Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Mulla kanssa riittää jos jonkinlaista vaivaa...suonikohjut, supistukset, väsymys...Ja nyt tuntuu siltä että flunssa tekee tuloaan. Eli se siitä energisestä keskiraskaudesta! Meidän töissä oleva yksösodottaja (eka lapsi, viikkoja muistaakseni noin neljä enemmän kuin minulla) on koko ajan niin energinen ja hyvin voiva , että ihan kiukuttaa kun itse on ihan puolikuntoinen. Mitenköhän sitä jaksaa sitten lasten kanssa kun ne syntyy?

Lindexistä ostin 44 cm:stä vaatteita muutamat, ne taitaa olla pienimmät joihin olen törmännyt.

Eilen laitoin Kelan paperit eteenpäin. Otin kaksi pakkausta ja yhden rahan.

HW 23+3
 
ite aattelin et se 50-52cm vaatteet saa riittää vaikka pikkuisen isoja olisikin. vauvat kuitenkin syntymän jälken kasvaa niin älytöntä vauhtia. esikoisen kanssa kavi just näin että oli kamalasti vaatteita eikä puoliakaan ehtinyt käyttää! mut noh, nyt tuskin sitä ongelmaa kahen kanssa tulee! :D

tääl olo ihan hyvä, alapään luut jo särkee kun kävelee, pukee yms.. ei oo kivaa.. :/ mut väliaikaista se vaan on. ONNEKS!
Tänää ollaan lähdössä kylpylään pulikoimaan koko perheen voimin! ihanaa, välillä jotain muutakin kuin kotona olemista! B)

Eliza 18+3
 
Äiteelle onnittelut rakenneultran tuloksista! Ens kerralla se vatsalaukkukin näkyy kunnolla. Onneksi meillä on sen verran usein ultria, että saa pian varmistuksen, jos joku jää vaivaamaan.

Onko teillä ollut päiviä, jolloin ette tunne liikkeitä ollenkaan, siis kummaltakaan vauvalta? Minä en meinaan ole tuntenut koko viikonloppuna ollenkaan liikkeitä! Olen yrittänyt kaikkia temppuja, jotka yleensä saa vauvat liikkeelle, eli kylmää vettä, makeaa, kyljellään makuuta. Ei mitään. Kun viime aikoina liikkeet ovat olleet jo aika voimakkaitakin ja olen tuntenut niitä jo mahan päältäkin. Nyt toinen kutittelee kevyesti, siten kuin muutama viikko sitten. Ovatko vauvat vain vaihtaneet asentoa, vai pitäisikö soittaa neuvolaan? :/

Oltiin eilen koko päivä siskon kanssa pentunäyttelyssä kaapelitehtaalla Helsingissä. Vasta pois lähtiessä huomasin, että naapurihallissa oli ollut Hulinat 2008, kestovaippatapahtuma. Ja minä olin istunut tuntikaupalla viereisessä hallissa odottaen siskon koiran RYP-kehää. Tuolla olisi ollut kestovaippojen kirpputorikin ja ihania retrokuosisia vaatteita ja mielettömiä kestovaippoja. :eek:

Huusin huuto.netistä hoitopöydän, joka oli myynnissä täällä Hämeenlinnassa ja hain sen kotiin perjantaina. Myyjällä oli itsellä myös kaksoset. Oli hassu yhteensattuma. Hän kertoi Hämeenlinnassa kokoontuvasta kaksosten kerhosta. Lähdetkö kipa joku maanantai siellä käymään? Ollaan sähköpostitse yhteydessä.

Hei ja nyt kanta-hämäläiset tuplamammat, olisiko aika jo tavata? Kävisikö ensimmäisellä kerralla joku Hämeenlinnan kahviloista? Kuinka moni on töissä ja kuinka moni kotona, eli mikä aika olisi paras?

