Haluisin syödä ravintolassa rauhassa, kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Yhden lapsen kanssa menee aina hienosti, mutta kun on koko katras, niin alkaa ääntäkin lähteä.Villitsevät toisiaan. Mutta yritetään kasvattaa ja pitää kuria. :)

Peesi. Minäkn luulin olevani poikkeuksellinen mallikelpoinen kasvattaja siinä vaiheessa, kun lapsia oli 1. Kyllä on luulot karisseet kun kiltistä lapsesta tuli sisaren myötä mustasukkainen, joskus villitsevät toisiaan ja katsovat kumpi uskaltaa enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Ja se, et mulla ei ole lapsia, ei liity tähän mitenkään.
Mä olen ollut monesti ravintolassa sukulaislasten kanssa ja kyllä ne vaan on osanneet olla ihmisiksi, vaikka olis hieman tylsääkin ollu.Niille kun on opetettu ne tavat jo kotona :saint:

TUo muuten liittyy ihan varmasti, ja moneen asiaan. :) Mutta nyt mä ymmärrän paremmin sun muitakin kommentteja, mitä olen viime aikona palstalla lukenut.

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Kerros ap teinkö susta oikein vai väärin...
Oltiin rippijuhlissa jokunen aika sit ja kun tyty meni tekemään pahojaan ja ei uskonut kieltoa kannoin hänet pois paikasta jossa teki pahojaan -> tyty protestoi kovaan ääneen ja joillakin oli kahvinjuonti kesken. Pilasimmeko nyt sit muiden kahvihetken ku en antanu tytön jatkaa myrkyllisen kasvi repimimistä?
Se kasvatus joskus täytyy tapahtua myös siellä muiden ihmisten läsnäollessa; ravintolassa, kahvilassa, kaupassa. Ja vaikka lapsille olis säännöt kotona kerrottu ne voi pienen ihmisen päästä häipyä uudessa tilanteessa.
Ei noita voi pitää seuraaavaa 18 vuotta lukkojen takana ja olettaa et sit ovat valmiina maailmaan.

Itse toivon, että ei häirittäisi muita, eli mentaisiin mieluummin ulos. jos pitää huutaa.

Jos useamman lapsen saaminen tarkoittaa sitä, että muuttuu ihmiseksi joka ei osaa ajatella mitään muuta kuin omaa napaansa ja omia lapsiaan eikä yhtään huomioi muita ihmisiä, niin taidanpa todellakin harkita uudelleen koko perheasiaa... :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Siksihän sinne mennään, opettelemaan! :saint:

Ravintoloissa on eroja. Hienoihin ravintoloihin ei kannata mennä opettelemaan. Lapsille sopivat ravintolat tunnistaa leikkipaikoista, nämä ovat hyviä opettelemiseen. Ja näitä paikkoja löytyy muitakin kuin hampurilaisbaarit :)

Entä jos jollain ei ole varaa muihin kuin perus s-ketjun ravintoloihin, rossot ym?
silloinko saa vain kestää, kun toiset "harjoittelevat"?

Jos useamman lapsen saaminen tarkoittaa sitä, että muuttuu ihmiseksi joka ei osaa ajatella mitään muuta kuin omaa napaansa ja omia lapsiaan eikä yhtään huomioi muita ihmisiä, niin taidanpa todellakin harkita uudelleen koko perheasiaa... :headwall: :headwall:

Äläs nyt. Meillä on useampi ja huomioidaan muut. Mää vihaan niitä sakkeja, jotka pilaa muiden kivat hetket. Ja tarkoitan siis oikeaa häiriköintiä ja meteliä.

Meillä on vilkkaita muksuja ja ei meidän pieniä ole luotu paikallaan istumaan ainakaan pitkäksi aikaa, mutta siltikään en anna heidän juoksennella pitkin ravintolaa. Taapero tai uhmakas saattaa pistää kiljunnaksi, mutta sen verran on meillä älliä päässä, että ei sillä kiljunnalla häiritä muita vaan keinoin tai toisin saadaan pikkuinen pian hiljaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Onko teidän joidenkin mielestä isoa asia vaatia lapsia käyttäytymään ravintolassa niin etteivät huuda, juoksentele ja mene viraiden ihmisten ruokia ja syömistä tuijottelemaan?
Meillä lähdetään ravintolasta pois jos lapset ei osaa käyttäytyä. Vaikka ne on lapsia, ei niiden tarvi saada tehdä sitä mitä lystäävät.

Mä olen samaa mieltä. Jännästi tässä on nyt tehty ketjun aloittajasta turhasta nipottaja.
Ääntä lapsista lähtee mutta jonkinlaiset käytöstavat on oltava. Ravintolassa ei todellakaan juosta ympäriinsä eikä kiljuta.

No niimpä :D :laugh: ! Hienosti väänsivät asian ihan vääränlaiseksi :laugh:

Ei ap taida kyllä nipottaa, kun jopa sallii hiljaisen leikin, kovankin äänen ajoittain, mutta ei huutoa, kiljumista, juoksemista eikä toisten pöytiin menemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Yhden lapsen kanssa menee aina hienosti, mutta kun on koko katras, niin alkaa ääntäkin lähteä.Villitsevät toisiaan. Mutta yritetään kasvattaa ja pitää kuria. :)

Ja sit on semmonen pointti, et jos on ns. perheravintola, niin ääntä täytyy kaikkien kestää vähän enemmän. Ihan hienoon ravintolaan ilta-aikaan en tunge minäkään.

Ääntä lapsista lähtee se on selvä, mutta se, että lapset saa juosta ilman mitään valvontaa "toisten vaivoina" ottaa päähän. Sitä näkee usein eikä se ole edes mitään ravintolakasvatusta kun vanhemmat ei viitti nostaa persettään penkistään.

vaikka minulla onkin 2 pientä lasta niin ei meillä ulentöntä remuamista ja riehumista ravintolassa harrasteta.kun ei sitä kotonakaan tehdä!!juuh totta kai ääni voi nousta väillä korkealle.ja nauruakin piisaa.Mutta ei juoksennella pitkin ravintolaa eikä häiritä toisten ruokailua.tuohan on vaarallista!!liukkaat lattiat,veitsiä,pöydän kulmat,kuumat ruuat.

kyllä vanhemmilla on vastuu lapsistaan ja heidän käyttäytmisestään.ei kukaan niistäkään joilla on niitä lapsia halua että joku vieras lapsi ronkii lautaselta taikka juoksee ja tunkee pöydän alle.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Siksihän sinne mennään, opettelemaan! :saint:

Ravintoloissa on eroja. Hienoihin ravintoloihin ei kannata mennä opettelemaan. Lapsille sopivat ravintolat tunnistaa leikkipaikoista, nämä ovat hyviä opettelemiseen. Ja näitä paikkoja löytyy muitakin kuin hampurilaisbaarit :)

Entä jos jollain ei ole varaa muihin kuin perus s-ketjun ravintoloihin, rossot ym?
silloinko saa vain kestää, kun toiset "harjoittelevat"?

Mun mielestä harjoittelu tarkoittaa sitä, että pikkuinen saattaa lähteä juoksemaan, mutta vanhempi hakee hänet takaisin tai pikkuinen saattaa saada raivarit, mutta vanhemmat hiljentävät hänet. Sellaiset pikku opettelu tuokiot pitäisi silloin kestää, jos perheravintolaan menee, mutta turhaa mekastusta ja riehuntaa ei kenenkään ole tarkoitus sielä ravintolassa opettaa
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Kerros ap teinkö susta oikein vai väärin...
Oltiin rippijuhlissa jokunen aika sit ja kun tyty meni tekemään pahojaan ja ei uskonut kieltoa kannoin hänet pois paikasta jossa teki pahojaan -> tyty protestoi kovaan ääneen ja joillakin oli kahvinjuonti kesken. Pilasimmeko nyt sit muiden kahvihetken ku en antanu tytön jatkaa myrkyllisen kasvi repimimistä?
Se kasvatus joskus täytyy tapahtua myös siellä muiden ihmisten läsnäollessa; ravintolassa, kahvilassa, kaupassa. Ja vaikka lapsille olis säännöt kotona kerrottu ne voi pienen ihmisen päästä häipyä uudessa tilanteessa.
Ei noita voi pitää seuraaavaa 18 vuotta lukkojen takana ja olettaa et sit ovat valmiina maailmaan.

Itse toivon, että ei häirittäisi muita, eli mentaisiin mieluummin ulos. jos pitää huutaa.

Eli siihen kiukkuun vielä repimään ulkovaatetta päälle et päästään ulos huutamaan? :o :D Sehän se rauhottaa.

miten musta tuntuu et tää ketju on ihan vääntyny ja kääntyny :whistle:

mä olen apn kanssa samoilla linjoilla.
ymmärrän että lapsista lähtee ääntä, ymmärrän ettei 1vuotias jaksa mitään 5 ruokalajin kattausta paikallaan istua, ymmärrän että vauva itkee jne.
mua ei häiritse lasten juttelu,nauru eikä pienessä määrin itkukaan, mut valehtelisin jos väittäisin et ei ärsyttäs jos joku lapsi huutais ja karjuis tunnin putkeen. kyllä siinä oma ruokarauha häiriintyis. toi juokseminen meneekin sitten jo ihan yli mun ymmärryksen, en pysty käsittää et annetaan pikku kullanmurujen juosta siellä maksavien asiakkaisden seaassa häiriköimässä. toki voi vaikuttaa asioihin valitsemalla ravintolan sen mukaan mitä kestää, mut ei sekään mikään takuu ole et ykskään mattipetteri ei oo riekkumassa, ellei sit oo tosiaan k-18 rafla.

mä olin kaks viikkoo sitten ton 3v uhmiksen kanssa ravintolassa syömässä (sellanen lounaspaikka mis siihen aikaan oli paljon keski-ikäsiä ihmisiä vissii ruokatunnilla ja pari pariskuntaa,mun lapsi oli ainoa lajiaan) ja kyllä voin ylpeänä sanoa että siinä se istui paikallaan,söi mitä söi ja muun ajan leikki autollaan -ei mitää PPRRRUUUMMMMM-mölinää kuitenka. yhtään ruokaa ei lentäny seinälle eikä mitää hepuleita tullu -vaik sälli ei ollu nukkunu päikkäreitä. lopuks alko vääntelehtii ja vetkuaan niin et tiesin et kohta menee hermo,joten nopsaan söin loppuun ja poistuttiin ennenku ehti tulla hepulia :whistle:

Onko teidän joidenkin mielestä isoa asia vaatia lapsia käyttäytymään ravintolassa niin etteivät huuda, juoksentele ja mene viraiden ihmisten ruokia ja syömistä tuijottelemaan?
Meillä lähdetään ravintolasta pois jos lapset ei osaa käyttäytyä. Vaikka ne on lapsia, ei niiden tarvi saada tehdä sitä mitä lystäävät.

Mä olen samaa mieltä. Jännästi tässä on nyt tehty ketjun aloittajasta turhasta nipottaja.
Ääntä lapsista lähtee mutta jonkinlaiset käytöstavat on oltava. Ravintolassa ei todellakaan juosta ympäriinsä eikä kiljuta.

Ei ap taida kyllä nipottaa, kun jopa sallii hiljaisen leikin, kovankin äänen ajoittain, mutta ei huutoa, kiljumista, juoksemista eikä toisten pöytiin menemistä.

riehukoot lapset kotonaan. julkisilla paikoilla vois yrittää käyttäytyä...

Syödessä on ruokarauha, ravintolassa ja kotona. Erityisesti kuitenkin niissä tiloissa, missä on paljon muita ihmisiä. Mutta siis eihän se aina välttämättä ihan ensimmäisistä kerroista jää mieleen.

Viimeksi sunnuntaina oltiin ravintolassa, lapset tosin syömisen jälkeen kiertelivät pitkin ravintolaa. Mutta siellä ei ollutkaan muita asiakkaita :D

Onko niin, että joistakin on mukava olla huomion keskipisteenä ja siksi antavat lastensa riehua?
Ainakin itse kerran ravintolassa näin, kun yksi mummo nautti oikein, kun lapsenlapsensa juoksentelivat, käski heidän oikein hakea sitä ja tätä, puhui itsekin niin isosti, että kaikki kuulivat, ja tarjoilijaa juoksutti jatkuvasti. Yritti saada lapset laulamaan ym. isoäänistä touhua harjoittamaan. Ihmetouhua!

Mä en halua lapsetonta ilmapiiriä, mä vaan haluan että joittekin vanhempien lapset opetettais siihen, että toisten pöytiin ei tungeta, pöytien välissä ei juosta ja olla hippaa (miettikääpä jos tarjoilija vaikka kantaa jotain kuumaa keittoa ja törmää pikkulapseen...) ja huvikseen ei kiljuta. Ei luulis olevan NIIN vaikeeta. Leikkiä voi pienemmälläkin äänellä.
Samaa toivon. Kävisin eka lasten kanssa Hesburgerissa tms. missä on meteliä muutenkin, ja vasta kun ovat vähän isompia, lähtisin ns. oikeaan ravintolaan. Se on tietysti ihan suotavaakin että (isompien) lasten kanssa käydään ulkona syömässä, jotta oppivat ravintolaetiketin :)

meillä on autistinen lapsi joka on paremmin käyttäytyvänä juuri se mitä kuvailit, ja jos pakotetaan istumaan pöydässä ja olemaan ihmettelemättä, emme koskaan pääsisi itse ulos. no onneks teidän iloksenne käymme max 3kertaa vuodessa ulkona syömässä, niin ei lapsettoman ruokarauha häiriinny.

Mä olen muuten itse huomannut sen omista lapsistani, että jos ruokapaikassa on kova hälinä ja rauhatonta, niin ihan varmasti lapset pistävät oiken älyttömintään. Joten siis senkin vuoksi ruokarauha on sellainen asia, mihin kiinnitetään huomiota meillä aika paljon.

Kun te jotkut lapsiperheet tulette raflaan syömään, niin voisitteko millään opettaa lapsillenne, että siellä ei juosta pöytien välissä, kiljuta kuin tapettava sika ja vieraitten ihmisten pitää antaa syödä rauhassa, ilman että siinä on jonkun lapsi tuijottamassa ja utelemassa. Kiitos.

:headwall: |O

ihme valittaja olet

Peesaan ap:tä :wave:

Kyllä se niin on, että ne tavat opitaan vanhemmilta. Jos lapsi lähtee jotain hippaa leikkimään ravintolaan, se haetaan pöytään istumaan takaisin, vaikka huutaisi kuinka.
Kannattaa todellakin etsiä se lapsenvahti ravintolassa käynnin ajaksi, jos sinne haluaa nautiskelemaan lähteä. Missä on ihmisten kunnioitus toisia kohtaan?

Yhteistyössä