Haaveena vauva 2022

Moi olen vasta 16v mutta vauvakuume on tosi kova. Opiskelen nyt lähihoitajaksi. Oon seurustellut poikaystävän kanssa melkein 2v. Olis aikomus jättää ehkäisy nyt pois. Saanko liittyä mukaan? :)
Saat toki liittyä mukaan :)
Vaikka lapsien hankkiminen on jokaisen pariskunnan oma asia, niin miettikää vielä tovi :) Enkä tätä millään pahalla sano. Eikö kannattaisi malttaa että saisit koulun käytyä loppuun?
 
  • Tykkää
Reactions: innerchild
Heissan taas "pitkästä" aikaa.
Täälä menossa kp 15, oviksesta en mee varmaksi sanomaan.
Alkuviikosta oli kohtukipuja yms, mutta eilen ja nyt aamulla myös kiristeli ja nipisteli hieman, mitä lienee sitten on.

Flo ennustaa ovista tälle päivää.
Meillä siis yk 8 menossa ja kaksi kiertoa oltu ilman ovistestejä.
Mietinkin, että ensi kiertoon otetaan testit taas mukaan jos uuteen kiertoon siirrytään.

Mietin myös, että auttaakohan neuvolaan soittaminen mitään jos siirrytään uuteen kiertoon? Ottaako ne vielä tässä vaiheessa mitenkään asiaksi, kun vielä sitä maagista vuotta ei ole täynnä?

Turhauttaa ja ahdistaa niin paljon jo valmiiksi ajatuskin uudesta kierrosta ja siitä, että me ei saataisi vieläkään plussaa testiin.
Jotenkin sitä eli ajatuksessa, että kun nuoria ollaan, saatais piankin se plussatesti, mutta vuosi rupiaa lähenemään ilman yhtä ainuttakaan haamua tms.
Viime päivinä kasvanut pelko siitä, että mitäs jos me ei plussata ollenkaan.
Voithan soittaa sinne ja kysyä asiasta? Kyllä ne kertoo jos täytyy tulla se vuosi täyteen.
On varmasti turhauttavaa siirtyä aina vaan uuteen kiertoon :( muistan kuinka olin ihan turhautunut esikoista yrittäessä et kun ei tärpännyt heti. Olikohan 5 vai 6 kierto kun tuli ne kaksi viivaa testiin. Voin vaan kuvitella sun tunteet nyt. Todellakin toivon että et uuteen kiertoon enää joutuisi ❤
 
vierailijaJONNA
Saat toki liittyä mukaan
Vaikka lapsien hankkiminen on jokaisen pariskunnan oma asia, niin miettikää vielä tovi Enkä tätä millään pahalla sano. Eikö kannattaisi malttaa että saisit koulun käytyä loppuun?
Valmistun ensi keväänä niin sen puoleen vauva saisi tulla ensi keväänä/kesällä. Poikaystävä on pari vuotta vanhempi ja käy jo töissä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix ja KirJoh89
@Hulda91 Täytyypä katsoa saako netin kautta varattua aikaa meidän neuvolaan vai täytyykö soittaa.
Vähän kyllä huolestuttaa kun itse olen alle 30v ja mies 31v ja mitään ei ole tapahtunut.
Jotenkin sitä on myös asennoitunut jotenkin siihen, että ei meille vauvaa tule, mutta on se silti ihan kamala ajatus. :cry:
 
vierailija
16v on vasta lapsi. Aivot kehittyvät vielä reippaasti yli 20 vuotiaaksi
Nyt kannattaa se ammatti opiskella, et mitenkään voi valmistua ensi keväänä, koska koulutus kestää 3v.

Sitten mahdollisesti amk tai töitä jokunen vuosi.

Ei lasten tehtävä ole tehdä lapsia, nyt haloo.
 
@Hulda91 Täytyypä katsoa saako netin kautta varattua aikaa meidän neuvolaan vai täytyykö soittaa.
Vähän kyllä huolestuttaa kun itse olen alle 30v ja mies 31v ja mitään ei ole tapahtunut.
Jotenkin sitä on myös asennoitunut jotenkin siihen, että ei meille vauvaa tule, mutta on se silti ihan kamala ajatus. :cry:
Toi vuoden yrittäminen on aika piinallista :/ jopa 8kk on pitkä aika yrittää. Siinä on vaikeaa pysyä toiveekkaana. Mutta älä heitä hanskoja tiskiin. Yritä keksiä elämään jotain muutakin sisältöä kun vauvan yritys :) mulla se ainakin auttoi esikoisen kanssa. Keskityin liikuntaan täysin niin johan tärppäsi. En tiedä oliko sattumaa.
 
Valmistun ensi keväänä niin sen puoleen vauva saisi tulla ensi keväänä/kesällä. Poikaystävä on pari vuotta vanhempi ja käy jo töissä.
Niinkun @Hulda91 sano jo aikasemmin jokaisen oma asia missä vaiheessa elämää lapset tekee. :) Muista vain ottaa huomioon että esimerkiksi äitiyspäivärahan suuruuteen otetaan huomioon viimeisen vuoden tulot.. Ja se että lantio levenee vielä noin 22 ikävuoteen saakka, alatiesynnytys voi olla vielä sinun iässä mahdoton, toki ei välttämättä.
Alaikäisenä kehottaisin juttelemaan myös omien vanhempiesi kanssa kerta heillä on vielä kuitenkin elatusvelvollisuus sinua kohtaan kunnes täytät sen 18..
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Tuntemuksista päätellen täällä oli ovis toissapäivänä. Tikuttanut en tosin ole. Jos tuntemukset pitävät paikkansa, niin talletteluja tässä kierrossa olisi ollut dpo-2, dpo-1, dpo0 ja dpo1. :D

@Toiveikas1992 voithan soittaa neuvolaan, ei kysyvä tieltä eksy. :) on varmasti turhauttavaa pettyä kierrosta toiseen. Tsemppiä!

Vierailijan viestistä liittyen lapsentekoon 16-vuotiaana.. En siihen ota nyt kantaa. Minun paras ystäväni sai aikoinaan esikoisen 16-vuotiaana. Nyt melkein 15 vuotta myöhemmin hän on edelleen saman miehen kanssa, naimisissa, lapsia on useampi, talo ja työt ja kaikki kunnossa. Hän sai valtavan paljon arvostelua, syytöksiä, nälvimistä ja haukkumista osakseen teiniäitinä, ja sitä oli mielestäni kamalaa katsoa vierestä. Halusin vain tuoda myös tällaisen "onnistumisen" esimerkin keskusteluun, että kaikki voi mennä myös hyvin. :) Tietenkään en voi kenellekään suositella raskautumista alaikäisenä.
 
Niinkun @Hulda91 sano jo aikasemmin jokaisen oma asia missä vaiheessa elämää lapset tekee. :) Muista vain ottaa huomioon että esimerkiksi äitiyspäivärahan suuruuteen otetaan huomioon viimeisen vuoden tulot.. Ja se että lantio levenee vielä noin 22 ikävuoteen saakka, alatiesynnytys voi olla vielä sinun iässä mahdoton, toki ei välttämättä.
Alaikäisenä kehottaisin juttelemaan myös omien vanhempiesi kanssa kerta heillä on vielä kuitenkin elatusvelvollisuus sinua kohtaan kunnes täytät sen 18..
Juu ja kelan muutkin tuet esim. Asumistuki katsotaan vanhempien tulojen mukaan alle 18 vuotiailla. Eli et välttämättä saa tukia jos vanhemmilla on kelan mielestä liian hyvät tulot. Ja ne ei oikeasti ole mitään päätähuimaavia summia mitkä kela luokittelee hyviksi tuloiksi..
Tuntemuksista päätellen täällä oli ovis toissapäivänä. Tikuttanut en tosin ole. Jos tuntemukset pitävät paikkansa, niin talletteluja tässä kierrossa olisi ollut dpo-2, dpo-1, dpo0 ja dpo1. :D

@Toiveikas1992 voithan soittaa neuvolaan, ei kysyvä tieltä eksy. :) on varmasti turhauttavaa pettyä kierrosta toiseen. Tsemppiä!

Vierailijan viestistä liittyen lapsentekoon 16-vuotiaana.. En siihen ota nyt kantaa. Minun paras ystäväni sai aikoinaan esikoisen 16-vuotiaana. Nyt melkein 15 vuotta myöhemmin hän on edelleen saman miehen kanssa, naimisissa, lapsia on useampi, talo ja työt ja kaikki kunnossa. Hän sai valtavan paljon arvostelua, syytöksiä, nälvimistä ja haukkumista osakseen teiniäitinä, ja sitä oli mielestäni kamalaa katsoa vierestä. Halusin vain tuoda myös tällaisen "onnistumisen" esimerkin keskusteluun, että kaikki voi mennä myös hyvin. :) Tietenkään en voi kenellekään suositella raskautumista alaikäisenä.
Mun ystävä sai vauvan kun täytti 18v. Häntä myös kohdeltiin huonosti ikänsä vuoksi, joka oli järkyttävää. Lapsi aloitti juuri kolmannen luokan ja ystäväni on saman miehen kanssa yhä, on omistusasunto, molemmilla työpaikka ja koulutkin käytynä. Nuorena jaksaa paremmin se on totta, mutta jääkö nuoruus sitten elämättä vauvan vuoksi? Kaikki eivät toki kaipaa biletystä tai matkustelua aikuisten kesken yms :)
 
Naurettavaa vertailla.. Jos oikeasti 16v haluaa vauvan "mutku mä haluuun!!!" niin apua.
Syytä jutella kotona ja esim terkkarilla. Olet alaikäinen. Vanhemmat ovat sinusta vastuussa. Tervetuloa lasuilmot jos oikeasti lapsena pitää lapset vääntää.
Se ei onneksi ole sinun huolen aiheesi :)Tässä ryhmässä kuitenkin on ollut hyvä ilmapiiri keskustella aiheesta kun aiheesta ja mä ainakin toivon ettei ketään ruveta tuomitsemaan tai loukkaamaan jatkossakaan ja luulen että muutkin ovat tätä mieltä, joten keskustellaan asiallisesti jatkossakin :)
 
Heipsan! Täällä kuukautiset pitäisi alkaa muutaman päivän sisällä jos kierron pituus pysynyt samana. Ajattelin kuitenkin huomenna tehdä r-testin :) ei oo kyl olo että oisin raskautunut, mutta en vaan osaa odottaa kuukautisten alkua. Testit polttelee kaapissa ja ihme, että oon tähän asti jaksanut odottaa :D

Tsempit kaikille missä vaiheessa olettekaan :)
 
vierailija
Olen järkyttynyt jos täällä on aikuisten mielestä ok 16 vuotiaan lapsen hankkia lapsi?
Miettikää nyt hetki omalle kohdalle. En minä ainakaan oman 16v kohdalla sitä mieltä, että "annetaan kaikkien kukkien kukkia" ja tee vain lapsi vaikka itsekin olet vielä ❤

Herranjumala.
 
@Toiveikas1992 mulla on ihan samat fiilikset ja yritystä takana about sama kuin teillä. <3 Muistelen että 6kk yrityksen jälkeen voi saada apuja jos on jotain esteitä tiedossa (sairaus, ovuloimattomuus yms). Täällä näin.

Tiputtelua tänään (dpo12). Eli eipä tarvitse testikaupoille lähteä. :'( Positiivista että kierto oli taas normaali noin 30pv. Laskeskelin että kiertohäiriön ja yhden tauon takia meillä vasta yk6 alkaa nyt vaikka yritys aloitettu jo viime vuoden puolella.

Onneksi tällä viikolla alkoi loma.
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas1992
Olen järkyttynyt jos täällä on aikuisten mielestä ok 16 vuotiaan lapsen hankkia lapsi?
Miettikää nyt hetki omalle kohdalle. En minä ainakaan oman 16v kohdalla sitä mieltä, että "annetaan kaikkien kukkien kukkia" ja tee vain lapsi vaikka itsekin olet vielä ❤

Herranjumala.
Sehän ei ole meidän päätettävissämme minkä ikäisenä kukakin tekee lapsia.
En tiedä miten koet että lynkkaamalla toisen vauvahaaveet kuvittelet että hän niistä luopuisi?
Täälä on mielestäni annettu hyviä neuvoja hänen tilanteeseensa: käy koulu loppuun, puhu vanhempien kanssa tai edes kouluterveydenhoitajan.
Harvoin 16-vuotias mieltää itseään enää lapseksi vaan pikemminkin nuoreksi aikuiseksi, vaikka me ikäloput +30v tädit näemmekin heidät lapsina vielä.
Ennemminkin meidän pitäisi kertoa mitä on saada lapsi, mitä itsenäinen elämä vaatii ja millainen vastuu on kun on äiti. Myös muistuttaa että kerran sitä vain nuoria ollaan.
Taivasteluilla tuskin saavutat mitään.
 
Sehän ei ole meidän päätettävissämme minkä ikäisenä kukakin tekee lapsia.
En tiedä miten koet että lynkkaamalla toisen vauvahaaveet kuvittelet että hän niistä luopuisi?
Täälä on mielestäni annettu hyviä neuvoja hänen tilanteeseensa: käy koulu loppuun, puhu vanhempien kanssa tai edes kouluterveydenhoitajan.
Harvoin 16-vuotias mieltää itseään enää lapseksi vaan pikemminkin nuoreksi aikuiseksi, vaikka me ikäloput +30v tädit näemmekin heidät lapsina vielä.
Ennemminkin meidän pitäisi kertoa mitä on saada lapsi, mitä itsenäinen elämä vaatii ja millainen vastuu on kun on äiti. Myös muistuttaa että kerran sitä vain nuoria ollaan.
Taivasteluilla tuskin saavutat mitään.
Ja tähän lisätäkseni, suurin osa ei ole sanonut mitä mieltä itse on asiasta, vaan juuri asioita mitä tulee miettiä ennen kun lasta lähtee yrittämään.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Hulda91
Toi vuoden yrittäminen on aika piinallista :/ jopa 8kk on pitkä aika yrittää. Siinä on vaikeaa pysyä toiveekkaana. Mutta älä heitä hanskoja tiskiin. Yritä keksiä elämään jotain muutakin sisältöä kun vauvan yritys mulla se ainakin auttoi esikoisen kanssa. Keskityin liikuntaan täysin niin johan tärppäsi. En tiedä oliko sattumaa.
No onneksi on elämässä muutakin sisältöä, työt ja opiskelu alkaa samaan syssyyn ihan justiin. Että hommaa riittää kyllä, mutta eipä sitä vauva ajatusta oikein saa kokonaan pois mielestä ja varsinki näin ovisaikaan tulee ajateltua enemmän ja sitten kun ne kuukautiset alkaa niin pettymys on niin suuri.:cautious:
 
@Toiveikas1992 mulla on ihan samat fiilikset ja yritystä takana about sama kuin teillä. <3 Muistelen että 6kk yrityksen jälkeen voi saada apuja jos on jotain esteitä tiedossa (sairaus, ovuloimattomuus yms). Täällä näin.

Tiputtelua tänään (dpo12). Eli eipä tarvitse testikaupoille lähteä. :'( Positiivista että kierto oli taas normaali noin 30pv. Laskeskelin että kiertohäiriön ja yhden tauon takia meillä vasta yk6 alkaa nyt vaikka yritys aloitettu jo viime vuoden puolella.

Onneksi tällä viikolla alkoi loma.
Meillä ei ole mitään perussairauksia, eikä tiedettävästi muutaakaan ns ongelmaa. Toki miehelle on todettu alhaiset testosteronitasot jos viime vuonna ja asiaa tutkittiinkin, mutta lääkäri sanoi, ettei mitään syytä miksi ovat alhaiset ja ei pitäisi vaikuttaa lasten saantiin. Täytynee huomenna soitella neuvolaan ja kysäistä asiasta.
 
Ihanaa kun on tullut plussia ❤. Onnea kaikille .
Mä en tiiä miten jaksan tän syksyn ennen kun jätetään ehkäsy pois, ihan kaamee kuume, mun biologinen kello räjähtää kohta . Töissä onneks kiireistä niin vähän saa ajatuksia muualle ja toisaalta haikeeta kun en taas haluis jäädä töistä pois. Tietty turha miettiä etukäteen tälläsiä kun ei ees tiedä saadaanko me yhteistä lasta miehen kanssa, itellä kun ikäkin alkaa jo olee paljon .
Ekan lapsen olen saanut nuorena ja hartaasti toivottuna, koen että jokainen on tahollaan valmis sit kun siltä tuntuu. Raskaus oli vaikea ja esikoinen syntyi pikkukeskosena, nyt hän täytti jo 15. Mietin että miten sitä jaksaa aloittaa kaiken alusta, mutta luulen että pystyn nauttimaan vauva-arjesta aivan erilailla kun esikoisen aikana
 
Oi ihania plussauutisia täällä, onnea kovasti ja onnea matkaan tietty <3

Multa mitattiin progestiiniarvo kp23 ka se oli 18,63. Viitearvoissa, mutta alakanttiin. Viitearvothan ei vielä kerro, että olisi hyvä arvo. Tietääkö joku,onko joku raja-arvo olemassa, että voidaan s-prog -arvosta todeta oviksen tapahtuneen?
 
VAUVA 2022


Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★

13.8.2021 Perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 05/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21 , 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika 6/21, 1. Lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Vane 6/21, 1. lapsi
Bluebelle 7/21, 2. lapsi
Danio 7/21, 2. lapsi
Andune 7/21, 1. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Tulejonyyttti...........kp 38/32
Miracle..........................kp 32/?
Eeva650.....................kp 27/28-36
Martta83...................kp 26/?
Esikoishaaveita........kp 24/29
Iinanen..........................kp 21/23-24
Innerchild...................kp 20/25-30
Suikku1..........................kp 20/26-28
Elsa96............................kp 19/26-28
Pienihme.....................kp 18/26-57
Mozart......................... Kp 17/25-29
Toiveikas1992..........kp 16/28-31
Ewa87.............................kp 15/32
Vane................................kp 16/27-28
Minnix................................kp 14/34
Possu..............................kp 11/24-27
Mamtobe....................kp 10/28
Andune.................6/29
Hulda91...........................kp 2/30
Mansikka_maanantai.....kp1/31
Petronella09...............kp 1/25-28

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Tulejonyyttti..............dpo 20
Iinanen...........................dpo 9
Eeva650.......................dpo 7
Innerchild............dpo 5
Elsa96.......................dpo 4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mozart

Yhteistyössä