heinäkuiset 2005

Arabitar
Nyt piti tulla tänne hehkuttamaan...Jotain on nimittäin tapahtunu B) Ja jo eilen oikeastaan sen huomasin...Nimittäin Peetulle on nyt puhjennu "piikittämään" se eka hammas :D
vähäkö oon nyt ylpee,ei tarvinnutkaa laittaa tilaukseen niitä tekareita :D

:wave:
 
Täytyy sit munkin hehkuttaa...
Tänään huomasin että pojalle on tulossa yhtä aikaa 5 hammasta! Ylös kulmat ja yx taka, alas kulmat! Voi parkaa... ilmankos on ollut känkkä-ränkkä. Ja unohin antaa kipulääkettä nyt yöx.. tarkotus kyl oli. :ashamed:
Nyt on oksennustaudista selvitty. Yli viikko sitä kestikin. Tänään eka päivä kun ei enään oksentanut.
Tykkää katsoa Teletappeja. Hakee aina sen videon ja tuo että laitettas päälle. Sit istua jököttää lattialle tyynyn päälle ja innosaan kattoo. Kylläpäs se on jo iso mies.
 
meilläkin heinis hakee viedeoita kaapista SALAA ILMAN ÄITIN LUPAA!!!!
Ja sitte repii kuoria rikki niin kauan kun joku tulee kiikuttaan tyttöä kohti muita kolttosia :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
Meidänkin poika on nuhakuumestaan paranemaan päin. Tänään käytiin varmuuden vuoksi näyttämässä korvia lääkärille (sattui vieläpä tosi mukava ja fiksunoloinen tk-lääkäri! =) ), koska poika raapi niitä kipeenä ollessaan. Eipä onneksi ollut tulehdusta. Toinen silmä vaan on ruvennut (taas) rähmimään, joten saimme varmuuden vuoksi antibioottikuurin sitä varten ellei rähmintä lopu ahkeran putsauksen avulla parissa päivässä. :whistle: Muuten, vinkki muillekin: jos supot aiheuttavat ongelmia, lääkäri voi kirjoittaa Pronaxen-nimistä mikstuuraa (reseptivalmiste). Sitä voi antaa jo 1-vuotiaille. Meidän pojalle tuli nimittäin peppuun ja peppureiän ympärille kipeää ihottumaa supoista! :(

Risteily Tallinkin Galaxyllä meni oikein mukavasti. Poika tykkäsi pallomerestä ja Galaxyn leikkihuoneesta, koska siellä oli kivoja leluja. Maissakin käytiin ja mummi osti sieltä pojalle lahjaksi viroa rallattelevan Nalle Puh -pehmolelun. Voitte vain uskoa, että hauska on lelu!!! :LOL:

Seitsemäs hammaskin on jo huomaamatta puhjennut.

=)
 
moikka moi :wave:

nyt on reissut tehty ja oikein hienosti sujui.maanantaina käytiin särkänniemessä,tiistaina sukulaisten luona ja keskiviikkona oltiin korkeasaaressa :D tytöt jaksoivat hyvin,vaikka autossa istuttiinkin yhteensä yli 700 kilometriä :eek: mäkin pääsin sitten humppilan lasitehtaalle ja ikeaan :D :D

nyt kotona,ja arki jatkuu taas =)

tänään kävin hakemassa työvuorolistat ja viikon päästä alkaa siis työt :D kyllä vähän jänskättää B)

mies on hakemassa pizzaa :p :p :p kohta herkuttelemaan :D eli illan jatkoja :flower: :wave: <br><br>
 
Terveisiä meiltä taas pitkästä aikaa. Minulla on viime aikoina jotenkin palstalla vietetty aika kulunut tuolla odotuspuolella. Meidän heinäkuisesta pojasta tulee siis isoveli ensi maaliskuussa, jos kaikki hyvin menee. Vähäsen jännittää kahden pienen kanssa pärjääminen, mutta eiköhän se siitä. Aloitan ensi viikolla työt hoitovapaan jälkeen ja aika lyhyeksi taitaa työrupeama jäädä. Poika menee perhepäivähoitoon ja minulla on sellainen ajatus että jos vaan onnistuu niin saisi sitten ensi kevään ajan (kun jään äitiyslomalle) vielä jatkaa siellä parina päivänä viikossa ja vasta sitten kesäksi kun olen "oppinut kahden lapsen kanssa elämään" niin ottaisi kokonaan pois hoidosta. Ajatuksena siis että jos seuraava on yhtä vaativa vauva kuin tämä oli ekat puoli vuotta, niin on esikoiselle ainakin varmasti leikkiseuraa parina päivänä viikossa jos minulla on kädet täynnä työtä vauvan kanssa. Mutta jos tässä niin pitkälle päästään että meillä on ensi vuonna kaksi lasta niin sitten aion kyllä jäädä vähän pidemmäksikin aikaa hoitovapaalle muksuja kotiin hoitamaan.

Ja taaperokuulumisiin. Hampaita meidän pojalle ei toukokuun jälkeen ole lisää tullut, eli niitä on suussa edelleen 8. Kävelemään tämä epeli oppi pari viikkoa sitten ja nyt menee jo aika haipakkaa. Sanoja on alkanut tikrun lisäksi nyt tulla lisää, ja sanavarastoon kuuluvat tällä hetkellä "äiti", "iti" (isi), "anna", "aatö" (auto) ja "awwo" (pallo), sekä tietysti edelleen "tiigrrrrr". Ruoat maistuvat pojalle hyvin edelleen. Purkkiruoat hieman tökkivät jo, mutta muuten menee kaikki mitä saa syödä ja mihin 8 hammasta pystyy. Öisin ei ole heräilty tutista luopumisen jälkeen, paitsi sairastaessa. Muutama viikko sitten siirrettiin poika tavalliseen sänkyynkin ja vasta tänä aamuna äijä tuli sieltä itse pois, eikä muuten ole pudonnutkaan kertaakaan, vaikka on vaan puolikas turvalaita. Terveyspuolta vielä. Heinä-elokuun vaihteessa isänsä kesäloman kunniaksi poika sairasti yhdistetyn angiinan ja korvatulehduksen mutta se talttui onneksi ihan perusantibioottikuurilla. Viime viikolla poika oli päiväkirurgisella nivustyräleikkauksessa ja hyvin meni. Sairaalassa poika itki vain kun nukutusmaski laitettiin naamalle, muuten ei mitään hätää. Leikkaushaavakin lähti paranemaan niin hyvin että jo samana päivänä poika viipotti kotona ympäri taloa.<br><br>
 
Katja1979
Käytiin sitten tänään lääkärissä, ja korvatulehdushan se oli Millalla vasemmassa korvassa.Sai Amorion kuurin ja toivottavasti tuo kuuri alkaisi nyt tehoamaan kunnolla.Ihmettelen,kun Milla ei oirehtinut yhtään tuota korvaa.Ei kertaakaan ole sitä hieronut sillä tavalla että olis kipee. Mutta näköjään sitä sitten voi olla korvat oireettomasti kipeät.Nyt täytyy mennä,kun tyttö tuolla juuri heräsi päiväunilta.
 
Arabitar
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 15:23 Katja1979 kirjoitti:
Käytiin sitten tänään lääkärissä, ja korvatulehdushan se oli Millalla vasemmassa korvassa.Sai Amorion kuurin ja toivottavasti tuo kuuri alkaisi nyt tehoamaan kunnolla.Ihmettelen,kun Milla ei oirehtinut yhtään tuota korvaa.Ei kertaakaan ole sitä hieronut sillä tavalla että olis kipee. Mutta näköjään sitä sitten voi olla korvat oireettomasti kipeät.Nyt täytyy mennä,kun tyttö tuolla juuri heräsi päiväunilta.
Mun täytyy heti kertoa meidän kokemus oireettomista korvatulehduksista...
Meidän kolmosella oli korvatulehduskierre,joka alkoi kun tyttö oli n.puolivuotias.Joka kerta se korvatulehdus oli oireeton,muulla tavalla ei oltais tiedetty että tulehdus vois olla,mutta onneksi tyttö sentään yöllä aina alkoi heräilemään ja vaati maitopulloa mitä ei normaalisti tehnyt...
Vajaan vuoden sisällä tytöllä oli yhdeksän (jos oikeen muistan) korvatulehdusta ja sillähän sitte putkitettiin korvat sekä kitarisat poistettiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 09:28 77mm kirjoitti:
Terveisiä meiltä taas pitkästä aikaa. Minulla on viime aikoina jotenkin palstalla vietetty aika kulunut tuolla odotuspuolella. Meidän heinäkuisesta pojasta tulee siis isoveli ensi maaliskuussa, jos kaikki hyvin menee.

