HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

päivää pitkästä aikaa! =)
kävin tänään ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin.vauveli oli kohdussa niinkuin pitääkin ja sydän löi.viikkoja 8+0 ja lasketuksi ajaksi 1.7. eli päivällä muuttui..olot on ollu ihan kauheat..ei huvittais aamulla nousta ollenkaan kun oksettava olo iskee heti ku nousee ylös
:'( lapset imettelee jo miks äiskä on aamusin niin "pahalla päällä" :LOL: en oo vielä viittinyt sanoa syytä..ootteko muut kertonu jo lapsille??mietin että jos kertois sitten kun 3kk täynnä..kun nehän kailottaa asian heti päiväkodissa ja kaikille muillekin =) joo no jospa koittas selvitä kauppaan ja hakeen muksut..huoh..hyvää maanantain jatkoa kaikille!
 
Tervehdys pitkästä aikaa. En ole ehtinyt käydä täällä varmaan kokonaiseen neljään päivään... Paljon on tullut uusia heinämammoja ja valitettavasti joitakin on jo poistunutkin. Voimia kaikille poistuneille ja rutkasti onnea uuteen yritykseen! Ja tietenkin tervetuloa kaikille uusille.

Nyt on sitten Munkillakin alkanut jonkin sortin pahoinvointi ja tämä päivä on ollut yhtä tervan juontia. Pahoinvointi alkoi perjantaina ja on ollut siitä lähtien suhteellisen tasaista. Oksentaa ei ole kuitenkaan vielä tarvinnut. Luulin jo, että pääsen pälkähästä eikä pahoinvointia tule, mutta tässä sitä ollaan. Hajut ottaa edelleen kovasti nenään ja esim. kahvi haisee suorastaan järkyttävältä, mutta voin sitä kyllä silti juoda kohtuuden rajoissa.

Nyt taas töiden pariin (millä lihaksilla, olen aivan poikki!),

Munkki 6+0
 
Jos kans pitkästä aikaa kirjoittelis tänne, kun tytötkin sain viimein ja vihdoin nukkumaan. tänään on ollut vähän parempi olo, pahoinvointihan se vaivaa täälläkin!!

sitten yritän muistaa mitä kaikkea täällä on kyselty. eli ekassa raskaudessa mies oli muistaakseni ekassa neuvolassa mukana. ultrissa oli kaikissa, paitsi niissä mitä mulle tehtiin sillon kun olin alkuraskaudessa 4 vrk sairaalassa. olenkin siitä aiemmin kirjoittanut, että epäilivät kohdunulkoiseksi, kun oli niin kovia kipuja ja ne kesti 3 kk!! just sellasia kun joku kirjoitti, että kaverilla ollut, että meinaa taju lähteä! nyt ei siis ihan niin kovia kipuja sentään ole.

ja painosta...mulle tuli 20.5kg ja paljon siitä jäikin, mutta lähtöpaino oli niin alhainen, ettei paljoa haitannut. tosin muutama kilo ois saanu enempi jäädä poiskin. nyt on jo taas heti paino noussut.

ja ammattia kyseltiin. mä olen ennen lasta työskennellyt päiväkodeissa lastenhoitajana, laitosapulaisena ja ryhmäavustajana. tällä hetkellä mulla on yksi hoitolapsi. (ei enää luultavasti kauaa, kun yrittävät löytää toista hoitopaikkaa tän mun pahoinvoinnin ja kipujen takia, kun on niin epävarmaa, että millon on hoitokunnossa jne.)

nyt ei sitten muistu mieleen enempää noita kysymyksiä, enkä jaksa selailla. hyviä vointeja kaikille!

t-06 5+6

 
Minä taidan sitten poistua takavasemmalle...

Vuoto jatkuu edelleen varsin runsaana joten kesken se sitten meni, ei näin kovaa vuotoa olisi jos vain säikyttelisi..

Toivottavasti muilla on parempilaatuisia tarrasukkia mitä meillä oli..
 
RuttuKurttu :'( :hug:

Ammattigalluppi: Opiskelu ammattini on puuartesaani, mutta niitä töitä en allergioiden takia ole päivääkään tehnyt. Ammattikorkeassa hetken opiskelin insinööriksi, mut totesi ettei se oo mun hommaaa ollenkaan. Olen toiminut myyjänä, koulunkäyntiavustajana ja viimeisimpänä olin ennen esikoista varastotyöntekijänä/jakeluauton kuljettajana. Sitten kun palaan työelämään niin todennäköisesti oppisopimuksella yrittäisin hankkia itselleni selllaisen ammatin mistä todellakin tykkäis. Tuo puuartesaanin homma oli se mun unelma joka ei sitten voinutkaan toteutua niin sen jälkeen oon jotenkin tyhjän päällä ollut. No tällä hetkellä oon omassa "unelma" hommassani kun saan olla tytön kanssa kotona ja toivottavasti kohta toisenkin lapsen kanssa =)

Miehen mukana olo: Ekassa raskaudessa mies oli mukana ekassa neuvolassa ja sitten kaikissa ultrissa. Samalleen varmaan tän uudenkin kanssa. Jotenkin sinne neuvolaan on miehen niin turha tulla mukaan kun eihän siellä paljoa muuta tehö ku mitataan multa kaikenlaisia arvoja.

Painosta: Viime raskaudessa tuli 20-23 kg riippuu vähän miten se lasketaan. 13 kg jäi laitokselle ja sit lähti kilo päivässä viikon ajan. Nyt en aijo ottaa minkäänlaista ressiä tosta painosta. Viimeksi sitä tuli ja tuli vaikka loppuajasta en oikein raskausdiabeteksen takia edes saanut syödä mitään. Kauheesti ressasin asiasta ja sit ne kaikki kuitenkin sitten katos niin nopeesti. Eli turvotusta ja nesteitähän ne sitten loppupeleissä aika pitkälti oli.

Oma olo on ollu ihmeen hyvä. Pahoinvointia ei sen suuremmin ole ollu. Iltaisin oikeastaan tulee vaan sellanen ällö olo. Muutenkin on niin kovin oireetonta, mut ei mulla oikeastaan esikoista oottaessakaan ollu mitään. Palelu on vähän jo hellittänyt ja samoin väsymys. Täytyy vaan yrittää olla positiivisin mielin et jotain siellä kasvaa :)

Kojo ja möykkis
 
Hellou!

Loma reissu on nyt ohi. Oli kyllä todella rentouttavaa lomailla, nyt menee pari päivää ennen kuin saa taas normaaleista arkirutiineista kiinni.
En oo täällä kahteen viikkoon juuri ehtiny käydä lukemassa, olipas tullut monta sivua lisää. Pitää yrittää lukea kaikki läpi illemmalla.

Kaikille plussanneille onnea ja voimia jatkoon keskeytyneille :hug:

Painosta: Esikoiselta tuli kiloja 16kg jotka ehdin juuri saada pois ennen tätä raskautta. Olen hieman alipainoinen niin ei haittaa vaikka kiloja alkaa taas kertymään pikkuhiljaa.

Täällä odottelen vielä kauhulla, että alkaako kunnon pahoinvointi niinkuin esikoiselta alkoi näillä viikoilla. Tänään oli aamulla todella huono olo, mutta oksentaa ei ole vielä onneksi pitänyt..

Käykö joku säännöllisesti kuntosalilla ja jumpissa,esim bodypump, vpr tai steppi? Mille viikolle asti sitä saa jatkaa? n.20vk vai vielä pidemmälle?

NiiVe 7+4
 
Vastailenpa minäkin kyselyihin.....

Ammatiltani olen sairaanhoitaja, mutta tällä hetkellä olen pääsääntöisesti kotona poikien kanssa.

Edellisissä raskauksissa painoa tuli 11-13kg. Tässä raskaudessa lähtöpainokin on pari kiloa enemmän kuin edellisissä raskauksissa synnyttämään lähtiessä, eli ihan kahtakymmentä kiloa en tahtoisi paisua. Olen niin lyhyt, että tässäkin painossa on kantamista. Laihduttaa aloin vähän ennen raskautta, joten eipä paljon ehtinyt kiloja karista, ja nyt sitten ei voi laihduttaa. Mutta kyllä tämä tästä!

Oma vointi on tällä hetkellä sellainen, että lähes koko ajan kuvottaa, johon auttaa tai sitten ei auta välipala. Parhaimmillaan joudun ottamaan jotain syömistä puolentoista tunnin välein, ettei tule liian kurja olo. Onneksi oksentaa ei ole tarvinnut. Kaiken kukkuraksi olen ollut mukavan ärhäkässä flunssassa, kurkku on ollut monta päivää kuin raastimella revitty. Panadol Extendiä on mennyt ihan kiitettävästi, kun päätäkin särkee vähän väliä. Selän takia (reumaperäinen sairaus) olen tottunut syömään Miranaxia ja Buranaa, mutta nyt niitä ei siis oikein voi käyttää, ja tuo Panadol ei edes maksimiannoksella tahdo päänsärkyä poistaa. Joku sanoi, että enää ei palella niin paljon. Yhdyn tuohon kommenttiin. Nyt on välillä jopa kuuma. Vatsa ei pömpötä vielä enempää kuin ennen raskautta, mutta rinnat ovat aavistuksen kasvaneet. Huomaan sen siitä, että kun illalla heittää liivit pois, niin tuntuu kuin kaksi lyijykuulaa tipahtaisi alaspäin :LOL: . Tekee tosi kipeää.

Isukki tuskin meillä tulee neuvolaan mukaan, mutta ultriin tahtoo kuulemma tulla. Ja sektioon sitten aikanaan myös.

Pahoitteluni kaikille, joilla raskaus ei edennut toiveiden mukaan. On varmasti tosi raskasta aikaa. Teille kaikkea hyvää jatkoon ja ennen kaikkea voimia ja uskoa parempaan tulevaan!

Kultatiuku, rv 6+6
 
RouvaSumppisuu
Nopsaa vaan omaa napaa: ultrassa käyty, yksi sikiö ja syke löytyi :heart: . Mun laskut piti paikkaansa ja nyt rv. 6+4. Kokoa huimat 7mm...tästä se lähtee. Taas huomasi, että kyllä palvelusta kannattaa maksaa, gyne oli supermukava ja kirjoitti vielä suositukseksi, että rv. 32, 34 ja 36 tehtäisi ylimääräiset ultrat vauvan koon kartoittamiseksi. Aion meinaan vaatia huolellista synnytystapa-arviota tällä kertaa, esikoinen oli kilon isompi kuin oli arvioitu. Siinä oli hommaa, varsinkin kun synnytys kesti reippaasti toista vuorokautta.

Palaan paremmalla ajalla lueskelemaan :wave: .

Sumppis ja Lillis rv.6+4
 
Bee
Moikka!

Jokohan sitä uskaltautuisi tälle puolelle.. :whistle:

Viime torstaina siis tehty plussatesti ja esikoista odotellaan. :heart:
LA oviksesta laskettuna 26.07 ja viikkoja nyt siis vasta 4+2. =)
Jännittää kovin meneekö kaikki hyvin, alkuraskauden ultran varasin oman mielenrauhan vuoksi, on parin viikon päästä 4.12..

T. Bee ja pikkuinen 4+2

*muoks. tsekkasin LA:n uudestaan ja aikaistuikin päivällä..*
 
RuttuKurttu Voi ei :( Miten musta tuntuu että tosi moni on tippunut... Miten on mahdollista... :/

Painosta on ilmeisesti kyselty. Esikoispojan odotusaikana paino nousi 53kilosta 70 kiloon eli 17kg tuli. Lähtöpainossa olin 2 viikkoa synnytyksen jälkeen. Tyttöä odottaessa paino nousi 53kilosta 80 kiloon :ashamed: Olin valtava... Lähtöpainoon en päässyt takaisin. Poikaa odottaessa paino nousi 63kilosta 68kiloon, ihan loppuun asti ei odotuksessa päästy. Nyt painoa oli alussa 66kg ja nyt on jo pari kiloa kertynyt :ashamed: Kunhan vaan ehtisi sitten niistä ylimääräisistä kiloista joskus hankkiutua eroon, säännöllinen liikuntaharrastus pitäis saada... Mut se sitten myöhemmin =) Nyt ei uskalla lähteä ratsastamaan, sitä haluaisin ehdottomasti jatkaa.

Masu näkyy? Maha kaareutuu jo aika ylhäältä lähtien, kesä ja vähemmät vaatteet jos ois, niin joku jo arvais. Turvotusta ei tunnu olevan, aamulla näyttää samalta kuin illallakin. Tietääkö joku johtuuko tämä siitä että edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa? Vai onko teillä kaksosia odottavilla tällaista?

Tänään käytiin miehen kanssa jouluostoksilla, anoppi tarjoutui ottamaan lapset. Tykkäsivät kovasti, oisivat kuulemma olleet pidempäänkin siellä :D Me saatiin osa lahjoista hommattua mutta vielä puuttuu kaikenlaista...

Kahdelle kaverille on pakko ollut kertoa :) Anopillekin ois niin kiva kertoa, mutta eiköhän ole "joululahjana" vielä parempi..! Kuulee siinä samalla sitten kaikki muutkin, jos jouluna siellä kyläillessä kerrotaan. En kyllä tiedä pystynkö olemaan vielä kuukauden möläyttämättä :D

Marge & "Maggie" rv 7+1 :heart:
 
Heipä hei.
Jos joukkoonne mahtuu, tulisin minäkin tänne. Aivan aluillaan on raskaus, eikä sitä todeksi voi uskoakaan vielä. Ja tietysti pelottaakin että jaksaako tämä pysyä kyydissä (km 09/07). LA olisi minullakin 27.7-08. Vielä en ole varannut mitään varhaisultria, koska tuntuu niin epätodelliselta, että viimeksi tänään pissin tikkuun:)
poppeli 4+1
 
Hui, huomenna ultra. Kyllä jännittää.. :D

MargeS ja muut ratsastajat: miten on, oletteko hevosen selässä olleet plussan jälkeen? Minä en ole. Kesken menneessä ratsastin kyllä ja muutenkin oli rajuja hetkiä, kun poni teki äkkilähtöjä riimun kanssa kuljetettaessa. Nyt olisi kiltti ja tasainen suomiputte ratsastettavana mutta en ole selkään uskaltautunut. Onneksi heppa sai vasta nyt hokit alle, ei ole omistaja ihmetellyt miksi olen vain talutellut.

Maha on täällä ainakin ihan turvoksissa. Iltaisin voisi kuvitella, että olisin pidemmälläkin.

Painosta en vielä osaa sanoa mitään, kun esikoista odotellaan. Toivottavasti ei kauheasti tule ylimääräistä, vaikka lähtöpaino onkin mukavan alhainen. Olen vaan niin laiska laihduttaja.. :ashamed:

RuttuKurttu :hug:

SatuKa rv 7+6
 
Ruttukurttu Olen todella pahoillani :hug:

Mahasta jotain on havaittavissa mutta olen päätellyt että on turvotusta,yhdet housut mahtuu puristamatta kiinni,pojistakin rupes kyllä tosi aikasin housut kiristää.

Tervetuloa uudet mukaan ja paljon tarrasukkia pienille matkaan :flower:

Ruokahalu on ihan olematon ja paha olo vaivaa 12h pv silloin on hyvä kun nukkuu mut ei oikein noiden poikien kanssa pysty koko pv nukkumaan,just sain syötyä jogurtin ja ainakin toistaseksi pysyny sisällä =)

Äitee ja Sisu 5+3
 
Iltaa :wave:
Muutamaan päivään en oo kerennykkään täällä käymään lueskelemassa ja jopas oli urakka, ootte olleet ahkeria :)
Ensiksikin suuret pahoittelut kaikille niille joilla vuoto on alkanut :hug:
ja tuplaonnittelut Aamu!!

Itselläni ei ole vielä ammattia, tuli tossa ylioppilaaksikirjottamisen jälkeen pidettyä muutamisen välivuotta ja nyt opiskelen sitten sairaanhoitajaksi.. Tulee pienoinen tauko sitten opintoihin mutta ainahan niitä voi sitten äippäloman jälkeen jatkaa :)

Olo on edelleen mitä kauhein, aamulla lensi taas oksu ihan antaumuksella... En tosiaan koskaan olis voinu kuvitella et tää olis tällasta, tää olo mikä mul on kokoajan on ihan uskomaton... Kotona aika menee lähinnä sohvalla maaten ku mitään ei pysty tekemään... Onneks kuitenkin mulla on maailman paras mies, niin ihanan huomaavainen ja saan heti kaiken sen mitä tarvitsen jos vaan pyydän :heart: välillä vähän nolottaakin pyytää joitain juttuja ku tietää kuinka paljon se jo nyt tekee mun puolesta ku ite vaan ei kykene mut minkäs teet ku jos nouset sohvalta ni joudut suoraan vessaan... Toivottavasti tää olo tästä paranee, toisaalta nyt ainakin voi olla varma et raskaana sitä ollaan... Mites teillä muilla, onko tulevat isät jo hyvin raskaudessa mukana?

Aikas moni ihminen tietää jo tulevasta vauvasta, en kuitenkaan juoksentele ympäriinsä kertomassa ihmisille vaan lähinnä kerron niille jotka asiasta kysyy... Koulussa oon sit joutunu muutamalle kertomaan ku olo on ollu niin kauhee et hyvä et tunneilla on pystyny istumaan... Muovipussi on kokoajan taskussa jos oksu pääsee yllättämään :)

Vähän kyllä toi painon lisääntyminen jännittää varsinkin ku sitä on jo näin aluksikin mukavasti :) 7kg sain juuri ennen raskautumista tiputettua ja tarkotus oli tiputtaa enemmänki mut eipäs sitä sit kerenny... Nyt kun tää syöminen on niin huonoa (ja pelkäänkin että näinköhän vauva saa kaiken tarvitsemansa) niin en pysty yhtään tarkkailemaan syömistäni, syön sitä mitä tekee mieli... Sit ku tää olo helpottaa niin sit alan taas kattoa et mitä sitä suuhunsa laittaa... Naimisiin ollaan tosiaan menossa 7.6 joten toiveena olis etten ihan kauhea valas silloin olis vaikka turha toive taitaa kyllä olla :D

Gataa ja Hasselnut rv 7+?
 
RuttuKurtulle iso :hug: ja voimia tulevaan!

En sitten saanu soitettua sitä ultra aikaa vielä tänään, kun poitsu nukku huonosti päikkäreitä ja sitten simahin iteki sen viereen. Liian lyhkästen unien jälkeen olinki sitten niin sekasi, ettei mistään tullu mitään. Tää väsymys alkaa vissiin kasvamaan taas ihan hurjiin mittoihin, mitä oli esikoiseltaki |O No mutta jos sitä huomenna sais tartuttua puhelimeen...

Änkkäpöö ja Toivoilona 4+6 (jee, huomenna jo 5 täynnä :heart: :D )
 
Heips kaikille ja kiitos onnitteluista! :) Ootte ihania :heart:
Mä oon nyt tällänen yökukkuja kun meijän neitillä on korvatulehdus ,(mihin sai kyllä tänään antibiootin) tultiin sitten neitin kanssa tänne toiseen makkariin nukkumaan että isäntä saa nyt yönsä ainakin nukkua rauhassa. Nyt ainakin tyttö nukkuu,mut välillä herää sit itkemään,niinkun viime yö meni. :(

Mulle on ilmaantunut aivan järkky väsymys, päivisin ainaskin. Tuntuu etten saa edes leukojani auki et sais ruokaa suuhunsa,saatikka sitten että saisin itteni liikkeelle. Tuntuu että mulla olis kaameat lyijysäkit harteilla. Ei kiva :(
Mulla on tuo pahoinvointi tehny hallaa jo sen verran että hempat laskenu 100 paikkeille. Mutta ei kuulemma tartte vielä alottaa syömään rautaa,neuvolan mukaan. On se kyllä mun mielestä aika alhanen tuo lukema...ja luulen että väsymyskin johtuu aika paljon siitä. Katotaan jos alottasin omin nokkineni tuon raudan napsimisen. Kokemuksesta tiiän kyl että mr ummetus kolkuttaa sen jälkeen takaportilla. :( Et katotaan nyt sitten.

HooWee on tosiaan mukava seurata sun jalanjäljissä,ja kattoa miten meijän raskaudet menee.Ei oo lasketuissakaan montaa päivää väliä. Katotaan et kumpikohan meistä ekana poksahtaa :D Mulla esikko synty 2 viikkoa etuajassa joten saa nähdä miten ajoissa nää sit syntyy. Kaksosethan vissiin käynnistetään nykyään viimistään rv38. Onkos sulla masu jo näkyvissä? Mulla ei mahtunu enää mun lempifarkut jalkaan... :'( et tästä se sitten lähtee,mahan kasvu näköjään. :) odotettavissa navakkaa navan napeutta... :LOL:
Ole muuten onnellinen että pahoinvointia ei sulla oo... Niin juu ja luomukaksoset nää on,jonkun aikaa ehittiin jo uutta raskautta toivoa ja nyt sitten kahella meijän perhe kasvaa(jos kaikki hyvin menee).

Juu täällä kyseltiin ammattia niin mä olen lähihoitaja.Aika monella sarkaa oon työskennelly vanhuksista vauvaan. Ja kaikesta oon tykänny. :)

Nasuliini no tuli meille puun takaa nää kaksoset,mutta miun pikkusisko oottaa myös kaksosia.. laskettu on maaliskuussa. =)me ei oltais ikinä uskottu kyllä kaksosia meille tulevan et siks puun takaa. et kyllä meille nyt sukuun tulee vauvoja... en malta oottaa meijän mutsin ilmettä kun pääsen lohkasemaan näinkin "hauskan" jutun... ;) me ei olla kerrottu viel kenellekkään,mä en oikein uskalla kun vasta sitten kun ollaan ns. varmoilla vesillä eli se 12vkoa täynnä. Vaika eihän tuo oo mikään varma juttu tuokaan.


MargeSimpson kyllä mullakin tuo kumpu alkaa aikas ylhäältä,housut ei siis mene kiinni ,tai ei oo toivookaan et menis kiinni.ja vatsa nousee niinkun housujen reunan yli aika voimakkaasti.Saa nähä mihinkä mittaan päästään vielä. :)


Täytyy varmaan koittaa nukkua itekin,et aamulla taas virkeenä herään lyijysäkit olalla uuteen päivään... Nukkukaa hyvin! :)

Terv. Aamu ja dublat 7+4 vissiin...?
 
Huomenia!

Aamu81 Vähän tuntuu siltä, että housut alkaa kiristämään alavatsan kohdalta. Yksiä suoria housuja en kertakaikkiaa voinut laittaa jalkaan koska ne ahdisti (oli melko piukat jo aiemmin) ja matalavyötäröiset farkut vyöllä myös ahdistaa. Mutta ei kai mun massu sen paremmin vielä näy...

Eipä kai tässä muuta näin aamusta :)

HooWee 8+1
 
Huomenet!

Pikaraporttia vaan, kun mieluummin heitän pitkälleni kun istun.. Tässä syödessä samalla näpyttelen. Aamu alkoi railakkaasti juuri hörppästyn mustaherukkamehn yökkimisellä pyttyyn.. :x Ja pala tais jäädä kurkkuun, saa olla varovainen ettei se tule ylös. Ääh, mä oisin ollu tyyttyväinen kyllä ihan siihen etomiseen! |O

Miulla myös puristaa pöksyt juuri tuota alavatsaa, eikä mikää tahdo istua. Pitänee lähtee housuja katteleen, kun äippähousutkin nyt sattuu olemaan vielä isoja. Saapas näkee..

Mut nyt yritettävä pitää nää leivät massussa, joten takavasemmalle siirtyy hän.

Räpätäti+papu rv6+1
 
Minua askarruttaa nyt eräs asia suunnattomasti. Uskaltaako hiukset värjäyttää kampaajalla huoletta????? Entä ripsien ja kulmien värjäys?????

Itselläni alkaa olla mieletön juurikasvu, ja kun tukka on lyhyt, niin alkaa roikkua ikävästi silmillä, joten kampaajalle on pakko joka tapauksessa mennä.

Onko muita hiuksiaan värjääviä, ja miten nyt raskauden aikana aiotte toimia hiusten suhteen?????

Kultatiuku, rv 7+0
 
Liittyisin Teidän joukkoonne. Esikoista odottelen, raskausviikkoja kertynyt 6+2, ensimmäinen neuvolakäynti varattu joulukuun loppupuoliskolle. Jännittää!
Vielä on iso ongelma ratkomatta? -Kuka ja miten tämä synnytetään ulos sitten kun aika on! Huh, pelottava ajatus.

Minun synnytyspaikkani siis tulee olemaan LKS.

Nyt haluaisin teidän mielipiteitä ja neuvoja, koska..
kun varasin neuvola-ajan, sattui terveydenhoitaja olemaan tuttu henkilö, ja nyt en tiedä pitäsikö minun kuitenkin vaihtaa toiseen. Osaanko avautua samalla tavalla tälle tutulle henkilölle ja mitenkäs gynekologiset tutkimukset.. Kai terveydenhoitaja tekee noita vai ovatko aina lääkärissä suoritettavia?

rv 6+2

 
Täällä on nyt ultrassa käyty.
Jännitin ihan hirveästi ja kun lääkäri kertoi ja näytti kaiken olevan hyvin ja sydämen lyövän :heart: , niin itkuhan siinä tuli.

Olin Hämeen Lääkärikulmassa ja oli niin ihana naislääkäri. Näytti mulle rauhassa alkion ja mittaili tarkasti. Kohdusta löytyi myös tyhjä pussi ja lääkäri meinasi, että raskaus on voinut alkaa tuplana, josta toinen on sitten jäänyt tuulimunaksi. Ultrauksen jälkeen vielä kysyi haluanko jutella ja onko minulla kysyttävää. Ja ei ollut edes kallis, 51e jäi itselle maksettavaksi. Kyllä kannatti käydä!

Viikot on nyt 7+1, mikä täsmää ovulaation kanssa.

Nyt vain omaa napaa, anteeksi..

SatuKa ja 7+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kultatiuku:
Minua askarruttaa nyt eräs asia suunnattomasti. Uskaltaako hiukset värjäyttää kampaajalla huoletta????? Entä ripsien ja kulmien värjäys?????

Itselläni alkaa olla mieletön juurikasvu, ja kun tukka on lyhyt, niin alkaa roikkua ikävästi silmillä, joten kampaajalle on pakko joka tapauksessa mennä.

Onko muita hiuksiaan värjääviä, ja miten nyt raskauden aikana aiotte toimia hiusten suhteen?????

Kultatiuku, rv 7+0
Värjäsin just viikonloppuna hiukset, siinä ei pitäisi olla mitään ongelmia. Sama juttu kulmien ja ripsien kanssa. Niistä ei ole haittaa sikiölle. Esikoisen odotusaikana kävin permanentissakin pari kertaa, ne oli vielä silloin muotia B)

 
Hei!

Liittyisin heinähörhöihin :) mukaan! Hieno juttu, että porukkaa on kasassa jo näin paljon!!
Nelonen masussa rv 6+0 ja tänään mennään miehen kanssa ultraan. Hiukan jännittää, sillä uskon, että viikkoja on vasta 5+jotain, niin pitkillä kierroilla on menty. Kolme aikaisempaakin ovat syntyneet vasta rv 42. Yksi kondunulkoinen takana, joten siitä syystä neuvolantäti halusi ultrajonoon ensin. Toivottavasti kaikki on hyvin, mutta ei auta surra etukäteen.

On aika ihanaa saada kerryttää raskausviikkoja kesää vasten, kaikki meidän lapset kun ovat syntyneet lumen aikaan! Tiedän, että muistan äskeisen lauseen, kun/jos päästään siihen pisteeseen, että saan kokea kesähelteet rv 40 olevan odottajan roolissa =)

muumiska rv 6+0
 

Yhteistyössä