N
Ninni
Vieras
Mä työskentelen lasten kanssa ja musta on ollu ihan parasta kun ei enää haise! Lapset ovat usein nenineen juuri mun haarojen korkeudella, joten aiemmin mietin usein, että haiseeko. Nyt on paljon raikkaampi olo.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:Mä en siedä edes tamponeja kovinkaan hyvin. Mietityttää mitä se "pieni alipaine" voi tehdä pidemmässä käytössä sisuksille.
Alkuperäinen kirjoittaja vv:Alkuperäinen kirjoittaja voi käyttää:Alkuperäinen kirjoittaja vv:Alkuperäinen kirjoittaja Perusasioita:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vv:Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:[-tamponin kanssa voi nukkua selällään ilman, että veret valuu jne.
Nukutko sinä todella tamponin kanssa? Ei ole koskaan kyllä käynyt mielessäkään.
Kyllä nukun, aina olen nukkunut. Miksi ei?
Tulee aika pitkä vaihtoväli. Ehkä siksi.
Sidettähän pitäisi vaihtaa useammin kuin tampoonia hygienia syistäkin, joten eikö tampoonin siis pitäisi olla parempi vaihtoehto yöksi kuin side jos vaihtoväliä ajattelee?
No en kyllä ole koskaan kuullut, että side pitäisi yölläkin vaihtaa, tamponin kylläkin, jos sitä edes yöllä käyttää.
Aivan, tamponia ei suositella yökäyttöön!
No enpä ole kyllä tuollaista ohjetta koskaan kuullutkaan. Ei lue ainakaan tampoonipaketissa, eikä kyllä ole gynekologitkaan koskaan maininneet.
Samaa tamponia ei pidä käyttää yli 8 tuntia kerralla. Suositeltavaa on kuitenkin, että tamponin vaihtaa hieman useamminkin kuin 8 tunnin välein. Liian pitkään emättimessä ollessaan verta imenyt tamponi muodostaa tulehdusriskin (ei tamponi itsessään vaan kehossa olevat bakteerit, jotka veren kanssa jäävät muhimaan tamponin pinnalle emättimeen). Siksi se täytyy välillä vaihtaa, vaikka se olisikin vielä imukunnossa.Yöaikaan tamponin käyttöä ei ole menneinä vuosina oikein suositeltu. Ehkäpä ensisijaisesti tuon tulehdusriskin takia, koska yöaikaan luultavasti samaa tamponia tulisi pidettyä koko yö yhtämittaisesti. Mutta nykypäivänä useimmat asiantuntijat (gynekologit sun muut) ovat sitä mieltä, että tamponia voi aivan hyvin käyttää myös yöaikaan kunhan vaihtaa uuden tamponin juuri ennen nukkumaan menoa ja heti aamulla herättyään.
Mutta sidehän pitää vaihtaa jo ihan paketinkin ohjeiden mukaan vähintään 6 tunnin välein ihan samoista hygieniasyistä ja vielä sillä erotuksella, että ne bakteerit rehottaa pahemmin kun veri pääsee ilman kanssa kosketuksiin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mites tuo kun kaikki sanoo, ettei se tunnu yhtään jos sen laittaa oikein. Kun tamponihan tuntuu inhalta jos sitä ei laita tarpeeksi syvälle. Miten tuo kuppi ei sitten tunnu, vaikka se jätetään siihen alas?
Alkuperäinen kirjoittaja Ei mulle kiitos:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kuppi on silikonia ja onhan siinä ihan hirveä ero jos käyttää yhtä kuppia monta vuotta, vaikka 5 vuotta kuin, että käyttää rättejä tai tamponeja ton saman ajan. Jos vaikka menee 3 rättiä/päivä ja menkat viisi päivää niin se on 15 rättiä kuukaudessa. Vuodessa 180 ja viidessä vuodessa 900 sidettä!!! 900 sidettä vs yksi kuppi. Mun mielestä ihan järkky ero kupin hyväksi.
Ja monilla kyllä siteet rapisee liikkuessa esim. kun kävelee.
Multa toivottavasti ei pian tule ensimmäistäkään tamponia tai muuta.Mut oikeesti, mä en ole koskaan kuullut että kellään rapisisi housuissa kun ihmisten ilmoilla on. Ehkä mulla on vaan huono kuulo...
Kuten sanottu mua ällöttää ajatuskin siitä et mä rupeisin läträämään joittenki hyytymien yms kanssa. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle ja niin se menee tässäkin hommassa.
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mites tuo kun kaikki sanoo, ettei se tunnu yhtään jos sen laittaa oikein. Kun tamponihan tuntuu inhalta jos sitä ei laita tarpeeksi syvälle. Miten tuo kuppi ei sitten tunnu, vaikka se jätetään siihen alas?
no ei sitä ihan siihen suuaukolle jätetä. Jokainen löytää sen oman sopivan kohdan missä se on hyvä. Kun se on hyvin paikallaan, se ei todella tunnu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mites tuo kun kaikki sanoo, ettei se tunnu yhtään jos sen laittaa oikein. Kun tamponihan tuntuu inhalta jos sitä ei laita tarpeeksi syvälle. Miten tuo kuppi ei sitten tunnu, vaikka se jätetään siihen alas?
no ei sitä ihan siihen suuaukolle jätetä. Jokainen löytää sen oman sopivan kohdan missä se on hyvä. Kun se on hyvin paikallaan, se ei todella tunnu.
Niin mutta kyllähän sen tamponi pitää aika syvälle laittaa, ettei se tunnu. Miksei kuukuppia sitten tarvitse laittaa yhtä syvälle, ettei se tunnu ilkeältä?