SatuKa ja hiljainen masu 21+6
 
SatuKa Oliko hoitopöytä ihan normikokoinen vai tavallista suurempi? (=isommat säilytystilat) Minä olen metsästänyt hoitopöytää myös Huutiksesta, mutta vielä en ole sellaista mielestä löytänyt. Riihimäellä on 29.3. Hyvinkään monikkoyhdistyksen kirppis ja käyn tutkimassa valikoimat siellä ennenkuin ala tosissani sitä pöytää metsästämään netistä. Ehdotin Kipalle jo tapaamispäivää tälle perjantaille (tulen Kantikseen kontrolliin), mutta valitettavasti aikataulut taitavat olla aika hankalasti järjestettävissä tällä kertta jotta meille kaikille sopisi. Sitten kun olen saikulla, niin sitten viimeistään tavataan!

HooWee 23+6
 
Rakenneultrassa käytiin tänä aamuna ja kaikki oli hyvin! Sukupuolia ei saatu tietää, mutta eipä sillä niin väliä. B-vauva oli kova mönkimään, kun taas A-vauvalta saatiin kaikki mitat vaivatta. Liikkeitä luulen tuntevani, mutta vielä on kovin vaikea erottaa niitä. Ultrassa näytti siltä, että molemmat potkivat aina välillä "väliseinää", eli potkivat usein toisiaan.

Rakenneultran hyvät uutiset olivat loistava päätös tälle viikonlopulle. Mentiin nimittäin miehen kanssa naimisiin karkauspäivänä. :heart:

Eleanor 19+3
 
Eleanor onneksi olkoon!!! :flower: Teillä onkin ollut oikein luksusviikonloppu, niin paljon kaikkea ihanaa.

HooWee hoitopöytä oli pieni mutta niin on pieni meidän "hoitohuonekin". Jos vastaan tulee vielä parempi hoitopöytä, niin myyn tuon pois. Tämä kun oli Hämeenlinnassa ja sain edullisesti, niin tuli ostettua. Sellainen iso olisikin ihana, mutta ei taida mahtua meille.
Treffeistä Minä olen tällä hetkellä kotona, joten minulle sopii lähes mikä aika tahansa. Olisi tosi kiva tavata, sillä nämä viikot alkavat vieriä aika vauhdilla eteenpäin.

Minä sitten soitin sinne neuvolaan ja nyt olen jo palannut takaisin kotiin sydänäänten kuuntelusta. Molempien sydänäänet kuuluivat hyvin. A-vauvan :heart: jumputti heti kun dobblerin laittoi mahan päälle. Ovat samoissa paikoissa kuin rakenneultrassa, mutta ainakin A pyörii ja liikkuu erittäin aktiivisesti. B puolestaan potkaisi niin reippaasti, että neuvolan täti kysyi, että tunsinko sen kun koko kuuntelulaite tärähti. En kyllä tuntenut. Eli turhaan murehdin. Neuvolatädin mielestä kuitenkin on parempi soittaa ja tulla käymään kuin murehtia kotona. Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Vauvoilla oli vaan ollut rauhallisempi viikonloppu.

SatuKa ja levollisempi mieli
 
Treffeistä: Ens viikolla tavataan joku päivä. Jookosta?
HooWee: Milloin oot aatellu jäädä saikulle?
Eleonor: Onnittelut tuoreelle rouvalle :)

Terveisiä "taas" ultrasta. Vauvat oli navat lähekkäin toisiaan, niinpä niitä verivirtauksia ei saatu kunnolla katsottua mutta ei kuulemma haitannu kun olivat kasvaneet ihan hyvin. A oli 658g ja B oli 615g. Olivat molemmat pää alaspäin ja koko ajan touhusivat. Seuraava on reilun parin viikon päästä. Oma vointi tällä hetkellä hyvä. Iltaisin vähän supistelee. Vauvan vaatteita olen jo laittanut kaappiin ja niitä täytyy välillä käydä hypistelemässä.

Synnystä tässä on jo alkanut miettimään. Toivoisiin niin että voisivat tulla alakautta mutta aika näyttää miten käy. Jotenkin pelottaa sektiosta toipuminen ja kun sen jälkeen ei sitten paljon saa nostella. Eka synnytys oli melko nopea ja kivuton kiitos epiduraalin, sen takia siitä ei ole jäänyt mitään traumoja. Onko kenelläkään kokemuksia sektiosta?

