heinäkuiset 2005

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 20:10 Kirsikka kirjoitti:
Mahakuulumisia... Kävin tänään neuvolas, nyt on pakko hehkuttaa :D Ja kukaanhan ei ole niin röyhkeä että pistäs paremmaksi tähän kohtaa :whistle: ;) Viikkoja lauantaina tasan 30 ja kiloja tullut 2 :p :D

vau....röyhkee en ole :D , mutta pakko kanssa kertoa että kakkosen kanssa tuli kiloja raskausaikana yhteensä vain 4.5kg. Ja esikoisen kanssa, kehtaanko edes sanoa...joo mutta lieventävää oli paha raskausmyrkytys ja sairaalassa oloa 1.5 kk loppuaikana..ai niin ne kilot :whistle:... 38. Ja olin NIIN turvoksissa. Kilot tosin, siis suurin osa jäi laitokselle, mutta kauhuu oli silti.

Reetan aikana tais painoo tulla n. 7-9, tarkkaan en muista.

kuulumisiin, teho alkaa just ja iltatsaijut keittämättä.

-A69-<br><br>
 
no niin,tässä tulee meidän pienen ihmisen 1 vuotis neuvolan mitat:8850g 71cm :heart: :heart: pieni pirpana on :) mutta kuulemma hienosti kasvaa =) isosisko vaan oli samassa iässä 74cm ja 9,2kg.taitaa tulla äitiinsä,olen itse meinaan 159cm sulka päässä :LOL: :LOL: Nea saattaa sitten tulla isäänsä,ja mun puolesta molemmista sais tulla pitkiä,ei nyt välttämättä yhtä pitkiä kuin isänsä(180cm)

nyt neidit nukkumassa ja äsken tulin lenkiltä koiran kanssa,tekipä hyvää :D vettä kyllä saisi sataa :/

mutta illanjatkoja :wave:

ja ei meillä ole tullu kummallekaan mitään oireita piikeistä =)
 
Katja1979
Lainaus:
10.08.2006 klo 18:04 Arabitar kirjoitti
Meillä Peetulla toi reisi mihin rokotus pistettiin niin oli ihmeellinen sellanen kova seuraavana päivänä ja mun mielestä oli jotenkin paisunutkin.


Just samanlainen oli Millanki rokotuskohta tosta reidestä.Iho oli tosi kovan tuntunen ja kanssa ihan kun olisi ollut turvoksissa.Tuota ei kestänyt kun päivän,mutta sitten rokotuskohtaan ilmestyi sellanen haalee mustelma.No hävisi tuo mustelmakin pois parin päivän sisällä.

<br><br>
 
Huomenta heinikset !

Jaahas, enää huominen ja sitten tiistaina alkaa arki =) ,eli eskari esikoisella, miten tämä(kin)
kesä vierähti näin nopsaan. Tai ylipäätään, miten koko elämä menee vauhdilla :D


Kuuma, ei voi vaan avata ikkunoita eikä ovia, ja perhana sentään kun unohdin illalla lakanapyykin ulos. Nyt ne sitten haisevat savulta :\|
Hankalaa kanssa on se että reetuska täytyy saada sisälle nukkumaan päiväunia ja se ei mikään helppo nakki olekaan.

Eipä tänne mitään erikoista, lastenhuoneen siivoamista harkitsen, ajattelin osan leluista viedä autotalliin evakkoon ja tuon sieltä "uusia" tilalle.
Siinähän sitä on askaretta päiväksi.

voikaa hyvin ja kuulumisiin

-Annastiina69-<br><br>
 
Tänään poika kiipesi omatoimisesti keittiöjakkaran ylimmälle tasolle ja sieltä sitten tyytyväisenä kurotteli kahvinkeittimen nappuloita. Hyvin olisi päässyt vaikka pöydällekin kipuamaan, mutta päätin tällä kertaa nostaa pojan lattialle ennen sitä. Onneksi huomasin hepun touhut hyvissä ajoin ja ehdin sen "taustapiruksi". Olisin sitten napannut pojan syliinilennosta, jos hän olisi sieltä meinannut tipahtaa. Seuraavassa hetkessä poika ehtikin jo toiseen huoneeseen: oli repinyt yhden piuhan irti pöydän päällä olevasta tietokoneesta ja oli piuhan päätä tunkemassa jo pistorasiaan...

Eli nyt se show sitten alkoi: äidillä pitää nyt viimeistään olla silmät auki selässäkin! :wave:

Syöminen on myös yhtä showta. Itse pitää saada syödä oli ruoka mitä hyvänsä. Jos äiti yrittää lusikoida ruokaa suuhun, suu pysyy napakasti viivana. Mutta omin käsin ruokaa kauhotaan oikein ahkerasti suuhun. Kuten tänäänkin perunamuusia. Voitte vain kuvitella sitä siivoa... :whistle: Kas kun lusikkahan on tietysti ihan tarpeeton väline siinä touhussa! Kouraan mahtuu enemmän! :LOL:

Meidän tahtopoikamme on alkanut saada affektikohtauksia. Kun hän ns. vetää herneen nenäänsä ja suuttuu jostain tulisesti, hän unohtaa hengittää hetken aikaa, huulet ja suun ympärys sinertyy ja hän menettää tajuntansa muutamaksi sekunniksi. Pelottavan näköistä, mutta ilmeisesti ihan normaalia (n. 5 % lapsista saa näitä kohtauksia). Näitä kohtauksia ilmenee kuulemma etenkin voimakastahtoisilla lapsilla. Täytyy vielä ensi viikolla soittaa varmuuden vuoksi neuvolaan ja kysyä lisäohjeita. Netistä olenkin kaiken tiedon jo lukenut. :)
 
Sen verran galluboin tähän väliin että joko kaikki heinäkuiset kävelee? Vai onko meillä joku etanaelli täällä :D Puita pitkin kyllä mennään ja siirtyy sohvalta sohvapöydän ääreen, taaperokärryllä ja rattaita kyllä lykkii, muttei vielä niitä askeleita ole tullut. Ottaa nopeuskisaa vissiin tämän mahan kanssa :LOL:
 
iiens
Moi vaan kaikille! Kiitos kaikille teille jotka jaksatte kirjoitella tänne usein. Juttujanne on mukava lukea ja verrata omaan lapseen.
Meidän pojulla hampaita vasta 4 kpl tullut eikä muista vielä tietoakaan. Ei kävele kuin tukia pitkin, kontaten on kaiketi turvallisempaa tai nopeampaa. Jos yrittää kävellyttää, ei mene kuin metrin jonka jälkeen lyö pepun maahan ja lähtee konttaamaan tai karhun käyntiä.
Nyt on tullut jo jonkinmoisia kiukun eleitä. Vetää lattialle pitkälleen, itkee ja hakkaa käsillä ja jaloilla. Huh, huh mitähän vielä on vastassa!
Tutit ja pullot edelleen käytössä. Ei suostu juomaan nokkamukista. Hörpyttämällä lasista menee vettä. Nyt on tullut halu syödä itse lusikalla... pikemminkin sotkea!
Päiväunia menee joko yhdet pidemmät n.2 h tai kahdet pätkät n. 1 h kerrallaan.
Pituutta oli 77 cm ja painoa 10 800 g. Rokotuksen jälkioireina oli arka pistos kohta ja kärttyisyys.
Tässäpä kuulumisia meiltäpäin. :wave:
 
Moikka kaikille.

Tällä äidillä on rentoutumishetki meneillään, eli talon miehet on menny autolla johonkin retkelle ja tämä heinisjuniori nukkuu tirsojaan.

Edelleen siis heinis nukkuu 12 aikoihin 2-2,5h päiksyt ja näin ruoan jälkeen vajaan tunnin päälle. Yöt nukkuu 20.30-6.30

Kävellään täällä ainakin, Kirsikan kysymykseen. Alkoi juhannuksena, eli 11kk 6päivää muistaakseni. Poika käveli 1v3vkoa. Omaan tahtiin :)

Tutti on tiukassa käytössä. Jos lattialta sen itte löytää niin ainut paikka on suu.

