Haaveena vauva 2022

Mahtavaa! Mulla kans oli pientä jännitystä eilen et miten käy tän IVF kierron kanssa ku tuo pääsiäinen tuli tuohon ja hieman klinikan kans jouduttiin jutteleen et mitä tehdään mutta mulla alka IVF hoito myös tähän kiertoon. Nyt jää ns eka väliultra välistä, mutta ultra heti sit pääsiäisen jälkeen ja suunniteltiin lääkkeet siten

Tänään mulla kp 3 ja aloitan pistämisen Ovaleapilla. Jännittää vähän sillä eka IVF hoito minulle. Huippua kuulla et sulla jo 1 lapsi onnistuneesta IVF
Oi, kiva että on joku näin samassa vaiheessa menevä! Mä täällä vielä odottelen menkkoja, nyt kun ne sais alkaa niin eipä sitten tietenkään ala. Ei sais liian pitkällekään mennä kun on jo ultrat varattuna ja pääsiäisen takia ei oikeen pysty siirtämään. Koko ajan saa jännittää jotain, ei oo helppoa ei! :D Lääkkeet hain tänään valmiiksi, mulla ekana alkaa bemfola. Tsemppiä sinne pistelyihin, ivf on onneksi melkoisen tehokas hoitokeino! ❤

Edit. Ja en saa taaskaan hymiöitä toimimaan
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

1.4.2021 Torstai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Minttuni, ya 2/19, 1. lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, ya 6/19, 1. lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5. lapsi
Wbä, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2. lapsi
Kuumeilija40, ya 8/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
Hulda_84, ya 10/20, 3. lapsi
Skidi, ya 11/20, 1. lapsi
Toiveikas1992, ya 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, ya 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Bubbu, ya 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, ya 3/21, 1. lapsi
Pip83, ya 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, ya 3/21, 1. lapsi
Skyela, 4/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Kuumeilija40...........kp 25/24-26
Skyela....................kp 24/27
Hulda_84............kp 23/26-30
Skidi.........................kp 22/35-36
Iinanen..................kp 22/23-24
Toiveikas1992...........kp 19/24-36
Alinna86.............kp 16/26
Mansikka_maanantai......kp 16/30
Wbä.......................kp 4/27
Sinisilmät...........kp 4/29
Kirjoh....................kp 2/28
Keksi82...............kp 2/28
Bubbu..............kp 1/28
*Tähtipölyä*............kp 1/30-33

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Iinanen..........................................dpo 13
Hulda_84...................................dpo 11
Alinna86.......................................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Bubbu tsemppiä uuteen kiertoon :)

@Kuumeilija40 onnea odotukseen, toivotaan parasta ❤

Pitkästä aikaa ollut todella paljon tämä vauvatoive mielessä, itkenytkin olen, tätä ei ole tapahtunut kuukausiin. Joka on minulle pitkä aika. Jännittää tuleva, vaikka innolla odotan, pelkään että ei onnistu. Vauvauutisia kuulee lähes päivittäin. Tarjottiin tänään yhtä mielenkiintoista työtehtävää, mutta ajoittuu juuri ultrien ja punktion ajoille, pelkään että en ole työkykyinen ja annoin eteenpäin sen tehtävän. Niin itketti sitten sekin, että oli turha kieltäytyminen, vaikka oma jaksaminen ja nämä hoidot onkin ykkösasiana..
 
Tuli tuosta @minttuni viestistä vähän oma tilanne töiden osalta mieleen. Tai siis yleisemmin pohdintaa työtilanteesta ja raskautumisesta. Teen siis itse työkseni väitöskirjaa, menossa 4. vuosi, ja viimeinen vuosi rahoituksella, jos ei apurahaa ensi vuodeksi irtoa. Väikkäri on siinä mielessä hyvässä vaiheessa, että valmistuisi ilman keskeytyksiä varmasti ensi vuonna. Suomeksi sanottuna tässä kohtaa tai tän vuoden aikana raskautuminen ei nyt ehkä ihan parhaaseen kohtaan osu. Mutta kun tilanne noiden munasarjojen osalta nyt on mitä on. Toisaalta tuskinpa kenelläkään lapsen hankkimisille on "täydellistä tilannetta". Äitinkin lohdutti sitä, että kyllä ne muut asiat sitten odottaa. Onneksi perusasiat elämässä on ihan kunnossa, että eiköhän asiat järjestyisi parhain päin.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Tuli tuosta @minttuni viestistä vähän oma tilanne töiden osalta mieleen. Tai siis yleisemmin pohdintaa työtilanteesta ja raskautumisesta. Teen siis itse työkseni väitöskirjaa, menossa 4. vuosi, ja viimeinen vuosi rahoituksella, jos ei apurahaa ensi vuodeksi irtoa. Väikkäri on siinä mielessä hyvässä vaiheessa, että valmistuisi ilman keskeytyksiä varmasti ensi vuonna. Suomeksi sanottuna tässä kohtaa tai tän vuoden aikana raskautuminen ei nyt ehkä ihan parhaaseen kohtaan osu. Mutta kun tilanne noiden munasarjojen osalta nyt on mitä on. Toisaalta tuskinpa kenelläkään lapsen hankkimisille on "täydellistä tilannetta". Äitinkin lohdutti sitä, että kyllä ne muut asiat sitten odottaa. Onneksi perusasiat elämässä on ihan kunnossa, että eiköhän asiat järjestyisi parhain päin.
Siis täällä ihan sama, kerroin äidille tuosta ja hän lohdutti, että kyllä niitä mahdollisuuksia tulee vielä. Kyllä ajattelen, että se lapsitoive on niin iso ja pitkähkö yrityskin, että nyt vaan pitää priorisoida ja luottaa siihen, että töitä ehtii tehdä. Tsemppiä sinne myös pohdintoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: AnsaK ja sofialiina
Esikoisestahaaveileva21
Moi! Mulla on ollut vauvakuume varmaa joku 7v jo .
Ollaan miehen kanssa oltu 10v yhdessä ja kohta vuosi naimisissa. Ollaan molemmat n. 30vuotiaita.
Alustavasti ollaan puhuttu, että aloitettaisiin esikoisen yritys toukokuussa. Välillä vaan tuntuu että mies ei ihan täysin sittenkään vihreää valoa näytä, mikä mua vähän ärsyttää. Tähän mennessä on aina menty miehen MP mukaan ja mun mielestä alkais olla sen vuoro joustaa asiassa? Tuntuu että viimeisen puolen vuoden aikana lähes kaikki tutut on joko saanut tai on saamassa vauvaa mikä ei auta tähän kuumeeseen lainkaan.
Mä voisin hyppää mukaa tähän ketjuun ja saada toi yks puhuttua siihen et oikeesti aletaan enskuussa yrittää!
 
No niin itsekin rohkaistuin ja päätän karistaa "turhat" pelot pois nyt kolmas päivä ilman minipillireitä :) jännittää elämänmuutos, kaikki se "työ" mitä vauva vaatii. Jos raskaudumme, ja kun tulee eteen työpaikalle sitten aikanaan kertominen että on raskaana... sekin hermostuttaa!
Olen ollut uudessaa työssäni vasta 6kk. Mietityttää mitä ihmiset ajattelee :D olen kuitenkin sen verran vanhempi jo (täytän 39) että varmaan kaikki oletti vauvajuttujen olevan jo takana päin. Miehelläni on kaksi kouluikäistä lasta, ja itsellänikin yksi kouluikäinen jo. Ajatus yhteisestä lapsesta on ollut kummallakin tässä pari vuotta jo keskusteluissa mukana. Ja nyt olisi aika toimia varmasti jos aiotaan. Mutta kylläpä hermostuttaa!
 
No niin itsekin rohkaistuin ja päätän karistaa "turhat" pelot pois nyt kolmas päivä ilman minipillireitä jännittää elämänmuutos, kaikki se "työ" mitä vauva vaatii. Jos raskaudumme, ja kun tulee eteen työpaikalle sitten aikanaan kertominen että on raskaana... sekin hermostuttaa!
Olen ollut uudessaa työssäni vasta 6kk. Mietityttää mitä ihmiset ajattelee olen kuitenkin sen verran vanhempi jo (täytän 39) että varmaan kaikki oletti vauvajuttujen olevan jo takana päin. Miehelläni on kaksi kouluikäistä lasta, ja itsellänikin yksi kouluikäinen jo. Ajatus yhteisestä lapsesta on ollut kummallakin tässä pari vuotta jo keskusteluissa mukana. Ja nyt olisi aika toimia varmasti jos aiotaan. Mutta kylläpä hermostuttaa!
Ihan hyvä että jätit pillerit pois,voihan siinä mennä hetki ennenkuin tasaantuu hormonit. Minulla tuli kuopuksesta plussa heti kun lopetin minipillerit. Tietty riippuu tilanteesta mutta eihän se koskaan ole "täydellinen" aikq. Tsemppiä yritykseen :)
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

