V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:mä oon sanonu kaikille, jopa omille frendeille et tapa ittes jos et kestä elämän ääniä :xmas:
Elämän ääniä?! Käytöstavat on sitten asia erikseen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:mä oon sanonu kaikille, jopa omille frendeille et tapa ittes jos et kestä elämän ääniä :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Me käydään tosi usein ravintolassa, hienoissakin ja lapset kun ovat vielä pieniä 1,5v ja 3v niin en nyt oleta heidän istuvan selkäsuorana pöydän ääressä. Toki pidän huolen, että muita ei häiritse ja valitaan pöytä mahdollisimman syrjästä tai ikkunan vierestä, josta 3v voi katsella ikkunasta ja laskea vaikka autoja =)
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:mä oon sanonu kaikille, jopa omille frendeille et tapa ittes jos et kestä elämän ääniä :xmas:
Saahan nyt ääntä lähteä kunhan ei ihan täysillä kilju ja pysyy omassa pöydässä eikä tunge mun eväille =)
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:mä oon sanonu kaikille, jopa omille frendeille et tapa ittes jos et kestä elämän ääniä :xmas:
Saahan nyt ääntä lähteä kunhan ei ihan täysillä kilju ja pysyy omassa pöydässä eikä tunge mun eväille =)
saa kiljua täysilläkin mun puolesta, ainoana ehtona on mulla se et vanhemmat tekevät jotain asian eteen. etteivät vaan istu ja katso kun lapsi hyökkii sun syliin istuun jne =)
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:Siksihän sinne mennään, opettelemaan! :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:Kerros ap teinkö susta oikein vai väärin...
Oltiin rippijuhlissa jokunen aika sit ja kun tyty meni tekemään pahojaan ja ei uskonut kieltoa kannoin hänet pois paikasta jossa teki pahojaan -> tyty protestoi kovaan ääneen ja joillakin oli kahvinjuonti kesken. Pilasimmeko nyt sit muiden kahvihetken ku en antanu tytön jatkaa myrkyllisen kasvi repimimistä?
Se kasvatus joskus täytyy tapahtua myös siellä muiden ihmisten läsnäollessa; ravintolassa, kahvilassa, kaupassa. Ja vaikka lapsille olis säännöt kotona kerrottu ne voi pienen ihmisen päästä häipyä uudessa tilanteessa.
Ei noita voi pitää seuraaavaa 18 vuotta lukkojen takana ja olettaa et sit ovat valmiina maailmaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:Siksihän sinne mennään, opettelemaan! :saint:
Ai, meille kun opetettiin jo kotona miten julkisilla paikoilla käyttäydytään. Osattiin sitten jo valmiiksi olla ihmisiksi.
Että ei muiden tarvitse kärsiä toisten k'äytöstapojen puutteen takia...
Teoriatunnit erikseen ja käytäntö erikseen.
Ja minäkin kärsin toisten käytöstapojen puutteesta, tälläkin hetkellä :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Me käydään tosi usein ravintolassa, hienoissakin ja lapset kun ovat vielä pieniä 1,5v ja 3v niin en nyt oleta heidän istuvan selkäsuorana pöydän ääressä. Toki pidän huolen, että muita ei häiritse ja valitaan pöytä mahdollisimman syrjästä tai ikkunan vierestä, josta 3v voi katsella ikkunasta ja laskea vaikka autoja =)
ei kai kukaan nyt niin olettaisikaan, etteikö yhtään saisi liikkua tai ääntä pitää =)
Mutta kyllä se vähän häiritsee, jos useempi lapsi juoksee koko ajan pöytien välissä ja huutavat, siis kiljumalla, jatkuvasti. Oli ilmeisesti hauska hippaleikki menossa.
Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:Kerros ap teinkö susta oikein vai väärin...
Oltiin rippijuhlissa jokunen aika sit ja kun tyty meni tekemään pahojaan ja ei uskonut kieltoa kannoin hänet pois paikasta jossa teki pahojaan -> tyty protestoi kovaan ääneen ja joillakin oli kahvinjuonti kesken. Pilasimmeko nyt sit muiden kahvihetken ku en antanu tytön jatkaa myrkyllisen kasvi repimimistä?
Se kasvatus joskus täytyy tapahtua myös siellä muiden ihmisten läsnäollessa; ravintolassa, kahvilassa, kaupassa. Ja vaikka lapsille olis säännöt kotona kerrottu ne voi pienen ihmisen päästä häipyä uudessa tilanteessa.
Ei noita voi pitää seuraaavaa 18 vuotta lukkojen takana ja olettaa et sit ovat valmiina maailmaan.
Noita nyt ei kovin hyvin voi verrata keskenään![]()
Ei mua huuto haittaa, jos sitä ei kestä kymmeniä minuutteja putkeen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Me käydään tosi usein ravintolassa, hienoissakin ja lapset kun ovat vielä pieniä 1,5v ja 3v niin en nyt oleta heidän istuvan selkäsuorana pöydän ääressä. Toki pidän huolen, että muita ei häiritse ja valitaan pöytä mahdollisimman syrjästä tai ikkunan vierestä, josta 3v voi katsella ikkunasta ja laskea vaikka autoja =)
ei kai kukaan nyt niin olettaisikaan, etteikö yhtään saisi liikkua tai ääntä pitää =)
Mutta kyllä se vähän häiritsee, jos useempi lapsi juoksee koko ajan pöytien välissä ja huutavat, siis kiljumalla, jatkuvasti. Oli ilmeisesti hauska hippaleikki menossa.
Totta hitossa se häiritsee.Siksi mä menen ns aikuisten paikkoihin syömään jos haluan lapsettoman ilmapiirin.
Sillon kun mulla ei ollut lapsia noi kiljuvat ja juoksevat kakarat ärsytti mua mahdottoman paljon. Nykysin ne ärsyttää yhä, mutta nykysin harvoin edes huomaan niitä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:Onko teidän joidenkin mielestä isoa asia vaatia lapsia käyttäytymään ravintolassa niin etteivät huuda, juoksentele ja mene viraiden ihmisten ruokia ja syömistä tuijottelemaan?
Meillä lähdetään ravintolasta pois jos lapset ei osaa käyttäytyä. Vaikka ne on lapsia, ei niiden tarvi saada tehdä sitä mitä lystäävät.
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:Onko teidän joidenkin mielestä isoa asia vaatia lapsia käyttäytymään ravintolassa niin etteivät huuda, juoksentele ja mene viraiden ihmisten ruokia ja syömistä tuijottelemaan?
Meillä lähdetään ravintolasta pois jos lapset ei osaa käyttäytyä. Vaikka ne on lapsia, ei niiden tarvi saada tehdä sitä mitä lystäävät.
Mä olen samaa mieltä. Jännästi tässä on nyt tehty ketjun aloittajasta turhasta nipottaja.
Ääntä lapsista lähtee mutta jonkinlaiset käytöstavat on oltava. Ravintolassa ei todellakaan juosta ympäriinsä eikä kiljuta.
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:Kerros ap teinkö susta oikein vai väärin...
Noita nyt ei kovin hyvin voi verrata keskenään![]()
Ei mua huuto haittaa, jos sitä ei kestä kymmeniä minuutteja putkeen![]()
Häiriöö sekin on ja lapsesta lähtösin.
Me käydään jatkossakin ravintolassa syömässä ja siellä varmasti joutuu joskus ottamaan keskusteluks aiheen miten käyttäydytään. Jos joku ottaa asian niin pahasti itteensä niin sit on väärässä raflassa. Me kuitenki suositaan näitä "koko perheen" ravintoloita joissa käy paljon lapsiperheitä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:Kun te jotkut lapsiperheet tulette raflaan syömään, niin voisitteko millään opettaa lapsillenne, että siellä ei juosta pöytien välissä, kiljuta kuin tapettava sika ja vieraitten ihmisten pitää antaa syödä rauhassa, ilman että siinä on jonkun lapsi tuijottamassa ja utelemassa. Kiitos.
:headwall: |O
Peesaan niiiiiiin täysin!! "Se on kaalia". "Juu, kyllä mä syön sen itse." "Hei älä viitsi ottaa sitä veistä, mä käytän sitä vielä!" "Käypäs katsomassa oisko teidän OMASSA PÖYDÄSSÄ kanssa noita serviettejä joihin voit sitten niistää nenäsi!" "Anteeksi mutta mikäli tuo teidän Räkä-Petterinne tai Riepu-Karitanne ei jaksa syödä lautastaan tyhjäksi niin se johtunee siitä että HÄN SÖI JO MINUN LAUTASENI!!!!"
juuri näin, ja voisitteko te hieno helmat jättää sen herneen nenään vetäisyn tekemättä, jos pieni lapsi sattuu mokaamaan.Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:Siksihän sinne mennään, opettelemaan! :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:Siksihän sinne mennään, opettelemaan! :saint:
Ai, meille kun opetettiin jo kotona miten julkisilla paikoilla käyttäydytään. Osattiin sitten jo valmiiksi olla ihmisiksi.
Että ei muiden tarvitse kärsiä toisten k'äytöstapojen puutteen takia...
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:juuri näin, ja voisitteko te hieno helmat jättää sen herneen nenään vetäisyn tekemättä, jos pieni lapsi sattuu mokaamaan.Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:Siksihän sinne mennään, opettelemaan! :saint: