Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Enpä osaa yhtään sanoa minne kohtu ylettyy, en osaa todellakaan sitä koittaa. Ensi viikon pe on neuvola, pitää kysyä siellä sitten.

Viikonloppuna kävin uimassa ja uimisen jälkeen oli pakko levätä koska alamasussa oli sellainen inhottava paineen tunne. Olikohan ne supistuksia? Sama homma tapahtuu välillä kun nousee sohvalta tai kun on nostellut jotain painavaa. Edellisessä raskaudessa tuli harjoitussuppareita joissa masu kovettui, mutta nyt tässä vaiheessa en vielä pysty kunnolla tuntemaan kovettuuko kohtu vai onko paineen tunne jotain kohdun kiinnikkeiden venymistä tms...

HW 17+6
 
Mäkään en kyllä osaa yhtään katsoa, mihin kohtu ylettyy, mutta lääkäri tänään sanoi, että vähän tohon navan yläpuolelle. Tänään käyty istukoita tutkimassa ja ihan erilliset, omat istukat löyty. Lisäksi koot, jotka oli np-ultrassa viikkojen mukaan a:lla 13+6 ja b:llä 12+1 (!), tasaantui tän päivän ultrassa ja molemmat vastas viikkoja 16+1.

huom Sanoivat kättärillä, että sielä on tän viikon ke eli 23.1. kaksosia odottaville jokin tiedotustilaisuun klo 13.00, jossa paljon hyödyllistä asiaa. Huvittaisi kyllä mennä, mutta mitenkös tuonne töistä voi muka karata...?Hmmh. Mutta siis vinkkinä pääkaupunkiseutulaisille, että tuollainen on.
 
Eliza sitähän ne sanoo että syke kertois sukupuolen mut mie en ihan täysin usko tohon,kuopuksen olis pitäny olla sykkeiden perusteella tyttö mut poikahan tuo on...nyt oli miulla kummankin syke 160.

En osaa sanoa et mihin asti mun kohtu ylettyy mut sf mitta oli 16cm rv13+5 vaikka sitä ei edes yleensä mitata tossa vaiheessa.

Äitee ja tuplat 14+4
 
Joo, no sehän olisi liian helppoo, kaikki osaisi arvata lapsen sukupuolen vain sykkeen perusteella. :LOL: Odotan kyllä että sukupuolet näkyy etta saadaan tietää kumpia meille on oikeen tulossa? vai kenties molempia?? :heart: noh, sitä odotellessa... =)
 
Ronja Minä olisin kanssa ollut kiinnostunut tuosta Kättärin infosta, mutta eihän sinne töistä pysty karkaamaan kesken päivää :/ Omassa synnytyssairaalassa Hämeenlinnassa ei tuollaisia monikkoinfoja pidetä, pitää sitten vaan osata kysellä tarkemmin normaalilla sairaalaantutustumiskäynnillä.

Toksoplasman koetulokset eivät olleet vielä eilen tulleet, soittelen uudestaan taas neuvolaan tänään tai huomenna. Pitäkää peukkuja että tulokset olisi hyviä.

HW 18+1
 
Paljon, paljon peukkuja (ainakin omat ja mahan kääpiöiden peukut on pystyssä) HooWeelle koetuloksien suhteen. Onpas sullakin jo mooonta viikkoa. Aika menee tosi nopeesti ja kuitenkin voih, niin hitaasti.

Tänään toista kertaa ihan oikeat mammafarkut jalassa, tuntuu ja näyttää hassulta, mutta ainakaan ei mikään paina, vaan tuo ihana resori tukee eikä selkääkään oo nyt särkenyt niinkuin aikaisemmin. Johtuisko sitten housuista vai jostain muusta..

Muoks. Ärsyttävää, että kun laittaa sulkeet, niin tämä tökkää tuohon silmäniskuhymiön, vaikkei ole tarkoitus.
 
Sain vihdoin ja viimein otettua kamerakännyllä itsestäni kuvan ja siirrettyä sen tietokoneelle. Eli tässä mun pieni massun alku =)



Olen lähes 180 cm pitkä, joten sen vuoksi tuo maha ei varmaan vielä tuon suurempia vaikka jollain heinäkuisilla jo varmasti monin kerroin suurempi.

HW 18+1
 
Huomenna 10.30 np-ultra ja jännittää ihan kamalasti!! :ashamed: Ja heti sen jälkee suukirurgilla aika.. :(

Tääl nuo kaverukset hyvin usein pakkautuu oikeelle puolelle kohtua, huvittavan näköstä kun makuultaan masu on ihan vino. :D

Viimeyönä kannoin esikoista omaan sänkyyn ja löin polven oikeen kunnolla sen sängyn laitaan.. huh, suoraan kiukkusuoneen! vieläkin joutuu vähän nilkuttaan ku polvee särkee. :headwall:

Eliza 13+0
 
Jooh, tonne heinäkuisiin jo laittelinkin mutta pistetään ny tähänkin. Eli siis np-ultrassa käyty, ja kaikki on hyvin. pääperämitat oli 81mm ja 80mm ja np oli 1,1mm ja 1,4mm. :heart: kyllpä sitä jännitinkin! Laskettu aika ei muuttunut vaikka sitä kovasti epäilinkin. eli sama 30.7 on edelleen. :D

13+1
 
Hienoa Eliza että niskaturvokeultra meni hyvin! Kyllähän sitä aina ennen ultraa jännittää miten pikkuisilla menee. Mullekin on nyt tehty ultria jo 4 kpl ja joka kerta on pelko pöksyssä ennen ultrausta jos asiat ei oliskaan hyvin. Seuraava ultra on vasta rakenneultra, joten tähän väliin tuleekin pidempi tauko.

Oletteko suunnitelleet vauvavakuutuksen ottamista? Minua sellainen kiinnostaisi, kun on mahdollista että tuplien kanssa joutuu olemana pidempään sairaalassa ennen tai jälkeen synnytyksen. Täytyisi selvittää miten eri vakuutusyhtiöt suhtautuvat monikkoraskauksiin. Ainakin joiltakin löytyy hinnasto, että kahdesta menee vaan tuplamaksu... Toisaalta olen kuullut että vakuutus saatetaan evätä jonkin terveydellisen syyn takia, joten monikkoraskauskin saatetaan katsoa riskiraskaudeksi. Katsoo ny kuin käy.

Massu kasvaa hurjaa vauhtia. Pari viikkoa sitte sen sai vielä vaatteilla piiloon mutta nyt tuntuu että se on tullut näkyville ihan pysyvästi. Miteköhän isoksi sitä oikeen ehtiikään. Ei todellakaan ole noin söpö massu mulla kuin HooWeellä, mutta pituus varmaan auttaa sulla asiassa. Itse olen aika pätkä, ja varmaan loppumetreillä hyvinkin koominen näky valtavan vatsan kanssa.

Oletteko jo töissä kertoneet? Oon kertonut lähimmille työkavereille ja suhteellisen hyvin on tieto vastaanotettu.
 
Ei vieläkään tuloksia toksoplasmakokeesta ja häät lähenee (4 yötä jäljellä)...Ehkä olisi parasta tietää tulokset vasta häiden jälkeen, toisaalta.

Töissä kertominen Taisin kertoa esimiehelle välipäivinä, eli olisko silloin ollut viikkoja jotain 14+. Muut työkaverit ovat sitten kuulleet huhuja, sillä jos olen jollekin asiasta sanonut he ovat selvästi jo tietäneet asian. Ja kyllä tyhmempikin jo tässä vaiheessa näkyy että maha kasvanut. Olen saanut onnitteluja, mutta en sen kummempia kommentteja.

Liikkeitä ei vieläkään tunnu kovin säännöllisesti, enemmänkin sellaisia epäsäännöllisiä töytäisyjä silloin tällöin kun hiljenee kuuntelemaan. Toisen sikiön paikka on hyvin selvästi havaittavissa liikkeiden perusteella, mutta toisesta ei oikein tunnu mitään. Ehkä toisella on istukka etuseinässä ja toisella takana. Perjantaina on neuvola. Hieman kauhulla odotan sydänäänteen kuuntelua...Rakenneultra ensi viikolla.

HW 19+0 (hui!)
 
Toksotulokset tuli ja tulokset poissulkee tartunnan 6 kk:n sisällä eli kyseessä ennen raskautta saatu tartunta. Joten kaikki pitäisi olla ok. Iso huh!!!! Tulokset menee vielä keskussairaalaan, joten soittelen sinne huomenna ja kysyn että pitääkö vielä tehdä varmuuden vuoksi jotain kokeita vai ei.

HW 19+0
 
Onnea häiden johdosta!! Ja hyvistä tuloksista!! :heart:

Ittestäni taas.. Täällä ei oo ollu moneen päivään oikeen minkään laisia raskauden oireita muuta kuin väsymys. liikkeitä en ole moneen päivään tuntenut, ja vähän huolestuttaa. ultrassa kaikki oli 24.päivä kuitenkin jees, eikä muitakaan merkkejä mistään pahasta ole ollut. tää alkuraskaus on kyllä oikeesti vaan ressaamista onko lapsilla kaikki hyvin..
:ashamed: eiköhän tämä tästä.

Eliza 13+6
 
Onnea HooWeelle tulevista häistä ja hyvistä tokso-tuloksista. Nyt varmasti häät sujuu vähän levollisemmin mielin. :flower:

Minä en tunne vielä ollenkaan liikkeitä. Mutta varmasti lähiaikoina alkaa tuntumaan. 18.1. kuunneltiin sydänäänet, joten kaikki on mahassa kunnossa. Sain varattua ajan rakenneultraankin ja se on kolmen viikon päästä.

Miten te muuten otatte äitiyspakkaukset? Me olimme ajatelleet ottavamme 2 pakkausta ja 1 rahana mutta meille on (kiitos äidille :flower: ) kertynyt jo valtava kasa vaatteita ja petivaatteita. Onko siinä äitiyspakkauksessa jotain niin tärkeää, että kannattaa ottaa kummallekin oma. Vai ottaisiko vain yhden pakkauksen ja 2 rahana. Vaatteita ei varmasti tulla tarvitsemaan mutta onko niissä tarvikkeissa jotain sellaista, mitä tarvitsee kummallekin omat? Onneksi ei ihan vielä tarvitse päättää..

SatuKa 17+0
 
Kiitos Eliza ja SatuKa!

SatuKa: Ei varmaan kannata huolestua jos ei liikkeitä tunnu. Kuten mainitsin, niin en itsekään tunne kuin jotain epämääräistä silloin tällöin. Mutta pakko uskoa että pikkuisilla kaikki hyvin.

Äitiyspakkaukset: Otetaan varmaan kaksi pakkausta, kun ei noita vauvanvaatteita enää meillä ole esikoisen jäljiltä. Ja on kiva saada samanlaiset makuupussit molemmille sekä omat kynsisakset ja harjat yms.

HooWee
 
Onnea hyvistä toksotuloksista HooWee! Ja varmaan jännää aikaa kun häätkin tulossa. Onnittelut niistäkin jo vähän tälleen etukäteen! Muista kertoa meille sitten miten suuri päivä meni, jookos?

Äippäpakkauksista olen vähän haaveillut josko jostain saisi ostettua käytettynä toiselle jonkun vanhan äitiyspakkauksen. Olen jotenkin tykästynyt että kaksosia ei pukisi aina samanlaisiin vaatteisiin vaan toisella olisi toisenväristä ja toisella toisen. Mutta just makuupussit olis mukava olla samanlaiset. Että vähän tässä jää pähkittävää. Ja sekin että kumpi se on joka aina saa käytetyt ja kumpi uudet...

Tietääkö kukaan miten toi äitiyspakkausten vuosimalli vaihtuu? Saadaanko me heinäkuiset jo uutta 2008 mallia vai vaikuttaako siihen se ajankohta kun pakkausta hakee. Mulla on käsitys että ns raskaustodistuksen jolla pakkauksen voi anoa saa vasta joskus 20+ viikoilla?
 
Etsiväkaksoset Kiitti onskuista jo etukäteen :) Tulen tottakai raportoimaan miten meni!

Vuoden 2008 pakkaus tulee varmaan joskus keväällä jakoon, siitä tiedotetaan Kelan sivuilla. Minä varmaan saan 2007 pakkauksen. Vuoden 2007 pakkaus tuli jakoon viikolla 21/2007, eli Kela jakaa "vanhoja" pakkauksia niin kauan kuin niitä riitää ja vaihto tapahtuu aina joskus keväällä.

HW
 
Mä sitä just mietin sitä että millä viikoilla pitää viimeistään anoa pakkausta, jos saisi jo sen uuden. Vaikka eihän siitä tiedä ennen ilmestymistä kumpi on väreiltään itselle enemmän sopiva, ja sit onkin jo liian myöhäistä valita :)
 
Onnittelut HooWeelle hyvistä tuloksista! Äitiyspaketteja otamme 2 ja 1 rahana. Tuo 2007 pakkaus on kyllä tosi kaunis ja se uusi tulee varmaan jakoon noin toukokuussa. Kyllä niitä vauvanvaatteita paljon tarvitsee. Muistelin et pahempina päivinä saattoi mennä neljät bodyt+potkarit vaihtoon ja jos nyt on 2 vauvaa ja ei ehdi joka pvä pyykkiä pesemään niin eipä niitä vaatteita varmaankaan liikaa ole.

Mulla oli tänään neuvola, kaikki Ok! Painoa tullu jo 6 kiloa(Ei sanonu siitä onneks mitään) ja kohdunpohjankorkeus 22. Seuraavalla kerralla saankin sitten jo Kelan paprut eli aika pitkällä sitä jo ollaan. Niin 2vkon päästä on vihdoinkin rakenneultra. Toiv katsovat kohdunsuun tilanteen koska se vähän huolestuttaa koska nyt pikkasen taitaa jo supistella. Täytyy kai jättää imuroinnit ym. miehelle.

Haluatteko tietää sukupuolet? Minä itse nyt haluisin tietää helpottamaan vaatevalintoja(esikoinen tyttö) mutta mies haluaisi pysyä jännityksessä. Saa nähdä mihin ratkaisuun päädytään.

Voidaan paksusti ja huilataan aina kun vaan on siihen mahdollisuus!

Kipa 18+6
 
Pakkauksista Otetaan kaksi pakkausta ja yksi raha,vaikka ennestään on kaksi pakkausta mutta haluan että niitä vaatteita on reilummin ja sitten olis kummallekkin kaksi toppapukua ja kaksi makuupussia...miunkin mielestä pakkaus tulee jakoon toukokuussa joten mie saan varmaan 2007paketin mutta miusta siinä oli tosi kivan värisiä vaatteita.

Paino tippunu 4kg mutta kun ei oikein toi ruoka taho maistua ni minkäs teet,väkisin syön ja yritän pitää ne tuolla sisällä...

HW Onnea tuloksista :flower:

Miulla liitos kivut vaivaa ihan kiitettävästi,välillä mies joutuu nostaa sohvalta ja sängyltä ylös kun ei anna jalat periksi,mut onneks kävely vähän verryttää noita paikkoja ja helpottaa jomotusta.

Liikkeitä tuntuu välillä päivittäin ja välillä on taukoa mutta voimakkaina jo tuntuvat ja eilen mies tunsi mahan päältä kun kaverit muljahti karkuun kun isi laski kätensä hein päälle,potkut ei vielä ulos päin tunnu.

Äitee ja tuplat 15+6
 
Kipa Moi! B) Meillä rakenneultra ensi viikon pe, 8.2.

Varasin ajan myös 4D-ultraan Helsinkiin, sinne mennään melkein heti perään eli 12.2. Haluan olla ehdottoman varma että sikiöillä ei rakenteellisia vikoja, vaikka tokso-tulokset olivatkin hyviä. Onko kukaan muu suunnitellut menevänsä 4D:hen?

Sukupuolet haluan tietää, miehestä en ole vielä niin varma mutta varmasti kallistutaan siihen että niitä tullaan kysymään. VIimeistään 4D:ssä ne selviää kunnolla.

Tunnetteko te molempien sikiöiden liikkeet? Minä tunnen oikeastaan vain toisen. Toivottavasti toisellakin on kaikki ok...ehkä istukka on etuseinässä tai jotain...? Perjantaina neuvola, jännittää aika lailla se sydänäänten kuuntelu.

HooWee 19+1
 
4D:stä olen ajatellut sinne mennä, aikaa ei vielä kylläkään ole varattu, odottelen ensin rakenneultraa, joka on 15.2. Tosin ehkä syynä on enemmänkin se, että sitten nään pienet oikein tarkasti :heart:

Sukupuolet halutaan tietää, tosin oon jo päättänyt, että tulee tyttö ja poika =)

Liikkeistä Niitä tuntuu tylsän harvoin eikä vieläkään selvästi, ku kuplintaa vaan. Mutta silloin kun tuntuu, niin tuntuu siltä, kuin vatsassa olisi tappelu käynnissä. Ensin kuplii toisella puolella, sitten toisella.

Ronja 17+3
 

Yhteistyössä