Hankkikaa koulutus, ihmiset!

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Eikä ne elintavat muutu,jos sen koulutuksen hankkii,sama minä se olen sittenkin.

Sanoo hän, jolla ei ole koulutusta, eikä siten voi tietää, miten asianlaita oikeasti on. (Sanoo hän, joka uskoo siihen, että ajatusmaailman avartaminen ja sivistyksen hankkiminen lisää ihmisen tiedostavuuden astetta ja siten vaikuttaa elämäntapoihin ym.)

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Miten muuten määritellään vähän koulutettu? :) Olenko mä sellainen kun löytyy "vain" perustutkinto? *pohtii*

No esim. jos on "vaan" toisen asteen tutkinto, tai ei mitään koulutusta peruskoulun jälkeen...

Miten muuten määritellään vähän koulutettu? :) Olenko mä sellainen kun löytyy "vain" perustutkinto? *pohtii*

Tuosta tutkimuksesta en tiedä, mutta yleensä tunnutaan "vähäksi koulutukseksi" laskettavan toisen asteen tutkinto - (amk?- ja) korkeakoulututkinnon hankkineet / opiskelevat ovat sitten niitä korkeasti koulutettuja.

Mä olen edelleen sitämieltä, että näitä tutkimuksia vääristää se, että sosiaalisesti syrjäytyneet, vaikeasti työllistettävät alkoholiongelmaiset ja muut vastaavat (en nyt muista enempää poliittisesti korrekteja ilmaisuja) on usein matalammin koulutettuja. Suuri osa matalasti koulutetuista on sosiaaliselta asemaltaan ihan keskitasoa. Koska syrjäytyneisä vain pieni osa on korkeasti koulutettuja, niin tilastollinen tulos on, että koulutus suojaa syrjäytymiseltä. Itseasiassa monesti on niin päin, että syrjäytyminen suojaa koulutukselta ja hyvältä työpaikalta...se syrjäytyminen kun tapaa alkaa jo ennen kun on aika hankkia sitä koulutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Eikä ne elintavat muutu,jos sen koulutuksen hankkii,sama minä se olen sittenkin.

Sanoo hän, jolla ei ole koulutusta, eikä siten voi tietää, miten asianlaita oikeasti on. (Sanoo hän, joka uskoo siihen, että ajatusmaailman avartaminen ja sivistyksen hankkiminen lisää ihmisen tiedostavuuden astetta ja siten vaikuttaa elämäntapoihin ym.)

Hei haloo.
Eihän munkaan amk-tutkintoni ole mitään verrattuna sinun koulutukseesi (joko olet valmistunut?) mutta sen tiedän että harvemmin ihmisen elintavat ja periaatteet muuttuvat koulutuksen myötä. Ajatusmaailmaa voi avartaa ja tietoa hankkia muualtakin kuin koulunpenkiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Hei haloo.
Eihän munkaan amk-tutkintoni ole mitään verrattuna sinun koulutukseesi (joko olet valmistunut?) mutta sen tiedän että harvemmin ihmisen elintavat ja periaatteet muuttuvat koulutuksen myötä. Ajatusmaailmaa voi avartaa ja tietoa hankkia muualtakin kuin koulunpenkiltä.

Peesh :D

Jaa. Olen 'vaan'amis. Poltan pari päivässä,en polttanut raskaus tai imetys aikana.Alkoa juon max 1 siideri/kk. Hoidan muksut ja kodin.
Mies korkeakoulutettu,viinaa menee jne.

Hei haloo.

Tuo on niin totta... siinä taas ei ole paskankaan vertaa perää, että minun yliopistokoulutukseni olisi jotenkin arvokkaampi tai hienompi kuin sinun amk-tutkintosi. Nää on vaan termejä, ei ihmisarvon mittareita.

Tuosta tutkimuksesta en tiedä, mutta yleensä tunnutaan "vähäksi koulutukseksi" laskettavan toisen asteen tutkinto - (amk?- ja) korkeakoulututkinnon hankkineet / opiskelevat ovat sitten niitä korkeasti koulutettuja.

http://www.stat.fi/meta/luokitukset/_linkki/koulastem.html

Lue tuolta, tämä matalasti koulutettu antaa sulle tuon vinkin ihan ilmaiseksi :xmas:

Hei haloo.

AMK on näiden yliopiston ylijumalien mielestä vaan amiksen jatke, jolla voi pyyhkiä persustaa, ei oo tarpeeks hienoo |O

Yhteistyössä