Meillä tyttö saa kans saa mahdottomia raivareita, kun esim. hänet löytää kiipeämästä keittiön pöydän tuolien kautta pöydälle seisomaan, tarkoituksenaan hakata kaikin voimin ikkunaa (On siis tehnyt useasti näin salaa :kieh: ) ja sitte kun tytön tosiaan laittaa torumisen kera lattialle niin kaikki raajat oikenee sojottaan mhin sattuu ja huuto on kovaakin kovempi. Mutta hengityskatkoksia ei ole ainakaan vielä tullut vaikka tahto on melkoinen täälläkin. Aivan eri maata kuin isoveikkansa.

Miten teillä muilla nämä ruokailut menee? Itse halutaa syödä, kirjoitti jo moni, niin täälläkin. Lusikalla kyllä tyttö yrittää mutta samalla käsillä. Mä oon antanu reilusti sotkea. Isäntä on kyllä sitä mieltä että pöydänalusruoalla eläis keskikokonen perhe jonkin aikaa. Mutta siis syödäänkö mahdollisia allergiota lukuunottamati kaikkea? Meidän neiti on täs jotain kuukauden ollut varsin nirso. Hän ei syö mm. ananasta, kananmunaa tai juustoa. Suuhun kyllä ottaa mahdollisesti, mutta kielellä työntää sitte koko satsin pois. Taas vertaan (ei saa verrata) että veljensä on syönyt ihan kaikkea, mutta nyt kyllä hänkin tirsmuilee jo.


Ja hampaita on meillä vasta kaksi alhaalla ritirinnan, että kirimistä löytyy hampaista ;) Eka tuli päivän jälkeen synttärien.

Ja tää lähtis taas keittiön vaihteeksi tiskaamaan.

Amelma
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 16:26 Kirsikka kirjoitti:
Sen verran galluboin tähän väliin että joko kaikki heinäkuiset kävelee? Vai onko meillä joku etanaelli täällä :
meillä ei vielä kävele tai kävelee myös ilman tukea vähän matkaa ja kaatuu ja huomaa et konttaamisella pääsee nopeempaa =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 16:26 Kirsikka kirjoitti:
Sen verran galluboin tähän väliin että joko kaikki heinäkuiset kävelee? Vai onko meillä joku etanaelli täällä :D Puita pitkin kyllä mennään ja siirtyy sohvalta sohvapöydän ääreen, taaperokärryllä ja rattaita kyllä lykkii, muttei vielä niitä askeleita ole tullut. Ottaa nopeuskisaa vissiin tämän mahan kanssa :LOL:

Kävelee ja jos oikein kiirus pukkaa niin konttaa, sillain pääsee vielä tällä hetkellä kovempaa vauhtia. (heh ja jos kävellen yrittää nopeaa tempoa, niin pistää silmät tiukasti kiinni...)

Amelma kyseli syömisistä; kaikkea syö ja ihan itse. Lusikalla toisella kädellä ja sormin toisella kädellä. Laitan muuten aina syöttötuolin alle vanhan vahakankaisen ison pöytäliinan, helppo ruokailun jälkeen siivota. (Meillä matto keittiössä, siis pöydänkin alla)

Meillä jo on kaikki lapsoset höyhensaarilla, ihanan rauhaisaa. Jatkan Foylen sodan katsomista kera karsean silittämisurakan ja toivottelen alkavaa viikkoa

:wave:


-Annastiina69-<br><br>
 
Arabitar
Meilläkin kävellään,peetu aloitti tuon kävely urakkansa kunnolla synttäripäivänään :D Siihen asti käveli ilman tukea korkeintaan pari metriä ja pyllähti...Nyt mennään jo melko kovaakin vauhtia,varsinkin jos äiti tai iskä huomaa että nyt on jotain ylimääräistä suussa ja jos sattuu kysymään siltä että: "mitäs on suussa?" niin vauhti kiihtyy... :whistle: :D Ja jos pyllähtää niin uudestaan vaan ylös ja vauhtia lisää...