Onneksi olkoon !


Minä täällä kanssa jatkuvasti pähkäilen laitetaisiinkos neloselle tilausta heti vai kohta :headwall:
Jokseenkin pieni ikäero on kyllä paree kuin iso ja kun tuo oma ikäkin on mitä on :whistle:

Meillä täällä ei mitään erikoista, reetuska juoksee ja kiipeilee :kieh: Vahdittava tapaus siis.

4 veellä on U H M A. huhhuh. Koskas se alkoikaan helpottamaan :\|

Nyt meen ruoanlaittoon ja kuulemma lastenhuoneessa on teatteriesitys :D


-Annastiina69-


ps. meillä korvakierteinen oirehti ainoastaan ja vain vatsakivuilla.
 
Mrrrr, nyt pitää purkaa :kieh: Mua on alkanu niin ärsyttää, kun kaikki on ruvennu hoputtamaan tuota tyttöä :headwall: :kieh: Pitäs yhtäkkiä nyt osata jo tuhatta ja sataa juosta ja kiipeillä, hei saisko tyttö opetella ensin kävelemään :kieh: Yöt pitäs nukkua jo inahtamatta, hei eihän sitä tee aina vielä vajaa 3v isovelikään. Pullot ja tutit pitäs jättää justiinsa nyt pois, onhan susta tulossa ISOsisko :headwall: \|O Että meillä nyt jo lähipiiri unohtaa että tämä heinäkuinenhan on vielä PIENI vaikka ISOsisko hänestä onkin tulossa lähikuukausien aikana :kieh: \|O Tekis mieli pukea neiti potkupukuun että halooooo, ikää on se 1v1kk, ei niin kamalan iso vielä :headwall:
 
Arabitar
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2006 klo 07:29 Kirsikka kirjoitti:
Mrrrr, nyt pitää purkaa :kieh: Mua on alkanu niin ärsyttää, kun kaikki on ruvennu hoputtamaan tuota tyttöä :headwall: :kieh: Pitäs yhtäkkiä nyt osata jo tuhatta ja sataa juosta ja kiipeillä, hei saisko tyttö opetella ensin kävelemään :kieh: Yöt pitäs nukkua jo inahtamatta, hei eihän sitä tee aina vielä vajaa 3v isovelikään. Pullot ja tutit pitäs jättää justiinsa nyt pois, onhan susta tulossa ISOsisko :headwall: \|O Että meillä nyt jo lähipiiri unohtaa että tämä heinäkuinenhan on vielä PIENI vaikka ISOsisko hänestä onkin tulossa lähikuukausien aikana :kieh: \|O Tekis mieli pukea neiti potkupukuun että halooooo, ikää on se 1v1kk, ei niin kamalan iso vielä :headwall:
:hug:
Kaikkihan sitä oppii omaan tahtiinsa asiat,turhahan pientä tyttöä on hoputtaa :/
Meillä oli kahdella isommalla sisaruksella vielä tuttipullot täysin iltaisin nukkumaan mennessä käytössä kun kolmonen syntyi,tutti olikin sitten pitkin päivää molemmilla :ashamed:
Esikoinenhan meillä oli 2v9kk kun kolmonen syntyi,ja pienihän sekin toki silloin vielä oli :)
Ja harvoinpa tuon ikäiset nukkuu yönsä inahtamatta,meillä vielä ainakin tuo kolmonen (pian 5v) "taistelee" öisin peittonsa kans,ja nelonen välillä kans huikkii tai hiipii öisin keskelle nukkumaan,niinku esim. just viime yönä =)
Ihme kyllä me ei kuultu kenenkään meille kommentoivan että pitäis jo nukkua,ja pullot pois yms. kenenkään aikana,tai sit ollaan vaan päästetty toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Teille vielä :hug: ja koittakaa kestää :hug: ;)

Ainiin; 77mm: Isoot onnittelut odotuksesta :hug: =) <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2006 klo 07:29 Kirsikka kirjoitti:
Mrrrr, nyt pitää purkaa :kieh: Mua on alkanu niin ärsyttää, kun kaikki on ruvennu hoputtamaan tuota tyttöä :headwall: :kieh: Pitäs yhtäkkiä nyt osata jo tuhatta ja sataa juosta ja kiipeillä, hei saisko tyttö opetella ensin kävelemään :kieh: Yöt pitäs nukkua jo inahtamatta, hei eihän sitä tee aina vielä vajaa 3v isovelikään. Pullot ja tutit pitäs jättää justiinsa nyt pois, onhan susta tulossa ISOsisko :headwall: \|O Että meillä nyt jo lähipiiri unohtaa että tämä heinäkuinenhan on vielä PIENI vaikka ISOsisko hänestä onkin tulossa lähikuukausien aikana :kieh: \|O Tekis mieli pukea neiti potkupukuun että halooooo, ikää on se 1v1kk, ei niin kamalan iso vielä :headwall:
pyh...toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :hug: antaa pienen olla vielä hetken pieni :heart:

me käytiin tossa aamusella vähän tutustumassa tarhaan kun neidit sinne perjantaina menevät :D Nealle nyt tietenkin tuttu paikka,mutta Riannalle ihan uusi.vietiin Rianna pienten puolelle ja hipsittiin nurkan taakse,hienosti jäi,mutta kun tultiin takaisin ja näki meidät,ni itkuhan siinä tuli :heart: vietiin jo tavarat mennessämme,ettei miehen tartte niitä perjantaina rahdata mukanaan.

taitaa se tätä äitiä jännittää enemmän se töihin meno,kuin noita neitejä tarhaan jääminen :whistle: eiköhän kaikki kumminkin lähde sujumaan :D
 
Kirsikka, tollaiset jutut toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos ;) Meidän heiniksethän on ihan vauvoja vielä :heart:

Aatteles (tai siis tietty oot aatellut :D ) siulla on pian pieni nyytti....Äkkiä menee tää aika, ei voi muuta sanoa.

Asiasta viidenteen, olen päättänyt alkaa ainakin osakestoilemaan reetuskan kanssa. Osaa jo aika hyvin käydä potalla isolla hädällä, siis ilmaista sen.
Ihan vaan jokusella ajattelin aloittaa, kaappia en täyteen niitä osta, jos en sitten vaikka tykästykkään hommaan. Vauva-aikana ois ollu kyllä toosi rasittavaa, reetuska kun pruukakkasi päivässä ainakin 10 kertaa.... :headwall:

Meillä on tehotytöt kipeinä, tai siis kaksi pienintä. Räkä valuu ja harmittaa. Tänään ehken ollut jo hiukka parempi päivä.

Nea-01:lle :hug: , kyllä ne lapset sopeutuu...äideistä ei oo aina niin takuita ;) Meilläkin on eskarilaisen elämä jo hiukka tasaantunut ja päivärytmi alkaa tulla tutuiksi, bestiskin on löytynyt :D

Nyt painun koluamaan kaappeja...pakkohan meillä on jossain oltava suklaata....eikös? \|O :p

-Annastiina69-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2006 klo 20:33 Annastiina69 kirjoitti:
Kirsikka, tollaiset jutut toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos ;) Meidän heiniksethän on ihan vauvoja vielä :heart:

Aatteles (tai siis tietty oot aatellut :D ) siulla on pian pieni nyytti....Äkkiä menee tää aika, ei voi muuta sanoa.

-Annastiina69-

Juuh, vauvahan tuo on munkin mielestä, voi kun noi muut hoputtajatkin sen ymmärtäisi :kieh: Vaikka ei sen puoleen, esikon aikana mäkin pidin 1v1kk isona jo, mutta kummasti tuo ajattelutapa muuttuu mitä useampi lapsi on :whistle: ;)

Niinhän mulla on pian, se pieni nyytti siis :heart: Jokseenkaan mä en ole silti edes sisäistäny vielä koko asiaa :ashamed: Tai siis kun ei sitä ehdi ajatella samalla lailla :ashamed:

Neiti eilen oppi kiipeämään nojatuoliin, oli niin isoa akkaa että :LOL: Ihan ku olis kumonnu mun puheeni pienestä :LOL: Ja illalla samaan syssyyn oppi kääntämään taaperokärryään itse niin että enää ei vedetä koko hernepeltoa nenään poikittain, jos tulee este eteen vaan se kierretään nätisti :) Toisaalta sitten taas tietyissä tilanteissa se pelto kyllä vedetään nenään aika kiitettävästi :eek: Nyt on opittu näyttämään sormella esim. ruokapöydässä mitä halutaan ja jos väärän annat käteen, niin se lentää karjunnan säestämänä olan yli, että eksä ny jo tajua :whistle: :LOL: Hyvin tiedettiin missä äitin kaurakeksi"piilo" on :LOL:
 
Joo Kirsikan sopii laittaa muitten ihmisten huutelut toisesta korvasta sisään ja yhtä nopeeta ulos. Eka lapsi on muutenkin muulle kansalle se BIG juttu, mutta seuraavat on sitte niitä seuraavia ja eka ton isoja. Kaks eri asiaa samas lausees, mutta kumminkin. Meillä osa muusta väestä ei juuri piittaa tästä heiniksestä, kun on sellanen itseään HYVIN puolustava tänttärää ja tää eka on herkkis ym. niin häntä vaan hellittäs. Mä olen vielä kerännyt vain sisääni, mutta odottakaahan vaan, joku kerta tää äippä lataa laidat täyteen :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

Sitte tosiaan on joo niitäkin, joista tää eka on jo niiiiiiiiin iso, että. Ja jos ei satu osaamaan kaikkea mitä ny pitäs, eli suunnilleen kärjistettynä ajamaan ilman apupyöriä niin voivotellaan... Huokailee. Lempiaiheitani tää, kun itte sitä kokee ja koittaa lapsiaan puolustaa. Muilla näitä kokemuksia???

Muutoin tää mitään tapahtunu... Mitä ny tänään meni "hermot" Juliaan, kun katottiin Jarkon kans TV:tä yhdes ja Neiti kävi salaa lattian raos pujotellen kokoajan painamas DVD:n päälle, jollon TV:stä ei tietty nää mitään. Vieläpä, kun poika pelkää tätä DVD:n mainoskuvaa. Huokailee jälleen tää. Sata kertaa kiikutin tytön EI:n kera mäneikköön, mutta ilmeisesti hän otti sen leikin kannalta, joop :kieh:

Satanu on joten kukkien kastelua ei oo tänäiltana. Eikä pahemmin uloskaan oo päästy...

Millos se Kirsikka sen Beibin nyt saikaan, huonomuistinen minä :ashamed:

Amelma
 
pilivili
HEI!

Tänään vasta löysin tänne sivulle. Meillä tyttö 1v2kk, syntyny 3.7. Hoitovapaan eka pätkä loppus vuoden vaihteessa, mutta tuntuu ettei raski sillon vielä laittaa hoitoon vaikka taloudellisesti tekeekin tiukkaa. Mutta kun aika kuluu niin nopeesti, tekis mieli jäähä vielä ainaskin vuodeksi kotiin.
 
Nii meki täällä ollaan, vaikkakin enää ei niin ahkerasti ole tullu tätä palstaa käytettyy ku on tullu toi hoito varmemmaks, kaikkii pikkujuttui ei tartte enää kysellä ja sitte vauveli vie jo enemmän aikaa ja työtki on tullu aloteltuu :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2006 klo 20:53 Amelma kirjoitti:
Millos se Kirsikka sen Beibin nyt saikaan, huonomuistinen minä :ashamed:

Amelma

No 33 on pian täynnä, et 21.10 on laskettu aika sitte :wave: Oon jo henkisesti valmistautunu siihen että vauva tulee 19-24.10 syntymään :D Meillä on aina laskettu aika pitäny paikkansa, niin voinen tuon aikarajan asettaa ;)
 
Nyt se on sitten mullakin.....kunnon räkätauti meinaan \|O . Jokunen päivä jo oli alkua, meni ohi, mutta nyt on kurkku kipeä ja olo samea :/
Kuopuksella kanssa nuha jatkuu, ja nyt alkaa arveluttamaan nuo korvat :snotty: Eiköhän tuleva yö näytä missä mennään, mutta päivällä jo neiti alkoi ripuloimaan. Se on meillä nuhan yhteydessä alkuoire korvista.


Laitoin muuten neidin päivällä kantoliinaan toviksi pitkästä aikaa, pois en meinannut saada. Tais olla kivaa :D

Nyt kuuman teen keittoon ja lukemaan päivän postit :wave:

-A69-

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 19:31 Annastiina69 kirjoitti:
Laitoin muuten neidin päivällä kantoliinaan toviksi pitkästä aikaa, pois en meinannut saada. Tais olla kivaa :D

-A69-

Hei minkälaista tää kantoliinailu on? Mä oon miettiny pitäskö tälle neloselle se investoida, että auttaisko se asiaa, sais vauvaa kannettua vaikka pitäski tota neitiäki hyysätä. Onko sitä tullu paljo käytettyä, minkälainen sulla on? Kerros vähä hyviä ja huonoja puolia :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 20:56 Kirsikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 19:31 Annastiina69 kirjoitti:
Laitoin muuten neidin päivällä kantoliinaan toviksi pitkästä aikaa, pois en meinannut saada. Tais olla kivaa :D

-A69-

Hei minkälaista tää kantoliinailu on? Mä oon miettiny pitäskö tälle neloselle se investoida, että auttaisko se asiaa, sais vauvaa kannettua vaikka pitäski tota neitiäki hyysätä. Onko sitä tullu paljo käytettyä, minkälainen sulla on? Kerros vähä hyviä ja huonoja puolia :wave:

Kantoliinailu on kuule ihan superkiva ja hyvä juttu, sopi mulle. Oikein alkoi harmittamaan että hokasin sen tälle kolmannelle vasta :headwall: (taas yksi hyvä syy hankkia se neljäs
:D
Mulla oli aikaisemmin kantoreppu, ei sopinut selälle ja jäi kaapin pohjalle notkumaan.
Eli suuresta valikoimasta päätin harkinnan jälkeen hankkia kotimaisen tuotteen, liina on trikoinen http://www.pikkuruu.fi/ Niitähän on kudottujakin, joilla siis voi kantaa jo sellaista reippaammankin kokoista taaperoa, trikoisissa taitaa olla kaikissa kilorajana 13-15 kg. Mutta silloin ajattelin että haloo...tuskinpa kannan mitään 2 veetä. Ja Reetuska painaa nyt 8-9 kg ja hyvin onnistui vielä. Kädet jää tosiaan vapaiksi, itkuinen vauva rauhoittuu...
Sidontoja on useita ja olin aluksi ihan hoomoilasena. Mutta muutamaa sidontaa olen vain opetellut käyttämään ja ne on riittäneet.
Omastani maksoin n 40e..saisitkos jostain liinaa kokeiltavaksi....sen huomaa hetimmiten tykkääkö vai ei.

Jaahas...CSI
;)

-A69-


:D oiskos huono puoli se että reilu 1 vee ei haluaisi siitä pois.... ;)

niin ja tuo minun liina on sellaista ohkaista neulosta, hiukka reikäistä. Jos on kovin paksu niin hikeä pukkaa..mutta tuokin on makuasia.<br><br>
 
Tytyy nyt mun hehkuttaa, kun meidän poika 1v1kk on nyt viikon verran syönyt itse!! Välillä pääruuankin kaiken. Jälkkärit syö aina itse. Ihan lopux kaaputan loput pohjalta avuksi. Kyllä on taitava kaveri. Tottahan paikat likaantuu... mutta rapatessa roiskuu! :LOL:
 

Yhteistyössä