GALLUP : Asioita joita arvostat kauneushoitolan ( parturi, kosmetologit jne ) asiakaspalvelussa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hotelli Tornin edellisessä day spassa asiakkaille tarjottiin käyttöön kertakäyttöisiä valkeita tossuja joita useammat asiakkaat olivat jo käyttäneet. Tossut olivat jo hieman kellertävät....

Peruskohteliaisuus ilman makeilua ja ammatillisuus ovat mukavia asioita. Kaikkea ei tarvitse tietää ja turhia ei tarvitse luvata, vaan mieluummin sellaista maanläheisyyttä.

Juoruaminen muista asiakkaista tai puhuminen epäarvostavaan sävyyn ei ole kivaa. Tulee aika outo olo siitä. Se on ihan ok, jos kerrotaan jotakin kokemuksia.

Kosmetologit ja kampaajat osaavat joskus olla koomisen alentuvia, kun puhuvat alaan kuuluvista jutuista. On noloa, jos minkä tahansa ammatin edustaja on sellainen yhden asian ihminen, joka suu vaahdossa paasaa jonkun asian tärkeydestä kuin ei muuta elämässä olisi.

Mä olen kerran ollut sellaisessa jalkahoidossa, jossa se nainen, joka mun jalkoja hoiti oli mua kohtaan jotenkin kauhean ylimielinen. Se oli melko kummallista. Kaikki puheenaiheet tyrehtyi sen mulkoiluun ja kahden sanan vastauksiin. Lisäksi kun hoidon hintaan kuului kynsien lakkaus niin siitäkin jotenkin negatiivisesti natkutti, että eihän niitä näin talvisin kukaan näe tms... Eipä ollut mitenkään rentoittava 90minuuttinen.
Ja ennenkuin joku tarttuu mihinkään jota en kirjoittanut, niin menin paikalle ajoissa, siisteissä työvaatteissa (housupuku), tukka laitettuna, ripset ojennuksessa yms. Ja olin sinne mennessä hyvällä tuulella ja sen respan naisen kanssa mä tulin juttuun tositosi hyvin... Enpä mennyt siihen puljuun uudelleen.

Mutta luojan kiitos, siellä oli puhdasta ja kaikki käytettävät välineet se kuori omista paketeistaan ensikäyttöön.

turha nuoleskelu on tosi rasittavaa, samoin just tää juoruilu. Ammattimaisuutta kehiin! Kivaa jos on juttelevainen kosmetologi/parturi niin aika kuluu kunnolla..mut silti, minusta pitäisi olla musiikkia/radio taustalla..

En pidä seurustelusta. Toivon että kun asiakas vaikenee niin myös kauneudenhoitaja osaa tehdä työnsä ilman väkinäisiä kommentteja. Olen toki kohtelias, en vain jaksa rupatella.

Pakko nyt kyllä kertoa kokemukseni Beauty Salonki KL:stä.. olin muutama viikko sitten siellä kosmetologilla ja olin varannut ajan rentouttavaan vartalohoitoon. No, ensiksi kosmetologi oli myöhässä... ja kun hän vihdoin vapautui, hän ehdotti haluaisinko vaihtaa kasvohoitoon. En halunnut ja kerroin sen ystävällisesti. No hän ilmeisesti vähän harmistui siitä ja meni valmistelemaan huonetta minun odotellessa.

Pääsimme huoneeseen ja hän alkoi kertoa huonolla suomella maksusta. En ymmärtänyt koska en saanut selvää mitä hän yritti kertoa. Kosmetologi turhautui ja sanoi vihaisesti "tähänkin menee nyt vaan lisää aikaa ihan turhaan". Onkos se minun vikani? Muutenkin koko hoidon ajan ja myös jälkeen hän oli vähän kiireisen oloinen ja tyly. Tosi rentouttava kokemus joo.. En suosittele!!!

Huonoja kokemuksia kampaajista:

1. Asiakas ei tiedä pyytämänsä palvelun kustannusta ja pyydetyt hinta-arviot heittää 50%.
Kyllä kampaajallakin on oltava ammattitaitoa kertoa lopullisen palvelun hinta +/- hiukan.

