Haluisin syödä ravintolassa rauhassa, kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja teille, joitten mielestä lapset saa juoksennella ravintolassa miten haluuvat sellainen kysymys et miten sitten suu pannaan kun sattuu vahinko?
Voi kaatua kuuma ruoka syliin tai muuta vastaavaa? Onko se sitten vaan niitä elämän pieniä kolhuja, jotka on vaan kestettävä?

Kiljuvista lapsista voi huomauttaa henkilökunnallekin, he huomauttavat asianomaisille vanhemmille. Ei se ole asiakkaan asia alkaa opettamaan toisten lapsia tai näiden vanhempia. Siksi se henkilökunta siellä on, että palvelevat asiakkaita.
He sitten käyvät hissuksiin sanomassa vanhemmille, että voisitteko tehdä jotain asialle, kun lasten kiljumisesta on valitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Kiljuvista lapsista voi huomauttaa henkilökunnallekin, he huomauttavat asianomaisille vanhemmille. Ei se ole asiakkaan asia alkaa opettamaan toisten lapsia tai näiden vanhempia. Siksi se henkilökunta siellä on, että palvelevat asiakkaita.
He sitten käyvät hissuksiin sanomassa vanhemmille, että voisitteko tehdä jotain asialle, kun lasten kiljumisesta on valitettu.

Eipä auttanu sekään :whistle: Oli liian lälly henkilökunta. Olis pitäny sanoa jo kovemmin kun me ei oltu todellakaan edes ainoita, joita häiritsi.
Ensi kerralla mä en ole yhtä ystävällinen, se on varma.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Sellainen ottaa kyllä päähän että vanhemmat syö kaikessa rauhassa omassa pöydässään ja lapset juoksee ympäri ravintolaa aivan vapaasti. Mua ei niinkään äänet häiritte.

Mun hirvitti kattoa kun ne pujotteli siellä tarjoilijoitten lomassa, et millon on joku keitto silmillä. Tai kaatuvat ja lyövät päänsä pöydänkulmaan :o
Mut jos ei vanhemmat tajua niin ei... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Sellainen ottaa kyllä päähän että vanhemmat syö kaikessa rauhassa omassa pöydässään ja lapset juoksee ympäri ravintolaa aivan vapaasti. Mua ei niinkään äänet häiritte.

Mun hirvitti kattoa kun ne pujotteli siellä tarjoilijoitten lomassa, et millon on joku keitto silmillä. Tai kaatuvat ja lyövät päänsä pöydänkulmaan :o

Joo ja varsinkin jos ravintolassa on pitkät pöytäliinat, saapi olla varuillaan koska pöytäliina lähtee juoksijan mukaan ja koko pöytäkattaus liinan mukana

et ruokarauha pitäisi kaikille suoda. kyllä lapset pitää opettaa huomioimaan muita ihmisiä.
toki vauvan äänille ei oikein mitään voi..
eikä isompienkaan lastem tarvitse puhumatta siellä ravintolassakaa olla, mutta ei myöskään riehua ja meluta tarvitse =)

Joo ja varsinkin jos ravintolassa on pitkät pöytäliinat, saapi olla varuillaan koska pöytäliina lähtee juoksijan mukaan ja koko pöytäkattaus liinan mukana

Mitenköhän, jos oikeesti noin kävisi, niin olisiko vanhempien velvollisuus maksaa ne pilalle menneet ruuat?

Ymmärrän mitä tarkoitat, mut mun mielestä ei kyllä ole sama asia opettaa niitä käytöstapoja siellä kotona kuin ravintolassa missä on ihan eri ilmapiiri. Siis että vaikka kotikasvatus kunnossa niin ei tarkota et heti osataan ravintolassa olla ihmisiks. Ja jos ei osata niin toki vanhempien pitää puuttua. Ja miettiä mihin ravintolaan sitä lähdetään "opettelemaan", raxiin vai michelin-ravintolaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Onko teidän joidenkin mielestä isoa asia vaatia lapsia käyttäytymään ravintolassa niin etteivät huuda, juoksentele ja mene vieraiden ihmisten ruokia ja syömistä tuijottelemaan?
Meillä lähdetään ravintolasta pois jos lapset ei osaa käyttäytyä. Vaikka ne on lapsia, ei niiden tarvi saada tehdä sitä mitä lystäävät.

