Haaveena vauva 2023

Onnea @Mardolly 🥰

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä. Turhauttaa vaan tää odottelu, että koska kierto mahtaa palailla käyntiin. 😔
Kaikkia raskausoireita tietenkin kehittelen ja samalla toivon, että menkat alkaisi, koska en usko olevani raskaanakaan. Viimeksi negan tehnyt sunnuntaina.
 
@Mimmimami on kyllä tosi selkeä , minkä merkkinen testi on?

ON: Mähän siis kovasti vältän oireiden kuulostelua, koska vaikea uskoa että meillä vielä onnistuisi. Silti tänään, dpo4 pari tuikkasua ja sitten nyt kun ajelin kotiin niin tuntui sellaista kohdun kasvukipua, lievää sellaista mutta kuitenkin. Onko kellään näillä päivillä ollut sellasta? Toki nyt ei Dpo ole ihan varma kun en tikutellut loppuun asti.
Mä tosiaan helposti varmaan kuvittelen näitö oireita vaikka siis nyt koitan välttää , silti noi tuntemukset oikein puskee läpi tuolta hitto sentää 🤣
 
@Mimmimami on kyllä tosi selkeä , minkä merkkinen testi on?

ON: Mähän siis kovasti vältän oireiden kuulostelua, koska vaikea uskoa että meillä vielä onnistuisi. Silti tänään, dpo4 pari tuikkasua ja sitten nyt kun ajelin kotiin niin tuntui sellaista kohdun kasvukipua, lievää sellaista mutta kuitenkin. Onko kellään näillä päivillä ollut sellasta? Toki nyt ei Dpo ole ihan varma kun en tikutellut loppuun asti.
Mä tosiaan helposti varmaan kuvittelen näitö oireita vaikka siis nyt koitan välttää , silti noi tuntemukset oikein puskee läpi tuolta hitto sentää
Raskauskeijun onestep. Mulla aina oikein toimineet, mutta saattaahan joku yksittäinen viallinenkin joskus löytyä 🤷
(Näitä siis käyttänyt jo kuopuksen kohdalla yli 10v sitten ja yhtään ns. viivanpaikkaa en o saanut.)
Jännä, kun en mitenkään uskois oikeaksi tällä kertaa.
 
Mullakin on jäänyt kierukan jälkeen vuodot selvästi niukemmiksi. En tiedä, pitääkö siitä olla huolissaan, mutta itse kieltämättä vähän olen. Milloin sun kierukka on poistettu?
Kierukka poistettu noin kaksi vuotta sitten. Lohdullista kuulla, että muillakaan ei välttis ole runsasta vuotoa montaa päivää. Kyllähän se arkea helpottaa, mutta aina sitä kehittelee mielessään kaikkea huolen aiheita joka jutusta..🤷🏼‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: Niisq
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/2021 5.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@VeijariLaama 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Meimierika 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 Pas 08/22(?)
@Sentonen 4/2022 2.
@Oliivi3 04/2022 4. (2.yhteinen)
@Hopeanopea 5/2022 1.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1.yhteinen)
@Mmohini 5/2022 2.

★★★★★★★★★★★★★★★★

28.5.2022 Lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@nobelius kp 28/28-30
@Eadni1992 kp 27/26-28
@Mirkkuli26 kp 26/25
@Jossu_95 kp 23/28-30
@tätimoonika kp 23/25-29
@Kirahvi-Koo kp 22/35
@Mamiks kp 19/24-28
@JellyBee kp 19/23-25
@Salasauma kp 18/25
@Oliivi3 kp 17/26-27
@Meimierika kp 17/27-31
@Kyfi kp 17/29
@Mmohini kp 16/?
@VeijariLaama kp 16/32-37
@Niisq kp 15/25
@Wintersun kp 13/25
@Mamtobe kp 13/25
@Hopeanopea kp 12/30
@Laurenzia kp 12/31
@Selis kp 11/28
@mimmi92 kp 11/26-32
@Yksinmatkassa kp 11/32
@K3rttuli kp 3/28-35
@Sentonen kp 3/27-28
@Sipiriina kp 2/25

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Mirkkuli26 DPO 14
@Kirahvi-Koo DPO 8
@Jossu_95 DPO 7
@Mamiks DPO 5
@Salasauma DPO 5
@Mamtobe DPO 3
@Oliivi3 DPO 2
@Kyfi DPO 1
@Meimierika DPO1


★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 05/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/2022 2. 5/22
@jjanni 2/2022 2. 5/22
@Marilainen 2/2022 2. lapsi 5/22
@Mirkkuli26 5/2022 2. 5/22
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Toi menkkakysymys on mielenkiintoinen! Mulla eka menkat kuparikierrukan jälkeen oli vaan 3 päivää, seuraavat neljä päivää ja nyt viimeisimmät 5 päivää, mutta vuoto on tooosi vähäistä siihen mitä muistelen sen olleen nuoruudessa.. Voi mennä tunteja ilman mitään vuotoa ja sit yöllä ei vaaka-asennossa välttis tuu siteeseen asti kuin yhtenä, maks kahtena yönä.. Tosi vaikea tietää, mikä on normaalia! Sit oon jostain lukenut, että kuukautiset niukkenee iän myötä, mutta että sen ei pitäisi vaikuttaa hedelmällisyyteen.. Ja myös, että vuodon määrästä ei voisi suoraan päätellä esim. limakalvon paksuutta, kun siihen vaikuttaa jotenkin se rakenne myös.. Mut siis olisipa mielenkiintoista, jos tästä olisi enemmän faktaa ja jotain kuvausta, mikä on "normaalia"!

Pahoittelut uusista kierroista . Ja paljon onnea @Mardolly ! Milloin aloit @Mardolly yrittämään? Ja jotenkin kiva, kun kerroit, että vielä eilen et olisi uskonut plussaan. Yllättävän moni kuvailee netin keskustelupalstoilla, että "sitä vain tiesi ja syvä rauha laskeutui". Mä oon ihan varma, että jos joskus plussan saan niin se ei tule olemaan mikään syvän rauhan hetki
Kiitos kaikille ❤ Toivotaan nyt kovasti, että viiva lähtee vahvistumaan!

@Hopeanopea, mä olin ihan varma, että menkat sieltä alkaa 🙈 menin testinkin tekemään sillä ajatuksella, että ei siellä varmasti mitään näy. Yleensä jännitän sen tekemistä tosi paljon 😅 ollut tosi samanlaisia tuntemuksia kuin ennen menkkoja. Me ollaan aloitettu yrittäminen viime vuoden elokuussa, mutta ehdittiin silloin vain kolme kiertoa. Jouduttiin sitten jättämään yrittäminen pois joksikin aikaa, kun lähipiirissä tapahtui ikävä asia. Nyt sitten huhtikuussa jatkettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Mä kans miettinyt miten normaalit nuo omat menkat on. Mulla vuotaa silleen kunnolla aina tokana päivänä ja siitä jo alkaa tyrehtymään. Ja se vuoto on tosi limasta eikä just vaakatasossa valu ulos siteeseen kunnolla, mut sit vana tulee kun istuu pöntöllä... Voiko rauta-arvot vaikuttaa ettei oo juoksevaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Täälläkin menkat lyhentyneet. Teininä ja 20v alkupuolella oli todella runsaat ja viikon kestävät. Nykyisin kp 1 on runsas ja kp 2 tulee vielä ihan hyvin ja sit vaihdellen vielä kp3. Ennen alkua tulee yleensä pari päivää pyyhkiessä ja sit jälkeen muutama päivä sellaista epämääräistä pyyhkiessä limaa, joka ei siteeseen asti tule mutta ei uskalla olla ihan ilman mitään. Muistaakseni mulla lyheni kuukautiset, kun aloin vajaa 10 vuotta sitten käyttää kuukuppia. Nyt synnytyksen jälkeen en oo jotenkin saanut käytetyksi niin paljoa sitä. Välillä menkat on pääosin sellaista kirkasta limaa ja verta, josta oon Miettinyt pitäiskö huolestua, mutta nyt on alkanut viimeaikoina normaalisoitumaan, vaikka ei enää niin tuu klönttejä kuten nuorempana 🤔
Tää kk asia on kyllä mielenkiintoinen ja tarvis jonkun käyttöoppaan, että koska pitäis huolestua ja mikä on normaalia.
 