2. Juorutaan asiakkaista. Mä en halua tietää mitä joku aiempi asiakas kertoi, pikkukaupungissa tämä on valintaperusteissani kärkipäässä, juoruakoille en pennosiani anna.

3. Mikä sovitaan se pidetään. En jaksa juosta useampaa kertaa turhaan kampaajalla, jos varaan puhelimitse ajan tiettyä operaatiota varten, en todellakaan halua kuulla ettei puhelimitse sovittu asia onnistukaan. En todellakaan varaa aikaa uudestaan.

Jos olisin itse kampaaja, panostaisin huomattavasti enemmän siihen että saan siitä uudesta asiakkaasta kanta-asiakkaan, vaikka joutuisin uhraamaan pari euroa omasta palkastani ensikertalaisen vuoksi, niin pitkässä juoksussa se kannattaa.
Kokemukseni mukaan kampaajat ei monesti ymmärrä tätä.

Kävin Beauty Salonki KL kasvohoidossa pari vuotta sitten, tehtiin ultraäänihoito ja hierottiin decolteen, kasvot. Tunsin oloni erinomaisen rentoutuneeksi hoidon jälkeen. Suosittelen !!!!

Liikkeelä ei ole kotisivuja. Samasta putiikista on tuon tuostakin kaiken maailman diilejä, kertoo valitettavasti siitä, ettei kerran käynyt asiakas ole jäänyt heille asiakkaaksi. Itse en kahta toista kertaa mene, jos yksikin asia näistä toteutuu; palveluhuonoa, työ oppilastyöntasoa, varatusta ajasta yli 15 minuutin liukuminen, asiakkaan toiveita ei kuunnella, ymmärretä tai haluta ymmärtää, hinta/työn lopputulos ei vastaa toisiaan.

Olen menossa tuonne KL:ään tälläviikolla ensimmäistä kertaa, joten ans kattoo. Yritän olla asennoitumatta etukäteen negatiivisesti, kuten useiden kommenttien kirjoittajien kommenteista voisin ja arvata lopputuloksen. Siispä, avoimin mielein. Palaan kommentteineni !

Mua ei kiinnosta myöskään juoruilu, en halua kuulla kampaajan/kosmetologin henkilökohtaisista asioista ja murheista ja hänen pitää osata olla myös hiljaa jos asiakas vaikenee. Kerran kävin todella väsyneenä hermoratahierojalla ja siitä oli nautinto kaukana koska hieroja kälätti ja kyseli kokoajan jotain. En mennyt uudestaan.

Mulla kanssa kilahtaa ensimmäisenä tuo muiden ihmisten asioiden juoruilu. Ja vaikka kuinka yrität olla , niin kun et kuuntelisi tai näyttää, että ei kiinnosta, niin ei kun eukko kälättää vaan... Hitto - mä olen tullut "hemmottelemaan " itseäni, en kuuntelemaan naapurin siskon kummin kaiman (eli tyypin, jota en edes tunne) aviokriisiä... Aaarrrggghhhh! :headwall: Ja juri tuo, että asiakastakin kuunneltaisiin ja arvostettaisiin. Eli ammatillisuus on kyllä todella monelta asikaspalvelijalta ihan täysin hukassa.

Kampaaja tukisteli minua. Olin aiemminkin käynyt samalla tyypillä, mutta tuon jälkeen en hänelle enää mennyt.

Minuakin ärsyttää kun hinnat eivät ole selkeästi näkyvillä.

Sujuvaa suomen kieltä.
Puhtautta/siisteyttä/viihtyisyyttä.
Ammattitaitoa.
Täsmällisyyttä varausajoissa.
Keskeyksetöntä palvelua (ei yksityispuheluita asiakkaan aikana).

Asiakkaan yksityisasioiden tenttaaminen ei kuulu hyvään palveluun.
Liian kaverillinen suhde ventovieraaseen asiakkaaseen ällöttää.

Niitä mokia:

- Kosmetologin sormet haisivat tupakalle. Hyvä siinä varmaan sitten opastaa asiakasta kuulaan ihon salaisuuksiin.

- Kampaaja, joka väkisin ylläpitää small talkia, vaikka vastailen lyhyesti ja uppoudun tuijottamaan jotakin Pinni-lehteä. Kaiken lisäksi mairea puhe liittyi mun hiusten väriin: "Sulla on tällanen aika keltanen tää tukka, sulle sopis semmonen lämmin kuparin sävy." Juu, no kiitos arviosta mutta tulin vaan leikkauttamaan latvat!

- Pahin oli kampaaja, joka ignorasi kulmalävistyksen täysin. Edellinen kampaaja suorastaan loukkaantui, kun heti aluksi pyysin häntä varomaan korua (totta kai hän sanomattakin sen ymmärtää). No tälle seuraavalle kampaajalle en sitten maininnut kulmakorua erikseen - virhe. Hiusten lisäksi myös kulmakoru sai rivakan harjauksen metallikammalla. :( Sama kampaaja myös oli myöhässä, ei ollut tippaakaan kiinnostunut mun hiuksista ja siitä mitä niille tehtäisiin, ja lähtiessäni vielä tokaisi että "etkö tohdi katsoa peiliin" tms. En oikeastaan, koska lopputulos oli aivan hirveä.

En enää värjää hiuksia ollenkaan, ja ihonkin kuorin itse. :D

Onko kukaan käynyt paikassa diilin perusteella? Juuri kanssa tuumin ostaisinko sinne timanttihionta-diilin.

Ja sitten itse keskustelun aiheeseen. Minua kanssa ärsyttää, jos ollaan myöhässä. Tylsää on, jos ei vartin viivästystä edes pahoitella. Asiakasta pitäisi kuunnella, eikä kampaajan esim. tuputtaa omaa näkemystään. Paikkojen siisteys on tärkeätä ja samoin se, että hoidosta voi nauttia rauhassa ilman keskeytyksiä. On rasittaavaa, jos kosmetologi vastaa välillä puhelimeen, vaikka olisikin työpuhelu. En käy kovin usein hoidoissa ja silloin kun käyn haluaisin tuntea oloni erityiseksi :).

Kävin tänään ottamassa diilin mukaiset ripsienpidennykset. Olin hieman etuajassa ja pääsin saman tien käsittelyyn. Nuori tyttö oli ystävällinen ja oikein ripeä. Teki pidennykset aika nopeasti ja jälki on hyvää. Sain hyvät ohjeet myös ripsien hoitamiseen ja varasin huoltoajankin. Nyt sitten katsotaan miten kauan pidennykset pysyvät.

Minun kokemukseni oli kaikinpuolin hyvä, suosittelen. Sitä timanttihiontaa minäkin nyt jäin miettimään =)

Tuon yhden puljun mainostaminen vois jo loppua, aika läpinäkyvää touhua :D

Mulla on ollut jo monta vuotta sama kampaaja. Hänessä arvostan sitä, että jos esimerkiksi haluan uuden tyylin, ensin jutellaan siitä ja katsotaan kuvia tms., niin että meillä on varmasti sama käsitys asiasta ja minä saan sitä mitä tilaan. Kiva taustamusiikki, kahvin tarjoaminen jne. on plussaa.
Joku mainitsi alentuvan asenteen. Olen myös törmännyt sellaiseen usein ja ihmettelen, miksi se on kauneudenhoitoalalla niin yleistä? Johtuuko se siitä, että työ liittyy tavallaan pinnallisuuteen?

[QUOTE="belle";28945973]Tuon yhden puljun mainostaminen vois jo loppua, aika läpinäkyvää touhua :D[/QUOTE]

Just nauroin samalle asialle. :D Heti kun joku kyseistä liikettä moitti, alkoi hullu ylistäminen. :D

Mulla on ihana kampaaja, joka melkeimpä lukee ajatukseni. Hän tietää tarkalleen mikä väri mulle sopii ja aina on olo kuin filmitähdellä kun poistun. Lisäksi pesun yhteydessä hieroo puoli tuntia ihanan tuoksuisia aineita päähän :)

Inhottava kampaajakokemus liittyy likaisuuteen. Kampaaja pesi hiukseni ja pyyhe, jolla hiukset kuivasi haisi ihan kissanpissalle. Sadatteli vaan kun pyyhkeet on ihan kissankarvoissa kun hänen kissansa pyörivät puhtaiden pyyhkeiden kassissa. Ei ne karvat niinkään mua ällöttäneet vaan se pistävä kusen haju :X Onneksi en ollut allerginen kissoille..

Yhteistyössä