No huihuihuihuihui :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauhistui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kauhistui

Vieras
Kävin synnytystapa-arviossa ( eli sektionsuunnittelussa ) ja lääkäri puhui todella huonosti suomea.
Minulla 2 sektiota tehty aiemmin ja kaikki mennyt hyvin raskausaikoina sekä synnytyksessä. Olen toipunut hyvin ja nopeasti eikä ongelmia ole ollut.
Keskustelu lääkärin luona alkoi jotensakin näin
Lääkäri : "Sinulle on tehty siis 2 sektiota aiemmin ja tästä tulee sitten kolmas. Haluatko sitten sterilisaation" :o
Ikää 24 v :D
Joo, EN HALUA!

En tiedä tahdotaanko lapsia enää tämän kolmannen jälkeen ja tiedän kyllä sektioiden riskit jne. mutta en sentään sterilisaatiota ole edes harkinnut! Jäi oikein vaivaamaan tuo kysymys.
Kysyi sitten vielä vähän ajan päästä että haluanko vielä lisää lapsia. Sanoin ettei olla mietitty asiaa etukäteen. Ei tiedetä.
Sanoi että "sitten on jo kolme sektiota tehty. Tiedät kai että riskit kasvaa" tms. ja kerroin että tiedän kyllä eikä asiaa ole vielä edes pohdittu ollenkaan.

Lääkäri siis puhui huonompaa suomea kuin mitä kirjoitin tuohon mutta kuitenkin.

Nyt mies pelottelee että entä jos se ei ymmärtänytkään etten sitä halua ja papereissa lukeekin että tahdon sterilisaation? Sitten tekevät sen sektiossa? :o

Eivät kai varmistamatta tekisi???

Minä sinun tilanteessani soittaisin äp polille tai vastaavaan ja tarkistuttasin asian, selittäen ensiksi tilanteen. Tuo on jokaisen henkilökohtainen päätös ja luulisin että jos olisivat tekemässä niin kysyisivät vielä.. Toivotaan että asia selviää.

....Olin kyll itse aika "hysteerikkö" raskaus aikana ja halusin muutenkin varmistaa kaikki pienetkin asiat.. milloin soitin mistäkin äidilleni.

Mutta, TYHMÄÄ KYSYMYSTÄ EI OLE OLEMASSAKAAN!

Alkuperäinen kirjoittaja Miiuska-:
Minä sinun tilanteessani soittaisin äp polille tai vastaavaan ja tarkistuttasin asian, selittäen ensiksi tilanteen. Tuo on jokaisen henkilökohtainen päätös ja luulisin että jos olisivat tekemässä niin kysyisivät vielä.. Toivotaan että asia selviää.

....Olin kyll itse aika "hysteerikkö" raskaus aikana ja halusin muutenkin varmistaa kaikki pienetkin asiat.. milloin soitin mistäkin äidilleni.

Mutta, TYHMÄÄ KYSYMYSTÄ EI OLE OLEMASSAKAAN!

Jos muistaisi neuvolassa vaikka kysyä vielä ja vaikka sektioaamunakin asiasta mainita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kerta jo kolme sektiota(pelko?) mistä nytkin tiedät etukäteen että sektio tulossa? on lääkäri ihan oikeassa.

No ei ole mitään pelkosektioita.
Kyllähän sen etukäteen voi tietää että sektio tulee ;) Kaikki kolme olleet suunniteltuja sektioita.

Ja siksi kai ehdotti tuota sterilisaatiota kun leikkaukset tietysti aina rasittaa kohtua eritavalla mutta en silti edes harkitse sterilisaatiota.
Jos sektiossa ilmenee jotain niin huolestuttavaa ettei enempää lapsia suositella ollenkaan ikinä koskaan milloinkaan niin sitten harkitaan asiaa uudestaan.
Mutta tähänkään mennessä mitään hälyyttävää ei ole ollut, eikä kolme sektiota ole edes mikään järkyttävän suuri määrä joten haluan jättää meille vielä mahdollisuuden miettiä lapsia myöhemminkin jos niitä tahdottaisiin lisää.
En ole vielä ainakaan valmis päättämään tuollaista kun mitään häikkääkään ei ole ilmennyt.
Eikä muutkaan gynet joiden luona olen käynyt ole edes mitään tuon suuntaista maininneet.

Yhteistyössä