2.4.2021 perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Minttuni, ya 2/19, 1. lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, ya 6/19, 1. lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5. lapsi
Wbä, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, ya 8/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
Hulda_84, ya 10/20, 3. lapsi
Skidi, ya 11/20, 1. lapsi
Toiveikas1992, ya 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, ya 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Bubbu, ya 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, ya 3/21, 1. lapsi
Pip83, ya 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, ya 3/21, 1. lapsi
Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Skyela....................kp 25/27
Hulda_84............kp 24/26-30
Skidi.........................kp 23/35-36
Iinanen..................kp 23/23-24
Toiveikas1992...........kp 20/24-36
Alinna86.............kp 17/26
Mansikka_maanantai......kp 17/30
Wbä.......................kp 5/27
Sinisilmät...........kp 5/29
Kirjoh....................kp 3/28
Keksi82...............kp 3/28
Bubbu..............kp 2/28
*Tähtipölyä*............kp 2/30-33

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Hulda_84...................................dpo 12
Alinna86.......................................dpo 3

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Mulla sulaa aivot. Nyt kun niitä menkkoja odottaa kuin kuuta nousevaa, niin eivät tietenkään ala. :mad:Jos eivät tänään suvaitse saapua, menee ultrat ym. uusiksi. Ja kauhee stressi et saako sitten uutta aikaa jos on kovin täyttä. Yleensä pelkää että menkat alkaa ja kierrot lyhenee, nyt kun niitä toivoo niin pysyvät sitten oikein kiusallaan poissa.:cautious: Tulee varmaan joku ylipitkä kierto. Haluun jo päästä pistämäön!!!:LOL:
 
  • Surullinen
Reactions: KirJoh89
Tänään 3 viikkoa kierukan poisotosta. Sais menkat jo alkaa. Ei kyllä mitään ilmoittele tulostaan. Mulla oli ennen kierukkaa lyhyt kierto, 21-25 päivää. Myös äidillä ollut, ja hällä kuitenkin alkanut vaihdevuodet ihan normaalisti ja pikkuveljenikin syntynyt hänen ollessa 32. Aina tullut raskaaksi suunilleen pelkällä ajatuksen voimalla. Vaikka en nyt usko raskauteen tässä kohtaa, niin pakko tehdä testejä säännöllisesti. Mulla on levottomiin jalkoihin lääkitys, joka pitäisi lopettaa mahd. pian raskaiden alettua.

Lisäksi mietityttää korona-rokote. Oon astman kanssa 2. riskiryhmää. Aiemmin ohje oli, että raskauden yritystä pitäisi välttää 2 kk, jos ottaa rokotteen, mutta nyt sitten THL:n sivuilla on että tapauskohtaisesti mietitään. Neuvontapuhelimessa keuhkolääkäri totesi, että hän kyllä varmaan suosittelisi, mutta ei ole hoitava lääkäri. Justiinsa soitin astmalääkkeiden säädöistä liittyen raskauteen, että taasko pitää soittaa keuhkopolille. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Tänään 3 viikkoa kierukan poisotosta. Sais menkat jo alkaa. Ei kyllä mitään ilmoittele tulostaan. Mulla oli ennen kierukkaa lyhyt kierto, 21-25 päivää. Myös äidillä ollut, ja hällä kuitenkin alkanut vaihdevuodet ihan normaalisti ja pikkuveljenikin syntynyt hänen ollessa 32. Aina tullut raskaaksi suunilleen pelkällä ajatuksen voimalla. Vaikka en nyt usko raskauteen tässä kohtaa, niin pakko tehdä testejä säännöllisesti. Mulla on levottomiin jalkoihin lääkitys, joka pitäisi lopettaa mahd. pian raskaiden alettua.

Lisäksi mietityttää korona-rokote. Oon astman kanssa 2. riskiryhmää. Aiemmin ohje oli, että raskauden yritystä pitäisi välttää 2 kk, jos ottaa rokotteen, mutta nyt sitten THL:n sivuilla on että tapauskohtaisesti mietitään. Neuvontapuhelimessa keuhkolääkäri totesi, että hän kyllä varmaan suosittelisi, mutta ei ole hoitava lääkäri. Justiinsa soitin astmalääkkeiden säädöistä liittyen raskauteen, että taasko pitää soittaa keuhkopolille.
Minulla ei ollut kuukautisia kun oli mirena-kierukka kuopuksen syntymän jälkeen reilun vuoden ajan. Lokakuussa poistettu,tuli tyhjennysvuoto parin päivän päästä. Sen jälkeen meni 2kk ennenkuin tuli ekat kuukautiset. Siitä lähtien olleet säännöllisesti 29-30pv välein 5-7vrk.
 

Yhteistyössä