Samaa mieltä. Ravintolaan ei mennä laukkomaan ja kiljumaan. Ne paikat on erikseen. Kyllä vanhempien pitää pitää lapsensa kurissa tai tajuta marssia ulos. Normaalia elämistä pitää sietää, mutta häiriköintiä ei tarvi sietää kenenkään.

mä henk koht teen niin et jos on lapset mukana niin mene sellaisiin ravintoloihin mikä on suunnattu koko perheelle (esim rosso) ja jos haluan mennä yksin (mitä harvoin tapahtuu) niin menen johonkin "hienompaan" paikkaan, missä harvemmin lapsiperheet käy. ei sillä, mun nappulat ei kyl saa juosta ravintoloissa, oli ne sit mitä hyvänsä, mut kuitenkin.

Juupa juu....mä kans sitämieltä, et kannattaa valita semmonen ravintola, jossa lapsiperheitä ei liiemmin käy, niin eipä tarvii katella lapsia, jotka ei jaksa istua paikallaan ja pitävät vähän meteliä.

Me käydään sillontällön ulkona syömässä koko perhe, mukana siis lapset 2v11kk ja 1v7kk ja voin kertoa, ettei kertaakaan ole lapset jaksaneet istua paikallaan nätisti :)
Valitaan aina ravintola, jossa leikkinurkka ja pöytä mahdollisimman läheltä sitä. Aina siihen ei kuitenkaan ole mahdollisuutta ja jos istutaan ihan toisessa päässä ravintolaa, keksitään lapsille "puuhaa" pöydässä (koska noin pieniä ei uskalleta jättää keskenään niin ettei nähdä itse heitä)
Jah...meidän lapset on vilkkaita ja äänekkäitä iloisia lapsia, jotka varmasti pilaavat vielä monta kertaa jonkun nipottajan ruokarauhan, mutta minä en siitä välitä, vaan aijon vastaisuudessakin käydä lasten kanssa ravintoiloissa syömässä.

PS. En todellakaan odota lapsiltani vielä tuossa iässä maltillista käyttäytymistä tunnin ruokailulla!!

*avaa sateenvarjon* :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun te jotkut lapsiperheet tulette raflaan syömään, niin voisitteko millään opettaa lapsillenne, että siellä ei juosta pöytien välissä, kiljuta kuin tapettava sika ja vieraitten ihmisten pitää antaa syödä rauhassa, ilman että siinä on jonkun lapsi tuijottamassa ja utelemassa. Kiitos.

:headwall: |O
Ymmärrän että lapset ärsyttää sua kun ite vasta yrität.

Hohhoijaa, kyllä minuukin ärsyttää sellaset ravintoloissa eestaas kirmaavat kakarat. Kyllä asia on niin, että käytöstapoja pitää penskoilla senverran olla ennenkuin ekaa kertaa ravintolaan mennään, että osaavat olla suht nätisti. Ravintola on kuitenkin ruokapaikka, jossa on tarkoitus nauttia hyvästä ruuasta ja juomasta. Lastentarhat ja leikkipuistot on sitten asia erikseen, ja jotkut heset ja mäkkärit tietty. Tuolla asialla ei mielestäni ole juurikaan tekemistä sen kanssa yrittääkö joku lasta, vai onko jaloissa jo pyörimässä lauma kiljuvia kakaroita. Ja jos kakaroita kotoa löytyy, niin sitäkin suuremmalla syyllä sitä haluaa nauttia joskus hetkisen ilman sitä mekkalaa :D :D .

Juu, onhan se ärsyttävää jos muiden lapset mekastaa pitkin poikin. Ja kuolisin häpeästä jos ne olisi omia.
Meillä lapset istuu pöydässä, vanhempi saa olla leikkinurkkauksessa, jos istumme lähes vieressä.
Jos lapset rupee ryttyilee ruoka pöydässä, niin meillä harrastetaan lahjontaa, jotta vältytään noloilta tilanteilta :saint: Esim. Sanotaan, jos olet nätisti, niin saat jälkiruuaksi jäätelön tai tehdään sit myöhemmin sitä sun tätä. Nuoremman suun vaan saa tukittua, jos sinne jotain työnnetään.

Mä olen ap:n kanssa samaa mieltä.. =) Valitettavan usein näkee ravintolassa perheitä joitten lapset juoksevat ympäri salia, huutavat, riehuvat, käyvät toisten pöytäseurueiden luona kyselemässä "mitä sä syöt", ryömivät pöytien alla ym.. Ja lasten vanhemmat istuvat tyynesti omassa pöydässään ja syövät kaikessa rauhassa eivätkä edes yritä hillitä lasten menoa.. Eivät kertaakaan kiellä lapsiaan mistään tai edes vie heitä leikkipaikalle vaan antavat tehdä mitä tekevät.. Näinkö ne lapset sitten oppivat niitä käytöstapoja ja sen kuinka ravintolassa käyttäydytään??

Ihan oikeasti nyt ihmettelen nyt tätä, että ravintolassa juoksemista ja kiljumista pitää sietää, koska kyse on lapsista?! :o En mää enää ihmettele, miksi lapset ei tottele. Kun ei tarvi edes. :whistle: Hullua. :/

:laugh: :laugh: Tää on ihanaa kun täällä väännetään nää asiat aina ihan väärin :D
Ja pieni meteli ei haittaa muakaan, saatika et lapset hieman jaloittelee. Tää tapaus kun ei ollu ihan tollanen, mutmut... ei sitä tarvii ihmetellä miksi jotkut lapset niin käyttäytyy. Siksi kun niitten annetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Ihan oikeasti nyt ihmettelen nyt tätä, että ravintolassa juoksemista ja kiljumista pitää sietää, koska kyse on lapsista?! :o En mää enää ihmettele, miksi lapset ei tottele. Kun ei tarvi edes. :whistle: Hullua. :/

No niinpä, samaa mietin tässä. Ja jos pienten lasten "ei vielä tarvitse" osata käyttäytyä, niin odottavatko tällaisten lasten vanhemmat että heidän pikku hellantelttustensa käytös jollain tapaa kuin sormia napsauttamalla muuttuu siinä iässä, kun pitäisi jo osata käyttäytyä :laugh: . Voi hyvää päivää... :whistle:

:laugh: :laugh: Tää on ihanaa kun täällä väännetään nää asiat aina ihan väärin :D
Ja pieni meteli ei haittaa muakaan, saatika et lapset hieman jaloittelee. Tää tapaus kun ei ollu ihan tollanen, mutmut... ei sitä tarvii ihmetellä miksi jotkut lapset niin käyttäytyy. Siksi kun niitten annetaan.

no meidän lapset ei ainakaan saa, mut jos haluaa rauhaa ravintolassa niin kannattaa mennä sit sellaiseen "ei perhemallin" paikkaan..

Ja se, et mulla ei ole lapsia, ei liity tähän mitenkään.
Mä olen ollut monesti ravintolassa sukulaislasten kanssa ja kyllä ne vaan on osanneet olla ihmisiksi, vaikka olis hieman tylsääkin ollu.Niille kun on opetettu ne tavat jo kotona :saint:

Yhden lapsen kanssa menee aina hienosti, mutta kun on koko katras, niin alkaa ääntäkin lähteä.Villitsevät toisiaan. Mutta yritetään kasvattaa ja pitää kuria. :)

Ja sit on semmonen pointti, et jos on ns. perheravintola, niin ääntä täytyy kaikkien kestää vähän enemmän. Ihan hienoon ravintolaan ilta-aikaan en tunge minäkään.

Yhteistyössä