Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Heips! Koska meitä heinäkuisia tuplaodottajia taitaa olla jo yhdeksän, niin avasin meille oman pinon jossa voidaan vaihtaa ajatuksia ja kuulumisia tuplaodotuksen suhteen.

Kirjoitelkaahan!

HooWee 15+3
 
Tulin heti merkkaamaan tämän.

Kysyn täällä vielä uudelleen (vaikka asia selviäisi kun katsoisin heinäkuisten taulukon), että kuinka monelle on tulossa esikoiset? Meille tulee ensimmäiset ja siksi tämä on tuplaten jännää. :D

Minkälaiset oireet teillä on ollut? Varsinkin te, joilla on lapsia entuudestaan, onko oireet olleet voimakkaammat? Itsellä on ollut loppujen lopuksi aika helppo alkuraskaus. Jatkuvaa kuvotusta on ollut mutta vain kahtena päivänä olen kunnolla oksentanut. Väsymys on ollut valtaisa. Yhtenä merkkinä tuplista voisi pitää sitä, että sydänäänet (silloin vain yhdet, ei tiedetty vielä kaksosista) kuuluivat oikein hyvin jo rv 8.

Nyt lähden surffailemaan vaunusivuille. Mitä vaunuja olette ajatelleet? Kovin vähän on vaihtoehtoja. Meillä ykkösenä on Brion Double Wave.

SatuKa ja Tiuhti&Viuhti 13+3

 
Meille on tulossa toinen ja kolmas lapsi, esikoinen jo tosi iso (koululainen). Eli periaatteessa tuntuu siltä kuin ekaa odottaisi, kun on päässyt vauva-ajan jutut jo unohtumaan.

Minulla ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan, ehkä pientä kuvotusta joskus. Väsyttänyt on kovin. Ehkä ainoa merkittävä ero ekaan odotukseen oli se, että rinnat kipeytyi HETI kiinnittymisen jälkeen joten osasin odottaa plussaa tikkuun jo pari viikkoa ennen testiä. Ehkä kahden alkion istukan erittämä hCG aiheutti tuon.

Vaunuja ei olla vielä paljoa ajateltu, kun pitää ensin mitata meidän väliaikaisen kerrostaloasunnon ulko-ovi =) Teutonian Team Alu S4 kiinnostaisi, mutta ne taitaa olla tosi leveät. Mutta pitää jossain vaiheessa alkaa kiertämään pk-seudun vaunuliikkeitä. Mitään muitakaan hankintoja ei olla vielä tehty; ei uskalla...

HooWee
 
Meillä isoin hankinta on muuten uusi asunto. Nyt asutaan vielä vuokralla mutta omaa pitäisi katsoa. Täällä on kolmioiden vuokrahinnat niin valtavat, että menee melkein samaan lainalyhennyksien kanssa. Saa nähdä miten pankissa suhtaudutaan laina-asiaan. Miehellä onneksi vakityö mutta minä tällä hetkellä kotona ja työnsaantimahdollisuudet aika heikot, kun todennäköisesti jäisin sairaslomalle jo huhti-toukokuussa. Meillä ei mahdu nykyisen asunnon hissiin tuplavaunut ja asumme kuudennessa kerroksessa, joten muutettava on.

SatuKa
 
Me odotellaan oman talon valmistumista, mutta vauvat tosiaan ehtii syntymään ennen muuttoa. Joten joudun kantamaan vauvat kantokopissa alakerrasta kolmanteen kerrokseen (ei hissiä) ihanaan pikkukaksioomme jonne änkeämme viiden hengen voimiin...jippii...Onneksi se on väliaikaista!
 
Meille on kanssa tulossa esikoiset. Tää on tosiaankin jännää =) . Mulla ei ole ollut varsinaista pahoinvointia ts. en ole oksentanut kertaakaan. Mitä nyt limaa olen joutunut kakomaan, kun on nenä jatkuvasti tukossa ja paksua limaa valuu kurkkuun...vertakin tulee nenästä. Pahaa oloa on aiheuttanut ainoastaan se, jos en ole syönyt yli kolmeen tuntiin. Mutta syömällähän se menee =) . Muita oireita on oikeastaan ollut vain rintojen arkuus ja väsymys, joten aika helpolla tämä on toistaiseksi mennyt.

Me asutaan nyt pikkukolmiossa ja ajateltiin sinnitellä siinä jokunen vuosi. Onneksi asutaan ensimmäisessä kerroksessa, joten ulos lähteminen kahden pienen kanssa ei tuottane hirveästi ongelmia (paitsi jos vaunut ei mahdu meidän asuntoa vastapäätä olevaan vaunuvarastoon). Paikka on mitä parhain kulkuyhteyksineen, neuvoloineen, tarhoineen ja kouluineen, mutta isommat asunnot samalta alueelta ovat niin kalliita :/ . Millään ei haluttaisi sieltä vielä muuttaa pois, joten pitää vain asua ahtaasti.

Eleanor 11+0
 
juu täällä ollaan! :)
Vasta 2.päivä kuultiin että masussa onkin 2 salamatkustajaa, ja vieläkin epäilyttää ja pelottaa että jotain käy jne... tai kun toista vauvaa näkyi vaan vähän eikä siltä mitään liikkeitä yms... lääkäri kyllä sanoi että se oli vaan semmonen tosi nopea kurkkaus että ei ole mitään syytä huolehtia. mut kuitenkin jännittää... :ashamed:
Pahoinvoinnit on ollu tuplaten kamalammat kun esikoista odotellessa!

eliza 10+2
 
SatuKa Onko Hämeenlinnassa hyvät lastentarvikevalikoimat vai missä olette käyneet vaunuja katselemassa? Jossain vaiheessa pitäisi niitä vaunuja mennä koekäyttämään ja pitäisi selvittää että missä parhaat valikoimat.
 
Me mennään tänään katsomaan rivitalokolmiota. Tiistaina olisi pankissa lainaneuvottelut. Me ei kertakaikkiaan mahduta alle 40neliön kaksioomme kahden vauvan kanssa. Toivottavasti asunnosta ei ole moni kiinnostunut, niin ehdimme saada lainapäätöksen.

Mulla on maha kasvanut tosi paljon. Tässä malliksi kuvat 8+5

ja tänään otettu 13+3


SatuKa
 
HooWee Hämeenlinnassa on mielestäni aika suppea vaunuvalikoima. Olen käynyt Vauvatalo Johannassa, jossa on Brion vaunuja ja sitten Tavastilan yläkerrassa, jossa on Emmaljungan vaunuja. Netissä olen paljon surffaillut ja parin viikon päästä menen kiertämään Tampereen liikkeet. Ajattelin, että käyn katsomassa kaikki vaunumallit ja sitten etsin netistä sen paikan, missä myydään valitsemaani mallia halvimmalla tai jos vaikka löytäisi käytettyinä. Tavastilan yläkerrassa myydään myös äitiysvaatteita. Kiva paikka ja erittäin ystävällinen myyjä. Sieltä ei kuulemma saa alennuksia, mutta Vauvatalo Johannasta saa uusistakin vaunuista kivat alennukset.

SatuKa
 
Hitsin kiva että pistitte meille tuplapakkauksille oman ketjun pystyyn! Olisi saattanut hermo mennä muilla heinäkuisilla vielä näihin tuplajuttuihin. Onhan tämä vähän erilaista kun kaikkea joutuu ostamaan kahdet kappaleet, vaunuvalikoima on paljon rajoittuneempi, ja loppuraskaudesta varmaan meidän vaivat on vähän erilaisia kuin ykkösten odottajilla. Ja mieltä askarruttavat jututkin ovat ehkä osaksi toisenlaisia muutenkin.

Tuohon keskusteluun siitä mikä kaikki menee uusiksi tuplien tultua, niin onneksi asuntoa ei tarvitse ainakaan ihan heti vaihtaa. Mahduttaneen tähän ihan hyvin vaikka esikoita tuleekin nyt kaksittain. Auto menee joka tapauksessa vaihtoon, joten nyt sitten vain varmistui että etsitään jotakin perhemallia...

Kantokoppia etukäteen suunnittelin (haavena ne Herquleksen raptor twinit) mutta sitten jostain kaksoskeskutelusta luin etteivät vauvat mahdu niihin kantokoppiin kovin pitkäksi aikaa. Tuplavaunuissa on kai säästetty siitä leveyssuunnasta suhteessa normaalimalleihin, jotta mahtuisivat paremmin ovista. Se sitten kostautuu siinä, ettei paksujen haalareiden, makuupussien jne toppausten kanssa pitkään mahdu. Tää nyt on täysin netistä luettua joten pitää itse niitä kantokoppia jahka tulee vähän keväämpi.

Omaa napaa vielä vähän, maanantaina olis neuvola + lasketun ajan ultra ja hurjasti jännittää mitä vauskeille kuuluu. Tänään tunsin kummallisen "nykäyksen" mahassa kun ruoan jälkeen menin kirjan kanssa makailemaan sänkyyn. Se tuntui aika erilaiselle kuin ilmavaivat mutta mahtaako sitä oikeasti voida tuntea mitään liikkeitä vielä näin aikaisin.

Etsiväkaksoset 11+1
 
Meillä tosiaankin menee asuntoasiat uusiksi. Eilen käytiin katsomassa kivaa rivitaloa ja huomenna jätetään tarjous siitä, kun käyn uudestaan sitä katsomassa. Toivottavasti saataisiin se, kun kolmioita on niin vähän ollut myynnissä tuolla tietyllä alueella, johon ehdottomasti haluamme muuttaa. Appivanhemmat asuvat kävelyetäisyyden päässä ja se helpottaisi minua huomattavasti, kun mies kuitenkin tarvitsee auton päästäkseen töihin.

Liikkeistä: tunteekohan kaksosten liikeet aikaisemmin vai peräti myöhemmin kuin yksösten? Vai onkohan sillä mitään merkitystä. Minulla yhtenä iltana kutitteli tai "poreili" vatsasssa ja ajattelin jo että oliskohan ne niitä liikkeitä. Mutta saattoi olla myös omena, joka oli matkalla alaspäin. :LOL:

Minä kanssa olen miettinyt tuota kantokoppa-juttua. Ajattelin ostaa aluksi vaunut ilman koppia/pusseja ja katson sitten josko saisi ostettua vaikka käytettyinä. Ovat uusina niin uskomattoman kalliita. Kantopusseissa olisi kyllä helppo siirtää vauvat vaunusta kotiin tai kyläpaikkaan. Esikoisen odottajana en oikeasti edes tiedä miten niitä vauvoja parhaiten siirtelee. Varsinkin jos on yksin liikenteessä. :ashamed:

Asuntoasioita jännittävä SatuKa

 
Itse ajattelin että jätän kantokopat ostamatta. asutaan kuitenkin rivitalossa jne. Mieltäni kaivertaa kamala pelko että jotain sattuu, hölmöä! :ashamed: siksi tuntuu ikuisuudelta 24.päivään odottaa np ultraan että tietäisi mikä masussa on oikeen tilanne. Ei ole ollut mitään poikkeevia oireita ja kaikki oli Lääkärin tarkastuksessa ok. Mulla on kyllä paha tapa aina ajatella pahinta. :headwall: SatuKA itse olen kanssa tuntenut jotain liikettä mahassa. (liekö kuvitelmaa kun on niin vähän viikkoja) ens kerralla pitää ottaa neuvolaan iso nippu kysymyksiä juuri näistä asioista! :LOL: luulen kyllä että liikkeet tuntuu aiemmin kun tila alkaa myös käymään ahtaaksi aikasemmin.

Eliza 10+3
 
Heissan! Mulla oli lauantaina yllätyspolttarit B) En osannut aavistaa yhtään mitään, olin totaalisen yllättynyt kun ystävät tulivat hakemaan. Ohjelmassa oli erilaisia hoitoja, kivoja pikku tehtäviä, hyvää ruokaa, saunomista ja yhdessäoloa. Eli juuri sellaista millaisesta pidän! Ei mitään remuamista kaupungilla...

Tänään minä suuntaan 7000 kilometrin päähän työmatkalle. Ottaa jo etukäteen päähän aikaero, koska tiedän että olen niin väsy koko viikon. Normaalissa tilassa sen aikaeron kanssa on ihan ok, mutta nyt raskaana unen tarven niin suuri että kroppa ei oikein yllättävistä rytminmuutoksista pidä. Ja koska olen reissussa vain ma-pe, niin aikaeroon ei oikein ehdi sopeutumaan. Sitten kotona pe taas väsyttää niin vietävästi.

HooWee 15+6
 
Ai niin. Mun rinnat ovat yhtä ankeat lätkät kuin aiemminkin :LOL:. Imetyskään ei niihin pahemmin vaikuta. Että näin.

Ja meidän varmaan pakko hankkia kantokopat, koska asutaan toistaiseksi 3. kerroksessa ja ei ole hissiä. Miten muuten saisin vauvat yksin ylös???

HooWee
 
Minäkin tänne ilmoittaudun..

Tulin juuri np-ultrasta, joka vihdoin ja viimein oli. Meinas mennä hilkulle viikkojen puolesta.
Turvotusta ei ollu liikaa, joten sen puolesta molemmilla kaikki hyvin. Mutta sitten...molemmat on omissa pusseissa, joka on hyvä, MUTTA niillä ei välttämättä oo omia istukoita, vaan yksi yhteinen. Tätä tutkii lääkäri sitten kahen viikon päästä, eli nyt pitäis vaan hengitellä rauhassa. (eli jos on vaan 1 istukka, niin "toinen voi syödä toisen eväät" ja toinen jäädä sit kokonaan ilman..). Kuulemma asialle voi jotain ehkä tehä, ett ravinnot jakautuis tasaisesti, mut se selvii sit, ku on käyny siel lääkäris...huoooh.
 
Äitee2 Juu, kyllä ne kantokopat taitaa olla pakolliset.

Terveisiä vaan kaikille heinäkuisille tuplamammoilla täältä toiselta puolelta palloa! Hieman on matkustaminen ja aikaeroväsymys käynyt mahan päälle, mutta yritän ottaa mahdollisimman rauhallisesti...Mies laittoi suloisesti eilen viestiä, että mun pitää lopettaa reissut loppuraskauden ajaksi jottei meidän masuvauvat stressaannu :heart: :heart:

Liikkeistä Epäilen että olen tuntenut muutaman pienen liikkeen eilen ja tänään. Iso ehkä.

HooWee 16+1
 
jos vaan saan niin voisin jakaa teijän kanssa ajatuksia. LA on mulla 7.8 ja olen elokuisten toistaiseksi ainut kaksosten odottaja.
meille on tulossa kolmas ja neljäs ja aikalailla vielä shokissa ollaan. :whistle:
Tyttö täyttää kohta 4 v ja poika on 2v. Nyt menossa rv 10+1 ja raskausoireet loppuneet, tosin tämä kauhee ummetus on päällä ja koitan tuota litkua juoda jonka lääkäri määräsi, toivottavasti maha asukit eivät kovin "vihastu" tuosta litkusta... :/
Täällä tulee aikamoisia muutoksia mikäli kaikki loppuun asti menee hyvin. 23.1 menen kyssiin äippäpolille ja jos ultrassa silloin kaikki hyvin, voin hieman huokasita helpotuksesta. eli taloa pitää laajentaa ja autoa vaihtaa :whistle: siis ihan pieniä muutoksia :D :whistle: (onneksi mies tykkää remontoida)

hyvää vkonloppua :wave:
 
Perämaan emäntä, hyvinhän tänne mahtuu ja vaikka sulla onkin la elokuun puolella niin todennäköisesti vauvasi pukkaavat kuitenkin maailmaan jo heinäkuussa, kun kaksoset usein käynnistellään jo viikolla 38 kun ne voidaan laskea täysiaikaisiksi.

Mites teillä on muilla painoa tullut? Olin viime viikon työreissulla ja puntari näytti tänä aamuna 1,3kg enemmän kuin maanantaina, eli ainakin oon syönyt riittävästi... Ääks! Toisaalta ihan raskauden alusta laskettuna sitä painoa ei kuitenkaan ole tullut kuin 2kg joten ehkä tuo vielä menee johonkin kohtuuden rajoihin. Tuntuu että nyt viime viikolla mahakin on jotenkin tullut selvemmin esiin.

Lasketun ajan ultra oli myös viime viikolla ja silloin molemmat mötkäleet oli isompia kuin mitä kuukautisista laskien pitäisi olla. Nyt tulevana tiistaina on eka aika äitipolille ja epäilen että kokoarviota kuitenkin muutetaan taas alaspäin. Nyt ollaan jo kerrottu osalle sukulaisista että perheenlisäystä
on tulossa, ja palaute on ollut ihan yllättävän positiivista.

Mukavaa viikonloppua kaikille tuplapakkauksille!

En laita raskausviikkoja loppuun kun en tiedä mistä ne pitäisi laskea, menkoista laskien olisi kai nyt vasta 11+5 mutta nää oli ultrassa jo viime maanantaina 12+1 ja 12+6 että jotain ihme jättiläisiä kasvattelen vissiin...
 
Kurkkaan pikaisesti..

Rivarikolmio kaupantekoa vaille meidän! :D Muutto olisi ensi kuun puolen välin jälkeen jos mitään mutkia ei tule matkaan.

Ensi perjantaina neuvola, jossa pääsee taas kuuntelemaan sydänääniä. Maha kasvanut mutta silti on taas epäilevä olo, että onko siellä ketään enää elossa. Mutta viikon päästä ollaan taas reippaamalla mielellä.

SatuKa ja Tiuhti&Viuhti 14+4
 
Vitsin hienoa SatuKa! Kovasti peukutuksia että kaupat syntyy ja pääsette uuteen kotiin.

Tuo on kyllä tuttua tuo hermoilu siitä mitä masukeille kuuluu. Mullakin painoa tullut rajusti, ja mahassa tuntuu elohiirimäistä liikettä mutta silti välillä ei meinaa uskoa että kukaan siellä on hengissä...
 
SatuKa Täällä pidetään myös peukkuja että saisitte asunnon! Voi kun olisi ihana muuttaa ennen kesää, mutta meillä se jää haaveeksi.

Oma napa Tänään kävin H&M:ssä ja ostin parit mammahousut (farkut ja kangashousut) sekä yhden mammaneuleen. Maanantaina voisin töissä "järkyttää" työkavereita ja vetäistä farkut ja tiukan mammaneuleen päälle, niin ei jäisi mitään arvailujen varaan B) Jos pidän villatakkia tai jotain jakkua päällä, niin mahaa edelleen vaikea ulkopuolisen huomata.

Etsiväkaksoset Mulla oli viimeksi neuvolassa painoa noin 3 kg enemmän kuin ennen raskautta. Tietenkin tuo neuvolan paino on vaatteet päällä ja aamupala syötynä, kun alkupaino on aamupaino alasti. Eli ehkä sellainen 1-2 kiloa tullut. Olen syönyt ihan kamalasti, nälkä on koko ajan ja varsinkin suolaista tekee edelleen kovin mieli. Meidän tuplat oli np-ultrassa 7 päivää suurempia kuin mitä hedelmöityspäivästä laskettuna. Jännä nähdä sitten rakenneultrassa, että mitkä ovat viikot. Minä lasken nyt raskausviikot np-ultran mukaisesti.

HooWee 16+4
 
Tääl kyl on masu kasvanu kanssa! Epäilen kyllä etta tää raskaus on pitemmällä kun viikot sanoo. Koska liikkeet tuntuu kyllä selvästi mutta hennosti. B) Mutta vielä 24.päivään (np-ultra) lasken näillä viikoilla toistaseks. :heart:
öh, kamalaa kun tosissaan epäilyttää kaikki jutut ja pelottaa. Puhuin asiasta lääkärin kanssa näistä peloista ja se vaan sano että pitää ajatella että kaikki on hyvin niin kauan kun toisin käy. että ei siin muu sit kai auta... :whistle:

Eliza 11+3
 

Yhteistyössä