Kyllä meilläkin yritetään kovasti lusikoida itse ruokaa mut nopeemmin ruokailut kyllä kieltämättä sujuu jos äiti tai iskä syöttää,meinaan pojun lusikkaan ei tahdo se ruoka jostain kumman syystä tarttua... :D

Nyt toivottelen kaikille hyvää alkavaa viikkoa!
Ja tiistaina se arki meilläkin taas alkaa kun esikoisella alkaa koulu (toka luokka jo) ja kakkosella eskari...

:wave: :wave:
 
Hei taas!

Meillä poika haluaa kans syödä itse. Vuorotellen oikealla ja vasemmalla kädellä. Välillä lusikalla hankaa tukkaa ja heittää ruokaa seinään. Kiva kuulla että muillakin sotketaan. Marjat, etenkin vadelmat on nyt suurta herkkua. Kakkakin on sitten ihan siemeneistä (hups mikä sana). Välillä sylkee vieläkin kokkareista ruokaa. Täytyy aika hienoksi laittaa.

Kiipeile ei vielä (onneksi) kovasti. Sohvalle kyllä ja sieltä kiljuu apuun. Ja omien lelujen päälle on pakko astua. Jalkapalloa tykkää pelata. Ja kaikkea muutakin potkia. Siinä taitava.

Raivonpuuskia ei onneksi ihan kamalia vielä ainakaan saa. Kamalan kuullosta että ihan tajukin voi mennä. Hui! ottaa meillä ukkeli herneen nenään mutta vähän vaan kiukkuaa.

Kova meno on päällä eikä pysy paikallaan missään. Kylässä ihan mahdotonta. Haluaa mennä joka paikkaan. Juoksu jalkaa... Blääh!

Potalle ei vielä ole onnistunut mitään tekemään. Vaikka monta kertaa päivässä siinä muutaman sekunnin malttaa istua. Lattialle kyllä pissii ja joskus kakkiikin. Sitten hakee äidin katsomaan tulosta.


Nyt nukkumaan pojan ja ukon viereen..
Hyvää yötä!
 
Katja1979
Lainaus:
13.08.2006 klo 16:26 Kirsikka kirjoitti
Sen verran galluboin tähän väliin että joko kaikki heinäkuiset kävelee?

Meillä kanssa Milla ei kävele vielä itse.Taaperokärryn kanssa kävelee lujaa vauhtia.Nousee tukea vasten seisomaan ja kävelee puita pitkin.

Nyt on tänne tampereen seudullekin levinnyt nuo venäjän metsäpalon savut.Aamulla täälä oli ihan hirveät savun hajut.Melkein olisi voinut luulla että jossain lähellä palaa.Onneksi pahimmat käryt oli aamupäivään mennessä haihtuneet pois että pääsi uloskin.Ei voinut kuvitella että olisi ulos lähtenyt kyllä oli niin hirveät savun hajut.

 
Meidänkin poju kävelee vasta tukea vasten. Ihan yksittäisiä askelia on ottanut huomaamattaan ilman tukeakin, mutta sen verran jänishousu on vieläkin, ettei yksin uskalla kävellä. Eikä jäädä pitkäksi aikaa seisomaan ilman tukea. =) Taaperokärry on meilläkin kovassa ja mieleisessä käytössä! Myös omia vaunuja työnnellään pihalla melko pitkiäkin matkoja jo.

Tänään tuli ensimmäinen kakka pottaan! :) Voi sitä äidin riemua. Tässä parina päivänä saatiin jo pisutkin sinne päiväunien jälkeen, joten ehkä poika nyt alkaa tajuamaan, että mitä varten se potta siellä vessassa oikein lojuu... :whistle:

Meidän poika tykkää myös syödä itse! Tosin se tarkoittaa sitä, että lusikka on toisessa kädessä ja sillä vapaalla kädellä sitten ammennetaan ruokaa suuhun... :whistle: Tai syöttötuolin suojuksen ja pepun väliin tai sinne jonnekin jemmaan... :whistle: No, pääasia, että ruokaa saa jotenkin uppoamaan poitsun kitusiin. Ilman omaa lusikkaa hän kun ei oikein suutaan enää edes avaa! :eek:

Meidän poika on myös ruvennut nirsoilemaan. Alusta lähtien kananmuna on ollut jotain ihan kauheeta hänen mielestään. Eikä uppoa kananmuna vieläkään, vaikka itse sitä saisi suuhunsa laittaa. En tiedä miksei se maistu. Samoin keitetty kukkakaali ja parsakaali ovat alkaneet tulla samantien kielellä avustettuna suusta pihalle, vaikka vauvana ne maistuivat soseena ihan hyvin. Nyt on vissiin päästy parempien makujen pariin...?
 
Kauris, meille sanottiin esikon aikana tuolla ihotautipolilla että näillä pienillä on kuulemma joku luontainen taipumus, etteivät suuhunsa laita sellaista, mille saattavat allergisia olla. Että meillä ei esikko vielä tänä päivänä laita suuhunsa mikään mikä on kirkkaankeltaista tai oranssia, koska yleensä on niille ollut allerginen (tomaatti, appelsiini ym.). Toki voi olla kyse myös luontaisista mieltymyksistä :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 16:06 Kirsikka kirjoitti:
Kauris, meille sanottiin esikon aikana tuolla ihotautipolilla että näillä pienillä on kuulemma joku luontainen taipumus, etteivät suuhunsa laita sellaista, mille saattavat allergisia olla.
Paljon mahdollista! Tarkkaillaan siis tilannetta jatkossakin. =)
 
Moikka taas.

Meillä tuo nuha tuntuu vain jatkuvan. Sellasta venyvää, vanuvaa tulee heinikseltä ja pojallakin nokka vuotaa ja on tukossa. Kun nyt ei kummallakaan menis sitte poskiin tai korviin. Olis eka kerta.... :(

Oma nuha on ohi, miehelle tuli vasta sunnuntaina, että hän on kipunen nyt.

Heinis alkaa olla aina vaan hankalampaa ruokailuseuraa. Sotkua riittää :kieh:

Ja tuo kiipeily. Aina on korkeat paikat kiinnostanu, mutta nyt se kiipeily kiinnostaa AINOASTAAN.!!! Huokailee tää äiti.

On lauantaista komea mustelmakin poskes, joka tänään levis silmän allekki. Taisteli isin sanojen mukaan keinuhevosensa kanssa. Eli juoksi ja jarrut unhtui ja muks vaan keinuhevosen jalakseen. Ei onneksi turvotusta tms. joka viittais murtumaan. Itte olis silloin iltavuoros (keikkailen siis, muutoin kotona).

Mutta odotan täs nyt pojan saapumista. Oli Mummilas yötä yksin. Mekin ollaan kaksin tää naisis, kun mies on reissus tän viikon.

Kuulolla, Amelma
 
huomenta täältäkin suunnasta :wave:

meillä Rianna oppi eilen kiipeämään Nean sänkyyn(jatkettava) :eek: no,kunhan oppisi tulla sieltä oikein alas,kun vielä tullaan joka paikasta nenä edellä :x sitten voisikin jo neidin vaihtaa siihen sänkyyn,Nea saa sitten uuden sängyn =)

täällä sataa vettä kun esterin *piip* =) =) hyvä muuten,mutta sais sataa yöllä,ni pääsis hiukan ulos :D

Nea se sitten päätti eilen repiä huoneensa seinästä tapettia \|O \|O ja sai sitten olla lähtemättä kummiensa luokse kylään,ja mitään selitystä en saanut,että miksi repi :/

kovasti jo kävellään itse joka paikkaan,konttaus ei oikein enää ole kivaa :LOL: :LOL: tähän asti kontattu,jos kiire.on kävellyt nyt 11kk lähtien :heart:

mutta nyt sade taukosi,äkkiä pihalle hengittämään raitista ilmaa :wave: <br><br>
 
Me vietetään semmosta tyttöjen päivää, anoppi haki just pojat yökylään sinne, kun viettävät itte kesäloman viimeisiä päiviä :) Neiti tosin aloitti tyttöjen päivän terassilla vetämällä hirsiä :LOL: En ookkaa hetkeen laittanu sitä ulos nukkumaan, kun on ollu niin kuumaa, mutta hyvin tuo näytti nukahtavan. Katsotaan miten käy kun menee eka auto ohi, että herääkö outoon ääneen, sisällä kun ei semmosia kuule :whistle: ;) Anoppi olis ottanu kovasti neitiäki yökylään, mutta mä en hennonnu antaa :ashamed: Pojatkin on kumpainenkin ollu lähempänä 2v ennenku oon malttanu antaa :ashamed: Meille tuli hääkutsukin, missä K18 että lapset pitäs antaa yökylään, nooh, jää meiltä menemättä sen takia :whistle: :ashamed: Onko muut heinäkuiset ollu jo yökylässä?? Eilen otettiin ekat kunnon askeleet (tai no...askel...pari..) ja kovasti on tasapaino parantunut että tukevasti jo seistään lelu kädessä ja vähä hytkytetäänkin jos musiikkia tulee :D
 
aata harmaana
Moi kaikille!

Olen seurannut tätä teidän palstaa jo jonkin aikaa kun itsellä on elokuun alussa syntynyt vekara niin ollaan iän puolesta suht.samoilla linjoilla... =)

Kysyisinkin nyt kun luin että lapsenne syö jo itse, niin syökö ne siis ihan lämmintä ruokaa lautaselta lusikan avulla vaiko sormin?
En ole itse vielä antanut rueta sotkemaan lämmintä ruokaa, syötän sen siis itse.Mutta rupesi mietityttään että pitäskö sit jo antaa vaan lusikka kauniiseen käteen ja antaa palaa?? :eek: Hui!!!!
 
Amelma harmaana
Moi.
Ei suostunu tää vehje kirjautuun, joten vaalenin hiukan :)

Kirsikka kyseli yökyläilystä. Kyllä meillä on yökyläilty, mutta todella vähän. Oltiin miehen kans kaksin tos viime kuussa (ko?) lomalla niin sillon olivat kolme yötä mummilassa, joka on kuin lasten toinen koti. Ja sen vuoksi oli helppo jättää. Muualle en jättäisi minäkään. Nyt toissa yön oli tää vanhempi lapsi mummilas yksin yötä, kun heillä kans loma lähenee loppuaan.

Nyt minä homekorva en muista kuka kyseli, mutta lasten itse syömisestä... meillä ainakin Neiti syö sormin ja lusikalla lämmintä ruokaa itse. Jos menen syöttämään niin suu menee tiukasti suppuun tai hän alkaa "raivota" syöttiksessään. Hän syö siis itse niin että toises kädes on lusikka, jolla osaa jo laittaa ruokaa kitusiin ja toisella kouralla pistää myös, menee varmaan tehokkaammin. (ja sotkusemmin :kieh: ) Mutta ei ruokailu hänen itsensä varassa toki ole: äidillä on myös lusikka, jolla lappaa ruokaa tytön suuhun, aina kun ehtii siten, ettei tyttö varsinaisesti "huomaa" :whistle:

Mä olen kyllä helteillä nukuttanu ulkona tyttöä. Tosin tossa varaston edes (rivitalo), johon ei koskaan pääse aurinko paistaan. Hän ei nimittäin nuku sisällä päiksyjä. Tässä alakaakin pelottaa se vaihe, kun rattaissa ei ole enä tilaa ja on pakko laittaa sisälle. Pojan kans se tosin kävi kivasti, kun hän tahtoi kääntyillä, ja rattais se ei onnistunu, omas sämgys onnistui, niin ei ollu häti mitiä.


Mutta nyt kotihommia, vielä niin kauan kun höpsiäiset nukkuu. Amelma
 
milkku
moi! meillä ainakin syödään niin että tytöllä on oma lusikka ja äitillä oma millä sit autan. onpas päivät pitkiä kun ei pariin päivään olla päästy kunnolla ulkoilemaan kun minä nyrjäytin nilkan ja tänään onkin tullut sade kuuroja koko päivän. aamusta jopa vähän jyrisi. oliko se kirsikka kun kyseli yökyläilystä, meillä ei tyttö myöskään ole ollut vielä kertaakaan kun en raaski äitin pientä kultaa antaa. =) eipä se tyttö muutenkaan ole ollut hoidossa kun pari kertaa kun itsellä ollut hammaslääkäri tms. no nyt täytyy antaa tytölle välipalaa.
 
Pikaisesti tulin moikkaamaan :wave:
Arki on alkanut hienosti, siis esikoululaisen osalta. 4v kapinoi, pieni raukka tuntee olonsa hylätyksi, on meinaan ollut isonsiskon kanssa kuin paita ja peppu. Onneksi kohta hänelläkin alkaa kerhoilu ja saa niitä ihka omia juttuja ja kavereita.

Meillä kanssa on ollut tälläinen melkeinsataa-päivä. Lupailee, muttei ainakaan vielä tuu mitään. Yöllä oli aivan jumalaton ukonilma ja kaatosade, aamulla oli ihanan raikasta.

Meillekin on muuten sadellut useita hääkutsuja, ilman lapsia olette tervetulleita malliin. Onpa sitten jäänyt menemättä. Ei ole aina niin helppoa saada lastenkaitsijaa ja meidän heinis ei ole ollut vielä yökyläilemässä. Mummat ja paapat kun vaikuttavat tuolla e-pohjanmaalla :wave:
Onneksi yhdet häät saimme viettää tänä kesänä kera lasten ja ihanaa oli....Lapsetkin nauttivat kauniista juhlista, pukeutumisesta ja hyvästä ruoasta. Ja jos pelkää aiheuttavansa mökää kirkossa olon aikana, voi sieltä poistua kauniisti takavasemmalle. Heh, reetuska alkoi änkemään tuotostaan kesken vihkivalan ja mies sitten hipihiljaa poistui ulos lapsen kanssa. Tehikset istuivat hiljaa koko toimituksen ajan ja ihastelivat prinsessaa...eli morsianta.

Aata kyseli ruokinnasta, anna vaan lusikka käteen, samalla syötät itse vaikka toiselta lautaselta. Toki siitä sotkua tulee (hyvä ruoka on lihaperunasoselaatikko, pysyy tanakasti lusikassa ;) )
mutta siinä sitä samalla harjaantuu.

nyt täytynee mennä keräilemään omenoita, omenapiirakka mielessä :)


kuulumisiin

-Annastiina69-<br><br>
 
Meillä on vissiin jonkunasteinen laiskamooses, kun ei tuo neiti oo osoittanu minkäänlaista kiinnostusta lusikointia kohtaan :whistle: Lusikka kädessä hilluu kyllä mutta enemmän on tommonen rumpalityyppi :whistle: :LOL: Muuten kyllä syö hyvin tämmöstä sormiruokaa. Ja mä nyt oon ehkä vähä laiskanpuoleisesti antanukki neitille tuota lusikkaa käteen, kun on tuo 2v9kk mitä pitää välillä syöttää kans jos meinaa ettei tuu sille nälkäkuolemaa :headwall: :ashamed: Sen verran oon kiinnittäny huomiota että neiti olis kova piirtelemään, vähä väliä istuu poikien huoneen lattialla tai tuolilla ja piirtelee piirrustustaululla :D Ja kynä on vasurissa, kuten tuolla kakkosellaki, se se on hyvä käsi :whistle: ;) ;)
 
Moikka.

Vai vasuria siäkin, Kirsikka. Ootko itse kans tai mies? Entäs muilla, kummalla kädellä piirretään ym.?

Mä olen itse vasuri ja tää esikoinen on kans. Tytöstä näyttäs tulevan oikeakätinen. Lusikan ottaa ainakin aina oikeaan käteen, piirtämisestä ei ole kiinnostunut vielä.

Poika sen sijaan alkoi heti vauvana olla kiinnostunu kynistä ja onkin tähän saaka piirrellyt lähes joka päivä. Rekka ym. kulkuvälineet ja ihminen onnistuu hyvin, siten että outo ihminen tunnistaa. Jonkin sortin taiteilija pienestäkin on tulossa. :flower:

Mutta eipä tänne kummempia kuulu, sellasta tavallista perhe-elämää, nyt kun isikin saapui taas viikon tauon jälkeen remmiin :)
 

Yhteistyössä