Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

Kivakuulla triplsetäkin pitkästä aikaan! :) Harmi vain kun sielä pienempi on niin kovasti sairastellut, mutta onneksi taas isommat ovat välttyneet! :) Juu yksi hammas meillä komeilee ja lisää näyttäis tulevan! :)

Paukkuli: hyvin on sielä kasvettu! :p

Joku kyseli uuden vuoden suunnitelmista: Aluksi oli tarkoitus lähteä vähän viihtelle, mutta oon nyt kipee! :/ Eilen oli melkeen 40 asteen kuume, mutta onneks sit yön aikana on ihan hyvin laskenut, nyt enään 37,5.. Jollei tästä taas iltaa myöten nouse. Julia oli eilen miehen vanhemmilla hoidossa ja hakivat sen vielä täksikin päiväksi kun miehellä on ilta vuoro viikko. Saa onneks rauhassa levätä.

Julia tulee pian jo 7kk :eek: ( ei nyt ihan vielä ) mutta äkkiä menee aika ! Meillä ostaan kääntyä selältä mahalle ja joskus kääntyy mahalta selälleen. Pyörii myös akselinsa ympäri ja näin pääsee jo aika hyvin liikkumaan, ei vielä ryömi mutta yritys on hyvä, tosin aina kun yrittää vetää itseään eteen päin, niin meneekin vain taakse päin! :D Koittaa nousta lattialla itse istumaan, mutta ei vielä pääse. Lattialla ollessaan kuitenkin istuu tosi hyvin jo ja ruoka syödään syöttötuolilta.. :) Oiskohan muuta..

 
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!

JA tervetuloa kaikille vanhoille ja uusille äideille!!!

Kylläpäs tämä aika menee nopeasti, MAJJ iso neiti ja PAUKKULI myös...ei millään pahalla hyvä et kasvaa...:)
Meillä joulut meni mun vanhempien luona vietellessä,ja nyt uutta vuotta viettelen ihan yksinään, kun mies on kavereiden kanssa juhlimassa, mut itse olen vähän kipeänä,niin ei jaksanut mennä...
Toivotaan et tää tästä helpottaa....

No palaillaan taass.

P.S toivottavasti vielä saan palstalla kirjoitella,koska en todellakaan ole mikään huijari...olis vaan kiva jutella ihmisten kaa, kun itse olen aika yksinäinen....
 
Jos sopii, tulen tännekkin pälättämään teidän kanssa :)
Oon 19v. (mies 23v.) esikoisen odottaja Muuramesta. Nyt viikkoja 14+1.
Tänään oli eka ultra kun luultiin,
että viikkoja olisi vasta 8+jtn. :whistle:
Mutta onneksi ollaan jo pidemmällä ja la on siis 2.7. :p
Siellä pikkuinen heiluttele käsiään kovasti a ojenteli alaraajojaan :)
Liikkui kovasti :heart: Äitiinsä taitaa tulla ;)


Ja niin, hyvää uuttavuotta kaikille! :) Ja onnee odotusajalle!
 
:wave: jep täällä ollaan. :)

paukkuli niin kyselit että kuinkas pien meidän milo oli syntyessään.. ihan hyvän kokoinen 3295g ja 47,5cm. ainut mistä sen huomas että "keskeneräsenä" syntynyt ettei jaksanut syödä kunnolla, iho vähän läpikuultava yms. niin en tiedä onko sillä yhteyttä vastutuskykyyn, tuo oli hyvä kysymys..pitäis varmaan kysellä neukulta. 27 päivä onkin milon rieputus päivä kun neuvolaa ja kaks erilääkäriä, fysioterapiaa yms. jotain rutiini juttuja kun etuajas syntyny..

majj voi kun tytsy onkin jo iso! tai siis tuntuu et hetki sitten kärvisteltiin masuja ja nyt.. :snotty: tuli aivan ikävä vaavamasua. ei kuitenkaan tuon raskauden jälkeen ihan heti kun niin vaikea jos koskaan ;) yritän nautiskella nyt vauva ajasta.. eihän kovin montaa kuukautta kun rupee konttaamaan jo :eek:

meillä milo sairastelee edelleen. :/ flunssaa,eikä tahdo antaa periksi. pottuja jo hiukan maisteltiin ja oli ilme kyllä hyvä :D kuitenkin meni paremmin kuin vanhemmilla sisaruksilla maistelu. ei heti kyökätty kun jotain suuhun laittaa.. huh! Gabrielin uhma sen ku yltyy, ruvennu tekee sitä että jos ei jotain saa niin puree ja raapii. :eek: kun tietäis millä saa sen loppumaan kun aivan täysin ei esikoltakaan ole. jäähytuoli kovassa käytössä aina välistä kun äityvät sisarustappeluun keskusteluista huolimatta tai yrityksistä saada huomiota johonkin muuhun..
ollaankos alennusmyynneissä käytynä? ite en oo kerenny mut kai sitä ylihuomenna pitäis käydä katsomassa lastenvaatetta jos siellä vielä olis..

tervetuloa mukaan muuten nannuz! ja kiva kuulla teistäkin hanitzu ja äippä90!

näin meillä taas :) triple ja milo 3 1/2kk :heart:
 
eipä ole tullu käytyä alennusmyynneissä.
niin hassulta kun se kuulostaakin niin
en oo viittiny lomalla lähtee :D
huomenna alkaa taas koulu niin tulee ravattua keskustassa
joka päivä niin jospa sit kävis vähän samalla pyörimässä:)

ketäs täällä on nyt jkl: stä?

Nannuz & "jere" 14+5
 
triple88 ainakin mun äiti sano että mä olin kauheesti sairastellu vauvana kun synnyin keskosena. mutta en sitten tiiä onko siinä mitään virallista yhteyttä toisiinsa :)

mä oon käyny alennusmyynneissä jonku verran, lähinnä itelle ja ukolle jotain katellu. Iidalle on varmaan yli vuodeksi eteenpäin vaatteita että niitä oon koittanu nyt vältellä ostamasta. (paitsi ennen joulua ku sittarissa oli 3kpl tutan bodeja ja pöksyjä 10e niin sillon sorruin ku oli niin ihania kaikkia värikkäitä ja kuviollisia ) :D

mä oon alkanu taas kulkea salilla ja jumpissa niin voi luoja että mulla on jokapaikka kipeenä. |O nooh sitä se urheilu teettää..

täytyy varmaan työntää kohta tuo typykkä vaunuihin ja lähtee lenkille ku nuokkuu jo reppana :D
 
pika kääntyminen.. :)

paukkuli niin justiin, itekki vaikee sanoo kun ei noista keskosista niin kokemusta mut eiköhän tuo selviä.. relatippaa annetaan vastustuskyvyn nostoon jos vaikka auttais, ainakin masu voi paremmin. :) mitenkäs nyt vuodeksi eteenpäin? :eek: olispa meilläkii, saa jatkuvasti investoida vaatteisiin mikä kelläkin loppu.. :headwall: kivat sulle jos salilla käyt, mäkin haluun "rääkkäämään" itteeni :LOL: tulispahan vaihtelua arkeen ja haluaisin vähän lihasta johki suuntaan kun oon niin onnettoman pieni. :/ mut eipä oikein kerkiä sellasta miettimään..ylimäärästä aikaa ei olekkaan. jos kerkee vähintään pari kertaa vuodes ulos viettää iltaa niin sekin luksus. :)

tänään kävin kattomas vaatetta ja pettymys suuri. hyllyt "notkuu" tyhjää ja jos alennettua vaatetta löytyy niin koko väärä. 3 vaatetta milolle löysin ja nekin käyttöön jo tänään.. 1 snoopi paidan gabrielille. oli siellä sitten niitä mistä olisi saannut maksaa ittensä kipeäksi. tänään sain oppia karvaasti että petivaatteet ja pyyhkeet kalliita! 14-20e oli yksi iso pyyhe. ja katinkontit, en ottanut..pyyhin peppuni halvempaan :LOL:
iltapalaa nyt naukkaamaan :) ->

triple ja milo
 
triple niin siks on tytölle kampetta kun tuntuu että kaikki työntää mulle niitä pikkuvaatteita ovista ja ikkunoista sisään :LOL:
yhdeltä mun äidin työkaveriltakin sain vasta pari pussillista 62-86 vaatteita. :) ihan ilmaseksi ja oli tosi hyväkuntosia kamppeita ja sieviä osa melkeen ku uusia ku eihän nää ihan pienimmät kamppeet vauvoilla kerkeä oiken miksikään mennä. mukavahan tuo niin ei tarvi itteään kipeäksi niistä maksaa kun on ne pikkukamppeetki yllättävän kalliita.
nii, ja oon mää vähä itekki sortunu (varsinki raskauden aikana) shoppaileen :D
 
Nopeesti tulin käymään.. :)

Triple: Niin älä kuules mitään, äkkiä tää aika menee! Ja mulla on kans vauva masua ikävä! Mut en nyt ihan vielä toista halua! :D

Meillä oli tänään 7kk neuvola , vaikka yleensähän sitä ei ole. Mutta meillä oli sen takia koska meillä ei vieläkään nukutä öitä, vaan herätään ainakin vähintään 5 kertaa yössä |O
No neidilläpä ei ollut noussut paino yhtään 5 viikon aikana :eek: ja otettiin nyt paino seurantaan, koska aina ennen tullut se 500-700g kuukaudessa lisää. 26.1 mennään sit uudestaan joka onki sit samalla 8kk neuvola lääkäri. Meillä myös otettiin hetkeksi aikaa kaikki vilja-tuotteet pois, jos olis niille allerginen ja se valvottais yötä. Mies on ollut pienenä kaikille vilja-tuotteille allerginen.. Joten 7kk mitat: 8700g ja 68cm :)

Mulla oli kans pari kuukautta salille kortti, mutta nyt se sit loppui ja olis kiva ottaa uusiks tai sit alottaa joku kiva harrastus! Kehtais EHKÄ mennä kesällä rannallekkin.. :D Tosin bikineitä tää mamma ei taida käyttää sen verran ruma maha on :LOL:

Missähän muuten nuorimamma ym on!? :eek:

Ja sitä piti sanoa.. Täällä nyt oikeastaan kirjottelee enään me joilla jo on vauvoja, joten jos joku jaksaa vois tehdä uuden pinon tonne 0-12kk puolelle tai sit sinne alle 20v äidit ? Vai mitä mieltä ootte? Ku täähän on täällä odotus puolella...
 
:wave: taas hetkeksitänne sutisten :D

paukkuli niin justiin! tulispa joku meillekkin vaatepussien kans :D mielellään vaaleansinistä kiitos :D tuli tos haettua muutama ihana boby ja velourasu H&M:ltä. disney nalle puhia yms. :)

majj samaa vikaa.. :) mitenkäs pikkuisella menee päivät? meilläkin meinaan lopetettiin kokonaan sose kokeilut kun Milon maha veti ruikulle ja kosketusarka.. nyt vaan velliä ja katsotaan muuttuuko tilanne ja kokeillaan sosemaisteluita uudetaan myöhemmin. alotetaan taas yks kerrallaan per viikko niin saadaan varmuus mikä oli se allergisoiva 100%..

