E
Ei kiitos mulle!
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turmaliini:Itse asiassa kuukuppi on paljon hygieenisempi kuin tamponit tai siteet.
"Kuppi ei haudo, haise, hiosta, hankaa, ärsytä, kuivata limakalvoja eikä juurikaan tunnu. Kertakäyttöisten siteiden sisältämien kemikaalien mahdollisesti aiheuttamasta allergiastakaan ei tarvitse kupinkäyttäjän kantaa huolta. Lisäksi monet kupin käyttäjät ovat sanoneet, että kuukautiskuppi sai heidän hiivatulehduskierteensä katkeamaan.
Vaikka kuppi ei olekaan kertakäyttöinen, se on terveyden kannalta parempi vaihtoehto kuin tamponi, sillä kuppi ei vaikuta emättimen kosteustasapainoon. Lisäksi kupin materiaali (silikoni tai luonnonkumi) ei säännöllisesti puhdistettuna anna kasvualustaa haitallisille bakteereille, siispä TSS:n (Toxic Shock Syndrome) riski on olematon. Ainuttakaan TSS-tapausta ei ole kupin käyttäjien keskuudessa raportoitu koko kupin olemassaoloaikana."
http://www.kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=miksi
Mulla taas tamponi ei haudo, haise, hiosta, hankaa, ärsytä, kuivata limakalvoja eikä tunnu lainkaan.
Ei ole tullut allergioita, yhden kerran hiivatulehduksen olen sairastanut, sekin oli synnytyksen jälkeen ennen kuin menkat olivat alkaneet.
Ei ole ollut kosteusongelmia.
Ei ole ollut TSS :ää.
Ja kuten sanottu tuolla aiemmin, mua ällöttää koko ajatus. Ja vielä enemmän negatiiviseksi suhtautuminen muuttuu kun jotkut kuppikuntien kupittelijat alkavat saarnaamaan!