Haaveena vauva 2023

Toivottavasti tulisi @Saaga86 plussa kuitenkin :love:. Ainakin lupaavaa, jos menkat ei ole vielä alkaneet.

Mites @Meimierika , ajattelitko testata :) ?

Täällä rinnan aristaa kuten aina ennen menkkoja. Nyt vaan jännätään milloin menkat alkaa. Itse kyllä veikkaan, että se on just se su tai ma vaikka toivoisin, että olisi ti tai ke. Sinänsä jännä, että jos tulee nyt pariinkin otteeseen sellainen 28 päivä kierto sen 30 -31 sijaan niin voikohan jotkut lisäravinteet tms. aikaistaa ovulaatiota? En ole esim. aikaisemmin syönyt vahvaa E-vitamiinia (vehnänalkioöljy) tai folaattia. Onko muut huomanneet lisäravinteilla vaikutusta oviksen ajankohtaan?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Pikaisella googlauksella näyttää siltä, että vehnänalkioöljy on ainakin joillakin aikaistanut ovulaatiota. Mulla tosiaan yleensä oviskivut ovat olleet about kp 17 mikä sinällään täsmäisi aikaisempaan 30 - 31 päivän kiertoon. Noh jännätään, mihin asettuu :) . Vähän lyhyemmällä kierrolla ei tarttisi toki odottaa niin kauaa seuraavan käynnistymistä, että jos seuraava kierto menee kanssa huti niin tässä on hyvä "lohdutuspalkinto" :p .

Kiertoihin liittyen mulla on yksi hieman nolo tarina. Mulla oli pillereiden jälkeen kierto sen pari vuotta 35 -37 päivää. Sit yks kerta alkoi verenvuoto joku kp 27 - 28 ja olin ihan, että mikä ihmeen välivuoto tää on. Kipaisin asiasta vielä saman päivän aikana terveyskeskuksen gynelle, joka lievästi tympääntyneenä sanoi, että se verenvuoto on alkavat kuukautiset. Ette voi uskoa, kuinka hävetti :D . Mut joo, sen jälkeen asettui 29 - 31 päivän uomaansa ellei nyt sit lyhene taas. Mun veikkaus tohon pitkään kiertoon on, että pitkittynyt työstressi aiheutti sen. Sit kun stressi alkoi helpottamaan niin puolessa vuodessa kierto asettui uomiinsa.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Kiitos kaikille.. On tää uskomaton palsta ja tää tuki mitä saa vaikka niin vähän aikaa täällä ollut ❤
@Saaga86 itse ainakin oisin ollut ennemmin plussaamatta, ja stressaamatta tän pari viikkoa, elätellen kuitenkin toivoa tammikuisesta koko ajan, vaikka tuntunutkin siltä että kaikki ei oo kunnossa. Nyt vaan odotellaan kunnon vuodon alkua. Vatsaa juilii välillä vähän ja heikkoa vaaleanpunaista vuotoa vaan pyyhittäessä. Pelko toki kohdunulkoisesta kun taustalla myös toi viivojen vahvistumattomuus mutta ei kai tässä auta kun odotella ja seurata 😔
 
Kiitos kaikille.. On tää uskomaton palsta ja tää tuki mitä saa vaikka niin vähän aikaa täällä ollut
@Saaga86 itse ainakin oisin ollut ennemmin plussaamatta, ja stressaamatta tän pari viikkoa, elätellen kuitenkin toivoa tammikuisesta koko ajan, vaikka tuntunutkin siltä että kaikki ei oo kunnossa. Nyt vaan odotellaan kunnon vuodon alkua. Vatsaa juilii välillä vähän ja heikkoa vaaleanpunaista vuotoa vaan pyyhittäessä. Pelko toki kohdunulkoisesta kun taustalla myös toi viivojen vahvistumattomuus mutta ei kai tässä auta kun odotella ja seurata
Olen niin pahoillani! Paljon voimia ❤
 
On: Mitähän tämä nyt on..?🙄
Viime yönä heräsin aivan jäätävään horkkaan ja vaan tärisin kippurassa peitto korvissa. No sitten tietenkin vähän ajan päästä hirveä hiki, mutta heti kun otti peittoa pois horkka alkoi taas. Nyt on koko päivän vähän huimannut varsinkin jos nousee yhtään nopeammin ylös (toki mulla ollu aina aika alhaiset verenpaineet) ja kylmä ja sit jos laittaa lisää vaatetta tulee taas kuuma. Voisko tää olla mitenkään vihje mahdollisesta raskaudesta vai toivonko vaan.😊
 
On: Mitähän tämä nyt on..?
Viime yönä heräsin aivan jäätävään horkkaan ja vaan tärisin kippurassa peitto korvissa. No sitten tietenkin vähän ajan päästä hirveä hiki, mutta heti kun otti peittoa pois horkka alkoi taas. Nyt on koko päivän vähän huimannut varsinkin jos nousee yhtään nopeammin ylös (toki mulla ollu aina aika alhaiset verenpaineet) ja kylmä ja sit jos laittaa lisää vaatetta tulee taas kuuma. Voisko tää olla mitenkään vihje mahdollisesta raskaudesta vai toivonko vaan.
Mua paleli ihan hitokseen ennen ku plussasin. Vaikka muutenkin oon vilunen niin sillon oli jäätävän kylmä kokoajan. Musta vois ihan hyvin enteillä plussaa ✌🏻
 
@Oliivi3 Kovasti tsemppiä ❤

Mä olen jo testaillut, vaikka on vasta DPO5. Syynä siis se, että jouduin viime viikon torstaina pistämään Ovitrellen, kun ovis näytti menevän viikonlopulle. Ovitrelle näkyy raskaustestissä 7-10 vrk, niin halusin nähdä missä vaiheessa sen vaikutus on loppunut :) Mun luteaalivaihe on 12 päivää ja esikoisesta sain plussan jo DPO9 illalla 😅 Tänään oli jo hyvin haalistunut, eilen oli vielä tosi vahvana raskaustestissä :)
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Onnea plussanneille!❤

En paljoa ole tänne kirjoitellut mut nyt sellanen fiilis, että jonnekin pakko purkaa tätä oloa.

Mulla siis menossa kp40.. mekkoja ei näy ja testit negoja. Oon lähes 100 varma, etten ovuloinut tässä kierrossa. Kierrot muutenkin alkaneet pidentymään ja ovis tuntemuksia ei enää myöskään.. en ymmärrä miten tää kroppa on näin sekaisin. En oikee tiedä mitä tehdä. Omalle ta.lle laitoin tosin viestiä mut en tiedä tekevätkö asialle mitään.
Kaiken lisäksi näin viime yönä unta kuinka sain räikyvän punaiset viivat raskaustestin. Olin unessa niin onnellinen.. nyt taas olen surullinen, että pelkkä asian ajattelukin sattuu.

Onko kellään mitään vinkkejä antaa kierron tasaamiseen tai muita vinkkejä?

Paljon tsemppiä ja voimia kaikille ❤
 
Onnea plussanneille!

En paljoa ole tänne kirjoitellut mut nyt sellanen fiilis, että jonnekin pakko purkaa tätä oloa.

Mulla siis menossa kp40.. mekkoja ei näy ja testit negoja. Oon lähes 100 varma, etten ovuloinut tässä kierrossa. Kierrot muutenkin alkaneet pidentymään ja ovis tuntemuksia ei enää myöskään.. en ymmärrä miten tää kroppa on näin sekaisin. En oikee tiedä mitä tehdä. Omalle ta.lle laitoin tosin viestiä mut en tiedä tekevätkö asialle mitään.
Kaiken lisäksi näin viime yönä unta kuinka sain räikyvän punaiset viivat raskaustestin. Olin unessa niin onnellinen.. nyt taas olen surullinen, että pelkkä asian ajattelukin sattuu.

Onko kellään mitään vinkkejä antaa kierron tasaamiseen tai muita vinkkejä?

Paljon tsemppiä ja voimia kaikille
Progesteroni eli esim Terolut voi auttaa kierron tasaamisessa, toki vaatii sitten gynellä tms käyntiä. Mutta kannattaa kysyä, jos ta:lta ollaan yhteydessä.

Mulle voi päivittää huomiselle dpo 0.

Mikä siinä onkin et just silloin, kun ovulaatio ei sais tulla ajoissa niin sitten se tietenkin tulee.. mies lähti ma työmatkalle ja tulee vasta perjantaina kotiin. Sunnuntaina kyllä talleteltu, mutta tuskin riittää😞 sattui kyllä taas kaikista huonoimmalle päivälle ovulaatio..
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
@*Tähtipölyä* toivottavasti saat terolutia tms. Kierron tasaamiseen. Joillakin on auttanut, että syö 2-3 kuuria ja alkaa oma kierto tasoittumaan. Oliko teillä kauan yritystä takana?

Pahoittelut @Saaga86

@Yksinmatkassa toivottavasti alkaa muutama päivän kuluttua taas viivaa ilmestymään!
Mä testailin kans ovitrellen jälkeen aina joka toinen päivä ja 9 vrk pistosta ei enää näkynyt mitään..

@Siikli vois hyvinkin olla raskaudesta johtuvaa! Toivottavasti! Mulla ainakin alkoi oireilut dpo 9 just
Ehkäisyn jätin pois marraskuussa -20, virallisesti "yritys" aloitettu maaliskuussa -21.
 
Tsemppiä @Tähtipölyä ❤

Pahoittelut @Saaga86 uudesta kierrosta:(

Huvikseni laskin yksi päivä yritys kuukausia joita en ole enää kuukausiin laskenut, mutta nyt menossa yk 29 :(
Ensin minäkin taisin haaveilla kevät/kesävauvasta, nyt ihan sama kunhan vaan vielä testiin plussa piirtyisi ja vauvan syliinsä saisi ❤

Kierto on säännöllinen ja luteaali 13-14 päivää.Kaikki pitäisi olla hyvin mutta silti ei onnistuta:( Toiset raskautuu epäsäännölliselläkin kierrolla kuten kävi yhdelle tuttavalle:/
 
No juu, toivottavasti saat terot tai muuta apua



En tiedä vaikuttaako se, kun ovistestiä ei suositella tehdä aamupissasta, koska (jos muistan oikein) mitä pidempään virtsa on rakossa, niin se lh voi "haihtua"/laimentua. Siis toisin kuin hcg:n kanssa!
Minä oon ainakin tehnyt aamun ekasta näytteestä ovis testit.Aina saanut tällä systeemillä ovis plussat digillä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
Joku kysyi onko ajatuksena testailla, noh eilen testasin huvikseen negan ja tänään aamulla vessareissulla tuli paperiin vähän ruskeaa vuotoa. Päivän aikana ei kuitenkaan ole vielä tiputellut. Usko kuitenkin tähän kiertoon meni, kun muita menkkoja edeltäviä oireita on. Mut siis voi poistaa piinalistalta, ilmoittelen kun uusi kierto alkaa. Mulla myös oli huono ja turhautunut fiilis alkuviikolla mutta nyt jo rauhallisempi mieli 😊
 
Pahoittelut @Oliivi3 ja muut uuteen kiertoon joutuneet. @Fazeriina82 teillä on kanssa pitkän pitkä odotus, ootko itse kuinka avoimesti puhunut teidän haaveesta? Mistä saa virtaa jaksaa yrittää?

Mä olin just ehtinyt kehua, että onestepit on toiminut hyvin, mutta nyt en saa viivaa nökyviin yhtään, vaikka on kp10 ja usein kuitenkin ovis on ollut 10-11. Voi olla, että yritetään ihan fiiliksen mukaan, mutta tällä hetkellä on tosi vaikea löytää uskoa onnistumiseen. En tiedä onko pään tapa vaatia välikierros, kun en tunnista mitään oireita.
 
No niinhän siinä sitten taas kävi että kp1 tänään niinku pessimistinä arvelinki. Huoh. Yk13 alkakoon. Kauankohan näitä yykoita jaksaa laskea
Sama täällä, että ei enää jaksa laskea mikä yk menossa..🙄

Tässä esikoista 1,5h nukuttaessa tulee kyllä mieleen myös miksi hemmetissä näitä lisää...😅
Mutta toivotaan, että perhe kasvaisi. Tänään dpo 3 ja tällä kertaa tallettelut vaan -3, -2 ja +1 et voi olla ettei senkään puolesta nappaa.

Tsemppiä ja valoa kaikille ❤
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius

Yhteistyössä