heinäkuiset 2005

Hei!
Täällä on pikku poika oksennustaudissa ollut maanantaista asti. Voi parkaa!! Tänään käytettiin lääkärissä ja sanoi vaan että nestettä saatava. Sit kun menee lötköx niin tuotava uudestaan. Ja kattoi pojan KORVAT!!! Musta tosi outua. Kun oksentaa ja ripuloi niin katsotaan sit korvat!
Meillä poika kans syö itse (paitsi nyt kun kipeä ei syö mitään!). Kummallakin oma lusikka ja joskus poikakin osuu suuhun.
Nyt parina päivänä on ripulit onnistunut tehdä potalle! Yöllä. Tais olla niin unissaan että onnistu. Ja tänään tuli ekat pissat pottaan. Niin villi poika yleensä ettei malta potalla istua. Nyt tauti varmaan rauhottanu sen verran että onnistu.

Hyvät yöt taas!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 21:32 Emma kirjoitti:
Hei!
Täällä on pikku poika oksennustaudissa ollut maanantaista asti. Voi parkaa!! Tänään käytettiin lääkärissä ja sanoi vaan että nestettä saatava. Sit kun menee lötköx niin tuotava uudestaan. Ja kattoi pojan KORVAT!!! Musta tosi outua. Kun oksentaa ja ripuloi niin katsotaan sit korvat!

Voi ei... On meinaan aika rankka tauti! Tai ainakin se meillä riehunu oli :x Osmosalia vaan ja lactophilusmaitohappobakteereita nyt kehiin, jos niillä saisitte äkkiempää taltutettua taudin! Vattan tasoontumiseen meni meillä kauemmin, nyt vasta on pojilla vattat tasoittunu, vaikka viime viikon sairastivat. Korvat tarkastettiin muuten meilläki, ne tekee semmosen perustarkastuksen siinä. Tosin meillä katsottiin korvat sen takia kun yhtäaikaa oksennus ja ripulitaudin kanssa oli valtava räkätauti.
 
Minä olen kuullut, että lääkärit tarkistavat pikkuisilta korvat aina käynnillä, jotta ne tottuisivat siihen. Eli aina kun mennään lääkäriin, näytetään setälle/tädille korvat. =) Eli älkää ihmetelkö... :)

Meidän poika sairastui flunssaan. Torstaina alkoi nuha. Perjantain vastaisena yönä hän oli niin tukkoinen, että lopulta oksensi limaa sänkyyn (ja iltapuurot ja muut "kivat" sattumat :whistle: ). Voi sitä sotkua - ja itkua! Reppanalla oli yli 39 astetta kuumettakin vielä silloin ja ei muuta kuin suppoa peppuun keskellä yötä vielä kaiken sen muun hässäkän lisäksi. :(

Tänään poika on ollut onneksi jo virkeämpi. Toivottavasti tämä on pikaflunssa, joka menee nopeasti ohi. Ollaan nimittäin lähdössä mummojen kanssa maanantaina risteilylle. Mutta siis vain jos olemme molemmat terveitä... :whistle:

Nuhan varjolla lähti pojalta tuttikin nyt. Eilen illalla nukahdettiin ekan kerran yöunille ilman sitä. Yllättävän pienillä itkuilla selvittiin, mutta isäntä haukkui mua julmuriksi, kun riistin pikkuiselta tutin juuri nyt kun hän on kipeenä. Eikä auttanut edes selittelyt, että reppana hengittäisi vieläkin raihnaisemmin, jos sillä olisi tutti suussa... :whistle: Päiväunet ilman tuttia ovat sujuneet oikein hyvin, mutta tuleva ilta vähän jännittää... :whistle:
 
pääsin minäkin kertomaan kuulumisia pitkästä aikaa =) . meillä sit kävellään lähes kokonaan ainoo ettei vielä keskeltä lattiaa pääse ylös vaan konttaa johonki seinän tai pöydän luo ja nousee ylös, 1v neuvolassa mitat 70cm ja 7.5kg edellisestä käynnistä aikaa 3kk ja sen aikana painoa tullu vain 300g, täti kuitenkin sitä mieltä ettei syytä huoleen kun kuitenkin syö ja juo hyvin ja kehittyy, oonhan mä myös pienikokonen ja tuo esikoinen =) .
monet päiväunet muut nukkuu? meillä vielä 2:det uhdet aamupäivällä n. 1tunnin ja toiset iltapäivällä n.2 tuntia.
 
