HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

heips! täälläkin olis yksi uusi odottelia! lauantaina sain tietää raskaudesta ja ensimmäinen olis. äsken juuri tilasin neuvolan ja sain sen tonne 11.12 (juuri miehen synttärit sillon! =) ) yksi kysymys olisi! eli itekkin olen kolmivuorotöissä kokki kun olen eli yövuoroja tulee harrastettua (22-06) niin saanko niitä tehdä enää? vai ovatko haitaksi? mulla ei ole mitään oireita kyl ollu vielä ainakaan tuntuu kun kaverii ei edes olisikaan! mutta nyt siivoamaan! :wave:
sorsa + jami 5+5
 
Heippa tasapuolisesti kaikille!

Kävin täällä viime viikolla kurkkimassa ja taidan nyt uskaltaa jäädäkin ;)
Eli plussasin viikko sitten ja laskettu aika olis 28.7.08.
Esikoinen on 7 v. ja nyt sitten uusperheenä elellään ja miehen kanssa sitä yhteistä odotellaan =)

Vilma-Annika 4+3
 
heipsan!!

uusille taasen tervetuloa :flower: meitä on varmaan heinäkuus aikasta mahtava joukko vattojemme kans vaappumas :LOL:

meillä kaikkea muuta ku ihana ilma!vaunuttelemas käytiin poitsu kans niin ittellä housut ihan kuras.lumet suli niin kuraa ja vettä joka paikka täynnä |O ei mun sää...Sais sitä lunta tulla ja nopiaa :D

en muista onko täälä ollu jo puhetta,mut aattelin kumminki kysästä josko joku tietäis...Elikkäs,miten aerobicin harrastus raskaana?koska sitä sykettä pitäsi ruveta seurailemaan?ja millon pitää jättää suorien vatsalihasten tekeminen väliin???onkos tietoa.Tottakai sitä tahtia hidastaa,heti ku siltä tuntuu,mut kuis muuten...nimim. tietämätön...

eipä muuta :wave:
Nasuliini5+3
 
heips!

Kysympäs nyt kaikilta jotka odottavat toista tai kolmatta lastaan "pienellä ekäerolla niin oletteko aatellut miten kuljettaa lapsukaisia??
meillä kun oli kaksostenrattaat mutta myin ne pois kun meidän kolme vee ei halunnut istua ja nyt on vaan nuo scootterit nuorimmalla ja niihinhän ei saa laittaa vauvaa..paino tulee taas sisaristuimessa vastaan,niostaisko sitä vaunut ja laittais siihen tuon laudan mikä on kolme veellä vai ostaisiko kaksostenrattaat jos toi kolme vee ei osaakaan vielä kesällä pyöräillä ja ei jaksais kävellä,kerta kuitenkin nuorimman ja sit tän tulevan vaavin ikäeroks tulee 2v

olipas kauheen vaikeesti selostettu.. :snotty: :ashamed:
eipä mulla muuta :D

tuire ja mini 9+0 (9+5) :heart: :heart:
 
Tulipa mieleeni nyt kun kyselin tuolla toisaalla tuota ekaa neuvola käyntiä ja ultraa.

Saako niitä aikasia ultria teetettyä missään muualla kuin yksityisellä jos niitä ei siis neuvolassa tehdä?
Ja sitä ultraa varatessa, mitä sinne pitää sanoa? :ashamed:
 
nyt oon alkuraskauden ultrassa käyny ja kaikki hyvin! kohdussa siis elämää :heart: sikiö vastasi viikkoja 6+4 (viikko vähemmän kun laskurin mukaan) ja oli hyvällä paikalla kohdun takaosassa. ja sydän löi, se tärkein!! eli nyt ei kun tarrasukat mukaan ja tsemppiä vauvalle kasvuun! yritän tässä varata eka neuvola aika kunhan saisin terkkarin kiinni...

yövuoroista niin ei ne kai kiellettyjä ole mutta km riski isompi. kukaan ei voi pakottaa raskaana olevaa yötöihin, ei ainakaan meillä. mulla vielä 3 yövuoroa ja sen jälkeen loppuu mun yövuorojen teko. nytkin yöllä nukahdin melkeen keittiön sohvalle vaikka semmoiselle ei tosiaan ole aikaa!

