiin, mun ainakin piti kayda mun GP asemalla tayttamassa semmonen lappunen (yhteystiedot ja viimesten kuukautisten alkamispaiva) ja ne sitten laittavat lappua kotiin (ensimmaiseen katilotapaamiseen). Ainakin nain meilla (asun Midlands-alueella). Meilla ainakin se eka katilon tapaaminen on n. rv10 ja eka ultra rv12-14. Itse lisaksi varasin yksityiselle early scan-ajan niin jospa se rauhoittaa mielta..
En olisi uskonut olevani tällainen stressaava! Eilen plussan jälkeen monta kertaa sovittiin että ei nyt intoilla, mutta mitenkäs kävi? Tänään tein taas testin ja se oli vaaleampi kuin eilisen testi ja kun heti aamusta ei tuntunut kehossa mitään, niin minähän vollotin silmät päästäni. Saako syyttää hormoneja? Jos tämä raskaus nyt jatkuu niin aivan varmasti menen varhaisultraan kun muuten sekoan! Jos tässä viikon-pari venailisi ja sit kävis GP:llä.

Ja asun täällä South Westin tienoilla. :) (Kävinpäs muuttamassa kun tajusin että täällä saattaa tosiaan olla tuttuja!)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos pumpulipallero:)

Pumpulipallero ja tiikeriankka, jos saa udella, onko teidän miehet muuten suomalaisia vai englantilaisia? Kuinka kauan olette asuneet Englannissa? :)

Hendu79, mullakin oli vatsa heti plussaamisen jälkeen tosi turvonnut noin viikon ajan mutta se onneksi rauhottui sitten! Toivotaan että sullakin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hendu79
veronika90 mina olen asunut briteissa nyt n.3,5v ja sita ennen Valimeren saarella 6,5v.. Mies myos sielta (en viitsi maata mainita, jos joku saattaa tunnistaa..:p).
Taalla ollaan toistaiseksi toiden takia, saa nahda minneka seuraavaksi :)

Minulla myos ollut turvotusta. Onneksi en mitaan uusia vaatteita ole hankkinut, pitaa kayttaa noita mita on ja ostaa vahan isompaa vaatetta ennenkuin se vatsa tulee kunnolla esiin ja sitten hankkia vasta raskausvaatetta.
 
Huomenta kaikille. Täällä ei ole vielä pahoinvointia. Tänää kolmatta päivää sellaista vaaleanpunaista vuotoa ja luultavasti hiiva? koska kutiaa paikat. Onkohan tuo vuoto nyt vaarallista, soittaako neuvolaan tai osaako ne siellä mitään neuvoa?
 
Moi.

Täällä tänään jännä päivä.
Tiputteluvuotoa ollut nyt sen 12 pvää ja tänään menen varhaisultraan tarkistuttaa tilanteen.. koko ajan kamala pelko persiissä et kaikki ei ole hyvin, mutta on tässä kerinny jos jonkinlaista keskustelupalstaa lukea ja ne antaa kyllä silti vähän toivoa, että pikkuinen voisi siellä silti olla hyvissä voimissa.
rv olis nyt 6+0.
Ai kamala että jännittää!
 
Mangoss ja Adelez87 Minä olen kaikissa raskauksissani vuotanut vähintään jossain vaiheessa jonkin verran. Siis niissäkin, jotka on ihan onnistuneet. :) Inhottavaa se vuotelu on, koska aiheuttaa epävarmuutta, mutta ei se aina ole vielä lopullinen tuomio. Adelez kannattaa soitella neuvolaan, jos sulla on hiiva. Se pitäs hoitaa pois. Joskin on mahdollista, että se ei ole, vaan on ph-epätasapainoa. Mulla oli se ongelmana kuopuksen alkuraskaudessa. Jumalaton kutina (ja sitä ruskeaa tuhruttelua yhtä aikaa), mutta ei hiivaa. Sain sen niillä apteelin Lactaleilla (vai mikä se on ..jota telkkarissakin mainostetaan) pois.

Mutta vuodoista: mun esikoinen alotti vuotamaan 7+ ja sitä menoa jatkui np-ultraan asti. Tuli aivan kaikki sateenkaaren värit ja eri voimakkuuksilla. Ultrassa kävin kesken kaiken ja lopuksi, mitään syytä ei varsinaisesti näkynyt. Mutta synnytyksen jälkeen meille paljastui, että esikoinen on lähtenyt kehittymään kaksoseksi (sillä oli peffassa semmonen kysta syntyessään). Toisen kehitys on päättynyt aivan alussa, siitä ei koskana ollut mitään merkkiä ultrissa. Osa lääkäreistä on myös ollut sitä mieltä, että se ei ole voinut aiheuttaa vuotoja, mutta toisaalta olen jutellut monen muun kanssa, joilla on sama juttu ollu, ja kaikilla on esiintynyt myös vuotoja. Mun kroppa on hirmusen herkkä hormoniheittelyille, joten mene ja tiedä, mistä johtui. Uudestaan ja viimeisen kerran esikoinen vuosi joskus 27+ viikoilla kerran, tiedä sitten miksi. Sen jälkeen mentiin 4D-ultraan, mutta mitään vikaa ei löytynyt (peffan aluetta ei just saada 4D ultrassakaan esiin, joten sillä alueella olevat epämuodostumat jää havaitsematta. Niinpä tuota esikoisen kystaakaan ei siinä nähty).

Kuopus taas tuhrutteli ruskeaa sinä päivänä, kun menkkojen piti alkaa ja samoin vielä alkuviikkojen aikana jossain vaiheessa myöhemminkin useamman kerran ja useamman päivän ajan. Punaista tuo ei alkuviikoilla vuotanut. Kerran tuli kyllä myös ihan punaista, mutta aika myöhään raskaudessa ja vain sen verran, et epäilen sen olleen jostain limakalvoilta tai verisuonesta tms.

Tämä raskaus on nyt mulle ihan kummallinen. Mä en ole vielä vuotanut. :ROFLMAO: Tai no, ehkäpä tämä vuoteli vuotonsa jo ennen menkkojen alkua, tuli meinaan heti oviksen jälkeen ja pari päivää ennen kuin plusssasin (ns. valemenkat). Mutta sitten loppui eikä ole toistaiseksi vielä näkynyt uudestaan. Koko ajan kyllä sitä vähän odottelen.

Oireet nostelee taas ehkä päätään, pikkasen alkanut yökötellä. Mulla oli oireita ennen plussaa, mutta nyt koko viime viikko oli oikeastaan hyvin normaali. Rinnat on ärsyttävän kipeät, hyppiminen tai tärähtely tuntuu tosi epämukavalta. Lisäksi mulla surisee pää aina välillä. Ihme huippausta, joskaan en tiedä, onko tämä nyt raskausliitännäistä vaiko vaan hartiajumia. Jos tämä menee, kuten aiemmat raskaudet, pahimmat oireet alkaa n. viikon päästä.
 
Adelez näytät olevan aika samoissa kuin minä, mulla on nyt 5+1. Menen ultraan ens viikolla, jolloin on 6+4. :) Esikoisesta kävin 6+5 ekan kerran. Kuopuksesta 7+2, mutta sepä vastasi ekassa ultrassaan paria päivää nuorempaa. Oli kyllä sitten jatkoultrissa napannut aikaeron kiinni.
 
Jännää kun ollaan näin lähekkäin :) mulla on ultra aika varattu ens viikon tiistaille jolloin ois 6+3 mutta en vielä tiedä perunko ajan, jännittää jos siellä ei silloin vielä näy mitään. Näkyykö alku-ultrassa jos on kohdunulkoinen tai tuulimuna?
 
Adelez näkyy. Siks mäkin just sinne haluan nyt 6+ viikolla kuitenkin. Varasin alunperin 8+, mutta aloin miettiä, et jos on kohdunulkoinen, en viitsi jättää 8+ viikolle. Ideaali ois tietty toi 7+, mutta kun mun gyne on lomalla just silloin. Tosin mulla ei ole kyllä nyt yhtään mitään merkkiä vielä siitä, että ei ois kohdussa.

Jos menee ultraan liian aikaisin, ainoa vaara on, että syke ei vielä näykään. Eli jos sykettä ei ole, joutuu odottamaan 2 lisäviikkoa, ennen kuin saa lopullisen tiedon siitä, onko tuulimuna vai ei. Sinänsä varmempi, jos menee 7+ tai 8+, erehtymisvaraa ei enää ole ja tuulimuna voidaan todeta siltä istumalta, mutta 6+ viikolla voi vielä olla mahdollista, että raskaus oiskin aikaisemmassa vaiheessa (5+ sykettä ei vielä kuulukaan näkyä).

Periaatteessahan se kehitys tapahtuu kaikilla yhtä aikaa hedelmöittymisen jälkeen. Mut tulee noissa silti heittoa jostain syystä. Tiedän, milloin mun kuopus sai alkunsa ja tiedän, milloin oli ovis, mutta silti ekaan ultraan mennessä oli johonkin hukkunut kehityksestä muutama päivä. Oliko se ultran mukaan 6+4 tai 6+5 vastaava, en muista tarkkaan. Menossa oli 7+2. Ja tosiaan myöhemmät ultrat tuki tuota 7+2 aikaa. Tokikin kun päivien ero syntyy millimetrien mitoista, heitto voi selittyä silläkin (vaikka se mun ultraaja oli satavarma siitä, että sai sen mitattua oikein). Tuossa vaiheessa erolla ei ollut mitään merkitystä, koska syke oli jo joka tapauksessa. Mutta jos menee ihan 6+ alussa ja vastaakin 5+, sykettä ei välttämättä ole.
 
Mä kävin keväällä aikaisin ultrassa, koska kierto oli sekava. Oisko ollut viikolla 6-7 ja kohdussa näkyi vain onkalo. Näin lääkäri ilmaisi asian. Eli ultrassa näkyi vain iso, musta, tyhjä alue. Siitä parin päivän päästä verikoe jossa hcg arvo oli yli 60000. Jos on yli 5 niin on raskaana. Eli reippaasti oltiin raskaana. Seuraavalla viikolla oli uusi ultra ja siitä seuraavana päivänä äippäpoli jossa sitten lopullinen tuulimuna tuomio ja lääkkeet kotiin tyhjennystä varten.
 
Mä kävin tuulimunasta aikoinaan kanssa joskus 6+3 tai niillä main. Mulla näkyi sama tyhjä pussi, ei sykettä tai sikiökaikua. Verikoetta ei otettu. Kaksi viikkoa odottelua, jotta saatiin varmistus, ettei sykettä ilmaannu ja siitä vielä pari viikkoa odottelua väliin osuneen pääsiäisen vuoksi ennen kuin pääsin kaavintaan.
 

Yhteistyössä