Haaveena vauva 2022

Tänään 3 viikkoa kierukan poisotosta. Sais menkat jo alkaa. Ei kyllä mitään ilmoittele tulostaan. Mulla oli ennen kierukkaa lyhyt kierto, 21-25 päivää. Myös äidillä ollut, ja hällä kuitenkin alkanut vaihdevuodet ihan normaalisti ja pikkuveljenikin syntynyt hänen ollessa 32. Aina tullut raskaaksi suunilleen pelkällä ajatuksen voimalla. Vaikka en nyt usko raskauteen tässä kohtaa, niin pakko tehdä testejä säännöllisesti. Mulla on levottomiin jalkoihin lääkitys, joka pitäisi lopettaa mahd. pian raskaiden alettua.

Lisäksi mietityttää korona-rokote. Oon astman kanssa 2. riskiryhmää. Aiemmin ohje oli, että raskauden yritystä pitäisi välttää 2 kk, jos ottaa rokotteen, mutta nyt sitten THL:n sivuilla on että tapauskohtaisesti mietitään. Neuvontapuhelimessa keuhkolääkäri totesi, että hän kyllä varmaan suosittelisi, mutta ei ole hoitava lääkäri. Justiinsa soitin astmalääkkeiden säädöistä liittyen raskauteen, että taasko pitää soittaa keuhkopolille.
Mulle sanottiin kun kierukka poistettiin, että voi mennä parikin kk ennenkuin vuoto alkaa..
No ei menny ku kaks päivää itellä, mut kierto oliki sit heti 36pv ja normaalisti 28 ja nyt viime kierto 24.
Nyt menos kp 20, jännityksellä ootan taas
et tuleeko ne kuukautiset ny vai ei ja koska tulee jos tulee.
Tuota koronarokotetta miettiny kans itse ja oon tullu siihen tulokseen, että en ota, en halua ottaa riskiä minkää suhteen.
 
Hetken omia fiiliksiä. Täällä ollut mieli aika maassa ja yleensä ovulaation aikaan heräävä innostus on nyt ihan kadoksissa. En ole tikuttanut ja menemme nyt joka toisen päivän taktiikalla, ettei tule paineita ja liian suoritus olo.
Tsemppiä ❤

Samoilla fiiliksillä, välillä ihan "ahdistaa"kun on niin varma,ettei onnistu, oviksen jälkeen ja jopa oviksen aikana tuskastuttaa epäonnistuminen:(

Olisin niin kovin ottanut nyt plussan ja jättänyt gyne käynnin käymättä, sitäkin miettinyt että olisiko pitänyt mennä jo puolen vuoden kohdalla,mutta kun sitä vaan ajatteli,että kyllä se tärppi käy vuoden aikana :( Eipä tainnut käydä,minulla ei ole aikaa montaa vuotta yrittää,joten kello käy kokoajan :( Sitä rypee välillä ajatuksessa,että miksei alettu yrittämään jo aiemmin, mutta turha sitäkään on jossitella :(
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

3.4.2021 lauantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Minttuni, ya 2/19, 1. lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, ya 6/19, 1. lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5. lapsi
Wbä, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, ya 8/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
Hulda_84, ya 10/20, 3. lapsi
Skidi, ya 11/20, 1. lapsi
Toiveikas1992, ya 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, ya 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Bubbu, ya 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, ya 3/21, 1. lapsi
Pip83, ya 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, ya 3/21, 1. lapsi
Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Skidi.........................kp 24/35-36
Toiveikas1992...........kp 21/24-36
Alinna86.............kp 18/26
Mansikka_maanantai......kp 18/30
Wbä.......................kp 6/27
Sinisilmät...........kp 6/29
Kirjoh....................kp 4/28
Keksi82...............kp 4/28
Bubbu..............kp 3/28
*Tähtipölyä*............kp 3/30-33
Skyela....................kp 2/27
Iinanen..................kp 1/23-24

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Alinna86.......................................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Kiitos @Toiveikas1992 ja @Jaffakeksi vastauksista! Hiukan tässä siis hätähousuilen noiden menkkojen kanssa. :sneaky:Ton lääkityksen takia täytyy nyt noita raskaustestejä tehdä säännöllisesti niin kauan, että ne menkat sieltä tulee. Koronarokotteen osalta seurailen nyt tiedostusta, josko selkiytyisi ohjeet, kun muualta maailmalta tulee tutkimusdataa. Onneksi astma on hyvässä hoitotasapainossa, mikä vähentää infektioalttiutta, ja ollaan puolison kanssa oltu tarkkoja koronahygienian kanssa. Sosiaalinen elämä rajoittuu Prismassa käynteihin. :poop:
 
Täällä olis piinapäivät käsillä, Flon mukaan dpo2, mutta luulen oviksen tuntemusten perusteella kyllä olleen vasta eilen eli listalle saisi päivittää dpo1 :)

Olin koko viikon niillä mielin, että ovista ei varmaan tulekaan, mutta eilen oli aika koviakin alavatsatuntemuksia ja pienen liman bongasin. Tänään on kipukin helpottanut ja eilen illalla talleteltiin, niin nyt on mieli taas toiveikkaampi! Tutkin jo raskauslaskurista laskettua aikaa, jos tässä kierrossa tärppäisi niin menisi jouluaatolle :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mulla sulaa aivot. Nyt kun niitä menkkoja odottaa kuin kuuta nousevaa, niin eivät tietenkään ala. Jos eivät tänään suvaitse saapua, menee ultrat ym. uusiksi. Ja kauhee stressi et saako sitten uutta aikaa jos on kovin täyttä. Yleensä pelkää että menkat alkaa ja kierrot lyhenee, nyt kun niitä toivoo niin pysyvät sitten oikein kiusallaan poissa. Tulee varmaan joku ylipitkä kierto. Haluun jo päästä pistämäön!!!
käy ostaan raskaustesti ja tee se nii alka varmasti pian ainaki täällä AINA kun teet testin niin illalla alkaa:D
No ei toivotaan et saapuisivat nopsaa ja pysytte aikataulussa, mutta kyl mää luulen et ultra-aikoja voi vielä vaihdella silti. Ootteko kunnallisella hoidossa?
mullekkin varasivat ajan ns klinikan sulun jälkeenkin vielä vaikka oli ruuhkaa!:)
 
käy ostaan raskaustesti ja tee se nii alka varmasti pian ainaki täällä AINA kun teet testin niin illalla alkaa
No ei toivotaan et saapuisivat nopsaa ja pysytte aikataulussa, mutta kyl mää luulen et ultra-aikoja voi vielä vaihdella silti. Ootteko kunnallisella hoidossa?
mullekkin varasivat ajan ns klinikan sulun jälkeenkin vielä vaikka oli ruuhkaa!
Haha, toi on kyllä niin perus, että kun testin tekee niin tunnin sisällä alkaa menkat! Mut ei tarvinnut tehdä edes sitä tällä kertaa, menkat alkoivat tänään! Harvemmin sitä on niiden saapumisesta näin iloinen. Ollaan yksityisellä, sain onneksi oman lääkärin vikan vapaan ajan keskiviikolle. Kyllähän ne tosiaan laittavat ajat varmaan järjestymään sitten kun hoito lähtee käyntiin. Oon vaan niin hullu stressaaja.

Hymiöt on mua vastaan täällä, lisäilkää niitä tonne väleihin
 
Paljon onnea plussanneille @Kuumeilija40 ja @HuLdA_84, toivottavasti nämä plussat ovat tiukasti kyydissä <3 Tervetuloa myös uusille ja paljon tsemppiä piinailijoille!

Itse olen myös pohtinut tätä koronarokoteasiaa ja olen tullut siihen tulokseen, että en aio ottaa sitä ennen kuin tämä toinen lapsi on saatu. En uskalla ottaa riskiä, että siitä aiheutuisi sikiöaikana mitään ongelmia.

Täällä alkoi eilen menkat eli huomiselle voisi päivittää kp 3. Kierto oli vain 24 päiväinen, edellinen oli 25. Limoista päätellen luteaali oli vain 11 päivää, vähän jännittää miten se sopii yrityksen kanssa. Meillä siis alkaa tässä kierrossa yritys, omg!
 
