Haaveena vauva 2022

@Alinna86 Voi jeee miten mahtavaa, ei ole mitään syytä miksi kaikki ei nyt menisi loppuun asti joten kovasti onnea matkaan! <3 Tuuhan perässä, täällä mennään 25. raskausviikkoa jo (voi apua).

Mäkin käyn täällä lueskeleen, kun pari vuotta tuli roikuttua, enkä osaa lopettaakaan
Kiitos ❤VItsit vastahan säkin plussasit :love:
Onnea loppu odotukseen ❤❤❤
 
  • Rakkaus
Reactions: sabs
Sitten ON: Täällä kp 13 ja liityn epätoivoisten ovisbongailijoiden joukkoon. Moni tosin olikin jo päässyt piinailemaan joten toivottavasti perässä tullaan. Mutta joo viime kierrossa ovis yllätti jo kp 11 ja nyt oon tikuttanut kp8 lähtien selkeetä mutta negatiivistä viivaa pc:llä. Tänään kp 13 eikä merkkiäkään saapuvasta oviksesta, hohhoijaa.
 
AMR
Onnea plussanneille! :) Itsellä menossa kp 26/30(31) ja koitan malttaa olla testailematta. Eilen tuli kyllä ovistesti tehtyä (jos näkyiskin raskaus), mutta sieltä kyllä tuli niin surullinen viiva että sai oikein pinnistellä näkevänsä.
Ovikset mulla on tässä 5kk aikana tikutellessa kuitenkin tullut joka kuukausi säännöllisesti.
Koko ajan mulla on ”oireita”. Mahaa nippailee ja rinnat on kipeenä yms. Mutta mahan nippailut on mulle muutenkin normaalia kun sairastan endometrioosia, eipä ne aijemmillakaan kierroilla oo mitään tarkottanut. Ja rinnatki kipeytyy ja turpoaa aina tosi paljon ennen menkkoja.
Voi kun päivät menis nyt nopeeta. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
@Alinna86 onnea!! Käyn säännöllisesti katsomassa, mitä tänne kuuluu ja erityisesti sinun tilannetta jännittänyt ja toivonut teille plussaa! <3
Täällä syntyi 19.7 tyttö ja kaikki hyvin. Neiti tänään 3 viikkoa vanha.
Tsemppiä kaikille tutuille ja tuntemattomille ja ihanaa tulevaa syksyä!
Kiitos, muistankin sinut ❤
Onnea pienestä tytöstä ja ihanaa vauva arkea :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Aniaj
Jos saan valittaa omaa napaa niin tänään kävin vikassa inseminaatiossa, lääkäri ei nähnyt ultralla onko siellä ovulaatiota tapahtunut mutta ei kuulemma ainakaan enää tulossa. :cry:

nyt sitten joudutaan ensin odottamaan pari viikkoa r-testin tulosta, jonka jälkeen voivat laittaa meidät ivf-jonoon. Ivf-suunnittelukäynti olisi aikaisintaan alkuvuodesta 2022 ja kuinkakohan kauan menee vielä suunnittelukäynnin jälkeen ennen kuin pääsee siihen hoitokiertoon? Olipa todella masentava käynti, etätöissä tullut itkettyä koko päivä:cry:
 
Kiitos kysymästä @Sinisilmät. Piinapäivillä tässä taas ollaan (kp 23/28) ja nippailuja tuntunut lähes joka Päivä oviksen jälkeen. Toivoa taas siis on, mutta viikonloppunahan sen viimeistään näkee. Parin viikon päästä maanantaina hysteroskopia. Sen jälkeen ilmeisesti jo syyskuussa alkais seuraavat kaksi inseminaatiota ja sit rankempiin hoitoihin. Yritystä tällä hetkellä takana jo 2 v ja 2 kk ilman yhtäkään kunnon (jossain vaiheessa yritti pientä haamua tehä, mutta hiipui nopeasti pois) plussaa. Psyykkisesti ottanut melko koville, kun ei vaa oo lähteny raskaus nyt edes alulle.

Kävin viimeviikolla just puhdin raskautta suunnittelevien verikokeissa. Ferritiini 50, hb 146,muut arvot kaikki viitearvoissa (pari vielä vastaamatta, mm. Kilpparit, folaatti ja d-vitamiini). Mutta ei siis näillä näkymin omassa terveydessä vikaa ainakaa. Laitan tähän viestiin vaikka loputki arvot, kunha ne vastattu.
Ymmärrän täysin sun tunteet vaikka teillä vielä pidempi taival ollu mut etenkin tää ettei ns syytä löydy tekee tästä entistä raskaampaa. Mullakin kaikki arvot priimaa ja miehen näyte 6/5 mut silti mitään ei tapahdu.

En oo ennen kuullu hysteroskopiasta niin mikäs se on?
Onko teidän omasta tahdosta et haluutte tehä viel 2 inssiä vai olisko mahdollisuus siirtyä jo yhden jälkeen IVF?

Mulla alko tänään yllärinä pari päivää ennakkoon menkat ja tän kierron lopussa alkaa nyt sit sumuttelut ja syyskuun lopussa alkaa piikittely.

Oma tavote ja toive on et tää seur hoito onnistuis edes siinä et saatais kerättyä hyvä saalis ja ei enää tarvis sit uutta lääkekiertoa tehdä kolmatta kertaa mut jotenki tietenki epäonnistuneen ekan kerran jälkeen missä odotukset oli pilvissä niin nyt jotenki ei uskalla toivoa mitään ettei tulis pettymystä.

Hulluna haleja ja tsemppejä kaikille etenkin piinailuihin ❤❤
 
Karen99 olen niin pahoillani tilanteestanne :( elämä on niin epäreilu joskus:( Voi kumpa saisitte kuitenkin luomu yllärin ❤

Toivoisin niin kovin onnistumista teille @Sinisilmät ja @KirJoh89 ❤❤ olette jo odottaneet kovin kauan :(

Onnea Alinna86 ❤ Toivon että vihdoin kaikki menisi loppuun asti onnellisesti:)

Omaa napaa: kp 21, aamulämmöt laskusuunnassa tänä aamuna,tosin olin nukkunut huonosti:/ loman jälkeen töihin paluu stressasi :( Ihmettelin puuttuvaa tissikipua,tänään on kipeytynyt,mutta oletetusta oviksesta jo hyvän aikaa :/ Taas varmaan elättelen turhia toiveita plussaamisesesta :( Tämä kierto vaan on taas ollut erilainen kuin yleensä. Jos plussan saisin niin laskettu aika osuisi huhtikuun loppuun ❤
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän täysin sun tunteet vaikka teillä vielä pidempi taival ollu mut etenkin tää ettei ns syytä löydy tekee tästä entistä raskaampaa. Mullakin kaikki arvot priimaa ja miehen näyte 6/5 mut silti mitään ei tapahdu.

En oo ennen kuullu hysteroskopiasta niin mikäs se on?
Onko teidän omasta tahdosta et haluutte tehä viel 2 inssiä vai olisko mahdollisuus siirtyä jo yhden jälkeen IVF?

Mulla alko tänään yllärinä pari päivää ennakkoon menkat ja tän kierron lopussa alkaa nyt sit sumuttelut ja syyskuun lopussa alkaa piikittely.

Oma tavote ja toive on et tää seur hoito onnistuis edes siinä et saatais kerättyä hyvä saalis ja ei enää tarvis sit uutta lääkekiertoa tehdä kolmatta kertaa mut jotenki tietenki epäonnistuneen ekan kerran jälkeen missä odotukset oli pilvissä niin nyt jotenki ei uskalla toivoa mitään ettei tulis pettymystä.

Hulluna haleja ja tsemppejä kaikille etenkin piinailuihin ❤❤
@Sinisilmät hysteroskopia on siis kohtuun kohdistuva tähystyksessä tehtävä toimenpide, jossa mun tapauksessa poistetaan polyyppi. Mikäli tässä kuussa raskautuisin, polyypin poisto siirtyisi synnytyksen jälkeiseen aikaan (mikäli siis raskaus kestäisi loppuun saakka).

Meille tehtiin huhtikuussa 2021 ensimmäinen inseminaatio. Siinä yhteydessä löydettiin polyyppi. Toukokuussa oli sitten lääkäriaika, joka varmisti, että polyyppi olisi hyvä poistaa, jos se esteenä raskautumiselle (hyvänlaatuinen ilm. Kasvain tyyppinen juttu). Alustavasti hoitosuunnitelmana siis oli 3 inseminaatiota, jonka jälkeen kokeillaan 3-5 ivf ja jos ei onnistu, olisi pas jäljellä. Lääkäri ei kuitenkaan yhtään osannut sanoa, mistä lapsettomuutemme voisi johtua (selittämätön). Mulla se polyyppi, ei mitään muuta estettä, terveys kunnossa. Ylipainoa on, mutta bmi on alle 34 tällä hetkellä (elämäntapamuutos menossa). Miehen siittiöt erinomaista laatua ja liikkuvuus myös hyvä. Miehellä ylipainoa enemmän, ei kuitenkaan ole motivoitunut painon pudotuksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Sinisilmät
Ekat raskauspahoinvoinnit nostavat jo päätään vaikka mun laskelmien mukaan viikkoja 4+3...Saa nähdä mitä oloja on vielä edessä.
Ensi viikolla aloitan uudessa työpaikassa, vähän hermostuttaa miten siellä suhtaudutaan tähän yllätykseen:LOL:
Vielä en oo antanut itselleni lupaa innostua liikaa, kun riskejä tässä vaiheessa vielä niin paljon. Toivotaan että alkio pysyis ns. "kyydissä."
 
Ekat raskauspahoinvoinnit nostavat jo päätään vaikka mun laskelmien mukaan viikkoja 4+3...Saa nähdä mitä oloja on vielä edessä.
Ensi viikolla aloitan uudessa työpaikassa, vähän hermostuttaa miten siellä suhtaudutaan tähän yllätykseen
Vielä en oo antanut itselleni lupaa innostua liikaa, kun riskejä tässä vaiheessa vielä niin paljon. Toivotaan että alkio pysyis ns. "kyydissä."
Tuu mukaan tonne huhtikuiset ryhmään(ellet siis jo ole) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maija1004
Nyt oon vähän hämmentynyt. Voiko virtsatulehdus näkyä positiivisena ovistestinä? :D:unsure: Tein sillon sunnuntaina ovis+ ja samana päivänä alkoi tulehduksen oireet (pissahädän tunne, kipu pissatessa loppu vaiheessa ja illalla tuli verta pyyhttäessä). Eilen ja tänään ei oo enää ollu hirveesti oireita :unsure:
 
Moikka!

Mulla olikin täällä melkeen 10 sivua luettavaa. Olen pitänyt palstalta taukoa, kun ollaan oltu lomalla ja paljon tekemistä. Tän kuun yrityskin otetaan rennommin, en tikuta ovista ja talletellaan kun tekee mieli. Tällä hetkellä on talleteltu päivittäin, joten ainakaan tallettelujen osumisesta ei jää kiinni. :D Eilen oli ovisoloja, samoin tänään, joten luulen että ovis ollut eilen tai tänään. En kuitenkaan stressaa/tikuta, vaan otetaan rennosti ja nautitaan kesälomasta.

@innerchild taisi kyselläkin aktiivisuudesta makkarissa. Me ollaan aina oltu melko aktiivisia. Ihan perusarjessa peitto heiluu 1-3 kertaa viikossa ja lomilla yms. vähintään joka toinen päivä. Mies selvästi aktiivisempi ja halukkaampi, mutta kunnioittaa minua ja ymmärtää jos en aina jaksa. Nyt yrityksen aikaan hän on kiinnostunut ns. tärppipäivistä ja mun kierrosta muutenkin. Esikoisen vauvavuosi oli tosin sellainen, että silloin meni pitkiäkin välejä ilman seksiä.

@Alinna86 ja @Meemuli hurjan paljon onnea ja tarrasukkia!!! Olipas kiva lukea teidän plussanneen. Ja tervetuloa kaikille uusille palstailijoille :)
 
Täytyy tänne vähän omaa tilannetta kirjoitella. Nyt kp25/? Välillä tosi vahva tunne, että oon raskaana ja välillä ei tunnu siltä yhtään. Valkovuotoa tulee sillon tällöin lurahtamalla mutta muuten aika kuivaa on. Alavatsalla ja -selässä välillä myös paineen tunne/pientä kipuilua. Myös mieliala ailahtelee. Ois tehny eilen jo mieli testi tehdä mutta maltoin mieleni. Niinkuin tänä aamunakin. Ajattelin viikonloppuisin viimeistään tehdä ellei kuukautiset ole alkaneet.
Niin ja rinnat kipuilee välillä jännästi. Voi kyllä johtua esikoisen imetyksestä..
 
Onnea vielä oikein paljon @Alinna86, kovin vahvoja viivoja siellä jo on. Toivotaan kyytiläiselle oikein tarttuvaisia tarrasukkia matkaan :)

@innerchildin kysymykseen peitonheilutustavoista: Meillä heiluu peitto kyllä useamman kerran viikossa (poissulkien hilloviikot). Mies on ehkä hieman minua halukkaampi. Paitsi nyt kun lopetin pillerit niin se viikko oviksen ympärillä minun halut on jotain aivan käsittämätöntä! :D
Aluksi mies ei halunnut tietää mitään oviksen ajankohdasta, suorituspaineita välttääkseen, mutta ei se kyllä piilossa pysy, kun teen kaikkia taikatemppuja siihen aikaan kuukaudesta. Sittemmin se on alkanut kyselemään ihmisen biologiasta (ilmeisesti sitä opetetaan täällä päin aika vajavaisesti)

Omasta navasta mainitsisin sen verran, että huomenna aijon alkaa tikuttelemaan ovista, ennustan sitä viikonlopulle. Jostain syystä tässä on vähän omituinen olo jo nyt, massua nipistää ikävästi aina välillä..
 
Heippa taas pitkästä aikaa. Täälä on vihdoinkin selvitty tuulimunasta, tai ainakin niin haluan vihdoinkin uskoa. 2 pitkää kuukautta siihen meni että kaikki raskausmateriaali saatiin pois. Nyt on kierto sekaisin vielä mikä ei ole mikään ihme. Epäilen tuntemuksista että nyt saattaisi olla ovulaatio Päätin että jos menkat ei oo alkaneet 25-26.8 mennessä niin testailen. Esikoinen on kipeenä niin en pääse ostaan ees ovistestejä jotta sais jotain ajatusta siitä missä kierto oikeesti menee.
Toisaalta en koe kiirettä raskautua kun olis muutto edessä ja jumpatkin taas alkaa pitkän tauon jälkeen. Mutta kesävauva olisi ihana saada

Paljon onnea plussanneille ❤ ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.
 
On: täällä siirryttiin tänään uuteen kiertoon. Olisihan se kiva ollut heti plussata, mutta olen nyt aika iloinen siitä, ettei kuukautisia tarvitse tällä kertaa odotella. Viime kierrossa tikutin ovista, mutta en saanut tasavahvoja viivoja kiinni. Voikohan olla, että en ole sitten kunnolla ovuloinut, tai siinä on ollut jotain vikaa. Kuukautiset kuitenkin tulivat oletetun ovulaatiohetken mukaan, niin en usko, että se olisi ollut aiemmin tai myöhemminkään. Ostin nyt kunnon perhepakkauksen ovistikkuja seuraavaa kiertoa varten, niin ei jää otolliset hetket yrittää ainakaan siitä kiinni.

Minulla on ainakin toistaiseksi vielä rauhallinen ja hyvä olo yrityksen kanssa. Eiköhän se tule sitten kun se on meille tarkoitettu <3 Mahdottomasti plussaonnea kaikille kanssayrittäjille!
 
  • Tykkää
Reactions: Martta83 ja Suikku1

Yhteistyössä