Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Kipa ja Satuka Huomenna maanantaina en kyllä pääse. Pitää käydä töissä viemässä saikkulappu ja tekemässä järjestelyjä. Loppuviikko tai ensi viikko sopisi hyvin, mutta palataan asiaan vaikkapa meilitse!

HW 24+5
 
Oih, Äiteellä alkaa olla masussa kokoa! Pitäisi otattaa omastakin mahasta taas kuva mutta mies ei oikein ymmärrä miksi sitä pitää koko ajan kuvata (viimeisin kuva viikolta 19, joten en ole joka päivä kameran kanssa pyörimässä :LOL: )

SatuKa ja pyykkipäivä 22+6
 
Heippa kaikille.

Olen vasta viime aikoina löytänyt tämän palstan, siitä syystä myöhäinen mukaan ilmoittautuminen. Eli odotamme perheeseemme (minä, mies ja esikoinen 08/05) kaksosia ja la 20.7.2007. Asumme tampereella. Kaikki on mennyt ihan hyvin ja aika lentää siivillä kun olen kotona aktiivisen 2,5 vuotiaan kanssa.

Esikoisen raskauteen verrattuna vatsa kasvaa nopeammin ja hiukan supistelee päivittäin rasituksen yhteydessä. Ultrien ja seulojen mukaan vauvat voivat hyvin ja kaikki pitäisi olla ok. Vauvat ovat omissa pusseissaan ja heillä on omat istukat.

Huomasin ketjua lukiessani, että muutamia odottajia on kanta-hämeen suunnalta, onko tampereelta muita kuin eliza? Elizalta pitikin kysyä minkälainen oli taysin monikkovalmennus? Oliko se monikkoperheiden vai taysin järjestämä??

Vauvoille ollaan jo jotain hankittu, mm brio doublewave rattaat, jotka ovat naapurillamme sisarusrattaina mutta kehui kovasti niitä. Saatiin tarjoushintaan 459 + kantokassit 99/kpl. Esikoiselta on tietenkin vaatteita, ja niille on käyttöä kun sukupuoletkin saatiin tavallaan vahingon kautta selville rakenneultrassa.

Hyvää vointia kaikille, ihanaa kun löytyi odottajia joiden kanssa menee samoilla viikoilla tämän tuplaraskauden kanssa.

terv. adanea 21+1
 
adanea, mun käsittääkseni se oli monikkoyhdistyksen ja taysin yhteisesti järjestämä... en ole ihan varma. nyt on monikkoarjesta ens to pirkkalassa uusi valmennus. sinne olisi tarkoitus mennä. :)

eliza 19+5
 
Oletteko muuten lukeneet päivän julkkisjuorut Iltalehdestä? Rachel Kauppila kertoo odottavansa kaksosia http://www.iltalehti.fi/viihde/200803117340683_vi.shtml ja sitten erään toisenkin pariskunnan tuplaonnesta huhutaan http://www.iltalehti.fi/viihde/200803117372063_vi.shtml

Eli nyt näyttäis olevan erittäin trendikästä odottaa kaksosia :) Vastahan se Jennifer Lopez sai omansa...

Joo ei tosissaan, mutta hauska miten paljon näitä nyt sitten kuitenkin tulee vastaan vaikka missä...
 
Eli 20+0 täynnä! B) alle puolet jäljellä! huh huh, ja kyl aika menny nopsaa. Kyl tuo tuntuu jostain syystä siltä että nyt on kaikki raskaana.. pikkusiskokin ilmoitti odottavansa vauvaa ja syyskuussa LA, sanoin vain että jos sekin odottaa kaksosia laitan kirjallisen selvitys pyynnön mitä kaupunki on laittanu juomaveteen.. :LOL: ultrassa kävi ja yksi sieltä löytyi.
Kun kaverinikin odottaa kaksosia, vielä sama laskettu aika! . Kätilö jo piruili synnytysvalmennuksessa että ollaan taidettu olla samoissa bileissa.. höh. :/ On tää aikamoista.. :D


eliza 20+0
 
Adanea:Tervetuloa joukkoon! Miten oot ajatellut esikoisen kanssa tehdä? Meillä 12/2005 ja olen ajatellut että saa olla kotona. Toisaalta jokin osa-aikainen hoitopaikka voisi helpottaa mutta sitten olisi taas useammin kenties kipeänä.

