Gallup: Miksi ET käytä kuukuppia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en ole ikinä saanut värkkiini tungettua kunnolla edes tamponia, mitään kuppia en edes yritä...ja toisaalta, mulla tuskin enää montaa vuottaa on kuukautisia, niin eiköhän noilla räteillä pärjää sen aikaa kun on. Edelleen ne on säännölliset kuin kello, mutta niinhän ne väittää että kun 5 kymppiä lähestyy alkaa kuukautiset pikkuhiljaa jäädä pois

Voi hyvä ihme näitä joidenkin ihmisten kommentteja...

Itse olen käyttänyt kuukuppia kolmisen vuotta, enkä enää vaihtaisi tamponeihin tai siteisiin! Kuppi ei todellakaan tunnu miltään, sillä se ei kuivata limakalvoja eikä "ime käyttäjää kuiviin", kuten tamponit. Kupin sisällä ei myöskään "muhi mitään", sillä kuppi on silikonia, jolla bakteerit eivät kasva, ja sen ollessa sisälläsi kuukautisveri ei pääse ilman (ja samalla bakteerien) kanssa tekemisiin, kuten siteiden kanssa. Kuppia ei tarvitse tyhjennellä pitkin päivää, vaan pari - kolme kertaa päivässä, tietysti vuodon määrästä riippuen. Sen asettaminen ei ole vaikeaa, ja kyllä se sisälle mahtuu - mahtuuhan miehesi peniskin (joka toivottavasti on isompi kuin kuukuppi)! Kuppia ei tarvitse myöskään keittää jatkuvasti, eikä varsinkaan siinä perheen nakkikeittokattilassa, vaan kerran kierrossa riittää. Itse teen sen ennen menkkojen alkamista. Niin, ja käytän pakasterasiametodia, eli keitän veden vedenkeittimessä ja kaadan pakasterasiaan, jossa kupit lilluvat. Kysymyksiä saa esittää, jos alkoi kaihertaa...

Mua ei huvita leikkoa muovikupin antennia sopivan mittaiseksi ettei nipistä varoen kuitenkin ettei leiko rikki sitä kupin pohjaa, ronklia verta täynnä olevaa suppiloa sisuksistani, kippailla sitä tyhjäksi, pestä ja taitella ja vingertää ja vängertää sitä sisuksiini pyöritellen, jotta se varmasti aukeaa eikä vuoda ohi mutta tulee just sille kohdin ettei tunnu ja keitellä sitä lärpäkettä kerran kuussa vähintään.

Mielummin ostan kaupasta sidepaketin, kuukautisten aikaan repaisen rätin pöksyistä, käärin paperiin, heitän roskiin ja liimaan uuden puhtaan rätin housuihini ja tyhjennän vessan roskiksen silloin tällöin.

Miksi tekisin mua inhottavasta asiasta eli kuukautisista itselleni vielä vaikeammankin kuin nykyään?

Joo, meneehän se peniskin sisään mutta en mä sitäkään sisuksiini tunge kesken työpäivää tai kyläreissua...

On se kätevä juu, oikein nettisivustokin on sitä kupposta varten. Sivutolkulla ratkaisuja ongelmiin ja kattavat ohjeet sen käyttämiseen (miten taittelet, mitä tehdä kun vuotaa ohi, miten saada oikealle kohdin, kuinka pestä esim. vaelluksella, miten pestä ellei lavuaaria, kuinka desinfioida, jkne jne jne...). Niin helppoa ja yksinkertaista!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se kätevä juu, oikein nettisivustokin on sitä kupposta varten. Sivutolkulla ratkaisuja ongelmiin ja kattavat ohjeet sen käyttämiseen (miten taittelet, mitä tehdä kun vuotaa ohi, miten saada oikealle kohdin, kuinka pestä esim. vaelluksella, miten pestä ellei lavuaaria, kuinka desinfioida, jkne jne jne...). Niin helppoa ja yksinkertaista!

Kyllähän joka vessassa laajakaista nykyään löytyy.

Ennen kuin aloin kupittelijaksi niin mullakin oli samanlaisia ennakkoluuloja kuppia kohtaan. Mutta kupinkäyttö on oikeasti TODELLA yksinkertaista ja mulla on ainakin parantanut elämänlaatua kun ei tarvi enää tuntea sitä ällöä rättiä alapäässä.

Ennen kuin aloin kupittelijaksi niin mullakin oli samanlaisia ennakkoluuloja kuppia kohtaan. Mutta kupinkäyttö on oikeasti TODELLA yksinkertaista ja mulla on ainakin parantanut elämänlaatua kun ei tarvi enää tuntea sitä ällöä rättiä alapäässä.

Miks sä kuvittelet että ne on ennakkoluuloja? Mun kritiikkini ja inhotukseni johtuvat ihan siitä että olen kokeillut, testannut useamman kierron ja todella tympeäksi havainnut.

En tiedä olenko ennakkoluuloinen vai mikä, mutta minua jotenkin ahdistaa tamponitkin. Joo nekin on tosi ihania käyttää eikä valu ja ne ei tunnu miltään, mutta silti minua jotenkin inhottaa pistää niitä sisuksiini.

En käytä kuukuppia koska en tarvitse sillä hormonikierukan myötä on vuodot loppuneet kokonaan. Silloin kun viimeksi olisin tarvinnut ei kuukuppi ollut vielä kovin tunnettu juttu.

Mua ei huvita leikkoa muovikupin antennia sopivan mittaiseksi ettei nipistä varoen kuitenkin ettei leiko rikki sitä kupin pohjaa,

Sen pohjan kyllä näkee ihan omilla silmillään, joten ei se rikki mene.

ronklia verta täynnä olevaa suppiloa sisuksistani, kippailla sitä tyhjäksi, pestä ja taitella ja vingertää ja vängertää sitä sisuksiini pyöritellen, jotta se varmasti aukeaa eikä vuoda ohi mutta tulee just sille kohdin ettei tunnu ja keitellä sitä lärpäkettä kerran kuussa vähintään.

Joopa joo, kahden ensimmäisen kuppikäyttökerran jälkeen nuo toimenpiteet vievät yhtä kauan kuin siteen tai tamponin vaihtaminen - tosin kupin kanssa noita kertoja tulee päivässä paljon vähemmän.

Mielummin ostan kaupasta sidepaketin, kuukautisten aikaan repaisen rätin pöksyistä, käärin paperiin, heitän roskiin ja liimaan uuden puhtaan rätin housuihini ja tyhjennän vessan roskiksen silloin tällöin.

Todella ekologista.

Miksi tekisin mua inhottavasta asiasta eli kuukautisista itselleni vielä vaikeammankin kuin nykyään?

Omalla kohdallani, ja jokaisen muunkin tuntemani kupittelijan, menkat ovat lähes unohtuneet kupittelun myötä - niin helpot niistä on tulleet!

Joo, meneehän se peniskin sisään mutta en mä sitäkään sisuksiini tunge kesken työpäivää tai kyläreissua...

Edelleenkään sitä kuppia ei tarvitse tyhjentää kuin 2 - 3 kertaa vuorokaudessa, ja edelleenkään se ei tunnu sisällä yhtään miltään.

Koska se tuntuu vaan niin pahalta sisällä.

Painaa virtsarakkoa niin, että pissattaa koko ajan.

Tuntuu, että kakatessa tulee ulos.

Laittaminen ja poisottaminen sattuu.

En jaksa keittää sitä.

Falskasi liikuntatunnilla.

Silti pitää käyttää pikkuhousunsuojaa, kun se mikälie emättimen reunoille jäänyt veri tulee ulos kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
mun mielestä aivan kaikki asiat muuttuvat vastenmieliseksi kun törmää fanaatikkoihin jotka väenvängällä yrittävät taivutella muita toimimaan heidän tavallaan.

Aamen!
Ja sitten lisätään vielä toi sana kupitella. :x

Koska mua vaan ällöttää ajatus jonkun verisen kupin pesemisestä meidän pesualtaassa. Tai missään muussakaan pesualtaassa. Tai keittelypuuhat, yh. Plus että koska tamponitkin tuntuu inhottavalta, niin ei kiinnosta edes kokeilla.

Vaikka mulla onkin pari ensimmäistä päivää melko runsaat menkat, niin siteillä pärjään vallan hyvin.

Ihan vain tiedoksi, että kuukautisveri ei ole yhtään sen epäpuhtaampaa kuin vaikka se veri, joka tulee sormesta kun siihen leikkaa haavan. Samaa tavaraa se on. Miksi niin moni pitää just menkkaverta jotenkin superällönä?

Ihan vain tiedoksi, että kuukautisveri ei ole yhtään sen epäpuhtaampaa kuin vaikka se veri, joka tulee sormesta kun siihen leikkaa haavan. Samaa tavaraa se on. Miksi niin moni pitää just menkkaverta jotenkin superällönä?

No ihan sen vuoksi, että kaikki erite mikä tulee alapäästä on mun mielestä ällöä. En mä kakan pyyhkintääkään rakasta.

Yhteistyössä