niin tuo oli hyvä idea tehdä 0-12 puolelle. tekisin mut eipä taida aivokapasiteetti siihen riittää :headwall: yritin ettiä että mistä tehdä alotteen mut kertokaapas uunolle :D

triple ja milo kohta 4kk
 
triple: Ihan hyvin on nyt nää päivät menneet. Oikeastaan aina päivät menneet todella hyvin! Yöt onkin sitten oma juttunsa.. |O Mutta eiköhän nekin joskus tasotu. Julia menee nyt tässä kuussa viikonlopuksi mun vanhempien luo hoitoon, koska lähdetään miehen siskon häihin lappiin ja ei viitsi ottaa toista mukaan. Jospa sen vkl aikana opittais nukkumaan kun ei ole tissiä saatavillla ja muutenkin.. Toivossa on hyvä elää :whistle: :D
Varmaan raskasta teillä aloittaa uudestaan soseiden kokeilut! Toivottavasti löytyis monta mitä Milo vois syödä. :)
 
heippa hei ! =)


On hiukka jääny tää kirjottaminen vaikka melkein joka päivä oon käyny vakoilemassa . :ashamed: Jotenkin sitä on vaan aina aatellu että enpä jaksa kirjottaa ! :snotty:
Mutta meille kuuluu hyvää,mitä nyt tuon pikkumiehen painonousu vähän tökkii.
6kk tuli täyteen tän kuun alussa ,eikä herra edes vielä tällä viikolla painanut yli 7kiloa . :/
Tosin nyt paino oli noussut kuukauden aikana 400grammaa ,kun edellisellä kerralla se oli noussut vaan 200grammaa.
Poitsun mitat siis olivat 6kk neuvolassa 6960g ja 67cm :) eli ei nyt paljoa alta seittämän kilon :p Meillä olis ollu tänään eka hammaslääkäri,mut unohdinpa sitte sen ! voi kele sentää.

Meillä siis syödään tajuttomat määrät ruokaa päivässä ,että tuo pikkuherra saisi sitä painoa lisää. Yöt nukutaan jo kiltisti omassa huoneessa ,eikä yöllä herätä lainkaan . Äiteen kultapoju :heart:

Enpä nyt keksi muuta kirjoitettavaa,kun alkaa uni painaa jo..

joten terveiset täälä toivottaa
nuorimamma ja puolivuotias pikkumies :)
 
HEippa kaikille pitkästä aikaa... :wave:

JA heti tiedoksi UUSi palsta avattu alle20v. äidit, sinne voidaan jatkaa tätä,koska tekin olitte jo huomanneet että eihän täällä monikaan enää taida vauvaansa odottaa...
niin tein siirron tuonne...!!!!

MUt meille kuuluu jo parempaa..aurinko alkoi pikkuhiljaa tänne risukasaankin paistella,KIITOS MIEHENI JA YSTÄVIEN!!!

Jatkoin kesken jäänyttä kouluani,jotta sen ammatin jossakin vaiheessa saisi..pääsiis töööiiihin..sinne kaipaan eniten,ei hullukaan jaksa koulunpenkillä koko elämäänsä viettää!!!
eikä kyllä yksin kotonakaan...olin sen äitiysloman tähän saumaan suunnitellut ja varannut,mut nyt kuitenkin jostain syystä pääsinkin sitä jatkamaan,eikä tarvinnyt jättää kesken..mieluiten kyllä olisin pienen nyytin kans kotona,siitä tunteesta ei vaan pääse mihinkään...kaipaan ikuisesti sitä pientä tuhisevaa nyyttiä kainalossa....

Olkaa onnellisia ja rakastakaa nyyttejänne!!!

Mut odottelen teitä tuolla toisella palstalla!!! :hug:

Viikonjatkoja kaikille ja vointeja :saint:
 
Ai tuota uutta? Noo menet keskustelu-palsta eka sarake lukee PLUSSALAISET; mitäs nyt.. yms. sit klikkaat äidit alle 20v. ja siellä otsikolla Heippa! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat äidit!!!; ja sinne ei muuta kuin kirjoittelemaan, niin toivottavasti löytyy muitakin joukkoon...
 

Yhteistyössä