Meidän poika nukkuu yhdet n. kolmen tunnin päiväunet iltapäivisin. Eilen tosin nukkui flunssansa takia parit lyhyemmät, mutta poikkeus vahvistaa säännöt! ;)

Tosta kävelemisestä tuli mieleen, että meidänkin poju on alkanut pikku hiljaa luottaa itseensä. Kun hänet jättää seisomaan yksin keskelle lattiaa ja menee itse parin metrin päähän, hän seisoo hetken keskittyneesti ja sitten taapertaa äkkiä hykerrellen syliin. Hän näyttää nauttivan siitä kun pysyy itsenäisesti pystyssä ja sitä leikkiä tehdäänkin sitten joskus oikein riemulla. Onhan se niin kivaa kun äiti kehuu joka kerta...! :LOL:
 
Niin.. meidän poika lähti kävelemään jo 9kk ikäisenä. Vauhtia on piisannut sen jälkeen. Kovasti juoksee ja pelaa jalkapalloa. Että nauttikaa äidit jos lapsenne ei vielä kovin paljon juoksentele!! Kyllä ne vielä ehtii.. ja sit on perässä oltava. Nyt kiipeily kiinnostaa.. korkeajakkara, sohva, sänky, jalkapallit ym.. Sitten niitten päältä kiljuu että tule äiti auttamaan.
Vielä on vähän oksennustautia. Tänään vaan 2 kertaa oksentanut ja 5 kertaa ripuloinut. Että jospa se nyt helpottaa.
Hyla pilli-maitoa juo ja osaa laittaa pillin reikään kummallakin kädellä vuorotellen. Taitava poika.
Tukka pitäis kohta leikata. Niskasta tosi pitkä ja silmillekkin meinaa etutukka tulla. Vaikka edestä olen jo pari kertaa leikannut ja korvien päältä.

Kirjottakaahan kuulumisia! Kiva lueskella.. :wave:
 
Arabitar
Ehtoota :wave:

Meillä nukutaan yleensä yhdet sellaset parin tunnin päikkärit enää.
Paitsi nyt on poika ruvennu heräämään aamulla jo kuuden aikaan ja kyllä on poika väsyksis jo ruoka aikaan n. yhdentoista mais.
Tänäänkin otti ja heräs 20 yli 5 aamulla eikä meinannu enää nukkua \|O
No,onneksi nukahti tos kuuden aikaan sit uudestaan ja heräs 10 yli 7 =)

Mihin aikaan teidän taaperot aamulla heräilee?

Peetu jo mennä koheltaa tuolla pihallakin kävellen niin että hippulat vinkuu ja joka paikka tutkitaan tarkoin :D ehkä vajaa 2 viikkoa on pihallakin jo kävellyt.
Viime viikon tiistaina poika otti ja kaatu sitte kunnolla nenälleen,otti ja "kynti" nenällään tuota meidän kujaa :/ Ja tottakai nenään märstit tuli...

Nyt on Peetu oppinu syömään samaa ruokaa ku muutki,on jo senverran tottunu niihin karkeampiinkin ruokiin ettei kaikkea tarvi kakoa,vaikkei niitä hampaita muuten vieläkään oo :whistle:

Kuulumisiin :wave:

Ja paranemisia kaikille sairasteleville :) <br><br>
 
Minä täällä taas... :ashamed:
Meidän poika nukkuu yhdet päikkärit 8kk iästä lähtien. Välillä ne on vaan tunnin pituiset. Niin kuin tänään. Tunnista kolmeen tuntiin yleensä. Illalla alkaa nukkumaan klo21-22 ja aamulla herää vähän vaihdellen klo7-9 välillä. Tänään heräsi puoli kymmenen! Ihanaa!!! Johtu varmaan sairastelusta.
Sihtikurkku on. Aika hienoa ruoka pitää olla. Vaikka hampaita on jo ihan isoja 8 ja tulossa on 3 uutta pientä. Melkein purkki ruokaa (laiska äiti :ashamed: ). Välillä napostelee keitettyjä makarooneja sormin. Välillä antaa koiralle kans ja kikattaa. :p Äiti on paras syöttäjä. Isältä ei sustu syömään. Mistähän lie johtuu?
Sauna ja kylpeminen on suosikkeja. Saunassa istuu ylä lauteella ihan löylyssä jo. Ammeessa lotraa ja läiskii kaikki paikat märäksi. Yrittää myös sukeltaa... pelottelee kai äitiä vaan.

Hyvät yöt! :heart:
 
Yötä vaan....ukkokulta kotiutui juuri jyväskylästä, oli ralleilemassa.

Meillä tämänhetkinen (onkos se yhdyssana =) ) päivärytmi:


herätys 07.40, aamupala samointein, 11.00 ruoka, päiväunet 11.30-n. 15.30, joskus jopa 16.30 (juu tiedän, hyväuninen on, onneksi ;) , keskimmäinen ei nukkunut ikinä taaperona, just nyt ei ainakaan tunnu siltä) Ei välipalaa, vaan ruoka ja noin klo 19.00 puuro ja perään velli ja nukulle ihan viimeistään 20.30.

ja kaikki tämä voi muutua jo huomenissa ;)

voikaahan hyvin ja sunnuntaita

-Annastiina69-


ja kaikille pienille sairaille pikaista paranemista<br><br>
 
kirjoittelenpa minäkin välillä kuulumisia, jospa ehtisi jonkun rivin naputtaa ennenkuin poika herää :). Meilläkin opittiin perjantaina kunnolla kävelemään, ekat askeleet otti kuun alkupuolella ja nyt sitten perjantaina kylvyn jälkeen vaan otti ja nousi seisomaan lattialta ja käveli äidin luo, yhteensä 8 askelta =). Nyt sitten harjoittelee nousemista ja kävelyä koko ajan, kohta sitä sitten juostaan ja se on menoa sitten...

Pojalla on ylhäällä 4 hammasta ja alhaalla 2, kolmas on tulollaan. Syö samaa ruokaa kuin mekin, teen nykyään kaikki ruuat suolattomana niin helpompi niin. Lisää sitten vaan omaan ruokaan suolaa.

Meilä on tällä hetkellä rytmi niin et herätään klo 7.30-8.00 välillä, päiväunille menee klo 12-13 välillä ja nukkuu 1,5-3 tuntia. Yöunille tuossa klo 20 maissa. Yöt menee hyvin, välillä muutamia peräkkäin niin ettei pojasta kuulu mitään. Nukkuu omassa huoneessa jatkettavassa sängyssä.

Käytiin ottamassa 1-vuotisrokote vasta viime tiistaina, heinäkuussa ei voitu sitä ottaa kun pojalla oli just silloin kuume joko myöhemmin selvisi vauvarokoksi kun punaiset laikut ilmesty ja kuume hävivi. Mitat oli 9585g ja 75,5cm. Seuraava neuvola vasta tammikuussa.

Huolissani olen ollut välillä pojan maidonjuonnista, se ei oikein maistu lasista, nokkamukista eikä tuttipullosta. Muutaman hörpyn saattaa ottaa ja työntää lasin/mukin/pullon pois, sen jälkeen on turha enää tarjoilla kun ei todellakaan maistu. Olen sitten yrittänyt antaa viiliä, jogurttia ja juustoa päivittäin että saisi tarpeeksi kalsiumia. Puurot teen myös maitoon.
Terveydenhoitaja ei ollut huolissaan, koska kuitenkin kasvanut heinäkuusta yli sentin ja painoakin tullut 330g. Kai sitä pitäs itsekin osata olla rauhallisin mielin kun pojan maidon juonti on ollut syntymästä asti aina välillä hankalaa, enemmänkin olisi voinut juoda mutta pakottaa ei tietenkään voi. Ja onhan tuo kuitenkin kasvanut ja hyvillä käyrillä mennään :)

Meilläkin nyt toista päivää nukutaan päikkäreitä ilman tuttia, poika oli eilen isin kans aamusta kahdestaan ja isi oli laittanu pojan päiväunille ilman tuttia, hyvin oli onnistunu ja onnistu myös tänään. Pikkuhiljaa pitäs opetella nukkumaan päiväunet sisällä, rattaat alkaa käydä pituuden puolesta jo ahtaaksi.

Onko täällä muita pikkukakkosesta haaveilevia :wave: ? Täällä yksi muttei ainakaan vielä olla päästy puusta pitkään... ;)
 
Poika on onneksi paranemassa nuhakuumestaan huomiseen risteilykuntoon. :) Tosin äiti on nyt hieman kipeän oloinen. Kurkku on vähän karhea ja yskittää, mutta ehkäpä se parilla ibuprofeeni-pillerillä taittuu... :whistle:

Meidän poika herää aamulla klo 8-9 aikoihin. Tosin nukkumaankin ollaan menty vasta klo 22-23 aikoihin. :whistle: Äidin kanssa samaa rytmiä elää, siis... :)

Tutista näemmä päästiin melko vähin huudatuksin. Eilen illalla nukahtaminen kävi ehkä hieman hitaammin mitä normaalisti, mutta itkua ei ollut juurikaan. Yölläkään ei ollut sen suurempia tuttiralleja. Yes! Olen tyytyväinen!
 
Päikkäreistä, normaalisti nukutaan enää yhdet, 12-14 välillä aloitetaan ja siitä sitten 1.5-2h päästelee. Tosin tänään heti kun luin täältä kyselyn tästä, niin neiti nukkuikin 2 unet, mitä ei oo hetkeen tehnyt :LOL: Että tosiaan niin se rytmi muuttuu, niinkuin annastiina sanoikin.

Kävellä ei vieläkään, kovasti yritetään ja vaikuttaa osaavan koska osaa lykätä pitkiä matkoja nuken sateenvarjorattaita kaatumatta, nehän kellahtaa tosi helposti jos liikaa nojaat niihin että ihan omin voimin kyllä niitä lykkii mutta harkitsee vielä ominvoimin askeltamista. Nousee pöytää vasten metrin päästä ja ottaa sellaisen "syöksyn" sitten pöytää vasten ottaen samalla askeleen pari. Karhunkävelyä meillä harrastetaan sitäki enemmän :LOL: Pylly pystyssä painelee ja ihmeen nopsasti :eek:

Ruuasta, ihan peruskotiruokaa meillä on syöty jo pitkän aikaa, ei haittaa nakinpalaset tms. tosin sit nielee ne kokonaisena että sen takia vielä edes osittainmuusausta harrastetaan. Muuten löytyy vaipasta kokonaisia porkkananpalasia ;) Mutta kyökköönen ei oo koskaan ollu, onneksi!!

Neitistä on tullu hirmu mustis :x Velipoijat saa kyllä kyytiä nyrkeillä varustettuna jos erehtyvät väärään aikaan tulemaan äitin tai iskän syliin :eek: Ja minä aina luulin että tyttölapset on hellävaraisempia :ashamed: Taneli saa eniten kyytiä, koska on suht pieni ikäisekseen, niin neiti kai kokee että sitä on helpoin kurmoottaa :whistle: Eilen velipoika sai monosta kun anoppilasta tultiin, neiti vain nauraa räkätti istuimessaaan ja monotti toista minkä kerkes :eek: :whistle:
 
Joulutonttu10
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 16:41 Kirsikka kirjoitti:
:, niin neiti kai kokee että sitä on helpoin kurmoottaa :whistle: Eilen velipoika sai monosta kun anoppilasta tultiin, neiti vain nauraa räkätti istuimessaaan ja monotti toista minkä kerkes :eek: :whistle:

