Haaveena vauva 2022

Kattelin mahdollista laskettua aikaa ens kierrosta. Ois 31.12-1.1. Jotenkin tuli olo, et ei. Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla ja miulla oli raskausmyrkytys, kaikki tapahtuneet jätti sen verran isot traumat et oon aatellu et jos uudestaan raskaaksi tulen, haluan suunnitellun sektion. En jaksa toista kertaa sitä rääkkiä mitä läpi kävin.
No suunnitellut sektiot tehdään yleensä viikko ennen laskettua aikaa, eli menis just jouluun. :(
Vaikka haluan todella paljon toista lasta, tuli nyt fiilis et jos en kuitenkaan soittelis sinne gynelle vielä.
Antais pääsiäisen vaan sotkea aikataulut ja sit vasta sitä seuraavaan kiertoon OI. Kuulostan varmaan tosi hölmöltä, mut en haluu ton esikoisen joulua pilata (joo tiiän, et ei oo ees varmaa et tulis raskaaksi, mut onhan siinä se mahdollisuus). Tiiän et monet kellä ei oo yhtään lasta, tekis mitä vaan ja ei oo todellakaan mitään väliä milloin se syntyisi, kuhan vaan syntyisi. Tuntuu itsekkäältä ees kirjoittaa mitään tämmöistä. :(
 
Hei, tulen mukaan keskusteluun.
Olemme puolison kanssa vuosimallia 1989, ja olemme haaveilleet esikoisestamme jo vuosia, virallisesti yrityksen aloitimme 6/2019. Ennen sitä mentiin tjottailulla. Yksi keskenmeno varhaisessa vaiheessa 11/18 taustalla.
Keskenmenon jälkeen ei ole kunnon plussaa tullut, joten pettymyksen kiertoja tässä on jo ehtinyt kohtalaisen paljon tulla. Hakeudumme 7/20 terveyskeskuksen kautta lapsettomuustutkimuksiin, ja nyt on selvinnyt, että kärsimme selittämättömästä lapsettomuudesta. Kummastakaan ei tutkimuksissa ja näytteiden perusteella mitään vikaa. Tarkoituksena on aloittaa seuraavasta kierrosta letrotsoli-vahvisteisesti inseminaatiolla, joita tehtäisiin tarpeenmukaan 3 kertaa. Mikäli ei sitenkään tärppää, olisi IVF-hoitojen aloitus edessä.

Tilanne tällä hetkellä: edelliset kuukautiset ovat alkaneet 25.2 ja ovat nyt 6 päivää myöhässä. Raskaustestit negatiivisia. Sairastuin koronaan muutama päivä ovulaatioplussan jälkeen, niin lieneekö se voinut sitten siirtää ovulaatiota vielä. Ovulaatiokivut ja selvä plussa tikussa oli kp 14, kuten yleensäkin (kierto on ollut yleensä hyvin kellontarkka). Mikäli vielä plussaisin tästä kierrosta, niin laskettuaika menisi joulukuun alkupuolelle 2021. Epäilykseni tämän kierron mahdollisuuksista plussaan ovat vahvat, eli en usko plussaavani, koska olen aikalailla täysin oireeton ollut viimeiset pari viikkoa kierron ja mahdollisten raskauteen liittyvine oireineen.

Tulen mukaan listoille. EN SAA LAITETTUA PUNAISTA VÄRIÄ @minttuni

KirJoh89, yritys aloitettu 6/2019, esikoinen haaveissa.
En tule vielä kiertopäivälistalle, koska nyt kierron suhteen hieman epämääräinen tilanne.


Olen seurannut myös ryhmiä haaveena vauva 2019, toiveena vauva 2020, toiveissa vauva 2021 ja nyt tähän keskusteluun liityn mukaan.
 
Viititkö @minttuni Laittaa mut piinalistalle kuitenkin? :D Tikutettu on nyt ja vahvimmat viivat oli eilen, testasin vielä tänäänkin uudestaan ja oli haaleempi. Jännä vain että lömmöt nous kuitenkin jo eilen mutta mennään nyt näillä eli tänään dpo0 :)
 
Heippa kaikki! Siirryn minäkin tänne tuolta vauva 2021-ryhmästä. :) Meillä on entuudestaan yksi ivf-hoidoilla alkunsa saanut lapsi. Toista on nyt luomuna yritetty viime elokuusta. Yllätys yllätys ei ole onnistunut ja nyt ollaankin aloittamassa uutta ivf- rundia. Jos menkat alkavat tänöön (ennen 18.00) siirtyvät hoidot pääsiäisen takia ens kuulle. :cautious:Jos selvitään ton 18.00 yli niin aloitetaan heti tähän kiertoon! Vitsi että ahdistaa jokainen vessakäynti, pitäkää peukkuja että menkat pysyvät poissa ja päästäisiin jo aloittamaan!
 
Hei! Täällä iäkkäämpi uusi äitikokelas ilmoittautuu. Molemmat olemme -82 , ja haaveilemme yhteisestä lapsesta. Oli ajatuksena että aikaisintaan vuoden vaihteen jälkeen (miehen mielestä, ettei oli ns. Vuotta nuorempana koulussa kun tammikuussa syntyneet) :I eli nyt olisi aloitus näillä näppäimillä. En toki usko heti raskaitumiseen. Meillä haastetta tuo välimatka kun töiden takia asumme 200km päässä toisistamme toistaiseksi. Olemme olleet siis myös saman katon alla aiemmin. Suhteemme on nyt 3v vanha ja olemme toistemme sielunkumppanit.
Olen vähän nyt myös saanut ramppikuumetta, haluan ja en uskalla. Epäilen onko ratkaisu hyvä vai huono. Olisi ihana olla kahdestaan, mutta tuntuu tyhjältä jos emme yhteistä lasta sitten saakaan, ja nyt alkaa olla ikä sen suhteen loppu suoralla. Puntaroin siis, jätänkö minipillerit näihin kuukautisiin jotka juuri alkaa. Vai.... Apua käytännössä emme huhtikuussa voi onnistua kuitenkaan kun oviksen aikaan emme kerkeä puuhiin
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Täällä iäkkäämpi uusi äitikokelas ilmoittautuu. Molemmat olemme -82 , ja haaveilemme yhteisestä lapsesta. Oli ajatuksena että aikaisintaan vuoden vaihteen jälkeen (miehen mielestä, ettei oli ns. Vuotta nuorempana koulussa kun tammikuussa syntyneet) :I eli nyt olisi aloitus näillä näppäimillä. En toki usko heti raskaitumiseen. Meillä haastetta tuo välimatka kun töiden takia asumme 200km päässä toisistamme toistaiseksi. Olemme olleet siis myös saman katon alla aiemmin. Suhteemme on nyt 3v vanha ja olemme toistemme sielunkumppanit.
Olen vähän nyt myös saanut ramppikuumetta, haluan ja en uskalla. Epäilen onko ratkaisu hyvä vai huono. Olisi ihana olla kahdestaan, mutta tuntuu tyhjältä jos emme yhteistä lasta sitten saakaan, ja nyt alkaa olla ikä sen suhteen loppu suoralla. Puntaroin siis, jätänkö minipillerit näihin kuukautisiin jotka juuri alkaa. Vai.... Apua käytännössä emme huhtikuussa voi onnistua kuitenkaan kun oviksen aikaan emme kerkeä puuhiin
Saattaisin itse jättää pillerit pois, koska voi kestää aikaa tasautua kierrossa. Vai onkos minipillerien kanssa tätä? Mulla ei ole minipillereitä ollut, e-pillerit joskus vuosia sitten ja ehkäisyrengas viimeisimpänä, kai senkin lopetuksesta jo joku 9 vuotta heh.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Keksi82
Moi!

Täällä ilmoittautuu mukaan yksi kovasti odotusta odottava! Ikää on elokuussa 29 vuotta, mies 28. Ensimmäinen lapsi yrityksessä ja ehkäisy jätetty pois lokakuussa. Olen seuraillut talven yli tuota Toiveissa vauva 2021-ketjua ja tätäkin niin kauan, kun on ollut. Nyt vasta rohkenin kirjoitella :D
Meillä siis vauvahaave siirtyy vuodelle 2022, jos ei jollain onnenkantamoisella tärppää tähän kiertoon, ovis pitäis olla ihan näinä päivinä käsillä!

Voisin liittyä listoillekin eli yritys alkanut 11/20, 1. lapsi molemmille. Tällä hetkellä (31.3.) kp 21/35-36.
Väriä en tähän näköjään puhelimella saa, mutta toivottavasti tulee huomatuksi :)
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

31.3.2021 keskiviikko

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Minttuni, ya 2/19, 1. lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, ya 6/19, 1. lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5. lapsi
Wbä, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2. lapsi
Kuumeilija40, ya 8/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
Hulda_84, ya 10/20, 3. lapsi
Skidi, ya 11/20, 1. lapsi
Toiveikas1992, ya 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, ya 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Bubbu, ya 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, ya 3/21, 1. lapsi
Pip83, ya 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, ya 3/21, 1. lapsi
Skyela, 4/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Bubbu..........................................kp 29/28
*Tähtipölyä*............................kp 29/33-35
Kuumeilija40...........................kp 24/24-26
Skyela.........................................kp 23/27
Hulda_84.................................kp 22/26-30
Skidi..........................................kp 21/35-36
Iinanen.......................................kp 21/23-24
Toiveikas1992........................kp 18/24-36
Alinna86....................................kp 15/26
Mansikka_maanantai...........kp 15/30
Wbä..............................................kp 3/27
Sinisilmät..................................kp 3/29
Kirjoh...........................................kp 1/28
Keksi82......................................kp 1/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Bubbu............................................dpo 12
Iinanen..........................................dpo 12
Hulda_84...................................dpo 10
*Tähtipölyä*..............................dpo 9
Alinna86.......................................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on jännät menkat taas. Tuhru vuoto alkoi KP 22 tuli rusehtavaa vuotoa kuukuppiin n
2 Teelusikkaa Eilen illalla loppui. Nyt ei mitään vuotoa. Kp 24 kuitenkin jo. Ei mitään oireita raskauteen viittaavia. Olisiko ollut kiinnittymis yritys? Vai mahtaako keltarauhanen temppuilla?
 
Jessss! Menkat ei alkaneet tänään! Eli päästään aloittamaan hoidot heti. Vitsit oon iloinen. Ja jännittynyt.
Mahtavaa! Mulla kans oli pientä jännitystä eilen et miten käy tän IVF kierron kanssa ku tuo pääsiäinen tuli tuohon ja hieman klinikan kans jouduttiin jutteleen et mitä tehdään mutta mulla alka IVF hoito myös tähän kiertoon. Nyt jää ns eka väliultra välistä, mutta ultra heti sit pääsiäisen jälkeen ja suunniteltiin lääkkeet siten:giggle:

Tänään mulla kp 3 ja aloitan pistämisen Ovaleapilla. Jännittää vähän sillä eka IVF hoito minulle. Huippua kuulla et sulla jo 1 lapsi onnistuneesta IVF ❤
 
Hei täällä yksi yrittäjä mukaan!

YA 3/21, ensimmäinen lapsi
EDIT: Kiertopäivää en tiedä, koska kierukka otettu pois 2,5 viikkoa sitten. Ekoja kuukautisia ei vielä ole tullut.


Itsellä yrityshaaveita varjostaa pelko munasarjareservin ehtymisestä. Hiukan omaa taustaa. Isosiskolla (-86, itse -89) todettiin varhaiset vaihdevuodet viime marraskuussa (tarkempi diagnoosi POI), minkä takia hakeuduin itsekin hedelmällisyysselvittelyihin. Omakaan tilanne ei ratkiriemukkaalta näytä. AMH-arvo oli 0,35 ja munasarjojen aktiivisuus laiskanpuoleista. Toki noi on kierukan kanssa, että hiukan saattaa petraantua, mutta ei nyt mitenkään mullistavasti.

Lasten hankinta on ollut ajatuksissa, mutta vasta vuoden-kahden päästä. Nooh, tämä suunnitelma veti nyt häränpyllyä, kun aikaa ei mitä ilmeisemmin ihan kauheasti ole. o_O Kierukka otettiinkin pois nyt pari viikkoa sitten. Mulla on nyt lähete julkisen puolen fertiliteettiselvittelyihin, kiitos ihanan nuoren tk-lääkärin, joka edisti asiaa ilman vitkuttelua. Lääkäriaika on kesäkuulle ja ennen vastaanottoa otetaan iso liuta hormonitasoja labrassa.

Lähinnä kiinnostaa, että mitä tässä nyt on odotettavissa ennen ivf-hoitoihin päätymistä, jos jollain olisi vastaavaa taustaa. Toki ilman ehkäisyä olen ollut vasta lyhyen aikaa, mutta kun se kello nyt tikittää sen verran vauhdikkaasti, että ihan kauheasti tässä ei kannata myöskään odotella luomuraskautta.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko vähä raapustella aikansa kuluksi ja päänsä helpottamiseksi... :)
Mulla kp 18 nyt, kierukan poiston jälkeen kierto ollut ensin 36 ja sitten 24, aina ennen 28, niin sillä lasken edelleen kierron 18/28.
Aina oletetun ovulaation aikaan nännit kipeytyny todella paljon, siis niin paljon, että suihkussakin käynti on ollu inhottavaa, ovulaatio kipuja tms ei ole silti ollut, limoja vain vähän.
No nyt ei oo mitään tuntemuksia rinnoossa, ei siis yhtään mitään, ovulaatiokipuja kumminkin tunsin kp 12&13. Eli oletettavasti nyt dpo4 tai 5, eilen ja tänään ollut menkkamaisia tuntemuksia ja pientä päänsärkyä ja tänään töissä iski päiväkahvin aikaa IHAN JÄRKYTTÄVÄ väsymys.
Hullu kun on nii laskettuaika laskureitaki pakko ollu vahdata ja la olis ehkä 19.12 jos tärppäis nyt, olis kyllä ihana saada jouluvauva.
En voi muuta todeta kuin, että kyllä ihmisen mieli on hullu, kun niin paljon sitä vauvaa toivoo niin ei tiedä kuvitteleeko oireet vai ei...
 
@sofialiina anteeksi että olen utelias, mutta minkälaisia oireita sisarellasi oli,että alettiin epäillään ennenaikaisia vaihdevuosia?Ollaan yritetty pian vuosi ja yhtään plussaa ei ole tänä aikana tullut. Koetin ottaa huoleni esille neuvolassa,mutta sieltä tylysti ilmoitettiin että ei voi olla kyse vaihdevuosista kun menkat tulee joka kk.Ei suostuttu ottamaan mitään verikokeita. Itsellä monta kk niukentuneet menkat ja puhkes aikuis iän akne, limakalvot kuivaa suussa.Kierto on kyllä suht säännöllinen,mutta lyhentynyt, ovis aikaistunut. Ikää kesällä 39v.Huolen aiheena ollut pelko alkavista vaihdevuosista :(
Huhtikuun puolessa välissä gyne, kerron siellä sitten huoleni:)
 
@petronella09 Mulla kaverilla tutkittiin 36-vuotiaana, koska vuosien lapsettomuus ja syytä ei löytynyt. Oli yksi kierros ivf-hoitojaksin tehty ennen tuota, jossain kohtaa yritystä. Ennenaikaiset vaihdevuodet oli epäilyksenä, tulokset siihen viittasi, silti saivat hoidoilla vielä lapsen. En ihan tarkalleen muista, mitä kaikkea siinä oli. Harmi kyllä, jos ei lähdetä tutkimaan. Vai pitääkö tosiaan olla selkeitä oireita, jotka viittaavat vaihdevuosiin.

Minä odottelen, että olisi jo kp 20 ja alkaisi synarela ja valmistautumine ivf-hoitoon. Tehdään pitkällä kaavalla, en tiedä miksi, vaikuttaa siltä että usealle tehdään. En ole huomannut kysyä.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@petronella09 Siskoni ei asu Suomessa, ja työpaikkansa hulppean sairausvakuutuksen takia asioi yksityisellä puolella. Hän oli siis ihmetellyt epäsäännöllisiä menkkoja pillereistä huolimatta. Hänen ystävänsä oli lapsettomuushoidoissa, minkä takia hakeutui hedelmällisyystutkimuksiin. Taustalla ei siis raskausyrityksiä, kun sinkkuna elelee. Hänellä tilanne oli jo niin huono, että ainuttakaan munasolua ei saatu jäädytysyrityksissä talteen. Noiden kuukautisten lisäksi oireita oli unettomuus ja sydämen rytmihäiriöt, mutta ei noita osannut yhdistää tohon. Itselläkin ollut samantyyppistä oireilua, mutta oon pistänyt sen vaan lapsuudesta asti vaivanneiden levottomien jalkojen ja stressaamistaipumuksen piikkiin

Itsekin kävin hedelmällisyysneuvolassa Mehiläisen Felicitaksessa. Tk:ssa suostuivat syksyllä mittaamaan vaan FSH:n, mikä oli normaali. Tosin sen luotettavuudesta ei tiedä kierukan takia. Ongelma pelkän FSH:n mittaamisessa on se, että se lähtee kohoamaan viiveellä, AMH voi tässä kohtaa olla jo tosi huono.

Ennenaikaiset vaihdevuodet on epätarkka nimi juurikin sen takia, että kuten @minttuni kommentoikin, munasarjat ei ihan samalla tavalla sammu vaan sieltä saattaa tulla satunnaisia spontaaneja ovulaatioita, joita voidaan jeesiä hoidoilla. Tää Lääkärilehden juttu aiheesta oli musta aika selkokielinen:

 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä