Neuvolasta kotiuduttu!
Paino 62,1 kg
Verenpaine 136/88 aletaan tarkkailemaan :|
Hb 126
pissa puhdas
sf-mitta 25cm
sykkeet 150/150
liikkeet ++/++
Eli kaikki oli oikein mainiosti. Tosin tuota verenpainetta aletaan tarkkailemaan, onneksi on kotonakin (tai siis anopilla) mittari niin pystyy seuraamaan lähes päivittäin. Sille vaan ei voi itse tehdä oikeastaan mitään, jos paineet nousee.
Mainitsin neuvolantädille tuosta painosta, kun on jo noussut aika paljon. Hän sanoi, että näillä viikoilla painon tuleekin nousta reilusti ja minulla on noussut vähän, saisi tulla enemmänkin kiloja. Lähtöpaino on kuitenkin ollut 54kg ja mihinkään muualle ei ole tullut kuin mahaan ja rintoihin.
Selvisi myös miksi en voi pitää tukivyötä tai alavatsaa puristavia housuja. Minulla on istukka funduksessa (ultraaja merkinnyt neuvolakorttiin) ja se ei näköjään siedä ollenkaan painetta. Onneksi nousee kohdun kasvun myötä ylemmäs.
Seuraava neuvola on 27.3. ja sitä ennen on äitiyspolilla ultra ja lääkäri 20.3.
Mites muut K-HKS:ssa synnnyttävät, oletteko saaneet jo ajan loppuraskauden valmennuskäynteihin. Meillä on synnytysvalmennus 5.4. klo 10, ei teistä ketään sattuisi tulemaan samaan aikaan?
Te muutkin näköjään joudutte vastailemaan tuohon suvun kaksostilanteeseen. Meillä ei ole muita kuin miehen isän veli, jonka piti olla kaksonen mutta toinen keskeytyi raskauden aikana.
Me saatiin
tietää tuplista np-ultrassa. Mutta vähän oli jo ennakointia alkuraskauden ultrassa viikolla 7, jolloin toinen sikiöistä näkyi hyvin mutta toinen oli kuulemma tuulimuna. No ei kyllä sitten ollut.
Oli ihan iloinen yllätys np-ultrassa, kun molemmat siellä uiskentelivat. Ja olivat vielä ihan saman kokoisia (yhden päivän heitto). Eli miten on mahdollista, etteivät siellä yksityisellä katsoneet tarkemmin.
Saa nähdä tuleeko meidän
autosta vielä ongelma. Meillä on pikkupösö, jossa ei ole takana ovia. Sillä pitäisi pärjätä ja saada vielä koira mahtumaan mukaan. Ajattelin, että jalustalliset turvakaukalot olisivat toimivimmat meidän tapauksessa. Onneksi on appivanhempien farmari, jota saadaan kyllä lainaan, jos tarvitaan enemmän tilaa. Ja minulla on kävelymatka keskustaan, kauppaan, neuvolaan ja appivanhemmille, joten en tarvitse autoa päivittäisiin matkoihin.
Onnea
HooWeelle huomiseen ultraan!!!
SatuKa 22+2