Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

heissan kaikille tasapuolisesti! :wave: olin tuolla alle 25v odottajat puolella mut ehkä tää olis enenmän mun, mikäli mahtuu mukaan? =)
täs olis vaasalainen, heinäkuussa 20v täyttävä, 2 lapsen kotiäiti ja nyt olis sitten se pikku kolmonen tulossa. :) aviomies löytyy, käärmes ja yks kissu.
laskettu olis 12.10 eli nyt rv20+1 :heart: raskaus ollu kaikin puolin vaikea ja syntyy ennenaikaisesti luultavanmin mut eteenpäin porskutetaan..

triple ja tyttö(Fiona)2v6kk ja poika(Gabriel) 1v2kk + rakas rv20+1 yks km 04/06
 
majj: ihan hyvä. muutama miinus muuten ihan hyvät kokemukset.
ekan lapsen kun sain oli törkeä kätilö ja vaadin toisen seuraavan synnytkseen ja toisen lapsen kans kaikki oli kuin unelma. =)
eli ne miinukset olis: -asennevammaisia osa, eli jos huono päivä hoitajalla/kätilö/lääkäri saat kyllä osasi ja tylyn kohtelun. ratkaisu: vaadi rohkeasti, yksi hyvä kätilö on Jaana Wolf
- ei ole istumarengasta käytössä synnytyksen jälkeen sanovat että istu tuolille sitten kun istuttaa. ratkaisu: laitoin tyynyn pepun alle tai imetin sitten sängyssä selkänoja korotettuna.
- vauvahoitola ei toimi välttämättä oikeudenmukaisesti. ratkaisu: jos haluat nukkua ja olet rättiväsynyt vaadi pieni lepotauko jos eivät huomaa tai ovat kärräämässä takaisin. (itse sain ekan synnytyksen jälkeen nukkua 2h kun tyttö tuotiin takaisin, oli kuulenma liian vaativa ja olin valvonut 18h putkeen synnytyksen jälkeen kun tyttö syntyi 12.20 päivällä eli seuraava aamu 6 ilman lepoa.

siinä tais olla ainoat miikat muuten oikein hyvä. eli kannattaa avata suunsa rohkeasti kun välillä törppöilee. =) jos haluaa helponman paikan ni seinäjoki, mut ite meen ihan mielelläni kolmatta VKS:lle synnyttämään. (kivunlievitys on ainakin toimiva)
 
Okei okei. Kyllä mä vaasaan meinaan mennä, ku on PALJON lähempänä. :)
Joono tuossa 4vk sitten epäilin lapsi veden tihkuntaa ja soitin sinne, niin tosi tyly kätilö vastasi ja vaikutti että "hohhoijaa eipä kiinnosta". No mentiin silti näytille ja vastaan ottamassa meitä oli toinen, todella mukava kätilö :)
Myös pari päivää sitten tuli käytyä synnärillä kun supisteli niin kauan ja suht kipeästi ja vaikka sitten siinä käyrässä alkoivat heikentyä niin kätilö olisi ottanut meidät sisään jatkamaan käynnistystä, mutta sitten tuli joku mies lääkäri joka pisti meidät takas kotiin ja antoi vielä kaksi jotain vahvempaa lääkettä joka auttoi supistuksiin.. Toivottavasti kyseinen lääkäri ei ole sielä kun menen seuraavan kerran :D

maj ja 39+6
 
Heipss !! =)

Ajattelin tänne käyä kirjottelee kuulumisia jos se vaikka sais muitakin taas innostumaan tuosta kirjottamisesta :whistle: Käytiin tänään neuvolassa. Sain lähetteen labraan ja sokerirasitukseenkin täytyis mennä joku päivä. :x Supistusten takia pitäisi vielä tälle viikolle saada aika kättärille ..
Kun mulla tosiaan on tässä viikonlopusta lähtien tullu noita supistuksia vähän turhankin useasti ja sitten ne on vielä kivuliaita. Uskon kyllä ,ettei meidän poitsu tuolta mahasta vielä ainakaan hetkeen tule :) Vielä olis niin paljon tehtävää,mutta tänään tuli raju kielto et mitään ei sais oikeen tehä.. No ainakin sen verran on pakko aina liikkua ,et koiraa ulkoilutan ,mut onneks se on viel tommonen pentu niin ei ole se meno mitenkään päätä huimaavaa. :)

no mut nyt painun tuohon ulos paistattelee päivää , on niin ihana ilma. :heart:

nuorimamma ja poitsu 33+4
 
majj: juu, itelläkin lähempänä kun ristinummella asustelen. B) siinä sen huomaa että joskus siellä asenne vikaa.. mulla meni ennenaikasesti lapsivesi 4 viikkoa sitten ja meinas että keskenmenee kun vertakin menetin. supparit loppu kuitenkin päivän jälkeen ja osa lääkäreistä sano että tulee pois 2 viikon sisään ja osa taas että toivoa on. reikä meni umpeen ja lapsivesi normaalisoitui, kohdussa nyt vauvan seurana iso hematooma. nyt käynny kontrollissa sen jälkeen säännöllisesti ja osa taas meinaa että huonolta näyttää ja osa että hyvin voi kaikki mennä.. nyt vuodelevossa suurinman osan ajasta ja odottaa. uskon silti tähän vauvaan vaikka kaikki ei. raja olis rv24 ja sinne pyritään, toivon parasta.
toivottavasti kaikki menis sulla hyvin ja että olis kiva kätilö jne. ite toivon että jaana sattuis taas kohalle :D

nuorimamma: toivottavasti menee kaikki hyvin! sinulla hyvin viikkoja jo kasassa. =) itekkin tekemättä suurenpia mitä nyt tietysti pakko.. toivotaan että pikkuinen jaksaisi vielä hetken masussasi pörrätä. :)

triple ja rakas rv20+3
 
nuorimamma Mullakin tuli noihin aikoihin paljon supistuksia ja laitettiin pelkälle lepolomalle ettei ennen 34viikko syntyis, ja vielä 36 viikollakin sanottiin ettei tulla masun kanssa näkemään laskettua päivää yhtenä kappaleena kas vaan tänään laskettu aika :heart: Toivotaan ettei teijänkaa vauveli ihan vielä tulis maailmaan :)

triple joo se on kyllä kumma ku kaikki antaa eri tietoa :D toivottavasti sullaki kaikki menee hyvin :)

Tosiaan tänään laskettu aika 40+0 ja yhtenä kappaleena ollaan!
Yöllä heräsin tosin siihen että mun shortsit olivat aivan märät! mut ei haissut pissalta eikä ollut kyllä väriltäänkään, enemmän sellaseta kirkasta. Aamuyöllä heräsin siihen että jotain valui reisiä pitkin, mutta vähän! Ja nyt aamullakin välillä jotain lorahtanut (pikkusen), että jos vielä jatkuu teen sen side testin että oisko lapsi vettä. mutta EPÄiLEN! uskon sen olevan valkkaria..

maj ja 40+0
 
vieläkös oot pysysyny yhtenäkappaleena majj?? :D
ihana päivä tänään. arska paistaa, tosin ehkä liiankin lämmin, Vaasan pääs ainaki.
koulut loppuu lapsukaisilta ja lakkiaisia vietetään pitkin kyliä ja kaupunkia. niin se kesä tuli ettei huomannutkaan.. toivottavasti pääsis ite mukaan kesään.

Hei toisetkin äidit mitä teidän elämään kuuluu?? näin hiljasta kun pakkaa olla.. jokos kaikki on vauvan saanneet vai onko odottaviakin vielä??

triple ja tossu rv20+6
 
majj eikun ässät kehiin :D ja itellä autto kun konttasin lattioita pesemässä luuttulla, eipä mennyt kun 6h ja lapsivesi meni. ;) toisen kohdalla samat siivoukset jota "rankka" shoppailu avitti.

triple ja tasan rv21 :heart:
 
moikka vaan pitkästä aikaa kaikille!
Kauhee kiire ollu koko viime viikon ja eilen oli sitten omat valmistujaisjuhlat :) Ihan hyvin meni, väsytti vaan ja alko jo ärsyttään ne vauva-puheet kun koko ajan kaikki kyseli jotain. mutta hyvällähän ne sen vain tarkoitti.

nyt on kauhea väsy, kun eilen tuli valvottua myöhään ja nähtyä kavereita illalla.

Vauva on pikkuhiljaa alkanut liikuskelemaan masussa niin että minäkin sen tunnen. ainakin luulisin :D Mieskin aina kun sängyssä makoillaan niin laittaa korvansa minun massun päälle ja koittaa kuunnella vauvaa :D Kovasti odotellaan rakenneultraa täällä. vielä puolitoista viikkoa! noh nopsaan se aika menee. :) pitäs suursiivoukset aloittaa kun loma nyt alkoi. Vaatekomero olis ainakin ensimmäinen pommi mikä täytyis siivota :$ se on aivan kamalassa siivossa

Mulla on muuten tullu aivan kauhea vaiva nuista suonenveoista, joka yö herään siihen kun molemmista pohkeista vetää suonta. Ja sitten on aamulla aivan nilkat ja pohkeet aivan jäykät ja kipeät. Jos muilla ollut samaa ongelmaa niin kertokaan ihmeessa onko mitään vinkkejä mikä auttais niihin. On tosi inhottavan tuntoista. :|

Pitäisköhän lähteä shoppaileen... :p hih vois vauvaostoksilla käydä. Ja kirppikselle ajattelin uskaltaa kun ystävä suositteli yhtä kirpputoria missä on paljon vauvantarvikkeita myynnissä. :)

Paukkuli ja vauva rv 20+5
 
Täällä ei auta yhtään mitkään siivoukset eikä mitkään! Meillä oli just muutto vkl ja tuli vaan parempi olo :LOL:

Neuvola kuulumisia:

rv:40+4
Paino: 800g/viiko :ashamed:
turvotus: +
RR: 112/78
SF: 35
:heart: : 145+
RT

Neuvola täti teki myös sisätutkimuksen, avittaakseen vähän synnytystä kun jo yli on mennyt, ja olin jo 4cm auki ja kanavasta ei sanonut mitään, ja kuulemma todella kypsät paikat. Vauvan päästä ei saanut enään masun päältä kiinni, sisäkautta kuulemma pullotti oikein kunnolla ja tuntui hyvin. Toivotaan että tästä pian lähtisi itsekseen syntymään! ( vaikka jotenkin epäilen sitä :D :ashamed: ) Varattiin vielä ensiviikolla yksi neuvola aika, vaikka neuvola täti oli lähes varma ettei silloin enään nähdä, mutta minä oon jotenki toista mieltä!!
 
heissan :wave: paukkuli onnea valmistumisesta! suonenvedosta sen verran että kun alkaa suonenveto mene sellälle makaamaan ja nosta jalkoja koukkuun niin että saat jalanpojasta kiinni, sitten vedät vähän itseen päin. toiminu mulla jo aikaisenmissakin odotuksissa. neuvolasta kysyin kun niin vaivas että nukuttua ei saanu ja tämän neuvoi. =)

majj no mutta! sehän on jo hyvällä mallilla! ei kuule kauaa mene varmastikkaan! :flower:

MiljaLiina tervetuloa joukkoon! :)

itsellä vauva potkustaa kyllä välillä yölläkin heräämiseen asti :/ just päässy eroon mahataudista joka yhtä tuskaa ja suppareita jakeli pitkälti illan mut onneksi nukkumisen jälkeen loppuivat.. seuraava kontrolli rv24 että se olis nyt se eka etappi vauvalle ja sais sitten luvan hakea äitiysrahaa ja pakkausta.. nyt paistattelemaan päivää B)

triple ja tossutin rv21+2
 
hei MiljaLiina ja tervetuloa! :) Ja onneksi olkoon raskaudesta, miten on menny alkutaival? onko ollut pahoinvointeja? oletko jo käynyt neuvolassa?

moikka triple88 sullekki!
täytyypä ens yönä/aamuna kokeilla tuota kikkaa jos vain unissani muistan :D on kyllä tosi inhottava vaiva, nyt joka yö heränny siihen että vähintäänkin toisesta pohkeesta vetää suonta. Ja nyt sitte on ihan jumissa jalat kaikki päivät, noh onneks mulla on nyt lomaa jonku aikaa :)
Onkos sulla triple88 ollu jo rakenneultra? vai onkos sinun asuinpaikkakunnallasi rakenneultraa? Meillä on melko samassa vaiheessa raskaudet :)

Vielä viikko rakenneultraan, huh menisi aika nyt nopeaa, haluan tietää onko vauvalla kaikki hyvin. Ja tietty kiinnostaa josko siellä sais tietää onko tyttö vai poika tulossa :=) mulla on nyt kyllä ollu jo pidemmän aikaa ihan tyttö-olo. jotenki on semmonen tunne että tyttövauva olisi tulossa. :) mutta saapa nähdä osuuko arvaukset oikeeseen. hih tosi hyvä ilma tuolla pihalla, tekisi mieli ruveta kukkia laittelemaan pihalle.

mutta nyt ruoanlaittoon. :p
 
HEI MILJALIINA! =)

Tervetuloa joukkoon!!! Kiva saada lisää odottajia, ja vielä noin alussa. :D
Kun kaikki tääl meinaa olla jo hyvissä malleissa,mahat senkun vaan kasvaa. Onko jo ollut pahoinvointia? Missä päin asut? Yksin vai tulevan lapsen isän kanssa?
Kirjoittele lisää....

Paljon stemppiä majj! Koita jaksaa, ei siinä enää kauaa mene. :hug:

Ja vielä ONNEA PAUKKULI!!!! :flower:
 
iltaa :wave:
Paukkuli: rakenneultra oli joskus rv19 jotain, totta nyt vaasasta löytyy. :D
en sitten kysyny että kumpi siellä lymyilee mut kontrolliultrassa rv24 varmaan mulle kertoo kun kyselen. :heart: itellä ei nyt suonenveto vaivaa niin lujaa ku närästys. :ashamed: yöllä herää monesti että sappinesteet nousee kurkkuun ja joskus nenästä pihalle ja pirskatti kun sattuu :kieh: yrittää syödä rennietä kun karkkia mut joku sano että vesi ja perunajauho auttaa?? :headwall: ei kykene muistamaan mut jos vihjettä löytyy.. mistäs päin sie?

löytyykös täältä muuten useanman lapsosen omaavia? itsellä kun kolmatta pukkaa olis kiva jos joku muukin olis innostunu alle 20v uusinta kierokselle :D

triple ja tossutin rv21+2 :heart:
 
triple88 minulla on vasta viikonpäästä se rakenneultra eli sillon on rv22 tasan. :) ja oulusta päin olen. :) oih mä oon sinun kirjotuksista ymmärtänytkin että sinulla jo kolmas lapsi tulollaan :) Minkä ikäisenä olet ensimmäiset kaksi saanut? jos saa udella. sähän olet jo ihan konkari sitten näissä raskaus- ja vauva-asioissa :D

Ja kiitos teiltä vielä onnitteluista, onneksi kerkesin valmistua hyvissä ajoin ennen laskettua-aikaa, olis voinu tuo työharjottelu olla muuten liian raskasta. :)

Ihanaa sain tänään vauvan vaatteita ja lakanoita ja pyyhkeitä ja kaikkea sellasta meidän äidiltä. oli niiitä mukava viikkaila ja katsella läpi monta kertaa :heart: Kauhee vauvakuume tullu minulle :LOL: Saisin mun vanhemmilta vaunutkin jos vaan haluan. ne on oikeen emmaljungat vuosimallia -89 :D täytyy katsoa, jos ne olis hyvässä kunnossa niin nehän vois olla oikein söpöt, nythän on tuota retroa muodissa :LOL:

Paukkuli ja vauva rv 21+0 :heart:
 
iltaa vaan kaikille, ei tääl kyl taida enää tähän aikaa ketään liikuskella,mut kirjoittelen kuitenkin.
Triple88, sinulla kuulemma jo kolmas tulos, minkä ikäisiä ovat muut lapsesi? Tyttöjä/poikia?
Minulla on toinen raskaus menos, sain esikoiseni kun olin 16-wee, mutta sain pitää häntä vain vajaa vuoden kun pikkuprinsessani ja rakas mieheni kuolivat auto-onnettomuudessa. Sattui sattumalta, rekka ajoi vain kännissä päälle :'( Et mul on kokemusta noin vähän vajaa vuotisesta neidistä. Rankkaa oli jo syntymästä asti. Syntyi kuukauden etuajassa, ensimmänen kuukausi vietettiin sairaalassa- keskoskaapissa, sit päästiin vihdoin kotiin. Jatkuvasti nuhaa,kuumetta, yskää ja muutakin sairastelua, 11 korvatulehdusta ja vielä pahat ruoka-aine allergiat päälle, et ei ollut helppoa. Toosi rankkaa, mut oli se rakas, ja on tietysti vieläkin, ei ne katoa sydämestä,mielestä mihinkään-koskaan.... Itku tulee vieläkin vaikka siitä on jo melkein vuosi. Vaikka elämä oli välillä koettelevaa, niin olisin minä molemmat rakkaani halunnut pitää :'( Mut jaksoin yrittää eteenpäin ja niin pääsinkin. Ajattelin et minun on aloitettava elämäni alusta, löysin uuden miehen ja nyt odotan onnellisesti toista lasta syntyväksi marraskuussa. =) Olen onnellinen ja iloinen et jaksoin yrittää, ja se kannatti.

Mites teil muuten kahden muksun kans elämä on mennyt?

NO kait se pitää lähteä nukkuu- palataan...... kirjoittelemisiin.... :D :saint:
 
Olen vm-90 ja parin päivän päästä 18 vee =) täältä haminasta päin olen..
Tuleva yh-äitihän minusta tulee kun lapsen isä sai tietää.pisti välit poikki..kellää mitää neuvoa miten selviydyn? yöt olen vain itkenyt ja muutenki huono olo.. No Tämä raskaus tuli yllätyksenä.. nyt jo viikol 24+3 ja jännittää niin paljo et en tykkää täst olotilasta ollenkaa.Mulla ei mitään oireita ollut.. Ketään muuta kellä paniikkihäiriö raskautta ennen ja lääkkeet täytyn lopettaa? En suosittele tätä kellee.. Tää on ihan kamalaa ilman lääkkeit ku ne oli tuki ja turva mulle ollut aina! Jos samankaltaisia ihmisiä niin mun mailiosoite näkyy mun profiilin tiedois TMS.. =) LA 21.9 <3

Hyvää kesän odotust ja jatkoa kaikille =) :)
 
Heissan vaan narskista!
Ja tervetuloa joukkoon.
Minäkin olen vm-90, ja täytän marraskuus 18-vuotta. Harmillista kun sinulla kuulostaa olevan noin raskasta,yksinhuoltajuus itsessään on todella raskasta,eikä siihen vaikuta oma ikä. Vaan siinä on monta seikkaa. Mutta hienoa et tulit tänne kertomaan tunteistasi, mitä sinusta oikeasti tuntuu. Itselläni ei ole tuollaisesta kokemusta,mutta parhaalla kaverilla kyllä. Hänestä tuntui ettei hän selviä yksin, mutta sai paljon tukea läheisiltä ihmisiltä-ystäviltä ensinnäkin. Voisin antaa yhden avun mikä voisi oloasi helpottaa,olisi et pystyisit puhumaan jollekkin,niin puhuminen ainakin minulla auttaa pahaan oloon. Minä olen valmis ainakin sinua kuuntelemaan ja auttamaan parhaani mukaan. Laita yv:tä jos et tääl viitsikaikkea avoimesti kertoa. :)
Paljon voimia ja :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: sinulle. Koita jaksaa.
 
Paukkuli nuista suonenvedoista, mulla ainaki auttaa ku nukkuu villasukat jalassa :)
Sen jälkeen ei oo tarvinu valvoa niitten takia ku oon laittanu töppöset aina illalla jalakaan..
Kannattaa kokeilla!! Niin ja onnea valmistuneelle :)

Maarit ja Touho 22+0
 

Yhteistyössä