Haluisin syödä ravintolassa rauhassa, kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Ja se, et mulla ei ole lapsia, ei liity tähän mitenkään.
Mä olen ollut monesti ravintolassa sukulaislasten kanssa ja kyllä ne vaan on osanneet olla ihmisiksi, vaikka olis hieman tylsääkin ollu.Niille kun on opetettu ne tavat jo kotona :saint:
Kyllä hiukan liittyy minusta ja siksi toisekseen olet jos olet ollut sukulaisten lapsien kanssa raflassa, yleensä lapset käyttäytyvät vieraiden kanssa fiksummin kuin omien vanhempien kanssa.
Mutta joo kyllä hyvät tavat opitaan kotoa, joskus vaan lapset syystä tai toisesta villiintyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Samaa toivon. Kävisin eka lasten kanssa Hesburgerissa tms. missä on meteliä muutenkin, ja vasta kun ovat vähän isompia, lähtisin ns. oikeaan ravintolaan. Se on tietysti ihan suotavaakin että (isompien) lasten kanssa käydään ulkona syömässä, jotta oppivat ravintolaetiketin :)

Miksi te käytte ravintolassa syömässä? Luultavasti siksi kun teillä on nälkä. Mites jos perhe on reissussa, niin pitääkö päivästä toiseen syödä Hesessä, koska on taapero mukana?

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Peesaan ap:tä :wave:

Kyllä se niin on, että ne tavat opitaan vanhemmilta. Jos lapsi lähtee jotain hippaa leikkimään ravintolaan, se haetaan pöytään istumaan takaisin, vaikka huutaisi kuinka.
Kannattaa todellakin etsiä se lapsenvahti ravintolassa käynnin ajaksi, jos sinne haluaa nautiskelemaan lähteä. Missä on ihmisten kunnioitus toisia kohtaan?
Asiaa!
Ulkomailla tämä korostuu vielä enemmän. Olen nähnyt saksalaisen ja ranskalaisen pöytäseurueen nuhtelevan suomalaista perhettä tapojen puutteesta, kun suomalainen metsäläislapsi käyttäytyi huonosti. jos lapsella vaikea tarkkaavaisuushäiriö, ei lastakaan kannata rääkätä ravintoloissa. Muiden ihmisten huomiointi on kummallisen vaikeaa monelle.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Kiljuvista lapsista voi huomauttaa henkilökunnallekin, he huomauttavat asianomaisille vanhemmille. Ei se ole asiakkaan asia alkaa opettamaan toisten lapsia tai näiden vanhempia. Siksi se henkilökunta siellä on, että palvelevat asiakkaita.
He sitten käyvät hissuksiin sanomassa vanhemmille, että voisitteko tehdä jotain asialle, kun lasten kiljumisesta on valitettu.

Eikä ole henkilökunnan asiakaan ojentaa toisten lapsia. Kyllä se vastuu on vanhemmilla! ja yleensä jos sitä käy vanhemmille huomauttamassa niin sit tulee valitusta palvelusta!

Kyllähän normaali lapsi pystyy iästä riippumatta olla hiljaa. Tuskin nyt kenenkään kotona koko ajan kiljutaan, vai kiljutaanko?
Jos ei lapselta vaadi toisten kunnioitusta, niin miten voi koskaan oppia?
Jos ei pysty olemaan huutamatta ja kiljumatta, niin ainoa tapa on poistua.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Samaa toivon. Kävisin eka lasten kanssa Hesburgerissa tms. missä on meteliä muutenkin, ja vasta kun ovat vähän isompia, lähtisin ns. oikeaan ravintolaan. Se on tietysti ihan suotavaakin että (isompien) lasten kanssa käydään ulkona syömässä, jotta oppivat ravintolaetiketin :)

Miksi te käytte ravintolassa syömässä? Luultavasti siksi kun teillä on nälkä. Mites jos perhe on reissussa, niin pitääkö päivästä toiseen syödä Hesessä, koska on taapero mukana?

Miks tätä pitää vääntää ja kääntää? Jos en nyt ihan väärin oo ymmärtäny niin ap toivois, että vanhemmat puuttuisivat siihen juoksenteluun ja riehumiseen. Ei kai kukaan oletakaan, että lapset käyttäytyis aina mallikkaasti?

Mä oon sitä mieltä että ei niitä lapsia sinne ravintolaan jos ne ei osaa käyttäytyä. Käyttäytymiseen ei sisälly haahuilu pitkin ravintolaa eikä örveltäminen pöydässäkään. Oli taas niin mukava käydä romanttisella illallisella kun naapuripöydässä kakara pulputti limulasiaan puoli tuntia puhaltamalla sinne pillillä. Röyhtäili ja potki mun tuolia. Mä en sanonu mitään koska olisin todennaköisesti tirvassu sitä äitiä päin näköä samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti&ope:

Kyllä se niin on, että ne tavat opitaan vanhemmilta. Jos lapsi lähtee jotain hippaa leikkimään ravintolaan, se haetaan pöytään istumaan takaisin, vaikka huutaisi kuinka.
Kannattaa todellakin etsiä se lapsenvahti ravintolassa käynnin ajaksi, jos sinne haluaa nautiskelemaan lähteä. Missä on ihmisten kunnioitus toisia kohtaan?
Asiaa!
Ulkomailla tämä korostuu vielä enemmän. Olen nähnyt saksalaisen ja ranskalaisen pöytäseurueen nuhtelevan suomalaista perhettä tapojen puutteesta, kun suomalainen metsäläislapsi käyttäytyi huonosti. jos lapsella vaikea tarkkaavaisuushäiriö, ei lastakaan kannata rääkätä ravintoloissa. Muiden ihmisten huomiointi on kummallisen vaikeaa monelle.

Keski-Euroopassa asuva tuttu sanoo ihan samaa. Siellä ei kukaan, iästä riippumatta, huuda ja mekasta. Toisia ihmisiä kunnioitetaan.

Jos on joku sairaus, se ei oikeuta mennä pilaamaan toisten ehkä kallistakin ravintolaruokailua.

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Ja se, et mulla ei ole lapsia, ei liity tähän mitenkään.
Mä olen ollut monesti ravintolassa sukulaislasten kanssa ja kyllä ne vaan on osanneet olla ihmisiksi, vaikka olis hieman tylsääkin ollu.Niille kun on opetettu ne tavat jo kotona :saint:
Kyllä hiukan liittyy minusta ja siksi toisekseen olet jos olet ollut sukulaisten lapsien kanssa raflassa, yleensä lapset käyttäytyvät vieraiden kanssa fiksummin kuin omien vanhempien kanssa.
Mutta joo kyllä hyvät tavat opitaan kotoa, joskus vaan lapset syystä tai toisesta villiintyvät.

Mun mielestä ei liity.
Eiköhän jokainen lapsetonkin tajua sen, että toisia ihmisiä on kunnioitettava. Valitettavasti monet lapsien vanhemmat ei sitä näytä tajuavan. Eletään kuin pellossa, ja saadaan sanoa maailman paskin klisee, että "lapset on lapsia" tai "pojat on poikia".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti&ope:

Asiaa!

Keski-Euroopassa asuva tuttu sanoo ihan samaa. Siellä ei kukaan, iästä riippumatta, huuda ja mekasta. Toisia ihmisiä kunnioitetaan.

Jos on joku sairaus, se ei oikeuta mennä pilaamaan toisten ehkä kallistakin ravintolaruokailua.

odota vaan sitä päivää jos sulle käy huono tuuri. saat lopettaa kaiken, lukitaan sut erityistarpeinesi kotiisi!

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Onko teidän joidenkin mielestä isoa asia vaatia lapsia käyttäytymään ravintolassa niin etteivät huuda, juoksentele ja mene viraiden ihmisten ruokia ja syömistä tuijottelemaan?
Meillä lähdetään ravintolasta pois jos lapset ei osaa käyttäytyä. Vaikka ne on lapsia, ei niiden tarvi saada tehdä sitä mitä lystäävät.

Mä olen samaa mieltä. Jännästi tässä on nyt tehty ketjun aloittajasta turhasta nipottaja.

Ääntä lapsista lähtee mutta jonkinlaiset käytöstavat on oltava. Ravintolassa ei todellakaan juosta ympäriinsä eikä kiljuta.
Näissäpä munkin ajatukseni tulee tiivistettynä. :wave:

:laugh: vitsi tää ketju on kyl hauska.. mä olen samaa mieltä siinä et on vanhempien asia puuttua nappuloidensa tekemisiin. minä en antaisi häiriköidä muita, se on satavarma asia. mut osa vastaajista ei kestä enää pillillä puhallusta mukiin niin olis syytä valkata ravintolansa toisin. aina kun joukkoon mahtuu niitä jotka ei katso mitä lapsensa tekevät. valitettavasti. ja mä en tiedä yhtään 2vuotiasta joka jaksais olla toista tuntia hiljaa, vaik erään vastaajan mielestä kaiken ikäiset osaavat pitää suunsa supussa. jos se ravintoissa käyminen kerta toisensa jälkeen on täyttä tuskaa niin kannattaa itse kunkin syödä kotona.

Okei, mä ole friikki kun mua inhottaa ruoalla leikkiminen. Ennenvanhaan vanhemmat edes häpesi kun kakara teki jotain tyhmää. Nykyään ei edes tajuta ettei ole soveliasta leikkiä ruualla tai häiritä muita.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Okei, mä ole friikki kun mua inhottaa ruoalla leikkiminen. Ennenvanhaan vanhemmat edes häpesi kun kakara teki jotain tyhmää. Nykyään ei edes tajuta ettei ole soveliasta leikkiä ruualla tai häiritä muita.

miten ruoalla leikkiminen ja häiriköinti ravintolassa liittyy toisiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Viittasin tohon aikasempaan kommenttiin jonka mukaan limsalasin poristelu on ihan ok toimintaa.

Niin no. Siis meidän lapset jos poristelevat pillillä juotaviaan, tai leikkivät muulla tavoin ruoallaan, niin heille kyllä asiasta huomautetaan. Koska ruoalla ei leikitä kotona eikä ravintolassa.

Mutta en minä kyllä niin tarkkaan ikinä ravintolassa tarkkaile muita, että huomaisin jos jonkun toisen lapsi jossain toisessa pöydässä niin tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ihen selkeesti lapsettoman ihmisen puhetta.
Jep, voi olla että ääni muuttuu kellossa kun ne omat kersat aikanaan siellä juoksentelee :D
Ei juoksentele. En väitä että musta tulee aikanaan täydellinen äiti (jos edes tulee) mutta joku raja.. Taitaa olla teidän lapset päinvastoin. Tuo on muutenkin aivan helv. raivostuttavaa että lapsettomat lykätään kaikki samaan läjään, ja kukaan heistä ei tiedä mistään mitään :kieh:. Totta hemmetissä voi olla mielipide siitä miten lapset tulisi kasvattaa, vaikka ei niitä itsellä olekaan, ja se voi joskus olla jopa oikeampi kuin mamman.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:

Miks tätä pitää vääntää ja kääntää? Jos en nyt ihan väärin oo ymmärtäny niin ap toivois, että vanhemmat puuttuisivat siihen juoksenteluun ja riehumiseen. Ei kai kukaan oletakaan, että lapset käyttäytyis aina mallikkaasti?

En mäkään ole muuta sanonut??

:laugh: :laugh: Tää on ihanaa kun täällä väännetään nää asiat aina ihan väärin :D
Ja pieni meteli ei haittaa muakaan, saatika et lapset hieman jaloittelee. Tää tapaus kun ei ollu ihan tollanen, mutmut... ei sitä tarvii ihmetellä miksi jotkut lapset niin käyttäytyy. Siksi kun niitten annetaan.

Kyllä minä ymmärrän mitä sinä tarkoitat. Ei ne äänet häiritse, eikä iloinen hölinä tai mekastus, mutta sellainen älyvapaa riehuminen ja toisten ruokarauhan häiritseminen leikkimällä hippaa ravintolassa siellä ruokapöytien väleissä ei minusta kuulu ravintolakäytökseen. Eikä se, että saa pelätä tökkäävänsä itseään haarukalla silmään, kun joku lapsi juoksee päin penkkiä tai tarjoilija kaataa kuumat sopat niskaan, kun pennut riekkuu ihan vanhempien luvalla pitkin ravintolaa. Leikkipaikat on tosi jees ja lapset on lapsia, mutta ei se kuolemaksi ole, jos ne ei joka paikassa saa riehua.

Ja takuu varmana jos meidän lapset lähtee juoksemaan ja riekkumaan, niin ulko-ovi heilahtaa. Minusta se on huonoa käytöstä :| Ja vielä varmempaa on, että sellainen ravintolareissu vielä joskus tulee, jossa minä istun nuorimman kanssa ulkona :snotty: :ashamed: Ellei ikä sitten vähän rauhoita :D Onhan tuo kuitenkin vielä aika pieni. Oli meinaan taas sellainen reissu tänään labrassa, että piti oikein huokaista helpotuksesta kun meidän vuoro tuli :|

Yhteistyössä