:eek: :\| ja äiti vihelteli etupenkillä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 18:52 Joulutonttu10 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 16:41 Kirsikka kirjoitti:
:, niin neiti kai kokee että sitä on helpoin kurmoottaa :whistle: Eilen velipoika sai monosta kun anoppilasta tultiin, neiti vain nauraa räkätti istuimessaaan ja monotti toista minkä kerkes :eek: :whistle:

:eek: :\| ja äiti vihelteli etupenkillä?
:LOL:
 
Meillä taitaa oksennustauti hellittää. Tänään vaan yhdet oksennukset. Nyt maistui jo ihan liharuokakin. Hyvä! Paitsi ne sitten oksenti suoraan matolle. Hyvä yritys kuitenkin.

Joo... kyllähän sitä jo vauvakuume meinaa iskeä. Välillä kyllä oli poissa kun toi poika niin villi.. Mutta ajatus olis ihana. Imetän vielä eikä menkkoja ole tullut. Että se siitä vauvasta... Kuinkahan sitä sitten kahden kanssa pärjäis?? Mikä olis hyvä ikäero? Onko kax yhtäaikaa vaipoissa liian raskasta? Ja mistä sitä tie suoko Luoja toista lasta...?

Meillä poika ei ole huolinut tuttia ollenkaan. Että siitä vieroitusta ei ole. Mutta tissiä vieläkin syö. Siitä ei taida päästä koskaan eroon. Vieläkin nukahtaa vaan tissille. :ashamed:

Iloista alkavaa viikkoa kaikille!
 
lääkäri itsekin
Ja kattoi pojan KORVAT!!! Musta tosi outua. Kun oksentaa ja ripuloi niin katsotaan sit korvat!

... niin pakko kommentoida ku lääkäri olen itsekin.. elikkäs pikkulapsilla saattaa korvatulehduksen ainoa oire olla mahavaivat eli ripuli/oksennustauti. niin hassulta kuin se kuulostaakin!
Ja toiseksi joidenkin bakteeritautien jälkitauteina liikkuu sekä korvatulehdusta että mahatautia eli ikään kuin käsikädessä tulee tauteja.
Ja kolmanneksi lapsilla on joskus oireettomia korvatulehduksia, joita olis tärkeä saada hoidettua, ettei pikkuihmisten kuuloaisti siitä ehtisi kärsiä elikkäs kun kerran lääkärin puheilla ollaan ni sama katsastaa myös korvat ku monesta eri syistä pöpö saattaapi pesiä siellä ja korvatulehdukset on tärkeä hoitaa asian mukaisesti. et silviisiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 18:52 Joulutonttu10 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 16:41 Kirsikka kirjoitti:
:, niin neiti kai kokee että sitä on helpoin kurmoottaa :whistle: Eilen velipoika sai monosta kun anoppilasta tultiin, neiti vain nauraa räkätti istuimessaaan ja monotti toista minkä kerkes :eek: :whistle:

:eek: :\| ja äiti vihelteli etupenkillä?

Juu ilman muuta, mistäs arvasit? Harmi vaan kun mä en osaa edes viheltää :whistle: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 08:16 Kirsikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 18:52 Joulutonttu10 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 16:41 Kirsikka kirjoitti:
:, niin neiti kai kokee että sitä on helpoin kurmoottaa :whistle: Eilen velipoika sai monosta kun anoppilasta tultiin, neiti vain nauraa räkätti istuimessaaan ja monotti toista minkä kerkes :eek: :whistle:

:eek: :\| ja äiti vihelteli etupenkillä?

Juu ilman muuta, mistäs arvasit? Harmi vaan kun mä en osaa edes viheltää :whistle: :headwall:

:D , no iskä viheltämään ja äiskälle korvatulpat ja silmälaput....

ettäs jotkut jaksaakin tonttuilla ;)


mutta, kakkupohjat uunissa joten meen taas. Huomenna vietetään 6- vuotis kekkereitä :heart:
kuulumisiin

-A69-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 10:02 Annastiina69 kirjoitti:
:D , no iskä viheltämään ja äiskälle korvatulpat ja silmälaput....

ettäs jotkut jaksaakin tonttuilla ;)


mutta, kakkupohjat uunissa joten meen taas. Huomenna vietetään 6- vuotis kekkereitä :heart:
kuulumisiin

-A69-

Juu eiku me tehtiin niin että nakeltiin lapsille takapenkille kaikenmaailman työkaluja, sorkkarautoja ym. ettei tuu riidasta liian lällyä ja säestettiin tietysti riitelyä taputtamalla ja huutamalla kilpaa isännyyden kans että "tappelu! tappelu!" Ja esikolle nakattiin viereen talouspaperirulla että pyyhkii enimpiä veriroiskeita autonverhoilusta pois, se verhoilun pesettäminen kun on niin pirun kallista puuhaa :whistle: Näinhän se touhu todellisuudessa pohojammaalla menöö useampilapsis perheis :saint: Eikö Arabitar :LOL: :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 22:58 Emma kirjoitti:
Kuinkahan sitä sitten kahden kanssa pärjäis?? Mikä olis hyvä ikäero? Onko kax yhtäaikaa vaipoissa liian raskasta? Ja mistä sitä tie suoko Luoja toista lasta...?

Ihan ekaks, raskaaksihan sä voit tulla vaikka imetät, sehän ei oo mikää ehkäisykeino tunnetustikkaa :whistle: ;) Kyllähän sitä pärjää, jos niin haluaa, se on se tosiasia. Hyvästä ikäerosta on vaikea sanoa, se on jokaisen perheen sisäinen asia, mutta mä olen ainaki ollu tyytyväinen pieniin ikäeroihin. Meillä on nuo kaikki 3 ku paita ja peppu. Ja nyt olen kokenu että kun aloin odottaa nelosta kun tämä heinäkuinen oli 6.5kk niin odotusaika oli kaikista helpoin, kun ei tarvinnu juosta kenenkää peräs, eikä tartte vieläkää kun ei neiti kerran kävele. Yövalvomiset on nyt tän ikäsillä vielä asia erikseen, mutta niitä mä nyt en niinkää noteeraa, kun tässä on tasasen tappavasti heräilty öisin kohta 4.5v ajan, että kaikkeen tottuu :) 2vaipatettavaa, no ei mun mielestä vaikuta mitenkää jokapäiväiseen elämään, meillä vaipatettavia on parhaillaan ollu 3 :D Ei toki kaikki kokopäiväisiä, mutta kuitenkin. Ja nytkin on kohta 3 vaipatettavaa taas yhtäaikaa, joista 2 kokopäiväistä :) Ei hetkauta mun elämääni semmoset pikkuseikat :D
 
Katja1979
Meillä on nyt Milla ensimmäistä kertaa elämässään kipeenä.Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä nousi korkea kuume ja nuha tuli kaupan päälle. Nyt alkaa olla jo vointi Millalla vähän parempi ja nuhakin on menossa pois päin.Lopetin sitten imetyksenkin kokonaan,kun Milla lopetti nyt kipeenä ollessa rinnan syönnin.Nyt on sitten rinnat täynnä maitoa, vaikka olen lypsänyt maitoa pois, mutta tuntuu että sitä on tunnin päästä taas kahta kauheammin.Oliskohan parempi, että ei lypsäisi maitoa pois, vaan antaisi sen olla, että tasaantuisi jotenkin ja maidon tulo loppuisi kokonaan.

Meillä tuo päivärytmi on sellainen,että Milla herää aamulla 7.30-8.30 välillä.Päikkäreille menee 12.00-12.30 välillä.Päikkäreitä nukkuu yleensä yhdet 1-2 tuntia.Yöunille menee sitten 20.30 -21.00 välillä.Eilen en saanut millään Millaa päiväunille,vaikka yritin mitä ja oli tosi väsynyt.Illalla sitten nukahti puoli seittemän maissa ja nukkui aamu seittemään.Luulis,että kun on kipeä,niin päiväunetkin maittaisi hyvin,mutta ei meidän neidille.Sama juttu oli tänään päiväunille ei meinannut millään nukahtaa vaikka yritti mitä.No onneksi nukahti vihdoin ja viimein tunti sitten kun oli niin väsynyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 16:42 Katja1979 kirjoitti:
Nyt on sitten rinnat täynnä maitoa, vaikka olen lypsänyt maitoa pois, mutta tuntuu että sitä on tunnin päästä taas kahta kauheammin.Oliskohan parempi, että ei lypsäisi maitoa pois, vaan antaisi sen olla, että tasaantuisi jotenkin ja maidon tulo loppuisi kokonaan.
pikainen vastaus, lypsät vain ne "kireemmät" pois jos pakko, niin ettei rintoihin enää satu. Ja mahku pian lopetat senkin. Kyllä se siitä tasaantuu.
Meillä vieraita, meen taas :wave:

-A69-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 16:42 Katja1979 kirjoitti:
Oliskohan parempi, että ei lypsäisi maitoa pois, vaan antaisi sen olla, että tasaantuisi jotenkin ja maidon tulo loppuisi kokonaan.

Huonolla mäihällä sä saat rintatulehduksen kiitokseks :x Mä varmaan sen verran lypsäisin et olo vähä helpottuis.
 
Meillä kans oli heiniksen synnyttyä kaks täysin vaipoissa olevaa. Veljensä syntyi elokuun 21. päivä. (Joo synttärit juhlitaan lauantaina jälleen) eli ikäeroa ei kovasti ole, mutta en itse tai mieheni olis halunnu yhtää isompaa ikäeroa. Kovasti tapellaan jo, mutta yhtäkovasti myös halitaan ja veikkaan että vähän myöhemmin ovat erottamattomia kavereita. Vaikka ovatkin eri sukupuolta, että on ne omatkin kaverit varmaan, mutta kumminkin.

Ja sitä jaksaa kyllä jos lapsia on halunnut tähän maailmaan. Ja voipi elämässä olla paljon muutakin raskasta....

Tosiaan täs tänään olen vääntänyt kaurakeksejä ja kuivakakkua pojan kolmevuotiskemuihin. Eka poika oli innoissaan tulos auttamaan, mutta ilmoittikin sitte, ettei nyt viitsi, joopajoo, kivan kuulosta ton ikäseltä. Taas kuunneltu aikuista :whistle:

Niin kun sain (ilman polttamista) keksit uunista ja laitettua rasioihi niin toki tää Heinis sai vedettyä toisen rasian lattialle ja sellaset mureat kaurakeksit nyt ei tietenkään putoa lattialle hajoamatta, että näin. :kieh:

Lauantaina vasta siivotaan, kun vieraslauma tulee vasta päiksyjen jälkeen. Joten koti saattaa olla murususta vapaa sen pienen hetken, kunnes juodaan kaffeet :)

Kirsikka juttelee välillä tota pohojammaalaasta, niin mä olen kotosin Etelä-Pohjanmaalta. KOulujen peräs nyt sitte Satakuntaan ja aika lailla tänne ollaan jäämäs ja puhe alkaa kuulostaa satakuntalaiselta, mutta heti kyllä kun kotikonnuille menee, niin alakaa sanat pitenehen :)

Joop, turinoidaan taas lisää
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2006 klo 17:17 Amelma kirjoitti:
Kirsikka juttelee välillä tota pohojammaalaasta, niin mä olen kotosin Etelä-Pohjanmaalta. KOulujen peräs nyt sitte Satakuntaan ja aika lailla tänne ollaan jäämäs ja puhe alkaa kuulostaa satakuntalaiselta, mutta heti kyllä kun kotikonnuille menee, niin alakaa sanat pitenehen :)

Tuo Arabitar kans asuu täälä, muutaman kymmenen kilometrin pääs :D Mistäs päin pohojammaata sä muuten olet?
 

Yhteistyössä