On tämä jännää ja ihanaa!

Onnellinen Kipa 23+6
 
Eleanor Onnea! :flower:

Kipa Enpä osaa sanoa milloin jään saikulle, riippuu ihan mitä lääkäri on mieltä. Minua on alkanut taas supistelemaan, joten katsotaan mitä lääkäri perjantaina sanoo kontrollikäynnillä K-HKS:ssä. Hienoa kuulla että vauvat kasvaneet tasaisesti ja kaikki oli kunnossa! Sulla onkin ultria melko useasti jo nyt, kun vauvat samalla istukalla.

Synnytyksestä Esikoinen syntyi 10 vuotta sitten alakautta pitkän puurtamisen jälkeen. Synnytyksestä jäi melkoiset traumat ja en olisi voinut kuvitellakaan uutta raskautta moneen vuoteen esikoisen syntymän jälkeen. Palautuminen kesti mielestäni ihan riittävän pitkään ja oli tosi väsynyt pitkän synnytyksen jälkeen. Joten sen suhteen en oikein tiedä olisiko sektio vai alatiesynnytys parempi...Minulla tosi alhainen kipukynnys ja sen vuoksi alatiesynnytys oli täyttä tuskaa. Perjantain kontrollikäynnillä keskustelen synnytysasioista kätilön kanssa ja käymme edellisen synnytyksen paperit läpi. Ehkä se helpottaa hieman.

HW 24+1
 
nonni nyt on neuvolassakin käyty pitkästä aikaa.
painoo tullu yhteensä 6,5kg lähtöpainosta!! :eek: eli nyt tiukka karkkilakko alko mulla! :x
hemoglobiini 119
symph.fundus 23cm
vauvolla syke oli a 138 ja b 142
et hyvin kuulemma kaikki oli. ite vaa tuosta painon noususta huolestuin...
:ashamed:

Muuten oli on hyvä, kovat kivut vaan tuolla häpyluu kiinnikkeissä! ei meinaa enää onnistua normaalisti kenkien, housujen yms.. pukeminen. INHOTTAVAA!
vielä 1vk ja 4 päivää ultraan!! jänskättää ihan pirusti!

eliza 19+0
 
Tuli vaan mieleen että onneksi saadaan kesävauvat, koska talvella ulos lähteminen kestää niin kauan. Tänään kun aamulla oli kylmä niin yhdenkin kanssa pukeminen kestää.

Onko kenelläkään auto ongelmia? Meillä on farmari auto mutta nyt pitäisi vaihtaa isompaan istuimien takia. Esikoinen turvaistuimessa ja ei mahduta turvallisesti kaikki autoon. Paitsi jos laittaa istuimen taakse keskelle ja kaukalot ympärille. Etuistuimelle ei uskalleta sijoittaa vaikka airbagit saakin kytkettyä pois mutta kun ei niihinkään aina voi luottaa. Tietääkö joku kumpi olisi turvallisempi vaihtoehto taakse keskelle vai etupenkille? Todennäköisesti tulee auton vaihto eteen...paljon on hankintoja, huh huh. Ja asuntokin tulee olemaan ahdas...

kipa 24+0
 
Täälläkin käyty neuvolassa eilen, tässä uutiset:
Painoa 700g/viikko
Verenpaine 125/74
Hb 110
sf-mitta 29cm
A-vauva raivotarjonnassa, B perätilassa

Sairaslomalle mut laittoi flunssan takia ja vihjaili, ettei töihin olis enää asiaa seuraavan lääkärissä käynnin jälkeen, mutta se jää nähtäväksi. Lääkäri on siis 19.3. ja tuntuu vähän hurjalta jäädä jo kotiin, mutta ei töissäkään olo mitää nautintoa enää ole, kun vatsaa turvottaa istuminen, taukoja ei ehdi pitää enempää kuin 50min/päivä, selkä hajoo liiasta istumisesta huonolla toimistotuolilla jne. jne. Ja mä teen sentään istumatyötä, enkä mitään kauheen fyysistä...

Täällä ainakin on auto-ongelma, pakko ostaa tilavampi liikkumisväline, kun ei mitenkään päin mahduta kaksosten+koiran kanssa omaan pikkuautooni. Tosin haluisin kyllä tuon oman auton pitää kakkosautona, mutta katsotaan nyyt.

Mulla on hirvittävä "pesänrakennusvietti" menossa. Eilen tapetoitiin makkari ja vaihdettiin pinnistä varten järjestystä, tänään siivottiin koti muuten lattiasta kattoon. Vieläkin huvittais kauheesti sisustaa ja melkein rupesin laittaa jo parvekettakin kesäkuntoon, viime hetkellä tulin järkiini, kun katsoin ulkona olevia lumihankia :D

Uh, nyt rupee maha painaa kylkiluita, pakko mennä pötkölleen....

Ronja-valas 22+2
 
Kyselen nyt teiltäkin kun itselleni tämä kysymys nykyään aina esitetään. Eli onko teillä suvussa kaksosia? Meillä ei ole ja en edes tunne yhtään kaksosia. Alkanut vaan tuo kysymys jo ärsyttämään...
 
kuulemma äidin suvusta enemmän kiinni kaksosten saaminen, mut kuulemma mun vaarin siskot on kaksosia. mut ei kuulemma se enempää ole, eli ei ainakaan kovin monet ole.

Tuli mieleen tässä että miten te saitte tietää että tulee kaksoset ja koska? me saatiin tietää jo 10 viikolla suurinpiirtein kun lääkärintarkastuksessa oli ulträänilaite jolla sitten masuun kurkattiin. Kyl tulee vieläkin hymy huulille , ei sitä koskaan olis kuvitellu kaksosia saavansa!!
:heart:

Eliza 19+1
 
Heips!

On sitä teillä muillakin paino noussut "reilusti" viime viikoina kuin vain minulla. Ehkä se kuuluu tähän vaiheeseen, että painoa tulee just nyt tosi paljon. Ronjalla on aika huima sf-mitta jo :whistle:

Kipan kysymys Meillä on suvussa jotain kaksosia, siis hyvin kaukaisia. Minua kanssa alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään se kysymys...Sitten kun vauvat on maailmassa, niin pitää tottua kyselyihin identtisyydestä.

Me saatiin kuulla tuplista alkuraskauden ultrassa viikolla 6+. Menin ultraan sen vuoksi, kun halusin varmistaa ettei ole kohdunulkoinen tms. työmatkojen vuoksi. Lääkäri ultrasi ja sanoi hymy naamalla että "joo-o, raskaus on ihan oikeassa paikassa, mutta.....alkioita löytyy kaksi." Tuntui kuin olisi elokuvaa katsellut ja sen jälkeen iski päälle vapina. Hyvä että sain kotia ajettua. Tuplat alkoivat tuntumaan upealta asialta saman päivän iltana ja voin sanoa olleemme miehen kanssa sinut asiat kanssa siitä lähtien.

Oma napa Huomenna ultra, jännittää! Toivottavasti kaikki hyvin molemmilla, kun ei noista liikkeistä oikein ota selvää että mitä mahassa tapahtuu.

HW 24+2
 
Mulle tuli tää gemini raskaus täysin yllätyksenä. Kävin yksityisellä 6+0 ja silloin lääkäri totesi että normaali raskaus siis että 1 alkio. Sitten niskapoimussa viikolla 12 kätilö totesi että onneksi olkoon täällä on kaksi!!! Taisin vaan nauraa ja en uskonut todeksi vaikka ne selvästi näin ruudulla.

Mulle tullut painoa lisää ainakin 10 kiloa. Meillä vaaka rikki joten en kotona pääse mittailemaan. Eipä nuo kilot mua haittaa kun lähtevät sitten joskus nopeasti pois... Toivottavasti.

Kipa 24+1
 
Neuvolasta kotiuduttu!
Paino 62,1 kg
Verenpaine 136/88 aletaan tarkkailemaan :|
Hb 126
pissa puhdas
sf-mitta 25cm
sykkeet 150/150
liikkeet ++/++

Eli kaikki oli oikein mainiosti. Tosin tuota verenpainetta aletaan tarkkailemaan, onneksi on kotonakin (tai siis anopilla) mittari niin pystyy seuraamaan lähes päivittäin. Sille vaan ei voi itse tehdä oikeastaan mitään, jos paineet nousee.
Mainitsin neuvolantädille tuosta painosta, kun on jo noussut aika paljon. Hän sanoi, että näillä viikoilla painon tuleekin nousta reilusti ja minulla on noussut vähän, saisi tulla enemmänkin kiloja. Lähtöpaino on kuitenkin ollut 54kg ja mihinkään muualle ei ole tullut kuin mahaan ja rintoihin.
Selvisi myös miksi en voi pitää tukivyötä tai alavatsaa puristavia housuja. Minulla on istukka funduksessa (ultraaja merkinnyt neuvolakorttiin) ja se ei näköjään siedä ollenkaan painetta. Onneksi nousee kohdun kasvun myötä ylemmäs.

Seuraava neuvola on 27.3. ja sitä ennen on äitiyspolilla ultra ja lääkäri 20.3.
Mites muut K-HKS:ssa synnnyttävät, oletteko saaneet jo ajan loppuraskauden valmennuskäynteihin. Meillä on synnytysvalmennus 5.4. klo 10, ei teistä ketään sattuisi tulemaan samaan aikaan?

Te muutkin näköjään joudutte vastailemaan tuohon suvun kaksostilanteeseen. Meillä ei ole muita kuin miehen isän veli, jonka piti olla kaksonen mutta toinen keskeytyi raskauden aikana.

Me saatiin tietää tuplista np-ultrassa. Mutta vähän oli jo ennakointia alkuraskauden ultrassa viikolla 7, jolloin toinen sikiöistä näkyi hyvin mutta toinen oli kuulemma tuulimuna. No ei kyllä sitten ollut. :LOL: Oli ihan iloinen yllätys np-ultrassa, kun molemmat siellä uiskentelivat. Ja olivat vielä ihan saman kokoisia (yhden päivän heitto). Eli miten on mahdollista, etteivät siellä yksityisellä katsoneet tarkemmin.

Saa nähdä tuleeko meidän autosta vielä ongelma. Meillä on pikkupösö, jossa ei ole takana ovia. Sillä pitäisi pärjätä ja saada vielä koira mahtumaan mukaan. Ajattelin, että jalustalliset turvakaukalot olisivat toimivimmat meidän tapauksessa. Onneksi on appivanhempien farmari, jota saadaan kyllä lainaan, jos tarvitaan enemmän tilaa. Ja minulla on kävelymatka keskustaan, kauppaan, neuvolaan ja appivanhemmille, joten en tarvitse autoa päivittäisiin matkoihin.

Onnea HooWeelle huomiseen ultraan!!!

SatuKa 22+2
 
Satuka: Ollaankohan oltu samalla yksityisellä kun noin huolimattomasti ovat katsoneet? Mihin aikaan sulla on ultra? Mulla on samana päivänä klo 13. Mulle ei ole puhuttu mistään valmennuksista lainkaan. Sairaalassa haluaisin ainakin käydä tutustumassa. Tampereelle käy kutsu jos ennen viikkoa 32 päättävät jo tulla.
 
Söin sitten kokonaisen suklaalevyn puoli huomaamatta. Olisi pitänyt laittaa kunnon ruokaa, mutta ajattelin hetkeksi istahtaa ensin tähän koneen ääreen.

Kipa varmasti oltiin samassa paikassa. :LOL:
Mulla on ultra heti aamusta, klo 9, jos vaikka mies pääsisi tällä kertaa mukaan. Ei ole ollut vielä kertaakaan ultrassa, sydänäänet on kerran kuullut. Tänään sain neuvolasta tiedon tuosta sairaalan valmennuksesta. Neuvolantäti oli sen meille varannut, kuulemma kymmenisen pariskuntaa on aina per valmennus.
 
meillä on tänään illalla valmennus tayssissa. =) 18.30-21.00. tosi myöhään se on, harmittaa ku en ite pääse esikoista nukuttamaan ym.. iltapuuhia viettämään. no mutta sisko tulee jelppiin sen verran et ukkokin pääsee mukaan.
Innostuin tos leipomaan leipää, ja samalla väänsin tiikerikakunkin. :LOL: Ihme sinänsä kun en yleensä tykkää leipoo MITÄÄN!

 
Mun äidinäiti sai kahdet kaksoset, mutta keskosten henkiinjääminen 1940-luvulla Itä-Suomessa ei tainnut olla kovinkaan todennäköistä, koska vain tätini jäi heistä henkiin. Eli lienee geeneissä. Uskoisin siis odottavani epäidenttisiä kaksosia, mutta onhan se mahdollista, että ovat identtisetkin. Sitä vaan pohdin itsekseni, että jos se on geeneissä niin suuri mahdollisuus (lääkärien sanojen mukaan riski) on, että seuraavakin raskaus on tuplaraskaus...

Ekan kerran kuultiin kaksosista viikolla 8+ yksityisellä ultrassa, jossa haluttiin käydä varmistamassa raskauden alkaminen. Olin valmistautunut tuulimunaan ja kohdunulkoiseen, mutta en kaksosiin. Oli se aika järkytys, josta tosin toipui varsin nopeasti =) .

Eleanor 19+6
 
Täällä menee edelleen hyvin. Toinen kylki on vaan ajottain aika arka kun molemmat monottavat sinne tai jotain. Kyykkiessä ja muutenkin iltaisin supistelee, mutta tuttua se on muilta raskauksilta, en laske sitä kaksosraskauden piikkiin :). Tähän asti on menty ilman liitoskipuja, sitä olen ihmetellyt. Tuo maha vaan alkaa oleen jo aika kookas. Hengästyttääkö teitä muita? Mulla meinaa välillä ku kyykkii, olla sellasta tuhinaa, varsinki ku vielä ollu flunssa. Mitenkä teillä muilla noi seuraavat ultrat. Olin rakenneultrassa 18+5 ja seuraava aika tuli 26viikolle. Lääkäri puhui että seurataan 4viikon välein 30viikolle asti ja sit 1-2vk välein. Kannattaskohan mun soittaa, ku tohonhan tulee 7viikon väli (Siellä on kuulemma lääkäripula, sano terkka, et yrittävätköhän säästää vai mitä)
Ja minä sain tietää kaksosista rakenneultrassa tosiaan 18+5. Itse kyllä aavistelin asiaa ja neuvolassa pähkäiltiin mahan kokoa että mikä sitä niin kasvattaa.. :) Toi on muuten vakio toi onko suvussa kaksosia. Meillä ei oo lähisuvussa, että hyvää sattumaa taitaa olla nämä. TAi on isän isän eli mun papan siskot kaksoset.. Äitin puolella ei kaksosia oo, ja eikö ne sieltä enemmän periydy..

Nyt on pakko painua pehkuihin , sillä väsyttää.. JAkselkaahan kasvavine mahoinennne. Se ei loppujen lopuksi ole pitkä aika, mitä tätä kannetaa. Tosin loppuajasta vaikka odottas yhtä päivät on viikkojen mittaisia jos olo on tu kala ... JA kirjoitelkaa päiväkirjaa, minä oon alkanu kirjottaan. Jokainen hyvin mennyt viikko on saavutus. Nautitaan elämästä

Hyvää yötä toivottelee nainenvaimoäiti 20+4
 
Perjantai-iltaa! Tänään oli ultra ja kaikki hyvin. Ihanaa! Sikiöiden koko vastasi viikkoja, painot oli A: 640 g ja B: 690 g. Kokoeroa seurataan ja seuraava ultra jo kolmen viikon päästä. Kohdunkaulan pituus 5 cm ja oli napakasti kiinni. Saikkua tuli silti kaksi viikkoa supistuksista. Lääkäri oli eka kirjoittamassa kolmea viikkoa, mutta ehdotin itse vähän lyhyempää. Seuraava kontrolli raskausviikolla 27+3 (siis 3 vkon päästä ) ja silloin sitten varmaan tulee saikkua koko loppuaika. Sukupuolia yritettiin tiirailla, mutta B:n asento edelleen niin hankala ettei nähnyt kunnolla mitään varmaa. A on raivotarjonnassa ja B perätilassa.

