Moi!
Huih, illalla oli jo aika kovat supistukset, mutta lopahtivat sitten. Onneks oli sisko kylässä (hänellä on kolme asta) ja rauhotti tosi paljon, kun hänkin osasi laskeskella että pitääkö jo lähteä. Levolla asettui sitten. Ei kuitenkaan ihan vielä tarttis syntyä... Vaikka onhan tämä jo täysiaikainen.
Onko muille muuten sanottu jotain arviota lapsen syntymästä? Mulle sanottiin heti alussa neuvolassa että hyvin nuorten äitien lapset syntyy usein vähän etuajassa kun lantio ei välttämättä ole täysissä mitoissaan. Ei kyllä ole mulla ainakaan ollut mitään viitteitä että syntyisi etuajassa paitsi nyt noi eiliset supparit.
Mulla on siis raskaus mennyt tosi hyvin. Alussa oli sellaista kuvotusta ja väsyä mutta ei ihmeempiä. Yksi ope on suhtautunu tosi tympeästi mutta kaikki muut tuolla koululla on ollu vain kannustavia. Neuvolantäti kysyi ekalla käynnillä että mitkä on mietteet raskauden suhteen ja sen jälkeen ei ole hänkään mitään huonoa sanonut. varmistelee aika paljon tukiverkkoja mutta mä olen kokenut sen ihan hyvänä.
Vanhemmat sai kohtuullisen slaakin kun kerrottiin vauvasta mutta sitten suhtautuivat kyllä ihan hyvin. Äiti varsinkin odottaa kauheasti mummoutumistaan, on muuten alle nelikymppinen mummo!
(Äiti sai mut 21-vuotiaana)
Me asutaan siis poikakaverin kanssa hänen tätinsä luona. Periaatteessa yläkerta on meidän käytössä ja sinne on erillinen ovikin niin saadaan olla omineen. Vuokraksi me tehdään pihahommat ja poikakaveri hoitaa tädilleen kauppajutut, kun tädillä ei ole ajokorttia.
Siskon nuorimmainen on vuoden ikäinen ja saadaan sieltä oikeestaan kaikki vauvakama, mitä tarvitaan. Sisko on ollu äärettömän tyytyväinen kun pääsee kamppeista eroon!
Mä aattelin olla nyt seuraavan vuoden kotona vauvan kanssa ja sitten jatkaa lukiota syksyllä 2009. Toivottavasti sitten vielä pääsisi jatko-opiskelemaan, pelkällä lukiolla kun ei kauheesti tee mitään. Mutta se on sen ajan murhe sitten.
Me asutaan niin pienellä paikkakunnalla että en haluis täällä sitä ainakaan vielä paljastaa. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu? Ukkokulta vähän nihkeenä on siitäkin että kirjottelen netissä ja lupasin etten mitään tunnistusjuttuja tänne laita. Aika eteläisessä suomessa kuitenkin.
Me ei tiedetä kumpi on tulossa mutta tosi vahva poikafiilis on. Masu on ihan sellainen poikamainen ja kauhee paksu hormoniviiva menee koko mahan yli, mä inhoon sitä! Siskolla on se viiva edelleen näkyvissä vaikka nuorin on kohta vuoden!
Tulipa höpötettyä, jaksoikohan kukaan ees lukea... :ashamed: