HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

Heippa!
Pääsisikoö mukaan tällainen 3-kymppinen uusperheen äiti?! :)
Ennestään poika 02/04 ja tyttö 08/06, Ja nyt odottelen kolmatta ja ensimmäinen nykyiselle avokilleni. Niin lasketuksi ajaksi varmistui tänään alkuraskauden ultrassa 14.7.
Asustellaan maalla tampereen nurkilla, Taysiin olisi tarkoitus mennä jälleen synnyttämään.
Seurailen palstaa päivittäin, mutta kirjoittelen ehkä hivenen harvemmin.
Täällä on myös sellaista 24/7 pahaa oloa, lähinnä etovaa, ihan kuin krapulaa potis koko ajan. :kieh:
Esikosta ei ollut yhtään huonoa oloa, mutta kakkosesta oli jonkin verran alkuraskaudesta. Toivotaan että tämäkin loppuu kohta.

Jisse ja juulis 7+1 (ainakin korttiin kirjoitti 7+1)
 
Moi!

Mammavaatteista: Ajattelin pitää mahdollisimman pitkään omia vaatteitani ennekuin on ihan pakko ostaa isompia. Vielä ainakin mahtuu ihan hyvin. Tosin en pidä enää ihan niitä tiukempia siitä syystä, kun tämä raskaus on vielä salaisuus. Olen siis viikolla 7 ja maha ei näy. Milloinkahan se alkaa näkyä?
Ensimmäistä tenavaa odottelen, joten ei ole hajua minkälaisia mammavaatteita on olemassa. Mielessä kummittelee vaan ne kamalat lappuhaalarit ja raitapaidat (yaks).
Väsyminen: Ärsyttää, kun nettisivuilla puhutaan, kuinka raskaana olevan on syytä levätä ja ottaa päikkäreitä pitkin päivää jne. Miten lepäät, jos on pakko käydä töissä!! Miksei missään ole käytännönvinkkejä, miten työpäivän selviää hengissä?

En ole vielä levitelyt uutista raskautumisestani, koska pelko keskenmenosta elää sisimmässä. Ehkä ultran jälkeen uskaltaa jo kertoakin..

hoplaa 7+4
 
Täällä kyllä nyt uni vaivaisi kovasti, kun meinaa minullakin tuo uni karata aamuyöstä neljän aikaan ja aamusta kun saisi nukkua niin eiköstä molemmat lapsukaiset riennä kaveriksi.

Minulla kesti ekalta pahoinvointia 7 kuukautta ja nyt toiveissa olisi, että se loppuisi paljon aiemmin. Eka raskaudessa perunat oli suuri intohimo ja nyt niitä ei voi syödä missään muodossa. Mitään makeaa ei kans voi kuvitella syövänsä, mutta toisaalta sehän ei haittaa.

Meillä on kerrottu joilekkin tutuille ja töissä oli pakko kertoa, kun on tuo työ sellaista. Lapsille ei ole kerottu, mutta poikani 7 v huomasi minun raskaus vitamiinit ja teki siitä omat johtopäätöksensä. Nyt sitten jännään kertookohan neiti äidilleen, kun menee toiseen kotiin pariksi päiväksi. Mieheni ex-siippa kun ei ole oikein sujut vielä meidän suhteen ja heidän erostaan on jo aikaa useampi vuosi. No se siitä.

Me on kyllä muistettu ottaa aikaa meille kekskenään ja pidetty kiini omista vapaista ja molemmat lapset ovat samalla viivalla, vaikka välillä asioista riitaa tuleekin.

Tässä raskaudessa se on outoa, että välillä tunuu tuota mahaa olevan ja välillä se on poissa ihan kokonaan. Kyseessä on varmaan vaan turvotusta.

Osa oli käynyt ultrassa ja sillä oli onneksi ollut kaikki hyvin.

Iloista odotusta kaikille.