HW 24+3
 
HooWee:Hyvin kasvavat ja ihanaa että oli kaikki hyvin. Mullakin painoero oli melkein samaa luokkaa mutta sanoi että voi johtua mittavirheistäkin. Sulla onkin kohdunkaulaa paljon jäljellä. Mulla vaan 3.6cm. Nyt kun sait saikkua niin sopiiko sulle Tuplamamma trehvit heti maanantaina? En kyllä tiedä sopeisko Satukalle ko. päivä? Eipä täältä taida ketään muu jaksaa lähteä Hämeenlinnaan, vai?!

Päiväkirja idea hyvä, koska nämä kaikki unohtaa kuitenkin niin äkkiä. Voi sitten vanhana kiikkus tuolissa lueskella.

Kipa 24+2
 
Kipa ja Hoowee mulle sopii maanantai paremmin kuin hyvin. Ajattelinkin sulle Kipa laittaa viestiä tänään. Lähden sitten loppuviikoksi kotiin Raumalle. Mulle sopii mikä aika tahansa? Entä HooWee?

Hyvä että Hoowee teillä oli ultrassa kaikki hyvin.

nainenvaimoäiti meillä oli rakenneultra rv 21+2 ja seuraava on siitä tasan neljän viikon päästä eli 20.3. Tässä välissä meillä oli neuvola ja heti seuraavaa ultraa seuraavalla viikolla on taas neuvola. Neuvolatäti siirtyy hallintohommiin kesäksi ja haluaa tavata meidät vielä kerran. :) Taitaa kaksosraskaudet olla sen verran harvinaisia ja kiinnostavia, että neuvolantäditkin haluavat meitä seurata.

SatuKa 22+4
 
Mullakin oli rakenneultra eilen ja pikkuisilla kaikki hyvin. Kylläpä helpotti! Sukupuolistakin saatiin ainakin jonkinlainen arvaus, toisen kohdalla lääkäri kyllä sanoi että se on tosiaan arvaus, koska pikkuinen ei tuntunut olevan hetkeäkään paikallaan että olisi saatu ultrattua sydäntä jne.

Eilen kävin sitten jo ostamassa "oikeanvärisiä" tarvikkeita mm. marimekon tutteja kun kerran on joku tieto jo minkä väristä ostaa. Voihan olla että lääkäreitten mielipidekin tuossa asiassa vielä muuttuu, mutta yksi potkupuku oli ihan pakko saada ostaa kun oli maailman suloisin!

Kaksosgallup meillä ei tietääkseni ole kaksosia ihan lähisuvussa, mutta isovanhempien sukupolvesta yksi kaksospari löytyy. Kaikki tosiaan kysyy asiaa, ja olen ihmetellyt miten moni kysyy sitäkin että "tulivatko ihan yllätyksenä"? Eli halutaan utsia ollaanko oltu jossain hedelmöityshoidoissa kun kerran tuplaraskaus on kyseessä. Meidän kohdalla ei olla oltu vaan tuplat on ihan "homemade", mutta kysymys on minusta silti melko tungetteleva. Keltään yhtä lasta odottavalta tuollaista yleensä kysytä...

Tuplista tieto tuli varhaisultrassa rv8 johon halusin kun aiemmin taustalla on yksi keskeytynyt keskenmeno. Jännitin ihan mahdottomasti sitä onko tällä kertaa kaikki hyvin, mutta en osannut etukäteen kyllä pelätä kaksosia :) Hetken aikaa meni itsellä ajatusta sulatellessa ja nyt kyllä tuntuu että nämä mönkiäiset ovat tulossa ihan oikeaan osoitteeseen, vaikka arki varmasti tulee rankkaa olemaan.

Aurinkoisia talvipäiviä ja voikaa paksusti!

Seuraavaa ultraa jo odotellessa...

Etsiväkaksoset 20+4



 

Yhteistyössä