Mulle tullut tällä viikolla ongelmia hiusten kanssa. Normaalisti hiukseni eivät rasvoitu lainkaan mutta nyt ne ovat aivan rasvaiset jo heti pesun jälkeen. Tietääkö joku hyvä shampoota? Ja selkään on ilmestynyt finnejäkin. Mulla on nyt hormonit kai vähän sekaisin. Muuten olo hyvä ja viikon päästä ultraan. Niin ja nukahtaminen nykyään vaikeaa ja aamuyöstä saatan herätä ja en tahdo saada sitten enää unta.

Kipa rasvaletti 25+0
 
Adanea Tervetuloa!

Minä olen itse olemaan pikkuhiljaa aika kypsä vaivojeni kanssa. Nyt on tullut kuvaan iskias-tyyppiset vaivat. No, tänään ei ole iskias-kivut vaivanneet vaan oikea jalka (se operoitu) on ollut oudon kipeä. Kipu ollut kuin kasvusärkyä nuorempana. Olen kotona jo hieman paniikissa että mikä nyt on vialla. Eli JOKA PÄIVÄ JOTAIN :/ Onneksi kaverit touhuaa mahassa, se tärkeintä vaikka oma olo välillä tosi kurja.

Kipa ja Satuka Miten meni tapaaminen? Voitasiinko nähdä ensi viikolla? Laitahan Kipa meiliä!

HW 25+1

 
Ihana kirjoitus ja kuva Ronja78! Täällä toinen tuleva jättiläinen. Oikeasti sulla ei kyllä edes ole iso maha, kun ajattelee että kaksosia odotat!

Mulla on myös tuota yöheräilyä, ollut melko varhaisista viikoista alkaen. Nyt oon sitten saanut kehitettyä itselleni uuden vaivan, eli närästyksen. Kun meen pitkälleni alkaa närästää. Olen tunkenut sängyn pääpuolelle patjan alle tyynyjä, että saisi vähän kohoasentoon, mutta ei tunnu auttavan. Tänään joutuu varmaan hakemaan apteekista Rennietä.

Vauvojen liikkeistä tuntuvat edelleen vain A-vauvan liikkeet. B oli ultrassa kasvot mun selkärankaani päin, joten liikkeiden vähyys voi johtua siitä. Huomenna neuvola jossa kuunnellaan taas sydänääniä, joten voi sitten taas vähän henkäistä. Paitsi ei oman painokäyrän suhteen, mä kyllä rikon kaikkia ennätyksiä tällä nousuvauhdilla.
 
Se maha vaan tuntuu isolta, kun en ikinä ennen oo ollu raskaana ja yhtäkkiä sitten tossa rintojen alla heti "pönöttää" massu, niin ettei edes varpaita nää:) Varpaankynsien leikkaaminen rupee muuten olemaan jo aika haasteellinen tehtävä ja vaatii akrobatiaa...

Mäkin heräilen yöllä en mihinkään ja sitten en saa enää moneen tuntiin unta. Iltaisinkin valvon nyt yhtäkkiä tosi myöhään, yhtenä "iltana" jopa puoli neljään. Mistä tää energia yhtäkkiä tulee, kun kuukausi sitten olin vielä ihan väsyksissä koko ajan? Nyt vaan siivoilen ja kokkailen ja riehun kotona vaikka kuuuuuinka kauan vielä työpäivän jälkeen.

Ja mäkin tunnen vain toisen vauvan liikkeitä, vaikka kuinka yritän keskittyä tunnustelemaan toista vauvaa. Tuo poika vaan sielä jytäilee kunnolla niin, että maha tärisee:)

Tajusin tuossa eilen aamulla, että on enää pikkasen yli 3kk "maaliin"...JAIKS!
 
Kipa: ajattelin kyllä pitää esikoisen kotona. Hoitokuviot olisivat taas uusi juttu johon totutellaj sitten jos alkaisi joku sairastelukierre ja kolme lasta olisi kipeänä jatkuvasti... Uskon että pääsen helpommalla kun pidän tytön kotona.

Tuntuu kyllä oudolta kun on jo puoliväli ylitetty. Seesteistä, vaivatonta aikaa kesti n. rv 16-19, nyt närästää, on tullut pari suonikohjuakin, muutenkin punkero olo ja jotenkin hengästynyt koko ajan. Verenpaineet 66/110, mutta leposyke oli 92!!! Kaitpa se pumppu tekee nyt paljon töitä...

Oletteko menossa tai joudutteko sokerirasitukseen?? Mulla se on joskus rv 26+, toiv ei raskausdiabetesta, tosin hyvä tietenkin tietää jos on. Jos asiaa alkaa ajattelemaan, tulee samalla jatkuva jano ,en edes tiedä onko raskausdiabeteksen oire, mutta ainakin on vilkas mielikuvitus kun pystyy oireita tekemään itselleen. Vielä ei vatsa ole onneksi niin alhaalla ja painava että olisi jatkuva pissahätä!!!! Kyllä sekin päivä varmasti pian tulee!!!!

Oletteko laittaneet vauvoille vielä mitään valmiiksi? Tekis mieli alkaa jo laittamaan, kun myöhemmästä voinnista ei oikein tiedä pystyykö ja jaksaako...

Hyvää vointia kaikille!!
 
Kivoja mahakuvia teillä. Ei se siis ihmekkään jos itellä on maha aika iso, tuntuu muillakin olevan.

Täällä vointi ihan hyvä edelleen. Täällä oli matoshow, joten kaikki se pyykkääminen ja siivoominen otti vähän voimille ja nivuset aika hellänä sen jälkeen. Hyvin häipy silti toi kipu levolla. Yöllä kääntyminen aiheuttaa välillä aikamoista repimistä.

B vauvakin on alkanu liikkumaan kunnolla. 3vuotiaskin sai tästä osansa: oli hiukan mielissään kun laitto päänsä mun mahaa vasten ja sillon tömähti :) A vauva nyt liikkuu alati. Kyllä B varmaan normaalisti liikkuu, mut ne tuntuu yleensä pienemmiltä yms..

Autonostoa mietitään ja asunnonvaihtoa. Isoja asioita. Pieniä vaatteitakin pitäs ruveta hamstraamaan . Koskaan ei voi tietää miten loppuraskaus menee. Onko kukaan ostanu brion turvakaukaloa sillä isofix kiinnityssysteemillä. Tuntu kivalta se kaukalo ja kevyeltä ja kaposelta.

Tukisukat aion hankkia ku välil jalkoja kolottaa. Vielä ei suonikohjuja. Onneksi.

Mutta oikeasti yleisesti ottaen kunto loistava tilanteeseen nähden. Siitä nauttien ja päivä kerrallaan eteenpäin mennen,

nainenvaimoäiti :) =) 21 plus 5
 
Nainenvaimoäiti Me hankittiin turvakaukalot jalustalla. Suosittelen! Eikö Brion istuimissa kanssa jalusta (vai mikä telakka se on viralliselta nimeltään)?

Kävin juuri hakemassa postista äitiyspakkaukset :p En vielä avannut niitä, mutta viikonlopun aikana aion käydä vaatteet läpi. Hankinnat on yleisesti ottaen ihan kivalla mallilla, mutta hoitopöytää en ole käytettynä vielä saanut. Uutta en viitsisi ostaa ja Huuto.netistä ei ole vielä tärpännyt. Huutiksessa on paljon pöytiä, mutta ne usein pitkän hakumatkan päässä.

HW 25+3
 
Heippa!

Løysin teidän ketjun ja kävin viimeset sivut salaa lukemassa. Kaksosia ootellaan, mut la on kesäkuun 19, joten periaatteessa en kuulu tänne, mutta käytännøssä kaksoset tulee usein hieman ennen joten eikøhän teist¨kin suurin osa ole heinäkuussa valmiita.

Olen pian 35 vuotias 12/2005 ( Kipas meillä on saman ikäset esikot)
syntyneen pojan äiti. Molemmat raskauteni ovat ivf hoitojen tulosta, joten oltiin varauduttu siihen, että 2 voi tulla, mutta en osannut kuvitella, että kahden odottaminen on näin paljon vaivalloisempaa kun yhden odotus. Eka raskausaika oli yhtä juhlaa. Olin elämäni kunnossa kaikin puolin. mutta nyt oli alkuun pahoinvointia, sitten tulivat selkäkivut ja kaiken kukkuraksi olen maannut sairaalassa viimeisen viikon, kun kohdunkaulaa huomattiin kontrollissa olevan enää 12mm jäljellä. En ole kyllä ajatellut synnyttää vielä ainakaan 10:een viikkoon.

Asumme Stavangerissa Norjan Länsirannikolla.

Täällä sairaalassa on vain aikaa, joten jos sopii niin käyn vakoilemassa teitä vastakin.

T: Kattinkka ja tytøt 26+ 4
 
Kattinka, tervetuloa vaan! Ja jaksamista sinne, ei ole tuo sairaalassa "asuminen" varmastikkaan mukavaa... Joo olen kans huomannut että paljon rankempaa tää monikko odotus on vaivoineen kaikkineen.
Itse kyllä jännitän NIIN huomista klo.9.10 aamulla mulla nyt on se kauan odotettu rakenne ultra! B) Toivottavasti kaikki olis vauvoilla hyvin. Niin ja et selviäis sukupuolet!! :D tai edes toisen...

eliza 20+4
 
Kattinka Tervetuloa mukaan! Minunkin la kesäkuussa, kuten Kipankin, mutta heinäkuisissa ollaan =) Pidän peukkuja että kohdunkaulan lyheneminen loppuisi pakkolevon myötä, vaikka onhan se varmasti tosi inhottavaa maata sairaalassa. Mutta varmasti aika moni tuplamamma sen joutuu kokemaan jossain vaiheessa.

Eliza Tsemppiä huomiseen ultraan!

HW 25+5
 
Heips,

ilmottaudunpa tännekin..
Eli meillä odotellaan kolmosta ja nelosta.. =)
Laskettu olisi 30.7. ja poikia viime ultran perusteella molemmat..

Minäkin sairaslomalla tällä hetkellä, ennen aikaisia supistuksia ja nlalääkärin mukaan hivenen oli pehmentynytkin (olin jo kolme viikkoa sitten saikulla samasta syystä) joten nyt laittoi niin että seuraavalta polikäynniltä kenties kirjoittavat suoraan sinne äippäloman alkuun. Käsittääkseni aika "helpolla" kirjoittavat siinä 24-26 viikkojen tienoolla?
Ainakin töissä jo vähän varottelin etten ehkä enää tule.. =)
Toivottavasti vain en joudu sairaalaan lepäilemään.. jotenkin ajatus siitä että pitäisi maata paikoillaan sairaalassa ei yhtään miellytä.. Muutenkaan en tykkää sairaaloista yhtään, vähän jo nyt huolettanut että kauankohan sitä joutuu siellä olemaan synnytyksen jälkeen?
Toivonut että pienetkin kuitenkin syntyis aika liki la:ta ettei senkään puolesta kauaa oltais..
Vaikka jo muuten alkaa olla nyt tässä puolen välin tienoolla aika tukalaa kun tuntuu että masu on sen kokonen mitä aiemmin oli äippiksille jäädessä, liitoskivut.., selkäsäryt ja uniongelmat -kaikki niitä yksösen loppuvaiheen tukaluuksia.. Miten sitä jaksaa loppuun asti? Onko muilla vastaavia aatoksia vai olenko jotenkin erilainen tässä suhteessa?
(siis on ihanaa odottaa ja todella toivotut ovatkin, kaipaisin vain synnytystä/ imetystä/ vauvantuoksua =) )

Hoh.. tulipa purettua.. sorry.. heti alkuun.. =)

Jaksamisia silti kaikille kanssa sisarille!

Mom44 20+4
 
Uusille tervetuloa joukkoon mukaan! Mukavaa lukea kuulumisia kun samassa veneessä kaikki ollaan. On tämä kaikki niin ainutlaatuista.

Vielä on tätä IHANAA keskiraskauden vaihetta jäljellä muutama viikko koska eikös se loppukolmannes ala viikosta 28. Mutta nyt viime päivinä tullut vaivoja lisää. Eli illalla kaikki paikat särkee ja sitten närästys. Närästys on ihan uutta mulle ja inhottavan tuntusta. Tiistaina on neuvola niin täytyy kysästä sopivaa lääkettä tähän. Ja jalat muistuttaa iltaisin jo norsun jalkoja. Mutta helpolla olen tähän asti päässyt kun ei ole ollut kuin selkäsärkyä.

Viikot menee muuten hurjaa vauhtia. Taidan mennä taas hypistelemään vauvan vaatteita.

Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Kipa ja norsun jalat 25+4
 
Kipa , käy ostaan lentosukat tai tukisukat.. Mulla ei suonikohjuja, mut pelkään niitä, mut lisäksi ostin nämä lentosukat sen takia ettei jalat ala turpoaan ja kipeyytymään. Nämä on unelmat. JAlat on niin kevyet illalla. Suosittelen teille kaikille (Mulle suositteli kaveri , ja sano et jos en osta itte menee vaikka ostamaan mulle :) )

Täällä mennään hyvillä mielin.. Näättekö te muut painajaisia? Minä näen mitä kummallisempia. Monesti ne unet liittyy tähän kaksosrasakauteen ja monesti muihin ihan ihmeellisiin asioihin. Sitten ku herään, ei uni tule heti silmään sillä painajaiset ovat niin todellisia ja lisäksi vauvat joskus pitää hereillä.

Mulla on olo oikeesti vielä sellanen ettei tuota mahaan lukuunnottamatta fyysisestä kunnosta uskos et odottaa kaksosia. Välillä hetkittäin on sellasia tunteita et antaa esimakua. Yhtäkkiä ottaa nivusiin niin lujaa että pakko istahtaa tms..

Tunnen molempien liikkeet nykyään hyvivn.. Ultra vasta 26vk:lla

Tänään 22 lasissa. niin se aika kuluu..

Mukavaa alkavaa viikkoa teille!

nainevaimoäiti
 
Heippa pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille, kiva kun meitä vaan löytyy aina lisää. :)

HooWee, annatko lisäinfoa siitä Riihimäen monikkokirppiksestä. Meitä on tulossa jo isompi porukka täältä Hämeenlinnasta. Laita vaikka yksärinä, jos et suoraan tänne halua laittaa. Toivottavasti nähdään torstaina, mulla on silloin aamulla ultra ja lääkäri ja tulen sieltä sitten suoraan kaupunkiin. (Kunhan vain lääkäri ei ole kierroksella pitkään..)

Täällä kanssa elellään mukavan seesteisessä vaiheessa. Supistelut ovat loppuneet, kiitos levon ja kävelykin maistuu ainakin ensimmäiset 200 metriä.

Viikot vierivät vauhdilla, nyt kun tuntee jo liikkeet niin ei ole jatkuvaa epävarmuutta mahan tilanteesta. Hauskasti näkyy liikkeet jo mahan päälle. Niitä jaksaa katsella vaikka kuinka kauan. :D

SatuKa 23+6
 
Satuka ja muut monikkokirppiksestä kiinnostuneet Kirppis pidetään Riihimäellä lauantaina 29.3 klo 10-12. Pitopaikkana Harjunrinteen koulu, osoitteessa Kalevankatu 3.

Tervetuloa uusille, kiva että saadaan lisää porukkaa mukaan!

Satuka Laitoin sulle YV:tä...

HW 25+6
 

Yhteistyössä