Moikka kaikille!
Täällä oisi yks uus nuori tuleva äiti!
Oon -89, täytän elokuussa 19, ja asun oulun läänissä. Asun 20-vuotiaan avomieheni kans pikku kaksiossa, jossa myös kaksi marsupoikaa :heart: Laskettuaika on 12.8., eli viikkoja nyt 27+1!
Jätimme ehkäisyn pois lokakuun lopussa, ja heti tärppäsi (viimeset menkat marraskuussa, plussasin joulukuun puolivälin tienoilla)!
Valmistun ylioppilaaksi tänä keväänä (varmat tulokset ei oo vielä tulleet, mutta alustavien mukaan ois kaikki menny läpi!
), joten tässä on saanut onneksi "lomailla" helmikuun puolivälistä saakka. Koulunkäynti oli yhtä tuskaa tammi- ja helmikuussa, sillä silloin minulla oli "aamu"pahoinvointia (jota oli n.2-3kk).. :x Koulusta jouduin olemaan maksimi tuntimäärät pois, joka oli vähän hankalaa koska vaan ryhmänohjaajani tiesi raskaudestani! Vanhemmillemme kerroimme np-ultran jälkeen vauvasta kun olimme "varmoja" vauvan olemassa olosta ja hyvinvoinnista. Asia otettiin hyvin vastaan molemmilta puolin, onneksi. Mitä nyt mun äiti ois järjestäny meille kuukauden varoitusajalla pääsiäishäät yms "mukavaa"
Sain sen unohtamaan onneks noi häähulinat sanomalla, että haluan keskittyä vaan yo-kirjotuksiin nyt. Ja juhlat ois parin viikon päästä, mekko on teetetty ompelijalla ja kengät ja valkolakki ostettu!
Kampauksen ja meikkauksen hoitaa onneksi siskoni ystävä edulliseen hintaan..
Hmm.. Neuvolassa on kaikki ollu suht. hyvin, (ja mies kulkenut joka nla- ja ultrakäynnillä mukana, paitsi lääkärinla:ssa) hb on vaan ollut huono kokoajan, joten syön nyt kolmatta laatikollista Obsidan-rautaa. Kävin viime viikolla sokerirasituksessa, kun neuvolassa pissasta löytyi sokeria (+++), mutta se johtuikin sitten vaan onneksi karkin syönnistä tuntia ennen neuvolaa.. :ashamed:
Käytiin synnytys-/perhevalmennuksissa 4kertaa, eilen oli viimeinen kerta..Hyvää ja hyödyllistä tietoa sieltä sai!
Vauvalle on hankittuna jo melkeempä kaikki tarpeellinen.. käytettynä vaunut (100e), siskoiltamme ollaan saatu pinnis, turvakaukalo, vaatteita yms lainaan, ja kestovaippoja ollaan osteltu lähinnä käytettynä. Mies nauraa mun neulomis- ja ompeluinnostukselleni, oon siis tehny vaippoja ja imuja vaaville muutamia..
Vielä hankinnassa ois hoitotaso ja kantoliina. Äp pitäis tulla lähiaikoina, toivottavasti ehtii tulla '08 pakkaus, sillä '07 pakkauksiaki jaetaan vielä niin kauan ku niitä on (viime vuonna vielä kesäkuussakin)!
Jokohan tämä riittäisi "alkuesittelyksi"..
Hyviä vointeja kaikille!
Upp3 ja Mötky 27+1 (potkii, potkii ja potkii
), synnärinä muuten OYS.
ps.Joku tuolla alussa kyseli kohdun kovaksi menosta, ne on harjoitussupistuksia, kivuttomina vaarattomia ja täysin normaaleja! Itse asiassa ne just kertooki että kaikki on ok ja että vauva kasvaa. Mulla noita suppareita tulee melko paljon, asiaa edesauttaa myös edessä oleva istukka..