Esikoisestahaaveileva21
Minä otan kyllä koronarokotteen. Koronatartunta on odottavalla äidille myös riski. Mietityttää kyllä, että pitääkö sitä yrityksen aloitusta lykätä toisen annoksen jälkeiseen aikaan (kahta kuukautta en tosin odottaisi silloinkaan). Mistään ei oikein löydy minkään vakavasti otettavan auktoriteettitahon mutuiluakaan asiasta (tietoa ei ymmärrettävästi ole).
Mä sain ekan rokotteen tammikuussa ja n viikko sitten toisen. Mä en aio myöskään odottaa kahta kuukautta, vaan aloittaa yrittämisen enskuussa.
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

4.4.2021 sunnuntai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Bubbu, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Skidi.........................kp 25/35-36
Toiveikas1992...........kp 22/24-36
Alinna86.............kp 19/26
Mansikka_maanantai......kp 19/30
Wbä.......................kp 7/27
Sinisilmät...........kp 7/29
Kirjoh....................kp 5/28
Keksi82...............kp 5/28
Hulda91...............kp 5/30
Bubbu..............kp 4/28
*Tähtipölyä*............kp 4/30-33
Skyela....................kp 3/27
Iinanen..................kp 2/23-24

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Skidi......................................dpo 3
Alinna86.............................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Mä ajattelin kyllä ottaa rokotteen, kun oma vuoro tulee, vaikka on yritys päällä. Sitten jos onnistuu raskautumasn, niin toisen annoksen voi ottaa lapsen synnyttyä. Tuo 2 kk varoaika rokotuksen jälkeen poistettiin suosituksista jo jokin aika sitten.
Pohdintani oli vähän huonossa muodossa, en siis juuri tiennyt, että jos raskautuu rokotusten välissä, niin saako tehosterokotteen. Nyt on kuitenkin aika pitkä väli noiden välillä. Mutta sitten sen ilmeisesti saa kun synnyttää!
 
Koronarokotteesta täällä ollut puhetta. Itse hoitoalalla töissä niin sain Biontech Pfizerin ekan rokotteen jo tammikuussa, tehosteen helmikuussa. Meillä yritys alkaa kesäkuussa joten hyvä väli tulee rokotteen ja yrityksen väliin. Mä myös aattelen että vakava korona on riski myös sikiölle. Toivotaan että nuo rokotteet ois turvallisia myös raskaana oleville.❤
 
Moikka supernaiset!
Eimy esittäytyy. Oon näitä ketjuja seurannut jo hyvän tovin ja jännäillyt taustalla.

Ollaan +-33-vuotiaita,
ekan yritys lähtemässä pikkuhiljaa käyntiin. Joka päivä laskeskelen, ottaisiko vielä tänään pillerin vai ei. Toistaiseksi vielä ottanut, olisi kiva jos LA menisi ensi vuodelle.
Olen sen verran monesta paikasta lukenut/kuullut, että eka ovulaatio voisi olla "parempi" kuin seuraavat, joten en halua että se menee hukkaan. Toki voihan olla että eka ovis suvaitseekin ilmestyä vaikka vasta 3 kk päästä, mutta toisaalta yhtä hyvin se voisi tapahtua jo hyvin piankin pillereiden lopetuksesta.

Että hyvissä ajoin näköjään alkaa se laskelmointi ja suunnittelu! Testilabran tarvikkeetkin on jo valmiina odottamassa. :D

En ihan vielä ainakaan uskalla listoille, katsotaan kuinka rohkaistun täällä juttelemaan.
 
Moikka!

Liityn joukkoon kuumeilemaan.
Täytän tänä vuonna 30v ja mies 33v, esikoinen on 2/20 syntynyt ja nyt olisi haaveissa toinen vauva
Kierukka lähti reilu viikko sitten ja menkat alkoikin melkein heti, nyt odottelen niiden loppua ja ekaa ovulaatiota. Oviksia en aio tikuttaa ja ainakin kevät mennään asenteella tulee jos on tullakseen
Esikoisen kohdallakaan en ovista tikutellut ja noin 6kk yritettiin ennenkuin tärppäsi.
Elikkä mutkin saisi lisätä listalle
Nyt siis kp 5/30 ja ya 4/21 ja haaveissa toinen lapsi.
 

Yhteistyössä