T: Mamma rv8+5
 
Heipsis! =)
Jospa sitä uskaltais tänne ittensä ilmottaa.. =)
Eli haamuja tuli parikin ja vko sitten ekat selkeät viivat! Vielä lauantaina piti tehdä varmistus testi ja kyllä selvä +! :heart:
Eri laskureista on tullut eri laskettuja aikoja joista eka 23.7 ja sitten 26.7 ja 27.7. Eiköhän nuo viimiset mahda olla enemmän oikeassa..
Mitäs mulla mahtaa viikkoja olla kasassa? joku 5? Laskujeni mukaan ovis oli 3.11.. Onko se sitten 5+2????

Ja pelko on mieletön. Onko siellä massussa mitään? Jos on onko kiinnittynyt oikeaan paikkaan? Montako vauvelia siellä sitten on? Menekeekö kaikki hyvin? Vai ei?? jne.

Oireita ei oikeestaan ole. Vihlasuja joskus. Paleltaa(lämpö 37,5) Rinnat on arat ja turvoksissa. Valkkaria paljon.

Pahoinvointia odotellessa: Ines rv5+2??

:hug:
 
Hei!

Onnittelut uusille plussanneille ja :hug: kaikille teille, joiden pikkuruinen ei jaksanut enää pysyäkään mukana.

Meillä oli jännät paikat tässä viikon verran, kun jouduin viime viikolla heti plussauksen jälkeen ultraan tarkistuttamaan ettei tällä kertaa ole kohdunulkoinen kyseessä. Kuukautisten mukaan tuolloin oli rv6+, mutta pitkäkiertolaisena tiesin, ettei näin ole... No eihän kohdussa mitään näkynyt, ei edes turvotusta, hcg 250 -> komennus ultraan ja labraan viikon kuluttua. En uskaltanut ajatella asiasta positiivisesti, vaikka alamassussa nipisteli ja lämmitti tutuntuntuisesti...Tänään kävimme, hcg oli yli 2000 ja kohtuun on alkio kiinnittynyt =) Viikkoja on nyt kasassa 5+3 eli haalean plussatestin olen siis tehnyt jo rv3.

Alussa ollaan ja kaikki on vielä mahdollista. Puolentoistaviikon kuluttua uusi ultra, jossa pitäisi sitten näkyä jo itse pikkuruinenkin :heart:

Pahoinvointi on alkanut nostaa päätään ja tuoremehua on kulunut jo purkkitolkulla, makea ei maistu eikä oikein lämmin ruokakaan.

Onnellisen pölijä olo kuitenkin on :saint:
toivottavasti kaikilla teillä muillakin heinähörhöillä sielä :)

Muumiska rv 5+3
 
Täällä on yks yökukkuja. ei pysty nukkumaan, kun mua on alkanu vaivata iltapahoinvointi. Maate mennes tunuu, jotta kaikki ruoka lentää kaares ulos, mitä päivän mittaan on suuhun laittanu. Kertakaikkiaan inhottava tunne. Muutenkin väsyttää koko ajan, niin sitten vielä tämä vaiva. Aamulla kuitenkin kuudelta ylös, kun pitää aamupurot keitellä ja porukka laittaa kouluun ja eskariin. Kun yks satsi lähtee, niin pikkuneiti herää ja eipä siinä sitten enää nukuta edes aamusta.

Ei pitäis valittaa, kun kerran raskaaksi vihdoinkin tulin. Tää väsymys vaan vei ihmistä niin alas :ashamed: Ihmeesti sitä silti jaksaa päivän touhuta. Ulkoilu aina piristää kummasti.

Kuten Muumiska edellä sanoi, on sellainen pöljä onnellinen olo kaikseta huolimatta :D

Lumi-Marja rv 5+0
 
Huomenta!

Täällä ei ole ilmaantunut juurikaan uusia oireita. Rinnat on todella kipeät edelleen, mut mitkään hajut tai maut ei tee pahaa. Välillä väsyttää, mut välillä en saa nukuttua kun kaikki asiat pyörii päässä :) Esikoista kun odotan, niin mietittävää riittää... ja olen jotenkin hirveän pelokas, että jos jotain tapahtuu, keskenmeno tai tuulimuna tai jotain. Mies on onneksi ihanasti mukana ja sanoo, että kyllä kaikki menee ihan hyvin. Hyvähän se on realisti olla, mutta toisaalta mä just kaipaan nyt tuollaista puhetta, että hyvin kaikki menee.

Olen muuten huomannut, että kaikilla tuntuu olevan lapsia jo ennestään! :O Olikos täällä ketään muita esikoisen odottajia?

Kitty 5+4
 
No täällä on ainakin toinen esikoisen odottaja, jolla on samanlaiset pelot kun sullakin! Olenkin tässä naureskellut että aika "rento" odottaja täällä kun ihan kolme positiivista testiäkin piti tehdä ennen kuin uskoin.

Mulla tuntuu painottuvan enemmäin ilta-aikaan nuo oireilut. Eilen piti oikein etsiä hyvää nukkumisasentoa kun rinnat oli niin kipeät. Ja illalla yökkäilin kyllä muutaman kerran. Sitä olen tässä miettinyt että miten muiden alkuvaiheen odottajien mahakivut? Mulla oli viime viikolla menkkamaisia kipuja, jotka meni aika nopeasti ohi. Nyt välillä viiltää jos tekee jonkun äkkinäisen liikkeen, mutta muuten ei juurikaan mahatuntemuksia ole. Kyllä sitä ihminen on hullu kun toivoo oksentelua ja mahakipuja :LOL: :LOL:

Mukavaa päivää kaikille,
Viola 5+2
 
Viola, mulla juilii mahaa melkein päivittäin, on juilinut alusta asti. Välillä huomaan, että tuntuu, jos nopeasti liikahdan esim. makuulta seisaalteen. Ja iltaisin sängyssä tuntuu kans masussa. Mulla ne tuntemukset eivät ole läheskään yhtä voimakkaita kuin menkkakivut.

Ai niin, sellainen oire on, että palelen iltaisin. Esim. eilen illalla otin päikkärit normaalilämpöisessä makkarissa, ja mulla oli pyjamahousut, fleeceaamutakki ja kaksi peitettä, enkä ollut yhtään kuumissani kun heräsin. Hassua on se, ettei lämmöt ole edes koholla! Outoa :LOL:
 
minskuli oikein arvasit yksärissä!!! Aika jännää, että ihan samoissa mennään.

Päivitys viikkoihini: ultrassa la tipahti pari päivää myöhäsemmäksi. Nyt la siis 7.7.08 ja viikkoja tänään 8+1.

Kitty1979 täällä kans esikoisen odottaja. Palelu on muuten tosi selkeä oire. Minulla on jo vähän vähentynyt, välillä on jopa kuuma. :eek:
Minulla tuntuu välillä mahassa sellaisia menkkamaisia kipuja. Ei kovia mutta inhottavia. Ja stressatessa kivut lisääntyy. Olepa siinä sitten rentona ja stressittömänä, kun elämä ei aina ole ruusuilla tanssimista. :ashamed:

Mulla on tänään ensimmäinen neuvolalääkäri. Mitäköhän siellä tehdään näin aikaisilla viikoilla? Ainakin minulta otetaan verikokeet. Pyydän myös, että verestä tarkastetaan raskaushormoni. Km todettiin viimeksi just tällä viikolla ja nyt jännittää ihan hirveästi, että meneekö kaikki hyvin. Tosin nyt olen nähnyt sykkivän :heart: , toisin kuin viime kerralla.

SatuKa 8+1
 
Kitty1979, täällä palellaan myös! Olen joka ilta niin jäässä että saunanlauteilla on ollut pakko lämmitellä joka ikinen ilta... onneks on puilla lämpiävä sauna ettei tuu niin kalliiks :LOL:

Ihanaa kun aamulla oli lunta maassa...vähän mutta kuitenkin ;)
Ekaluokkalainenkin ponkaisi sängystä vauhdilla kun sanoin että on satanut lunta. Ja ymmärtäähän sen että lapset toivovat lunta. Viikonloppuna oli kaverinsa luona ja laskivat liukurilla huurteista lumetonta ruohomäkeä.. hyvinhän sekin luisti ja kivaa oli... mutta kyllä sitä kunnon talvea toivoisi jo tänne eteläänkin!

Missäpäin suomen maata saa tällä hetkellä nauttia lumesta??

Vilma-Annika 5+2
 
Onnea plussanneille!!!

Kitty - juu minäkin olen esikoisen odottaja (kuten varmaan nimimerkkikin sen kertoo). Ja jännittää pirusti. Minä oikeastaan en pelkää niinkään etteikö kaikki menis hyvin odotuksen aikana, vaan sitä synnytystä. Siis mä en kestä kipua ollenkaan, ja jo ajatuskin synnytyksestä saa kyyneleet valumaan. Oli puhetta ennen kuin tulin raskaaksi perheneuvolassa että menen sitten synnytyspelkoisten ryhmään jo heti raskauden alussa, täytyy kysellä asiasta kun menee neuvolaan. Jos siitä olisi apua.

Minulla raskausoireina on myöskin palelu, väsymys ja mahakivut. Myöskin vatsa on todella turvoksissa koko ajan, farkkuja ei oikeastaan enää voi pitää. Täytyy käydä ostamassa lantiomallin farkut. Mutta pahaololta olen toistaiseksi säästynyt, luojalle kiitos! =)

Mammavaatteista sen verran, että nyt on onneksi muodissa tunikat! Mikäs onkaan parempi äitiysvaate kuin se. Pelottaa vain kun meillä on ulkomaan reissu keväällä, jolloin viikkoja on jo kasassa noin 26-28, niin mistäköhän löytää päälle pantavaa, suurin ongelma varmasti housut / hameet. Ja etenkin kun Suomeen ei varmasti oel vielä tullut kesävaatteet, ja huono ostaa valmiiksikaan kun mistäs sitä tietää kuinka suuri sitä tuolloin on. :LOL:

rv 7+2
 
Huomenta!

Täällä alkaa muodostua jo rutiini tähän aamuun, eka noustaan ylös, käydään yökkimässä pyttyyn tyhjää/vatsanesteitä, sit laittamaan aamupalaa ja syömään itsekin. Ei tunnu hyvältä ei. Oon sen verran allerginen, että jatkuva nuha vaivaa, ja sit se kurkkuun valuva lima saa aika nopeesti aamulla oksun lentämään.. :x Pitää neuvolasta kysyä saanko käyttää nenäsumutettani, hieman helpottais.

Massu on iltaisin järjettömän kokoinen, mut aamuisin ei niin suuri, joten turvotusta enimmäkseen. Mut kyllä siihen alkaa jo pieni vauvakumpu kasvaa, siis se paikka on ihan tuossa kohdun kohdalla, ja erottuu kyllä löllöstä massusta. Ihana! :heart: Mammahousut vaan on vielä suuria, varsinkin nää missä on vyötäröllä se resori, joten pitää koettaa keksiä jotain lökäpöksyjä tässä välissä.

Kukas se yököttelikään niitä lappuhaalareita.. Multa ne kaapista löytyy! :D Ovat kyllä minusta ihan muodikkaan, levenevät lahkeet ja muutenkin jännä malli, ei ollenkaan sellaset perinteiset. Mutta siis äippävaatteitahan löytyy vaikka ja kuinka muodikkaita, riippuu ihan siitä mitä on valmis maksamaan. H&M:n ja Lindexin valikoimat lie edullisimpia, sit löysin hakiessani tälläisen sivuston: http://www.kenguru.fi/linkit/links.php?cat=1000
Tuolla siis linkkejä äitiysvaatteita myyviin nettikauppoihin.

Vaan ulos mentävä taas, eilinen pelmattiin lasten kanssa lumessa innolla, ja lisää on taas satanu. Ja taisipa Aura-autoki just kurvata tuosta ohi..

Räpätäti+papu rv7+1
 
Heinäkuisille odottajille on avattu suljettu msn-yhteisö, jonne pääsee mukaan seuraavalla linkillä http://groups.msn.com/heinikset2008 Laittakaas hakemus vetämään. Suljetussa yhteisössä on se hyvä puoli, ettei ulkopuoliset pääse lukemaan juttujamme =)

Wipsu 6+6
 
Ihastuttavaa! Tänään ei oo vielä ollu huono olo (koputan puuta), maksoin eilen kasan laskuja ja tilille jäi silti joululahjoihin rahaa (historiallista!) ja aamulla oli satanut lunta! Hyvä-hyvä päivä.

Eilinen kurja olotila ja valitus tuntuu jälkeenpäin ajatellen tosi itsekkäältä, mulla sentään (toivottavasti) vauva on masussa. :ashamed:

Niin ja täälläkin esikoista odotellaan, hysteerisyys on vähän kyllä jo laantunut ja nyt pystyy jo ajattelemaan muutakin kuin vauvaa (ainakin noin puolen tunnin verran/vrk).

Ronja 7+6
 
RouvaSumppisuu
Tervetuloa kaikki uudet! Päivittelen listaa illalla, jos ehdin, niin lisäilen teidät joukkoomme =) .

Viola, kyllä mäkin tein 3 testiä, ennenkuin uskoin näkemääni...vaikka toinen raskaus kyseessä. On ne kaksi viivaa niin uskomaton näky kuitenkin, että haluaa niistä nautiskella ja ihmetellä.

Lappuhaalareista
: mullakin on aika kivan malliset, sellaiset kapeat ja nätit. Ei ne kaikki ole sellaisia säkkejä, onneksi. Huppareita tykkään pitää ja ne sopii varmaan aika pitkälle, kunnes vetskari alkaa jossain vaiheessa kiristämään :LOL: .

Nyt täytyy rientää, tänään on jo eka neuvolakin :wave: .

Sumppis ja Lillis 7+5
 
Mulla on oireet kyllä tosi vähäisiä vielä. Esikoista odottelen minäkin ja kaiken maailman kauhukuvat pyörii päässä. Sain varhaisultran 12.12, eiköhän sen jälkeen helpota jos pikku syke löytyy.

Poppeli 5+2
 
Eilen kävin Lindexillä katselemassa äitiysvaatteita myös. Vielä ei ole tarvetta, vaikka selvästi housut ovat alkaneet hieman ahdistamaan vyötäröltä. En vielä uskaltautunut kokeilemaan farkkuja tai suoria housuja, koska mahaa ei sinänsä vielä näy yhtään. Mutta työasuksi on pakko hankkia parit siistit housut. Jännä seurata miten hurjasti maha kasvaa tuplista :)
 
Huomenta vaan täältä pilvisestä Belgiastakin!

Raskausoireita ei vielä ole muita kun mahdoton väsymys - aamulla on aina ihan pakko saada ekaks iso kuppi kahvia, sen jälkeen aamupalaa ja lisää kahvia :) Esikoisestakaan ei ollut muita raskausoireita kuin mahan kasvu ;) Ja sekin alkoi näkyä ulospäin vasta 6kk tienoilla. Tosin vähän tuntuu kun masu pömpöttäis, turvotustako lie, mutta eihän se nyt vielä voi! Tänään pitäs soittaa sinne gynelle aika, en oo saanu aikaseks soitettua vielä kun on niin aluillaan. Vaikka eihän sinne ny niin nopsaan aikaakaan saa, kait 3 vkon päähän, se oliskin ihan hyvä aika. Samalla on myös 6kk jälkitarkastus synnytyksestä ;)

Mammavaatteita mulla on viimekeväältä, toivottavasti ei oo muoti kauheesti muuttunu :LOL: saas katsoa koska niitä pitää alkaa käyttämään. Moni on sanonut, että toisessa raskaudessa vatsa näkyy aiemmin - onko tässä mitään perää ja jos, niin miksi?

Ukolla on vissiin jotain stressiä päällä, on ollu niin kiukkuinen.. mutta olkoon. Varmaan yks tekijä on se, että viimiset pari yötä ovat olleet rikkonaisia koko perheellä, kun pojalla pukkaa just kaks ylähammasta läpi - taitaa vähän kipeetä tehdä, kun metelöi öisin. Alahampaiden kans ei mitään ongelmaa, mut nää ekat ylähampaat.. oijoi :/ hellittää varmaan parin päivän sisään kunhan tosiaan puskevat kunnolla ulos.