Tänään hitusen vahvempi viiva kuin eilen. Onkohan nämä menkkakivut ihan normaaleja? 😔 tänään ollut jo vähän enemmän kipuja kuin eilen. Pelottaa, että ne menkat sieltä alkaa. Tuntuu vaan niin samalta kuin aina just ennen menkkoja.
 
Kiitos kaikille ❤
On tää niin syvältä kun voi olla. Ensin ei meinaa lasta saada alulle, sitten se menee kesken muttei tule ite ulos ja nyt sitä ei saa pois edes lääkkeillä 😖.

Sain keskiviikkona illalla mifegynen valmistamaam kohtua ja eilen laitoin aamulla cytotecit. Joskus 16 maissa alkoi vuoto jota oli kohtalaisesti, kuitenkin yli puolet vähemmän kuin edellisessä km:ssä, ja silloinkin jäi raskausmateriaalia runsaasti sisälle, iltaan mennessä vuoto tyrehtyi pelkäksi veriseksi tiputteluksi. Illasta tähän asti päivää ei ole siteeseen asti tullut mitään.

Eli ei se ole ulos tullut kaikki millään. Lähden päivystykseen hakemaan (ruinaamaan) lisää lääkettä ettei taas joudu kaavintaan ja tule tulehdusta josta toipumisessa menisi taas kuukausia.... 😓
 
Tänään hitusen vahvempi viiva kuin eilen. Onkohan nämä menkkakivut ihan normaaleja? tänään ollut jo vähän enemmän kipuja kuin eilen. Pelottaa, että ne menkat sieltä alkaa. Tuntuu vaan niin samalta kuin aina just ennen menkkoja.
Mulla oli esikoisesta tosi polttavat menkkakivut just sillon kun kk piti alkaa. Varmasti kuuluu asiaan nuo tuntemukset.
 
  • Tykkää
Reactions: Mardolly
Minkälaista kiinnityskipu on teillä ollut? Nyt taas jo muutaman päivän vas munasarjan kohdalla kipua, nyt dpo10 että onkohan jotain ihan muuta? Kierrostakaan en osaa yhtään sanoa että monta päivää vielä. Minkäänlaista muuta tuntemusta ei ole. 12pv jo irrotuspiikistä, voi olla liian myöhäistä kun kiinnitymiseen mutta ei ole ihan menkkakipuakaan.
 
Minkälaista kiinnityskipu on teillä ollut? Nyt taas jo muutaman päivän vas munasarjan kohdalla kipua, nyt dpo10 että onkohan jotain ihan muuta? Kierrostakaan en osaa yhtään sanoa että monta päivää vielä. Minkäänlaista muuta tuntemusta ei ole. 12pv jo irrotuspiikistä, voi olla liian myöhäistä kun kiinnitymiseen mutta ei ole ihan menkkakipuakaan.
Mulla oli esikoisesta sellaista ihme tuikkailua, nippailua ja jomotusta nivusissa ja munasarjoissa ja ehkä vähän myös alavatsalla/kohdun seudulla. Ihan erilaista kuin menkkakivut. Ja silloin oli joku dpo 7-8. Tästä mahdollisesta tammikuisesta (ens viikolla varhaisultra, edelleen jotenkin epävarma olo) ei ollut mitään tuntemuksia. Toivottavasti siellä olis kiinnittyminen kyseessä 😍
 

Yhteistyössä