tuplarattaista oli puhetta niin me ei osteta. meille tulee ikäero 2v 4kk. ei oltais ostettu vaikka ed raskaus olisi menny loppuun, silloin ikäeroa vajaa 2v. syy siihen että tytön briot ei ole ollu käytössä sen jälkeen kun hän täytti vuoden. matkarattaita meillä ei ollenkaan ole. hän haluaa itse kävellä jos kaupungilla ollaan tai puistoon mennään. eli me mennään samoilla vaunuilla seuraavan vauvan kanssa. oli sen verran kalliit että käytettävä ahkerasti ;)

uusille tervetuloa mukaan!!

noh mutta jatkan soittelemista sinne neuvolaan...

mä jatkan kun rv laskurin mukaan, saa nähä sitten np-ultrassa tarkemmin mikä la.

korvapuusti ja pikkupulla rv 7+4
 
Uusille plussanneille onnittelu :hug: !! Kiva kun meitä on näin paljon. Ja jo ultrassa käynneille onnittelut elämästä.

Joku kyseli rattaista...meiilä kakkosen ja kolmosen ikäero on 1v9kk ja silloin ostettii kaksarit käytettynä mut tulihan niillä ajeltua ehkä 5krt. Meille parempi vaihtoehto oli just se seisomalauta vaunuihin vaik isompi tosiaan oli alle 2v. Se toimi hyvin!!!! Isompi tykkäsi kovasti kävellä ja sit ku alko väsyä niin kiipesi laudan päälle kyytiin. Lumien tultua se tosin voi olla hankala ku pyörät on niin pienet mut auratuilla kaduilla bra. Sit ku tuli kunnon lumet ni vanhempi istui pulkassa ja pienempää työnsin vaunuissa...Tulipahan hienot lihakset! :LOL:

Täällä myös kurakeli :'( Kurahousut jalassa oltiin taas leiksalla, tulis jo sitä lunta!!!

Äitylix3 Mitä sulle tai teille kuuluu? Muitan sinut siksi kun olit ensimmäinen joka vastasi mulle liityttyäni tälle "listalle" =) Ensikertalainen olen näissä asioissa, en siis ennen ole ollu millään keskustelulistalla mut pitää sanoa et tällanen on tosi kiva! saa lukea muidenki raskausoireista ja saa hyviä neuvoja eikä tarvi hävetä tyhmiäkään (onko niitä?) kysymyksiä :) Kiitos!

Nyt tää mamma lähtee jalleen kerran ruoan laittoon. Liimasukkia kaikille oikee tuplasellaisia! :D

Neleka rv 5+5
 
Täälläkin pahaa oloa ja väsymystä. neuvola ens viikolla.

Meillä on tuplarattaat, kaikki lapset syntyneet kahden vuoden välein, enkä omista autoa, joten noilla on hyvä mennä :)

Olen ollut kotiäitinä vuodesta 2002 ja sama meno jatkuu :)

nansotar 7+1
 
RouvaSumppisuu
Tervetuloa uusille minunkin puolesta :flower: !

Tuplarattaista: Meille lasten ikäeroksi tulee 1v6kk ja pakkohan nuo tuplat on hommata. Varsinkin kun koiran kanssa on tulee paljon ulkoiltua. Emmaljungan Twin Ceroxeista haaveilisin, jos vaan jostain käytettynä löytyisi suht uudet ja hyväkuntoiset. Nyt on menopeleinä Brion Kombit ja Carenan matkarattaat.

Yövuoroista: siis onko ihan oikeesti todettu näin alkuvaiheessa että yövuoroja tekevillä olis km-riski suurempi :eek: ?!? Mä teen niitä ihan mielellään, kun työ on fyysisesti paljon helpompaa yöaikaan, ei niin kiire, ei nostoja niin paljon jne. Apua jos näin on...!

Tikkipää, jos ei ole mitään vuotoa tai muuta, niin en usko, että varhaisultria tehdään kunnallisella kovin yleisesti. Jos soitat yksityiselle, niin sanot vaan haluavasi ajan alkuraskauden ultraan niin kyllä ne sit kyselee jos haluaa lisätietoja. Syke pitäisi näkyä jo rv. 6+ jotain, mutta näkyyhän se varmemmin, jos menee hiukan myöhemmin.

Sumppis ja Lillis rv. 6+6
 
Tuhkimo, mulla on la näillä näkymin 27.7.2008 ja sairaala KYS. Saatetaanpa olla samaan aikaan siellä, jos kaikki menee hyvin! :)

(en kyllä yhtään ymmärrä edelleenkään, että miten mun pitäis laskea tuo la... jotkut laskurit ottaa huomioon kierron pituuden ja jotkut vain viimeisimmät menkat, jotka mulla alko 19.10. Miten neuvolassa lasketaan, tiedättekö?)
 
Kitty1979, neuvolassakin laskevat tylsästi sellaisella kiekolla viimeisten kuukautistesi mukaan, oletuksena että kierron pituus on säännöllinen 28pv. Joissakin laskureissa on sitten myös se kierron pituuden huomioon ottava juttu, jonka mukaan saat la:n lähemmäksi totuutta. Mutta ultrassahan se todellinen ja viimeinen arviointi sitten tehdään, ja siihen kannattaa luottaa!
Mutta jos katsotaan tuolla http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54 , niin lasketuksi ajaksesi tulee 25.7.2008. Käyppä katsomassa jos kiinnostaa!

Mulla erävoitto!! Sain alas perunanpuolikkaan voilla ja yrttisuolalla! Ehkäpä koetan jopa ottaa useemman potun ja kastikettakin!! :D

Räpätäti palaa kurkusta yökkien..
 
Tuplarattaat meillä on jo ennestään, pojalla ja tytöllä on 2,5v ikäeroa. Silloin useampi kuukausi niitä käytettiin, mutta poika tykkäsi kävellä eikä poukkoillut, niin aika pian ne jäi turhiksi. Tuplat säästettiin, kun tässä on 3 kertaa ollut pikkuinen tulossa, niin tyttö ja vauva ois pitänyt olla samassa kyydissä... Mutta kun aina vaan on käynyt huonosti, niin tällä kertaa ikäeroa tulee yli 3vuotta, joten tuskin tuplia tarvitaankaan.

Mulla on eilen ja tänään ollut kaamea olo :ashamed: Oon ollu tosi kiukkuinen ja eilen itkin pitkästä aikaa... Vihaan tällaista oloa |O Eikös odottajan pitäis olla kaunis, tasapainoinen ja säteilevä :saint: :xmas: Huoh :headwall:

Eilen söin 5 minuutissa 400g persikanpaloja :whistle: Koko ajan on muutenkin nälkä... Mut silti jotenkin paha olo. Ja huimaa tosi helposti...

Tää oli nyt valivali oma napa, anteeks :ashamed:

Marge & "Maggie" rv 7+3 :heart:
 
MargeSimpson nyt munki alko tehä mieli persikoita ihan hirveesti :) oon tuoreille allerginen mut purkkipersikat on mun suurta herkkua... Oikeen vesi nousee tässä kielelle... Ei millään viittis käskee tota miekkosta tosta kauppaan ku se tuolla sohvalla nukkuu ja kerää voimia :)

Nyt on sit aamulla herätyskellokin soimassa aikasemmin ihan siitä syystä et tiiän et aamulla menee aikaa pönttöä halaillessa... Eilen sain sohvalla makuultani syötyä puuron aamulla ja olo oli ihmeen hyvä, olin ihan ihmeissäni mut sit ku piti hampaat pestä ni eikös se oksu sieltä tullutkin... Tänään päätin sit olla ovelampi... Aamulla ku olo tuntu olevan ihan ok ni pesasin nopee hampaat, sit pitkäkseni 10 minuutiks sohvalle ja sit sen jälkeen söin makuultani aamupalan, tänään kaikki onkin sit pysyny sisällä... Mutta eikös sitä heti herää epäillys et onkohan kaikki nyt varmasti hyvin kun oireet ei oo niin pahat ku aikasemmin... Toi pahoinvointi ku on mun ainoo ainakin selkee oire ni heti ku pikkasen helpottaa ni mielikuvitus alkaa laukkaamaan...

Nyt on pakko mennä ettii jotain korvikkeita noille persikoille :) Paljon tarrasukkia kaikille :heart:

Gataa & Hasselnut rv 7+?
 
Edelleen pohdin tilaisinko ajan alkuraskauden ultraan.
Täällä kun niin moni on käynyt, niin laittakaapa hintoja ja missä kävitte, niin vertailu on helpompaa meille, jotka ei olla vielä ultrassa käyty.

Noomi ja Nasu 7+1
 
Sus soo
Hui kuinka paljon taas tullut uusia heinäkuisia odottajia. Tervetuloa vaan! Tarrasukkia toivon myös kaikille!

ULTRAssa olen käynyt meidän pikkukaupungin yksityisellä lääkäriasemalla, mutta hintaa en kyllä muista kun siitä on pari vuotta aikaa.

TUPLARATTAIDEN hankintaa me myös harkitaan. Ehkä ei kuitenkaan. Kakkonen on heinäkuussa 2v4kk, joten vauva on omissa vaunuissaan ja tuo kakkonen varmaan juoksee mieluummin kuin istuu. Ei sitä kyllä kovin fiksusti pääse liikkumaan jos pitää vaunua lykätä ja juosta toisen perässä... Onpa tässä aikaa miettiä.

Mulla on ollut vatsakipuja koko päivän vasemman munasarjan kohdalla. Töistäkin aioin lähteä jo ennemmin pois, mutta olo hieman helpotti ja jatkoin päivän loppuun. Kotona sitten kipuilu on jatkunut ja taisin ottaa parin tunnin päikkärit kun mies katsoi lasten perään. Toivottavasti kipu helpottaa huomiseen mennessä.

Sussoo 6+6
 
G: Mie oon käynyt alkuraskauden ultrassa Neuvolan kautta, koska kierron pituus vaihteli niin paljon ettei yhtään osannu arvioida kokoa/ikää. Ja hyvä olikin et kävin koska masuasukki olikin useammalla viikolla pienempi kuin menkoista laskettuna antoi ymmärtää.

Kaksostenrattaista: Meille ne varmaan on aika varmasti hankittava koska ikäeroa tulis n. 1v 2kk. Vähän olen epäileväinen kyllä, koska asunto-auton takatalliin ei varmaan sovi oikein minkäänlaiset on ne senverran leveitä. täytyy vielä vähän harkita millaiset sitä sitten laittais vai laittaako ollenkaan. Aika paljon me kyllä esikon kanssa käydään vaunuilemassa ja olisihan sitä kiva jatkaa sitten myöhemminkin.

Muutapa juttua ei taas tähän hätään...

Kojo ja möykkis
 
Uusi ilmoittautuu, vaikkakin varovaisesti :wave:

Testi näytti plussaa tiistaina ja viikkoja laskelmieni mukaan 4+4. Lasketaanhan se niin että oviksesta + kaksi viikkoa? Tästäkin kysymyksestä ehkä huomaa että ensimmäistä odotellaan. Oireita ei juurikaan ole, mitä nyt menkkatuntemukset puuttuu mutta mahaa nipistelee mukavasti silloin tällöin ja välillä vähän ällöttää. Olen muutenkin kova ramppaamaan vessassa ja nukkumaan päiväunia että niitä olen jatkanut entiseen malliin. Lohduttaudun sillä että täällä on muitakin vähäoireisia ja että mun viikot on vasta niin vähissä. Niin ja laskettu aika laskureiden mukaan siis 27.7.08.
 
huomenia!!

UUsille taas tervetuloa joukkoon odottelemaan sitä heinäkuuta :flower: ja onnea plussista :hug:

Viola kannattaa laskea edellisten menkkojen alkamispäivästä.Niin tulee siis varmin :D ja todellakin ei kaikille tuu mitään hirmu oireita,eli ei hätää!!Mulla ei ollu esikosta muutaku väsymystä ei muuta.

KaksostenrattaistaMä oon kyllä jotenki aatellu niin et meille hommattais.ikäeroa ku tulee vaan 1v6kk,nii ei sen ikänen vielä pitkiä lenkkiä jaksa ja itte tykkään yli kovaa kävellä.Saa sitte poitsu kävellä sen minkä jaksaa ja hypätä sit kyytiin.Ja koska me asutaan täälä haja-asutus alueella,nii ei voi oikee luottaa siihen,et kävelytiet olis aurattu :D eli ei seisomalaudalle!
Haaveissa mulla olis ne emmaljungan ja luulenpa et ku paappa niistä kuulee niin kustantaa...näin kävi myös esikon aikana :D mietityttää vaan et miten niillä pääsee esim.kauppoihin sisälle?ku välillä tuntuu et noi ihan perus emmeljungatki on vähä isot! :eek:

omasta navasta jotenki turha kirjoitella ku ei mitään oireita oikee oo :/ no ehkä niitäki vielä ilmaantuu...

nasuliini rv5+4
 
Heippa vain :) Nyt uskallan tulla joukkoone, kun tämän aamun tikku todisti sen kahdella selvällä viivalla :heart: Väsymys vaivaa ja tänä aamuna oli eka kerran höntti olo, mutta helpotti, kun sai jotain suuhun. Mahaa jomottelee ja se on tuttua edellisistä alkuraskauksista. Inhottava tunne, mutta kyllä sen kestää.

Mitäs kertoisin itsestäni, uusioperheessä asustellaan. Ikää 35, mies, neljä lasta edellisestä liitostani, pojat -92, -96, ja 01 tyttö -93. uudesta liitosta yksi tyttö -05. Nyt siis kuudetta odotellaan ja sitä kauan kaivattua toista yhteistä. Ekaa yhteistä tehtiin kaksi vuotta ja tätä 1v8kk. Monen pettymyksen jälkeen tämä plussa pisti pään pyörälle ja vieläkin on epätodellinen olo, mutta niin ihana :heart:

Viikkoja on kasassa 4+2, LA 29.7.2008 (meidän hääpäivä :heart: ) synnytyssairaala SeKs, olikos muuta mitä listaan laitettiin? Pitääpä selata palstaa ja lisätä puuttuvia :)
 
Huomenta!

tervetuloa uutet plussannneet.. :wave:

tänne päin ei mitään erikoisen uutta,paitsi flunssan kourissa täällä ollaan.. :/
tarvis varmaan kohta lähtee pihaa hiekottamaan,kun näyttää aikas liukkaalta ja mähän olen mestari kaatuilemaan raskauden aikana..(kaikista on tullu kaaduttua..) :(

me ollaan aateltu niitä emmaljunga ntwin city crosseja ja siihen pehmeä kantokoppa..meillä on kerran ollu ne cosswayn tuplat ja ne kyllä mahtu linkkaan ja kauppojen ovista sisään,mutta mihkään tiimariin on turha ängetä.. :eek: toisaalta sitä miettii onko niillä sittenkään kamalasti käyttöä jos neiti haluaakin kävellä ja jos Pinja jaksaakin kävellä ja taas kesällä Iida on 3½v ni kuitenkin osaa jo pyöräillä.. :hug:
mutta onnesta on aikaa,vaikka toisaalta tekisi mieli ostaa jo kaikki.. :ashamed:

ultrasta yksityisellä me aateltiin mennä selvittämään sukupuoli..se 4d maksaa kuulemma 153? kelan korvauksen jälkeen.. =)

niin ja se synnytys asiakin selvis tuttava lappeenrannasta lupasi joko lähteä mukaan synnytykseen tai ottaa mein pienokaiset hoitoon. :D lupasin hänelle että heidän pojat pääsee meille kans hoitoon kun hänen synnytyksensä kohdistuu tuonne huhtikuulle.. ;)

nyt on mentävä aamupalalle :wave:

tuire ja mini 9+1 (10+0) :heart: :heart:
 
Täältä ilmoittautuu mukaan juuri plussannut masukin-kantaja !
Raskaus on meille toinen, ensimmäinen päätyi keskenmenoon viime elokuussa viikolla 9, ja nyt uusi yritys on ilmoittanut tulostaan ja viikkoja kasassa 4+6, LA näinollen 24.7. Nyt hymyilyttää, vielä ei kuitenkaan uskalla ääneen nauraa! Alkuraskaus sujunut oireettomasti, ainoastaan väsymystä ilmassa, kuten edelliselläkin kerralla.

Toivotan kaikille onnea matkaan :wave: !!
 

Yhteistyössä