Kojo ja muut pienten vauvojen äidit: Laitatteko uuden vauvan nukkumaan sisaruksen kanssa samaan huoneeseen heti alusta, vai laitatteko eri huoneisiin? Vai nukkuuko teillä vauvat teidän kanssa samassa huoneessa? Meillä poika on alusta saakka nukkunut omassa huoneessaan, ja mietin että laitan sisaruksen sinne samaan huoneeseen. Riippuu tietenkin paljolti molempien unenlahjoista.. jos vauva itkee paljon, ja esikoinen herää siihen.. niin sitten pitää varmaan keksiä jotain muuta. Meillä tuo makuuhuone ei ole vaihtoehto, kun siellä on liian kylmä. Nukumme kesät talvet ikkuna auki ilman lämmitystä, nukumme molemmat tosi hyvin näin. Lastenhuoneessa on toki vähän lämpöisempää ;) Tosin ei liian lämmintä sielläkään, kun poikakin nukkuu paremmin vähän viileämmässä.

Kylläpäs päätä särkee tänäaamuna.. ei yhtään huvittaisi tehdä mitään, mutta lista kotitöistä odottaa.. :(

t. balou & nunu 5+2
 
Huomenta vaan! viime yö meni taas valvoessa.. no onneks meen vasta kahdeksi töihin ni sain nukkua! ei oikein nukuta ja välillä tuntuu et voisin oksentaa vaikka koko yön! (tosin vielä ei oo mitään tullu..) täällä kans paleltaa mutta muuten ihan hyvä olo. ainakin toistaiseksi... :(
monella näytti makeat tekevän pahaa... mä voisin elää pelkällä karkilla ja makeilla tuotteilla.. mut sit kun pitäis jotain syödä siis kunnon ruokaa ni ei tuu mitään... meillä olis ultra maanantaina mitenköhän jaksais sinne asti odottaa..!
täällä myös ekakertalainen! mutta nyt siivoamaan ennen töihinlähtöä!

sorsa & jami 6+4
 
Hyviä päiviä!
Ja päivä on todellakin ihana, aurinko paistaa ja hiukan pakkasta.
Tultiin just koirien kanssa ulkoa, saipahan nekin kunnon virtasykäyksen.
Nyt vaan tuntuu että vois mennä ottamaan pienet päikkärit, olenhan tässä ollut hereillä jo kohta 3 tuntia ;)

Kuinka moni meistä on "isoja odottajia", siis reilusti ylipainosia?
Itsellä painoa on 95 kiloa ja pituutta 166cm, aika tuhti mamma sanottasko :|

Tikkis 6+0
 
Huomenta kaikille!!

Väsyttää niin, että meinaan tähän koneelle nukahtaa :headwall: tää on kyllä ihan järkkyä! Onneks tuo meidän pikkumies omaa hyvät unenlahjat, niin saa mammakin aamulla nukkua... tänä aamuna herättiin 9.30 ja eilen vasta 10.40 :whistle: Mutta silti aina vaan väsyttää :/ no kaippa tämä jossain vaiheessa helpottaa.

viime yönä heräsin kauheeseen hammassärkyyn yhden jälkeen. oli ihan pakko käydä pari panadolia kiskasemassa naamaan ja sit tietty vielä pyörin sen n.puoli tuntia, ennen kun alko vaikuttamaan. Viisauden hammas mulla siis temppuilee, joten siitäkin pitäis varmaan hampulääkäriin soittaa. Viimeks sen jäi poistamatta kun rupesin tota ukkelia odottamaan, joten saas nähdä, mitä lääkäri tykkää, kun taas ilmotan olevani raskaana :ashamed: ihme juttu, muuten kun tuo hammas vaivaa vaan öisin. Päivisin ei oo mitään ongelmaa :eek:

Eilen jäi sitten mullakin ekan kerran lämminruoka lautaselle, että tästä se sitten lähtee

balou kyseli pienten lasten nukkumjärjestelyistä... Meillä tuo esikko nukkuu vielä toitaseks meidän makkarissa, mutta olis tarkotus omaan huoneeseen siirtää ens kuun aikana. Sitten kun vauva syntyy, niin varmaan ekan vuoden nukkuu meidän makkarissa ja sit saa mennä veikan kanssa samaan huoneeseen..

Tuli muuten mieleen, että te jotka kärsitte aamupahoinvoinnista, niin ootteko kokeillut, että syötte jotain ennen kun nousette sängystä?? Mulla on aina bansku tai joku muu hedelmä (bansku on kyllä kaikista tehokkain mulla) yöpöydällä ja sen syön ekana aamulla kun silmät avaan. Sen jälkeen vielä hetken aikaa löhöilen sängyssä ennen kun nousen ylös. Ja kertaakaan ei aamulla ole tehnyt heikkoa ylös nouseminen tai aamupalan syönti.

Äippävaatteista vielä. Mulla siis tosiaan siskon peruja yhden mustat suorat housut (ostanut ne aikoinaan lindexiltä) ja yhdet farkut, jotka löys aikoinaan jostain pikkuputiikista ja makso itsensä niistä kipeeks :D Noi farkut on just sellaset kivat "under the belly"-malliset, joissa pikkasen levenevät lahkeet. Toppeja ostin sitten parit h&m:ltä ja lindeksiltä. H&m:ltä yritin myös katsoa jotain kivoja v-aukkosia trikoopaitoja, mutta ne oli kaikki sellasia, että pelkäsin tissien pulpahtavan ulos paidasta minä hetkenä hyvänsä. Eli toi paita puoli on kyllä musta parempi lindeksillä.

Jotain mun vielä piti kommentoida, mutta ehdin sen jo uohtaa :/ No jospa palailen, kun tulee mieleen ja lähden laittamaan kundille ruokaa :wave:

Nelly ja "iitu" rv 6+3
 
Täällä Etelä-Pohjanmaalla ainakin on lunta mukavasti, ainakin tässä kohtaa.

Tikkipää Mulla painoo viitisen kiloo vähemmän ja mittaa 13 senttiä vähemmän, jotta en minäkään mikää pieni muuta kuin mitaltani. Vaatekoko 44/46, joten nätit mammavaatteet taitaapi olla hakusassa.

mammavaatteista Parit housut on olemassa, mutta uudet varmaan pitää hankkia tätä kuutosta varten. Kuluneet puhki vuosien varrella. Tunikoita on jo valmiiks kaapissa ja kuminauhavyötäröisillä+masutuubilla mennään pitkälle vaikka minkälaisen paidan kans.

Mulla masu näkyy jo hyvin aikaisilla viikoilla. Olen lyhyt ja kuudetta odotan. Masu aina mennyt yläkäyrän yläpuolella ja moni vinoillu, jotta montakos siellä masussa on. Tyttöä, viidettä odottaessa masu oli jo selvästi näkyvillä 9 viikolla ja heti alusta kävi niin, että turvotti jonkin verran vattaa, eikä farkut enää menny kiinni. Nyt sama juttu :/ Pidäppä tämä nyt sitten salassa jonnekkin puoleenväliin...ei tuu mitään. Oikein myönnän, että kadehdin niitä, joiden masu on piilossa melkein loppuun asti, kun itte ei saa edes kenkiä jalkaa viikon 32 jälkeen.

Mutta kaikesta huolimatta tämä pikkuinen masuasukki on kovin rakas jo nyt. Tulkoon vaikka minkälainen masu, niin siellä on se rakas pieni kasvamassa. Onneks vanhimmista lapsista ja miehestä on paljon apua. Nytkin mies hyyvää kuin viimeisillään olevaa :LOL: Pitää kai vaan käyttää tilaisuus hyväksi ja ottaa kaikki apu vastaan.

Lumi-Marja ja Helmi-Onni rv 5+0
 

Yhteistyössä